Seurakunta päätti kerätä rahaa tarvitseville

Anonyymi-ap

Rahat piti tuoda seurakunnan johtajille täysimääräisenä. Antti ja Sisko myivät omistamansa maatilan, mutta päättivät pitää osan hinnasta itsellään.

Johtajat saivat tästä vihiä ja paljastivat huijauksen. Ensin kuoli Antti ja Sisko heti perään. Heidät haudattiin pian ja seurakuntaan tuli pelko.

Kukaan ei tämän jälkeen pihistellyt Herralle tuotavista rahoista. Se annettiin, mitä johtajat pyysivät ja suorastaan vaativat.

19

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hölmö kertomus, se minkä Luukas on luultavasti kirjoittanut.
      Ensiksikin, että kaikilla oli kaikki yhteistä! Missä se toimii? Selityksekssi ei riitä että niin olivat uskovaiset jotenkin yhtä.
      Toiseksi, eikö siellä ollut järkeä missään. Maatiloja myytiin eikä kukaan yrittänytkään pysäyttää tuota tolkutonta menoa. Elinkeino pistetään sileäksi!
      Kun Luukas kirjoittaa toisaalla että uskovat olivat kaiket päivät pyhäkössä, niin mitä se semmonen lorvehtiminen on! arkipäivinäkin.
      Eikö Pietarilla ollut mitään sivistystä, häpyä, jos kerrotunlailla tiesi ettei siinä ole koko kauppahinta, mennä asiasta sanomaan. Ei käytöstapoja!
      Kuvatunlainen kurimus ahdistavan pelon ilmapiirissä on kulttilahkon tuntomerkki.

Koko juttu Ananiaasta ja Safiirasta, siinä yhteydessä myös Pietarista, joutaa hengellisten kirjoitusten ulkopuolelle.
      Tutkimuskäyttöön juttu kuuluu esimerkkinä mitä tekstejä varhaiskristillisyydessä suolletiin ja ehkä jotain tapahtumien tynkääkin siinä on taustalla osoituksena minkä hullunmyllyn saivat aikaan alkaessaan toteuttaa omalaatuista uskontoa.
      Äkkiäpä nuo nurjahtivat pois Jeesuksen opetuksista.
      .

• Anonyymi

Noh jos olisit ollut porukasza mukana saattaisit kirjottaa toisinkin vai mitä luulet.

Suomi on täynnä sekavia asioita joissa ei ole paljoa järkeä,mikä lie syy moiseen.
        Oliko pakko ajaa raakkujoen yli mitä jos olis kiertänyt jne..

• Anonyymi

Pietari, moukka mikä moukka!

• Anonyymi

Jos Ananiaan ja Safiiran murha olisi annettu tutkittavaksi, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.

• Anonyymi

Paavalissa oli Saatanan enkeli, joka antoi miehelle valtavat voimat tehdä pahaa, murhia ja valehdella asioista.

Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Nyrkkeily oli siihen aikaan tappolaji. Mitään nyrkkeilyhanskoja ei käytetty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalissa oli Saatanan enkeli, joka antoi miehelle valtavat voimat tehdä pahaa, murhia ja valehdella asioista.

Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Nyrkkeily oli siihen aikaan tappolaji. Mitään nyrkkeilyhanskoja ei käytetty.

Paavali oli pahan hengen vallassa.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

• Anonyymi

Niinhän ne varastaa köyhille tarkoitetun jakeluruuakin itelleen,vanhentuneet ruuat jaetaan ja tuoreet lyödään omaan pakastimeen.siellä on lihaa,leikettä,leipää,kalaa ym ym.jauhoja jää köyhille jos jää.

• Anonyymi

Ananias ja Safira valehtelivat pyhälle hengelle. Kenenkään ei ollut pakko antaa mitään. Jokainen antoi sen, minkä vapaaehtoisesti halusi antaa. Tuo pariskunta väitti antavansa koko myyntihinnan, eli valehtelivat. Se oli se synti.

• Anonyymi

Jos ei ollut pakko antaa mitään, niin miksi valehtelivat summan? 😅

• Anonyymi

Nonhan tuo on teksteihin laitettu ja läpi näyttää menevän. Se on ollut myös jutulla tarkoitus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei ollut pakko antaa mitään, niin miksi valehtelivat summan? 😅

No, siksi, kun heillä oli sinunkaltainen henki ja panettelijoiden sana. Siksi se homma meni silleen.

• Anonyymi

Rahaa nämä lahkot tetee ja takoo. Herätkää ja lähtekää pois!

• Anonyymi

voi voi hellanletta, kun sinä jahkaat vanhoja tarinoitasi. Mene vain ryyppäämään, omiasi saat ryypätä, ei kukaan sinulta sitä oikeutta ota pois, mutta älä huoraa-
        Siinä sinä menet toisen mandaatille ja olet hyväksikäyttäjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

voi voi hellanletta, kun sinä jahkaat vanhoja tarinoitasi. Mene vain ryyppäämään, omiasi saat ryypätä, ei kukaan sinulta sitä oikeutta ota pois, mutta älä huoraa-
        Siinä sinä menet toisen mandaatille ja olet hyväksikäyttäjä.

Pitäsköhän seinäpapin muistuttaa noista perisynneistä ainakin kerran vuodessa kun näyttää että jumalaton meno senkun lisääntyy kirkkoväen kesken.

• Anonyymi

Ilmainen vihje, älä anna senttiäkään, helluntai ei tarvitse kenenkään rahoja, laita lukkoon lompuukisi ettei vain vahingossakaan sieltä katoa!

• Anonyymi00017

Leo Meller ainakin piti tärkeänä rahan anta,ista patmokselle

• Anonyymi00018

Ei pidä yrittää valehdella siitä mitä antaa!

Ananias ja Safira halusivat saada mainetta kertomalla, että hekin lahjoittavat kaiken omaisuutensa yhteiseen käyttöön, ja siis saisivat olla jakamassa yhteisiä varoja, vaikka heillä oli suuri osa rahoista piilossa.

Pietari antoi heille tilaisuuden tunnustaa valheensa, ja sanoi, että maatila ja siitä saatu hinta oli tämän pariskunnan omaisuutta, ja heidän ei olisi tarvinnut antaa penniäkään, elleivät halunneet.
      Nämä kuitenkin yrittivät narrata, saadakseen mainetta itselleen. Siitä ei hyvä seurannut.

• Anonyymi00019

Ei seurannut seurakunnallekaan hyvää. Eli ei saa vaatia rahaa Jumalan nimissä. Kolmessakymmenessä vuodessa näissä seurakunnissa oli ankara köyhyys rahat olivat kuluneet ja mitään ei tienattu. Muut seurakunnat joutuivat elättämään ja Paavali viemään lahjoitukset Juudeaan etteivät ihan nälkään kuolleet.
      Jumalaa ei tienkään tule missään asiassa yrittää vedättää, se tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin.

• Anonyymi00020

Onhan se uskottava sw tutkimuksen tulis että kansasta 80 pros on tonttujen ja pukkien väliltä, kun näitä tarinoita lukee.
      Ja luterilainen kansa on 500 vuotta elänyt kasteen armossa, mutta mitään ei raamatusta ymmärretä!

Ei yhtn mitään. Mutta taivaasern pönkätään jokainen pakkoveron maksaja, ze olen huomannut puheista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      280
      2908
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      49
      2298
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      114
      1723
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1664
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      56
      1189
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe