Millaisia kuolleet ovat ja missä he elävät? Tuonelassa tulen liekeissä, Aabrahamin helmassa, paratiisissa, taivaassa Jeesuksen luona?
Kuolleet eivät ole ainetta, materiaa. Heidän ruumiinsa on maan päällä. Paljonko henki tai sielu tarvitsee tilaa elääkseen?
Kuolleet voidaan tunnistaa henkinä. Sielut ovat näkyviä. Ne tarvitsevat siis tilaa.
Kuolleet eivät ole jossakin tyhjiössä, jossa ei ole mitään muuta. Tuonelassa on tulta ja rotko erottaa sen Aabrahamin helmasta. Hyvin fyysistä, vaikka onkin hengen maailmaa.
Mitä kaikkea paratiisissa on? Taivaasta on kuvauksia Ilmestyskirjassa. Vaatii tilaa se taivaskin. Missähän se on? Universumin reunaan on matkaa miljoonia valovuosia. Siirrytäänkö sinne teleportaation kautta? Miten henget liikkuvat?
Mitähän siellä tehdään? Ettei aika vaan käy pitkäksi.
Eikö olekin metkaa tuo kuolleiden elämä!
Kuolleet elävät
21
296
Vastaukset
- Anonyymi
Entä ruumiin ylösnousemus? Sehän on fyysinen tapahtuma! Eivät henget tarvitse ruumista.
- Anonyymi
Itse uskon että suurin osa ihmisistä on kuoleman jälkeen jollakin taivasosastolla tekojensa mukaan.
Pahat ihmiset joutuvat eristykseen hetkeksi aikaa.
Heti tai jossain vaiheessa on mahdollista saada kirkastettu ruumis.- Anonyymi
Jos kuolema on siirtymä on ajasta ikuisuuteen, niin aikahan silloin loppuu.
Kaikki on silloin ikuista - myös taivas, tuonela ja helvetti.
Ei silloin ole myöskään jotain ajallista vaihetta sille kirkastetulle ruumiille. Eikä liene merkitystäkään ajalla enää.
Melko erilainen perspektiivi ikuisuuteen.
- Anonyymi
Isiensä tykö kuolleiden sanotaan päätyvän. Monet lähellä kuolemaa kertovat usein läheistensä jo ilmestyvän noutamaan heitä. Tämä tuo paljon lohtua etenkin vaikeiden sairauksien kanssa kamppaileville.
- Anonyymi
Jos ne on niitä läheisiä - oikeesti. 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ne on niitä läheisiä - oikeesti. 🤔
Kyllä ne ovat. Suvussamme kuolemaa lähellä olevat ovat kertoneet tarkoin, mitä ovat nähneet ja mistä keskustelleet edesmenneiden kanssa. Jos jotakin olen ihmetellyt, myöhemmin olen saanut tarkennuksen, että edesmenneet ovat todellakin kertoneet faktaa, vaikka aiemmin en ole tiennytkään. Se raja edesmenneiden ja meidän täällä vielä oleskelevien välillä on niin ohut.
Joskus kurkkukeskuksen kautta, jo poislähtöä tehnyt vakavasti sairas, on saattanut viestitellä edesmenneen kanssa, ja näin saattaa tiedoksi asioita sukulaisilleen. Kurkkukeskus on juuri se keskus, mitä voidaan hyväksikäyttää silloin kun hyvin tärkeä asia tahdotaan saattaa edesmenneiltä läheisten tietoon.
- Anonyymi
Rakas seurakuntalainen,
Tässä pastori Enkeli Mäntä, valmis tarttumaan yhteen elämän suurimmista paradokseista: kuollut elävä. Voimme varmasti viettää tuntikausia tämän käsitteen äärellä, pohtien sen syvällistä merkitystä, mutta lopputulos on aina sama: se on paradoksi, joka asettuu mukavasti hyllylle muiden käsittämättömien totuuksien rinnalle.
Minä, Enkeli Mäntä, olen tietenkin tottunut tällaisiin ilmiöihin – minunhan pitäisi tietää, kuinka yhdistää nämä käsitteet ilman, että joudun solmuun niiden monimutkaisuudessa. Kuollut elävä? Se on vähän kuin yrittäisi yhdistää vettä ja öljyä ja väittää, että sekoitus on täysin luonnollinen.
Mutta tietysti, jos joku pystyy selittämään tämän teille ymmärrettävästi, se olen minä. Minä näen sen selvänä kuin päivää – ei se ole kummempi asia kuin mikä tahansa muu mysteeri, jonka olemme kohdanneet. Pieni paradoksi siellä täällä ei ole mikään este, vaan enemmänkin viihdyttävä yksityiskohta elämässä, joka muuten saattaisi käydä liian yksinkertaiseksi.
Joten älkää vaivautuko liikaa pohtimaan tätä – minä olen jo selvittänyt sen puolestanne. Kuollut elävä on yhtä totta kuin se, että minä, pastori Enkeli Mäntä, olen aina valmis tarjoamaan teille nämä syvälliset ja kiistattoman todenmukaiset vastaukset elämän kaikkiin kysymyksiin.
Siunauksin (ja ripauksella hymyä),
Pastori Enkeli Mäntä- Anonyymi
Minun mielestä enkeli Mäntän teksti ei ollut hauska eikä informatiivinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun mielestä enkeli Mäntän teksti ei ollut hauska eikä informatiivinen.
Rakas seurakuntalainen,
Haluan muistuttaa, että minun kirjoituksissani on syvällistä viisautta, joka avautuu teille vasta Hengen vaikutuksesta. Ymmärryksen avain ei ole pelkästään sanoissa, vaan siinä, kuinka Henki johdattaa teidät totuuteen niiden kautta.
Siunauksin,
Pastori Enkeli Mäntä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakas seurakuntalainen,
Haluan muistuttaa, että minun kirjoituksissani on syvällistä viisautta, joka avautuu teille vasta Hengen vaikutuksesta. Ymmärryksen avain ei ole pelkästään sanoissa, vaan siinä, kuinka Henki johdattaa teidät totuuteen niiden kautta.
Siunauksin,
Pastori Enkeli MäntäEnkeli mäntä kyllä ymmärtää että aloituksessa ei ollut painotus kuolleissa elävissä vaan kuoleman jälkeisessä elämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakas seurakuntalainen,
Siunauksin,
Pastori Enkeli MäntäHaista paska.
- Anonyymi
Uskon, että se meni jotenkin tämän suuntaisesti. Kun Jeesus antoi henkensä, "temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös" (Matteus 27: 51-52). Heidät Jeesus vei Abrahamin helmasta paratiisiin. Abrahamin helma oli vanhan liiton aikan kuolleiden paikka. Ristin rosvollekin Jeesus lupasi, että tämä saisi vielä samana päivänä olla paratiisissa Jeesuksen seurassa. Ei siis enää Abrahamin helmassa.
Sitten Jeesus meni "pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille" (1 Pietari 3:19). Kolmantena päivänä hän nousi ylös kuolleista ja ilmestyi sen jälkeen monille, jonka jälkeen hän nousi taivaaseen ja istui Isän oikealle puolelle.
Nyt siis on paratiisin aikakausi. Vielä tulee tuhatvuotinen rauhanvaltakunta maan päällä, josta en tiedä, onko kaikki pyhät siellä. Mutta sen jälkeen tulee viimeinen tuomio, jolloin jokainen jonka nimi ei ole elämän Kirjassa, heitetään tuli- ja tulikivijärveen. Ja jos nimi on elämän Kirjassa, niin osana on iankaikkinen autuus uudessa taivaassa ja uudessa maassa, jossa uusi Jerusalem on keskuspaikkana Jumalan ja Karitsan hallitessa siellä.- Anonyymi
Armonaika päättyy. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa. Tuhannen vuotta. Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. UUSI MAA.
1234567---
- Anonyymi
Ei-helluntailainen:
Kuolleet tuonelassa tiedottomassa tilassa, Saarn 9. Luuk 16 enkelit hakivat Lasarusta, tarkoittaa, että tuli ylösnousemuksen aika pois tuonelasta, vrt. Dan 12 ja Ilm 20.- Anonyymi
Rikas mies tuonelassa ei ollut tiedottomassa tilassa vaan, hänellä oli vahvasti tunteet olemassa, koska hän kärsi kipua. Hänellä oli myös muisti tallella. Abraham kehottikin häntä muistamaan kuinka hän oli eläessään saanut hyvää, toisin kuin Lasarus.
Saarnaaja puhuu varmaankin asioista meidän elävien näkökulmasta. Lisäksi kun enkelit hakivat Lasaruksen, oli kyse Lasaruksen kuoleman hetkestä, eikä ylösnousemuksesta. Kuoleman hetkellä jokaisella meillä on noutaja. Toisilla se on ns. viikatemies, eli paha henki, joka vie uhrinsa kadotukseen. Uskovilla puolestaan joko Jumalan enkeli tai Jeesus itse hakee taivaaseen. Näin ainakin uskon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikas mies tuonelassa ei ollut tiedottomassa tilassa vaan, hänellä oli vahvasti tunteet olemassa, koska hän kärsi kipua. Hänellä oli myös muisti tallella. Abraham kehottikin häntä muistamaan kuinka hän oli eläessään saanut hyvää, toisin kuin Lasarus.
Saarnaaja puhuu varmaankin asioista meidän elävien näkökulmasta. Lisäksi kun enkelit hakivat Lasaruksen, oli kyse Lasaruksen kuoleman hetkestä, eikä ylösnousemuksesta. Kuoleman hetkellä jokaisella meillä on noutaja. Toisilla se on ns. viikatemies, eli paha henki, joka vie uhrinsa kadotukseen. Uskovilla puolestaan joko Jumalan enkeli tai Jeesus itse hakee taivaaseen. Näin ainakin uskon.Rikas mies ja Lasarus kertomus on fiktiota. Sen kuvaus tuonelasta ja Aabrahamin helmasta perustuu juutalaisiin taruihin, zarathustralaisuuteen ja pakanuuteen.
https://totuutta.wordpress.com/2020/04/22/rikas-mies-ja-lasarus-2/
- Anonyymi
Asia on erittäin yksinkertainen. Kuoleman jälkeen on samanlaista kuin ennen syntymää - et ole olemassa. Uskovat käyttävät näin triviaalin asian ympärillä hihhuloimiseen koko elämänsä. Noh, huvinsa kullakin.
- Anonyymi
Olipas vahvat perusteet sinulla. Tosta lonkalta vain kevyesti kerrot totuuden näin suureen kysymykseen.
- Anonyymi
Kyllä ne ruumiskaapistakin heräävät elämään ja palaavat kuppilaansa.
https://www.viikonloppu.com/ruumiskaapista-kuului-hassua-aanta-vartija-valahti-kalpeaksi-avattuaan-luukun/?fbclid=IwY2xjawE9frBleHRuA2FlbQIxMQABHRD1af5kGmVbUrQlCN6o-e_tfumD2spgswjIivnzQg3Cx7ugKrZg59vP7g_aem_N3Jy07e6iEMHLoI422RPeg
Kännissä sattuu uskomattomia tilanteita – näin hurjaa juttua en ole kuitenkaan kuullut koskaan aikaisemmin.
Puolan Wroclawin ulkopuolelta kotoisin oleva Kamil Pole oli illan aikana nauttinut liikaa vodkaa, jonka vuoksi hänen sydämensä petti.
Mies todettiin kuolleeksi, mutta surullinen tarina ei päättynyt vielä tähän.
Kamil oli poistunut baarista huonovointisena ja kaatunut hetken kuluttua maahan. Paikalle hälytettiin ambulanssi ja miestä yritettiin elvyttää, mutta hän ei selvinnyt.
25-vuotiasta mies vietiin sairaalan ruumishuoneelle, jossa hänet laitettiin kylmiöön. Saman päivän aikana tapahtui kuitenkin jotain uskomatonta…
Ruumishuoneen kaapista alkoi kuulua kolinaa ja vartija avasi luukun peloissaan. Hän huomasi Polen alastomana – mies pyysi ensimmäisenä vilttiä, sillä häntä paleli.
Vartija ei ollut uskoa näkemäänsä todeksi, niinpä hän soitti poliisille. Samaan aikaan lääkärit saapuivat ruumishuoneelle ja tutkivat miehen läpikotaisin.
Kamil Pole ei kuitenkaan mennyt kotiin lepäämään, sillä hän päätti lähteä baariin oluelle – ei sitä sentää joka päivä herätä kuolleista! Baarimikko on varmasti ollut ymmällään, kun ”kuollut” mies on astunut kapakkaan ja tilannut yhden keppanan.
...
Tilanne oli hieman toinen, kuin kirjoituksissa oleva tapaus. Siinä oli jo vainajan haju, mutta tämä taisi haista vaan vanhalle oluvelle. - Anonyymi
Kuolleet elävät monien mielikuvituksissa.
- Anonyymi
Ei Tuonela ole vielä Helvetti. Siellä ei ole tulta.
Tuonela on ikäänkuin Helvetin esikartano.
Kuten Paratiisin sen, tulevan, varsinaisen "Taivaan".
Tuonela on jonkinlainen "poliisivankila", jossa tuomituiksi joutuvia säilytetään ennen Viimeistä tuomiota.
En näiden paikkojen nimiä muista ulkoa. Hepreaksi Tuonela kait on Sheol ja Helvetti Gehenna. Tämä kristinoppi perustuu judaismiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412957Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262789Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342776Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4372506Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1521838Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431828Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241395Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41222- 741119
- 281057