Jeesus lähetti lainopettajia, ei mitään ihmeiden tekijöitä.

Anonyymi-ap

Jeesus lähetti lainopettajia, ei mitään ihmeiden tekijöitä.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

12

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Myrkynjuonnit ja käärmeitten pistot, on juuri sitä eksytystä...

      Tuo kohta on juuri sitä kirkolliskokousta varten tehtyä lisäystä. Myrkynjuonti ja käärmeillä pistättämiset ihmeet seuraa kun vaan uskotaan ja kastetaan. Täyttä potaskaa.

      Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

      • Anonyymi

        Raamatussa ei anneta lupaa juoda myrkkyä.


      • Anonyymi

        Markuksen evankeliumi ei pääty Mark 16:8 eikä ole koskaan päätynyt siihen. Raamattu ei muutu.

        Mark. 16:
        8. Naiset tulivat ulos ja pakenivat haudalta vavisten ja hämmästyneinä eivätkä sanoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät.

        Markuksen evankeliumin loppu-osa
        Mark.16:
        19. Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
        Luuk. 24:50-51; Ap.t. 1:4-9; Ap.t. 7:55; Room. 8:34; Ef. 1:20; Kol. 3:1; 1Tim. 3:16; Hebr. 1:3; Hebr. 8:1
        20. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.


    • Anonyymi

      Jeesuksen puheet maan päällä loppuivat kastekäskyyn oikeille apostoleille, mikä on kirjattu Matteuksen evankeliumin loppuun. Matt. 28:18-20.
      Sen jälkeen Jeesus nousi taivaaseen.

      Ei Jeesus sen jälkeen mitään toisenlaisia "lähetyskskyjä ja lupauksia ihmeistä antanut".

      Markuksen lopun puheet ihmeistä ja merkeistä on tuntemattoman huijarin satojen vuosien perästä keksimiä tekstejä, joista on varoitus v- 92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla. Siksi sitä painosta hellarit vihaavat.

      "Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

    • Anonyymi

      Jeesus ei lähettänyt lain opettajia, vaan opetuslapsiaan julistamaan evankeliumia.
      Evankeliumi vapauttaa laista.

      Jeesus aloittaa toimintansa
      Mark. 1:
      14. Sen jälkeen kun Johannes oli vangittu, Jeesus tuli Galileaan ja julisti Jumalan evankeliumia.
      Joh. 4:43
      15. Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa evankeliumi."
      Matt. 10:7; Ap. t. 2:38; Ap. t. 20:21

    • Anonyymi

      Raamattu365.fi
      Toggle navigation

      Evankeliumi Luukkaan mukaan
      Luku 10
      Jeesus lähettää seitsemänkymmentäkaksi opetuslasta
      1. Sen jälkeen Herra valitsi seitsemänkymmentäkaksi muuta ja lähetti heidät kaksittain edellään jokaiseen kaupunkiin ja kylään, johon hän itse aikoi mennä.
      2. Hän sanoi heille: "Eloa on paljon mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä sadonkorjuuseensa. Matt. 9:37-38; Joh. 4:35; 2. Tess. 3:1
      3. Menkää! Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Matt. 10:16
      4. Älkää ottako mukaanne rahakukkaroa, älkää laukkua älkääkä kenkiä. Älkää tervehtikö ketään tiellä. 2. Kun. 4:29; Matt. 10:9-15; Luuk. 9:3; Luuk. 22:35
      5. Kun astutte sisään johonkin taloon, sanokaa ensiksi: 'Rauha tähän taloon!'
      6. Jos siellä on rauhan lapsi, niin teidän rauhanne jää lepäämään hänen ylleen. Ellei ole, se palaa teille.
      7. Jääkää siihen taloon ja syökää ja juokaa, mitä heillä on tarjota, sillä työmies on palkkansa ansainnut. Älkää siirtykö talosta taloon. 5. Moos. 25:4; 1. Kor. 9:4-14
      8. Kun tulette kaupunkiin, jossa teidät otetaan vastaan, syökää, mitä teille tarjotaan,
      9. parantakaa siellä olevat sairaat ja julistakaa: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle.' Matt. 4:17
      10. Mutta kun tulette kaupunkiin, jossa teitä ei oteta vastaan, menkää sen kaduille ja sanokaa:
      11. 'Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut, me karistamme teille takaisin. Mutta tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle!' Matt. 10:14; Mark. 6:11; Ap. t. 18:6
      12. Minä sanon teille: Sodomalla on sinä päivänä helpompaa kuin sillä kaupungilla."
      Jeesus nuhtelee Galilean kaupunkeja
      13.
      (Matt. 11:20-24)
      "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Jos ne voimateot, jotka ovat tapahtuneet teidän keskellänne, olisivat tapahtuneet Tyroksessa tai Siidonissa, ne olisivat jo kauan sitten kääntyneet säkissä ja tuhkassa istuen.
      14. Mutta Tyroksella ja Siidonilla on tuomiopäivänä helpompaa kuin teillä.
      15. Entä sinä, Kapernaum, korotetaanko sinut muka taivaaseen? Ei, alas tuonelaan sinun on astuttava! Jes. 14:13-15
      16. Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."
      Matt. 10:40; Joh. 13:20
      Opetuslapset palaavat
      17. Ne seitsemänkymmentäkaksi palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaisia sinun nimesi tähden."
      18. Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana lankesi alas taivaasta kuin salama. Hes. 28:13-15; Ilm. 12:8-9
      19. Katsokaa, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään teitä vahingoita. Ps. 91:13; Mark. 16:18; Ap. t. 28:5
      20. Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaisia, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
      2. Moos. 32:32-33; Dan. 12:1; Fil. 4:3; Ilm. 13:8
      Jeesus ylistää Isää
      21.
      (Matt. 11:25-27, 13:16,17)
      Sillä hetkellä Jeesus riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut nämä viisailta ja älykkäiltä mutta olet ilmoittanut ne lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt. Jes. 29:14; 1. Kor. 1:19; 1. Kor. 1:26; 1. Kor. 2:6-7
      22. Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu kuin Isä tiedä, kuka Poika on. Eikä sitä, kuka Isä on, tiedä kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
      Joh. 1:18; Joh. 10:15; Joh. 17:2; Hepr. 2:8
      23. Jeesus kääntyi erikseen opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Autuaat ovat ne silmät, jotka näkevät, mitä te näette! Matt. 13:16-17
      24. Minä sanon teille: monet profeetat ja kuninkaat ovat tahtoneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet."
      1. Piet. 1:10

      • Anonyymi

        Lainsaarna on evankeliumin ydinasia.

        Jeesus varoittaa henkien kanssa pelaavista helluntailaisista.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainsaarna on evankeliumin ydinasia.

        Jeesus varoittaa henkien kanssa pelaavista helluntailaisista.

        Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        "laittomuuden tekijät"

        Jumalan lait on heitetty romukoppaan ja lähdetty seuraamaan villitseviä henkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "laittomuuden tekijät"

        Jumalan lait on heitetty romukoppaan ja lähdetty seuraamaan villitseviä henkiä.

        Matt. 19:17

        Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."


    • Anonyymi

      Matt. 23:34

      Jeesus: "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

      Ei ole evankeliumia ilman lainsaarnaa.

      Matt. 5:19

      Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

      • Anonyymi

        Uskominen ei kumoa Jumalan ikuisia lakeja ja käskyjä, joiden perusteella kerran kaikki ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan.


    • Anonyymi

      Voi tuota syväsokeutta !

      Eivätkö profeetat tehneet ihmeitä ?

      Lue nyt edes vähän sitä Raamattua, ettet enää itseäsi täysin nolaa tällä tavalla !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe