Mielisairaus on aivojen sairaus siinä kuin epilepsia, änkytys tai migreeni. Sairas ei ole syyllinen siihen, että on sairas. Ei ole sopivaa pilkata sairasta. Usko ei ole valinta.
Sairaus ei ole itse aiheutettua
14
157
Vastaukset
- Anonyymi
Voit ihan itse päättää poltatko ekan tupakan tai otatko hörpyn. Oma valinta sairastutko riippuvuuteen
- Anonyymi
Tupakkaa ja viinaa ei ole koko ajan tarjolla. Niiden tarjoaja ei lupaa pahoja tekoja anteeksi ja ikuista elämää eikä uhkaa helvetillä, jos kieltäydyt kokeilemasta. Uskonnosta ei varoiteta lapsesta pitäen joka paikassa. Se kuvataan hyvänä asiana ja luonnollisena osana elämää. Se on suosiossa. Ateismista varoitetaan, että se on paha asia.
- Anonyymi
Miksi hopötät ihan eri asiasta. Tupakointi tai alkoholi ei ole syynä mielen sairastumiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi hopötät ihan eri asiasta. Tupakointi tai alkoholi ei ole syynä mielen sairastumiseen.
eikös tupakoinnista ole hyötyä mielisairaudessa , polttaa ketjussa
- Anonyymi
Joissakin tapauksissa ihminen voi parantua kun oppii käsittelemään asioita. Ei aja itseään sairaaksi jos helpottaa itse oloaan ennen sitä. Psykopaatti tulee varjella itseään vastakkainasetteluista ja masennus lienee suurimmalta osalta täyttymättömien toiveiden romuttamo. Kyllä hyvin moniin asioihin on syynsä ja seurauksensa. Jokainen sairas pyrkii terveyteen kun vaan osaisivat. Tämä lienee lääkäreiden tehtävä jos ovat päteviä. Olen kyllä huomannut että jotkut lääkärit ja ylilääkärit ovat itseään täynnä ja täysin kelvottomia tehtäviinsä.
- Anonyymi
Uskontoa ei hoideta sairautena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskontoa ei hoideta sairautena.
No nyt osuit ongelman ytimeen!
- Anonyymi
Eikö vaikkapa 2-tyypin diabetes ole useimmiten itse aiheutettu sairaus? Toki sen puhkeampista edesauttaa perinnöllinen taipumus ja myös metaboliseen oireyhtymään johtavan mässäilyn takaa voi soin palajasstua geneettinen addiktioherkkyys ja alentunut kykky itsekontrolliin, mutta kuitenkin...
Uskonnollisuus on ikään kuin 2-tyypin mielenterveysongelma. Uskovainen on omilla valoinnoillaan ja toiminnallaan tullut harhaiseksi., - Anonyymi
Pimeys ei ole energian lähde. Vaan valo ja rakkaus joka tulee Jumalasta. Ateismi on illuusiota. Valo tulee pimeyteen ja on vallitseva energia. Pimeydessä odotetaan.
- Anonyymi
Jumalasi on kusipää sadisti. Pimeyttä ja julmuutta täynnä.
Palvot häntä vain koska pelkään että muuten heittä sinutkin helvettiin.
- Anonyymi
vain mielisairas uskoo aku ankkaa ! ja uskoo ankkalinnaan
- Anonyymi
geneettinen ominaisuus usko 🤔 herkkäuskoinen hieman tyhmä
Usko on aivopesun tulosta ja valinta, jolta on vaikea välttyä, kun on kasvatettu uskontoon. Usko voidaan valita vielä aikuisenakin.
- Anonyymi
usko voi olla hyötynäkökohtainen eli on uskovaisten seurassa etujen tähden
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563111Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472881Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242689Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521782- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810- 44809