Minä pienelle eläkkeeläni koitan saada ruokani ja lääkkeeni riittämään aumisenikin pitäisi en saa riittään, mistään tukia en saa, naapuri käy työssä ja hämeenlinna maksaa asumisen onhan heitä 2 aikuista ja yksi lapsi, ovat ja asuuvat omassa asunnossaan, olen ihmetellyt 3kk miksi minulle ei makseta minun asumista? jos tuollaiselle työssäkäyvälle perheelle maksetaan asuminen joka ei sitä tarvitse? kysyn vaan
Pienet eläkkeet
235
1646
Vastaukset
- Anonyymi
Joillekin maksetaan ja toisille ei, minu naapuri kaksi aikuista saa työttömyyskorvauksia kumpikin, ja asumistukia saavat ja silti ne lähtee joka aamu ( päiväksi pois kotoaan) ja iltapäivällä tulevat jostakin ? , eivät kuulemma ole töissä . kun niille maksetaa työttömyyskorvauksia kummallekin.
- Anonyymi
Joskohan käyvät kuntouttavassa työtoiminnassa, josta työttömyyskorvausten päälle saavat 9 €/pvä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskohan käyvät kuntouttavassa työtoiminnassa, josta työttömyyskorvausten päälle saavat 9 €/pvä?
Väärä luku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärä luku.
On 10.55.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärä luku.
Uudet jaot’!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On 10.55.
Ei niin pienet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin pienet
Vielä pienemmät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin pienet
Pienet ja pienet
- Anonyymi
Nämä maahanmuuttajat saavat enemmän tukia kun moni eläkettä. Eivätkä ole päivääkään tehneet työtä Suomen hyväksi.
- Anonyymi
No ei ole nykyeläkeläisetkään ansainneet itse kaikkia eläkkeitään. Samanlaisia yhteiskunnan elättejä hekin ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ole nykyeläkeläisetkään ansainneet itse kaikkia eläkkeitään. Samanlaisia yhteiskunnan elättejä hekin ovat.
Toivottavasti Riikka ja Petteri laittaa heidät töihin. Kyllä eläkeläinen aina jotain pystyy tekemään.
- Anonyymi
Juu, kyllä eläteille, varsinkin etelän eläville ovat tuet ja etuudet auki ilman rajoituksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kyllä eläteille, varsinkin etelän eläville ovat tuet ja etuudet auki ilman rajoituksia.
Sieltä sitten sellainen vanhusvikinä että...
Urbaanilegendaa jota yli 60 v ukkokerho mutisee kun ei ole silmä tottunut kummalliseen ihonväriin nuorena niin eipä vanhanakaan enää taitu. Dementiaa ja epäluuloa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alä puhu potaskaa. Olen aloittanut omien rahojeni tienaamisen jo 15- vuotiaana ja työurani kesti 50vuotta. Eli olen oman eläkkeeni maksanut jo monta kertaa.
Nyt nykyveltot opiskelijat opiskelee yli 30 kymppisiksi ja työuraa ei kerry ja vielä kehtaavat vinkua, kun eivät mukamas koskaan pääse eläkkeelle.
Eläke pitäisi maksaa työuran mukaan eikä iän mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alä puhu potaskaa. Olen aloittanut omien rahojeni tienaamisen jo 15- vuotiaana ja työurani kesti 50vuotta. Eli olen oman eläkkeeni maksanut jo monta kertaa.
Nyt nykyveltot opiskelijat opiskelee yli 30 kymppisiksi ja työuraa ei kerry ja vielä kehtaavat vinkua, kun eivät mukamas koskaan pääse eläkkeelle.
Eläke pitäisi maksaa työuran mukaan eikä iän mukaan.Vertailepa maksamiesi eläkemaksujen tasoa nykynuorten vastaaviin maksuihin niin ehkä tajuat vihdoin asian. Työuran pituus pelkästään ei määritä eläkettäsi vaan se paljonko olet sitä työnteollasi maksanut. Nykyeläkeläinen on maksanut eläkevitosestaan itse noin euron ja nykynuoret kustantavat nuo eläkkeet teille omalla työllään maksaen eläkemaksuissaan nyt sen minkä te saitte alennusta eli velaksi. Teille kertyi mm tämän vuoksi omaisuuttakin jos kertyi mutta nykynuorille sitä ei juurikaan kerry koska heidän täytyy nyt elättää teitäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vertailepa maksamiesi eläkemaksujen tasoa nykynuorten vastaaviin maksuihin niin ehkä tajuat vihdoin asian. Työuran pituus pelkästään ei määritä eläkettäsi vaan se paljonko olet sitä työnteollasi maksanut. Nykyeläkeläinen on maksanut eläkevitosestaan itse noin euron ja nykynuoret kustantavat nuo eläkkeet teille omalla työllään maksaen eläkemaksuissaan nyt sen minkä te saitte alennusta eli velaksi. Teille kertyi mm tämän vuoksi omaisuuttakin jos kertyi mutta nykynuorille sitä ei juurikaan kerry koska heidän täytyy nyt elättää teitäkin.
Mitkä nykynuoret, ette te sossun rahoilla kenenkään eläkkeitä kustanna. Jokainen pystyy hankkiin omaisuutta, kun käy töissä ja elää säästeliäästi, eikä roiku baareissa ja osta kaikenmaailmaan turhia tarvikkeita.
- Anonyymi
Saavat siis aivan kaiken. Sali liputkin suomi maksaa. Kaikki saadut tavarat täyttää roskikset ylitäyteen joka kuukausi. Suomalainen nuolee näppejään. Lisää vaan rahaa heidän sotimiseen ja lopuksi otetaan en tänne paskomaan kaikki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saavat siis aivan kaiken. Sali liputkin suomi maksaa. Kaikki saadut tavarat täyttää roskikset ylitäyteen joka kuukausi. Suomalainen nuolee näppejään. Lisää vaan rahaa heidän sotimiseen ja lopuksi otetaan en tänne paskomaan kaikki
Vanha rasisti ja lukihärö sekoilee jälleen. Luettua ei taaskaan ymmärretä ja sotketaan kaksi eri asiaa elikkä nuoret ja maahanmuuttajat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti Riikka ja Petteri laittaa heidät töihin. Kyllä eläkeläinen aina jotain pystyy tekemään.
Kun on tehnyt työtä 42 vuotta päivästä päivään, eikö jo saa jäädä ansaitsemalleen eläkkeelle? Minulta on pidätetty palkasta vero, eläkemaksut ja ay- liikkeen jäsenmaksu. Mitä vielä pitäisi tehdä? Eikö saisi jäädä oloneuvokseksi, jos vielä eläisi jonkin aikaa?
Nykyihmiset opiskelevat kolmikymppiseksi, sittenkin vielä emmitään, mitä tekisi "isona", opiskellaan lisää, näin työssä olo jää pariinkymmeneen vuoteen.
Sitten ihmetellään eläkkeen pienuutta.
Meille eläkkeen alkoi vasta 23 vuotiaana, nythän se alkaa jo 18 ikäisenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ei 45 vuotta työelämässä taidat olla itse laiska suun soittaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai ei 45 vuotta työelämässä taidat olla itse laiska suun soittaja
Koulutkin kävin työnohella mihin en tarvinnut tarvinnut edes valtion tukija kaikki maksettu itse
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vertailepa maksamiesi eläkemaksujen tasoa nykynuorten vastaaviin maksuihin niin ehkä tajuat vihdoin asian. Työuran pituus pelkästään ei määritä eläkettäsi vaan se paljonko olet sitä työnteollasi maksanut. Nykyeläkeläinen on maksanut eläkevitosestaan itse noin euron ja nykynuoret kustantavat nuo eläkkeet teille omalla työllään maksaen eläkemaksuissaan nyt sen minkä te saitte alennusta eli velaksi. Teille kertyi mm tämän vuoksi omaisuuttakin jos kertyi mutta nykynuorille sitä ei juurikaan kerry koska heidän täytyy nyt elättää teitäkin.
Nykynuorten eläkkeistä ei vähennetä eläkemaksuja kuten tehtiin aiemmin. Saavat siis eläkkeensä bruttotuloista. Ennen vähennettiin eläkemaksut ja laskettiin jäljelle jäävästä osasta eläke.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykynuorten eläkkeistä ei vähennetä eläkemaksuja kuten tehtiin aiemmin. Saavat siis eläkkeensä bruttotuloista. Ennen vähennettiin eläkemaksut ja laskettiin jäljelle jäävästä osasta eläke.
No mitä väliä sillä on mistä se revitään mutta viisinkertaiset on nykyään eläkemaksut siksi että saadaan teille teidän lahjaksi saadut eläkkeenne maksettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko tuota?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä nykynuoret, ette te sossun rahoilla kenenkään eläkkeitä kustanna. Jokainen pystyy hankkiin omaisuutta, kun käy töissä ja elää säästeliäästi, eikä roiku baareissa ja osta kaikenmaailmaan turhia tarvikkeita.
Hyvä neuvo.
- Anonyymi
Onpa väläys. Ei ole lapset eikä opiskelijatkaan tehneet kun eivät ole vielä ehtineet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykynuoret ei edes kiitä kun saivat lapsena ruokaa ja koulun. Kouluruuan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä takia eläkkeistä on otettu eläkemaksua. Hulluja kaikki. Palkoista vain otetaan eläkemaksut. Sitten jäädään eläkkeelle eikä enää tarvi maksaa. Onko verottajakin seonnut. Ja YLE veroa otettu alle 1500€ saaviltakin. Kuka huijaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä väliä sillä on mistä se revitään mutta viisinkertaiset on nykyään eläkemaksut siksi että saadaan teille teidän lahjaksi saadut eläkkeenne maksettua.
Höpö höpö nuoriso ei ole maksanut kouluja kuin vanhemmat on. Eikä maanteitä. Nuoret maksaa itse itsensä. Ja ennen oli markat eri rahan arvo valuutta kokonaan. Etelän matkat vuokrat maksoi 3-4000 markkaa ja verot markoissa. Oli erikseen TV lupa maksut ennen YLE veroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ääliö onhan palkatkin 5 kertaa paremmat. Sua ei edes ollut olemassa kun muut täällä rakensi rautateitä ja kouluja.
- Anonyymi
Ei ole tottunut monelle nuoremmallakaan
- Anonyymi
Kannattaisi totutella koska minunkin tytär meni just tummapintaisen kanssa naimisiin ja lapsenlapsikin jo tulossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisi totutella koska minunkin tytär meni just tummapintaisen kanssa naimisiin ja lapsenlapsikin jo tulossa.
Tamperelaiset saa aina mustaa makkaraa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tamperelaiset saa aina mustaa makkaraa
En tiennytkään että tyttäreni on kotoisin sieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei helvetti minkä tempun teki mustaa munaa teki tyttären mieli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyi hitto 💩
- Anonyymi
Onko aloittaja edes hakenut asumistukea? Sitä on itse haettava, ei sitä muuten saa. Eikä tietysti saa hakemallakaan, jos tulot (eläke) on sääntöjen mukaan riittävä vuokran maksuun.
En minäkään mitään tukiaisia saa sen enempää asumiseen kuin mihinkään muuhunkaan, kun eläke on objektiivisesti katsottuna hyvä, vaikka se omasta mielestäni on pieni.- Anonyymi
Etkö osaa käyttää rahaa? Vai miksi se on sinun mielestäsi pieni? Lopeta tuhlaaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö osaa käyttää rahaa? Vai miksi se on sinun mielestäsi pieni? Lopeta tuhlaaminen.
Opiskelijoilta kaikki tuet pois, ei valtiolla ole velvollisuutta kustantaa opiskelijoitten ryyppäämistä ja huume hörhöilyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opiskelijoilta kaikki tuet pois, ei valtiolla ole velvollisuutta kustantaa opiskelijoitten ryyppäämistä ja huume hörhöilyä.
Aloittaja luulee virheellisesti että töissäkävijöillä olisi varaa maksaa asuminen itse.
Elääkö hän jossain 80-luvulla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja luulee virheellisesti että töissäkävijöillä olisi varaa maksaa asuminen itse.
Elääkö hän jossain 80-luvulla?Olen raatanut hanslamkarina koko ikäni ja nyt eläkkeeni on tonnin vähäpäälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen raatanut hanslamkarina koko ikäni ja nyt eläkkeeni on tonnin vähäpäälle.
Kannattiko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen raatanut hanslamkarina koko ikäni ja nyt eläkkeeni on tonnin vähäpäälle.
minä aloitin just 50% eläkkeen noston 1185kk olen 61 vuotias
- Anonyymi
Vuokria on nostettu joka vuosi mitä tämäkin tarkoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin pentujen koulut on vanhukset maksanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elääkö hän jossain 80-luvulla?Kyllä mekin vuokrat itse on maksettu työssä käydessä. Hampurilainen grillillä kerran viikossa. Ei mitään tukia. Jos joi olutta ei voinut syödä. Rahaa oli kerran viikossa hapanleipä ja kerran kuussa laivaristeily. Vanhana taas tulot putoaa eli pienentyy eikä tule muita tuloja. Nuorena jaksaa vielä tehdä ylitöitä. Aika hyvä toi Ylen TV sarja ohuella langalla , missä työtä tekee näyttelijät ohjaajat ja leikisti ne on poliiseja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin pentujen koulut on vanhukset maksanut.
No mutta mitä sitten rakennetaanhan nykyisinkin teitä, kouluja ja sairaaloita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mekin vuokrat itse on maksettu työssä käydessä. Hampurilainen grillillä kerran viikossa. Ei mitään tukia. Jos joi olutta ei voinut syödä. Rahaa oli kerran viikossa hapanleipä ja kerran kuussa laivaristeily. Vanhana taas tulot putoaa eli pienentyy eikä tule muita tuloja. Nuorena jaksaa vielä tehdä ylitöitä. Aika hyvä toi Ylen TV sarja ohuella langalla , missä työtä tekee näyttelijät ohjaajat ja leikisti ne on poliiseja.
Niin mutta vuokriin meni boomeriaikoihin palkasta vain kolmannes.
- Anonyymi
Kiitos persut.
- Anonyymi
Hämeenlinnan eläkeläiset jotkut saavat ja pärjäävät kun heitä on kaksi eläkeläistä, minä eläkeläinen yksin olen ja tuloni on ilman mitään tukis kun en saa 1160€ asuminen 460€ lääkkeet kk 120€ eikkä 600€ jää kuukaudessa ja jos päivissä lasketaa 25€ noin elämiseen ja siihen muuhun, en tiedä miten jaksan tätä kun kaikesta on puutetta
- Anonyymi
Kohta sinulta leikataan lisää ja tk lääkäri maksaa 40 ja sairaalakäynti 70. En ymmärrä mitä valitat. Varasta lankakeriä kaupasta kudo sukkia ja myy niitä. Äläkä valita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta sinulta leikataan lisää ja tk lääkäri maksaa 40 ja sairaalakäynti 70. En ymmärrä mitä valitat. Varasta lankakeriä kaupasta kudo sukkia ja myy niitä. Äläkä valita.
Metsässä on ruokaa käy poimimassa ne jos olet kerta eläkkeellä ja sinulla on aikaa.
- Anonyymi
Minulla ei kolmenkymmenen työvuoden aikana lähihoitajana ja yksinhuoltajana jäänyt KOSKAAN 600E ELÄMISEEN. EI KOSKAAN! REVI SIITÄ. ÄLÄKÄ VTUU VALITA. ASUMISTUKEA EI SAATU IKINÄ! AINA OLEN TYÖLLÄ ITTENI JA LAPSENI ELÄTTÄNYT MINIMIÄ OLI KAIKKI. JOS RAHA MENEE TUPAKKAAN HARRASTUKSIIN JA VIINAAN NI SITTEN YMMÄRRÄN. MEILLÄ EI OLLUT NIIHIN VARAA. MUTTA NAAPRURIN MUIJA KUN OLI TYÖTÖN BAARIJUOPPO NII. SEN KAKARAN HARRASTUKSET 1000E KAUSI MAKSUT MAKSO KAUPUNKI. TUKEA TULEE KUN OOTVAAN JUOPPO
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ei kolmenkymmenen työvuoden aikana lähihoitajana ja yksinhuoltajana jäänyt KOSKAAN 600E ELÄMISEEN. EI KOSKAAN! REVI SIITÄ. ÄLÄKÄ VTUU VALITA. ASUMISTUKEA EI SAATU IKINÄ! AINA OLEN TYÖLLÄ ITTENI JA LAPSENI ELÄTTÄNYT MINIMIÄ OLI KAIKKI. JOS RAHA MENEE TUPAKKAAN HARRASTUKSIIN JA VIINAAN NI SITTEN YMMÄRRÄN. MEILLÄ EI OLLUT NIIHIN VARAA. MUTTA NAAPRURIN MUIJA KUN OLI TYÖTÖN BAARIJUOPPO NII. SEN KAKARAN HARRASTUKSET 1000E KAUSI MAKSUT MAKSO KAUPUNKI. TUKEA TULEE KUN OOTVAAN JUOPPO
Oli selvästikin sinulle ihan oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kadehditko baarijuoppoa? Miksi et itse ruvennut juomaan. Eihän tolla palkalla kantsi mitään muuta tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä huuda köyhä!!
