Miksi Malmin sairaalassa ei huolehdita vanhuksista ja sairaista lainkaan?

Anonyymi-ap

Itselläni sukulainen ja vielä nuori ikäisekseen ollakseen vanhus kuitenkaan. Sängyn yläpuolelle laitettu lappu, että elvytetään, jos tulee sydänkohtaus, mutta ei ole kuitenkaan monitoreissa kiinni? Eräiden hoitajien kohtelu todella ilkeää ja ylimielistä potilaita ja omaisia kohtaan. Mitä, jos saa sydänkohtauksen, niin lähteekö nyt ensin hakemaan sitä hälytysnappia sieltä jostain sängyn reunalta, kun ei ole edes oikealla korkeudella, että ylettyy siihen? Vanhuksia ei syötetä ei myöskään juoteta osastolla lainkaan? Itse etsin osastolla poistuessa, että miten ovi aukeaa, niin vastaan tuli ylimielinen hoitaja, että pitää tietää poispääsy koodi ja pitää kysyä sitä koodia hoitajilta? Että kun on ensimmäistä kertaa oven luona ja ihmettelee, että miten päästä ovesta pois, niin alkaa ylimielinen ja ilkeä kohtelu? Ja miten sitten itse näitä potilaita kohdellaan osastolla, jotka eivät saa kunnollista hoitoa ja heitä kohdellaan ihmisarvoa kunnioittaen. Olen oikeasti huolissani siskostani osastolla 13, on oikea helvetin osasto. On toki siellä myös hyviä hoitajia. Mutta ei ne lääkäritkään oikeasti kovin älykästä porukkaa ole, jos laitetaan elvytyslappuja, että omaisilla on mukamas hyvä olla? Kun tästä on kyse itse potilaasta.

8

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rahaa lisää ja osta omat hoitajat itsellesi.

      • Anonyymi

        Niin, rikkaat pystyy välttämään rahalla yhteiskunnan sadismin ja siksi ne ei ymmärräkään kidutettujen valituksia.

        Mutta yhteiskunta tuhoutuu juuri sen takia että se palvelee saatanaa ja kaikkea pahuutta. Joten älkää ihmetelkö uutislehtien otsikoita kun tulee onnettomuuksia katastrofin perään.


    • Anonyymi

      He on vankeja. Vaikka vankilassa kai saavat murhaajatkin parempaa kohtelua.
      Suomen yhteiskunta on äärimmäisen julma ja silti johtajat eivät muka tiedä miksi kaikki voi pahoin ja on masennusta sun muuta.
      Ne syyttää IHMISIÄ siitä etteivät kykene noudattmaan satanistien vaatimuksia pärjätä satanistisessa yhteiskunnassa.

      Se EI ole masentuneen syy jos IHMINEN ei kykene elämään kuten saatananpalvoja. Se on paholaisen syy jota yhteiskunta palvoo.

      Toivotaan ansaitsemaansa loppua näille ylimielisille sadisteille.

      • Anonyymi

        Olet niin oikeassa. Jos vanhuksella ei ole rohkeaa ja suulastakin omaista hoitamassa asioita, vanhus jätetään pimentoon, kun "se ei valita" ja "on niin tyytyväinen ja helppo potilas."
        Kun vanhukselle tulee jano , itse piti laittaa vesilasi viereen ja pilli lasiin, että sai edes kurottauduttua pillillä lasiin. Siis pillit on pieni kulu siihen nähden ,että potilas saa edes janoonsa vettä ja täyttäähän vesikin vähän jos nälkäänsä ei heti saa syötävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet niin oikeassa. Jos vanhuksella ei ole rohkeaa ja suulastakin omaista hoitamassa asioita, vanhus jätetään pimentoon, kun "se ei valita" ja "on niin tyytyväinen ja helppo potilas."
        Kun vanhukselle tulee jano , itse piti laittaa vesilasi viereen ja pilli lasiin, että sai edes kurottauduttua pillillä lasiin. Siis pillit on pieni kulu siihen nähden ,että potilas saa edes janoonsa vettä ja täyttäähän vesikin vähän jos nälkäänsä ei heti saa syötävää.

        Lapsellista jaaritusta .
        In sairauksia jolloin ei edes saa juoda mitäön nestettä. Jos ollaan vaikka valmistamassa johonkin kokeeseen. Joten ei pitöisimpuuttua. Yksikin omainen oli tokkurassa hoitajien ihmeeksi kun piti viedä kokeisiin. Lääkkeitä ei annettu sinä,päivänä .mutta taas tuli” rouva omainen ”
        Ja sotki kaiken kun ptilas oli sanonut että särkee paikkoja niin eikö tämä anna kaksi vahvaa omaa tablettiaan potilaalle käsilaukustaan ja siten pilasi senkin kokeen täysin . Onni oli että potilas itse sanoi että on saanut lääkkeet omaiselta kun teillä ei ole aikaa tuosta lääkkeitäsi. Joten joskus ajattelee olisiko parempi ettei sellaiset omaiset edes vierailisi potilaiden luona koska heillä ei ole faktoja. Siitä millä hoito muodolla hoito käyttää. Ja että vielä annetaan omia lääkkeitään toiselle ymmärtämättä sitä ettei reseptilääkkeitä ole kirjoitettu muille kun sille jonka nimi on purkissa mukana .
        Riittää ihan hyvin kun omainen vaan keskustelee potilaan kanssa eikä leiki hoitajaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet niin oikeassa. Jos vanhuksella ei ole rohkeaa ja suulastakin omaista hoitamassa asioita, vanhus jätetään pimentoon, kun "se ei valita" ja "on niin tyytyväinen ja helppo potilas."
        Kun vanhukselle tulee jano , itse piti laittaa vesilasi viereen ja pilli lasiin, että sai edes kurottauduttua pillillä lasiin. Siis pillit on pieni kulu siihen nähden ,että potilas saa edes janoonsa vettä ja täyttäähän vesikin vähän jos nälkäänsä ei heti saa syötävää.

        "itse piti laittaa vesilasi viereen ja pilli lasiin"

        Olipa iso työ!


    • Anonyymi

      En usko tippaakaan että joku hoitaja olisi ylimielinen jotenkin , sillä he vaan antavat informaatiota asioista joita ei tiedä . Sitten mitä tulee ruokailuun niin tavallisesti autetaan jos potilas ei itse kykene. Sitten on niinkin että jos on edessä jokin koe joka vaatii tyhjää vatsaa niin silloin ei saa syödä . Niin että ihmiset jotka eivät tunne sairaalan työtapoja ja diagnooseista johtuvia asioita ajattelee usein omalla tavallaan . Usein hyvin väärin .
      Omaiset jotka sekaantuvat siihen miten potilasta hoidetaan ilman minkäänlaista lääketieteellistä koulutusta , ovat todella rasittavia , antavat ohjeita jopa miten jotain tulee hoitaa .yksikin tormasi hoitajan konttoriin kun oli nähnyt että eräs potilas itki , ja heti sanomassa että potilaalla on kovat säryt ettekä anna kipuihin lääkkeitä . Emme voineet vaitiolo velvollisuuden valaneena sanoa että potilaan itku ei johtunut säryistä vaan hän itki siksi kun lähimmäinen oli kuollut eikä pystynyt juuri leikattuna auttamaan hautaus asioisssa. Joten te jotka aina puhutte että joku on muka epäystävällinen , hoitajat ovat sairaalassa sairaita varten, ei omaisten mielikuvituksia selvittelemässä
      Jokainen hoitoalan henkilö tuntee tämän kauhean omaisen jolla on aina sanottavaa ja haukuttavaa koska ei ymmärrä asioiden todellisia syitä . Siis omaiset älkää puuttuuko toisten työsuunnitelmaan , hoitajat tekevät sen ihan itse .
      Kaikkia jotka ovat sairaalassa hoidetaan tarpeen mukaan riippuen mikä sairaus kulllakin on.

    • Anonyymi

      Olen ollut siellä vanhusten päivystysosastolla, eikä kertaakaan ole annettu hälytysnappia. Apua ei voi pyytää kuin huutamalla. Sekin melko mahdotonta, kun öisin välillä vain yksi hoitaja. Hälytys huutaa välillä tosi pitkään laitteissa eikä kukaan tule. Myös vanhukset huutavat joskus koko yön, eikä heitä kukaan rauhoittele. Kuinkahan monta siellä vuodessa menehtyy. Ulkomaalaiset pääsevät suoraan Haartmaniin, mutta itä-Helsinkiläiset joutuu tuonne "vanhainkotiin" hoidettavaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe