Pienet eläkkeet

Anonyymi-ap

Minä pienelle eläkkeeläni koitan saada ruokani ja lääkkeeni riittämään aumisenikin pitäisi en saa riittään, mistään tukia en saa, naapuri käy työssä ja hämeenlinna maksaa asumisen onhan heitä 2 aikuista ja yksi lapsi, ovat ja asuuvat omassa asunnossaan, olen ihmetellyt 3kk miksi minulle ei makseta minun asumista? jos tuollaiselle työssäkäyvälle perheelle maksetaan asuminen joka ei sitä tarvitse? kysyn vaan

21

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joillekin maksetaan ja toisille ei, minu naapuri kaksi aikuista saa työttömyyskorvauksia kumpikin, ja asumistukia saavat ja silti ne lähtee joka aamu ( päiväksi pois kotoaan) ja iltapäivällä tulevat jostakin ? , eivät kuulemma ole töissä . kun niille maksetaa työttömyyskorvauksia kummallekin.

• Anonyymi

Joskohan käyvät kuntouttavassa työtoiminnassa, josta työttömyyskorvausten päälle saavat 9 €/pvä?

• Anonyymi

Nämä maahanmuuttajat saavat enemmän tukia kun moni eläkettä. Eivätkä ole päivääkään tehneet työtä Suomen hyväksi.

• Anonyymi

No ei ole nykyeläkeläisetkään ansainneet itse kaikkia eläkkeitään. Samanlaisia yhteiskunnan elättejä hekin ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei ole nykyeläkeläisetkään ansainneet itse kaikkia eläkkeitään. Samanlaisia yhteiskunnan elättejä hekin ovat.

Toivottavasti Riikka ja Petteri laittaa heidät töihin. Kyllä eläkeläinen aina jotain pystyy tekemään.

• Anonyymi

Juu, kyllä eläteille, varsinkin etelän eläville ovat tuet ja etuudet auki ilman rajoituksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, kyllä eläteille, varsinkin etelän eläville ovat tuet ja etuudet auki ilman rajoituksia.

Sieltä sitten sellainen vanhusvikinä että...
        Urbaanilegendaa jota yli 60 v ukkokerho mutisee kun ei ole silmä tottunut kummalliseen ihonväriin nuorena niin eipä vanhanakaan enää taitu. Dementiaa ja epäluuloa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alä puhu potaskaa. Olen aloittanut omien rahojeni tienaamisen jo 15- vuotiaana ja työurani kesti 50vuotta. Eli olen oman eläkkeeni maksanut jo monta kertaa.

Nyt nykyveltot opiskelijat opiskelee yli 30 kymppisiksi ja työuraa ei kerry ja vielä kehtaavat vinkua, kun eivät mukamas koskaan pääse eläkkeelle.
        Eläke pitäisi maksaa työuran mukaan eikä iän mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alä puhu potaskaa. Olen aloittanut omien rahojeni tienaamisen jo 15- vuotiaana ja työurani kesti 50vuotta. Eli olen oman eläkkeeni maksanut jo monta kertaa.

Nyt nykyveltot opiskelijat opiskelee yli 30 kymppisiksi ja työuraa ei kerry ja vielä kehtaavat vinkua, kun eivät mukamas koskaan pääse eläkkeelle.
        Eläke pitäisi maksaa työuran mukaan eikä iän mukaan.

Vertailepa maksamiesi eläkemaksujen tasoa nykynuorten vastaaviin maksuihin niin ehkä tajuat vihdoin asian. Työuran pituus pelkästään ei määritä eläkettäsi vaan se paljonko olet sitä työnteollasi maksanut. Nykyeläkeläinen on maksanut eläkevitosestaan itse noin euron ja nykynuoret kustantavat nuo eläkkeet teille omalla työllään maksaen eläkemaksuissaan nyt sen minkä te saitte alennusta eli velaksi. Teille kertyi mm tämän vuoksi omaisuuttakin jos kertyi mutta nykynuorille sitä ei juurikaan kerry koska heidän täytyy nyt elättää teitäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vertailepa maksamiesi eläkemaksujen tasoa nykynuorten vastaaviin maksuihin niin ehkä tajuat vihdoin asian. Työuran pituus pelkästään ei määritä eläkettäsi vaan se paljonko olet sitä työnteollasi maksanut. Nykyeläkeläinen on maksanut eläkevitosestaan itse noin euron ja nykynuoret kustantavat nuo eläkkeet teille omalla työllään maksaen eläkemaksuissaan nyt sen minkä te saitte alennusta eli velaksi. Teille kertyi mm tämän vuoksi omaisuuttakin jos kertyi mutta nykynuorille sitä ei juurikaan kerry koska heidän täytyy nyt elättää teitäkin.

Mitkä nykynuoret, ette te sossun rahoilla kenenkään eläkkeitä kustanna. Jokainen pystyy hankkiin omaisuutta, kun käy töissä ja elää säästeliäästi, eikä roiku baareissa ja osta kaikenmaailmaan turhia tarvikkeita.

• Anonyymi

Ei ole tottunut monelle nuoremmallakaan

• Anonyymi

Kannattaisi totutella koska minunkin tytär meni just tummapintaisen kanssa naimisiin ja lapsenlapsikin jo tulossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisi totutella koska minunkin tytär meni just tummapintaisen kanssa naimisiin ja lapsenlapsikin jo tulossa.

Tamperelaiset saa aina mustaa makkaraa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tamperelaiset saa aina mustaa makkaraa

En tiennytkään että tyttäreni on kotoisin sieltä.

• Anonyymi

Onko aloittaja edes hakenut asumistukea? Sitä on itse haettava, ei sitä muuten saa. Eikä tietysti saa hakemallakaan, jos tulot (eläke) on sääntöjen mukaan riittävä vuokran maksuun.

En minäkään mitään tukiaisia saa sen enempää asumiseen kuin mihinkään muuhunkaan, kun eläke on objektiivisesti katsottuna hyvä, vaikka se omasta mielestäni on pieni.

• Anonyymi

Etkö osaa käyttää rahaa? Vai miksi se on sinun mielestäsi pieni? Lopeta tuhlaaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö osaa käyttää rahaa? Vai miksi se on sinun mielestäsi pieni? Lopeta tuhlaaminen.

Opiskelijoilta kaikki tuet pois, ei valtiolla ole velvollisuutta kustantaa opiskelijoitten ryyppäämistä ja huume hörhöilyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opiskelijoilta kaikki tuet pois, ei valtiolla ole velvollisuutta kustantaa opiskelijoitten ryyppäämistä ja huume hörhöilyä.

Aloittaja luulee virheellisesti että töissäkävijöillä olisi varaa maksaa asuminen itse.
        Elääkö hän jossain 80-luvulla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja luulee virheellisesti että töissäkävijöillä olisi varaa maksaa asuminen itse.
        Elääkö hän jossain 80-luvulla?

Olen raatanut hanslamkarina koko ikäni ja nyt eläkkeeni on tonnin vähäpäälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen raatanut hanslamkarina koko ikäni ja nyt eläkkeeni on tonnin vähäpäälle.

Kannattiko?

• Anonyymi

Kiitos persut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minua odottaa

Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      210
      3814
    2. Miten toivoisit

Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      86
      3563
    3. Keksitkö keinon

Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      47
      3413
    4. Hilirimpsistä

Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2601
    5. Haluaisitko nähdä

Hänet alastomana?
      Ikävä
      58
      2582
    6. Älä elättele

Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2328
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      19
      2268
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2246
    9. T- miehelle....

Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      36
      2089
    10. Kuule rakas...

Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      40
      2043
    Aihe