Mitä Raamatussa tarkoitetaan ensirakkaudella että sellaista pitäisi olla?

Anonyymi-ap

Miten parisuhteessa mies voi esim 20v avioliiton jälkeen olla yhä ensirakastunut vaimoonsa?

Kyllä kun katselee joitakin parisuhteita niin on kaavoihin kangistumista, ummehtumista, tylsyyttä jota ei viitsitä edes piilotella, vaisuutta, syyttelyä että toinen vei toisen parhaat vuodet elämästään, varasti nuoruuden.

Sitten pitäisi olla ensirakkautta tällaista käytöstä ja kunnioittamuutta saatuaan kiusakseen?

Varmaankin on hyviäkin avioliitoja, joissa on sitä ensirakkauden leimallisuutta, mutta ummehtuneena. Olen seurannut erästä avioparia ja huomannut kuinka vaimon elekieli on muuttunut aviomiestään kohtaan vuosien aikana "vähähappiseksi, vähäeleiseksi, joka on kyllästyneisyyttä ja siksi epäkunnioittavuutta arvostettua saarnamiestään kohtaan.

Mutta vaikka sen näin olen huomannt niin haluan silti kuin perua huomioni: Ehkä olen arvioinut heitä väärin tai kenties tottuneisuus aviopuolisoon on väärinkäsitystä kun ajattelen että se on kyllästymistä kun se onkin kaikinpuolista syvällistä tottumista toiseen kun on oppinut tuntemaan mikä aviomies on miehiään.

13

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sellaista kiimaista ja rietasta, oikein innnokasta vaikka mistään ei mitään tiedetäkään. Kohelletaan ja sähelletään kuka missäkin, luuhataan ja puuhataan joka paikassa vain.

• Anonyymi

Jeesus haluaa ensirakkauden olemassoloa jokaiselta kristityltä, esikuvallisesti morsijamilta.

Kun nyt ajattelen Jeesusta Taivahaassa valtaistumella istumassa ja varmaan jaloittelee ja tekee muutakin kuin vaan istuu valtaistuimellaan kun onhan Hän valmistanut känppijä morsijamiljeen niin ei siin ehji koko aikaa istuakaan kun pitää asuntoihin kivoi huoneita, kammjoita tehjä.

Kun nyt silmät tuossa kiini laitoin ja mietin ihtejäni suhteessani Jeesukseen ja kuin ihanasti ujostellen kysyn: " Niin, miksi haluat morsijameltaises ensirakkauven elollisuujen palavuuta ja mitä se voisi olla."

No, ei tuu mitään mieleen. Eikö tuleekin sittenkin. Ööö.... ööööö...Ensirakkaus on sitä etä morsijan täällä kaukana Jeesuksesta otottaa Jeesuksen tulemista hakemaan rapturoinnissa luokseen. Ylöstenpauksen ojottaminen on mielestäni sitä ensirakkautta. Jos rakastaa toista niin silloin haluaa päästä Hänen luokseen no matter what ja ainoa tapa päästä fyysisesti kanssakäymisiin Jeesuksen kanssa on se tapahtumanhetki, jolloin ylöstenpaus tapahtuu.

Silloin kaikki ejtesmenneet kristityt ylösnousevat, nuo Jumalan siunaamat. Mulla jäi kova ikävä aikanaan Kalevi Lehtistä ja itkeskelin kun sain tiejon hänen kuolemuksestaan. Hänessä oli jotain aivan erityistä sellaista, joka kosketti minua ja sai minussa aikaan vastakaikua.

Ylöstenpausta Jeesusken luokse odottavat ovat ne, joilla on ensirakkautta. En sano kuitenkaan etä vastaukseni on oikea silleen että tätJumala tarkoitta, mutta ainakin se on vaihtoehto ja mun mielestä just tästä on kysymys ihan kihlatun haluamisesta aloittamaan ikuinen yhteiselämä hääaterian kautta Sulhasen kanssa perustamaan a la 1000v Kuninkaskunta ikuisuuden "alun" maistijaisina kojettelemuksineenkin. Mutta sitten 1000v jälkeen alkaa itse autuus rikkomattomana kun on "pösilöt" Helvetissä ja Helvetin kuilun ovi ikuisesti säpissä parkumassa katkerasti ikuisesti tyhmyytensä tultua heille selvällisäisyyveksi.

Selef Urge

• Anonyymi

Eikös sun pitäisi olla asioita liikaa kaivamatta ja miettimättä kun nämä asiat ovat vielä edessäpäin. Mitäpä näistä nyt puhumaan kun ei ole ajankohtaista.

• Anonyymi

Noin puhuu urpo, jolla ei ole naisesta mitään kokemusta. 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin puhuu urpo, jolla ei ole naisesta mitään kokemusta. 🤣

ihan oikein vastasi kysymykseen.

• Anonyymi

Kuten selef totesikin, uskovalle tärkeintä on odottaa Jeesusta. Jeesus on se ensirakkaus Raamatun mukaan. Naisen rakkaus eli maallinen taso ei pärjää taivaalliselle rakkaudelle Jeesuksessa. Jumalan rakkaus on kaiken täyttymys.

Kyllä sitä jo odottaa, että saa vihdoin levätä Jeesuksen jalkojen juuressa.

• Anonyymi

EVVK !

• Anonyymi

mikä on ongelmasi?

• Anonyymi

Kyl maar, kun nainen on viidestä kymmenestä ylöspäin on parasta ennen päeväys mennännä ohitse.
      Siinä kunkuusissakymmenis on ja on kolmikymppinen friidru, on monen miehen kateus nähtynnä. Mieskunto pelaa varmasti. Koska olen uskollinen, sen tietää vaan muija. Mukuloita siunaantunu jo muutama ja vielä kerkee, kerkee.

Joten en voi yhtyä aloitukseen.

• Anonyymi

Tätä olen rukoillut niin palavasti seurakunnassa, että saisin vaimon. Toivoisin saavani vaimon, joka pystyy tuottamaan jälkeläisiä. Toki vanhoja lisääntymisiän ylittäneitä on käynyt tarjoiluaan ja avujaan esittelemässä. Olen joutunut hätistämään tuom tuostakin yhtä leskirouvaa kimpustani. Hyi olkoon, jonkun kourimaa. Olen katsonut osoittaen inhotukseni. Ei ymmärrä poloinen.

Mikä on kun rukous ei kanna hedelmää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä olen rukoillut niin palavasti seurakunnassa, että saisin vaimon. Toivoisin saavani vaimon, joka pystyy tuottamaan jälkeläisiä. Toki vanhoja lisääntymisiän ylittäneitä on käynyt tarjoiluaan ja avujaan esittelemässä. Olen joutunut hätistämään tuom tuostakin yhtä leskirouvaa kimpustani. Hyi olkoon, jonkun kourimaa. Olen katsonut osoittaen inhotukseni. Ei ymmärrä poloinen.

Mikä on kun rukous ei kanna hedelmää?

Paavali rukoili 3 kertaa ja kiivastui kun ei tullut vastausta!

Tavallinen Suomalainen Kristitty rukoilee Vuosikymmenet ja mitään vastausta ei tule!

Ne harvat kerrat kun rukousvastaus saadaan kyllä tuodaan todella suuresti esiin Seurakunnissa ja Mediassa!
        On rukousvastauksen saanti niin harvinaista!

• Anonyymi

Helluntailaisuuden lahkoliikkeen perustajat sekä Amerikassa että Suomessa oli aikansa kuuluisimpia homoseksuaalisia miehiä, jotka piti viedä vankilaan niiden asioiden takia.
      Helluntailailaiset hyväksyvät sen ja antavat heille siunauksensa.

• Anonyymi

Pidä huoli vain omista asioistasi. Älä kyttää muita. Vai haluatko, että sinua kytätään ja arvuutellaan täällä seksi- ja rakkauselämääsi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisitko nähdä

Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3520
    2. Hilirimpsistä

Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2942
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2830
    4. Älä elättele

Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2718
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2624
    6. Kuule rakas...

Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2425
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      2024
    8. Törmättiin tänään

enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1857
    9. Vieläkö sä

Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      160
      1684
    Aihe