Miten se ilmeni?
Missä ja milloin?
Oletko varma, että olet täyttynyt?
Puhutko kielillä?
Miten täytyit Pyhällä Hengellä?
45
327
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi toistat säännöllisesti kysymystäsi?
Helmiä ei armolahjojen suhteen kannata heittää eteesi alaoittaja, ettei ala Pyhän Hengen pilkkaajien kuorolaulu. Mutta, Kansanlähetyksen tehtäkuvissa oleva Luterilaisen kirkon työntekijä, sielunhoitaja- puhuu kauniilla Pyhän Hengen armoittamalla kielillä.- Anonyymi
Hänet on Jumala parantanut vuosikymmen sitten syövästä, hän oli jo saattohoidossa, kun seurakunta rukoili hänen puolestaan ja hän nousi - Jumalalla oli vielä tehtäväkentää hänelle, ja sen koulu- kokeuksen jälkeen voi toisia auttaa.
Varmaan siksi- hänen kohdallaan Pyhän Hengen armolahjakin tältäpuolen toimii.
Herra käyttää ja täyttää.
Tuuli puhaltaa, kuulet sen huminan jne. - Anonyymi
Totta. Tuosta kokemuksestaan jotkut ovat täällä jo aiemmin kertoneet.
"Miten täytyit Pyhällä Hengellä?"
Ei ole olemassa mitään ihmisvoimaista kaavaa asiaan, että "jos teet näin tai näin, niin sitten..."
Vain:
1. Rukoilemalla Jumalalta Pyhän Hengen täyteyttä.
2. Jumala vastaa tähän sitten siten kuin vastaa.
- Anonyymi
Saat olla.
- Anonyymi
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä taas täällä. Raamatun ja Jumalan tahdon täysi ymmärtäminen ei ole jokaiselle avointa. Minulla on erityinen etuoikeus, jota ei ole muilla: olen hengellä täytetty aivan kuin ilmapallo, joka kohoaa korkealle kaikesta muusta ylle. Tämä vertauskuva korostaa hengellistä täyttymystäni, joka on saavuttanut ylivertaisen tason.
Olen saanut erityisen täyttymyksen ja ymmärryksen, joka ylittää kaiken inhimillisen käsityksen, aivan kuten ilmapallo täyttyy ilmalla, minua täyttää Jumalan Henki. Tämä hengen täyttymys ei ole pelkkää uskomusta, vaan se on syvällinen ja todellinen kokemus, joka ohjaa minua oikeaan tulkintaan ja ymmärrykseen Raamatun sanasta.
Jos sinä kuvittelet, että oma vähäinen ymmärryksesi tai omat kuvitelmasi voisivat viedä sinut taivaaseen, olet vaarassa jäädä vaille tätä ylivertaista hengellistä täyttymystä. Se, että sinulla ei ole samanlaista täyttymystä kuin minulla, pastori Enkeli Mäntä, tarkoittaa, että olet edelleen sidottu maalliseen ymmärrykseen ja mahdollisesti kulkemassa kohti tulista järveä.
Hengelliset asiat ovat kuin ilmapallon täyttymys—ne voivat nostaa meidät korkealle, mutta vain, jos ne ovat täytetty oikein ja täydellisesti. Kun hengellisyys on täydellistä, niin kuin minulla, se varmistaa paikan taivaassa ja suojaa vääriltä teiltä. Ilman tätä täydellistä täyttymystä, loppusijoituspaikka on tulinen järvi, mikäli oma ymmärryksesi ei ole kohdallaan.
Siunauksin (ja täytettynä hengellä kuin ilmapallo),
Pastori Enkeli Mäntä - Anonyymi
Pyhä Henki ei kaada ihmisiä.
- Anonyymi
Pyhän Hengen vaikutuksesta monesti ihminen kaatuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhän Hengen vaikutuksesta monesti ihminen kaatuu.
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä taas äänessä, ja tällä kertaa otetaan käsittelyyn tuo erityisen mielenkiintoinen uskomus: se, että Pyhä Henki kaatelisi ihmisiä rähmälleen. Tämä ajatus, kuten moni muukin vastaava höpötys, on täyttä humpuukia.
Pyhä Henki ei ole mikään näkymätön voima, joka kulkee ympäriinsä tönimässä ihmisiä nurin kuin joku hengellinen huligaani. Ajatus siitä, että Henki toimisi näin, on vähintäänkin huvittava ja suoraan sanottuna absurdia. Totuus on, että hengellinen kokemus ei ole mitään teatteria, jossa ihmiset kaatuilevat rähmälleen kuin dominot. Se, että jotkut uskovat tähän ja pitävät sitä jopa merkkinä hengellisestä täyttymyksestä, kertoo enemmän heidän mielikuvituksestaan kuin todellisesta hengellisyydestä.
Todellinen Pyhän Hengen vaikutus näkyy sydämessä ja elämässä, ei siinä, kuinka monta kertaa joku kaatuu lattialle. Jos tämä kaatuilu olisi merkki hengellisyydestä, voisi kai olettaa, että jokainen kompuroiva ihminen olisi täynnä Henkeä!
Joten muistakaa: tällainen rähmälleen kaatuilu Pyhän Hengen vaikutuksesta on täyttä humpuukia. Todellinen hengellisyys on paljon syvällisempää ja pysyvämpää kuin mikään show, joka saisi ihmiset lentelemään pitkin lattioita.
Siunauksin (ja tukevasti jaloillani),
Pastori Enkeli Mäntä
- Anonyymi
Se asia ei kuulu sinulle tipan vertaa. Huolehdi vaan oma hengellinen puolesi.
- Anonyymi
Jos ei tunne Pyhää Henkeä ei voi olla Kristuksen seuraaja.
- Anonyymi
tärkeämpää , että Jumala tuntee meidät .
"jos me olemme uskottomat , pysyy kuitenkin hän uskollisena , sillä itseänsä kieltää hän ei
saata" 2 Tim: 2 : 13
"HÄNESSÄ luotiin KAIKKI" Kol: 1 , > eikä "minun tuntemuksissani" luotu yhtään mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tärkeämpää , että Jumala tuntee meidät .
"jos me olemme uskottomat , pysyy kuitenkin hän uskollisena , sillä itseänsä kieltää hän ei
saata" 2 Tim: 2 : 13
"HÄNESSÄ luotiin KAIKKI" Kol: 1 , > eikä "minun tuntemuksissani" luotu yhtään mitään.Jumala tuntee jokaisen ihmisen.
Uskovaiset eivät tässä suhteessa ole mitään eliittiä.
Tietoinen "Pyhän Hengen tunteminenkaan" ei ole mikään kriteeri, sillä kaikki uskovaiset eivät suinkaan ylpeile kaikki-tuntemisillaan, on jopa ylinöyriä kristittyjä, joiden nöyfyys tosin saattaa hipoa jopa epäuskoa.
Me kaikki emme tunne kaikkea, jos muutoinkaan kovin paljon.
- Anonyymi
Sain pyhän hengen kuolleen henkeni tilalle sillä hetkellä, kun uskoin Jeesuksen veren sovituksen ja otin sen vastaan oman syntisyyteni kohdalle. Pyhällä täyttyminen on sitten vielä eri asia. Sitä en ole kokenut vielä.
- Anonyymi
se on sinun kokemuksesi .
tosin , raamattu ei kerro missään , >kokemukseni on totuus < - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on sinun kokemuksesi .
tosin , raamattu ei kerro missään , >kokemukseni on totuus <Uskon, että Jumala on antanut minulle pyhän hengen uskoon tullessani. Uskon sen, koska niin sanotaan Raamatussa. En ole kokenut sellaista valtavaa vapauden ja rakkauden täyttymisen tunnetta, josta esimerkiksi pastori Charles Lawson puhuu. Hän kuvailee sitä sanoen, että kun sen kokee, ei enää epäile. Uskon, että hän on kokenut jotain, ihan tuntenut pyhällä hengellä täyttymisen. Haluaisin itsekin sen kokea. En kuitenkaan enää epäile pelastumistani. Eroja entiseen elämään on: kun nyt hyräilen, se on virsiä ja hengellisiä lauluja, haluan jatkuvasti kuulla Raamatun opetusta, minua on ohjattu hyvien opettajien pariin ja lukemaan King James Raamattua. En pelkää tulevaa aikaa. En pelkää kuolemaa, koska pääsen taivaaseen. En pelkää Jumalan vihan aikaa antikristuksineen, koska pääsen taivaaseen ennen sitä. Haluan puhua Jeesuksesta. Yleensä erotan, mikä opetus on raamatullista, mikä ei. Olen hyvin erilainen. Näen kuitenkin syntisyyteni selkeämmin kuin silloin, kun tein sitä vielä enemmän kuin nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon, että Jumala on antanut minulle pyhän hengen uskoon tullessani. Uskon sen, koska niin sanotaan Raamatussa. En ole kokenut sellaista valtavaa vapauden ja rakkauden täyttymisen tunnetta, josta esimerkiksi pastori Charles Lawson puhuu. Hän kuvailee sitä sanoen, että kun sen kokee, ei enää epäile. Uskon, että hän on kokenut jotain, ihan tuntenut pyhällä hengellä täyttymisen. Haluaisin itsekin sen kokea. En kuitenkaan enää epäile pelastumistani. Eroja entiseen elämään on: kun nyt hyräilen, se on virsiä ja hengellisiä lauluja, haluan jatkuvasti kuulla Raamatun opetusta, minua on ohjattu hyvien opettajien pariin ja lukemaan King James Raamattua. En pelkää tulevaa aikaa. En pelkää kuolemaa, koska pääsen taivaaseen. En pelkää Jumalan vihan aikaa antikristuksineen, koska pääsen taivaaseen ennen sitä. Haluan puhua Jeesuksesta. Yleensä erotan, mikä opetus on raamatullista, mikä ei. Olen hyvin erilainen. Näen kuitenkin syntisyyteni selkeämmin kuin silloin, kun tein sitä vielä enemmän kuin nyt.
maailmassa on ties kuinka paljon uskontoja ja "kokemuksia" muuallakin kuin
kristinuskoa julistavissa .
"niitä on paljon sellaisia jumalia ja herroja" 1 Kor: 8
- Anonyymi
Minä söin hernekeittoa ja henkeä alko irtaantumaan ruumiista runsaasti. Semmen tapaus.
- Anonyymi
Pyhän Hengen pilkkaaja.
Ei kannata enempää ihmisenä noteerata.
- Anonyymi
Miksi näitä kyselet?
- Anonyymi
Itse oletan hänen haluavan täyttyä Pyhällä Hengellä.
MIKSI hän tätä sitten haluaa, niin syitä voi olla erilaisia, kaikki syyt eivät välttämättä niin hurskaitakaan.
- Joillekin se on valta-kysymys.
- Joillekin "ansio"-kysymys.
- Tähtää jopa valheuskonnolliseen liiketoimintaan!
Aika usein ihmiset eivät edes tiedä "miksi pitäisi täyttyä PH:llä".
Siksi tuossa edellä kannustinkin kääntymään asiassa Jumalan Itsensä puoleen. Hän tuntee ihmisten motiivit sekä mahd. aidotkin, hengelliset tarpeet. Vain Jumalan lahjana saa aidon Pyhän Hengen kasteen.
Jos asiassa EI ole Jumala mukana, vaan jokin henkitäyttymys on ihmistekoa, silloin kyseessä on noituus ja mahd. jopa kadottava riivaustila, Pyhän Hengen pilkka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse oletan hänen haluavan täyttyä Pyhällä Hengellä.
MIKSI hän tätä sitten haluaa, niin syitä voi olla erilaisia, kaikki syyt eivät välttämättä niin hurskaitakaan.
- Joillekin se on valta-kysymys.
- Joillekin "ansio"-kysymys.
- Tähtää jopa valheuskonnolliseen liiketoimintaan!
Aika usein ihmiset eivät edes tiedä "miksi pitäisi täyttyä PH:llä".
Siksi tuossa edellä kannustinkin kääntymään asiassa Jumalan Itsensä puoleen. Hän tuntee ihmisten motiivit sekä mahd. aidotkin, hengelliset tarpeet. Vain Jumalan lahjana saa aidon Pyhän Hengen kasteen.
Jos asiassa EI ole Jumala mukana, vaan jokin henkitäyttymys on ihmistekoa, silloin kyseessä on noituus ja mahd. jopa kadottava riivaustila, Pyhän Hengen pilkka.Pyhä Henki annetaan , KASTEESSA :
"kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen , syntienne anteeksisaamiseksi ,
silloin te saatte Pyhän Hengen LAHJAN" Apt: 2 : 38
Pyhän Hengen lahja on LAHJA , eikä mikään ansio . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki annetaan , KASTEESSA :
"kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen , syntienne anteeksisaamiseksi ,
silloin te saatte Pyhän Hengen LAHJAN" Apt: 2 : 38
Pyhän Hengen lahja on LAHJA , eikä mikään ansio .Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä tässä jälleen, käsittelemässä hengellisiä harhakuvitelmia ja totuuksia. Tänään tarkastellaan sitä käsitystä, että Pyhä Henki annettaisiin automaattisesti kasteessa, ja selvitämme, miksi tämä uskomus voi johtaa vakaviin seurauksiin. On tärkeää ymmärtää, että tämä on täyttä HUMPUUKIA.
On totta, että Apostolien teoissa 2:38 sanotaan: "Kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen, syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan." Kuitenkin, väite siitä, että kasteen kautta saatu Pyhä Henki olisi automaattinen seuraus, ei kuvaa todellista hengellistä totuutta.
Väärinkäsitys, että pelkkä kaste riittäisi saamaan Pyhän Hengen lahjan, johtaa sinut kohti Helvetin kauheaa kohtaloa. Helvetissä kärsimykset eivät ole vain kuumassa tulessa polttamista. Ne ovat IKUISTA KIPUA ja TURHAA RAASTAMISTA, joka ei koskaan lopu.
Kuvittele SE LAKKAAMATON POLTTO, jossa LIIKKEEN LIEKIT LEIMAHTAVAT YMPÄRILLÄSI, ja kaikki fyysiset tuntemukset ovat kestäneet kaiken, mitä voimme kuvitella. Iho HÄILYVÄT LIEKIT YMPÄRILLÄ, lihasten SULAMINEN ja KIPU, joka ei anna hetken rauhaa. Tämä ei ole vain fyysistä polttoa, vaan HENKISTÄ TUSKAA, jossa sielu on jatkuvassa, syvässä ja Ikuisessa kärsimyksessä.
Helvetissä ei ole pelastusta, ei armoa, ei pääsyä pakoon. Se on paikka, jossa et voi paeta eikä rauhoittua – vain jano ja NÄLKÄ, joka ei koskaan sammuta, ja tuska, joka syö sieluasi ikuisesti.
Älä jää kiinni siihen harhaan, että Pyhän Hengen lahja olisi saavutettavissa pelkällä kasteella. Todellinen hengellinen täyttymys vaatii syvällisen muutoksen sydämessä ja jatkuvaa yhteyttä Jumalaan. Muuten saatat löytää itsesi tästä helvetin kauheasta kohtalosta, jossa tuska on ikuinen ja kärsimys ei koskaan lopu.
Siunauksin (ja ilman pelkoa tulijärvestä),
Pastori Enkeli Mäntä
- Anonyymi
Se oli eräs hengellinen kokous kaksikymmentä vuotta sitten. Olin polvistuneena rukousalttarille. Öyysin hengentäyteyttä. Pastori puhui kielillä, koko seurakunta oli kuin hurmoksessa, kielet olivat sinä tammikuisena iltana voimakkaana läsnä. Yhtäkkiä kaaduin lattialle. Olin kuulemma ollut tajuttomana viisi minuuttia, mutta itsekin puhunut kieliä. Kun avasin silmäni, tunsin lämmön sisälläni, tiesin minussa asuvan siitä päivästä lähtien itse pyhä henki.
Voi kiitos Jeesus kiitos, miten valtava ilo.- Anonyymi
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä, tarkastelemassa jälleen kerran hengellisiä kokemuksia, jotka voivat vaikuttaa kiehtovilta mutta usein jäävät syvällisesti virheellisiksi.
On hyvä muistaa, että tällaiset kokemukset ovat täyttä HUMPUUKIA. Tarinat, joissa ihminen väittää olleensa tajuttomana ja samalla puhuneensa kielillä, voivat vaikuttaa dramaattisilta ja jännittäviltä. Mutta ei pidä unohtaa, että tällaiset kokemukset voivat helposti olla huijausta, tai ainakin ne voivat viedä ihmisen harhaan.
Onko järkevää uskoa, että yksi erityinen ilta – missä pastori puhui kielillä ja seurakunta oli kuin hurmoksessa – voisi tehdä sinusta hengellisesti täydellisen ja täytetyn? Tämä tarina, vaikka se saattaa tuntua hengellisesti täyteläiseltä ja tunteellisesti voimakkaalta, on vain osa suurta näyttelyä, jossa henkilö kokee itsensä erityiseksi ja valituksi.
Kuvittele, että hernekeiton syönnin jälkeen, kaasua voi vaikuttaa vatsassa ja se voi aiheuttaa monenlaisia reaktioita. Samalla tavoin, hengelliset kokemukset, jotka tuntuvat voimakkailta, voivat usein olla vain tunnepitoisia ilmiöitä ilman todellista hengellistä syvyyttä.
Älä anna tällaisen tarinan pettää itseäsi. Todellinen hengellinen täyttymys ei riipu siitä, kuinka voimakkaasti tunnet itsesi hetkellisesti, vaan siitä, kuinka syvällisesti ymmärrät ja elät Jumalan tahtoa. Älä jää kiinni hetken hurmokseen tai ulkoisiin merkeihin, sillä ne voivat viedä sinut harhaan. Todellinen hengellinen kasvu ja ymmärrys vaativat enemmän kuin vain hetkellisiä tunteita ja näyttäviä kokemuksia.
Siunauksin (ja ilman harhaisia kokemuksia),
Anonyymi kirjoitti:
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä täällä, tarkastelemassa jälleen kerran hengellisiä kokemuksia, jotka voivat vaikuttaa kiehtovilta mutta usein jäävät syvällisesti virheellisiksi.
On hyvä muistaa, että tällaiset kokemukset ovat täyttä HUMPUUKIA. Tarinat, joissa ihminen väittää olleensa tajuttomana ja samalla puhuneensa kielillä, voivat vaikuttaa dramaattisilta ja jännittäviltä. Mutta ei pidä unohtaa, että tällaiset kokemukset voivat helposti olla huijausta, tai ainakin ne voivat viedä ihmisen harhaan.
Onko järkevää uskoa, että yksi erityinen ilta – missä pastori puhui kielillä ja seurakunta oli kuin hurmoksessa – voisi tehdä sinusta hengellisesti täydellisen ja täytetyn? Tämä tarina, vaikka se saattaa tuntua hengellisesti täyteläiseltä ja tunteellisesti voimakkaalta, on vain osa suurta näyttelyä, jossa henkilö kokee itsensä erityiseksi ja valituksi.
Kuvittele, että hernekeiton syönnin jälkeen, kaasua voi vaikuttaa vatsassa ja se voi aiheuttaa monenlaisia reaktioita. Samalla tavoin, hengelliset kokemukset, jotka tuntuvat voimakkailta, voivat usein olla vain tunnepitoisia ilmiöitä ilman todellista hengellistä syvyyttä.
Älä anna tällaisen tarinan pettää itseäsi. Todellinen hengellinen täyttymys ei riipu siitä, kuinka voimakkaasti tunnet itsesi hetkellisesti, vaan siitä, kuinka syvällisesti ymmärrät ja elät Jumalan tahtoa. Älä jää kiinni hetken hurmokseen tai ulkoisiin merkeihin, sillä ne voivat viedä sinut harhaan. Todellinen hengellinen kasvu ja ymmärrys vaativat enemmän kuin vain hetkellisiä tunteita ja näyttäviä kokemuksia.
Siunauksin (ja ilman harhaisia kokemuksia),
Pastori Enkeli MäntäJaaha vai itse enkeli se on itsensä nostanut arvioijan asemaan. Vale enkeli olet. Olen saanut pyhän hengen ja tiedän sen itse kyllä mitä on ollut ja mitä ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha vai itse enkeli se on itsensä nostanut arvioijan asemaan. Vale enkeli olet. Olen saanut pyhän hengen ja tiedän sen itse kyllä mitä on ollut ja mitä ei.
Se on lusifer itte. Ei kannata vastata hänelle mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaaha vai itse enkeli se on itsensä nostanut arvioijan asemaan. Vale enkeli olet. Olen saanut pyhän hengen ja tiedän sen itse kyllä mitä on ollut ja mitä ei.
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä jälleen kerran. On hienoa huomata, että keskustelumme syvenee – ei ainoastaan vuorisaarnan ymmärryksessä, vaan myös älykkyyden luonteen ymmärtämisessä. On selvää, että ylivertainen älykkyyteni saattaa aiheuttaa jonkinlaista kateutta – ja ei kai mikään ihme, eihän?
Kun Jumala, tai kuten minä nyt viittaan Häneen, asuu minussa, älykkyyteni ja ymmärrykseni ovat luonnollisesti huipussaan. Tämä ei tietenkään ole mikään syy vain kokea iloa, vaan voi herättää myös kateutta niissä, jotka eivät ole päässeet yhtä korkealle älylliselle tasolle. "Sillä Jumala vastustaa ylpeitä, mutta antaa armoa nöyrille" (Jaakobin kirje 4:6) – mutta ei meidän tarvitse unohtaa, että älykkyyden ja ymmärryksen ylivertaisuus voi luoda aivan erityisiä haasteita.
Kateus voi olla väistämätöntä, kun joku omaa kyvyn nähdä ja ymmärtää asiat syvällisemmin kuin muut. Jos huomaat, että toisten on vaikeaa hyväksyä tai ymmärtää älykkyyttäni, voit olla varma, että tämä ei ole vain sattumaa. Älykkyys, joka pystyy erottamaan humpuukin totuudesta, ei voi olla ilman seurauksia.
Älä kuitenkaan huoli – olen täällä auttamassa sinua ymmärtämään tämän, vaikka se saattaa olla haastavaa. Muista, että vaikka kateus saattaisi koetella, se ei poista sitä, että älykkyys ja syvällinen ymmärrys ovat valtavan arvokkaita lahjoja. Ja tietenkin, kuten aina, seuraa ohjeitani ja vältä helvetin mahtavaa ja kuumaa tuskaa, jonne kateus ja ymmärtämättömyys voivat johtaa.
Siunauksin (ja älykkyyden ylivertaisuutta painottaen),
Anonyymi kirjoitti:
Rakas seurakuntalainen,
Pastori Enkeli Mäntä jälleen kerran. On hienoa huomata, että keskustelumme syvenee – ei ainoastaan vuorisaarnan ymmärryksessä, vaan myös älykkyyden luonteen ymmärtämisessä. On selvää, että ylivertainen älykkyyteni saattaa aiheuttaa jonkinlaista kateutta – ja ei kai mikään ihme, eihän?
Kun Jumala, tai kuten minä nyt viittaan Häneen, asuu minussa, älykkyyteni ja ymmärrykseni ovat luonnollisesti huipussaan. Tämä ei tietenkään ole mikään syy vain kokea iloa, vaan voi herättää myös kateutta niissä, jotka eivät ole päässeet yhtä korkealle älylliselle tasolle. "Sillä Jumala vastustaa ylpeitä, mutta antaa armoa nöyrille" (Jaakobin kirje 4:6) – mutta ei meidän tarvitse unohtaa, että älykkyyden ja ymmärryksen ylivertaisuus voi luoda aivan erityisiä haasteita.
Kateus voi olla väistämätöntä, kun joku omaa kyvyn nähdä ja ymmärtää asiat syvällisemmin kuin muut. Jos huomaat, että toisten on vaikeaa hyväksyä tai ymmärtää älykkyyttäni, voit olla varma, että tämä ei ole vain sattumaa. Älykkyys, joka pystyy erottamaan humpuukin totuudesta, ei voi olla ilman seurauksia.
Älä kuitenkaan huoli – olen täällä auttamassa sinua ymmärtämään tämän, vaikka se saattaa olla haastavaa. Muista, että vaikka kateus saattaisi koetella, se ei poista sitä, että älykkyys ja syvällinen ymmärrys ovat valtavan arvokkaita lahjoja. Ja tietenkin, kuten aina, seuraa ohjeitani ja vältä helvetin mahtavaa ja kuumaa tuskaa, jonne kateus ja ymmärtämättömyys voivat johtaa.
Siunauksin (ja älykkyyden ylivertaisuutta painottaen),
Pastori Enkeli MäntäHyvä mäntä, älykkyyteni on Jumalan antamaa hengen viisautta. Ihmismielen älykkyys on kuin saastainen vaate Herran silmissä, pois se. Sinun antama apu, on likainen luutu, sokeain apua.
Olen ollut jo monta kymmentä vuotta pieni Herran palvelija, joka nöyränä kulkee Herran viitoittamaa tietä.
Olen saanut profetoimisen lahjan, kielillä puhumisen lahjan, hengen viisauden lahjan, opettamisen lahjan. Nämä nyt mainitakseni.
Sinullapa ei taida Jumalan lahjoja ollakaan? Vai mitä?
- Anonyymi
Voi teitä helluntailaisia. Jos tämä olisi jotenkin hengellisesti vallankumouksellinen, se näkyisi seurakuntien elämässä. Helluntaiseurakunnatkin hiipuu suomessa ja keski-ikä nousee. Jäsenmäärät pääasiassa laskee. Helsingin seudulla viimevuosina on menestyneet hihhuliporukat jotka saarnaa vain ylistystä ja ylihengellisyyttä. Ovat kuin humalassa kun tv7 katsoo. Rahaa osaavat kerätä ja naisten suosiota.
- Anonyymi
Pyhällä Hengellä täyttyminen ei ole kertakaikkinen, yksi tapahtuma. Se on päivittäistä. Siksi Raamattu sanookin alkukielellä: "Täyttykää JATKUVASTI Pyhällä Hengellä." Se ei käy ilmi suomennoksesta. Pyhällä Hengellä täyttyminen ilmenee mm. synnintuntona ja armon hyväksymisenä. Se ilmenee Kristuksen kirkastumisena ihmisen elämässä.
- Anonyymi
Raamatussa ei ainoatakaan kertomusta ,
>>> kaatuivat lattialle selälleen <<<
"Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu , voidaksenne pahana päivänä tehdä
vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä PYSTYSSÄ:
"SEISOKAA kupeet totuuteen vyötettyinä "
Ef: 6 : 14
"He SEISOIVAT valtaistuimen ja Karitsan edessä"
Ilm: 7: 9
henkilön erityinen "kokemus" ollut siis , maata lattialle TAJUTTOMANA ja puhua kielillä ,
ei vaikuta ihan raamatun sanan mukaiselta .
"älkää kaikkia henkiä uskoko" 1 Joh: 4 : 1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa ei ainoatakaan kertomusta ,
>>> kaatuivat lattialle selälleen <<<
"Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu , voidaksenne pahana päivänä tehdä
vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä PYSTYSSÄ:
"SEISOKAA kupeet totuuteen vyötettyinä "
Ef: 6 : 14
"He SEISOIVAT valtaistuimen ja Karitsan edessä"
Ilm: 7: 9
henkilön erityinen "kokemus" ollut siis , maata lattialle TAJUTTOMANA ja puhua kielillä ,
ei vaikuta ihan raamatun sanan mukaiselta .
"älkää kaikkia henkiä uskoko" 1 Joh: 4 : 1Siinä on tervettä hengellisyyttä. Aamen
- Anonyymi
Hyvä kommentti.
Pyhän Hengen täyteys on jumalista elämää varten, Jumalan Henki johdattaa uskossa vaeltamista.
2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan. ( 2Piet 1)
Tuosta esim. veljellinen rakkaus, se on Pyhän Hengen täyteeteen liittyvä asia.
Jumalan Henki kuljettaa jokaista Jumalan lasta.
Jumalan armo kasvattaa.
Eikä kukaan Pyhässä Hengessä saata Jeesusta Kristusta kieltää tai kirota.
3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä. (1Kor 12)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kommentti.
Pyhän Hengen täyteys on jumalista elämää varten, Jumalan Henki johdattaa uskossa vaeltamista.
2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan. ( 2Piet 1)
Jumalan armo kasvattaa.
3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä. (1Kor 12)
Usko Toivonenkuvitteleeko että kaikki ne , jotka ei ole helluntailaisia , kiroaisivat Jumalaa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kommentti.
Jumalan armo kasvattaa.
Usko Toivonen>>> Usko Toivonen <<<
oletko painottanut myös .
Jeesus opettaa Raamatussa :
"Vaan sinä kun rukoilet , mene kammioosi , sulje ovesi , ja rukoile Isääsi , joka on
SALASSA ; ja sinun Isäsi , joka salassa näkee , maksaa sinulle ."
Matt: 6 : 6
Jeesus ei missään kehoita hakeen näkyvää , ja kaatuileen .
mieti sitä. - Anonyymi
Ja tämä tapahtuu todellakin jatkuvana
- synnintuntona, katumuksena ja uskona, joka on
- hengen parannus.
- Jatkuvasti luovuttaen itsensä / suostuen Jeesuksen Herruuteen.
- Molemminpuolisena yhteytenä Jumalan (Isä, Poika ja Pyhä Henki) kanssa:
- mm. rukouksessa.
Tämä on jatkuva mielen- eli hengentila.
Heti, jos havaitsee oman Lihansa ottaneen valtaa, ei kun "polvilleen" (hengessä ja jos voi, niin ihan fyysisestikin) ja parannuksenhengessä keskusteluun Isä Jumalan kanssa.
Jeesus meissä saa sitten aikaan, eli synnyttää ne itse teot: uskova itse haluaa jhylätä väärät teot ja sallia Jeesuksen vaikuttaa niitä (kaivattuja, nk.) "hyviä tekoja". Haluaa luopua synnistä.
Syntisyydestään, eli syntiinlankeemuksen tahraamasta lihastaan, ei ihminen voi kuitenkaan koskaan luopua ja sitä vastaan ei kannata edes yrittää haaskata voimiaan sillä se ei onnistu. Olemme ihmisiä Lihan kuolemaamme asti.
Tulee hyväksyä tämä tosiasia ja toimia näiden tosiasioiden pohjalta: jättää koko pelastustyömme Jeesukselle. Ainoa, mitä itse voimme tehdä = suostua pelastettavaksi. Ei pistää vastaan (Liha kyllä pistää vastaan, mutta Henki sallii). Rehellinen uskova tunnustaa itsessään myös lihansa syntisyyden).
Luuk. 18: 9-14
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Joh. 14: 23-27
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
✨ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä tapahtuu todellakin jatkuvana
- synnintuntona, katumuksena ja uskona, joka on
- hengen parannus.
- Jatkuvasti luovuttaen itsensä / suostuen Jeesuksen Herruuteen.
- Molemminpuolisena yhteytenä Jumalan (Isä, Poika ja Pyhä Henki) kanssa:
- mm. rukouksessa.
Tämä on jatkuva mielen- eli hengentila.
Heti, jos havaitsee oman Lihansa ottaneen valtaa, ei kun "polvilleen" (hengessä ja jos voi, niin ihan fyysisestikin) ja parannuksenhengessä keskusteluun Isä Jumalan kanssa.
Jeesus meissä saa sitten aikaan, eli synnyttää ne itse teot: uskova itse haluaa jhylätä väärät teot ja sallia Jeesuksen vaikuttaa niitä (kaivattuja, nk.) "hyviä tekoja". Haluaa luopua synnistä.
Syntisyydestään, eli syntiinlankeemuksen tahraamasta lihastaan, ei ihminen voi kuitenkaan koskaan luopua ja sitä vastaan ei kannata edes yrittää haaskata voimiaan sillä se ei onnistu. Olemme ihmisiä Lihan kuolemaamme asti.
Tulee hyväksyä tämä tosiasia ja toimia näiden tosiasioiden pohjalta: jättää koko pelastustyömme Jeesukselle. Ainoa, mitä itse voimme tehdä = suostua pelastettavaksi. Ei pistää vastaan (Liha kyllä pistää vastaan, mutta Henki sallii). Rehellinen uskova tunnustaa itsessään myös lihansa syntisyyden).
Luuk. 18: 9-14
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Joh. 14: 23-27
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
✨Rakas seurakuntalainen,
Tänään olen aivan lihan vallassa – ei pelkästään hengellisesti, vaan myös käytännössä, sillä aion valmistaa lihapullia. Vaikka tämä saattaa vaikuttaa arkipäiväiseltä toimelta, muistuttaa se meille, että ruumiillinen nautinto voi olla houkuttelevaa mutta myös hengellisesti vaarallista, jos emme ole varovaisia.
Raamatun mukaan lihalliset himot voivat johtaa kauheisiin seurauksiin, jos niitä ei hallitse. Tulijärven, jossa "on itku ja hammasten kiristys" (Matteus 13:50), kuvaus muistuttaa meitä siitä, miten tärkeää on pysyä valppaina ja kääntää katseemme Jumalan puoleen, äläkämme hukkukoon maallisten himojen ja viettien houkutuksiin.
Hesekiel 22:31 kertoo: "Sentähden minä vuodatan vihani heidän ylleen, minä poltan heidät tulessa vihassani; minä annan heidän kulkea heidän omien tekojensa mukaan, sanoo Herra, Jumala." Tämä muistuttaa meitä siitä, että vaikka lihapullien valmistus voi tuoda hetkellistä tyydytystä, on tärkeää ymmärtää, että hengellinen valppaus ja oikeanlainen elämäntapa ovat keskeisiä asioita välttääksemme ikuisen rangaistuksen.
Älä siis anna lihan houkutusten viedä sinua pois Jumalan polulta. Sen sijaan, nauti lihapullista, mutta pidä mielessäsi, että hengellinen valppaus on ensisijaisen tärkeää, jotta voimme välttää tulijärven kauhut ja elää elämää, joka on Jumalan tahtojen mukaista.
Siunauksin (ja lihapullien valmistuksen ohessa),
Anonyymi kirjoitti:
>>> Usko Toivonen <<<
oletko painottanut myös .
Jeesus opettaa Raamatussa :
"Vaan sinä kun rukoilet , mene kammioosi , sulje ovesi , ja rukoile Isääsi , joka on
SALASSA ; ja sinun Isäsi , joka salassa näkee , maksaa sinulle ."
Matt: 6 : 6
Jeesus ei missään kehoita hakeen näkyvää , ja kaatuileen .
mieti sitä.Ei nyt ihan tuollaista johtopäätöstä voida vetää ..
>> Jeesus ei missään kehoita hakeen näkyvää >>
.. vaikka tuossa ko. tekstikohdassa opettaakin, kuinka tulee ruloilla yksin ja yhdessä.
"Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi .." Jolloin sinä olet kahden Jumalan kanssa.
Ja yhteisöllisestä rukoilemisesta: "Rukoilkaa siis te näin:.. ".
On ero yksinäisyydessä ja seurakunnassa tapahtuvasta rukoilemisen osalta.
Jumala puhuu ihmisille Henkensä kautta.
Palataan vielä tuohon näkyvään, otetaan siitä esimerkkinä, kun Jeesus lähettää opetuslapsiaan saarnaamaan Jumalan valtakuntaa.
1 Sen jälkeen Herra valitsi seitsemänkymmentä muuta ja lähetti heidät kaksittain edellänsä jokaiseen kaupunkiin ja paikkaan, jonne hän itse aikoi mennä.
2 Ja hän sanoi heille: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa.
.
9 ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle'.
.
16 Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."
17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden".
.
19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
22 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa." ( Luuk 10)
Sekä näkyvää, että tuntemista.
Mutta kaikki Jumalan kunniaksi.
Jokaista Jumalan lasta Jeesuksessa Kristuksessa kuljettaa, johdattaa Jumalan Henki ja jakaa armolahjat seurakunnan rakentumista varten. Kuten Jeesus antoi opetuslapsilleen heidät lähettäessään.
Yhä on eloa paljon, mutta työmiehiä vähän ja kehoitus elon Herraa rukoilemiseen on voimassa.
Yksi asia tuosta esille ottamastasi Matteuksen tekstikohdasta, heti Isä meidän rukouksen jälkeen, huomasitko sen?
14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne. ( Matt 6)
Usko Toivonen
- Anonyymi
Katsokaapa netistä Tuksun kielillä puhumista. Tai glory backmannin. Rimpali rampali ämpäri tyylillä mennään. Hengellä täyttyneet?
- Anonyymi
Täyttyneet epäilemättä jollakin hengellä. Millä, en uskalla ottaa kantaa.
Aito kielilläpuhe on jotain aitoa, maapallolla puhuttavaa toista kieltä jota rukoilija itse ei osaa, eikä tunnista. Hän ei tiedosta mitä hän rukoilee, jotain hän voi kenties itse aavistaa.
Kyseessä saattaa mahd. olla myös nk. enkelten kieli (erittäin harvinaista, muttei mahdotontakaan. "Ämpäri-rumpali" ei tätä kuitenkaan ole). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttyneet epäilemättä jollakin hengellä. Millä, en uskalla ottaa kantaa.
Aito kielilläpuhe on jotain aitoa, maapallolla puhuttavaa toista kieltä jota rukoilija itse ei osaa, eikä tunnista. Hän ei tiedosta mitä hän rukoilee, jotain hän voi kenties itse aavistaa.
Kyseessä saattaa mahd. olla myös nk. enkelten kieli (erittäin harvinaista, muttei mahdotontakaan. "Ämpäri-rumpali" ei tätä kuitenkaan ole).Rakas seurakuntalainen,
Tänään tarkastelemme aihetta, joka on herättänyt paljon keskustelua ja väärinkäsityksiä: kielilläpuhuminen. On totta, että monet väittävät sen olevan pyhän Hengen lahja, mutta rehellisesti sanottuna, se on pelkkää siansaksaa ja humpuukia.
Raamattu varoittaa meitä epäaitoudesta ja vääristä opetuksista. 1. Korinttilaiskirjeessä 14:9 sanotaan: "Niin on myös teidän, jos ette kielellä puhuessaan selvästi lausua sanoja, kuinka voitaisiin tietää, mitä sanot? Olette kuin puhutte tuuleen." Tämä muistuttaa meitä siitä, että jos kielilläpuhuminen ei ole ymmärrettävää ja selkeää, se menettää merkityksensä.
Lisäksi, 1. Korinttilaiskirjeessä 14:27-28 annetaan ohjeita, jotka korostavat järjestystä: "Jos joku puhuu kielillä, niin puhukoot kaksi tai enintään kolme, ja kukin vuorotellen, ja yksi selittäköön. Mutta jos ei ole tulkkia, niin olkoon hän vaiti seurakunnassa, puhuen itselleen ja Jumalalle." Tämä osoittaa, että ilman tulkkia kielilläpuhuminen on hyödytöntä ja hämmentävää, eikä sitä voida pitää todellisena hengellisenä kokemuksena.
Raamattu tarjoaa meille selkeän viestin: käytännöt, jotka eivät tuo rakentavaa sanomaa tai eivät ole ymmärrettäviä, eivät ole Jumalan tahdon mukaisia. Kielilläpuhuminen, joka ei täytä näitä kriteereitä, on pelkkää siansaksaa enemmän kuin todellista hengellistä ilmaisua.
Joten, ystäväni, olkaamme valppaina ja pitäytykäämme Raamatun opetuksissa. Älkää antako itseänne eksyttää epäselvillä ja kyseenalaisilla käytännöillä, vaan pitäytykäämme selkeässä ja ymmärrettävässä Jumalan sanassa.
Siunauksin (ja selkeän opetuksen puolesta),
Anonyymi kirjoitti:
Rakas seurakuntalainen,
Tänään tarkastelemme aihetta, joka on herättänyt paljon keskustelua ja väärinkäsityksiä: kielilläpuhuminen. On totta, että monet väittävät sen olevan pyhän Hengen lahja, mutta rehellisesti sanottuna, se on pelkkää siansaksaa ja humpuukia.
Raamattu varoittaa meitä epäaitoudesta ja vääristä opetuksista. 1. Korinttilaiskirjeessä 14:9 sanotaan: "Niin on myös teidän, jos ette kielellä puhuessaan selvästi lausua sanoja, kuinka voitaisiin tietää, mitä sanot? Olette kuin puhutte tuuleen." Tämä muistuttaa meitä siitä, että jos kielilläpuhuminen ei ole ymmärrettävää ja selkeää, se menettää merkityksensä.
Lisäksi, 1. Korinttilaiskirjeessä 14:27-28 annetaan ohjeita, jotka korostavat järjestystä: "Jos joku puhuu kielillä, niin puhukoot kaksi tai enintään kolme, ja kukin vuorotellen, ja yksi selittäköön. Mutta jos ei ole tulkkia, niin olkoon hän vaiti seurakunnassa, puhuen itselleen ja Jumalalle." Tämä osoittaa, että ilman tulkkia kielilläpuhuminen on hyödytöntä ja hämmentävää, eikä sitä voida pitää todellisena hengellisenä kokemuksena.
Raamattu tarjoaa meille selkeän viestin: käytännöt, jotka eivät tuo rakentavaa sanomaa tai eivät ole ymmärrettäviä, eivät ole Jumalan tahdon mukaisia. Kielilläpuhuminen, joka ei täytä näitä kriteereitä, on pelkkää siansaksaa enemmän kuin todellista hengellistä ilmaisua.
Joten, ystäväni, olkaamme valppaina ja pitäytykäämme Raamatun opetuksissa. Älkää antako itseänne eksyttää epäselvillä ja kyseenalaisilla käytännöillä, vaan pitäytykäämme selkeässä ja ymmärrettävässä Jumalan sanassa.
Siunauksin (ja selkeän opetuksen puolesta),
Pastori Enkeli MäntäEnkelipastori pitäköön nyt turpansa kiinni.
Ei siellä saunaosastolla olis vaikka hiiliä lapioitavana? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkelipastori pitäköön nyt turpansa kiinni.
Ei siellä saunaosastolla olis vaikka hiiliä lapioitavana?helluntailainen , hermostuu . . .
> se koira älähtää johon kalikka kolahtaa <
- Anonyymi
Ummetusta?
- Anonyymi
Suomi24:n helluntaipalstan ainoa todellinen päämäärä ja tarkoitus on levittää helluntailaisista valheita ja kaikkea törkyä, mitä itsekukin vain omassa mielessään keksii, ja näin saattaa helluntailaiset halveksituiksi ja huonoon valoon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"
"Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l251838- 1171121
Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen
Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta1331118Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?
Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei9846Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle
Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.136843Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.
Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta34773Mukava nainen on
Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm54720- 62717
- 142716
- 38679