Tulin aikuisena uskoon ja aloin saarnata maallikkona, kun opin tuntemaan Raamattua ja olin jo valmiiksi lahjakas esiintyjä. Päätin opiskella Raamattua syvemmin ja menin raamattuopistoon.
Opin siellä Raamatun taustoja, historiaa, maantiedettä, kieliä ja kulttuuria. Sain tietää sen, miten kirjoitukset on valittu Raamattuun ja että Raamatun sisältö poikkeaa toisistaan eri kirkkokunnilla.
Löysin Raamatusta virheitä ja ristiriitoja, joista ei saa puhua seurakunnassa. Päätin kuitenkin jatkaa saarnaajana ja sain siitä leipäni. Uskoni alkoi kuitenkin murentua ja lakkasin lopulta kokonaan uskomasta.
Valehtelin leipäni edestä vuosia kunnes sain tarpeekseni. Hankin itselleni uuden ammatin aikuiskoulutuksen kautta. Teen nyt rehellistä työtä ja iloitsen uskonnottomien seurasta. Olen kertonut uskoville etten enää usko ja erosin seurakunnasta.
Seurakunnassa ei huomattu sitä, että en usko, kun olin saarnaaja. Mietin sitä kuinka moni uskonnoton huijaa seurakuntaa pastorina, saarnaajana, evankelistana ja opettajana. Ainakin uskolla parantajat ja superevankelistat vaikuttavat huijareilta.
Amazonissa oli lähetyssaarnaaja, joka lakkasi uskomasta 20 vuotta työtä tehtyään. Hän oli dokumenttielokuvassa, joka kertoi Pohjois-Sentinelissä surmatusta lähetystyöntekijästä. Kannattaa katsoa, jos löytyy.
https://films.nationalgeographic.com/the-mission
Tunnustan valehdelleeni
Anonyymi-ap
2
64
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi tulit aikuisena uskoon ?
- Anonyymi
Oli ongelmia ja turvauduin tarjottuun apuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563151Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472901Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242709Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541807- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193971- 44819
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810