Saako apteekista lääkkeet niin,

Anonyymi-ap

että ottaa Kelakortista valokuvan molemmilta puolilta. Kysyn ihan siksi, koska vanhuksen Kelakortti jäi toiselle paikkakunnalle ja pitäisi saada lääke apteekista.

13

220

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskin.
      Valtakirjan pystyy tekemään..
      ..oliko Oma kanta käytössä?

      • Anonyymi

        Omakanta on käytössä. Vanhus on melkeen 90 ja ei ole uusinut henkilökorttia eikä ajokortti ole pitkiin aikoihin ollut käytössä. Tämä lääke on hänelle uusi lääke. Edunvalvontavaltakirja on käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omakanta on käytössä. Vanhus on melkeen 90 ja ei ole uusinut henkilökorttia eikä ajokortti ole pitkiin aikoihin ollut käytössä. Tämä lääke on hänelle uusi lääke. Edunvalvontavaltakirja on käytössä.

        Oma kannassa voi tehdä valtuutuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kannassa voi tehdä valtuutuksen.

        Eikös si paikka ole suomi.fi jossa saa antaa valtuuksia


    • Anonyymi

      Ajokortti riittää.

      • Anonyymi

        Saako ajokortilla Kelakorvauksen lääkkeestä??


    • Anonyymi

      No ei todellakaan ajokortilla haeta toisen reseptilääkkeitä

      • Anonyymi

        Luulen ettei saa kuvaamalla ajokorttia , sillä takana on aina ajatus että kuka tahansa on voinutkuvat kenenkä tahansa kortin.
        Käy apteekissa. Selittämässä asia niin kuulet mitä he sanovat .


    • Anonyymi

      Kun teet lääkeostoja toisen puolesta, sinun tulee osoittaa oikeutesi noutaa toisen henkilön lääkkeitä tai hoitaa muita hänen lääkemääräyksiinsä liittyviä asioita. Tämä onnistuu esittämällä auttamasi henkilön Kela-kortti, potilasohje, tulostettu yhteenveto tai tekemällä apteekkiasiointivaltuutus suomi.fi-palvelussa. Asiointia nopeuttaa, kun tiedät mitä lääkkeitä olet hakemassa.

    • Anonyymi

      Ei, mutta suomi.fi palvelussa voi antaa valtuutuksen toiselle henkilölle joka saa sitten hakea toisen lääkkeet omalla KELA-kortilla.

      • Anonyymi

        niinhän mä just sanoin.


      • Anonyymi

        Ei omalla Kela lortillaan. Vaan omilla henkilöllisyys kortilla ajan.


    • Anonyymi

      Suomi fi sivulla voi valtuuttaa pankkitunnuksilla kenet vaan niin hän saa omalla henkilöllisyystodistuksellaaan. .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe