Vain kaskelotti voi nielaista ihmisen vatsaan asti, mutta ihminen kuolee siellä nopeasti.
https://tieku.fi/elaimet/merielaimet/valaat/voiko-valas-nielaista-ihmisen
Kertomus Joonaasta valaan vatsassa on tarua - hurskas satu.
Kertomus Joonaasta valaan vatsassa on satua
17
133
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä sen täytyy olla totta, koska Jeesus puhui siitä.
- Anonyymi
Jeesuksen suuhun pantiin paljon kaikenlaista hänen kuoltuaan, mutta toki hän juutalaisena aikansa lapsena piti totena kansansa myyttejä. Ei se tee niistä totta. Tarujahan ne ovat.
- Anonyymi
Se on totta koska siitä on kirjojtettu Raamatussa. Raamattu on kaikkiaan Jumalan sanaa.
.tämä päivänä ei tapahdu yhtä suuria ihmeitä kuin ennen, ihmisten epäuskon tähden.- Anonyymi
Raamattu on totta ensimmäisestä sanasta viimeiseen sanaan.
Mutta ainoastaan sydämmenuskon omaavat ymmärtävät sen monesti kuvainnollisetkin merkitykset.
Vaikka ne todistetusti tapahtuneina ja Jumalan virheettömänä, että tulkinnasta vapaana ilmoituksena, sanana totta ovatkin.
- Anonyymi
Raamatussa on paljon muitakin vieroitusoirekuvauksia.
- Anonyymi
En usko, artikkeli ei ole julkinen.
- Anonyymi
On se julkinen maksumuurin takana. Kuka tahansa voi ostaa oikeuden lukea se.
Ilmainen se ei ole.
- Anonyymi
"Vain kaskelotilla on niin laaja ruokatorvi, että se voi nielaista ihmisen. Valaan kolmiosainen maha voi nopeasti murskata, tukehduttaa ja sulattaa uhrin kuoliaaksi."
Siis VOI nopeasti murskata, tukehduttaa ja sulattaa uhrin kuoliaaksi. Elikkä kaskelotti VOI siis olla myös nopeasti murskaamatta, tukehduttamatta ja sulattamatta uhriaan kuoliaaksi. Kerran Jumala käski kaskelotin nielaista Joonan, niin miksi Jumala ei myös käskenyt kaskelottia olla murskaamatta, tukehduttamatta ja sulattamatta Joonaa.- Anonyymi
Ei se ole vain kyky vaan väistämätöntä. Jos kaskelotti nielaisee ihmisen, niin tämä tukehtuu, murskaantuu ja vatsahapot sulattavat hänet. Varmasti. Eläin ei sitä päätä. Se tapahtuu luonnonlakien pakosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole vain kyky vaan väistämätöntä. Jos kaskelotti nielaisee ihmisen, niin tämä tukehtuu, murskaantuu ja vatsahapot sulattavat hänet. Varmasti. Eläin ei sitä päätä. Se tapahtuu luonnonlakien pakosta.
Älä höpötä omiasi sohvatiedemies. Oikeat tiedemiehet sanovat että VOI . Kaskelotilla on laaja ruokatorvi ja kolmiosainen maha.
- Anonyymi
Joonahan olikin kuollut, koska 3 päivää ja yötä valaan vatsassa oli esikuvaa Jeesuksesta.
"Tuonelan kohdussa minä huusin apua"
"Mutta sinä nostit minun henkeni ylös haudasta"
1. Mutta Herra toimitti suuren kalan nielaisemaan Joonan. Ja Joona oli
kalan sisässä kolme päivää ja kolme yötä.
2. Ja Joona rukoili Herraa, Jumalaansa, kalan sisässä
3. ja sanoi: "Minä huusin ahdistuksessani Herraa, ja hän vastasi minulle. Tuonelan kohdussa minä huusin apua, ja sinä kuulit minun ääneni.
4. Sinä syöksit minut syvyyteen, merten sydämeen, ja virta ympäröitsi minut, kaikki sinun kuohusi ja aaltosi vyöryivät minun ylitseni.
5. Minä ajattelin: Olen karkoitettu pois sinun silmiesi edestä. Kuitenkin minä saan vielä katsella sinun pyhää temppeliäsi.
6. Vedet piirittivät minut aina sieluun asti, syvyys ympäröitsi minut, kaisla kietoutui päähäni.
7. Minä vajosin alas vuorten perustuksiin asti, maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni iankaikkisesti. Mutta sinä nostit minun henkeni ylös haudasta, Herra, minun Jumalani.
8. Kun sieluni nääntyi minussa, minä muistin Herraa, ja minun rukoukseni tuli sinun tykösi, sinun pyhään temppeliisi.
9. Ne, jotka kunnioittavat vääriä jumalia, hylkäävät armonantajansa.
10. Mutta minä tahdon uhrata sinulle kiitoksen kaikuessa. Mitä olen luvannut, sen minä täytän. Herrassa on pelastus."
11. Sitten Herra käski kalaa, ja se oksensi Joonan kuivalle maalle. - Anonyymi
Jos ja kun asiaan sotketaan jumala, satu ei voi olla totta koska jumalaa ei ole olemassa.
- Anonyymi
Jos ja kun ihmiset sotkevat asiaan Jumalan, sadun täytyy olla totta, koska ihmiset eivät valehtele.
- Anonyymi
Anonyymi
2024-08-31 10:30:04
UUSI
Jos ja kun asiaan sotketaan jumala, satu ei voi olla totta koska jumalaa ei ole olemassa.
Niin, sinulle. Mutta, älä tuputa tapojasi toisille. Eivät he sinua usko - Anonyymi
Jos ja kun asiaa on sotkemassa ateisti, saadaan aikaan satu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi
2024-08-31 10:30:04
UUSI
Niin, sinulle. Mutta, älä tuputa tapojasi toisille. Eivät he sinua uskoUseimmat uskovat ettei jumalaa ole olemassa, luku ollee noin 99,9 %. En tunne yhtään ihmistä joka kertoo uskovansa jumalan olemassaoloon.
- Anonyymi
Hauki on kala- hauki on kala. Mikä se kala on??
Mutta Herra toimitti suuren kalan nielaisemaan Joonan. Ja Joona oli kalan sisässä kolme päivää ja kolme yötä. Ja Joona rukoili Herraa, Jumalaansa, kalan sisässä ja sanoi: "Minä huusin ahdistuksessani Herraa, ja hän vastasi minulle. Tuonelan kohdussa minä huusin apua, ja sinä kuulit minun ääneni. Sinä syöksit minut syvyyteen, merten sydämeen, ja virta ympäröitsi minut, kaikki sinun kuohusi ja aaltosi vyöryivät minun ylitseni. Minä ajattelin: Olen karkoitettu pois sinun silmiesi edestä. Kuitenkin minä saan vielä katsella sinun pyhää temppeliäsi. Vedet piirittivät minut aina sieluun asti, syvyys ympäröitsi minut, kaisla kietoutui päähäni. Minä vajosin alas vuorten perustuksiin asti, maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni iankaikkisesti. Mutta sinä nostit minun henkeni ylös haudasta, Herra, minun Jumalani. Kun sieluni nääntyi minussa, minä muistin Herraa, ja minun rukoukseni tuli sinun tykösi, sinun pyhään temppeliisi. Ne, jotka kunnioittavat vääriä jumalia, hylkäävät armonantajansa. Mutta minä tahdon uhrata sinulle kiitoksen kaikuessa. Mitä olen luvannut, sen minä täytän. Herrassa on pelastus." Sitten Herra käski kalaa, ja se oksensi Joonan kuivalle maalle.
(Jon 2:1-11)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1852432
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?
Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei182026- 861396
Kuinka moni on oikeasti valmistautunut ydinsotaan henkisesti?
Ihmisten pitäisi tässä vaiheessa ymmärtää ja olla henkisesti jo varautunut ydinsotaan eikä naiivina kuvitella, ettei sit2931220Sofialle maistui sunnuntaina usempikin lasillinen valkoviiniä, mutta mies vaikutti olevan kuivin sui
Kämpissä on kiva kitata viiniä, tulevalle sulholle taas ei maistunut, ehkä tulossa järkiinsä ja lähtemässä lipettiin....1501182Kenraali on syytön
Vaasan hovioikeus kumosi kenraalin perättömät raiskaussyytteet. Kenraalin elämä vedettiin silti viemäristä alas. Kenraa641077Näkisimmekö jossain?
Katson kasvojasi, kuinka silittäisin poskeasi ja kuiskaisin miten paljon sinusta välitän. Kuuntelen ääntäsi ja vitsailua721063- 451049
- 1491031
- 61855