Naiset, miksi suostutte käyttämään hormonaalista ehkäisyä miehen/miesten takia?
Kun ilman miehiä voisitte elää hormonivapaata elämää. Miettikääpä te keillä on joku valmiste käytössä niin vain miehen ja hänen kikkelin vuoksi sellaiseen suostutte!
Naisten hormoniehkäisyn käyttö
18
326
Vastaukset
- Anonyymi
Kovin on kapea näkökulma. Ootko lukenut edes ko. ehkäisyn eduista mitään?
- Anonyymi
Sullakin varmaan jos käytät niin mies ja hänen kikkeli pääsyynä
- Anonyymi
Esim pillerit voi aiheuttaa tosi pahoja haittavaikutuksia, kuten mulla. Viisi eri pillerimerkkiä ja laastari kokeiltuna, viimeisin merkki aiheutti pesäkkeen maksaan, lääkäri sanoi heti johtuvan pillereistä. Enää en saa käyttää hormonaalista ehkäisyä enkä käyttäiskään. Ex mies painosti pillereihin.
- Anonyymi00021
Anonyymi kirjoitti:
Esim pillerit voi aiheuttaa tosi pahoja haittavaikutuksia, kuten mulla. Viisi eri pillerimerkkiä ja laastari kokeiltuna, viimeisin merkki aiheutti pesäkkeen maksaan, lääkäri sanoi heti johtuvan pillereistä. Enää en saa käyttää hormonaalista ehkäisyä enkä käyttäiskään. Ex mies painosti pillereihin.
Painostaminen käyttämään jotain tiettyä ehkäisyä on tietenkin väärin!
- Anonyymi
Jos tarkoitus on perheellistyä siihen kuuluvine etuisuuksineen niin jokin uhrilahja on annettava.
- Anonyymi
Minä en käytä hormonaalista enkä mitään muutakaan ehkäisyä miesten takia vaan itseni takia.
Miehiä käytän hyväkseni sen verran kuin haluan, mutta yksikään ei luokseni jää pesää tekemään.- Anonyymi
Taitaa olla enempi sellainen molemminpuolinen tahtotila niin hyväksikäytön kuin pesimisen suhteen.
- Anonyymi
Naiset suostuu patjaksi ja tuhoaa oman kehonsa ja myös mielensä pillereillä.
- Anonyymi
Osalla tuo mieli ei ole ongelma - enää.
- Anonyymi
Hyvä kysymys, miksei miehille ole kehitetty ehkäisy pilleriä?
Miksei miehet suostu käyttämään ehkäisylääkettä?- Anonyymi
Koska miehet kehittää ja pyörittää asioita tässä maassa, eikä mitkään "itsenäiset" feministit?
- Anonyymi
Koska ne aiheuttaa haittavaikutuksia. :D
Miksi sitten naisten pitää kärsiä niistä?
- Anonyymi
Sitkun lopettaa pillerit, tajuaa kuinka paljon hormoonihäirintä on vaikuttanut koko kehoon.
Kauheeta.
Hormoonilääkitystä ei saisi määrätä alle 25 vuotiaalle.
Ei ennen kuin keho ja mieli ovat täysin kehittyneet aikuiseksi.- Anonyymi
Eli joillekin ei koskaan?
- Anonyymi
Järkyttävää, että vanhempien tietämättä alaikäiset saavat pillerireseptejä ihan pyytämällä.
- Anonyymi
Oli aluksi ehkäisyyn mutta seksiä ollut enää vuosikausiin. Mä totuin siihen että kuukautiset loppuivat heti ja ihanaa pitää vaaleita housuja ja pelkoa ohivuodoista
- Anonyymi00020
Joillekin sopii joillekin ei. Itselleni ei sopinut e-pillerit aikoinaan, enkä niitä voisi nykyään terveydentilan vuoksi käyttääkään, mutta hormonikierukka on ollut sopiva. Se vaikuttaa lähinnä paikallisesti kohdussa ja sisältää pelkkää keltarauhashormonia, kuukautiskierto toimii taustalla normaalisti, toki vuodot jää joko pois tai on vähäisemmät. Itselleni se laitettiin ensisijaisesti runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten hoitoon, mutta ehkäisykin tulee siinä sivussa. Tässä välissä e-pillerien jälkeen ehdin käyttää 3 v hormonitonta kuparikierukkaa (joka itselläni aiheutti jatkuvaa tiputtelua koko tuon 3 v ajan) ja sitten reilut 10 v kondomia. Nyt kierukan kanssa olen niin onnellinen, kun ei tarvitse kondomin kanssa enää sählätä, ja seksi tuntuukin paremmalta ilman kondomia ja on löytynyt ihan uudenlainen into seksiin puolison kanssa. Sterilisaatio olisi yksi vaihtoehto, kun en lapsia halua, mutta se taas ei hoitaisi noita runsaita kuukautisia, ja minulla on sen verran ylipainoa, että leikkauksen riskit ovat perustervettä henkilöä suuremmat. Sterilisaatioon on myös vuosien jonot, eikä niitä tehdä oikein missään muualla kuin yksityisellä tällä hetkellä, kun julkisella kiireelliset leikkaukset kiilaa edelle. Sentään ne säilyivät julkisessa terveydenhuollossa (kiitos Vapaaehtoisesti Lapsettomat ry:n!) kun hallitushan oli siirtämässä niitä kokonaan yksityiselle, jolloin köyhillä ja pienituloisilla ei olisi sterilisaatioon ollut enää varaa.
Mutta munan saanti on kyllä itselleni sen verran tärkeä asia elämässä, että mielelläni käytän tuota hormonikierukkaa, varsinkin kun se tuo myös hyödyn helpottaessaan hankalia kuukautisia. :) E-pillereihin en enää koskisi. Mutta käyttäkööt he, joille ne sopivat.- Anonyymi00022
Ja haittoja ei ole hormonikierukasta itselleni ollut, muuta kuin että asetus oli hieman kivulias. Mutta sen kestää mielellään, jos on 5-8 vuotta luotettava ehkäisy ja korkeintaan niukat, kivuttomat kuukautiset. Ehkäisytehohan tuossa kestää 8 vuotta, mutta kuukautishäiriöiden kohdalla teho ei välttämättä kestä yhtä kauan, ja saatetaan joutua vaihtamaan jo viiden vuoden jälkeen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2772885Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771161