Tiputteluvuoto toisella laatalla

Aloitin hiljattain Femoden merkkisten pillereiden syönnin ja nyt olen syönyt ensimmäisen laatan. Taukoviikko menossa siis. Tiputteluvuotoa tuli melko vähän aikaa menkkojen (siis "aloitusmenkkojen") jälkeen (n. 5 päivää). Nyt poikaystäväni on tulossa luokseni pitkän matkan päästä 2.7 ja uuden laatan syönnin aloitan jälleen 26.6. Mitä luulette, tuleeko tiputteluvuotoa poikaystäväni ollessa täällä? Tai onko muilla tullut uuden laatan alkaessa tiputteluvuotoa menkkojen jälkeenkin?
5317
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Yleensä nuo sivuoireet häviävät muutaman ensimmäisen laatan jälkeen. Toisilla ensimmäisen, joillain toisen, joillain ei ollenkaan. Eli voi olla, että kohdallasi oireet jatkuvat tai sitten ei. Ennustajaksi ei taida juuri kenestäkään olla.

Äänestä
  • Tämäpä menikin huonosti..:/ Kiitti vastauksesta kuitenkin.

    Äänestä

  • Sinna... kirjoitti:

    Tämäpä menikin huonosti..:/ Kiitti vastauksesta kuitenkin.

    Entäs jos aloittaisin jo tänään uuden laatan syönnin? Menkat ei oo viel ehtineet alkaa..Ehtisköhän tiputtelu loppumaan sit ennen ens kuun alkua... Järkkyykö ehkäisyteho jos nyt yht'äkkiä aloitankin uuden laatan kesken taukoviikkoa?

    Äänestä

  • Sinna... kirjoitti:

    Entäs jos aloittaisin jo tänään uuden laatan syönnin? Menkat ei oo viel ehtineet alkaa..Ehtisköhän tiputtelu loppumaan sit ennen ens kuun alkua... Järkkyykö ehkäisyteho jos nyt yht'äkkiä aloitankin uuden laatan kesken taukoviikkoa?

    Ei järky.
    Tilanne on silloin vastaava kuin silloin jos siirrät kuukautisia pillereillä. Kuukautisia pitää siirtää aina taukoviikkoa lyhentämällä tai jättämällä tauko kokonaan pois.(Jos pidennät taukoa ehkäisyteho luonnollisesti järkkyy)
    Se, auttaako tämä tiputteluvuotoon on kyseenalaista, koska monilla tulee tiputteluvuotoa silloin kun menkat jäävät "väliin", eli kun taukoviikkoa ei pidetä. (Mulla ei onneksi, mutta monilla kavereilla kyllä)
    Lisäksi kun sulla on vasta alkanut tuo pillereiden syönti, olisi varmaan hyvä "vakauttaa hormonaalinen tasapaino" syömällä ainakin muutama levy ihan normaalisti taukoviikkoineen kaikkineen.(Mutta tämä on vähän epätieteellistä päättelyä. Mulla ainakin menee ihan sekaisin kun jätän kuukautiset väliin, seuraavat on kivuliaammat ym.)

    Jos tuo tiputteluvuoto ei ole kovin runsasta poikakaverisi käynnin aikana (ja hei, voihan olla että sitä ei silloin juuri ole) voittehan keskustella siitä haittaako se, ja käyttää vaikka kondomia jos "sotkut" tuntuu inhottavalta.
    Me on kyllä poikakaverin kanssa harrastettu seksiä kuukautisten aikanakin (varsinkin seurustelun alussa, nyk. ei enää) ja onhan se vähän roisin näköistä hommaa. (Olkaa vaikka kylppärissä niin voi mennä suihkuun heti hommien jälkeen:) On kuitenkin yksilöllistä että ällöttääkö se, ja jos kieltäydyt/poikakaverisi kieltäytyy ehdottomasti edes ajattelemasta asiaa, teidän pitää keksiä jotain muuta tekemistä...
    No, toivottavasti lakkaa tuo tiputtelu siihen mennessä.

    Äänestä

  • Mellu kirjoitti:

    Ei järky.
    Tilanne on silloin vastaava kuin silloin jos siirrät kuukautisia pillereillä. Kuukautisia pitää siirtää aina taukoviikkoa lyhentämällä tai jättämällä tauko kokonaan pois.(Jos pidennät taukoa ehkäisyteho luonnollisesti järkkyy)
    Se, auttaako tämä tiputteluvuotoon on kyseenalaista, koska monilla tulee tiputteluvuotoa silloin kun menkat jäävät "väliin", eli kun taukoviikkoa ei pidetä. (Mulla ei onneksi, mutta monilla kavereilla kyllä)
    Lisäksi kun sulla on vasta alkanut tuo pillereiden syönti, olisi varmaan hyvä "vakauttaa hormonaalinen tasapaino" syömällä ainakin muutama levy ihan normaalisti taukoviikkoineen kaikkineen.(Mutta tämä on vähän epätieteellistä päättelyä. Mulla ainakin menee ihan sekaisin kun jätän kuukautiset väliin, seuraavat on kivuliaammat ym.)

    Jos tuo tiputteluvuoto ei ole kovin runsasta poikakaverisi käynnin aikana (ja hei, voihan olla että sitä ei silloin juuri ole) voittehan keskustella siitä haittaako se, ja käyttää vaikka kondomia jos "sotkut" tuntuu inhottavalta.
    Me on kyllä poikakaverin kanssa harrastettu seksiä kuukautisten aikanakin (varsinkin seurustelun alussa, nyk. ei enää) ja onhan se vähän roisin näköistä hommaa. (Olkaa vaikka kylppärissä niin voi mennä suihkuun heti hommien jälkeen:) On kuitenkin yksilöllistä että ällöttääkö se, ja jos kieltäydyt/poikakaverisi kieltäytyy ehdottomasti edes ajattelemasta asiaa, teidän pitää keksiä jotain muuta tekemistä...
    No, toivottavasti lakkaa tuo tiputtelu siihen mennessä.

    Kiitos Mellulle :)

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Sinna... kirjoitti:

Aloitin hiljattain Femoden merkkisten pillereiden syönnin ja nyt olen syönyt ensimmäisen laatan. Taukoviikko menossa siis. Tiputteluvuotoa tuli melko vähän aikaa menkkojen (siis "aloitusmenkkojen") jälkeen (n. 5 päivää). Nyt poikaystäväni on tulossa luokseni pitkän matkan päästä 2.7 ja uuden laatan syönnin aloitan jälleen 26.6. Mitä luulette, tuleeko tiputteluvuotoa poikaystäväni ollessa täällä? Tai onko muilla tullut uuden laatan alkaessa tiputteluvuotoa menkkojen jälkeenkin?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu