Usko Jeesukseen niin sinä pelastut

Anonyymi-ap

Mutta mitä pitää tarkalleen ottaen uskoa, ja mistä pitää pelastua?

337

1249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siitä on muuten ohjekirja olemassa niin ei tarvi selityksiä kuunnella.

      • Anonyymi

        Viittaat tiettyyn satukirjaan, ei ole mitenkään pätevä opus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittaat tiettyyn satukirjaan, ei ole mitenkään pätevä opus.

        Ei viittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittaat tiettyyn satukirjaan, ei ole mitenkään pätevä opus.

        Satujen satu onkin ! Mutta tämä Jeesus ihmiseksi syntynyt ei olekaan ihmisten keksimä satu kuin ne muut tarinat on. Tämä onkin totista totta oikeasti tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittaat tiettyyn satukirjaan, ei ole mitenkään pätevä opus.

        Kaikki uskot ja uskonnot on aivan täyttä aikuisten satua kunnes toisin joku osaa todistaa? Pitää oikeasti tuoda esille vaikka itse Jumalat, Huom...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki uskot ja uskonnot on aivan täyttä aikuisten satua kunnes toisin joku osaa todistaa? Pitää oikeasti tuoda esille vaikka itse Jumalat, Huom...

        Uskon mieluummin Jumalaan kuin siihen, että universumi tai elämä on syntynyt sattumalta itsestään tyhjästä. Jumal-uskossa on enemmän järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon mieluummin Jumalaan kuin siihen, että universumi tai elämä on syntynyt sattumalta itsestään tyhjästä. Jumal-uskossa on enemmän järkeä.

        Tallata kaikkea vihollisen voimaa ! Tallata astua päälle . Polki rikki käärmeen pään. Tallaa käärmettä. Polje rikki sen pää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittaat tiettyyn satukirjaan, ei ole mitenkään pätevä opus.

        Ilkeyden ja pahuuden vanhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satujen satu onkin ! Mutta tämä Jeesus ihmiseksi syntynyt ei olekaan ihmisten keksimä satu kuin ne muut tarinat on. Tämä onkin totista totta oikeasti tapahtunut.

        Jeesus teki suurimmat virheet kun menetti hermonsa ja nousi järjestäytynyttä Rooman valtakuntaa vastaan. Jos asioissa on oikeasti mitään perää niin ei mene hermot ja kaikki usko sietää kaiken kritiikin jos takana on jotakin oikeasti kunnollista, huomioisin itse sen näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilkeyden ja pahuuden vanhassa.

        Itse en usko mihnkään enään mutta ei sen pitäis olla ollenkaan pahhoo jos saa elämiseen edes vähön rahhoo!!..


    • Anonyymi

      Käännyt pois pahasta.

      Uskot että Jeesus on sovittanut sinun syntisi.

      Luet evankeliumeita Raamatusta ja rukoilet ja elät parhaasi mukaan Pyhän Hengen johdatuksessa.

      • Anonyymi

        Olen uskonut lapsesta asti Jumalaan. En ymmärrä mitä tarkoittaa kääntyä pois pahasta. Olen kyllä pyytänyt anteeksi kun olen loukannut jotain puheellani, mutta en ymmärrä sen pahempi olevani.

        En ymmärrä sitäkään että Jeesuksen on täytynyt kuolla puolestani sen takia koska kävin muutaman kerran tansseissa. Mitä tarkoittaa olla Pyhän Hengen johdatuksessa? Rippikouluaikanani luin Raamattua, mutta nyt se on jäänyt.

        En tykkää käydä missään lahkolaisten huutokokouksissa. Rakastan hiljaisuutta. Maailmassa on minusta liikaa meteliä.


      • Ei mitään Pyhän Hengen johdatusta.

        Olen todistanut, että Pyhä Henki antaa jokaiselle eri vastauksen samaan asiaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei mitään Pyhän Hengen johdatusta.

        Olen todistanut, että Pyhä Henki antaa jokaiselle eri vastauksen samaan asiaan.

        Olet todistanut VÄÄRIN!
        Raamattu on se ohjekirja, jonka mukaan Pyhä henkikin toimii, aina tilanteen mukaan. Ei resepti ole aina sama jokaiselle.
        Mutta tuo edellinen kirjoittaja osoittaa, että työ hänessä on vielä kesken, kun hän arvostelee Pyhän hengen työtä: "En tykkää käydä missään lahkolaisten huutokokouksissa".
        Joskus Pyhä henki panee pitämään meteliä, kuten kävi ensimmäisenä helluntaina.


      • Anonyymi

        Uskossa olevat kristityt eivät tuolla tavoin solvaa veljiään ja sisariaan Jeesuksessa Kristuksessa. Myös helluntailaisten ja muiden perinteisten seurakuntien ulkopuolisiin äärikarismaattisiin piireihin eksyneitä tulee kunnioittaa, vaikka sitä äärikarismaattisuutta kritisoisikin. Niissäkin piireissä on vilpittömiä uskovia. Mikään seurakunta ei ole virheetön, niissä on mukana erilaisia ihmisiä, eikä pidä yleistää joidenkin yksittäisten mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet todistanut VÄÄRIN!
        Raamattu on se ohjekirja, jonka mukaan Pyhä henkikin toimii, aina tilanteen mukaan. Ei resepti ole aina sama jokaiselle.
        Mutta tuo edellinen kirjoittaja osoittaa, että työ hänessä on vielä kesken, kun hän arvostelee Pyhän hengen työtä: "En tykkää käydä missään lahkolaisten huutokokouksissa".
        Joskus Pyhä henki panee pitämään meteliä, kuten kävi ensimmäisenä helluntaina.

        Ei ole minun vikani, että Pyhä Henki antaa jokaiselle eri vastauksen samaan asiaan. Siihen pitää olla vain yksi selvä vastaus.

        Pyhä Henki on humalainen.


      • Anonyymi

        On se jännä tyyppi tuo Jesse kun on kaiken lain ja soveliaisuuden yläpuolella ja voi nollata kaiken pahan mitä ihminen on tehnyt. Riittääkö jos kertoo olevansa uskossa ja käy kerran kuussa kirkossa antamassa kympin kolehtiin, vai vaatiiko se koko omaisuuden ja perinnön testamenttaamista seurakunnalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet todistanut VÄÄRIN!
        Raamattu on se ohjekirja, jonka mukaan Pyhä henkikin toimii, aina tilanteen mukaan. Ei resepti ole aina sama jokaiselle.
        Mutta tuo edellinen kirjoittaja osoittaa, että työ hänessä on vielä kesken, kun hän arvostelee Pyhän hengen työtä: "En tykkää käydä missään lahkolaisten huutokokouksissa".
        Joskus Pyhä henki panee pitämään meteliä, kuten kävi ensimmäisenä helluntaina.

        "ohjekirja" jota on muuteltu eri kansojen, kirkkokuntien ja poliitikkojen mielentilan mukaan ja täynnä käännösvirheitä, eli suomeksi on pelkkää soopaa ja harhaa koko kirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ohjekirja" jota on muuteltu eri kansojen, kirkkokuntien ja poliitikkojen mielentilan mukaan ja täynnä käännösvirheitä, eli suomeksi on pelkkää soopaa ja harhaa koko kirja.

        Ei mitään väliä, mutta montako ihmistä - aikuista ja lasta - on Jeesuksen nimeen murhattu ja elämä tuhottu, kaikkine Raamatun käännösvirheineen ja varmaan tuhansine eri kirkkokuntineen. Onko teillä mitään todellisuudentajua?! Mitä helvetin merkitystä siinä on Raamatun käännösvirheillä?!


      • Anonyymi

        Pahuudesta kääntyä pois tarkoittaa sinun omaa pahuuttasi. Muiden pahuuden keskellä täällä joutuu kärsimään edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen uskonut lapsesta asti Jumalaan. En ymmärrä mitä tarkoittaa kääntyä pois pahasta. Olen kyllä pyytänyt anteeksi kun olen loukannut jotain puheellani, mutta en ymmärrä sen pahempi olevani.

        En ymmärrä sitäkään että Jeesuksen on täytynyt kuolla puolestani sen takia koska kävin muutaman kerran tansseissa. Mitä tarkoittaa olla Pyhän Hengen johdatuksessa? Rippikouluaikanani luin Raamattua, mutta nyt se on jäänyt.

        En tykkää käydä missään lahkolaisten huutokokouksissa. Rakastan hiljaisuutta. Maailmassa on minusta liikaa meteliä.

        Ei tietysti mihinkään eriseurat joukkoon saakaan mennä. Kristityt elää yhdessä arkea auttaa toisiaan. Syntisen lihan puolesta kärsitään mutta sielu on rauhassa ilossa. Pahuus on tämän maailman houkutus ei sille mitään voi muuta kuin laittaa toivonsa Jeesuksen sovitukseen. Risti on sovituksen merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet todistanut VÄÄRIN!
        Raamattu on se ohjekirja, jonka mukaan Pyhä henkikin toimii, aina tilanteen mukaan. Ei resepti ole aina sama jokaiselle.
        Mutta tuo edellinen kirjoittaja osoittaa, että työ hänessä on vielä kesken, kun hän arvostelee Pyhän hengen työtä: "En tykkää käydä missään lahkolaisten huutokokouksissa".
        Joskus Pyhä henki panee pitämään meteliä, kuten kävi ensimmäisenä helluntaina.

        Ihan turhaa lukea mitään kirjaa kun pitää elää ja elämänsä ajan uskoa poikaan Jeesukseen ristiin naulittuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se jännä tyyppi tuo Jesse kun on kaiken lain ja soveliaisuuden yläpuolella ja voi nollata kaiken pahan mitä ihminen on tehnyt. Riittääkö jos kertoo olevansa uskossa ja käy kerran kuussa kirkossa antamassa kympin kolehtiin, vai vaatiiko se koko omaisuuden ja perinnön testamenttaamista seurakunnalle?

        Käy kerran kuussa synagogalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ohjekirja" jota on muuteltu eri kansojen, kirkkokuntien ja poliitikkojen mielentilan mukaan ja täynnä käännösvirheitä, eli suomeksi on pelkkää soopaa ja harhaa koko kirja.

        Todellisuudessa suomalaiset Raamatun käännökset ovat hyvinkin tarkkoja ja luotettavia. Ne on käännetty mahdollisimman alkuperäisistä teksteistä. Raamattu on muutenkin säilynyt hyvin ja kaikki muuntelut on löydetty ja korjattu jo aikoja sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään väliä, mutta montako ihmistä - aikuista ja lasta - on Jeesuksen nimeen murhattu ja elämä tuhottu, kaikkine Raamatun käännösvirheineen ja varmaan tuhansine eri kirkkokuntineen. Onko teillä mitään todellisuudentajua?! Mitä helvetin merkitystä siinä on Raamatun käännösvirheillä?!

        Minulla on terävä leipäveitsi, jolla saa hyviä viipaleita leivästä. Mutta ei se veitsen vika ole jos minusta tulee sarjapuukkottaja. Älä tuomitse Jumalan sanaa kun vika on syntisessä ihmisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on terävä leipäveitsi, jolla saa hyviä viipaleita leivästä. Mutta ei se veitsen vika ole jos minusta tulee sarjapuukkottaja. Älä tuomitse Jumalan sanaa kun vika on syntisessä ihmisessä.

        Mistä se Saatanan synti ihmiseen tuli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se jännä tyyppi tuo Jesse kun on kaiken lain ja soveliaisuuden yläpuolella ja voi nollata kaiken pahan mitä ihminen on tehnyt. Riittääkö jos kertoo olevansa uskossa ja käy kerran kuussa kirkossa antamassa kympin kolehtiin, vai vaatiiko se koko omaisuuden ja perinnön testamenttaamista seurakunnalle?

        Ei riitä,
        Sun täytyy antaa itsesi kokonaan Jeesukselle,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen uskonut lapsesta asti Jumalaan. En ymmärrä mitä tarkoittaa kääntyä pois pahasta. Olen kyllä pyytänyt anteeksi kun olen loukannut jotain puheellani, mutta en ymmärrä sen pahempi olevani.

        En ymmärrä sitäkään että Jeesuksen on täytynyt kuolla puolestani sen takia koska kävin muutaman kerran tansseissa. Mitä tarkoittaa olla Pyhän Hengen johdatuksessa? Rippikouluaikanani luin Raamattua, mutta nyt se on jäänyt.

        En tykkää käydä missään lahkolaisten huutokokouksissa. Rakastan hiljaisuutta. Maailmassa on minusta liikaa meteliä.

        Kristitty ei oikeastaan enää elä lain kirouksia vaan on vapautettu tuomioista. Mutta pahaa kristityt välttää usein tekemällä hyviä tekoja jotka ei pelasta mutta auttaa ja tuo hyvän mielen. Useimmin pahaa tekee muut ja niistä sitten kärsimme. Tiedätte kun yksi raiskataan somalin toimesta kaikki kärsivät. Eikö niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet todistanut VÄÄRIN!
        Raamattu on se ohjekirja, jonka mukaan Pyhä henkikin toimii, aina tilanteen mukaan. Ei resepti ole aina sama jokaiselle.
        Mutta tuo edellinen kirjoittaja osoittaa, että työ hänessä on vielä kesken, kun hän arvostelee Pyhän hengen työtä: "En tykkää käydä missään lahkolaisten huutokokouksissa".
        Joskus Pyhä henki panee pitämään meteliä, kuten kävi ensimmäisenä helluntaina.

        Ensimmäinen helluntai siis juutalaisen kalenterin mukaan siellä Jeesuksen seuraajat sai ennustuksen miten kaikille kansoille kielille julistetaan ymmärrettävästi evankeliumi. Saivat siihen voiman ja esimerkin siinä. Näin lähti evankeliumi eri suuntiin kaikkiin maihin kaikilla kielillä. Just begining.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se jännä tyyppi tuo Jesse kun on kaiken lain ja soveliaisuuden yläpuolella ja voi nollata kaiken pahan mitä ihminen on tehnyt. Riittääkö jos kertoo olevansa uskossa ja käy kerran kuussa kirkossa antamassa kympin kolehtiin, vai vaatiiko se koko omaisuuden ja perinnön testamenttaamista seurakunnalle?

        Goog God. Hyvä kysymys juutalaisella Juudaksen ongelma olikin raha. Pelastusta ei voi ostaa millään rahalla tavaralla ei mitenkään. Menet ahneudessa aina pitemmälle ja pitemmälle. Ei et pelastu rahalla et tavaralla et millään mikä on sinun tai ihmisten. Et voi ostaa pelastusta etkä myydä vaikka sinun keksimät eri jumalat onkin myynnissä ne ei ole oikea Jumala !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ohjekirja" jota on muuteltu eri kansojen, kirkkokuntien ja poliitikkojen mielentilan mukaan ja täynnä käännösvirheitä, eli suomeksi on pelkkää soopaa ja harhaa koko kirja.

        No hellarit on kääntänyt viimeisen psalmin kieroon taas. Rahasta myyvät niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään väliä, mutta montako ihmistä - aikuista ja lasta - on Jeesuksen nimeen murhattu ja elämä tuhottu, kaikkine Raamatun käännösvirheineen ja varmaan tuhansine eri kirkkokuntineen. Onko teillä mitään todellisuudentajua?! Mitä helvetin merkitystä siinä on Raamatun käännösvirheillä?!

        Niin kristittyjä on murhattu Jeesuksesta tehty eri versioita myyty sitä rahasta tehty taikatemppuja ja laitettu syyttömiä tahallaan hullujen huoneille rahan takia ja varastamisen tai väärennetty rahasta ja laitettu saatanalle erotettu perheistä ja kirottu ahneudesta ilkeydestä ja vihattu eikä rakastettu. Kyllä täysillä ihmisten pahuudella ei ole määrää. Perheen jäsenet toisiaan tappaa ja laittaa saatanalle ettei toinen saisi perintöä tai toiset voisi varastaa. Kyllä syntiä on synnin päälle siksi armoa on armon päälle kun katuu tunnustaa kääntyy tekee parannuksen lopettaa pahat tekonsa. Amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa suomalaiset Raamatun käännökset ovat hyvinkin tarkkoja ja luotettavia. Ne on käännetty mahdollisimman alkuperäisistä teksteistä. Raamattu on muutenkin säilynyt hyvin ja kaikki muuntelut on löydetty ja korjattu jo aikoja sitten.

        Eikä ole joka helvetin kuppikunta myyntijeesus lahko on tehnyt omat väännökset. Myyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on terävä leipäveitsi, jolla saa hyviä viipaleita leivästä. Mutta ei se veitsen vika ole jos minusta tulee sarjapuukkottaja. Älä tuomitse Jumalan sanaa kun vika on syntisessä ihmisessä.

        Olipas pahat ajatukset taas. Kuten Jeesus opettaa PAHAT AJATUKSET LÄHTEE SYDÄMESTÄ ETTEI NE SÄHKÖSHOKIT MITÄÄN AUTA PAHUUTEEN JA USEIMMIN NIITÄ ON ANNETTU UHREILLE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on terävä leipäveitsi, jolla saa hyviä viipaleita leivästä. Mutta ei se veitsen vika ole jos minusta tulee sarjapuukkottaja. Älä tuomitse Jumalan sanaa kun vika on syntisessä ihmisessä.

        Huomaatteko heti tuli esiin sarjapuukottaja. Ihmisen pahuus on hengessä sielussa eikä aivoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se Saatanan synti ihmiseen tuli?

        Saatanan henki puhuu ja vaikuttaa vääristää houkuttelee. Et sä siltä pelastu vaskikäärmettä katsomalla tai käärmevoiteilla tai VARASTAMALLA väärentämällä. Aino a toivo on laittaa toivonsa Jeesus nimiseen poikaan joka asuu taivaassa mutta kävi maan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä,
        Sun täytyy antaa itsesi kokonaan Jeesukselle,

        Et voi antaa mitään Jeesukselle. Mutta voit ojentautua siihen suuntaan kuin taivas on että apu tulee ylhäältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen uskonut lapsesta asti Jumalaan. En ymmärrä mitä tarkoittaa kääntyä pois pahasta. Olen kyllä pyytänyt anteeksi kun olen loukannut jotain puheellani, mutta en ymmärrä sen pahempi olevani.

        En ymmärrä sitäkään että Jeesuksen on täytynyt kuolla puolestani sen takia koska kävin muutaman kerran tansseissa. Mitä tarkoittaa olla Pyhän Hengen johdatuksessa? Rippikouluaikanani luin Raamattua, mutta nyt se on jäänyt.

        En tykkää käydä missään lahkolaisten huutokokouksissa. Rakastan hiljaisuutta. Maailmassa on minusta liikaa meteliä.

        Tanssi ei ole syntiä. Huoruutta pitää terveyden tähden välttää. Se on se synti jos kieltää Jeesuksen ristiin naulittina ihmiseksi syntyneenä poikana ja ylösnouseena. Muu synti ei kadota !


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei mitään Pyhän Hengen johdatusta.

        Olen todistanut, että Pyhä Henki antaa jokaiselle eri vastauksen samaan asiaan.

        Torre voi kääntyä niin että rukoilee taivaaseen päin naamasi. Anna anteeksi pahat tekoni. Ja syntini sekä se kun pilkkaa muita ja sinua amen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet todistanut VÄÄRIN!
        Raamattu on se ohjekirja, jonka mukaan Pyhä henkikin toimii, aina tilanteen mukaan. Ei resepti ole aina sama jokaiselle.
        Mutta tuo edellinen kirjoittaja osoittaa, että työ hänessä on vielä kesken, kun hän arvostelee Pyhän hengen työtä: "En tykkää käydä missään lahkolaisten huutokokouksissa".
        Joskus Pyhä henki panee pitämään meteliä, kuten kävi ensimmäisenä helluntaina.

        Helluntailaiset ei tiedä mitään vain arvailee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietysti mihinkään eriseurat joukkoon saakaan mennä. Kristityt elää yhdessä arkea auttaa toisiaan. Syntisen lihan puolesta kärsitään mutta sielu on rauhassa ilossa. Pahuus on tämän maailman houkutus ei sille mitään voi muuta kuin laittaa toivonsa Jeesuksen sovitukseen. Risti on sovituksen merkki.

        Eka korinttolaisille vanhan liiton ilkeys pahuus.


    • Anonyymi

      Jos uskot että Jeesus on pelastajasi, niin Jeesus pelastaa sinut siltä rangaistukselta, jonka Jeesus on varannut niille, jotka eivät usko, että Jeesus on heidän pelastajansa.

      Aivan loogista?

      • Anonyymi

        Tuo kirjoittaja osoittaa, että hänessä ei Pyhän hengen työ ole edes vielä alkanut. (. Kannattaa karttaa ainakin noita helluntailaisten älämölökokouksia).
        Lihan mielen vallassa oleva ihminen toimii juuri noin.

        Vai tarkoittaako hän tuolla älämölöllä noita festareita, joissa tarvitaan korvatulppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kirjoittaja osoittaa, että hänessä ei Pyhän hengen työ ole edes vielä alkanut. (. Kannattaa karttaa ainakin noita helluntailaisten älämölökokouksia).
        Lihan mielen vallassa oleva ihminen toimii juuri noin.

        Vai tarkoittaako hän tuolla älämölöllä noita festareita, joissa tarvitaan korvatulppia.

        Tuo vastaus osoittaa, että sinulla ei ole mitään oikeita vasta-argumentteja ja siksi lähimmäisiään halveksivien kristittyjen tavoin arvostelet kiusallisen kommentin esittäjää, kun et osaa miteknkään kritisoida itse kommentta.


      • Anonyymi

        Näin se menee että ihminen ei ole Jumala vaan kuoleva lyhytikäinen synnin tekijä maan päällä. Egyptistä saatu Sodoman orjuus.


    • Anonyymi

      Uskonlahkoissa ja muutamassa kirkonkin herätysliikkeessä usko merkitse LOPETA AJATTELU, me kerromme sinulle mitä PITÄÄ USKOA.

      • Anonyymi

        Siksikö sinä olet lopettanut ajattelun?
        Toistat samaa mantraa.


      • Anonyymi

        Sanoma on yksinkertaisesti tämä: Jos et usko niinkuin me, et ole aidossa uskossa vaan joudut helvettiin. Ja joukossa ja hurmoksessa tyhmyys tiivistyy, että kiitä Jeesusta vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoma on yksinkertaisesti tämä: Jos et usko niinkuin me, et ole aidossa uskossa vaan joudut helvettiin. Ja joukossa ja hurmoksessa tyhmyys tiivistyy, että kiitä Jeesusta vaan.

        Teidön uskolla Raamatun mukaa joudutte AINA helvettiin. Idiootit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidön uskolla Raamatun mukaa joudutte AINA helvettiin. Idiootit.

        Kuinkahan monta aivosolua pitää ihmisellä olla, jos Jumalaa tarinan mukaan palvoo kuoliaaksi kirottuna uhrina, niin menee helvettiin, kuten Raamatussa lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan monta aivosolua pitää ihmisellä olla, jos Jumalaa tarinan mukaan palvoo kuoliaaksi kirottuna uhrina, niin menee helvettiin, kuten Raamatussa lukee.

        Voisiko nyt joku teologi, pappi ilmoittautua kertomaan, että kyllä hän ihan oikeasti uskoi, että sillä pääsee taivaaseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoma on yksinkertaisesti tämä: Jos et usko niinkuin me, et ole aidossa uskossa vaan joudut helvettiin. Ja joukossa ja hurmoksessa tyhmyys tiivistyy, että kiitä Jeesusta vaan.

        Siis Jumalan pojan uskolla pelastuu sielusi et voi pelastaa täällä mitään maallista. Varkaat vie ruoste raiskaa ja raiskarit !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan monta aivosolua pitää ihmisellä olla, jos Jumalaa tarinan mukaan palvoo kuoliaaksi kirottuna uhrina, niin menee helvettiin, kuten Raamatussa lukee.

        Aivoilla ei pelastu eikä aivot tee muuta kuin syntisiä sitten kuolee. Ajatukset on hengistä sydämestä. Sielu. Siksi te kidutatte ihmisiä mielenterveys jutuilla kemikaaleilla ja sähköshokeilla. Ihmiset on erilaisia ja kuuluu olla. Noituus on pahuudesta sillä tienataan rahaa reikihoidoilla ja muulla meditaatiolla. Mutta motiivi on raha. Lääkäri rahasta tekee mitä tahansa käsketään lääketeollisuus. Mutta sinun henkesi sielusi on sydämessäsi ja jopa niitä ryöstetään ahneudesta ja elimiä. Henki on se mikä eläväksi tekee . Luojan henki älä sinä riistä luojaltasi.


    • Anonyymi

      Pelastuminen on varhaisten kirkkoisien Jeesus-konstruktiota. Sen sijaan esim. Tuomaan evankeliumissa (joka sisältää historiallisen Jeesuksen opetuksia) Jeesus ei kertaakaan edes puhu pelastumisesta.
      Synti ja pelastuminen ovat sellaisia asioita, joita voi pitää täysin epäolennaisina, mikäli seuraa Jeesuksen oppeja eikä kuvitteellista Jeesus-konstruktiota.

      • Anonyymi

        Eivätkö Raamattuun kirjatut evankeliumit kerro historiallisesta Jeesuksesta mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkö Raamattuun kirjatut evankeliumit kerro historiallisesta Jeesuksesta mitään?

        Evankeliumit ovat jälkikäteen mustiinmerkittyjä tarinoita. Ehkä perustuvat todellisiin tapahtumiin - ehkä eivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkö Raamattuun kirjatut evankeliumit kerro historiallisesta Jeesuksesta mitään?

        Osa synoptisissa evankeliumeissa olevista opetuksista on verifioitavissa Raamatun ulkopuolisista lähteistä, kun sama opetus esiintyy esim. Tuomaan evankeliumissa. Kuitenkin suurin osa evankeliumeiden väitteistä on selkeästi tiettyjä kirkon oppeja varten keksittyjä ja Jeesus-konstruktiota, mitä Jeesuksen halutaan väittää sanoneen vaikka se olisi jopa jyrkässä ristiriidassa historiallisen Jeesuksen opetusten kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkö Raamattuun kirjatut evankeliumit kerro historiallisesta Jeesuksesta mitään?

        Eipä siltä vaikuta. Tarinoita vaan mitä kukin oli keksinyt. Evankeliumit ovat sekava soppa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eipä siltä vaikuta. Tarinoita vaan mitä kukin oli keksinyt. Evankeliumit ovat sekava soppa.

        Niinhän ne ateistit luulevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ne ateistit luulevat.

        Eivät ateistit vaan ajattelevat ihmiset. Myös omia aivojaan käyttävät kristityt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa synoptisissa evankeliumeissa olevista opetuksista on verifioitavissa Raamatun ulkopuolisista lähteistä, kun sama opetus esiintyy esim. Tuomaan evankeliumissa. Kuitenkin suurin osa evankeliumeiden väitteistä on selkeästi tiettyjä kirkon oppeja varten keksittyjä ja Jeesus-konstruktiota, mitä Jeesuksen halutaan väittää sanoneen vaikka se olisi jopa jyrkässä ristiriidassa historiallisen Jeesuksen opetusten kanssa.

        Onko Tuomaan evankeliumi luotettavampi historiallista Jeesusta etsittäessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ne ateistit luulevat.

        Luukkaan evankeliumin alussa sanotaan, että evankeliumit ovat jälkikäteen koottuja toisen tai kolmannnen käden tietoa. Eikö meidän tulekkaan uskoa Raamattua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Tuomaan evankeliumi luotettavampi historiallista Jeesusta etsittäessä?

        Yhdysvalloissa oli ns. Jeesus-seminaari missä useat tutkijat vertailivat viiden evankeliumin sanojen totuutta historialliseen Jeesukseen, ja Tuomaan evankeliumi sai tutkijoilta korkeimmat pisteet.

        Sitä puuttuu kokonaan syntikäsite.

        Jeesus ei ole puhunut ja opettanut mitään synnistä, joten hän ei myöskään ole silloin mikään syntikorvaus pelastuksena yhtään kenellekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdysvalloissa oli ns. Jeesus-seminaari missä useat tutkijat vertailivat viiden evankeliumin sanojen totuutta historialliseen Jeesukseen, ja Tuomaan evankeliumi sai tutkijoilta korkeimmat pisteet.

        Sitä puuttuu kokonaan syntikäsite.

        Jeesus ei ole puhunut ja opettanut mitään synnistä, joten hän ei myöskään ole silloin mikään syntikorvaus pelastuksena yhtään kenellekään.

        Tämä synti-idea on juuri se kirkon juutalaisen oppiin keksimä Kristus-konstruktio, josta edellä puhutaan Jeesuksen nimellä muka pelastuksena uhraamisella. Kyseessä on pakanallinen ihmisuhrikultti 3000 vuoden takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luukkaan evankeliumin alussa sanotaan, että evankeliumit ovat jälkikäteen koottuja toisen tai kolmannnen käden tietoa. Eikö meidän tulekkaan uskoa Raamattua?

        Miksi Raamattuun pitäisi uskoa ylipäätään - mutta kun nyt edes osaisitte sieltä löytää Jeesuksen opettaman evankeliumin tuon raadollisen uhrikultin sijasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Raamattuun pitäisi uskoa ylipäätään - mutta kun nyt edes osaisitte sieltä löytää Jeesuksen opettaman evankeliumin tuon raadollisen uhrikultin sijasta.

        Hyvä kysymys: "Miksi Raamattuun pitäisi uskoa ylipäätään"!

        Vastaus: Siksi, että se kertoo, miten ihminen voi pelastua ja päästä taivaaseen.!

        Mutta ei siihen ole pakko uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys: "Miksi Raamattuun pitäisi uskoa ylipäätään"!

        Vastaus: Siksi, että se kertoo, miten ihminen voi pelastua ja päästä taivaaseen.!

        Mutta ei siihen ole pakko uskoa.

        Et kai sinä, saatana, palvomalla viatonta opettajaa kidutettuna uhrinasi kuvittele olevasi matkalla taivaaseen. Helvetin omahyväiset pöljät.

        Ajatelkaa, ja Jeesus opettaa Raamatussa sen taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme, Jumalan valtakunnan ollessa sisällisesti meissä.

        Juu, kidutetaan kuoliaaksi ja mennään taivaaseen. Ei mikään ärsytä niin kuin yletön tyhmyys.

        Ei tullut mieleen uskoa Raamattua, kun Jeesus sanoi juutalaisten Jumalan olevan Saatana ja kaiken valheen isä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai sinä, saatana, palvomalla viatonta opettajaa kidutettuna uhrinasi kuvittele olevasi matkalla taivaaseen. Helvetin omahyväiset pöljät.

        Ajatelkaa, ja Jeesus opettaa Raamatussa sen taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme, Jumalan valtakunnan ollessa sisällisesti meissä.

        Juu, kidutetaan kuoliaaksi ja mennään taivaaseen. Ei mikään ärsytä niin kuin yletön tyhmyys.

        Ei tullut mieleen uskoa Raamattua, kun Jeesus sanoi juutalaisten Jumalan olevan Saatana ja kaiken valheen isä?

        Tai sitä, että Raamatun mukaan uskomalla te päädytte helvettiin. Löytyy 1.Kor.3:13. Taivaassa nimittäin ei pala tuli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ne ateistit luulevat.

        Et sentään ole lukenut evankeliumieita ajatuksella ja tehden muistiinpanoja?

        Sen takia luulet väärin. Toimi kuten minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä synti-idea on juuri se kirkon juutalaisen oppiin keksimä Kristus-konstruktio, josta edellä puhutaan Jeesuksen nimellä muka pelastuksena uhraamisella. Kyseessä on pakanallinen ihmisuhrikultti 3000 vuoden takaa.

        Juutalainen voikin olla täysi pakana poppamiehenä tai guruna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai sinä, saatana, palvomalla viatonta opettajaa kidutettuna uhrinasi kuvittele olevasi matkalla taivaaseen. Helvetin omahyväiset pöljät.

        Ajatelkaa, ja Jeesus opettaa Raamatussa sen taivasten valtakunnan olevan meissä ja meidän ympärillämme, Jumalan valtakunnan ollessa sisällisesti meissä.

        Juu, kidutetaan kuoliaaksi ja mennään taivaaseen. Ei mikään ärsytä niin kuin yletön tyhmyys.

        Ei tullut mieleen uskoa Raamattua, kun Jeesus sanoi juutalaisten Jumalan olevan Saatana ja kaiken valheen isä?

        Juutalaisia sanotaan saatanaksi niiden tekemien syntien ilkeyden takia tyyliin juudakset. Siksi heille on annettu jo ennen jeesustakin ohjeeksi kääntyä pois pahuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luukkaan evankeliumin alussa sanotaan, että evankeliumit ovat jälkikäteen koottuja toisen tai kolmannnen käden tietoa. Eikö meidän tulekkaan uskoa Raamattua?

        Tuskin Jeesuksen toiminnasta on kuvattua filmiä tms eikä kirjoittajilla ääninauhaa! Lääkäri Luukkaan koostama/kirjoittama evankeliumi alussa tosiaan kuvaa, miten hän tarkkaan vertasi ja tutki jokaisen saamansa tiedon ennenkuin kirjoitti muistiin oman evankeliumin. Lääkärin tarkkuudella laadittu kertomus on evankeliumeista kai kaikkein tarkin ja luotettavin kuvaus Jeesuksen toiminnasta. Kolmannen käden "tietoa" eli huhua tuskin eksyy kertomukseen tuolla tavalla toimittuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luukkaan evankeliumin alussa sanotaan, että evankeliumit ovat jälkikäteen koottuja toisen tai kolmannnen käden tietoa. Eikö meidän tulekkaan uskoa Raamattua?

        OLETKO OLEVINASI LUOJAASI VIISAAMPI VAI KUN KUOLET !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys: "Miksi Raamattuun pitäisi uskoa ylipäätään"!

        Vastaus: Siksi, että se kertoo, miten ihminen voi pelastua ja päästä taivaaseen.!

        Mutta ei siihen ole pakko uskoa.

        Ei kirjaimet sua pelasta. Vaan niissä on kerrottu kuka pelastaa. Taivaassa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Et sentään ole lukenut evankeliumieita ajatuksella ja tehden muistiinpanoja?

        Sen takia luulet väärin. Toimi kuten minä.

        Torrey ei voi uskoa juudaspeite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kirjaimet sua pelasta. Vaan niissä on kerrottu kuka pelastaa. Taivaassa.

        Minä olen tehnyt itselle ihan oman uskon ja yksityisesti. Saa jokainen pitää kuinka hulluna tahansa mutta itse uskon SannaMarian eikä se ole ollenkaan uusKapitalisti SannaMarin!!


    • Anonyymi

      Pateettisesti siihen että maailmanloppu tulee ja Jeesus hakee omansa pois. Sinä olet tietenkin tuossa joukossa mutta toisia odottaa kadotus.


      Pelastua pitää tietenkin homoudelta ! No nyt tietenkin heterona olet ehkä, että miten niin 🤔homoudelta, kun ei heteron tarvitse asiaa edes ajatella. Jos meinaat pelastua niin alat ajattelemaan tuota . Palstalla on nimittäin tuotu usein esiin aitouskovien huoli siitä että jos ei jatkuvasti ajattele homoutta mahdollisimman negatiivisesti niin saattaa homous hyökätä jostain kimppuusi kun sitä vähiten odotat.

      • Anonyymi

        Kuule, Jeesuksen paluu on antikristus, joka tempaisee Raamatun mukaan akanat taivaan tuuliin, kun vilja on puitu, jotka kyykäärmeen sikiöt palvoivat hänen teurastustaan muka omana pelastuksenaan, hänen vihamiehensä ja murhaajansa käskystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, Jeesuksen paluu on antikristus, joka tempaisee Raamatun mukaan akanat taivaan tuuliin, kun vilja on puitu, jotka kyykäärmeen sikiöt palvoivat hänen teurastustaan muka omana pelastuksenaan, hänen vihamiehensä ja murhaajansa käskystä.

        Miettikääpä kaksi kertaa tilannetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, Jeesuksen paluu on antikristus, joka tempaisee Raamatun mukaan akanat taivaan tuuliin, kun vilja on puitu, jotka kyykäärmeen sikiöt palvoivat hänen teurastustaan muka omana pelastuksenaan, hänen vihamiehensä ja murhaajansa käskystä.

        Tuo kyykäärmeen sikiöt on Jeesuksen sanat Raamatusta, joita hän sanoo sellaisten henkilöiden olevan, jotka saman isän käskystä palvovat uhria pyhänä, joka tämän tappoikin.

        On ollut jo Raamatun tekstinkin mukaan - ajatelkaa - jo silloin juutalaisten himmelitaktiikka.

        Jeesuksen jälkeen on tullut sitten valtava määrä uusia pyhiä, kuten tunnetuin kirkon noitana polttama Ranskan suojelupyhimys Jeanne d'Arc.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kyykäärmeen sikiöt on Jeesuksen sanat Raamatusta, joita hän sanoo sellaisten henkilöiden olevan, jotka saman isän käskystä palvovat uhria pyhänä, joka tämän tappoikin.

        On ollut jo Raamatun tekstinkin mukaan - ajatelkaa - jo silloin juutalaisten himmelitaktiikka.

        Jeesuksen jälkeen on tullut sitten valtava määrä uusia pyhiä, kuten tunnetuin kirkon noitana polttama Ranskan suojelupyhimys Jeanne d'Arc.

        Käärmeet kuvaa sitä kundalin henkeä kiero kavala huijaa valehtelee ja vaskikäärme on siitä muistutus . Käärmeen myrkky ja voiteet. Käärmeen saa tappaa murskaamalla sen pään. Se on hyvä teko. Egyptissä niitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, Jeesuksen paluu on antikristus, joka tempaisee Raamatun mukaan akanat taivaan tuuliin, kun vilja on puitu, jotka kyykäärmeen sikiöt palvoivat hänen teurastustaan muka omana pelastuksenaan, hänen vihamiehensä ja murhaajansa käskystä.

        Antimessiaita joko kieltää Jeesuksen jumaluuden tai näyttelee olevansa itse Messias. Näitä vääriä messiaita on aina ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antimessiaita joko kieltää Jeesuksen jumaluuden tai näyttelee olevansa itse Messias. Näitä vääriä messiaita on aina ollut.

        JEESUKSEN PALUU ON ANTIKRISTUS. Onko sinulla vikaa lukukyvyssä. Minä kerro mielipiteitä.


      • Anonyymi

        JUUDAKSET ON HINDUJA.


    • Anonyymi

      Ei jaksaisi kuulla kyllä enää sanaakaan tästä maailman älyttömimmästä pöljäilystä - juu, tapetaan Jeesus Jumalana niin päästään taivaaseen - heti holokaustin jälkeen, juutalaisten suurimmista himmelistä, kun tyhmiä vedetään kölin alta mennen tullen.

      • Anonyymi

        No älä kuuntele!
        Miksi sitten pyörit palstalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No älä kuuntele!
        Miksi sitten pyörit palstalla?

        Laitatko pomoilleni irtisanomisen palstalta, kiitän! Voit mainita samalla, etten enää koskaan halua kuulla sellaisista entiteeteistä, joita kutsutaa nimellä 'ihmiset'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitatko pomoilleni irtisanomisen palstalta, kiitän! Voit mainita samalla, etten enää koskaan halua kuulla sellaisista entiteeteistä, joita kutsutaa nimellä 'ihmiset'.

        Lisäystä - sieluni silmin (lainaus Espanjan suojelupyhimys Teresa Cepeda y Ahumadalta) - voin suorastaan kuulla heidän hilpeän hihityksensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäystä - sieluni silmin (lainaus Espanjan suojelupyhimys Teresa Cepeda y Ahumadalta) - voin suorastaan kuulla heidän hilpeän hihityksensä.

        Teresa muuten myös päätettiin polttaa noitana, kun ei pysynyt maassa kiinni, nousi väkisin ilmaan, vaikka kuinka kiskottiin ilmasta alas.

        Hän joutui kirjoittamaan inkvisiitiolle - mikä kirjoitus on edelleen olemassa (Mi Vida), ja erittäin älykkäänä henkilönä lopulta päättii kirjoituksensa ystävällisiin neuvoihin kirkkoisille.

        Ei siis poltettu noitana - eräs harvoista, jotka selvisivät.

        Tapahtui joskus 1500-luvulla, ja on tänä päivänä erittäin kuuluisa kirkonopettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitatko pomoilleni irtisanomisen palstalta, kiitän! Voit mainita samalla, etten enää koskaan halua kuulla sellaisista entiteeteistä, joita kutsutaa nimellä 'ihmiset'.

        Ketkä ovat pomojasi? Mitkä ovat osoitteet? Onko heitä paljonkin? Leegio!!!???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä ovat pomojasi? Mitkä ovat osoitteet? Onko heitä paljonkin? Leegio!!!???

        Todella paljon, niin paljon, että pieni ihminen kalpenee kauhusta odottaessaan tuomiotaan, kaikista valheistaan ja vääryyksistään, joita on tehnyt 2000 vuotta Jeesuksen nimeen.


    • Anonyymi

      Good GOD. No siis kristityt ei ole pakanoita. Pakana on sellainen kun esimerkiksi woodoo noita tai poppamies. Guru tai Jogi tai velho. Tai joka uhraa patsaalle ruokaa tai muuta. Patsaat ei puhu mitään ja ne on ihmisen tekemiä niitä pitää siirtää ihmis voimin. Ne ei nyt varsinaisesti ole edes epäjumalia kun ne on maalia ja kiveä. Niissä ei ole mitään henkeä. Mutta kuoleman jälkeen ihmisen sielu lähtee ruumiista siinä hetkessä niin se pelastuu joko tai katoaa . Tässä elämässä saattaa pystyä pääsemään eroon tupakasta tai huumeista mihin on tullut pakkomielle mutta myös rikollisesta elämästä voi päästä irti ja aloittaa normi elämän. Useimmat katuu tekojaan. Mutta sieluja saalistaa myös hunnut se oikein on kirjattu Raamattuun Arabiassa. Hunnuille saalistaa sieluja. Tai peruukilla tai kankaalla. Siinä kuin patsas on eloton on myös kankaat ja huivit. Ei ne puhu mitään ja ihminen niitä liikuttaa. Nekään ei siis ole mitään. Ihmisen kutomat kankaat. Ne ei ole Jumala. No ihminen tekee virheitä pahojaan tai jättää auttamatta tai ei huolehdi toisista niin paljon vääryyttä väärentää varastaa huijaa ja elää lyhyen elämänsä osin muiden takia osin omasta syystään väärin. Tähän ongelmaan ei auta se että tiedetään ettei saa varastaa kun kuitenkin varastaa. Ei saa huorata kuitenkin huoraa. Tähän sielun pelastukseen ei auta maalliset ihmisten säännöt eikä yritykset pelastaa itse sieluaan. Näyttää useimmat hyppivän uskonnosta toiseen tai rikoksesta toiseen. Vääryydestä toiseen itsekkyydestä ahneuteen. Hyväksikäytöstä toiseen. Ilkeydestä pahuuteen. Siinä syntyy syntivelkaa. Sen kanssa sitten kuolee. Ei mitään väliä ruumiin puolesta mutta sielun puolesta. Tähän on annettu mahdollisuus kääntyä Jeesus nimisen pojan puoleen. Tai ristiin naulitun miehen. Siinä se. Sovitus. Katsot tarkkaan tätä sovituksen ihmettä mikä ei ole kiveä eikä patsas eikä kankaanpala. Toki sitäkin kuvataan eri keinoin mutta nyt ristiin naulittu on tehnyt elämässä jonkun teon mihin muut ei pysty. Syyttömänä sovittanut sinutkin. Syntisen puolesta synnitön. Tätä kannattaa miettiä.

      • Anonyymi

        Mihinkähän se kristityn sielu katosi, kun pappi siunaa sieluttomana vain maaksi maatumaan, ja FYYSISEEN ylösnousemukseen koko maailman viimmeisen palon liekkeihin, kun kaikki fyysinen palaa, osaatko kertoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkähän se kristityn sielu katosi, kun pappi siunaa sieluttomana vain maaksi maatumaan, ja FYYSISEEN ylösnousemukseen koko maailman viimmeisen palon liekkeihin, kun kaikki fyysinen palaa, osaatko kertoa?

        Mikä tässä nyt oli se 'syyttömän sovitus', sillä viattoman ristinkuoleman palvonnalla kirottuna tosi Jumalana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tässä nyt oli se 'syyttömän sovitus', sillä viattoman ristinkuoleman palvonnalla kirottuna tosi Jumalana?

        Siis syytön synnitön Jeesus, kun teurastettiin Raamatun mukasn muiden pahojen tekojen vuoksi - totta, kyllä mietin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkähän se kristityn sielu katosi, kun pappi siunaa sieluttomana vain maaksi maatumaan, ja FYYSISEEN ylösnousemukseen koko maailman viimmeisen palon liekkeihin, kun kaikki fyysinen palaa, osaatko kertoa?

        Kerrotko mihin sielu katosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko mihin sielu katosi?

        Tuliko Raamatusta nyt eteen täysin uusi asia?


    • Anonyymi

      Uskonpuhdistuksen perintöä kunnioittaen luterilaisuus ymmärtää uskon Jeesukseen luottamukseksi ARMOON.

      Ansioton Rakkaus Minun Osakseni = ARMO

      Usko Jeesukseen tarkoittaa tätä. Usko ei ole ihmisen teko vaan vastaus Jumalan rakkauteen Jeesuksessa Kristuksessa. "Niin paljon on Jumala maailmaa rakastanut..."

      Terv. Luterilainen kristitty Jumalan armosta

      • Anonyymi

        "Mihinkähän se kristityn sielu katosi, kun pappi siunaa sieluttomana vain maaksi maatumaan".?

        Uskovaisen sielu menee paratiisiin, kuten Jeesus opettaa kertomuksessaan, mutta uskomattoman sielu menee kadotukseen.
        Yksinkertaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mihinkähän se kristityn sielu katosi, kun pappi siunaa sieluttomana vain maaksi maatumaan".?

        Uskovaisen sielu menee paratiisiin, kuten Jeesus opettaa kertomuksessaan, mutta uskomattoman sielu menee kadotukseen.
        Yksinkertaista.

        Niin, sieluttomana vainajan siunaamisena maapallon viimmeisenä päivänä FYYSISEEN ylösnousemukseen maailman palon liekkeihin?!

        Kuulostaako tämä sinusta sielun paratiisiin menolta palvomalla Jeesusta kirottuna ja teurastettuna tosi Jumalana omien pahojen tekojen puolesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sieluttomana vainajan siunaamisena maapallon viimmeisenä päivänä FYYSISEEN ylösnousemukseen maailman palon liekkeihin?!

        Kuulostaako tämä sinusta sielun paratiisiin menolta palvomalla Jeesusta kirottuna ja teurastettuna tosi Jumalana omien pahojen tekojen puolesta?

        Tilanne kuvastaa oikein hyvin koko opin röyhkeyttä. Uskovaiselle riittää se, että hän suoltaa suustansa vaikka mitä paskaa. On mahdollista, että hän myös luulere, ettei totuutta sanota Raamatussa, eikä hän jää tästä(kään) valheestaan kiinni?!


      • Anonyymi

        Terveisiä Lutherilta - se armo on sieltä tulesta pois pääseminen, mihin maailman loppuna joutuu fyysisellä ylösnousemuksella, jos se Jumala tulee pelastamaan, jota palvoo Jeesuksen nimeen itsensä puolesta uhrina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveisiä Lutherilta - se armo on sieltä tulesta pois pääseminen, mihin maailman loppuna joutuu fyysisellä ylösnousemuksella, jos se Jumala tulee pelastamaan, jota palvoo Jeesuksen nimeen itsensä puolesta uhrina.

        Palvon Jeesusta kirottuna, kuoliaaksi teurastettuna sekä syötynä uhrina tosi Jumalana, ja pääsen taivaaseen?!

        Näinkö epäoikeudenmukaiseksi te kuvittelette Jumalan?

        Sopii oikein hyvin yhteen teidän uskonne kanssa petollisesta Luojajumalasta, joka jo ihmisen luodessaan, vehkeili Saatanan kanssa, että sai synnin syntymään maailmaan perisyntinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palvon Jeesusta kirottuna, kuoliaaksi teurastettuna sekä syötynä uhrina tosi Jumalana, ja pääsen taivaaseen?!

        Näinkö epäoikeudenmukaiseksi te kuvittelette Jumalan?

        Sopii oikein hyvin yhteen teidän uskonne kanssa petollisesta Luojajumalasta, joka jo ihmisen luodessaan, vehkeili Saatanan kanssa, että sai synnin syntymään maailmaan perisyntinä.

        Haluatteko lisää todisteita Raamatusta, että uskovaiset ovat Saatanan enkeleitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluatteko lisää todisteita Raamatusta, että uskovaiset ovat Saatanan enkeleitä?

        Heille maailmanpalon liekitkin on kotiin, heidän taivaaseen pääsemistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heille maailmanpalon liekitkin on kotiin, heidän taivaaseen pääsemistään.

        Ja niin paljon Jumala nyt ilmestyskirjan mukaan on maailmaa rakastanut, että teidän valehteleva ja petollinen verenne seuraavaksi nousee hevosten kuolaimiin asti, kun maailma putsataan Jeesuksen uudella tulemisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niin paljon Jumala nyt ilmestyskirjan mukaan on maailmaa rakastanut, että teidän valehteleva ja petollinen verenne seuraavaksi nousee hevosten kuolaimiin asti, kun maailma putsataan Jeesuksen uudella tulemisella.

        Ja se totuus Raamatun mukaan ja Jeesuksen sanoin paratiisin tiestä ja paratiisiin menosta, kun nämä uskovaiset sujuvasti valehtelevat itsensä kadotuksen tietä helvettiin.

        Ilmestyskirja - Jeesuksen itse antama profeetia:

        "2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.' "

        "2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven (akta, valtakirja) ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'"

        Jos paratiisin puu olisi uskovaisten tien päässä, se olisi palanut hiillokseksi, jota paikan isäntä kohentelee hiilihangollaan odotellessaan omiaan, jotka myivät sielunsa hänelle lupauksesta saada tehdä eläessään pahaa puhtaalla omallatunnolla, kun palvoo Jeesusta itsensä puolesta teurastettuna tosi Jumalana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se totuus Raamatun mukaan ja Jeesuksen sanoin paratiisin tiestä ja paratiisiin menosta, kun nämä uskovaiset sujuvasti valehtelevat itsensä kadotuksen tietä helvettiin.

        Ilmestyskirja - Jeesuksen itse antama profeetia:

        "2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.' "

        "2:17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven (akta, valtakirja) ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'"

        Jos paratiisin puu olisi uskovaisten tien päässä, se olisi palanut hiillokseksi, jota paikan isäntä kohentelee hiilihangollaan odotellessaan omiaan, jotka myivät sielunsa hänelle lupauksesta saada tehdä eläessään pahaa puhtaalla omallatunnolla, kun palvoo Jeesusta itsensä puolesta teurastettuna tosi Jumalana.

        Sinne Paholaiselle ne sielut katosivat, mistä syystä uskovainen odottaa vain maaksi maatuneena maailman palon liekkejä, fyysisellä ylösnousemuksella mennäkseen helvettiin.


    • Anonyymi

      Pitää uskoa, että Jeesus tulee, kun sitä rakastaa. Jeesus on se alaston juutalaismies siellä alttarilla. NAM!!!!

      • Anonyymi

        On totta ja myönnetty, että tämä on ollut Jeesuksen morsiaitten haaveuni luostareissa Raamatun Paavalin himokultin tekstillä - tärkeintä on ollut selibaatti, millä on saatu kaikki vääristymään valheeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On totta ja myönnetty, että tämä on ollut Jeesuksen morsiaitten haaveuni luostareissa Raamatun Paavalin himokultin tekstillä - tärkeintä on ollut selibaatti, millä on saatu kaikki vääristymään valheeksi.

        Ja juutalainen Paavali myöntää Raamatussa luoneensa itse tämän morsiusmyytin Jeesuksesta.

        1.Korinttolaiskirje:

        "4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

        2.Korinttolaiskirje:

        "11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen."

        Jeesuksella ei ole mitään tekemistä tämän Paavalin luoman syntiopin kanssa, kuten Paavali itsekin sanoo pidättäessään yksinoikeuden omaan oppiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juutalainen Paavali myöntää Raamatussa luoneensa itse tämän morsiusmyytin Jeesuksesta.

        1.Korinttolaiskirje:

        "4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

        2.Korinttolaiskirje:

        "11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen."

        Jeesuksella ei ole mitään tekemistä tämän Paavalin luoman syntiopin kanssa, kuten Paavali itsekin sanoo pidättäessään yksinoikeuden omaan oppiinsa.

        'Kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella', ja se juutalaisten Jumala Raamatun mukaan, Jeesuksen sanoin ja arkeologisin todistein, on Raamatun Saatana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'Kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella', ja se juutalaisten Jumala Raamatun mukaan, Jeesuksen sanoin ja arkeologisin todistein, on Raamatun Saatana.

        Saarnaat täällä vain itsellesi, koska et itsekään usko omia houreitasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saarnaat täällä vain itsellesi, koska et itsekään usko omia houreitasi

        Se oli Raamatusta Paavali. Idiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli Raamatusta Paavali. Idiootti.

        Lisäystä - ja, jumalauta, ihmisellä luku- ja kirjoitustaito. Olkoon nyt ikä sitten mikä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäystä - ja, jumalauta, ihmisellä luku- ja kirjoitustaito. Olkoon nyt ikä sitten mikä tahansa.

        Vaikuttaa siltä, kun ei enää osata käyttää pisteitä ja pilkkuja, ei myöskään tiedetä mitä tarkoittavat lainausmerkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, kun ei enää osata käyttää pisteitä ja pilkkuja, ei myöskään tiedetä mitä tarkoittavat lainausmerkit.

        On kasvatettu Suomessa oikein kiva karjalauma, minkä voi havaita kyllä uutisiakin lukiessa.


    • Anonyymi

      Mihin sitä pitää pelastua? Semmoisiin Paratiiseihin jossa joku muu kuten aina taas täälläkin määrä ja häärää kuten nytkin`? Maapallo on kuten aina on ollut koko Maailmankaikkeuden suurin kaiken Kaatopaikka.

      • Anonyymi

        Uskovaisten tie ei vie paratiisiin, vaan tulenliekkeihin, kun Jumalana on Jeesuksen sanoma Saatana! Miljoona kertaa jo todistettu.


    • Anonyymi

      Maapallo on kaiken elämän, suurKaaatopaikka. Näin se on ja tulee olemaan AurinkoTähden räjähtämiseen asti.

    • Anonyymi

      Sanotaan nyt ihan suoraan että Suomessa on niin täyspaska Hallitus että jo niiden naamojen näkeminen alkaa vituttaa niin paljon että mitä pitemmän Seksilelun vetää perseeseen niin sen paremmin se helpottaa ja kun löytää vielä TransNNaisTyttö elättäjän niin se on kaiken helpotus sitten siinä!!

    • Anonyymi

      Minä en usko mihinkään. Kyllä oikeasti pitää tulla ite Jumalat tulla kertomaan henkilökohtaisesti päin naamaa miten asiat ja totuuden on" Muuten se on todellakin elämää suurempi loukkaus eli olen vain ylijäämä, varjoelämää viettävä otus.

      • Anonyymi

        Tota noin, ajattelet kuin Jeesus muinoin, ja meni heittelemään temppeliin rahanvaihtajien pöytiä, tapettiin jumslanpilkkasyytteellä ja on tänä päivänä maailman kuuluisin ateisti. Kokeile repäistä paikallisessa marketissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tota noin, ajattelet kuin Jeesus muinoin, ja meni heittelemään temppeliin rahanvaihtajien pöytiä, tapettiin jumslanpilkkasyytteellä ja on tänä päivänä maailman kuuluisin ateisti. Kokeile repäistä paikallisessa marketissa.

        Historiallisella Jeesuksella ei ole mitään tekemistä juutalaisten pilkkauskonnolla hänestä, ja yhtä vähän on Raamatun jumalakuvan tyrkyttämällä jumalakuvalla todellisen käsitteen kanssa ylimaallisesta älystä.


    • Anonyymi

      KristillisDemokratia taitaa olla taas näiden lahtarien porukoissa. Köyhä ei ole Suomessa minkään ihmisarvoinen eikä tule olemaan.

    • Anonyymi

      Ensiksi tulee uskoa siihen että on olemassa Jumala. Tämä on kaiken lähtökohta. Kun ihminen ymmärtää ja vakuuttuu Jumalan todellisuudesta, hänellä on silloin itselleen eli elämälleen jokin tarkoitus. Monet ihmiset tarvitsevat tai etsivät tarkoitusta olemassaololleen ja vain usko todelliseen Jumalaan voi täyttää tämän tyhjiön.
      Raamatun tutkimisen sekä sen tiedon omaksumisen ja toteuttamisen kautta uskosta tulee elävää -todellista.
      Uuden testamentin kirjoituksista Ihminen löytää sovittajan synneilleen joka onkin pelastuksen ydin. Syntinen ihminen alkaa pian käsittämään tarvitsevansa kipeästi sovitusta itsensä ja Jumalan kanssa.

      Kun Ihminen ymmärtää Jumalan suuren rakkauden jokaista syntistä johtaan uhratessaan oman poikansa, ihmisen usko ikään kuin täydellistyy, ympyrä sulkeutuu ja Ihminen alkaa elää todellisista elämää, jolla on selvä tavoite, päämäärä ja ttarkoitus.Sen jälkeen alkaa parantumisen aika. Ihminen ymmärtää syntisenä olevansa epäpuhdas kirkkauden valtaistuimen edessä. Hän voi rukoilla anteeksiantoa tahattomille synneilleen. Nyt alkaa koko elämän kestävä kamppailu syntisiä haluja, ajatuksia ja tekoja kohtaan. Paavali itse toteaa käyvänsä päivittäin samaa hengellistä sotaa.

      Omaksuessan hengellistä aineistoa Ihminen vähin erin ymmärtää millainen voima Jumalan sanalla Raamatussa onkaan. Siitä saatava tieto voi pelastaa elämään. Se merkitsee ahkeraa Raamatun lukemista päivittäin.
      Ymmärtäessä syntisen tilansa ja mahdollisuuden saada osakseen anteeksiannon, ihminen ymmärtää, että sen jälkeen kun hän on tullut uskoon omsksuessaan tietoa Raamatusta tullakseen Jeesuksen seuraajaksi, hän alkaa puhua ja julistaa uskoaan muillekin. Siitä juuti tosi kristityt on aina tunnettu. Aktiivisuus on avain menestykselliseen hengellisyyteen.
      Sydämessä syttyy aito palo ja huoli lähimmäistensä hengellisyydestä, joka näknä aikoina on kovin haasteellista.
      Tosi usko on hengellisyyttä, se on aina aktiivista uskon tuomista esiin eri tavoin.

      • Anonyymi

        Niin mutta kun minä en usko ennenkuin Jumala tulee minun luokse muuten se on suuri loukkaus ja Jumala on vain pelkkä jatkuvasti jyskyttävä Dieselmoottori näin vertauksena. Jumala saa olla olemassa ja onkin mutta ei ole mitään mielenkiintoa kun ei ole!! !!


      • Anonyymi

        Usko Jumalaan ja sovitetut synnit on ristiriidassa keskenään, koska synnin Jumala on Saatana,jolle tosi Jumala juuri uhrataan syntien sovituksena. Puhut Jumalaan uskomisella todellisuudessa Saatanaan uskomisesta.


    • Anonyymi

      Kuin niin pitää ja miksi tarkasti kun ei ihmispolo ota mitään Häneltä.

    • Anonyymi

      Minulle Jumalat on vain suuri loukkaus koko elämää kohtaan kun ei ole edes Vaimoakaan. Minä halveksin suuresti kaikkia uskoja.

    • Anonyymi

      Kaippa sitä jokainen uskoo vaikka Postilaatikon tuomaan onneen jos on mm. KaunisVaimo tai 100 000 000 miljoonaa tilillä mutta jos tulee huono vaimo tai paha anoppi niin sitten ei enään tiedä mihin uskoa kun siitä ei selviä enään mitenkään!!

      • Anonyymi

        Niinpä, ainoa usko on todellisuudessa usko omaan itseen, että vaikka hammasta kiristellen selviää kertomastasi tilanteesta niin, että peiliin katsoessa näkeekin prinssin, vaikka muut väittäisivät vain sammakoksi.


    • Anonyymi

      Raamatun noudattaminen voi johtaa myös siihen että ei saa mitään elämää eläessä!!

      • Anonyymi

        No kun se nyt on vähän, että mihin siihen Rasmattuun uskotaan, kun Saatanaakin kutsutaan Jumalaksi.


    • Anonyymi

      Minä noudatin tarkasti Raamatun ohjeita 90-luvulla. En saanut silloin koskaan töitä en Tyttöystävää. Tuli vastaan vain Ulosotto ja alamäki. Tänään on Ateismi, iso KreiviKartano, Trans-nainen ja La velipojan kanssa Alkoon eli uskokoon tähän kellä jokin usko vielä on eli elämä on??

      • Anonyymi

        Usko on elämänä sitä, että viimmeiseen asti uskoo itseensä, että se ei petä, vaikka kaikki muut ympärillä pettäisivätkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko on elämänä sitä, että viimmeiseen asti uskoo itseensä, että se ei petä, vaikka kaikki muut ympärillä pettäisivätkin.

        Se korkein voima, joka sinut pelastaa, olet sinä itse. Todellisuudessa, muuten, Jeesus opetti juuri sitä, vaikka nämä pikkusielut, eivät ymmärrä sitä.


    • Anonyymi

      Ohimennen ei tule niin toisten nostamaksi kyllä.

    • Anonyymi

      Usko on uskon asia ja vaikka ihminen uskoo miten sattuukin niin se ei ole onnistunut juuri muussa kuin tekemään koko maapallosta kokoaan suuremman kaatopaikan.

    • Anonyymi

      Minusta on tuiki merkillistä että on ollut ensin poissa kuvioista ikuisuuden ja sitten yhtäkkiä tulee tämmöinen härdelli sirkus maapallolla kun tänne väkipakolla syntyy mistä pitää sitten pelastua takaisin sinne ikuisuuteen? Kyllä tätä ei pystyisi selittämään itse Uuno Turhapurokaan ja hänellä oli sentään vaimo. Siinä onkin hyvä kysymys että mistä pelastutaan ja mihin? Totisen harpun soittajan ura ei kuulosta yhtään houkuttelevalta eli hyvin rajattu elämä. Monissa muissa uskoissa on kyllä paljon paremmat edut.

    • Anonyymi

      Luterilaisuudessa luovuttamaton oppi on se että ihminen saa armon ilmaiseksi. Hänen ei tarvitse tehdä mitään koska Kristus on jo tehnyt kaiken hänen edestään. Tätä rakkauden evankeliumia ei mikään muu uskonto julista sanoin eikä teoin.

      • Anonyymi

        Tuo ei pidä paikkaansa.
        Tunnustuskirjojen mukaan ihminen tarvitsee toisen ihmisen tekoja, tai muuten hän on kadotettu.
        Ilman kastetta lapsi on kadotettu, kuten Augsburgin tunnustuksessa sanotaan.

        Armo on ilmaista, mutta se täytyy ottaa vastaan, kun Jumala kutsuu:
        2. Kor 6
        " Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.Sillä hän sanoo:
        "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut
        ja pelastuksen päivänä sinua auttanut".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa.
        Tunnustuskirjojen mukaan ihminen tarvitsee toisen ihmisen tekoja, tai muuten hän on kadotettu.
        Ilman kastetta lapsi on kadotettu, kuten Augsburgin tunnustuksessa sanotaan.

        Armo on ilmaista, mutta se täytyy ottaa vastaan, kun Jumala kutsuu:
        2. Kor 6
        " Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.Sillä hän sanoo:
        "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut
        ja pelastuksen päivänä sinua auttanut".

        Luterilaisuuteen kuuluu ilmainen armo. Tämän kertoo myös Augsburgin tunnustus. Lainaamasi raamatunkohta on vastaus ihmisen kysymykseen: Saanko minäkin uskoa? Usko ei ole ihmisen oma teko vaan sen synnyttää evankeliumi. Myös kristillinen kaste vastaa tähän kysymykseen.

        Jos vaivautuisit lukemaan Lutherin pääteoksen Sidottu ratkaisuvalta tai Galatalaiskirjeen selityksen, et kirjoittaisi typeriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuuteen kuuluu ilmainen armo. Tämän kertoo myös Augsburgin tunnustus. Lainaamasi raamatunkohta on vastaus ihmisen kysymykseen: Saanko minäkin uskoa? Usko ei ole ihmisen oma teko vaan sen synnyttää evankeliumi. Myös kristillinen kaste vastaa tähän kysymykseen.

        Jos vaivautuisit lukemaan Lutherin pääteoksen Sidottu ratkaisuvalta tai Galatalaiskirjeen selityksen, et kirjoittaisi typeriä.

        OK. Vapaakirkoissa on tilaa aina yhdelle joka haluaa tehdä itse jotain pelastuksensa hyväksi.

        Luterilainen kristitty Jumalan armosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuuteen kuuluu ilmainen armo. Tämän kertoo myös Augsburgin tunnustus. Lainaamasi raamatunkohta on vastaus ihmisen kysymykseen: Saanko minäkin uskoa? Usko ei ole ihmisen oma teko vaan sen synnyttää evankeliumi. Myös kristillinen kaste vastaa tähän kysymykseen.

        Jos vaivautuisit lukemaan Lutherin pääteoksen Sidottu ratkaisuvalta tai Galatalaiskirjeen selityksen, et kirjoittaisi typeriä.

        Totta: "Usko ei ole ihmisen oma teko vaan sen synnyttää evankeliumi."

        Ja "Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta, kuten Luther opettaa. Kasteen armolla hämätään ihmisiä, sellaista ei Raamattu tunne.
        Typeräksi haukkuminen osoittaa, että et tunne asiaa. Luther käytti vielä törkeämpää kieltä, jolla yritti peittää harhojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Usko ei ole ihmisen oma teko vaan sen synnyttää evankeliumi."

        Ja "Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta, kuten Luther opettaa. Kasteen armolla hämätään ihmisiä, sellaista ei Raamattu tunne.
        Typeräksi haukkuminen osoittaa, että et tunne asiaa. Luther käytti vielä törkeämpää kieltä, jolla yritti peittää harhojaan.

        Jos julistajalta puuttuu rakkaus, hänen sanomastaan ei voi syntyä kristillistä uskoa niin kuin vapaakirkoissa usein valitettavasti tapahtuu. Manipuloitu usko ei ole kristinuskoa. Ihminen tulee kyllä uskoon, mutta ei kristilliseen uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Usko ei ole ihmisen oma teko vaan sen synnyttää evankeliumi."

        Ja "Usko tulee kuulemisesta", eikä kasteesta, kuten Luther opettaa. Kasteen armolla hämätään ihmisiä, sellaista ei Raamattu tunne.
        Typeräksi haukkuminen osoittaa, että et tunne asiaa. Luther käytti vielä törkeämpää kieltä, jolla yritti peittää harhojaan.

        Minä kyllä tunnen asian, ja kyllä typeryys pitää myös typeryydeksi sanoa. Sinä nimität luterilaisuutta harhoiksi. Minä sanon sinua typeräksi. Me luterilaiset pidämme uskomme, myös sinä saat pitää omasi. Minä en tule teidän palstoillenne arvostelemaan teidän uskoanne. Miksi sinä tulet Luterilaisuus -palstalle? Tässä meillä on suuri ero.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa.
        Tunnustuskirjojen mukaan ihminen tarvitsee toisen ihmisen tekoja, tai muuten hän on kadotettu.
        Ilman kastetta lapsi on kadotettu, kuten Augsburgin tunnustuksessa sanotaan.

        Armo on ilmaista, mutta se täytyy ottaa vastaan, kun Jumala kutsuu:
        2. Kor 6
        " Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.Sillä hän sanoo:
        "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut
        ja pelastuksen päivänä sinua auttanut".

        Raamatussa ainakaan Jumalalla ei ole yhtään armoa. Tosin yhdelle se lisäsi elinaikaa kun toinen sitä anoi.


    • Anonyymi

      Filosofis aattellisina ilmiöinä on melko makaaberia että ensin luodaan pallo ja elämä mistä pitää pelastua johonkin "ahdasmieliseen harpun soittoon" niin että ei viimein ole mitään elämää juuri ollenkaan? Todellinen ratkaisu olisi sukupuutto sillä kun kenenkään ei ole pakko syntyä niin ei tarvi enään pelastuakkaan. mistään mihinkään. Raamattu sanoo että ihminen on epätäydellinen niin pakkoko sitä on jatkaa sukupolvelta toiselle maailman tappiin asti?

      • Kaksi ensimmäistä ihmissukua kuoli sukupuuttoon. Ei auttanut.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kaksi ensimmäistä ihmissukua kuoli sukupuuttoon. Ei auttanut.

        Taas torre puhuu lööperiä.
        Mutta kaksi viimeistä sukupolvea voi kyllä kuolla sukupuuttoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas torre puhuu lööperiä.
        Mutta kaksi viimeistä sukupolvea voi kyllä kuolla sukupuuttoon.

        Kaksi ensimmäistä ihmissukua kuoli sukupuuttoon. Me olemme kolmas.

        Sukupuuttoon voi joutua mikä tahansa eläinsuku, myös ihminen.


      • Anonyymi

        "Luodaan pallo, josta pitää pelastua ahdasmieliseen harpun soittoon."

        1) Se Luojajumala ei ole väittänyt, että pitää pelastua, vaan yritti suojella sen pallon ihmiseltä sitomalla tämän materiaan (1.Moos.3:22).

        2) Se joka väittää, että pitää jostakin pelastua, käskee palvomaan tuota Jumalaa itsen puolesta kiroukseksi kirottuna ja teurastettuna tosi Jumalana (Gal.3:13).

        Riittääkö äly tenemään johtopäätöksen, että miksi ihminen sidottiin aikaan sitomalla materiaan vahingon välttämiseksi?


      • Anonyymi

        Raamattu sanoo ihmistä epätäydelliseksi, kirjoitat. Mielenkiintoista, kun Luojajumala luodessaan ihmisen omaksi kuvakseen sanoo tämän tulleen tiedolla jopa jumalien kaltaiseksi.

        Löytyy 1.Moos.3:22

        Miten sitä Raamattua nyt oikein luetaan? Kuka väittää ihmistä epätäydelliseksi vastoin Luojajumalan sanoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo ihmistä epätäydelliseksi, kirjoitat. Mielenkiintoista, kun Luojajumala luodessaan ihmisen omaksi kuvakseen sanoo tämän tulleen tiedolla jopa jumalien kaltaiseksi.

        Löytyy 1.Moos.3:22

        Miten sitä Raamattua nyt oikein luetaan? Kuka väittää ihmistä epätäydelliseksi vastoin Luojajumalan sanoja?

        Ja että Jumala katui tehneensä ihmisen.

        Miten luetaan kaikki mitä Raamatussa on?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ja että Jumala katui tehneensä ihmisen.

        Miten luetaan kaikki mitä Raamatussa on?

        Järjellä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ja että Jumala katui tehneensä ihmisen.

        Miten luetaan kaikki mitä Raamatussa on?

        Minä tulen kyllä heti uskoon jos joku maksaa minun elämän ja ikuisesti ja ihan ikiomassa Paratiisissa josta voidaan toki vielä erikseen keskustella. Luultavasti, luultavasti koko maapallolle olis kaikkein paras ratkaisu erittäin laajamittainen ABORTTI joka uloittuis ihan vaan varmuuden vuoksi yli koko Aurinkokunnan ja tästä muuten vielä keskustellaan huomenna myös ns. paremmissa piireissä. TJ. Uuno Turhapuro ST. eli tyyli. ToimitusJohtaja U.T. YYNÖ ja myös M.T.


    • Anonyymi

      Vastaus aloittajan kysymykseen on tässä.

      "Johannes 8:24 FB38

      Sen tähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."


      FB38: Kirkkoraamattu 1933/38"

      • Johannes kirjoitteli juttujaan 90-vuotiaana. Ja Jeesus puhui osittain sen takia kuin kylähullu.


      • Anonyymi

        Juu totta - Jeesushan käski kääntymään pois koko juutalaisten syntiopin tieltä, jonka Jumalaa sanoi Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.

        Teidän olisi pitänyt uskoa, että Jeesuksen lähetti taivasten valtakunnan isä Jumala.

        - Ja tätähän ei usko yksikään kristitty, joka palvoo juutalaisen käskystä Jeesusta itsensä puolesta teurastettuna uhrina, ja niin muutuitte läpikotaisin syntisiksi, perkasitte pois taivasten valtakunnan, ja näiden syntienne kanssa kuolette ja menette kristinuskon mukaan helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu totta - Jeesushan käski kääntymään pois koko juutalaisten syntiopin tieltä, jonka Jumalaa sanoi Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.

        Teidän olisi pitänyt uskoa, että Jeesuksen lähetti taivasten valtakunnan isä Jumala.

        - Ja tätähän ei usko yksikään kristitty, joka palvoo juutalaisen käskystä Jeesusta itsensä puolesta teurastettuna uhrina, ja niin muutuitte läpikotaisin syntisiksi, perkasitte pois taivasten valtakunnan, ja näiden syntienne kanssa kuolette ja menette kristinuskon mukaan helvettiin.

        Jeesuksen opettama Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen, ja teidän uhrikulttinne, jonka vastustamisesta Jeesus surmattiin, perustuu juuri viattomien uhraamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu totta - Jeesushan käski kääntymään pois koko juutalaisten syntiopin tieltä, jonka Jumalaa sanoi Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.

        Teidän olisi pitänyt uskoa, että Jeesuksen lähetti taivasten valtakunnan isä Jumala.

        - Ja tätähän ei usko yksikään kristitty, joka palvoo juutalaisen käskystä Jeesusta itsensä puolesta teurastettuna uhrina, ja niin muutuitte läpikotaisin syntisiksi, perkasitte pois taivasten valtakunnan, ja näiden syntienne kanssa kuolette ja menette kristinuskon mukaan helvettiin.

        Jeesus oli Vapahtaja juuri siten, että yritti saada teidät kääntymään kokonaan pois tuon 3000 vuoden vanhan, uhraukseen perustuvan, brutaalin syntioppiuskonnon tieltä, ja käski pahuuden sijasta julistamaan taivasten valtakunnan tulemista maanpäälle, jota Jeesuksen evankeliumia ei ole vielä julistettu päivääkään.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Johannes kirjoitteli juttujaan 90-vuotiaana. Ja Jeesus puhui osittain sen takia kuin kylähullu.

        Sinä ymmärrät tästä jutusta vielä vähemmän kuin sika satelliitista, tai uskovaiset sitä, että kuka heidän jumalansa on, Jeesuksen uhrikulttipalvonnalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ymmärrät tästä jutusta vielä vähemmän kuin sika satelliitista, tai uskovaiset sitä, että kuka heidän jumalansa on, Jeesuksen uhrikulttipalvonnalla.

        Johannes kirjoitteli juttujaan 90-vuotiaana, se on tosiasia. Mitä siitä voi odottaa?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Johannes kirjoitteli juttujaan 90-vuotiaana, se on tosiasia. Mitä siitä voi odottaa?

        Ymmärrystä, jos on älyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrystä, jos on älyä.

        Johannes oli taivaanrannanmaalari. Ei tarvinnut älyä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Johannes oli taivaanrannanmaalari. Ei tarvinnut älyä.

        Ja tämän päivän ihmisillä sitä ei ole senkään vertas.

        Olihan se kiva, kun Johanneksen sanotaan olleen Patmoksen saarella vangittuna juuri Jeesuksen opetusten vuoksi, niin ystävälliset vanginvartijat ovat vapauttaneet edes hänen kädet kahleista, hankkineen papyrusta, mustetta ja sulkakynän Johanneksen käyttöön!

        Ja ilmeisesti 2000 vuotta sitten vielä salakuljettaneet tämän Johanneksen (ei tiedetä kuka oli) kirjoituksen päivänvaloon ja turvaan, niin että se voitiin liittää Raamattuun, niin että mekin pystymme lukemaan sen 2000 vuotta myöhemmin!

        Ja nyt torrekin pystyy sanomasn, että tyyppihän oli pelkkä taivaanrannanmaalari - kyllä elämä on ihmeellistä.

        Jos vartijat eivät olisikaan vapauttaneet - sen jonkun - Johanneksen käsiä - ei turrellakaan voisi olla tänä päivänä yhtään mielipidettä!


    • Anonyymi

      Ja kun miljoona kertaa todistaa Raamatun totuuden, jota ei kuulla, tulee todistettua se, että ne ihmiset, jotka totuudesta huolimatta haluavat pitää Saatanaa Jumalanaan 3000 vuoden vanhalla uhrikultilla Jeesuksen nimern, on eliminoitava. Tämä todistaminen on minun työni Jeesuksen uutta tulemista varten.

      • Anonyymi

        En ole käännyttämässä ketään, vaan paljastamassa nämä ihmiset.


      • Anonyymi

        Jeesuksen piti tulla jo 2000 vuotta sitten, mutta ei tullut. Hulluko olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen piti tulla jo 2000 vuotta sitten, mutta ei tullut. Hulluko olet?

        Väärin.
        Jeesus itse sanoi.
        "Tämä valtakunnan evankeliumi on saarnattava todistukseksi kaikille kansoille, Sitten tulee loppu."!

        Se ei ole vielä tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin.
        Jeesus itse sanoi.
        "Tämä valtakunnan evankeliumi on saarnattava todistukseksi kaikille kansoille, Sitten tulee loppu."!

        Se ei ole vielä tapahtunut.

        Ei sitä evankeliumia ole vielä edes aloitettu julistamaan, kun tarvitaan ilmestyskirjan mukaan ensin teidän loppunne, että saadaan se teidän lukema kirous Jeesuksen päälle tosi Jumalana purettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen piti tulla jo 2000 vuotta sitten, mutta ei tullut. Hulluko olet?

        Niin, uskovaiset lukevat kirouksen Jeesuksen päälle ja Paavalin sanoin julistavat Herran kuolemaa ehtoollisella, ja Jeesuksen olisi jo pitänyt tulla?! Sinä.olet hullu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin.
        Jeesus itse sanoi.
        "Tämä valtakunnan evankeliumi on saarnattava todistukseksi kaikille kansoille, Sitten tulee loppu."!

        Se ei ole vielä tapahtunut.

        Jeesuksen ajan "kaikki kansat" olivat suhteellisen pieni piiri ja käsitti lähinnä tunnetun maantieteellisen sijainnin Välimeren ympäristön ja Vähän Aasian.

        Jeesus ennusti toisesta tulemisestaan että se tapahtuisi pian ja jo silloisen sukupolven aikana. Näin ei tapahtunut. Historia todistaa sen uskomuksen vääräksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin.
        Jeesus itse sanoi.
        "Tämä valtakunnan evankeliumi on saarnattava todistukseksi kaikille kansoille, Sitten tulee loppu."!

        Se ei ole vielä tapahtunut.

        Jeesus itse sanoi, että silloiset opetuslapset näkevät lopun kauhut ja heidät vedetään pois synagogeista.

        Raamattu on siitä ikävä kirja, että se on täynnä ihmisten ajatuksia. Ei mitään logiikkaa missään.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jeesus itse sanoi, että silloiset opetuslapset näkevät lopun kauhut ja heidät vedetään pois synagogeista.

        Raamattu on siitä ikävä kirja, että se on täynnä ihmisten ajatuksia. Ei mitään logiikkaa missään.

        Ehkä Jeesus ei ymmärtänyt juutalaisten papyruskirjoittajien mukaan, että jos juutalainen sanoo KIROTTU, niin se tarkoittaakin 2000 vuotta, koska ihmiset ovat niin tyhmiä?


    • Anonyymi

      Aamen!

    • Anonyymi

      Usko Jeesukseen! Tämä on käsky ja se on tarkoitettu niille jotka omilla teoillaan ja ratkaisuillaan yrittävät pelastua. Usko on vapautus näistä omista teoista luottaen armoon. Usko ei ole ihmisen oma teko vaan se on Jumalan rakkaudesta syntynyttä luottamusta armoon Jeesuksessa Kristuksessa.

      • Anonyymi

        Helluntailaisten Jumalan armo ja rakkaus näyttävät kovin merkillisiltä. Hänen täytyy koko ajan jankuttaa ottamaan ne vastaan. Ne eivät näytä oikein kelpaavan ilman jankutusta.

        Täytyykö helluntailais -vanhempienkin jankuttaa omille lapsilleenkin että nämä ottaisivat heidän rakkautensa vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten Jumalan armo ja rakkaus näyttävät kovin merkillisiltä. Hänen täytyy koko ajan jankuttaa ottamaan ne vastaan. Ne eivät näytä oikein kelpaavan ilman jankutusta.

        Täytyykö helluntailais -vanhempienkin jankuttaa omille lapsilleenkin että nämä ottaisivat heidän rakkautensa vastaan?

        Ei sillä mitään merkitystä ole, että mikä kristinuskon haara jankuttaa Saatanan armoa, kun palvoo Jeesusta kirottuna tosi Jumalana.


      • Anonyymi

        Totta - vapautus omista teoista luottaen armoon - ja armo on sitten päästä pois sieltä helvetin tulesta, jonne päätyi yksin uskosta, ettei tarvitse vastata omista teoista. Kyseessä on Saatanan rakkaus, että saa teidät helvettiinsä uhreiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta - vapautus omista teoista luottaen armoon - ja armo on sitten päästä pois sieltä helvetin tulesta, jonne päätyi yksin uskosta, ettei tarvitse vastata omista teoista. Kyseessä on Saatanan rakkaus, että saa teidät helvettiinsä uhreiksi.

        Niillä on sahanpurua päässään, jotka kuvittelevat jumaluskon liittyvän käsitteeseen, ettei ihmisen tarvitse itse vastata teoistaan. Ei tähän nyt montaa aivosolua tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten Jumalan armo ja rakkaus näyttävät kovin merkillisiltä. Hänen täytyy koko ajan jankuttaa ottamaan ne vastaan. Ne eivät näytä oikein kelpaavan ilman jankutusta.

        Täytyykö helluntailais -vanhempienkin jankuttaa omille lapsilleenkin että nämä ottaisivat heidän rakkautensa vastaan?

        En ole koskaan kuullut helluntailaisuudessa edes saarnattavan evankeliumia Jumalan rakkaudesta. Heidän Jumalansa vaatii liittymistä vain tämän lahkon jäseneksi ja sitä psyykataan manipuloimalla yksinkertaisia ihmisiä ottamaan heidä ideansa vastaan. Palstan tanankelee, yksinpuhelija toimii samalla tavalla vaikka hän ei helluntailainen olekaan. Häntä voimme pitää vain oman raamattumagiansa ainoana edustajana.


    • Anonyymi

      ´1 kor 15:1-4.

      Jotta välttyisit joutumasta helvettiin, jonne tekejemme vuoksi jokainen kuuluisimme, sinun tulee tajuta, että olet syntinen ja että Jeesus sovitti verellään kaikki synnit. Kun uskot sen ja otat sen vastaan omalle kohdallesi, saat Jumalan pyhän hengen kuolleen henkesi tilalle ja ikuisen elämän. Pelastustasi et voi menettää. Omilla töillään ei kukaan voi pelastua. Jokainen pelastuu, kun uskoo Jeesukseen.

      • Anonyymi

        "Pelastustasi et voi menettää"

        No tuo nyt on ainakin melkoista soopaa. Jo evankelista-rovasti Kalevi Lehtinenkin sitä hoki, mutta kyllä käytäntö osoittaa aivan toista. Monet ovat luopuneet uskostaan niin Raamatussa kuin nykyaikanakin. Sellaista automaattia tuskin löytyy joka varmistaisi taivaspaikan ehdottoman varmasti. Taivaasta ei voi varata paikkoja etukäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pelastustasi et voi menettää"

        No tuo nyt on ainakin melkoista soopaa. Jo evankelista-rovasti Kalevi Lehtinenkin sitä hoki, mutta kyllä käytäntö osoittaa aivan toista. Monet ovat luopuneet uskostaan niin Raamatussa kuin nykyaikanakin. Sellaista automaattia tuskin löytyy joka varmistaisi taivaspaikan ehdottoman varmasti. Taivaasta ei voi varata paikkoja etukäteen.

        Kyllä Saatana pelastaa kaikki teidät helvettiin, kuten pappi on tähänkin asti vainajan siunannut, et mitään huolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pelastustasi et voi menettää"

        No tuo nyt on ainakin melkoista soopaa. Jo evankelista-rovasti Kalevi Lehtinenkin sitä hoki, mutta kyllä käytäntö osoittaa aivan toista. Monet ovat luopuneet uskostaan niin Raamatussa kuin nykyaikanakin. Sellaista automaattia tuskin löytyy joka varmistaisi taivaspaikan ehdottoman varmasti. Taivaasta ei voi varata paikkoja etukäteen.

        Kristinuskossa ei ole mitään taivasta edes - paitsi sellainen missä palaa tuli. Löytyy 1.Kor.3:13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pelastustasi et voi menettää"

        No tuo nyt on ainakin melkoista soopaa. Jo evankelista-rovasti Kalevi Lehtinenkin sitä hoki, mutta kyllä käytäntö osoittaa aivan toista. Monet ovat luopuneet uskostaan niin Raamatussa kuin nykyaikanakin. Sellaista automaattia tuskin löytyy joka varmistaisi taivaspaikan ehdottoman varmasti. Taivaasta ei voi varata paikkoja etukäteen.

        Kerrotko miksi mielestäsi pääsisi taivaaseen, jos palvoo Jeesusta ristille tosi Jumalana kirottuna Jumalana KIROUKSEKSI? Onko kirotuilla Jumalilla edes taivasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko miksi mielestäsi pääsisi taivaaseen, jos palvoo Jeesusta ristille tosi Jumalana kirottuna Jumalana KIROUKSEKSI? Onko kirotuilla Jumalilla edes taivasta?

        Jälleen noin 50 viestin jälkeen todistamme tämän asian. Ensin tunnustuksista, että mikä Jeesus on Kristuksena - kyseessä on TOSI JUMALA.

        " KRISTUS OLI tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Paavalin sanoin KIROTTU KIROUKSEKSI:

        3:13 KRISTUS on lunastanut meidät (juutalaiset) lain KIROUKSESTA, kun hän tuli KIROUKSEKSI MEIDÄN EDESTÄMME - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Saatanan voiman avulla kirotaan Jeesus Kristuksena, tosi Jumalana, kiroukseksi, ettei juutalaisten tarvitse uhrata esikoispoikiaan, kuten Jahve, juutalaisten Saatanaksi määritelty Jumala määrää 2.Moos.13.

        Kristus on teurastettu myös uhrilampaana tästä syystä, Paavalin 1.Korinttolaiskirje:

        "5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän PÄÄSIÄISLAMPAAMME KRISTUS TEURASTETTU."

        Ja Matteus 13:33 Jeesus sanoo, että taivasten valtakunta on HAPPAMAN TAIKINAN KALTAINEN.

        Ja sitten tämä Saatanan uhri syödään ehtoollisella kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, ettei tulla sekopääksi ruumiiseen ja vereen Herran kuoleman julistamiseksi Paavalin sanoin:

        "11:23 olen (Paavali) teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet KAVALLETTIIN, otti leivän, kiitti, mursi ... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, TE JULISTATTE HERRAN KUOLEMAA

        Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen."

        Ja edelleen Augsburgin tunnustus määrittelee oikean tavan julistaa tämä tosi Jumalan kuolema uhriksi Saatanalle, ettei tule vikapääksi:

        "Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."

        Selvemmin tätä ei enää edes voisi sanoa, kuin se on sanottu Raamatussa ja tunnustuksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen noin 50 viestin jälkeen todistamme tämän asian. Ensin tunnustuksista, että mikä Jeesus on Kristuksena - kyseessä on TOSI JUMALA.

        " KRISTUS OLI tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Paavalin sanoin KIROTTU KIROUKSEKSI:

        3:13 KRISTUS on lunastanut meidät (juutalaiset) lain KIROUKSESTA, kun hän tuli KIROUKSEKSI MEIDÄN EDESTÄMME - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Saatanan voiman avulla kirotaan Jeesus Kristuksena, tosi Jumalana, kiroukseksi, ettei juutalaisten tarvitse uhrata esikoispoikiaan, kuten Jahve, juutalaisten Saatanaksi määritelty Jumala määrää 2.Moos.13.

        Kristus on teurastettu myös uhrilampaana tästä syystä, Paavalin 1.Korinttolaiskirje:

        "5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän PÄÄSIÄISLAMPAAMME KRISTUS TEURASTETTU."

        Ja Matteus 13:33 Jeesus sanoo, että taivasten valtakunta on HAPPAMAN TAIKINAN KALTAINEN.

        Ja sitten tämä Saatanan uhri syödään ehtoollisella kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, ettei tulla sekopääksi ruumiiseen ja vereen Herran kuoleman julistamiseksi Paavalin sanoin:

        "11:23 olen (Paavali) teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet KAVALLETTIIN, otti leivän, kiitti, mursi ... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, TE JULISTATTE HERRAN KUOLEMAA

        Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen."

        Ja edelleen Augsburgin tunnustus määrittelee oikean tavan julistaa tämä tosi Jumalan kuolema uhriksi Saatanalle, ettei tule vikapääksi:

        "Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."

        Selvemmin tätä ei enää edes voisi sanoa, kuin se on sanottu Raamatussa ja tunnustuksissa.

        Ja huolimatta nyt sitten täysin selvästä Raamatun ja tunnustusten tekstistä, niin tätä saatananpalvontaa on kirkon toimesta 'myyty' seurakuntalaisille pappien toimesta pyhänä uskontona, jota valhetta uskovaiset ovat kaikkine valheineen jatkanert eteenpäin.

        Jostain syystä nyt päätettiinkin tempaista tältä valheelta matto alta, ja jättää niin kirkko,papit kuin uskovaisetkin tyhjän päälle.

        Niinhän se tieto oli, että kolmasosa maapallon väestöstä on vähennettävä - näistä uskovaisista saa reservistä poistettua oikein mukavasti miljoonia.

        Minä en takaa, etteikö opetaation takana olisi ihan sama taho, joka tämän huijauksen ja holokaustinkin loi, ja sai vähennettyä siinäkin jo kuusi miljoonaa ihmistä.

        Olemme juuri nyt oman elämämme keskitysleirillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja huolimatta nyt sitten täysin selvästä Raamatun ja tunnustusten tekstistä, niin tätä saatananpalvontaa on kirkon toimesta 'myyty' seurakuntalaisille pappien toimesta pyhänä uskontona, jota valhetta uskovaiset ovat kaikkine valheineen jatkanert eteenpäin.

        Jostain syystä nyt päätettiinkin tempaista tältä valheelta matto alta, ja jättää niin kirkko,papit kuin uskovaisetkin tyhjän päälle.

        Niinhän se tieto oli, että kolmasosa maapallon väestöstä on vähennettävä - näistä uskovaisista saa reservistä poistettua oikein mukavasti miljoonia.

        Minä en takaa, etteikö opetaation takana olisi ihan sama taho, joka tämän huijauksen ja holokaustinkin loi, ja sai vähennettyä siinäkin jo kuusi miljoonaa ihmistä.

        Olemme juuri nyt oman elämämme keskitysleirillä.

        Ja vaikka jäljet menisivät nyt sylttytehtaaseen, se ei auta mitään, koska valheen todistus on ja pysyy Raamatussa, ja tekee teistä vain saatananpalvojia.

        Jokunen pappi on tainnut jo lähteä virasta ja uusiakin on ollut vaikea saada, enkä yhtään ihmettele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vaikka jäljet menisivät nyt sylttytehtaaseen, se ei auta mitään, koska valheen todistus on ja pysyy Raamatussa, ja tekee teistä vain saatananpalvojia.

        Jokunen pappi on tainnut jo lähteä virasta ja uusiakin on ollut vaikea saada, enkä yhtään ihmettele.

        On tämä nyt hyväuskoisille teologian opiskelijoille melkoinen paukku, kun edelleenkään ei kirkon toimesta ole tullut mitään tietoa, että tämä juutalaisten saatananpalvonta vaihettaisiin Jeesuksen julistamaksi käskemään taivasten valtakunnan evankeliumiin hyvällä tiedolla ja taivasten valtakunnan isä Jumalalla, joka Paavalin opissa on Jeesuksen Kristus-nimeen se ristiin naulittu uhri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tämä nyt hyväuskoisille teologian opiskelijoille melkoinen paukku, kun edelleenkään ei kirkon toimesta ole tullut mitään tietoa, että tämä juutalaisten saatananpalvonta vaihettaisiin Jeesuksen julistamaksi käskemään taivasten valtakunnan evankeliumiin hyvällä tiedolla ja taivasten valtakunnan isä Jumalalla, joka Paavalin opissa on Jeesuksen Kristus-nimeen se ristiin naulittu uhri.

        Ainoa keino, millä kirkko enää selviäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa keino, millä kirkko enää selviäisi.

        Kirkko kyllä selviää, mutta entä sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko kyllä selviää, mutta entä sinä?

        Tietysti hyvin, koska en ole saatananpalvoja, kuten sinä: eliminointi koskee vain masilman pilanneita saatananpalvojia. Etkö sinä idiootti osaa edes lukea?!


    • Anonyymi

      Jeesukseen Kristukseen, että hän On se joka sanoo olevansa ja jossa kaikki raamatun VT ennustukset sai täyttymyksensä.
      Synnistä ja kartoituksesta

      • Jeesus puhui mitä sattuu. Ei kannata uskoa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jeesus puhui mitä sattuu. Ei kannata uskoa.

        Pyhän Hengen eli Totuuden Hengen väri on punainen. Sen lisäksi on muutakin olemassa.

        Sininen Herran Henki
        Valkoinen Jumalan Henki
        Kelta-musta Hävityksen ja hämmigin Henki
        Vihreä Kaikkivaltiaan Henki

        Kaikkivaltiaan Henki on kahdeksan eri henkeä yhdessä. Jesaja 11:2. Yksi jokaiselle elementille. Se on maailman henkeä lähellä.

        Jos Jumala pyrkii olemaan uskollinen ja totuudellinen niin ei se tapahdu ilman meidän kuuliaisuutta sanaa kohtaan.

        Mikä estää sinua ymmärtämästä seuraavat loogiset väittämät:

        1 . Muhammed eli lähettiläs korotettiin Intiassa Vishnun asemaan
        2. Vishnu lähettää maan päälle inkarnaatioita
        Joista Eräs on Buddha
        3. Buddha opetti vastaten samaan kysymykseen toiselle Kyllä ja toiselle Ei riippuen näiden asemasta ja kyvystä ymmärtää.

        Hän on Jumalan lähettilään inkarnaatio eikä toimi väärin. Jumalan lähettiläs puolestaan oli Jeesuksen lupaama TOINEN PUOLUSTAJA.

        Taitaa olla niin että pyritte Jumalan helmaan ihan iholle kiinni ettekä tyydy LOHDUTUKSEEN, joka on ainoa Protestanteille luvattu perusasia.

        Saa sitä kai pyrkiä, mutta musta on hyvä että Jumala noudattaa sanaa jonka lähetti maailmaan suhteissa ihmisiin. Miten teihin voi luottaa kun puhutte vastustaen ja loukkauksia esittäen? Joka kieltää minut ihmisten edessä se kielletään Jumalan enkelien edessä.

        Tehkää parannus ja kääntykää, vaikka palkintona siitä olisi vain laiha lohtu. Sillä on ilkeää nähdä ihmisen kulkevan eroon Jumalasta ja saatanan helmaan tuhatta ja sataa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jeesus puhui mitä sattuu. Ei kannata uskoa.

        Vähän samaan tapaan kun torre, joka purkaa koti-ikäväänsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyhän Hengen eli Totuuden Hengen väri on punainen. Sen lisäksi on muutakin olemassa.

        Sininen Herran Henki
        Valkoinen Jumalan Henki
        Kelta-musta Hävityksen ja hämmigin Henki
        Vihreä Kaikkivaltiaan Henki

        Kaikkivaltiaan Henki on kahdeksan eri henkeä yhdessä. Jesaja 11:2. Yksi jokaiselle elementille. Se on maailman henkeä lähellä.

        Jos Jumala pyrkii olemaan uskollinen ja totuudellinen niin ei se tapahdu ilman meidän kuuliaisuutta sanaa kohtaan.

        Mikä estää sinua ymmärtämästä seuraavat loogiset väittämät:

        1 . Muhammed eli lähettiläs korotettiin Intiassa Vishnun asemaan
        2. Vishnu lähettää maan päälle inkarnaatioita
        Joista Eräs on Buddha
        3. Buddha opetti vastaten samaan kysymykseen toiselle Kyllä ja toiselle Ei riippuen näiden asemasta ja kyvystä ymmärtää.

        Hän on Jumalan lähettilään inkarnaatio eikä toimi väärin. Jumalan lähettiläs puolestaan oli Jeesuksen lupaama TOINEN PUOLUSTAJA.

        Taitaa olla niin että pyritte Jumalan helmaan ihan iholle kiinni ettekä tyydy LOHDUTUKSEEN, joka on ainoa Protestanteille luvattu perusasia.

        Saa sitä kai pyrkiä, mutta musta on hyvä että Jumala noudattaa sanaa jonka lähetti maailmaan suhteissa ihmisiin. Miten teihin voi luottaa kun puhutte vastustaen ja loukkauksia esittäen? Joka kieltää minut ihmisten edessä se kielletään Jumalan enkelien edessä.

        Tehkää parannus ja kääntykää, vaikka palkintona siitä olisi vain laiha lohtu. Sillä on ilkeää nähdä ihmisen kulkevan eroon Jumalasta ja saatanan helmaan tuhatta ja sataa.

        Luin alun.

        Olen todistanut, että Pyhä Henki ei ole totuus, vaan antaa jokaiselle eri vastauksen samaan asiaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Luin alun.

        Olen todistanut, että Pyhä Henki ei ole totuus, vaan antaa jokaiselle eri vastauksen samaan asiaan.

        Tuollaista soopaa se koti-ikävä aiheuttaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Luin alun.

        Olen todistanut, että Pyhä Henki ei ole totuus, vaan antaa jokaiselle eri vastauksen samaan asiaan.

        Ehkä Totuus sanan merkitys on teille eri kuin muille ihmisille.

        Jeesus sanoi olevansa Totuus. Isästään hän sanoi : SINÄ OLET ITSE TODELLISUUS.

        Pyhää Henkeä hän kutsui Totuuden HENGEKSI. Se ottaa huomioon myös näkymättömän.

        Kai ymmärrätte että 1+1=2 on TODELLISUUS eikä Totuus. Totuus on tappiinsa vietyä idealismia kun taas TODELLISUUS on se minkä näemme ja havaisemme.

        Totuuden Henki ei ole materialistisen todellisuuden tai idealistisen Totuuden tulkki, vaan näkymättömässä maailmassa seikkaileva luova, ylläpitävä ja tuhoava voima. Se tulkitsee myös tiedostamatonta kuten paratiisia ja taivaita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä Totuus sanan merkitys on teille eri kuin muille ihmisille.

        Jeesus sanoi olevansa Totuus. Isästään hän sanoi : SINÄ OLET ITSE TODELLISUUS.

        Pyhää Henkeä hän kutsui Totuuden HENGEKSI. Se ottaa huomioon myös näkymättömän.

        Kai ymmärrätte että 1 1=2 on TODELLISUUS eikä Totuus. Totuus on tappiinsa vietyä idealismia kun taas TODELLISUUS on se minkä näemme ja havaisemme.

        Totuuden Henki ei ole materialistisen todellisuuden tai idealistisen Totuuden tulkki, vaan näkymättömässä maailmassa seikkaileva luova, ylläpitävä ja tuhoava voima. Se tulkitsee myös tiedostamatonta kuten paratiisia ja taivaita.

        Totuus on vain yksi kuhunkin asiaan.

        Pyhä Henki oli antanut kullekin erilaiset tiedot. Että totuus oli siinä usea teko. Pyhä Henki on humalainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista soopaa se koti-ikävä aiheuttaa.

        Onko Pyhällä Hengellä koti-ikävä?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Totuus on vain yksi kuhunkin asiaan.

        Pyhä Henki oli antanut kullekin erilaiset tiedot. Että totuus oli siinä usea teko. Pyhä Henki on humalainen.

        Juovuspäisssäänkö torre rustailee noita juttujaan, joissa ei ole päätä eikä häntää?
        "Pyhä Henki on humalainen."????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juovuspäisssäänkö torre rustailee noita juttujaan, joissa ei ole päätä eikä häntää?
        "Pyhä Henki on humalainen."????

        Ehkä torre viittaa faktaan, kun uudestisyntymällä Pyhällä hengellä saa demonit kimppuunsa, että kyseessä on alkoholipiru?

        Paavalihan luo himokultillaan psykologisen motivaatioristiriidan - se mitä pyrit välttämään, se ryhtyykin vetämään puoleensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä Totuus sanan merkitys on teille eri kuin muille ihmisille.

        Jeesus sanoi olevansa Totuus. Isästään hän sanoi : SINÄ OLET ITSE TODELLISUUS.

        Pyhää Henkeä hän kutsui Totuuden HENGEKSI. Se ottaa huomioon myös näkymättömän.

        Kai ymmärrätte että 1 1=2 on TODELLISUUS eikä Totuus. Totuus on tappiinsa vietyä idealismia kun taas TODELLISUUS on se minkä näemme ja havaisemme.

        Totuuden Henki ei ole materialistisen todellisuuden tai idealistisen Totuuden tulkki, vaan näkymättömässä maailmassa seikkaileva luova, ylläpitävä ja tuhoava voima. Se tulkitsee myös tiedostamatonta kuten paratiisia ja taivaita.

        Pyhä henki on edelleenkin VAIN Paavalin lanseerama termi. Jeesus lupasi lähettää totuuden Hengen.

        Kun tiedetään, että uudestisyntymällä saa demonit kimppuunsa, kuinka edes kehtaat sotkea sen Jeesuksen opetukseen!

        Löytyy Apostolien teot - ja nekin koskevat vain Paavalia, Jeesuksen surman määrännyttä juutalaista, joka itse nimitti itsensä Jeesuksen 13. apostoliksi, eli löytyy 19. luku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä torre viittaa faktaan, kun uudestisyntymällä Pyhällä hengellä saa demonit kimppuunsa, että kyseessä on alkoholipiru?

        Paavalihan luo himokultillaan psykologisen motivaatioristiriidan - se mitä pyrit välttämään, se ryhtyykin vetämään puoleensa.

        Siinä toinen ongelmakäyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juovuspäisssäänkö torre rustailee noita juttujaan, joissa ei ole päätä eikä häntää?
        "Pyhä Henki on humalainen."????

        Selvähän tuo. Ainakin yksi helluntailais .saarnaaja otti aina ryypyt taskumatistaan kun meni saarnaamaan Pyhän Hengen vaikutuksessaan. Otin tästä kuvankin kännykällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä henki on edelleenkin VAIN Paavalin lanseerama termi. Jeesus lupasi lähettää totuuden Hengen.

        Kun tiedetään, että uudestisyntymällä saa demonit kimppuunsa, kuinka edes kehtaat sotkea sen Jeesuksen opetukseen!

        Löytyy Apostolien teot - ja nekin koskevat vain Paavalia, Jeesuksen surman määrännyttä juutalaista, joka itse nimitti itsensä Jeesuksen 13. apostoliksi, eli löytyy 19. luku.

        Ja totuus isästä taas liittyy Jeesuksen opettamaan Israelin Jumalaan, eikä juutalaisten uhrikultti- ja tulivuorijumala Jahveen, jolle kristinuskolla Jeesus on tosi Jumalans kirorottu ja teurastettu uhri, ja vain tähän oppiin liittyy kristinuskossa termi Pyhä henki. Sillä saattaa olla toinenkin merkitys, mutta ei tässä yhteydessä.

        Jahve on ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva, löytyy 13. luku, ja 5.Moos.13 luku löytyy syy, että miksi juutalaisten Jahve-jumala määrää ihmeidentekijän surmattavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja totuus isästä taas liittyy Jeesuksen opettamaan Israelin Jumalaan, eikä juutalaisten uhrikultti- ja tulivuorijumala Jahveen, jolle kristinuskolla Jeesus on tosi Jumalans kirorottu ja teurastettu uhri, ja vain tähän oppiin liittyy kristinuskossa termi Pyhä henki. Sillä saattaa olla toinenkin merkitys, mutta ei tässä yhteydessä.

        Jahve on ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva, löytyy 13. luku, ja 5.Moos.13 luku löytyy syy, että miksi juutalaisten Jahve-jumala määrää ihmeidentekijän surmattavaksi.

        13. apostoli, 13. luku kertoo, että hänen jumalana on puhuva Pedon kuva, ja koodi 5.Moos. luvussa 13. miksi määräsi taivasten valtakunnan isä Jumalasta opettaneen Jeesuksen surman niin, että kirousta seuraavat Gal.3:13 uskovt joutuvat 1.Kor.3:13 tuliseen helvettiin. Ei voi olla vaikeaa ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        13. apostoli, 13. luku kertoo, että hänen jumalana on puhuva Pedon kuva, ja koodi 5.Moos. luvussa 13. miksi määräsi taivasten valtakunnan isä Jumalasta opettaneen Jeesuksen surman niin, että kirousta seuraavat Gal.3:13 uskovt joutuvat 1.Kor.3:13 tuliseen helvettiin. Ei voi olla vaikeaa ymmärtää.

        Opettele edes kirjoittamaan 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        13. apostoli, 13. luku kertoo, että hänen jumalana on puhuva Pedon kuva, ja koodi 5.Moos. luvussa 13. miksi määräsi taivasten valtakunnan isä Jumalasta opettaneen Jeesuksen surman niin, että kirousta seuraavat Gal.3:13 uskovt joutuvat 1.Kor.3:13 tuliseen helvettiin. Ei voi olla vaikeaa ymmärtää.

        Ja kun mennään ehtoolliseen, jolla Paavalin antamin ehtoollissanoin tämä Jeesus-uhri syödään Jahven ylipapin pääsiäisen teurasuhriateriana, niin sen riitin perusta löytyy lasten uhrauksesta happamattoman leivän päivänä, jonka Jahve määrää 2.Moos.13. Ne lapset teurastettiin ja syötiin, joiden vanhemmat eivät olleet maksaneet uhrikukkulapapeille lunastusmaksua hengen säästämisestä. Tämän kultin vastustamisesta Jeesus surmattiin jumalanpilkkasyytteellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun mennään ehtoolliseen, jolla Paavalin antamin ehtoollissanoin tämä Jeesus-uhri syödään Jahven ylipapin pääsiäisen teurasuhriateriana, niin sen riitin perusta löytyy lasten uhrauksesta happamattoman leivän päivänä, jonka Jahve määrää 2.Moos.13. Ne lapset teurastettiin ja syötiin, joiden vanhemmat eivät olleet maksaneet uhrikukkulapapeille lunastusmaksua hengen säästämisestä. Tämän kultin vastustamisesta Jeesus surmattiin jumalanpilkkasyytteellä.

        Totuus tarinasta löytyy Raamatusta numerolla 13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus tarinasta löytyy Raamatusta numerolla 13.

        Jeesus, joka käski kääntyä pois tieltä ja koko juutalaisesta syntiuhrikultista, ja lupasi vielä opettaa seuraajansa tekemään ihmeitäkin, olisi tuhonnut koko uhrikukkulapappien Jahven syntiuhribisneksen, mikä on noista päivistä onnisuneesti jatkunut näihin päiviin, kun uskovaiset ovat joukolla kumartaneet puhuvaa Pedon kuvaa Jeesus nimisellä syntiuhrilahjallaan jo 2000 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus, joka käski kääntyä pois tieltä ja koko juutalaisesta syntiuhrikultista, ja lupasi vielä opettaa seuraajansa tekemään ihmeitäkin, olisi tuhonnut koko uhrikukkulapappien Jahven syntiuhribisneksen, mikä on noista päivistä onnisuneesti jatkunut näihin päiviin, kun uskovaiset ovat joukolla kumartaneet puhuvaa Pedon kuvaa Jeesus nimisellä syntiuhrilahjallaan jo 2000 vuotta.

        Kuten Jeesus sanoi - ei mitään ole niin hyvin haudattu, eikä niin hyvin peitelty, etteikö se joskus tulisi päivänvaloon, ja tämä on tullut nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten Jeesus sanoi - ei mitään ole niin hyvin haudattu, eikä niin hyvin peitelty, etteikö se joskus tulisi päivänvaloon, ja tämä on tullut nyt.

        Ja tämä oli nyt sitten vain yksi Raamatun totuus juutalaisiin ja heidän luomaan kristinuskoon iiittyen - siellä on monta muutakin totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä oli nyt sitten vain yksi Raamatun totuus juutalaisiin ja heidän luomaan kristinuskoon iiittyen - siellä on monta muutakin totuutta.

        Itse mietin näin yötunteina että Jumala on, Jeesus on ja minäkin olen mutta miten ihmeessä perustaa perhe ja saada aikaan varsinkin hyvätuloinen perhe? niin siinäpä vasta suuri pulma`? Saatika jos se maailmanloppukin iskee vielä siihen sekaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä oli nyt sitten vain yksi Raamatun totuus juutalaisiin ja heidän luomaan kristinuskoon iiittyen - siellä on monta muutakin totuutta.

        Minä haluan perustaa uuden uskonnon näin mm. aluksi peliliveen. Siinä koko ihmiskunta pelastuu vain sukupuuton kautta mutta yksittäinen ihminen kun monot oikenee suoraksi niin heti. Uudenlaista vapaa muurausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä haluan perustaa uuden uskonnon näin mm. aluksi peliliveen. Siinä koko ihmiskunta pelastuu vain sukupuuton kautta mutta yksittäinen ihminen kun monot oikenee suoraksi niin heti. Uudenlaista vapaa muurausta.

        Uskon perustaminen vaatii kyllä sitä pääomaa eli riihikuivaa paalua, fyffeä, täppiä, kahisevaa jne.jne eli rahaa. Uuno Turhapuro meiningillä jos Lottoses tulee kaks peräkkäistä päävoittoa eli täysosumaa niin sitten voisin harkita ja täytyykin julkinen usko perustaa muuten uskon siihen vain ihan ite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon perustaminen vaatii kyllä sitä pääomaa eli riihikuivaa paalua, fyffeä, täppiä, kahisevaa jne.jne eli rahaa. Uuno Turhapuro meiningillä jos Lottoses tulee kaks peräkkäistä päävoittoa eli täysosumaa niin sitten voisin harkita ja täytyykin julkinen usko perustaa muuten uskon siihen vain ihan ite.

        Minä uskon henkilökohtaisesti ja salaisesti vain Loton tuomaan pelastukseen eli Löttöses kun napsahtaa se parikin milliä niin loppuelämä on pelastunut täydellisesti. Loppujen lopuksi kun aika jättää niin palataan samaan missä on alunperin ollutkin ennen syntymääkin eli johonkin käsitteelliseen tyhjyyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä oli nyt sitten vain yksi Raamatun totuus juutalaisiin ja heidän luomaan kristinuskoon iiittyen - siellä on monta muutakin totuutta.

        Uskon asioissa on monesti se hankalinta että yksin tuskin kukaan pystyy oikeasti uskomaan yhtään mihinkään. Usko onnistuakseen vaatii yleensä vähintäänkin sen Vaimon ja hyvän jopa perheen. Kaiken pitäisi vielä sujua ja mennä siinäkin mukavan mukavasti vaikka ei aina helpolla mutta suurin pointti on se että tuntee elävänsä yleensäkin ja olevan edes elossa.


    • Anonyymi

      Number one kristus sentään...
      Anaaliseksin houkutukset. 😹

      • Anonyymi

        Niin oikeastaan kun ei enään lisäänny niin voi pelastaa jo monen monta sukuhaaraa elämisen kaikilta kirouksilta. Siinä se vasta on se todellinen suurin turva.


      • Anonyymi

        Niin näin kokeneena täytyy todeta että kyllä se tuntuu melko erikoiselta naisen tekemänä mutta nautinto on jotain taivaasta ylempänä, saatika sitten jos kauniilla naisella on munat.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Käärme tapetaan niin että siltä murskataan pää ensin sitten se poltetaan. Liskoilta myös samoin. Ne syö elävältä uhrejaan ei mitään tarvi miettiä. Päätä polkemaan vaan.

      • Anonyymi

        Hallitus tuhosi uskon Jumalaan, uskon kaikkiin hyviin asioihin. Tuhosi puukaupat Venäjälle, asuntopolitiikan melko perusteellisesti ja vielä oman arvostelulinjatkin. Lista on pitkä jokatapauksessa kuin nälkävuosi. Millaisiin suorituksiin sekin mokoma pulju vielä yltää? Luultavasti jatkuva kituuttaminen on rahvaalle tehty jokin ihmiskunnan ikilikku.


    • Anonyymi

      Synagogalla ei uskota Jeesukseen ihmiseksi tulleeseen.

    • Anonyymi

      Riivajahengetkin uskovat Jeesukseen
      mutta eivät Jeesusta
      kuten eivät tee uskovaisetkaan
      vaan riivaajahenkien kanssa uskovat vain Jeesukseen.

      • Anonyymi

        Höpö höpö!
        Sellainen, joka uskoo Jeesukseen, Jumalan Poikana, uskoon myös Jeesukseen, eli siihen, mitä Hän sanoo.
        Jeesushan varoitti fariseuksia: Joh 5
        " Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. .."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö!
        Sellainen, joka uskoo Jeesukseen, Jumalan Poikana, uskoon myös Jeesukseen, eli siihen, mitä Hän sanoo.
        Jeesushan varoitti fariseuksia: Joh 5
        " Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. .."

        Johanneksen evankeliumi:
        5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut. 
        5:47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?" 

        5.Mooseksen kirja:
        18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.

        Luukkaan evankeliumi:
        18:31 Ja hän otti tykönsä ne kaksitoista ja sanoi heille: "Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja kaikki on täysin toteutuva, mitä profeettain kautta on kirjoitettu Ihmisen Pojasta.

        https://www.google.com/search

        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=Jumalani&kaannos=fi-38&kirjat=ut

        Kaunis päivä tänään
        Ainakin täällä


    • Anonyymi

      Luukkaan evankeliumi:
      4:41 Myös lähtivät riivaajat ulos monesta, huutaen ja sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne tiesivät hänen olevan Kristuksen. 

      Kristus tarkoittaa
      JUMALAN VOIDELTUA
      ei
      JUMALAA

      Markuksen evankeliumi:
      3:11 Ja kun saastaiset henget näkivät hänet, lankesivat he maahan hänen eteensä ja huusivat sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika". 
      3:12 Ja hän varoitti ankarasti heitä saattamasta häntä julki. 



      Hebrealaiskirje:
      5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

    • Anonyymi

      Apostolien teot:
      3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu. 

      5.Mooseksen kirja
      18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua. 
      18:19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille. 


      Niin kansa sanoi: "Tämä on se profeetta, Jeesus, Galilean Nasaretista". 

      Niin Jeesus sanoi heille: "Ei ole profeetta halveksittu muualla kuin kotikaupungissaan ja sukulaistensa kesken ja kodissaan".

      Luukkaan evankeliumi:
      13:33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa. 

      Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'." 

      Ja hän otti tykönsä ne kaksitoista ja sanoi heille: "Katso, me menemme ylös Jerusalemiin, ja kaikki on täysin toteutuva, mitä profeettain kautta on kirjoitettu Ihmisen Pojasta.

      Luukkaan evankeliumi:
      24:13 Ja katso, kaksi heistä kulki sinä päivänä Emmaus nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen vakomitan päässä Jerusalemista. 
      24:14 Ja he puhelivat keskenään kaikesta tästä, mikä oli tapahtunut. 
      24:15 Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui, että Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssansa. 
      24:16 Mutta heidän silmänsä olivat pimitetyt, niin etteivät he tunteneet häntä. 
      24:17 Ja hän sanoi heille: "Mistä te siinä kävellessänne puhutte keskenänne?" Niin he seisahtuivat murheellisina muodoltansa. 
      24:18 Ja toinen heistä, nimeltä Kleopas, vastasi ja sanoi hänelle: "Oletko sinä ainoa muukalainen Jerusalemissa, joka et tiedä, mitä siellä näinä päivinä on tapahtunut?" 
      24:19 Hän sanoi heille: "Mitä?" Niin he sanoivat hänelle: "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä, 


      Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi. 

      Jaakobin kirje:
      1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa. 
      1:14 Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;

      Matteuksen evankeliumi:
      4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi. 

      Henki!
      Henki?
      Pyhä Henki?
      Pyhä Henki!

      https://www.koivuniemi.com/raamattu

      Kaunis päivä tänään

      • Anonyymi

        Paljon on puhetta ja suuria sanoja. Kuitenkaan sille luonnolliselle totuudelle ei voi mitään että jos mm. perheettömänä pitää uskoa johonkin vaikka siihen yliluonnolliseen Jumalaan niin tuntee itsensä aivan täydelliseksi idiootiksi ja ääliöksi mutta ainakin sitten jokin täydellisyys toteutuu heti välittömästi.


    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumi:
      4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi. 

      Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa. 

      2.Mooseksen kirja:
      20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. 

      5.Mooseksen kirja:
      5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. 

      5.Mooseksen kirja:
      32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni. 

      Kaunis päivä tänään.

      • Anonyymi

        Näin yksinkertaanen aattelis niin että jos jokin on ihan oikeasti totta niin miksi pitää uskoa? ja mihin? Omaan pelastukseen luultavasti ainoastaan että käy hyvin. Sellainen asia myös joka on oikeasti totta kestää kyllä kaiken kritiikin ja arvostelun sillä eihän semmoiseen pysty mikään kuin siihen että ei ole totta ollenkaan.