- Anonyymi
No niin. Puhelin liittymä maksaa 20-30€ kk ja sähkö yhdeltä noin 20€ kk sitten vesimaksut per henkilö 20€ kk. Sitten hampaat maksaa ja kengät takit ja lääkäri sekä alusvaatteet shampoot saippuat. Kuten huomaatte ne rahat menee muiden taskuihin. Kk tiivistemehu ja teetä perusruokia. Bussiliput. Vuokra ja muu. Jos ei saa avustusruokia niin ruokaan menee rahaa eli kauppiaan taskuun noin 200-300€ kk per henkilö. Koska karkit on rikkonut hampaat niihin menee rahaa eli muiden taskuun. Itselle voi jäädä ehkä 50€ joskus junalippuun. Ennen junalippu alennus vanhuksille oli 50 prosenttia. Kateelliset ajattelee että se on hirveää jos eläkeläinen saa junalipun puoleen hintaan hui kauhistus. Mutta kun opiskelija saa junalipun puoleen hintaan se on ihan yes. Huomaatteko mitä paskoja olette. Toivotaan ettei teille enää anneta mitään alennuksia nuoret .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No lankakerien myyjät saa elatuksen siitä että joku ostaa niitä. Älä varasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se tuki meni lapsen harrastukseen . Myös lapsisät kuuluu lapsen ruokaan. Nekään ei saatu mitään nuorena töitä tehtiin vuorotyössä ja lainattiin sitten. Ei osattu edes hakea. Muistakaa nämä nuoret ei ole tätä rakentanut vaan me heitä ennen eläneet.
- Anonyymi
25€ päivässä on aikas paljon. Olet vain huono rahankäyttäjä.
- Anonyymi
Jätä rööki ja kalja niin riittää.
- Anonyymi
Itse olen eläkkeellä enkä tarvitse rahaa kuin asumiseen, ruokaan ja silloin tällöin hygieeniaostoihin. Kaikkea on jo tullut vuosien saatossa ostettua, niin miksi nyt pitäisi aina vain jatkaa kuluttamista. Meinaako joku ottaa omaisuutensa mukaan puupalttooseen? Suomessa on asiat hyvin, lopettakaa ainainen kitinä.
- Anonyymi
40- luvulla syntyneet ovat tulonsiirroissa Suomen kallein sukupolvi. Tämä johtuu eläkejärjestelmästä. He saavat eläkettä viisi euroa jokaista maksamaansa eläkemaksueuroa kohti. Tämä on aika epäreilua nykynuoria kohtaan. Hyvä se on kehuskella että on tässä tullut osteltua kaikkea jne. Nykypolvi ei enää samanlailla ostelekaan kun täytyy maksella muiden eläkkeitä ei edes omiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
40- luvulla syntyneet ovat tulonsiirroissa Suomen kallein sukupolvi. Tämä johtuu eläkejärjestelmästä. He saavat eläkettä viisi euroa jokaista maksamaansa eläkemaksueuroa kohti. Tämä on aika epäreilua nykynuoria kohtaan. Hyvä se on kehuskella että on tässä tullut osteltua kaikkea jne. Nykypolvi ei enää samanlailla ostelekaan kun täytyy maksella muiden eläkkeitä ei edes omiaan.
Ota selvää ennen kuin huutelet, 40- luvulla syntyneet ei ole saaneet mitään tukia ei nuorena eikä vanhana. Omilla tienesteillään on kaikki hankittu. Ennen osattiin käyttää rahat hyödyllisemmin eikä tuhlattu kaiken maailman turhuuksiin. Nyt hyvällä omallatunnolla voi nauttia eläkepäivistä. Kateellista panettelua nuoremmilta.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Leveesti on vaaan eletty
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota selvää ennen kuin huutelet, 40- luvulla syntyneet ei ole saaneet mitään tukia ei nuorena eikä vanhana. Omilla tienesteillään on kaikki hankittu. Ennen osattiin käyttää rahat hyödyllisemmin eikä tuhlattu kaiken maailman turhuuksiin. Nyt hyvällä omallatunnolla voi nauttia eläkepäivistä. Kateellista panettelua nuoremmilta.
Niinpä, jälleenrakensivat Suomen sotien jälkeen ja tekivät lapsia riittävästi. Vanhemmat sukupolvet olivat sodassa tai kotirintamalla menettäneet henkisen tai ruumiillisen terveytensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, jälleenrakensivat Suomen sotien jälkeen ja tekivät lapsia riittävästi. Vanhemmat sukupolvet olivat sodassa tai kotirintamalla menettäneet henkisen tai ruumiillisen terveytensä.
Tämä jälleenrakennus on varmaan vähän yliarvostettua. Elämähän jatkuu ja sitä tehdään mitä pitää kulloinkin tehdä. Tuskinpa silloinkaan raadettiin kahta työtä elääkseen niinkuin nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä jälleenrakennus on varmaan vähän yliarvostettua. Elämähän jatkuu ja sitä tehdään mitä pitää kulloinkin tehdä. Tuskinpa silloinkaan raadettiin kahta työtä elääkseen niinkuin nyt.
Työnteko oli ennen monin tavoin erilaista. Esimerkiksi työturvallisuudesta ei heti sodan jälkeen paljoa huolehdittu, ja niinpä kuolemia työpaikoilla sattui tuon tuostakin. Nykyään täytyy melkeinpä laittaa kypärä päähän, jos menee ulos avoimen taivaan alle.
Metsätöitä tehtiin kirveen ja sahan kanssa, koska ei ollut muutakaan. Moottorisahaa ei ollut heti sodan loputtua käytössä. Pöllit nostettiin käsivoimin tukkisaksilla kuormaan, jonka hevonen veti metsätien luo ohjastajan kävellessä vieressä lumihangessa.
Harvat toimistotyöntekijät hakkasivat manuaalisten kirjoituskoneiden näppäimiä, juoksivat ruokatauolla ulos puuceehen tarpeilleen ja kumartelivat johtajalle.
Nykyään metsätyöntekijä istuu persiillään harvesterissa ohjaten tietokonetta, joka hoitaa työn lähes itsenäisesti. Kone kaataa, pinoaa ja kuljettaa.
Toimistotyöntekijälle kutsutaan traumaterapeutti antamaan selviytymisohjeita siihen, että työnantaja tarjoaa väärän paahtolaadun kahvia, jos vain vähän liioitellaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota huomioon rahanarvon muutokset 40 luvulla tuntipalkkakin oli pitkälti alle euron nykyrahaksi muutettuna. Tuotantokin on tehostunut ainakin kymmenkertaiseksi niistä ajoista eli ei ollut työttömiä kun jokaiselle riitti tekemistä. Tuottamisen tarpeessa kun on sellainen veikeä juttu, että sitä ei tarvitse tuottaa mille ei kysyntää riitä, turhan tuottaminen kun maksaa paljon enemmän kuin työttömänä pitäminen ellei näitä 9 euron päiväpalkalla työskenteleviä lasketa mukaan. Näitä 9 euron duunareita ei voi päästää tuottavaa työtä tekemään mikä taas pienentäisi työntarvetta entisestään, koska 9 eurolla ei kovinkaan kummoista kysyntää yllä pidetä.
- Anonyymi
Ei saa varastaa oikeasti. Ihmiset on kärsinyt ja pikkuhiljaa ostanut mitä tarvii ja osamaksulla. Niin et sä varas saa varastaa. Et edes juomalaseja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KUULES PENTU. SUA EI OLLUT EDES OLEMASSA KUN MUUT TÄÄLLÄ RAATOI TÖISSÄ. JA ET EDES TIEDÄ MIKÄ ON MARKKA. SUOMEN MARKKA. KUULE VENÄLÄINEN APINA MISSÄ SÄ OLIT KUN SYNNYIT TÄNNE VALMIISEEN MUIDEN RAKENTAMAAN MAAILMAAN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
40- LUVULLA SYNTYNEET OLI -40 LUVULLA VAUVOJA. Muista tää kun tuut vanhaksi että sen ajan nuoriso sitten syyttää sua että 2000 luvulla syntyneet on kallein sukupolvi . Muista tää kun vanhenet karman laki iskee. Kiitä edes kerran sait ilmaisen koulun käydä meidän vanhojen rahoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulkaas nyt nämä ulkomaanuoret ei tiedä meidän maan historiasta mitään. Ja nämä taas euroissa syntyneet ei ole markkoja nähneet. Nämä meidän rahoilla rakennetuissa kouluissa käyvät ei tiedä mitään. Mistään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen oli pitemmät työpäivät tehtiin 2 vuoroa putkeen tai 6 päivän viikkoa. Mekin tehtiin eka se oma työ sitten lisätyötä ja keikkaa. Yövuoron 10 tuntia plus matkat 12 tuntia ja pesulla käynti välillä nukuttiin poikana ja taas töihin. Oli epidemioita oli tauteja oli vähemmän katuvaloja oli pimeää eikä näin lämmintä oli kovat pakkaset. Kyllä hakanien torilla 5 aikaan aamulla oli turpa jäässä hiukset jääpuikkoja kun töihin mentiin bussi tai metro. Vielä vaihtaa piti. Et älä sä pentu nauku yhtään täällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnteko oli ennen monin tavoin erilaista. Esimerkiksi työturvallisuudesta ei heti sodan jälkeen paljoa huolehdittu, ja niinpä kuolemia työpaikoilla sattui tuon tuostakin. Nykyään täytyy melkeinpä laittaa kypärä päähän, jos menee ulos avoimen taivaan alle.
Metsätöitä tehtiin kirveen ja sahan kanssa, koska ei ollut muutakaan. Moottorisahaa ei ollut heti sodan loputtua käytössä. Pöllit nostettiin käsivoimin tukkisaksilla kuormaan, jonka hevonen veti metsätien luo ohjastajan kävellessä vieressä lumihangessa.
Harvat toimistotyöntekijät hakkasivat manuaalisten kirjoituskoneiden näppäimiä, juoksivat ruokatauolla ulos puuceehen tarpeilleen ja kumartelivat johtajalle.
Nykyään metsätyöntekijä istuu persiillään harvesterissa ohjaten tietokonetta, joka hoitaa työn lähes itsenäisesti. Kone kaataa, pinoaa ja kuljettaa.
Toimistotyöntekijälle kutsutaan traumaterapeutti antamaan selviytymisohjeita siihen, että työnantaja tarjoaa väärän paahtolaadun kahvia, jos vain vähän liioitellaan.Naiset nosteli 100 kilon potilaita ja siivousvälineitä ja pyykkipusseja. Selkä paskana ja ranteet tulehtuneina. 4-5 minuutin kahvitauko kusella ja tupakka just pikana ehti. Työkengät maksoi ja kiirettä oli . Yrität varastaa vanhojen ihmisten rahoja mutta kun vanhenet nuoret varastaa sulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota huomioon rahanarvon muutokset 40 luvulla tuntipalkkakin oli pitkälti alle euron nykyrahaksi muutettuna. Tuotantokin on tehostunut ainakin kymmenkertaiseksi niistä ajoista eli ei ollut työttömiä kun jokaiselle riitti tekemistä. Tuottamisen tarpeessa kun on sellainen veikeä juttu, että sitä ei tarvitse tuottaa mille ei kysyntää riitä, turhan tuottaminen kun maksaa paljon enemmän kuin työttömänä pitäminen ellei näitä 9 euron päiväpalkalla työskenteleviä lasketa mukaan. Näitä 9 euron duunareita ei voi päästää tuottavaa työtä tekemään mikä taas pienentäisi työntarvetta entisestään, koska 9 eurolla ei kovinkaan kummoista kysyntää yllä pidetä.
MARKKA AIKANA VALUUTTA JA HINNAT OLI IHAN ERI. Kouluissa opetettiin laskemaan markkoja. 1€ oli 6 vanhaa markkaa alussa. 400€ vuokra oli noin 2000 markkaa .
- Anonyymi
Nykypolvi ei maksele mitään vaan elää tukien varassa ja tämä on faktaa.
- Anonyymi
Aivan siis elävät kuten eläkeläisetkin, tukien varassa. Eläkeläiset saavat vain hiukan isompaa tukea.
- Anonyymi
Itähelsinki ainakin elää sossun varassa. Osa ei osaa suomea osa ei puhu osa on laittomia osa on rikollisia. Muista maista. Pimeät työt salaa. Huumeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan siis elävät kuten eläkeläisetkin, tukien varassa. Eläkeläiset saavat vain hiukan isompaa tukea.
Eläkeläiset jotka on tehnyt palkkatyötä eivät saa tukia vaan eläkkeen nimeltä TYÖ eläke . Työssä ansaittua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkeläiset jotka on tehnyt palkkatyötä eivät saa tukia vaan eläkkeen nimeltä TYÖ eläke . Työssä ansaittua.
Koitas nyt vihdoinkin tajuta että olet itse ansainnut siitä työeläkkeestäsi vain viidenneksen. Loput on paperilla sovittuja lahjoja, mihin ei olisi varaa. Tämä osuus tunnetaan myös nimellä sosiaalietuus.
- Anonyymi
En ole koskaan hakenut mitään tukia työaikan enkä eläkkellä ollessani. Tulen hyvin toimeen 2800€ kuukausieläkkeelää - verot. Nämä verot menee varmaankin näiden ............ elättämiseen. Aina on löytynyt työtä työikäisenä ollessani.
- Anonyymi
Komppaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Komppaan!
Eläke on sosiaalituki jota et ole itse ansainnut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viidesosan olet itse tienannut eläkkeestäsi. Tämä on yleinen väärinkäsitys vanhuksilla että luulevat säästäneensä koko summan itselleen eläkemaksuistaan.
2800 euron eläkkeestä on yli 2000 € sossutukea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viidesosan olet itse tienannut eläkkeestäsi. Tämä on yleinen väärinkäsitys vanhuksilla että luulevat säästäneensä koko summan itselleen eläkemaksuistaan.
2800 euron eläkkeestä on yli 2000 € sossutukea.Tuosta voitaisiin leikata ainakin tonni. Ulinaa toki siitä syntyisi mutta oikein mitään oikeudenmukaisempaa leikkausta ei ole. Ilmaisen rahan jakelun on loputtava. Nykypolven ei tarvitse ihan näin paljon muita elättää kuitenkaan. Kohtuus kaikessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2800 euron eläkkeestä on yli 2000 € sossutukea.HÄ HÄ HÄ Näin se asia on ei vaan paraneis huudella. Ottaako otsalohkoon kölvit kun ette pysty ees kämppää ostaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse maksanut eläkkeeni kun tehnyt töitä oletko ihan apina kun ettet tajua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2800 euron eläkkeestä on yli 2000 € sossutukea.Ei pidä paikkaansa nuo summat joku tolli vastailee ja esittää tietävänsä asioista, kenenkää ei pidä uskoa tuon tollin viestejä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkerahastoissa on yli 250 miljardia euroa laskennallisesti rahaa eri asia voidaanko niitä koskaan realisoida siihen tarkoitukseen mitä varten ne on alunperin tarkoitettu eli eläkemaksujen turvaamiseen. Tällä summalla maksaisi kaikki suomen eläkkeet yli 7 vuoden ajan, kun kaikki eläkemaksut joita suomessa maksetaan ovat noin 33 miljardia vuodessa.
Vahvasti vaikuttaa, että eläkerahastot on vain paperilla oleva kupla, koska eläkkeiden riittävyydestä ollaan huolissaan samaan aikaan kuin rahastojen kirjattu varallisuus vain jatkaa kasvamistaan.
Sen verran positiivista, että ihmisten toimeentulo on kiinni ainoastaan kyvystä tehdä työtä jolla toimeentulo turvataan rahahan on periaatteessa vain musteella käsiteltyjä paperilappusia joihin uskotaan sokeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa nuo summat joku tolli vastailee ja esittää tietävänsä asioista, kenenkää ei pidä uskoa tuon tollin viestejä
Kiusallistahan se olisikin jos totuus tuli julki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa nuo summat joku tolli vastailee ja esittää tietävänsä asioista, kenenkää ei pidä uskoa tuon tollin viestejä
Googlaa asia itse mutta näin se silti on.
Lisäksi viime vuosituhannen lopussa asunnon joka nykyään maksaa noin satatonnia sai summalla joka nykyelinkustannuksiin suhteutettuna maksoi 25000€. Elinkustannusindeksillä asunnon hankinta on nykyään siis neljä kertaa kovempi homma kuin mitä te boomerit olette joutuneet pulittamaan vaikka kovasti tunnutte hehkuttavan kuinka kovilla olittekaan. Olette ahne ja hemmoteltu sukupolvi jonka eläkkeet nykyinen sukupolvi joutuu maksamaan kun ette sitä itse tehneet. Varastitte nykysukupolven rahat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googlaa asia itse mutta näin se silti on.
Lisäksi viime vuosituhannen lopussa asunnon joka nykyään maksaa noin satatonnia sai summalla joka nykyelinkustannuksiin suhteutettuna maksoi 25000€. Elinkustannusindeksillä asunnon hankinta on nykyään siis neljä kertaa kovempi homma kuin mitä te boomerit olette joutuneet pulittamaan vaikka kovasti tunnutte hehkuttavan kuinka kovilla olittekaan. Olette ahne ja hemmoteltu sukupolvi jonka eläkkeet nykyinen sukupolvi joutuu maksamaan kun ette sitä itse tehneet. Varastitte nykysukupolven rahat.Ei pidä paikkaansa. Asuntojen hinnat eivät ole nelinkertaistuneet Hämeenlinnassa noin lyhyessä ajassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Asuntojen hinnat eivät ole nelinkertaistuneet Hämeenlinnassa noin lyhyessä ajassa.
Rahan arvo on pudonnut sen verran. Elinkustannusten arvo. Vaikea asia selittää tyhmälle. Googlaa elinkustannusindeksi.
- Anonyymi
Jos et tarvitse mitään tukia niin voisitko palauttaa elääkeestäsi pari tonnia per kk takaisin veronmaksajille? Niitähän sinä et ole itse eläkkeeseesi tienannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahan arvo on pudonnut sen verran. Elinkustannusten arvo. Vaikea asia selittää tyhmälle. Googlaa elinkustannusindeksi.
Tyhmän on vaikea selittää mitään. Hän vain heittelee päästään keksimiä lukuja ja toivoo kaikkien uskovan sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeitä on erilaisia. Mutta työssä käyneen Elke on ihan itse ansaittua ja maksettua. Sitten on näitä muita eläkkeitä kuten vammaiset ja ne vanhukset joilla ei ole työhistoriaa. He saavat erikseen tukia. Työhistoria voi olla pitkä tai siinä on pätkiä osa aika työtä ja opiskelua sekä synnytyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OLETKO SINÄ ANSAINNUT SUN ELÄKKEEN NYT TAI OLETKO SINÄ ANSAINNUT SUN TYÖKKÄRI TUEN TAI EDES PALKAN. OLETKO. Jos et nyt maksa eläkemaksuja palkastasi sinä et saa oikeaa eläkettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2800 euron eläkkeestä on yli 2000 € sossutukea.JUU ELÄKELÄISET ON MAKSANUT ELÄKEMAKSUJA TULOISTAAN JA SEN VERRAN SINÄKIN SAAT ELÄKETTÄ MINKÄ VERRAN MAKSAT NYT. ELI palkasta kuuluu maksaa eläkemaksut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta voitaisiin leikata ainakin tonni. Ulinaa toki siitä syntyisi mutta oikein mitään oikeudenmukaisempaa leikkausta ei ole. Ilmaisen rahan jakelun on loputtava. Nykypolven ei tarvitse ihan näin paljon muita elättää kuitenkaan. Kohtuus kaikessa.
Sukupolven elätti nämä vanhukset. Kuka sinut synnytti tänne. Kuka. Kuka antoi sinulle ruokaa. Kuka rakensi päiväkodit . Kuka silloin kun synnyit tänne. Et tehnyt yhtään mitään kun synnit. Huutoa vaan kuului kun meidän vanhojen rakentamassa sairaalassa synnyit perseestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkerahastoissa on yli 250 miljardia euroa laskennallisesti rahaa eri asia voidaanko niitä koskaan realisoida siihen tarkoitukseen mitä varten ne on alunperin tarkoitettu eli eläkemaksujen turvaamiseen. Tällä summalla maksaisi kaikki suomen eläkkeet yli 7 vuoden ajan, kun kaikki eläkemaksut joita suomessa maksetaan ovat noin 33 miljardia vuodessa.
Vahvasti vaikuttaa, että eläkerahastot on vain paperilla oleva kupla, koska eläkkeiden riittävyydestä ollaan huolissaan samaan aikaan kuin rahastojen kirjattu varallisuus vain jatkaa kasvamistaan.
Sen verran positiivista, että ihmisten toimeentulo on kiinni ainoastaan kyvystä tehdä työtä jolla toimeentulo turvataan rahahan on periaatteessa vain musteella käsiteltyjä paperilappusia joihin uskotaan sokeasti.Just siitä rahastosta sitten sinunkin eläke joku päivä maksetaan jos elät. Ne on meidän rahoja ja niistä maksetaan miljoonien eläkkeet ei vain yhden tai kahden. Ne kuule on yhteenlaskettuna summia. Laske oma palkkasi vuodessa sitten 10-30 vuodessa. Paljonko se tekee ja kertaa se vaikka miljoonalla jotka saa saman. Teidän pitää mennä kouluun oppimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiusallistahan se olisikin jos totuus tuli julki.
YK tuki vaikka 1200€ kk lasketaan miljardista. Eli 1200€ kk kertaa 12 . Sitten kertaa vuosia. Sitten monelleko , ehkä vaikka 5 miljoonaa saa sen tuen joka kk joka vuosi monta vuotta , no aloita laskemaan mitä tekee YK tuki vaikka 20 vuotta 5 miljoonalle yhteensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Asuntojen hinnat eivät ole nelinkertaistuneet Hämeenlinnassa noin lyhyessä ajassa.
Vanhojen asuntojen remontti velat maksut ja kulut sen päälle jäte ja tiemaksut verot. Uusien asuntojen hinta on edullinen mutta taloyhtiöiden velat ei ole. Nuorisolle on halpaa asuntoa ne 60-70 luvun vanhat talot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et tarvitse mitään tukia niin voisitko palauttaa elääkeestäsi pari tonnia per kk takaisin veronmaksajille? Niitähän sinä et ole itse eläkkeeseesi tienannut.
No no ne on itse tienattua riippuen kk palkasta otetun summan mukaan. Monet on tienannut hyvin työssä. Ahkerat. Eläkkeestä taas maksetaan sitten asumiskulut mutta myös ne vanhusten hoidot ja nuorten palkat palvelutaloissa. Kk maksut niissä on kovat. Jos haluat että sinua hoidetaan kun tulet vanhaksi ala tienata. Niin kallista on sitten kuule.
- Anonyymi
Täällä kirjoittelee halvntavasti eläkeläisten eläkkeistä, nämä ilkkujat ovat näitä kelan ja sossun tuella eläviä luusereita joille ei työnteko maita. Millä sitä eläke karttuu jos ei tee töitä.
- Anonyymi
Totuus ei ole halventamista.
- Anonyymi
Miksi itse kirjoittelet muista halventavasti? Mistä voit tietää muiden kirjoittajien ekonomisen aseman?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus ei ole halventamista.
SÄ ET SAA ELÄKETTÄ JOS ET TEE TÖITÄ. VARASTAMALLA SÄ MENETÄT KAIKEN.
- Anonyymi
Vanhuuslomasta sosiaaliturvaan - Eläkkeiden tulevaisuus
https://www.verkkouutiset.fi/a/nykyisen-elakejarjestelmaan-on-pakko-tehda-korjausliikkeita/#d9f4a9cc- Anonyymi
Juuri näin on. Eläkkeet leikkuriin tonnin verran riittää jokaiselle joka ei pysty töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin on. Eläkkeet leikkuriin tonnin verran riittää jokaiselle joka ei pysty töihin.
Monet eläkeläiset ovat nykypäivänä niin terveitä että mitä järkeä heitä on päästää eläkkeelle. Töitähän ne tekee aamusta iltaan hakataan halkoja tai nysvätään jotain puutarhaa tai tervataan venettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet eläkeläiset ovat nykypäivänä niin terveitä että mitä järkeä heitä on päästää eläkkeelle. Töitähän ne tekee aamusta iltaan hakataan halkoja tai nysvätään jotain puutarhaa tai tervataan venettä.
Koittavat näyttää kaltaisillesi lökäpöksyille tekemisen mallia , että oppisit muutakin tuon ainaisen valittamisen sijaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koittavat näyttää kaltaisillesi lökäpöksyille tekemisen mallia , että oppisit muutakin tuon ainaisen valittamisen sijaan .
Miksi olet noin vihainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi olet noin vihainen?
Se on tyypillinen vanhus. Niillä menee aina täböllä tunteisiin kun aletaan ruotimaan kuinka helpolla ne on päässyt naurettavat eläkemaksut ja puoli ilmaiset asunnot. Ne itse glorioi sen että ovat olleet kovilla mutta elintavoista näkee missä pumpulissa ovat saaneet elää aiemman ikänsä. Tarjoappas jotain halpakahvia niin yökkivät heti ja sanovat että mä juon vaan presidenttiä. Millä ne sitä on koko ikänsä ostanut jos ovat olleet kovilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tyypillinen vanhus. Niillä menee aina täböllä tunteisiin kun aletaan ruotimaan kuinka helpolla ne on päässyt naurettavat eläkemaksut ja puoli ilmaiset asunnot. Ne itse glorioi sen että ovat olleet kovilla mutta elintavoista näkee missä pumpulissa ovat saaneet elää aiemman ikänsä. Tarjoappas jotain halpakahvia niin yökkivät heti ja sanovat että mä juon vaan presidenttiä. Millä ne sitä on koko ikänsä ostanut jos ovat olleet kovilla?
Joo nykyään monet ihmiset joutuu olemaan monta päivää kuukaudessa syömättäkin mitenkähän tälläinen pakollinen paasto sopisi boomereille. No niiden rasvamaksoille se tekisi vaan hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo nykyään monet ihmiset joutuu olemaan monta päivää kuukaudessa syömättäkin mitenkähän tälläinen pakollinen paasto sopisi boomereille. No niiden rasvamaksoille se tekisi vaan hyvää.
Kaupan työntekijätkin voi vahvistaa että yli 60 set on kaikkein huonoiten käyttäytyviä kaikista. Ylimielisiä öykkäreitä ja auta armias jos myyjän kansallisuus ei ole suomi tai auta kaksi armiasta jos sen lisäksi hän ei puhu kunnollista suomea. Aivan suoraan päin näköä tulee arvostelut. Aivan hirveitä hemmoteltuja paskiaisia joille pienikin epämukavuus tai jonkun tavaran loppuminen aiheuttaa maailmanloppua vastaavan katastrofin. Kuin hemmotellut kakarat. No niitä ne onkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupan työntekijätkin voi vahvistaa että yli 60 set on kaikkein huonoiten käyttäytyviä kaikista. Ylimielisiä öykkäreitä ja auta armias jos myyjän kansallisuus ei ole suomi tai auta kaksi armiasta jos sen lisäksi hän ei puhu kunnollista suomea. Aivan suoraan päin näköä tulee arvostelut. Aivan hirveitä hemmoteltuja paskiaisia joille pienikin epämukavuus tai jonkun tavaran loppuminen aiheuttaa maailmanloppua vastaavan katastrofin. Kuin hemmotellut kakarat. No niitä ne onkin.
Nykysuomalaisia pidetään keinotekoisesti köyhinä koska ahneen sukupolven ansiottomiin eläkkeisiin ei mukamas voida koskea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen on ansainnut eläkkeensä työnteolla myös sinäkin jos olet edes työkuntoinen mitä vähän epäilyttää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen on ansainnut eläkkeensä työnteolla myös sinäkin jos olet edes työkuntoinen mitä vähän epäilyttää
Olisi kiva nähdä sinua livenä niin näkisi oletko saamaton suun soittaja joka ei ikinä ole pystynyt menemään töihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi kiva nähdä sinua livenä niin näkisi oletko saamaton suun soittaja joka ei ikinä ole pystynyt menemään töihin
Siis kuka komenttoi eläkkeistä jokainen työtä tekevä on eläkkeensä ansainnut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kuka komenttoi eläkkeistä jokainen työtä tekevä on eläkkeensä ansainnut
Se on sellainen sanonta vaan perustuu pitkälti harhaluuloon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suohon haluun auttaa pelkkä peiliin katsominen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoitko aikanaan Kyllikinkin suohon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaus: Tuohon haluun auttaa pelkkä peiliin katsominen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaus: Tuohon haluun auttaa pelkkä peiliin katsominen.
Katopas vaan. Osaat kirjoittaa jotain oikeinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katopas vaan. Osaat kirjoittaa jotain oikeinkin.
Sinulla sen sijaan virheet vain jatkuvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla sen sijaan virheet vain jatkuvat.
Kelpaaks sulle vaan kirjakieli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kelpaaks sulle vaan kirjakieli?
Puhekielikin käy, jos sen kirjoittaa oikein. Eikä vaadi slangisanakirjaa.
- Anonyymi
Verkkouutiset on venäläinen sekundaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei riitä nykyajan hinnoissa mikään tonni kun vuokraan. Älä sekoile. Jos muilta otat jäät itse ilman. Mooses laki 2 Mooses 22 ja Joosua 7.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veneellä kalastetaan typerys. Puilla lämmitetään. Oletko joku varas rikollinen vai vammainen. Venäjällä on kyllä myös eläkkeet sen hintatason mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä että 2 olut tölkkiä on yksi kahvipaketti. Yksi olut tuoppi on yksi kahvipaketti. Tee parannus itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OTA TIKKARI SUUHUN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykysuomalaisia pidetään keinotekoisesti köyhinä koska ahneen sukupolven ansiottomiin eläkkeisiin ei mukamas voida koskea.
Vai ahne sukupolvi. Voit sä kertoa minä vuonna synnyit tänne meidän rahoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä että 2 olut tölkkiä on yksi kahvipaketti. Yksi olut tuoppi on yksi kahvipaketti. Tee parannus itse.
Juon teetä ei ole varaa kahviin tai ölysiin.
- Anonyymi
Aika moni tänne muka tietäjä kirjoittaa eläkkeistä, vain eläkeiän saavuttaneet ihmiset tietää miten paljon eläkettä saavat, muut vain arvuuttelevat miten tulee käymään kun ehkä eläkkeelle pääsevät, minäkin 70 luvulla mietin ja että en saa eläkettä kuin vain vähän ja niinhän siinä kävikin, vaikka työssä kävin enkä työttömyyttä kokenut, työssä ollessani säästin ja säästin, rakensin talon ja ranta mökin ym, ja olen elämääni tyytyväinen ollut Vain työtä tekemällä saa vanhuudenpäiville turvaa, eläkkeeni on 1650€ miinus verot jos en oisi säästänyt ja ollut kaukaa viisas ehkä elämä oisi toisenlaista nyt sentään pärjään jollainlailla, en yhteiskunnan tuilla vaan työlläni
- Anonyymi
Hetkonen eikös tuo eläke ole yhteiskunnan tuki josta olet itse työlläsi säästellyt noin viidenneksen?
- Anonyymi
Mistä työstä tulee noin pieni eläke?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetkonen eikös tuo eläke ole yhteiskunnan tuki josta olet itse työlläsi säästellyt noin viidenneksen?
Hetkonen. Kenen maksamassa sairaalassa sä synnyit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetkonen. Kenen maksamassa sairaalassa sä synnyit.
Hetkonen. Kenen maksamassa sairaalassa sä kuolet.
- Anonyymi
Aika moni työelämässä oleva ei tiedä mitä ylmääräisiä maksuja eläkkeellä olevat joutuu maksamaan eläkkeistään, kannaisi kysyä läheisiltään jotka eläkkeellä mitä muita maksuja eläkeläinen joutuu eläkkeestään maksamaan, saattaa tulla ylätyksenä aika monelle ja kysymys että miksi
- Anonyymi
Joudutte ostamaan villasukat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kellastuneiden ja kerrostuneiden varpaankynsien sirkkelöinti ei ole halpaa lystiä.
- Anonyymi
Älä puhu pötyä. Olen ollut vanhuuseläkkeellä puolitoista vuotta ja kulut on vähentyneet. Ei tarvi maksaa työmatkoista eikä ostaa mitään ylimääräisiä vaatteitakaan. Eli eläkkeellä kulut vähenee huomattavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puhu pötyä. Olen ollut vanhuuseläkkeellä puolitoista vuotta ja kulut on vähentyneet. Ei tarvi maksaa työmatkoista eikä ostaa mitään ylimääräisiä vaatteitakaan. Eli eläkkeellä kulut vähenee huomattavasti.
Se höpöttää omiaan. Syytä ollakin jo eläkkeellä jos on noin harhainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin, eläkeikäisellä on jo hankittuna kaikki tarpeellinen, niin turha valittaa pienistä eläkkeistä.
Nautitaan jäljellä olevista vuosista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KATSOKAAS pentuja. Kiittämättömiä. Ja vielä meidän maksamista kouluissa. Hyi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeellä tulot pienenee. Ja kulut on samat. Sitten tulee myöhemmin niitä vanhuus vaivoja ja hoitoja. Myöhemmin rollaattoria. On uusittava silmälasit ja vaihdettava kenkiä ja hankittava välineitä. Niinkuin vauvoille pitää hankkia sänkyä ja vaippaa ja kuolalappua. Koululaisille pitää hankkia reppuja ja kuravaatteet sekä talvivaatteet. Tarvikkeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin, eläkeikäisellä on jo hankittuna kaikki tarpeellinen, niin turha valittaa pienistä eläkkeistä.
Nautitaan jäljellä olevista vuosista.Paitsi niillä joilta on varastettu ne hankitut kaikki. Sitäkin tapahtuu. Että viedään vaatteita ja kenkiä tai muuta. Lapsille lyödään tuttia suuhun tuttipulloa vanhuksille tekohampaita. Pesukoneet pitää vaihtaa 10 vuoden välein ei ne kauempaa kestä ja kengät. Lakanat voi kestää 20 vuotta. Vanhukset joutuu käymään lääkärissä ja parturissa. Ihan samoin kuin nuoretkin käy.
- Anonyymi
Pieni on pieni
- Anonyymi
Varmaan joku talonmies tai muu kadunlakaisija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan joku talonmies tai muu kadunlakaisija.
Epäilemättä
- Anonyymi
Isot lääkkeet
- Anonyymi
Eikä tunnu riittävän.
- Anonyymi
Ei niin suuret
- Anonyymi
Mistä suuria kaikille ?
- Anonyymi
Raha ei lopu.
- Anonyymi
Minulta loppuu en osaa taistella siitä niinkuin muut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulta loppuu en osaa taistella siitä niinkuin muut.
Puu Maja Henriksson osaa vetää hilloa omilleen noh nyt jäi kiinni ja siitä jää tietysti huono maku suuhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puu Maja Henriksson osaa vetää hilloa omilleen noh nyt jäi kiinni ja siitä jää tietysti huono maku suuhun.
Ihmettelee varmaan asiasta noussutta kohua, sillä ainahan ruotsinkieliset on saaneet noin tehdä. Kohtahan varmaan joku vaatii Ahvenanmaalle yhtä pieniä Kelakorvauksia ja lapsilisiä kuin manner-Suomeenkin.
- Anonyymi
Niinpä monen kokoosia
- Anonyymi
Sinulla herneen.
- Anonyymi
Ei nyt niin pienet.
- Anonyymi
En sanoisi
- Anonyymi
Suuret lääkkeet
- Anonyymi
Suppoja ilmeisesti?
- Anonyymi
Suuret eläkkeet.
- Anonyymi
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010778643.html
Tässä kerrotaan lisää "itse ansaituista" eläkkeistä, joista täälläkin vanhukset jankkaavat valheeksi. Tämäkin taitaa olla valeuutinen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010778643.html
Tässä kerrotaan lisää "itse ansaituista" eläkkeistä, joista täälläkin vanhukset jankkaavat valheeksi. Tämäkin taitaa olla valeuutinen?Iltasanomat on venäläinen kommunistilehti .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iltasanomat on venäläinen kommunistilehti .
Joo tälläin nimitellään kun loppuu argumentit kun on jauhot suussa. Voi kaupan kassaparkoja kun tämä boomeri klenkkaa paikalle.
- Anonyymi
Jos on työllään ansainnut eläkkeen, niin se on itse ansaittu. Työeläke ei ole sosiaalituilla ansaittua.
- Anonyymi
Nykyeläkeläiset ovat itse ansainneet vain viidesosan työeläkkeestään. Neljä viidesosaa siitä on sosiaaliturvaa, jonka kustantaa nykypolvi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyeläkeläiset ovat itse ansainneet vain viidesosan työeläkkeestään. Neljä viidesosaa siitä on sosiaaliturvaa, jonka kustantaa nykypolvi.
Aivan oikea malli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puhu potaskaa. Vain takuueläke on sosiaalitukea ja maksetaan siitä hyvästä, että ei ole tehnyt päivääkään oikeita töitä.
Kyllä pistää vihaksi, kun loiset saa saman suuruusen eläkkeen kun ihminen joka on raatanut työtä 50 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puhu potaskaa. Vain takuueläke on sosiaalitukea ja maksetaan siitä hyvästä, että ei ole tehnyt päivääkään oikeita töitä.
Kyllä pistää vihaksi, kun loiset saa saman suuruusen eläkkeen kun ihminen joka on raatanut työtä 50 vuotta.Tuolla ylempänä on iltasanomiin linkki. Käypä lukemassa siellä kerrotaan mitkä eläkkeet ovat sosiaalitukea. Aivan, kaikki eläkkeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pistää vihaksi, kun loiset saa saman suuruusen eläkkeen kun ihminen joka on raatanut työtä 50 vuotta.Pistää se nuoriakin vihaksi maksella teille teidän eläkkeenne. Loisia olette itse. Jos olisittekin aikanaan tehneet sen itse mutta ei laitoitte sitten jälkipolven maksamaan senkin teille. Te jätitte sen tekemättä ja ostitte kohtuuhintaisia asuntoja ja muuta omaisuutta mitä me jälkipolvi emme pysty nyt hankkimaan koska raadamme teille teidän eläkkeenne kasaan. Hävetkää ahne sukupolvi!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistää se nuoriakin vihaksi maksella teille teidän eläkkeenne. Loisia olette itse. Jos olisittekin aikanaan tehneet sen itse mutta ei laitoitte sitten jälkipolven maksamaan senkin teille. Te jätitte sen tekemättä ja ostitte kohtuuhintaisia asuntoja ja muuta omaisuutta mitä me jälkipolvi emme pysty nyt hankkimaan koska raadamme teille teidän eläkkeenne kasaan. Hävetkää ahne sukupolvi!!
Eläkeläiset ihmettelee miksei kukaan tee enää lapsia? No koska ensin pitää ruokkia ne eläkeläiset eikä lapsiin enää riitä rahat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistää se nuoriakin vihaksi maksella teille teidän eläkkeenne. Loisia olette itse. Jos olisittekin aikanaan tehneet sen itse mutta ei laitoitte sitten jälkipolven maksamaan senkin teille. Te jätitte sen tekemättä ja ostitte kohtuuhintaisia asuntoja ja muuta omaisuutta mitä me jälkipolvi emme pysty nyt hankkimaan koska raadamme teille teidän eläkkeenne kasaan. Hävetkää ahne sukupolvi!!
Ettehän te nuoret jotka täällä valittaa sosiaalitukien pienuutta, kenenkään eläkkeitä maksele, ette edes tulevia omia eläkkeitänne.
Tunnen paljon nuoria, jotka on ostaneet oman asunnon ja kerryttävät samalla lailla omaisuuttaan kuin nyt eläkkeellä olevatkin.
Nämä nuoret on kunnon kansalaisia ja käyvät töissä.
Hatunnonosto näille nuorille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettehän te nuoret jotka täällä valittaa sosiaalitukien pienuutta, kenenkään eläkkeitä maksele, ette edes tulevia omia eläkkeitänne.
Tunnen paljon nuoria, jotka on ostaneet oman asunnon ja kerryttävät samalla lailla omaisuuttaan kuin nyt eläkkeellä olevatkin.
Nämä nuoret on kunnon kansalaisia ja käyvät töissä.
Hatunnonosto näille nuorille.Hatunnonnosto täältäkin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pistää vihaksi, kun loiset saa saman suuruusen eläkkeen kun ihminen joka on raatanut työtä 50 vuotta.Elämä on valintoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pistää vihaksi, kun loiset saa saman suuruusen eläkkeen kun ihminen joka on raatanut työtä 50 vuotta.Takuueläkettä saa myös siksi, että työnantajat eivät ole antaneet töitä riittävästi ja/tai palkka on ollut surkea.
Itsekin tulen todennäköisesti sitä saamaan, vaikka ole tehnyt vuosikausia töitä, myös kokoaikaista. Eikä töistä 15 ja 23 ikävuosien välillä kertynyt senttiäkään eläkettä. Työeläkekertymä on reilu 200 euroa/kk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takuueläkettä saa myös siksi, että työnantajat eivät ole antaneet töitä riittävästi ja/tai palkka on ollut surkea.
Itsekin tulen todennäköisesti sitä saamaan, vaikka ole tehnyt vuosikausia töitä, myös kokoaikaista. Eikä töistä 15 ja 23 ikävuosien välillä kertynyt senttiäkään eläkettä. Työeläkekertymä on reilu 200 euroa/kk.Jos olisit tehnyt työurasi 30v aikaisemmin se kertymä olisi jo 1000€/kk.
Tätähän nämä Jormat ja Irmelit täällä ei ymmärrä kuinka heitä on hemmoteltu. On ollut kovaa voi että. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisit tehnyt työurasi 30v aikaisemmin se kertymä olisi jo 1000€/kk.
Tätähän nämä Jormat ja Irmelit täällä ei ymmärrä kuinka heitä on hemmoteltu. On ollut kovaa voi että.Mutta sitten olisin jo yli kahdeksankymppinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KUKAS SINUN KOULUSI MAKSOI PENTU.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan oikea malli.
Meidän verovaroin on maksettu näiden koulutkin. Kätilöt. Nää itse mitään ole maksanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KUKAS SINUN KOULUSI MAKSOI PENTU.
Kävin Nummella siinä uudessa koulussa. En tiedä kuka sen maksoi.
- Anonyymi
Pienistä suur puro
- Anonyymi
Suuret ne o
- Anonyymi
Pienistä suuriin
- Anonyymi
Kaksi ihmistä raataa töissä yhden vanhuslomailijan luxuselämän takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi ihmistä raataa töissä yhden vanhuslomailijan luxuselämän takia.
Sä rakastat ihan itsellesi. Me. Ollaan maksettu kun koulut ja se työpaikkakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä rakastat ihan itsellesi. Me. Ollaan maksettu kun koulut ja se työpaikkakin.
Mun palkasta menee 25% suoraan teidän eläkkeisiin boomeri. Mahdoitteko itse maksella noin paljon eläkemaksuja?
- Anonyymi
Tulee suurentaa
- Anonyymi
Eläkkeet lopetetaan noin 10 vuoden sisään. Tämä on jopa pakkokin tehdä. Eläkeyhtiöt menettävät sijoituksensa ja se on siinä. Eläkeikää nostetaan jatkuvasti ja eläkkeet pienenee.
- Anonyymi
Eläkeläiset pystyy kyllä tekemään töitä. Mielestäni tälläinen sosiaaliturvalla rahoitettu eläkesysteemi pitääkin poistaa ensi tilassa.
- Anonyymi
Päin vastoin, eläkkeelle pitää laittaa nuorempana viimeistään 60 kymppisenä, että eivät vie nuorilta työpaikkoja.
Kai tätäkin ehdotusta taas joku työtävieroksuva nuori vastustaa. - Anonyymi
Hyvä iso lääke.
- Anonyymi
eläkeläiset ja eläkkeen saannin tulevaisuudessa arvostamat ihmiset äänestäkää semmoisia puolueita, jotka kannattaa nykymenoa eli yleistä eläkeoikeutta.
Meitä eläkeläisiä on minun saamani tiedon mukaan joku 1,6 miljoonaa, melkoinen määrä jos äänestetään eduskuntaan porukkaa...- Anonyymi
Mikä puolue tuollaista kannattaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä puolue tuollaista kannattaa?
Ei eläkkeitä enää kukaan kannata.
- Anonyymi
suhteellista
- Anonyymi
Pienenee
- Anonyymi
Aloittajalle. Kysy vaan saahan sitä kysyä.
- Anonyymi
Tulee suurentaa.
- Anonyymi
Eläke kertyy.
- Anonyymi
Eläkekorotuksia!
- Anonyymi
Ongelma ratkaistu
- Anonyymi
Pienet eläkkeet suuret lääkkeet.
- Anonyymi
Vaan säätöä.
- Anonyymi
On nuo nuoret ja vanhemmatkin kateellisia ansaitulla työeläkkeellä olevista taitaa olla moni myös työtön ressukka joka ei tulevaisuudessa saa minkäälaista eläkettä ja valittaavat ja ovat kateellisia työeläkkeellä oleville jotka tehneet töitä suuremma osan elämästään, ja heitä parjataan ja halveksutaan, menkää ja tehkää töitä vuosi kummeniä niin saatte vanhuuden turvaa, älkäää valittako täällä omaa saamattomuttanne ootte naurettavan tyhmiä. Minä 2 vuotta eläkkeellä ollut 2450€ eläke - verot, säästänyt olen ja olen tyytyväinen elämääni koska säästin työssä ollessani RAHAA jota valittajilta näyttää puuttuvan siksi ovat kateellisia kun ei RAHAA voi kurjat teitä otte onnettomia
- Anonyymi
Pientä valitusta
- Anonyymi
Puolustelee eläkettään vaikka ei ole itse siitä ansainnut juuri mitään. Tyypillinen ahne boomeri.
- Anonyymi
Minäkin rakensin juuri Nummelle koulun ja neuvolan omilla verorahoillani. Pari liikenneympyrää ja yhden sairaalan. Niin että mitä ihmeellistä siinä on että jokainen sukupolvi rakentaa sen minkä tarvii?
- Anonyymi
Isontaa tulisi
- Anonyymi
Pienet suuret.
- Anonyymi
Kovaa kirjoittelua.
- Anonyymi
Onneksi nyt vihreät ehdottavat haittaveroa Suomelle eniten kalliiksi tulleitten ja eniten tulonsiirtoja vastikkeetta saaviin ihmisiin eli vuosina 1940-1960 syntyneisiin. Tämä olisi näille kultalusikoille ihan oikeudenmukainenkin vero ottaen huomioon kuinka halvalla ovat ostovoimaindeksillä laskettuna saaneet omaisuutensa osteltua. Sadantonnin kämppä nykyään olisi -70 luvulla vaatinut vain kolkytdonan edestä raatamista. Ostovoimaindeksillä mitattuna. Googlatkaa jos ette tajua mikä se on.
- Anonyymi
Googlaa itse valheesi, ei se ole toisten tehtävä!
- Anonyymi
Vihdoinkin joku uskaltaa sanoa tämän ääneen. Ääni vihreille.
- Anonyymi
Ei kiinnosta. Hoe sinä vain keskenäsi.
- Anonyymi
Ai lääkkeet
- Anonyymi
Burana on ai lääke.
- Anonyymi
Isoa puhetta.
- Anonyymi
Saa sitä väittää
- Anonyymi
Kiusallista on.
- Anonyymi
Olen eläkkeeni ansainnut, sanoi VIHREÄT mitä hyvänsä, suurin osa vihreänpuolueen ihmisistä ovat hesalaisia kommareita kadulla makaavia yhteiskunnan elättejä joitain poikkeuksia on heissä kyllä mutta ei tiedä työn teosta mitää, Kunhan vastustaavat muiden hyvinvointia kun eivät itse siihen pysty kuin prorestoimalla muka "maailmalle" hyvää. menisivät itteensä ja aattelisivat yhteiskuntaa joka luoneet heille sen no ikävän yhteiskunnan valittamis oikeuden kun eivät osaa tai halua olla sitä
- Anonyymi
Et ole ansainnut eläkettäsi. Sinä olet ansainnut siitä noin viidesosan itse. Loput siitä on vain paperilla sovittu että saat sen lisäksi siihen päälle loput verovaroista. Palkoistasi on siis jätetty sinulle rahaa ostella vaikka asunto.
Nyky työntekijöiden eläkemaksut ovat jopa kymmenkertaisia sinuun verrattuna jotta he pystyisivät maksamaan sinulle sinun eläkkeesi. Heille ei tämän vuoksi jääkään enää itselle varaa ostella asuntoja koska heidän palkan on riitettävä sinun eläkkeeseesi. Lisäksi he joutuvat raatamaan mahdollisesti kymmenen vuotta pidempään kuin sinä ja siksi he eivät pysty lorvimaan yhtä kauan eläkkeellä kuin sinä, joten tulevat saamaan siis todella paljon vähemmän eläkettäkin kuin sinun sukupolvesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole ansainnut eläkettäsi. Sinä olet ansainnut siitä noin viidesosan itse. Loput siitä on vain paperilla sovittu että saat sen lisäksi siihen päälle loput verovaroista. Palkoistasi on siis jätetty sinulle rahaa ostella vaikka asunto.
Nyky työntekijöiden eläkemaksut ovat jopa kymmenkertaisia sinuun verrattuna jotta he pystyisivät maksamaan sinulle sinun eläkkeesi. Heille ei tämän vuoksi jääkään enää itselle varaa ostella asuntoja koska heidän palkan on riitettävä sinun eläkkeeseesi. Lisäksi he joutuvat raatamaan mahdollisesti kymmenen vuotta pidempään kuin sinä ja siksi he eivät pysty lorvimaan yhtä kauan eläkkeellä kuin sinä, joten tulevat saamaan siis todella paljon vähemmän eläkettäkin kuin sinun sukupolvesi.Kaiken olen itse ansainnut, pidä mölyt mahassasi ja mee töihin, että eläkkeesi alkaa karttua.
- Anonyymi
Pienet ja suuret.
- Anonyymi
Täällä noi nuoremmat vihreemmän puolen valittajat ovat eläkkeistään huolestuneita, elämä on valintoja, mekin 45v työssä olleet ajattelimme etteivät eläkkeet meillä riitä elämiseen, eivät riitäkkään mutta kun ollaan oltu työelämässä ikämme on saatu jotain sentää vähän säästöönkin. Toista ajattelee nyky nuoremmat näemmä.Hei kuulkaa menkää te nuoret töihin ansaitkaa työllänne eläkettä kuten vanhempanne ja isovanhempanne tuleva eläkkeenne ei kerry valittamalla ja kotona olemisella ja sosiaalituloilla jota me eläkeläiset teille myös maksetaan veroissamme teille tänäkin päivänä
Herätys hämäläiset. Muualla Suomessa haukutaan jo eläkeläisiä ahneiksi mulkuiksi koska eivät jää eläkkeelle. Vievät nuorilta työpaikat ja aiheuttavat nuoriso työttömyyden.
- Anonyymi
Te nuoret menkää työelämään ja alkakaa ansita eläkettänne niin mekin teimme kun opinnoistamme pääsimme 30-40v vuotta sitten, vanhempamme opettivat ja isovanhempamme kannustivat tekemään työtä. Nyt näin vanhemalla iällä opit olivat tarpeellisia olleet, saamme jotain eläkettä sentään vaikka vain vähäistä, eläke riittää juuria juuri asumiseen ja lääkkeisiin, isoisti joudumme maksamaan kuitenkin syömisestä vaikka ehkä kaikki luulee että että eläkeläiset voivat hyvin, ei pidä paikkaansa.Työelämän säästöillä ostamme ruokamme, emmekä käy missään ravintoloissa syömässä, ilmais tapahtumissa käymme mitä kaupungissa järjestetään siinä kaikki
- Anonyymi
Eläkkeistä 0n puhuttava.
- Anonyymi
Pieniä ja suuria.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313660- 851865
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151671Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921218Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1151216- 681099
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi301048- 66980
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k101965