erilaisuus- mihin asti rikkaus

tulevaisuutta pohtien

Immeiset jotka elätte mielestänne onnellisissa suhteissa, kertokaapa miten paljon vietätte aikaa yhdessä ja miten paljon erikseen? Entä onko teillä yhteisiä harrastuksia tai unelmia?

Itse elän suhteessa, jossa hellyyttä, avoimmuutta ja seksiä riittää, mutta yhteisistä harrastuksista on pulaa. Mies istuu jatkuvasti koneen ääressä (saatan hieman liioitella), kun taas minä liitelen ympäriinsä erilaisten harrastusten ja opiskelun parissa.

Rakastan miestäni, mutta toisinaan häiritsee, kun ollaan niin erilaisia. (No onhan nyt nainen ja mies erilaisia jo sinällään ja erilaisuus on rikkautta, mutta rajansa kaikella, vaan missä raja kulkee...) Semmosen jutun oon myös huomannu, että mitä vähemmän vietämme aikaa yhdessä, sitä ihanampaa on se yhdessä vietetty aika. Voiko suhde perustua tälläselle pohjalle?

Asutaan yhdessä (asuttu noin vuoden verran), eli yöt nukutaan vierivieressä, jollei kumpikaan (todennäköisemmin minä) satu olemaan reissussa.

...ja on meillä sentään yhteinen unelma perheestä, saman suuntanen maku telkkariohjelmien suhteen ja kumpikin tykkää johonkin asti mökkeillä, eikä kumpikaan oo mikään muodin perässä liitäjä, että on niitä yhtymäkohtiakin kumminkin (tässä ny ne, jotka eka tuli mieleen).

Huomaan tekstini naivistiseks, mutta niin oon minäkin :-)

5

721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdotan, että mietit tarkkaan, mitä haluat.

"Semmosen jutun oon myös huomannu, että mitä vähemmän vietämme aikaa yhdessä, sitä ihanampaa on se yhdessä vietetty aika. Voiko suhde perustua tälläselle pohjalle?" - Tarkoitatko tyydyttävää seksiä? Entä jos tulee aikoja, jolloin sillä alueella eletään säästöliekillä?
      Imetys, pienen lapsen hoito yms.; mitä yhteistä teillä silloin on?

Mitä sitten, jos ympärilläsi pyörii useampia pieniä ihmisiä, jotka estävät lähtemään harrastuksiin yms.?

Kannattaisi varmaan kartoittaa niitä yhteisiä mielenkiinnon kohteita ihan tosissaan.
      Mitä haluatte elämältänne tulevaisuudessa, erikseen ja yhdessä?
      Entä kun tulette vanhaksi ja lapsenne ovat jo muuttaneet pois kotoa, mitä haluaisitte sitten tehdä yhdessä?

Oletteko tekemässä pitkän vai lyhyen aikavälin suunnitelmaa? - Vuodet vierivät nopeammin kuin uskotkaan. Ainakin tämän "tädin" mielestä.

Hyvää jatkoa ja hyviä valintoja!

• edellisen

kirjoittajan kanssa. Kannattaa tarkkaan miettiä. Meillä ei alunperinkään ollut paljoa yhteistä, mutta vuosien varrella yhteiset asiat ja sitä myöten yhteinen aika ja yhteiset keskusteluaiheet ovat vain vähentyneet. No, onhan meillä sentään vielä lapset, mutta oikeastaan en suosittele tämmöistä liittoa, kannattaa miettiä vielä.

• alkup.
        edellisen kirjoitti:

kirjoittajan kanssa. Kannattaa tarkkaan miettiä. Meillä ei alunperinkään ollut paljoa yhteistä, mutta vuosien varrella yhteiset asiat ja sitä myöten yhteinen aika ja yhteiset keskusteluaiheet ovat vain vähentyneet. No, onhan meillä sentään vielä lapset, mutta oikeastaan en suosittele tämmöistä liittoa, kannattaa miettiä vielä.

...Tuota harkitsemista oon tehny varmaan jo suhteen alusta asti. Silti joku on pitäny mua tässä suhteessa pidempään kuin yhdessäkään entisessä. Todennäkösesti oon elämäni ensimmäistä kertaa kunnolla rakastunut (vaikka suhteen alussa olin jo 23). Saattaa myös olla niinkin, että biologinen kelloni tikittää ja yrittää saada mua sitoutumaa, joka on antanut enemmän tahtoa hoitaa suhdetta.

On tosiaan lähes alusta asti ollut niin, että välillä näen meidät automaattisesti elämässä elämämme onnellisena yhdessä loppuun asti ja aina välillä mietin, ettei tästä tuu yhtään mitään kun ollaan niin erilaisia. Ja loppujen lopuks en kuitenkaan tiedä ees itse mitä elämältäni tahdon.

Kyllä mä oon vanha, ja kyllä mä oon naiivi. Ja jälleen huomaan, miten turhaa mun on tänne kirjottaa, kun en kuitenkaan suostu ottamaan vastaan elämänohjeita ihmisiltä, joita en edes tunne.

Kiitos kuitenkin vastanneille!

• alkup. kirjoitti:

...Tuota harkitsemista oon tehny varmaan jo suhteen alusta asti. Silti joku on pitäny mua tässä suhteessa pidempään kuin yhdessäkään entisessä. Todennäkösesti oon elämäni ensimmäistä kertaa kunnolla rakastunut (vaikka suhteen alussa olin jo 23). Saattaa myös olla niinkin, että biologinen kelloni tikittää ja yrittää saada mua sitoutumaa, joka on antanut enemmän tahtoa hoitaa suhdetta.

On tosiaan lähes alusta asti ollut niin, että välillä näen meidät automaattisesti elämässä elämämme onnellisena yhdessä loppuun asti ja aina välillä mietin, ettei tästä tuu yhtään mitään kun ollaan niin erilaisia. Ja loppujen lopuks en kuitenkaan tiedä ees itse mitä elämältäni tahdon.

Kyllä mä oon vanha, ja kyllä mä oon naiivi. Ja jälleen huomaan, miten turhaa mun on tänne kirjottaa, kun en kuitenkaan suostu ottamaan vastaan elämänohjeita ihmisiltä, joita en edes tunne.

suhde ei taida olla niin varman päällä, sanoimme nuorempana että ollaan ystävyys ja avunanto suhteessa ja vielä vain jatkuu, ei ne ihmiset ole kovin erilaisia jos alkaisi vaihtamaan, rakastuahan voipi milloin vain, vaan sanon kuin joku pappi että se on 1,5 vuotta kestävä psykoosi joka menee ohitse,niin on aina mennyt,

• alkup. kirjoitti:

Ei varmaan kukaan meistä haluaisikaan, että ottaisit puheenvuoromme elämänohjeena omaan elämääsi.

Kunhan jutustelemme ja kerromme omista lähtökohdistamme mielipiteemme.
        Jokaisen meistä on tehtävä ihan omat virheensä. ;) En minä ainakaan halunnut tehdä samanlaisia virheitä, kuin omat vanhempani mielestäni meitä kasvattaessaan tai omassa parisuhteessaan tekivät. ;)

Tässä yksi ohje lisää:
        Jos kellosi tikittää, pistä toimeksi.
        Valitse vaihtoehdoista paras ja tee parhaasi, onnistumisen mahdollisuudet ovat ihan hyvät.

Ne, jotka haluavat kaikkien yksityiskohtien olevan täydellisiä, saattavat joutua odottamaan lopun ikäänsä.;))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1289
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      35
      820
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      587
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      580
    5. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      27
      576
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      538
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      526
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      511
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      15
      472
    10. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      15
      472
    Aihe