    • Anonyymi

      Matteuksen evankeliumi:
      28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 

      Apostolien teot:
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      Kaunis päivä tänään.

      • Anonyymi

        HMM??? Miksi jätit tämän lähetyskäskyn tyngäksi? Tässä se on kokonaisuudessaan:

        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10+ | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        luterilainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HMM??? Miksi jätit tämän lähetyskäskyn tyngäksi? Tässä se on kokonaisuudessaan:

        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        luterilainen

        Miksihän lut kirkko ei opeta noita kastamiaan vauvoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HMM??? Miksi jätit tämän lähetyskäskyn tyngäksi? Tässä se on kokonaisuudessaan:

        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10 | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        luterilainen

        Matteuksen evankeliumi:
        10:5 Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin, 
        10:6 vaan menkää ennemmin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö. 
        10:7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.


        Luukkaan evankeliumi:
        17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, 
        17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". 

        Kaunis päivä tänään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän lut kirkko ei opeta noita kastamiaan vauvoja?

        Miksihän laivanvarustajat ei hmm... noita kastamiaan laivoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän laivanvarustajat ei hmm... noita kastamiaan laivoja?

        Kehoitetaanko Katekismuksessa siihen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän lut kirkko ei opeta noita kastamiaan vauvoja?

        Taas tuo udestikastajapedo kyselee vauvoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän laivanvarustajat ei hmm... noita kastamiaan laivoja?

        sanopa muut, typerä kysymys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sanopa muut, typerä kysymys!

        Laitoit oikein KAKSI vastausta. Uskotko, että sellainen puree paremmin?


    • Anonyymi

      Opetuslapset eivät olleet edes kuulleet tuollaisesta
      "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" kastamisesta, sillä muutenhan he olisivat niin tehneet.

      Miksi he eivät olleet siitä kuulleet?

      Siksi he eivät olleet siitä kuulleet, koska joku sen vasta monta sataa vuotta jälkeenpäin keksi ja Raamattuun lisäsi.

      Jeesus ei tuollaista ollut heille sanonut/puhunut.


      Apostolien teot:
      1:1 Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa, 
      1:2 hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkuin hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut, 
      1:3 ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta. 
      1:4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet. 
      1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen." 
      1:6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?" 
      1:7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, 
      1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka". 
      1:9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään. 
      1:10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa; 
      1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."


      Niin Pietari sanoi heille:
      ... ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen...


      Apostolien teot:
      2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      Kaunis päivä tänään.

      • Anonyymi

        Kyllä Jeesus antoi tuyon käskyn vaikka ateistit yrittää sen kumota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus antoi tuyon käskyn vaikka ateistit yrittää sen kumota

        Ja tulee sitten antikristuksena tuomitsemaan uskojat.


    • Anonyymi

      Usko Jeesukseen niin sinä pelastut???

      Markuksen evankeliumi:
      3:11 Ja kun saastaiset henget näkivät hänet, lankesivat he maahan hänen eteensä ja huusivat sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika".

      Saastaiset henget uskoivat Jeesukseen ja aloittajan mukaan ne siis pelastuivat?!

      • Anonyymi

        Eivät nähneet Jeesusta, vaan Kristuksen, mihin koko evankeliumeiden tarinan iskentä perustuu juutalaisten luomana, että saadaan Jeesuksen nimeen tämän opettama Israelin Jumala kirottua ristille juutalaisten toimesta, ja kristityt palvomaan tätä uhrausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät nähneet Jeesusta, vaan Kristuksen, mihin koko evankeliumeiden tarinan iskentä perustuu juutalaisten luomana, että saadaan Jeesuksen nimeen tämän opettama Israelin Jumala kirottua ristille juutalaisten toimesta, ja kristityt palvomaan tätä uhrausta.

        Näin juutalaiset vaihtoivat Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan isä Jumalan tilalle, kristinuskolla, oman jumalansa, jota Jeesus sanoo Raamatussa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.


      • Anonyymi

        Aloittaja otti tuolla lupauksellaan vastuun saastaisista hengistä ja on nyt niiden saastaisten henkien asia- ja takuumies.
        Lupaus mikä lupaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja otti tuolla lupauksellaan vastuun saastaisista hengistä ja on nyt niiden saastaisten henkien asia- ja takuumies.
        Lupaus mikä lupaus.

        Saastaisille hengille luvataan taivaspaikkaa.
        Mieletön aloitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saastaisille hengille luvataan taivaspaikkaa.
        Mieletön aloitus.

        Ei kun mieletön johtopäätös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saastaisille hengille luvataan taivaspaikkaa.
        Mieletön aloitus.

        Niin, todellisuudessahan koko opissa ei ole mitään taivasta, mutta nämä uskollaan luulevat sen olevan. Siksi se juuri on 'yksin uskosta'.


      • Anonyymi

        Omalta elämältä pelastuminen tuntuu jokseenkin irvokkalta siihen mikä ei sitten ole enään omaa elämää? Toisaalta jos elämä ei anna juuri yhtään mitään niin paha siinä on uskoa yhtään mihinkään oli pyhät sanat sitten miten suuria ja ylitsevuotavan mahtiponteisia tahansa.


    • Anonyymi

      Aloituksen tekijän lupaus pelastuksesta saastaisille hengille, sai minut miettimään näitä jakeita Raamatussa.

      Jesaja:
      14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!

      2.Pietarin kirje:
      1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.

      Ilmestyskirja:
      22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

      Hebrealaiskirje:
      5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

      • Anonyymi

        Niin siis edelleen opettaja Jeesuksen julistamaksi käskemä evankeliumi on eri, kuin Paavalin kristinuskolla syntievankeliumi, jossa Pietarin kirje kertoo Kointähdestä, mikä on Lucifer eli Kristus.

        Paavalihan kiroaa Galatalaiskirje 3:13 Kristuksen, joka on tosi Jumala KIROUKSEKSI, joka johdattaa seuraajansa helvettiin 1.Kor.3:13.

        Nimiyhdistelmä Jeesus Kristus, on tehty harhaanjohtamiseksi, että kristityt luulevat seuraavansa Jeesuksen opetusta Kristuksena, ja päätyvätkin helvettiin.

        Kaiken perusta on kolminaisuusopissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siis edelleen opettaja Jeesuksen julistamaksi käskemä evankeliumi on eri, kuin Paavalin kristinuskolla syntievankeliumi, jossa Pietarin kirje kertoo Kointähdestä, mikä on Lucifer eli Kristus.

        Paavalihan kiroaa Galatalaiskirje 3:13 Kristuksen, joka on tosi Jumala KIROUKSEKSI, joka johdattaa seuraajansa helvettiin 1.Kor.3:13.

        Nimiyhdistelmä Jeesus Kristus, on tehty harhaanjohtamiseksi, että kristityt luulevat seuraavansa Jeesuksen opetusta Kristuksena, ja päätyvätkin helvettiin.

        Kaiken perusta on kolminaisuusopissa.

        Piispa Huovisen sanoin Kristus on uusi nimi pakanahallitsija Auringonjumala Sol Invictukselle, jota keisari Konstantinus Suuri palvoi kuolemaansa asti, ja vaati kristinuskoon kolminaisuusopin (Helsingin Tuomiokapituli, kolumni Auringonpalvontaa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piispa Huovisen sanoin Kristus on uusi nimi pakanahallitsija Auringonjumala Sol Invictukselle, jota keisari Konstantinus Suuri palvoi kuolemaansa asti, ja vaati kristinuskoon kolminaisuusopin (Helsingin Tuomiokapituli, kolumni Auringonpalvontaa).

        Muistakaa, kirkolle opin totuus ei ole ongelma, ja Augsburgin tunnustus on tehty täysin
        yksi yhteen Paavalin syntioppiin.

        Yksittäisen papin tai teologin ymmärryskyvystä en mene takuuseen - mutta ennen kaikkea - vastuu oli uskojalla.

        Se on myös Raamatulla perusteltavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaa, kirkolle opin totuus ei ole ongelma, ja Augsburgin tunnustus on tehty täysin
        yksi yhteen Paavalin syntioppiin.

        Yksittäisen papin tai teologin ymmärryskyvystä en mene takuuseen - mutta ennen kaikkea - vastuu oli uskojalla.

        Se on myös Raamatulla perusteltavissa.

        Suomeksi: Ei kuulunut uskoa.


    • Anonyymi

      Tuon se tekee, kun kristinuskon opetusta karsitaan koulussa. Ei tunneta enää edes perusasioita maan valtauskonnosta.

      • Anonyymi

        Siksikö sinä olet hakeutunut uskonnolliselle palstalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö sinä olet hakeutunut uskonnolliselle palstalle?

        Ehkä olisi syytä tarkastella asiaa siltäkin kannalta. Onneksi en käy täällä kovin usein. Täällä on kyllä muutama aivan sekopää. Järjissään olevat ovat häipyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä olisi syytä tarkastella asiaa siltäkin kannalta. Onneksi en käy täällä kovin usein. Täällä on kyllä muutama aivan sekopää. Järjissään olevat ovat häipyneet.

        Usko ei taida olla enään tätä päivää, ainakaan tyrkyttävä usko. Monia voidaan syyttää itsetyydytyksestä tai muista seksuaalin kuvioista mutta henkinen itsetyydytys johon yritetään vetää kaikki mukaan on minusta suurimpaa sitä oikeaa synnin tekoa. Usko ja politiikka, miten lie on??


    • Anonyymi

      Niin taas se niin eli missä menee synnin rajapinnat? Ihmiskehon kiinnostavuus? Miksi mm. Lääkärit ei tee syntiä kun tutkiii toisten kehoa mutta jos sen tekee tavis jopa vain omalle kropalle on se heti hyi hyi syntiä? Näihin kovimpiin kysymyksiin ei halua kukaan vastata! Aina vaan pelastutaan jostakin elämästä mitä ei haluta ymmärtää siis miksi? Sanotaan että jos tutkii suolistoa niin missä vaiheessa se menee synnin piikkiin uskosa? Onko siihen jokin cm määrä ja kummasta pääästä? Etu- vai takapäästä.

    • Anonyymi

      Voisi kai senkin sanoa että huumorintaju lienee myös katoavaa kansanperinnettä kuin myös elämä itse, saatika sen kolmen toivomisen juttu. Täytyy myös muistaa että sen minkä haluaa omaksi ikuisuudeksi voi myös toteutua mutta siihen on sitten joka jampan tyytyminen!! Valinta ei ole koskaan tyhmää mutta itselle vain hyvin rajallista!!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pitää olla tyhmä kuin lapikas ja uskoa mitä pappi sanoo. Armeijossakin on enemmän totuutta kuin uskonnoissa. Kristinusko on karmeimpia ihmisten sepittämiä satuja.
      Intiaanien toteemipaalut ovat kuitenkin olemassa, kristinuskon levittäjät keksivät että kerrotaan satuja, mutta tehdään tarina mitä ei kukaan voi kumota. Ok, ihan toimiva, mutta nämä huijarit eivät käsittäneet, kuinka pitkälle ihmisen kehitys jatkuu. Aikoinaan taivas oli niin tutematon ja niin laaja, siksi sanottiin että jumala on taivaassa. Silloin ylhäällä oli taivas, alhaalla helvetti.
      Nyt kun tiedetään että "taivas", maailman kaikkeus, on käsittämättömän suuri ja sitä on joka suuntaan, tarvitaan uusia valheita.
      Toki enkeleitä on olemassa, ihmisen harhoissa, kun esim. ihminen heiluu tajunnan rajamailla, tapahtuma voi jättää muistoja ikään kuin toisesta todellisuudesta. Olen kaksi kertaa menettänyt tajunnan iskusta päähän, kummallakin kertaa olin kuitenkin "jossakin", josta jäi hämärä muisto. Hieman kuin unesta.
      Juttu on tänne liian pitkä, joten tämä saa riittää.

    • Anonyymi

      Suomessa asuminen jos mikä on maailman tyhmintä hommaa. Kylmässä menee aika tai rahat kaikki pelkkään lämmittämiseen eikä ole oikeasti mitään oikeaa elämää mihin edes uskoa. Paskan paskojen suurten paskantajien maa. Poliitikon ................. ja niin edelleen.

    • Anonyymi

      Suomen politiikka on joksenkiin niin että mitä suuremman Seksilelun saa työnnettyä perseeseen ja vielä pitemmällekin niin se on sitten siinä koko kirjo ja elämän kirjokin. Usko on sitten se usko, mihin ny sitten jaksaa enään uskoa??!!?? Suomi on tulevaisuuden mittari näyttämö jo ny kun mikään ei ole enään kotona ja hissi menee vain puoleen väliin jos edes siihen.

    • Anonyymi

      Haistakaa koko Suomen päättäjät kaikki se paska koko Suomen pitkältä historialta ja vielä senkin takaa. Haistakaa kaiken paskat koko avaruutta myöden.

    • Anonyymi

      Uskoa voi toki mihin vaan mutta suomessa asuminen vituttaa niin paljon että se vie kaikesta uskostakin voiton, oli sitten miten maailman onnellisin ja hyvinvoiva maa tahansa.

    • Anonyymi

      Hallitus saa aikaan aivan hirvittävää jälkeä, siinä on monen uskot uskottu loppuun.

    • Anonyymi

      "Jeesus rakastaa sinua" on valhe.
      Todellisuudessahan kristinuskon sanoma on: "Sinun tulee rakasaa Jeesusta, tai muuten ei hyvä heilu!"

      • Anonyymi

        Eihän Jeesus ole tuollaista ohjetta antanut. Jeesus on kyllä puhunut erilaisia opetuksia pelastumisesta, mutta ei ole ikinä vaatinut ketään rukoilemaan tai rakastamaan itseään. Jos joku rakastaa tai rukoilee Jeesusta, tällöin hän ei ole Jeesuksen seuraaja eikä todennäköisesti piittaa muistakaan ohjeista mitä Jeesus on pelastumiseen liittyen opettanut.


      • Anonyymi

        Tuo oppihan on suoraan lahkojen ja vitoslaisten opetusta. Voiko asian enää selvemmin sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Jeesus ole tuollaista ohjetta antanut. Jeesus on kyllä puhunut erilaisia opetuksia pelastumisesta, mutta ei ole ikinä vaatinut ketään rukoilemaan tai rakastamaan itseään. Jos joku rakastaa tai rukoilee Jeesusta, tällöin hän ei ole Jeesuksen seuraaja eikä todennäköisesti piittaa muistakaan ohjeista mitä Jeesus on pelastumiseen liittyen opettanut.

        Ei voi kuin ihmetellä uskovaisten kykyä ja halua valehdella (myös) itselleen.

        "En vaadi sinua rukoilemaan ja rakastamaan minua, mutta jos et niin tee tuomitsen sinut ikuiseen (sananmukaisesti) saatanalliseen kidutukseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi kuin ihmetellä uskovaisten kykyä ja halua valehdella (myös) itselleen.

        "En vaadi sinua rukoilemaan ja rakastamaan minua, mutta jos et niin tee tuomitsen sinut ikuiseen (sananmukaisesti) saatanalliseen kidutukseen."

        Konstantinopolin toisessa kirkolliskokouksessa vuonna 553 päätettiin helvetin olevan olemassa ja muut tulkinnat julistettiin vääriksi. Reformaation yhteydessä kuitenkin tämäkin päätös kumottiin, ja 553 ja myöhempiä katosen kirkon kirkolliskokouksia ei pidetä ekumeenisena.
        Käytännössä siis Luterilaisessa kirkossa ja muissa protestanttikirkoissa ei uskota helvetin olemassaoloon, vaan se on pelkkää katolisen kirkon harhaoppia jonka tarkoituksena on vauhdittaa anekauppaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Jeesus ole tuollaista ohjetta antanut. Jeesus on kyllä puhunut erilaisia opetuksia pelastumisesta, mutta ei ole ikinä vaatinut ketään rukoilemaan tai rakastamaan itseään. Jos joku rakastaa tai rukoilee Jeesusta, tällöin hän ei ole Jeesuksen seuraaja eikä todennäköisesti piittaa muistakaan ohjeista mitä Jeesus on pelastumiseen liittyen opettanut.

        Mihin ja miltä pelastumiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konstantinopolin toisessa kirkolliskokouksessa vuonna 553 päätettiin helvetin olevan olemassa ja muut tulkinnat julistettiin vääriksi. Reformaation yhteydessä kuitenkin tämäkin päätös kumottiin, ja 553 ja myöhempiä katosen kirkon kirkolliskokouksia ei pidetä ekumeenisena.
        Käytännössä siis Luterilaisessa kirkossa ja muissa protestanttikirkoissa ei uskota helvetin olemassaoloon, vaan se on pelkkää katolisen kirkon harhaoppia jonka tarkoituksena on vauhdittaa anekauppaa.

        Niin, muuten vaan, jos se olisi Jeesuksen evankeliumin tien pää (1.Kor.3:13) takaisin paratiisiin, niin paratiisin puut olisivat palaneet hiillokseksi, joita Jumala kohentelisi hiilihangollaan teitä odotellessaan kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, muuten vaan, jos se olisi Jeesuksen evankeliumin tien pää (1.Kor.3:13) takaisin paratiisiin, niin paratiisin puut olisivat palaneet hiillokseksi, joita Jumala kohentelisi hiilihangollaan teitä odotellessaan kotiin.

        Ja mitä anekauppaan tulee, jonka Luther poisti, niin enää tuolta tulesta ei pääsekään pois maksamalla kirkolle, vaan yksin armosta, jos se Jumala tulee pelastamaan, jonka kiroamista (Gal.3:13) ristille palvoi Jeesuksen nimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin ja miltä pelastumiseen?

        Niin, että kukaan ei edelleenkään tiedä, että mistä ja miksi pitää jostakin pelastua, mutta sanaa hoetaan kuin papukaijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, että kukaan ei edelleenkään tiedä, että mistä ja miksi pitää jostakin pelastua, mutta sanaa hoetaan kuin papukaijat.

        Pelastuminen on ennemminkin asennekysymys, eikä sellainen asia joka koettaisiin vasta kuoleman jälkeen. Kun kuuntelee Jeesuksen oppeja, ymmärtää elävänsä tässä ja nyt pelastuksessa ja taivaan valtakunnassa. Mutta jos ei kuuntele Jeesuksen oppeja, voi kokea maanpäällisen elämän kärsimyksenä ja toivoo että kuoleman jälkeen olisi asiat paremmin. Eli tällöin Jeesuksen sanoin elätte köyhyydessä.

        3. Jeesus sanoi, ”Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, (Isän) valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia. Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. Kun te tunnette itsenne, te tulette tunnetuiksi, ja ymmärrätte, että olette elävän Jumalan lapsia. Mutta jos te ette tunne itseänne, silloin te elätte köyhyydessä, ja te olette köyhyys.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastuminen on ennemminkin asennekysymys, eikä sellainen asia joka koettaisiin vasta kuoleman jälkeen. Kun kuuntelee Jeesuksen oppeja, ymmärtää elävänsä tässä ja nyt pelastuksessa ja taivaan valtakunnassa. Mutta jos ei kuuntele Jeesuksen oppeja, voi kokea maanpäällisen elämän kärsimyksenä ja toivoo että kuoleman jälkeen olisi asiat paremmin. Eli tällöin Jeesuksen sanoin elätte köyhyydessä.

        3. Jeesus sanoi, ”Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, (Isän) valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia. Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. Kun te tunnette itsenne, te tulette tunnetuiksi, ja ymmärrätte, että olette elävän Jumalan lapsia. Mutta jos te ette tunne itseänne, silloin te elätte köyhyydessä, ja te olette köyhyys.”

        Jeesushan oli juutalainen. Juutalaiset uskovat sielunhaihtumisoppiin ja heillä ei ole tuonpuoleista jonne sielut menisivät kuoleman jälkeen. Jumala on ainoa yliluonnollinen olento, mutta taivas ja kuolemattomat ihmiset ovat jo taikauskoa joka kuuluu muihin uskontoihin.


    • Anonyymi

      1 korinttolaisille Kreikassa kirje VANHASTA HAPATUKSESTA EROON.

      • Anonyymi

        Lue JEESUS MATTEUKSEN EVANKELIUMI luku 13 ja jae 33: SE ON TAIVASTEN VALTAKUNTA SE VANHA HAPATUS!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue JEESUS MATTEUKSEN EVANKELIUMI luku 13 ja jae 33: SE ON TAIVASTEN VALTAKUNTA SE VANHA HAPATUS!!!!

        Tarkemmin löytyy Paavalilta 1.Korinttolaiskirje 5:7, kun hän käskee perkaamaan pois vanhan hapatuksen ja muuttumaan happamattomaksi taikinaksi, ja Jeesus Matt.13:33 sanoo, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen.

        Teidän pelastus on siis perata pois Jeesuksen opettama taivasten valtakunta, joka on hänen sanoin on meissä ja meidän ympärillämme, Jumala valtakunnan ollessa sisällisesti meissä.

        MIKSI???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkemmin löytyy Paavalilta 1.Korinttolaiskirje 5:7, kun hän käskee perkaamaan pois vanhan hapatuksen ja muuttumaan happamattomaksi taikinaksi, ja Jeesus Matt.13:33 sanoo, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen.

        Teidän pelastus on siis perata pois Jeesuksen opettama taivasten valtakunta, joka on hänen sanoin on meissä ja meidän ympärillämme, Jumala valtakunnan ollessa sisällisesti meissä.

        MIKSI???

        Uskotko sinä nyt - ketjun otsakkeeseen viitataten - Jeesusta, kun perkaat Paavalin käskystä taivasten valtakunnan pois, että pelastut? Mistä pelastut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko sinä nyt - ketjun otsakkeeseen viitataten - Jeesusta, kun perkaat Paavalin käskystä taivasten valtakunnan pois, että pelastut? Mistä pelastut?

        Miten virressä lauletaankaan: "Totuuden Henki johda sinä meitä, etsiessämme valkeuden teitä, TIETOMME siunaa, meitä älä heitä ...".

        Miltä pelastut, jos perkaat hyvän isä Jumalan taivasten valtakunnan pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten virressä lauletaankaan: "Totuuden Henki johda sinä meitä, etsiessämme valkeuden teitä, TIETOMME siunaa, meitä älä heitä ...".

        Miltä pelastut, jos perkaat hyvän isä Jumalan taivasten valtakunnan pois?

        Virsi 484, loppu ei ihan osunut kohdalleen, kuuluu: "työtämme ohjaa, tietomme siunaa, meitä älä heitä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virsi 484, loppu ei ihan osunut kohdalleen, kuuluu: "työtämme ohjaa, tietomme siunaa, meitä älä heitä".

        Tarkoitetaanko tuossa, että "heitä" eli ulkopuolisia ei Jumala siunaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitetaanko tuossa, että "heitä" eli ulkopuolisia ei Jumala siunaa?

        Tarkoittaako kyselysi, ettet muka osaa suomen kieltä tuon paremmin?
        Muodostuisiko tuolla tapaa järkeenkäypä lause?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako kyselysi, ettet muka osaa suomen kieltä tuon paremmin?
        Muodostuisiko tuolla tapaa järkeenkäypä lause?

        Tarkoittaako kommenttisi sitä, että sinulla ei ole huumorintajua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkemmin löytyy Paavalilta 1.Korinttolaiskirje 5:7, kun hän käskee perkaamaan pois vanhan hapatuksen ja muuttumaan happamattomaksi taikinaksi, ja Jeesus Matt.13:33 sanoo, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen.

        Teidän pelastus on siis perata pois Jeesuksen opettama taivasten valtakunta, joka on hänen sanoin on meissä ja meidän ympärillämme, Jumala valtakunnan ollessa sisällisesti meissä.

        MIKSI???

        Siksi, koska se pelastus on pelastua palvelemasn lihalla synnin lakia, koska Jeesusta palvotaan uhrina omien pahojen tekojen puolesta. Löytyy Pasvalin Roomalaiskirje 7. luku, kaksi viimmeistä jaetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virsi 484, loppu ei ihan osunut kohdalleen, kuuluu: "työtämme ohjaa, tietomme siunaa, meitä älä heitä".

        Mutta kun Jumala on kaikki köyhät hyljännyt jo!! Rikkaat rikastuu ja rikastutetaaan vain entisestään. Mites sitten kun tavis ihmiset loppuu??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virsi 484, loppu ei ihan osunut kohdalleen, kuuluu: "työtämme ohjaa, tietomme siunaa, meitä älä heitä".

        Eipä sitä ns. siunausta ole näkynyt, pikemminkin vain täys paska olemassaolo. Usko onkin todellakin aivan täysin uskomaton. Uskomaton usko??


    • Anonyymi

      Tähtitieteen totuuksia voisi tiivistää näinkin. Auringon elinkaari ja lämpeneminen heiluu laidasta laitaan. Miljardeja noin neljä kului nykyihmisen syntymiseen ja saman verran voi jäädä jäljelle sen katoamiseen kun AurinkoTähti sammuu. Maailmankaikkeus voi olla täynnä ihmisnelämää eikä sille ole mikään juttu jos täällä elämä katoaa, varsinkin kun se on epäonnistunut näinkin surkeasti mm. suuerssa ahneudessa!!

    • Anonyymi

      Jeesus osn kirkkauden hallitsija ennenkaikkea. Ilman parannusta on mahdotonta nähdä pyhyyttä. Ei nyt ja maailmann capteenien voimin.

      • Anonyymi

        Ja parannuskin on Raamatussa väärä käännös - oikea on mielenmuutoksen tekeminen tai tieltä kääntynyt.

        Miten läpikotaisin syntinen, Paavalin sanoin jo luonnostaan vihattava, voi tehdä parannuksen?!

        Ja jos voisi hallita tekonsa, niin eihän Jeesuksen silloin olisi edes tarvinnut kuolla kirottuna ja kidutettuna ristille.

        Tuo teidän parannuksen tekemisen hokeminen on suorastaan kaikessa epäloogisuudessaan jo hilpeää.


      • Anonyymi

        Niin miksi on pitänyt saada elämä yleensäkin?? Ei vois vähempää enään kiinnostaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin miksi on pitänyt saada elämä yleensäkin?? Ei vois vähempää enään kiinnostaa..

        Minä en ainakaan voi sille ajatukselle yhtään mitään että ei ole yhtään mitään mielenkiintoa milllekkään uskolle mutta sen sijaan olisi kaikkein makeinta elää ikuisesti niin että saa ostaa jostakin mm. pikkukaupungista lottovoitolla jonkin Kummistustalon ja viettää' siellä oikein viimeisen päälle jumalatonta ja retusta elämää mm. Trans-Tyttöineen ja Jenkkiautoineen, Nato-liput ylhäästi liehuen JNE. Se vasta jos jokin olis elämää se..


      • Anonyymi

        Jos tiedostaa ja on tulossakin hulluksi niin miten se pitäisi mm. josakin uskosa mieltää?


    • Anonyymi

      Itse en usko mihinkään. Miksi edes pitäisi??

      • Anonyymi

        Pistäkää rahaa tilille niin tulee uskoakin. Mitäs siitä kun uskoo vain omaan uskoon. Kohta tulee muuten tiliä saamarin paskat poliitikot.


      • Anonyymi

        Poliitikot voi uskoa mihin vaan kun on valtion maksamalla rahalla täysin turvattu koko elämä hautaan asti. Tosin se on sitten eri asia jos koko valtio kaatuu ja menee yli konkurssienkin??


    • Anonyymi

      Kyllä varmasti joka ainoa jamppa uskoo mihin vain kun saa sen kaks, kolme milliä tilille, tosin sillä ei taida kuitenkaan saada ihan sitä omaa haluamaansa elämää edes maksusta? Minusta olisi kaikkein hauskinta jättää jälkeensä niin kauhea sotku omasta elämästä viranomaisille että siitä ei ota selvää enään kukaan kuten on uskokin. NykyHallitus ns komppaa siihen.

    • Anonyymi

      Suomen Hallitus, kovinkosto tulee elämään ikuisesti...

      • Anonyymi

        Minä olen sitä mieltä että koko Suomen valtio saa viimein sitä mitä tilaa suuressa ahneudessaan eli Siperiian asti yltävän autiomaan. Mentiin muuten viimein Urallille asti mutta ei niin kuin olis toivottu.


    • Anonyymi

      Suomesta tulee kauhujen ja Kummitusten maa.

    • Anonyymi

      Maksa miljoona tilille niin johan alkaa pelastus kiinnostaa tuskin onnistuu sekään edes taivaista??

    • Anonyymi

      Usko Jeesukseen ei vois vähempää kiinnosttaa, ennemmin menen vaikka suoraan hirteen.

      • Anonyymi

        Jeesus ei tule muuten ihan oikeasti koskaan enään takaisin. Tämä on todellinen ja oikea aito totuus. Tosin ulkoavaruudesta voi ehkä viimein jotakin tulla?? mutta siihen en ota vastuutta mitään kantaa nyt enään. Usko tai älkää??


    • Anonyymi

      Mikähän se on oikeasti tämän Jeesus jampankin oikea totuus? Katosi jälkiä jättämättä noin 2000 vuotta sitten eikä mitään ole kuulunut. Turhauttaa ja suututtaa se vähempikin että oikein museo ja tivolimiehiä taitaa olla?

      • Anonyymi

        Ei Jeesus suotta sanonut teistä ateisteista:
        "Kuulemalla kuulkaa, älkääkä uskoko. Näkemällä nähkää älkääkö nähkö"!
        Matt 13
        "– Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö.
        Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö.
        Sillä paatunut on tämän kansan sydän,
        vain vaivoin he kuulevat korvillaan
        ja silmänsä he ovat ummistaneet,
        jotta he eivät silmillään näkisi,
        eivät korvillaan kuulisi
        eivätkä sydämellään ymmärtäisi,
        jotta he eivät kääntyisi
        enkä minä parantaisi heitä."


      • Anonyymi

        Miksihän se elämä ei saisi toteutua mitä oikeasti kukin haluaa vaan aina vain se mitä jokin muu haluaa mm. erinnäiset irrallisJumalat?? Mikä elämä saa ja vain saisi olla olemassa on se toinenkin juttu?? Synti pitäisi olla oikeast se kun on kiinnostus puuttua toisten elämään!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus suotta sanonut teistä ateisteista:
        "Kuulemalla kuulkaa, älkääkä uskoko. Näkemällä nähkää älkääkö nähkö"!
        Matt 13
        "– Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö.
        Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö.
        Sillä paatunut on tämän kansan sydän,
        vain vaivoin he kuulevat korvillaan
        ja silmänsä he ovat ummistaneet,
        jotta he eivät silmillään näkisi,
        eivät korvillaan kuulisi
        eivätkä sydämellään ymmärtäisi,
        jotta he eivät kääntyisi
        enkä minä parantaisi heitä."

        Jeesus Jamppa on tainut kadota koko Maailmankaikkeuden kovimmille Busineksille, eikä muuten takaisin enään tuu, Se jos jokin on täysin varmaa kuten on koko maailman sävel ja juuri siksikin!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus suotta sanonut teistä ateisteista:
        "Kuulemalla kuulkaa, älkääkä uskoko. Näkemällä nähkää älkääkö nähkö"!
        Matt 13
        "– Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö.
        Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö.
        Sillä paatunut on tämän kansan sydän,
        vain vaivoin he kuulevat korvillaan
        ja silmänsä he ovat ummistaneet,
        jotta he eivät silmillään näkisi,
        eivät korvillaan kuulisi
        eivätkä sydämellään ymmärtäisi,
        jotta he eivät kääntyisi
        enkä minä parantaisi heitä."

        Minä en ainakaan ole Ateisti koska uskon yli miljoonaan Jumalaan ja siitäkin vielä yli.


    • Anonyymi

      Itse olen täysin sitä mieltä että kukin maksakoon omat mielipiteensä myös oikeasti eli jos haluaa mm. vastustaa aborttia pitää myös maksaa syntyvän lapsen elämä ja jos haluaa että minäkin elän niin samaa rataa. Jeesus saattoi erehtyä monissa asioissa erittäin vakavasti!!

      • Anonyymi

        Anteeki nyt vaan, mutta missä olet tavannut Jeesuksen ja kuullut hänen mielipiteistään?!

        Kyllä kuule hänet hakattiin nauloilla.ristiin, ruoskittiin henkihieveriin, painettiin piikkikruunu päähän ja puhkottiin Paavalin käskystä kylki keihäällä niin, että veri vaan lensi, satoja vuosia aikaisemmin, ennen kuin joku keksi edes kirjoittaa hänen sanoneen sanaakasn ja sekin murhaaja Paavalin käskystä.

        Järki päähän!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeki nyt vaan, mutta missä olet tavannut Jeesuksen ja kuullut hänen mielipiteistään?!

        Kyllä kuule hänet hakattiin nauloilla.ristiin, ruoskittiin henkihieveriin, painettiin piikkikruunu päähän ja puhkottiin Paavalin käskystä kylki keihäällä niin, että veri vaan lensi, satoja vuosia aikaisemmin, ennen kuin joku keksi edes kirjoittaa hänen sanoneen sanaakasn ja sekin murhaaja Paavalin käskystä.

        Järki päähän!!!

        Jeesus on tavattavissa aina, kun vilpitön ihminen kääntyy Hänen puoleensa. Sen ovat miljoonat ihmiset kokeneet. Ovatko miljoonat ihmiset väärässä?
        Mielipiteensä Hän on ilmoittanut Sanassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on tavattavissa aina, kun vilpitön ihminen kääntyy Hänen puoleensa. Sen ovat miljoonat ihmiset kokeneet. Ovatko miljoonat ihmiset väärässä?
        Mielipiteensä Hän on ilmoittanut Sanassaan.

        Tuskin on hän tullut käymään kenenkään luona. Satuolento on tai tervetuloa vaikka heti tänne!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeki nyt vaan, mutta missä olet tavannut Jeesuksen ja kuullut hänen mielipiteistään?!

        Kyllä kuule hänet hakattiin nauloilla.ristiin, ruoskittiin henkihieveriin, painettiin piikkikruunu päähän ja puhkottiin Paavalin käskystä kylki keihäällä niin, että veri vaan lensi, satoja vuosia aikaisemmin, ennen kuin joku keksi edes kirjoittaa hänen sanoneen sanaakasn ja sekin murhaaja Paavalin käskystä.

        Järki päähän!!!

        Eipä ole Jeesus tullut kylään vaikka miten uskoisi. Miksi ei? Minulle se on todellakin suuri loukkaus. Ateismi on valitettavasti vain tätä päivää kuten politikkakin eri himoineen.


    • Anonyymi

      Koko ihmiskunta ei voi pelastua enään millään kuin vain sukupuutosta koska on jo nyt menty mm. ahneudessakin aivan liian pitkälle, Tosin jos ei tapahdu jotakin aivan ihmeellistä mm. Ulkoavaruusesta??

    • Anonyymi

      Minä en ole koskaan halunnut tähän maailmaan syntyä enkä tulla mutta kun on näköjään on ollut pakko. Ehkä itkien tulin mutta hörönauraen täältä lähden..Saatanan Fiskaalit ja poliitikot...

    • Anonyymi

      Minusta tuntuu että kohta täys hulluus yllättää. Vastaako valtio mistäään jos on syyttömänä syntynyt ja tulee sen omista järjestelmistä aivan totaalisen hulluksi??

    • Anonyymi

      Minä uskon niin että jos saa ja noin yli 45cm. vehkeen takapuoleen mm. Trans-naiselta voi elää ikuisesti koska savupiippukin pitää nuohota lakisääteisesti jotta kaikki ei tuhoudu kaikkeen siihen kertyneeseen paskaan. Poliitikoista en sano mitään.

    • Anonyymi

      Miksi Jeesukseen pitää uskoa?? Miksi hän ei vain voi tulla mm. kylään?? Jeesus oli sosialistinen sovhoosi, kolhoosi vehkeilijä ja veivaaja. Näin se vaan on.

    • Anonyymi

      Minä en ainakaan pysty uskomaan mihinkään joka ei ole oikeasti paikalla vaikka miten yrittäisi. Jotakin tosi outoa on tässä uskon hommis?? eli täys huijaus ei ole kovinkaan kaukana näistä kuvioista..

      • Anonyymi

        Hyvin päätelty - kyseessä on nimenomaan huijaus. Eikä mikä tahansa huijaus, vaan miljardeja ja miljardeja uskovaisia hmisiä koskeva, jotka juutalaiset johtivat harhaan koskien koko läntistä maailmaa - myös islamistit - ujuttamalla muinaisen uhrikulttijumalansa sen 'oikean' Israelin Jumalan paikalle, ja tällä valheella saivat myös YK:n päätöksellä nykyisen Israelin alueen eli palestiinalaisten maatkin haltuunsa. Iso juttu. Mutta kyse ei edes ole tästä, vaan siitä kulissien takaisesta pahuudesta, mihin tätä pahuuden uskontoa on käytetty maailman johtotason kiristämisellä. Riviuskovaiset ovat olleet vain tällainen hyväksikäytetty muka hyvän käsitteen väliverho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin päätelty - kyseessä on nimenomaan huijaus. Eikä mikä tahansa huijaus, vaan miljardeja ja miljardeja uskovaisia hmisiä koskeva, jotka juutalaiset johtivat harhaan koskien koko läntistä maailmaa - myös islamistit - ujuttamalla muinaisen uhrikulttijumalansa sen 'oikean' Israelin Jumalan paikalle, ja tällä valheella saivat myös YK:n päätöksellä nykyisen Israelin alueen eli palestiinalaisten maatkin haltuunsa. Iso juttu. Mutta kyse ei edes ole tästä, vaan siitä kulissien takaisesta pahuudesta, mihin tätä pahuuden uskontoa on käytetty maailman johtotason kiristämisellä. Riviuskovaiset ovat olleet vain tällainen hyväksikäytetty muka hyvän käsitteen väliverho.

        Kysehän on ollut vallasta ja vallankäytöstä. Aika uskomaton juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysehän on ollut vallasta ja vallankäytöstä. Aika uskomaton juttu.

        Kiva, että jotain sentään jäi - tarkempi selonteko päätyikin ajatuspoliisin toimesta hävitettäväksi. Ehkä parempi niin. Tulee lörppähuulena välillä vähän liikaa juoruttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva, että jotain sentään jäi - tarkempi selonteko päätyikin ajatuspoliisin toimesta hävitettäväksi. Ehkä parempi niin. Tulee lörppähuulena välillä vähän liikaa juoruttua.

        Mutta ei tämä kirjoittaminen helppoa ole, kun jonkun käsi on koko ajan liipasimella vahtimassa - terveisiä vain sinne taustalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei tämä kirjoittaminen helppoa ole, kun jonkun käsi on koko ajan liipasimella vahtimassa - terveisiä vain sinne taustalle!

        Kannattaako ateistien kirjoitella hengelliselle palstalle? Paljastavat vain tyhmyytensä.


      • Anonyymi

        Katsele hyvä vanha elokuva 'Case for Christ'. Siinä journalisti ryhtyy selvittämään kristinuskon alkuperää ja sitä, oliko Jeesus olemassa, heräsikö hän kuolleista ja miksi usko häneen vain jatkoi leviämistään kidutuskuolemista huolimatta. Katson sen vielä joskus neljännen kerran.


    • Anonyymi

      Usko on mielen ja hengen terapiaa, mistään muusta ei ole mitään takeita eikä kukaan ota mitään vastuuta asioiden ihan oikeista todenperäisyyksistä. Mikäli on hyvin vilkas mielikuvitus niin ei tarvi uskoa ollenkaan tai osaa mieltää itsensä ja tulee sen kanssa toimeen eli itsensä kanssa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe