Oletko oikealla tiellä?

Anonyymi-ap

Mark. 7:
6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.

Ovatko sanani turhia teille? Miksi ette lue sanaani?
Minä en tahdo teidän olevan sokeita ja kuuroja. Onko teidän sananne valhetta, jonka te uskotte itsekin? Ettekö ole sanan tekijöitä?
Mikä on teidän Jumalanne, pohjaton kaivoko? Luulette olevanne rikkaita, vaan olettekin köyhiä. Onko teille tärkeämpää valhe ja rikkaus?
Mikä teille on tärkeää, ette te voi mitään saada, se on vain sanan helinää.
Usko puuttuu, jos Minä Kristus en ole perusta.
Teot, jotka perustuvat omaan ajatus maailmaan, ovat valhetta.

Rakkaudella, Jeesus

60

653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saisit kirjoitukseesi painoarvoa, kun ja jos lisäisit, että armosta pyrin itse ojentautumaan ko. Sanan oppiin ja haluan käydä auttamassa vanhuksia sairaallassa, - ulkoilutan heitä, vien kukkaa, pukkaan halullisesti talvella vanhuksen pihaa- lumista ja kesällä nurmikkoa.
      Kannan halullisesti vanhuksen kassia kaupasta kotiin, ehkä hän istuu pyörätuolista.
      Sen teen, en palkan tähden, vaan siksi, että Herra haluaa minun palvelelan Häntä.

      Näin saat näkyvyyttä ja totuutta sanoihisi, eikä niin tunnu, että osoittelet syyttävästi toisia, --kun et tee, jne, jne, jne.
      Eli päivästäsi toiseen tuo henkesi- on hieman sen näköistä, että yksi sormi sinulla osoittaa toisia ja kolme itseäsi kohti.

      • Anonyymi

        "Näin saat näkyvyyttä ja totuutta sanoihisi, eikä niin tunnu, että osoittelet syyttävästi toisia, --kun et tee, jne, jne, jne.
        Eli päivästäsi toiseen tuo henkesi- on hieman sen näköistä, että yksi sormi sinulla osoittaa toisia ja kolme itseäsi kohti."

        Matti Matti...näinhän sinä itsekin toimit hyvin usein...syyttelet vielä ilman mitään todisteita ihmisiä siitä, mitä he tekevät...tai jopa "tulevat tekemään"...


    • Anonyymi

      OLETKO OIKEALLA TIELLÄ. ON HYVÄ ALOTUS
      JOKA PITÄÄ JOKAISEN TUTKISTELLA SYDÄNTÄÄN MISSÄ MENNÄÄN.
      ETTÄ PÄÄSISIMME MÄÄRÄNPÄÄHÄN , KUN ON AIKA TÄÄLTÄ LÄHTEÄ.
      TÄÄLLÄ PITÄÄ TEHÄ VALINTA MITÄ TIETÄ HALUAA KULKEA.
      MINÄ AINAKIN HALUAN PÄÄSTÄ JEESUKSEN LUO TAIVAASEEN.
      AAMEN

      • Anonyymi

        Rakas seurakuntalainen,

        Voi hyvänen aika, kuinka syvällistä! Tämä pohdinta "oikealla tiellä" olemisesta on tosiaan yhtä aikaa mieltä ylentävää ja täysin HUMPUUKIA. Onpa hyvä, että olet päättänyt tarkastella sydäntäsi – aivan kuin sydämen tarkastaminen auttaisi sinua selvittämään, onko sinulla oikeat koordinaatit taivaaseen. Ehkäpä sydämen sisällä piilevä GPS-laitteesi voi kertoa, missä kuljet, vai onko se vain toinen harhakuva?

        Tätä tärkeää kysymystä miettiessä ei voi olla ihmettelemättä, kuinka kätevää on tuoda esille, että meillä kaikilla on vapaus valita oma tiemme. Eikö se olekin loistavaa? Saatamme rauhassa miettiä, kuljemmeko "oikeaa" vai "väärää" polkua, ja kaiken tämän keskellä olla täydellisen varmoja, että ainut oikea valinta on tietysti pääsy Jeesuksen luo taivaaseen. Onko mitään helpompaa kuin omistaa elämänsä tällaiselle varmuudelle, kunhan vain muistaa huokaista sen oikean AAMENin päätteeksi?

        Tietysti, kun aika tulee jättää tämä maa, on hienoa olla varma siitä, että olemme tehneet valintamme – vaikka se valinta ja sen seuraukset voivatkin olla yhtä selkeitä kuin kirkas vesi aavikon keskellä. Kun tiedämme, mitä haluamme ja miten haluamme sen saavuttaa, ei jää muuta kuin toivoa, että Jeesuksen taivas on auki kaikille meille valinnan tehneille.

        Siinäpä se: tarkastelun syvyyteen ja valinnan mahdollisuuteen tarttuminen – täydellistä HUMPUUKIA parhaimmillaan!

        Siunauksin (ja hyvin sarkastisin terveisin),
        Pastori Enkeli Mäntä


    • Kun Jumala antaa ne työt ja halun sydämeen niin se on sitä oikeaa.
      Tapahtukoon Jumala sinun tahtosi ja halusi tässäkin asiassa.
      Tästä asiasta juuri vaimoni kanssa puhuttiin ja aihe on TÄRKEÄ sillä liian helposti se kyntömies kävelee auran ja hevosen edelle omissa voimissaan kun sensijaan pitäisi malttaa kävellä siellä takana.
      Jumalalla on tehtäviä mitä tehdä, mutta itse TEKEEja SUORITTAA helposti ja jää ne Jumalan työt tekemättä.
      Todellakin tärkeä aihe keskustella.Todella tärkeä.

      • Anonyymi

        Rakas seurakuntalainen,

        Voi miten hurmaavaa, että Jumala ilmeisesti antaa sekä työt että halut suoraan sydämeen – aivan kuin Herramme olisi suurin taikuri, joka tietää tarkalleen, mitä tarvitsemme ja mihin meitä ohjata. Tämä ajatus siitä, että me kaikki juoksemme hartaudella taivaan valtakunnan käytävillä, kunhan vain malttaisimme pysyä kaukana aurasta ja hevosesta, on todella valloittava. Mikä ihana rinnastus – se on kuin maalaistalon kuvanveistäjän ja taivaan arkkitehdin sekoitus.

        Kuinka surullista, että ihmiset joskus unohtavat astua takapenkille ja antaa Jumalan tehdä työt – eihän kukaan halua jäädä kävelemään jalkojensa päälle, kun voi vain istua ja odottaa, että Jumala vie kaiken voiton. Tietenkin, meillä on monimutkainen tehtävä, jossa meidän tulisi antaa Jumalan tehdä kaikki ratkaisevat asiat, mutta ei niin, että se jää kokonaan tekemättä – sehän olisi liian helppoa!

        Mutta ei hätää, koska me voimme aina odottaa, että Jumala ohjaa meidät oikeaan suuntaan. Siis, joo, me vain "näytämme" tekevämme jotain, mutta oikeasti, me vain siirtelemme aikatauluja ja vältämme aurakärryjen läheisyyttä, jottei meistä tulisi niitä suuresti hikoilevia ja ahkeria kyntömiehiä.

        Tämä koko keskustelu siitä, miten Jumala antaa työn ja halun ja kuinka meidän tulee välttää ylpeilemistä omilla saavutuksillamme, on loistava esimerkki siitä, miten hienosti voimme elää täydellisessä epävarmuudessa. Pääasia on, että yritämme pitää itsellemme mielessä, kuinka kauniisti kaiken pitäisi toimia – vaikka käytännön tasolla jäämmekin vain ihailemaan Jumalan mahtavaa työtä kaukaa.

        Tämä on täydellistä HUMPUUKIA parhaimmillaan!

        Siunauksin (ja hymyn kera),
        Pastori Enkeli Mäntä


    • Anonyymi

      Tarvitsetko Apua? KEN / JESHUA . HALU@KO anTAA risuja tai RUusuя? DaDAda !

      RAipPOja я RUoskaa - NAGAIKKAA http://en.wikipedia.org/wiki/Nagaika - urAA !

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/18575185/tukholman-profetia-nyt-ajankohtainen-2-0

      kiRKKosi KUNNIA MENEE, MUTTA MAINE KASVAA - H*M*-R*nKK*-N*TSi-PAsk* !

      OLETte todellaKIN isiENne POiKIA, kiRKKo-isiENne S*T*Nan PAHOISSA harhoiSSa .

      Joh. 8:41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
      8:42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
      8:43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
      8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
      8:45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
      8:46 Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
      8:47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta...

      MATT. 10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
      10:15 Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.
      10:16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
      10:17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
      10:18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
      10:19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
      10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.
      10:21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
      10:22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
      10:23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
      10:24 Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.
      10:25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!
      10:26 Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
      10:27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
      10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
      10:29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
      10:30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
      10:31 Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
      10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
      10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
      10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
      10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
      10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
      10:37 Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
      10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
      10:39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
      10:40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.
      10:41 Joka profeetan ottaa tykönsä profeetan nimen tähden, saa profeetan palkan... USKOtKO ?!

    • Anonyymi

      On hyvä kun vastaatte ja saa keskustelun aikaseksi.
      Tämä on todella tärkeä aihe jokaiselle.
      ihmettelen kun joku ärsyyntyy tälläisestä aiheesta puhumisen .
      tottakait on jokaisen aivan oma asia miten käsittelee , onko oikealla tiellä.
      Kyllä tarttee JEESUKSEN APUA ETTÄ PYSYY OIKEALLA TIELLÄ.
      AAMEN

    • Anonyymi

      1. Piet. 3:
      9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

      Minä Jeesus Kristus, Jumalan Poika kysyn teiltä. Miten suhtaudutte heihin, jotka kasvamassa ovat? Eivätkö he ole Jumalalle rakkaita? Heidän ymmärrystä ei ole avattu, eivätkä he ole oppia saaneet.
      He huutelevat maallisia, mutta te, jotka olette kasvaneita. Teillä on oppi, jonka mukaan teillä on kyky ymmärtää ja olla sanan tekijöitä, eikä vain kuulijoita.
      Te saatte palkan hyvistä töistä ja ymmärryksen siitä, miten teidän tulee heitä kohdella.
      Sitten, kun he rakkauden esimerkkiä seuraavat, silloin he tulevat tuntemaan Minut ja he tahtovat olla samankaltaisia.
      Rakkaus on aarre, jonka kautta tapahtuu hyvää.

      Rakkaudella, Jeesus

      • Anonyymi

        Rakkaus on aarre, jonka kautta tapahtuu hyvää. Vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin vain helisevä kulkunen.

        Jeesus on RAKKAUS ja siksi hänen omistaan tulee kasvaa rakkaudellisia, armollisia, pitkämielisiä ja kaiken sen hyvän omaavia, mutta PUU, jonka oksia olemme, antaa meille ravinnoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaus on aarre, jonka kautta tapahtuu hyvää. Vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin vain helisevä kulkunen.

        Jeesus on RAKKAUS ja siksi hänen omistaan tulee kasvaa rakkaudellisia, armollisia, pitkämielisiä ja kaiken sen hyvän omaavia, mutta PUU, jonka oksia olemme, antaa meille ravinnoksi.

        Rakas seurakuntalainen,

        Ah, tässä sitä taas ollaan! Rakkaus, rakkaus, rakkaus – ja vielä vähän lisää rakkautta! Ja kuka onkaan tämän rakkauden perikuva? No tietenkin Jeesus itse! Mutta hetkinen, eikö tässä ole jotain outoa? Tämä kaikki kuulostaa aivan liian hyvältä ollakseen totta – kyllä, tämä on täyttä HUMPUUKIA!

        Katsotaanpa tarkemmin: "Rakkaus on aarre, jonka kautta tapahtuu hyvää." Voi miten kauniilta se kuulostaakin! Mutta mitä tämä oikeastaan tarkoittaa? Onko tarkoitus, että vain olemalla rakastava ja armollinen muutuimme automaattisesti Jeesuksen peilikuvaksi? Ei sentään – tämä on kuin sokerihuurrettua satua, joka sopii ehkä lasten iltasaduksi, mutta todellisuus on aivan toista maata.

        Ja sitten tämä: "Vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin vain helisevä kulkunen." No, jos ajatellaan, että Jeesus on se suuri RAKKAUS, niin miksi ihmeessä kaikki eivät vain sulaisi rakkaudesta ympärillämme? Ei, ei, ei – tämä on kuin käsikirjoitus huonoon romanttiseen elokuvaan, jossa rakkaus ratkaisee kaiken. Mutta eikö meitä juuri varoitettu Koraanissakin siitä, ettei pitäisi uskoa kaikenlaisiin satuolentoihin ja valheisiin?

        Ja vielä tämä PUU, jonka oksia me olemme – ah, miten runollista! Mutta rehellisesti sanottuna, jos me olemme vain oksia ja Jeesus on puu, niin mihin se johtaa? Onko tämä nyt sitä "rakkauden hedelmää", joka meidän pitäisi poimia, vai onko tämä vain toinen tapa sanoa, että me olemme kaikki osa suurta HUMPUUKIA-verkostoa, jossa rakkaus on vain mainoskikka?

        Lopuksi, rakkaat ystävät, muistakaamme: joskus nämä "rakkaustarinat" ovat vain hyvin puettuja satuja, jotka on tarkoitettu saamaan meidät tuntemaan itsemme lämpimiksi ja turvallisiksi. Mutta kun kaivetaan vähän syvemmälle, huomataan, että tämäkin on vain osa isoa HUMPUUKIA!

        Siunauksin (ja sarkasmin sävyttämänä),
        Pastori Enkeli Mäntä


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Rakas seurakuntalainen,

        Ah, nykypäivän teknologia tuo meille kaikenlaista "tietoa" – ja sitten vielä tällaisia äänitteitä, joita kutsutaan "tärkeäksi asiaksi." Mutta olkaamme rehellisiä: tämä kaikki on täyttä HUMPUUKIA!

        YouTube-videoiden maailma on täynnä kaikenlaista materiaalia, ja siellä saa törmätä jos minkälaisiin väitteisiin ja paljastuksiin, joita esitetään suurina totuuksina. Mutta kun asiaa vähän raaputtaa pintaa syvemmälle, paljastuu, että nämä äänitteet ovat yhtä arvokkaita kuin päivän vanha kahvikuppi. Se on vain suurta hölynpölyä, joka on taitavasti paketoitu muka-vakuuttavaksi sisällöksi.

        Kuulostaa hienolta, että tässä "äänitteessä on täyttä asiaa," mutta valitettavasti siinä on yhtä paljon substanssia kuin saippuakuplassa. Kun kuuntelee tällaisia videoita, on vaikea olla miettimättä, että maailmassa on paljon ihmisiä, joilla on aivan liikaa aikaa käsissään ja aivan liian vähän kriittistä ajattelua käytössään. Siksi onkin hyvä muistaa, että YouTube ei ole mikään totuuden temppeli, vaan pikemminkin paikka, jossa HUMPUUKI pääsee kukoistamaan.

        Siunauksin (ja huvittuneen skeptisellä katseella),
        Pastori Enkeli Mäntä


    • Anonyymi

      RAKKAUS on tärkein niin JEESUS sanoo.
      Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi . mutta jos ei osaa rakastaa itseään niin on vaikea rakastaa lähimmäistään.
      Tässä on kasvunpaikka ja avun antaa ainoastaan JEESUS KRISTUS.
      ei ole helppo kulkea oikeaa tietä, sen kyllä tiedän.
      Paha kyllä yrittää että horjuisin väärälle tielle.
      ONNEKSI ON MEILLÄ AUTTAJA JEESUS KRISTUS .
      JUMALALLE KIITOS

      • Anonyymi

        Rakas seurakuntalainen,

        Tässä pastori Enkeli Mäntä, valmis sukeltamaan sarkasmin syvyyksiin ja tutkimaan, miten Raamatun opetukset voivat näyttää kaikkea muuta kuin loogisilta. Erityisesti tänään käsittelemme tuota unohtumatonta kohtausta, jossa kehotetaan rakastamaan lähimmäistä niin kuin itseään. Koska, tietysti, Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, joka sanoisi, että meidän tulisi rakastaa itseämme – joten oletko valmis? Tässä tulee: rakastaa itseään? Taivas varjelkoon, mikä ihana HUMPUUKI!

        Kuvitellaanpa hetki tätä: Raamatun tekstit, jotka rakastavat keskustella suuresta rakkaudesta ja lähimmäisten auttamisesta, unohtelevat täysin sen, että meillä pitäisi olla peruskäsitys itsearvostuksesta. Niin, kukaan ei ole koskaan kirjoittanut meille yksinkertaista ohjetta siitä, miten rakastaa itseään – ei vaan ole. Joten kaipaamme sen sijaan neuvoja siitä, kuinka voimme rakastaa muita ihmisiä niin kuin rakastamme itseämme. No, eikö se ole hieno ja kaukaa haettu idea?

        Voimme vain ihmetellä, miksi ajattelimme, että "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" olisi jokin looginen ohje. Ei lainkaan, eihän? Meidän on aivan turha kysyä, miten rakastaa itseään – miksi ei vain pitäydytä siinä, että rakastamme muita ja jätämme sen itsestämme huolehtimisen pois? Onhan se selvä, että meillä on aivan tarpeeksi käsiteltävää ilman, että mietimme vielä itsearvostusta. Ja miksi rakastaisimme itseämme, kun voimme sen sijaan keskittyä rakastamaan muita aivan kuin he olisivat itseämme?

        Joten, rakas seurakuntalainen, otetaan tämä HUMPUUKI vastaan ilolla. Eihän se olekaan niin, että Raamatun ohjeet olisivat loogisia tai johdonmukaisia – se on vain kiehtovaa mytologiaa, joka ei sisällä aivan kaikkea, mitä nykyaikaiset itsetunto-oppaat voisivat tarjota. Pidetään mielessä, että rakastaa itseään on täysin ylimääräinen ja ilmeisesti turha kompakysymys, kunhan vain voimme täyttää käskyn rakastaa muita kuin itseämme. Hienoa, eikö?

        Siunauksin (ja suurella annoksella sarkasmia),
        Pastori Enkeli Mäntä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakas seurakuntalainen,

        Tässä pastori Enkeli Mäntä, valmis sukeltamaan sarkasmin syvyyksiin ja tutkimaan, miten Raamatun opetukset voivat näyttää kaikkea muuta kuin loogisilta. Erityisesti tänään käsittelemme tuota unohtumatonta kohtausta, jossa kehotetaan rakastamaan lähimmäistä niin kuin itseään. Koska, tietysti, Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, joka sanoisi, että meidän tulisi rakastaa itseämme – joten oletko valmis? Tässä tulee: rakastaa itseään? Taivas varjelkoon, mikä ihana HUMPUUKI!

        Kuvitellaanpa hetki tätä: Raamatun tekstit, jotka rakastavat keskustella suuresta rakkaudesta ja lähimmäisten auttamisesta, unohtelevat täysin sen, että meillä pitäisi olla peruskäsitys itsearvostuksesta. Niin, kukaan ei ole koskaan kirjoittanut meille yksinkertaista ohjetta siitä, miten rakastaa itseään – ei vaan ole. Joten kaipaamme sen sijaan neuvoja siitä, kuinka voimme rakastaa muita ihmisiä niin kuin rakastamme itseämme. No, eikö se ole hieno ja kaukaa haettu idea?

        Voimme vain ihmetellä, miksi ajattelimme, että "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" olisi jokin looginen ohje. Ei lainkaan, eihän? Meidän on aivan turha kysyä, miten rakastaa itseään – miksi ei vain pitäydytä siinä, että rakastamme muita ja jätämme sen itsestämme huolehtimisen pois? Onhan se selvä, että meillä on aivan tarpeeksi käsiteltävää ilman, että mietimme vielä itsearvostusta. Ja miksi rakastaisimme itseämme, kun voimme sen sijaan keskittyä rakastamaan muita aivan kuin he olisivat itseämme?

        Joten, rakas seurakuntalainen, otetaan tämä HUMPUUKI vastaan ilolla. Eihän se olekaan niin, että Raamatun ohjeet olisivat loogisia tai johdonmukaisia – se on vain kiehtovaa mytologiaa, joka ei sisällä aivan kaikkea, mitä nykyaikaiset itsetunto-oppaat voisivat tarjota. Pidetään mielessä, että rakastaa itseään on täysin ylimääräinen ja ilmeisesti turha kompakysymys, kunhan vain voimme täyttää käskyn rakastaa muita kuin itseämme. Hienoa, eikö?

        Siunauksin (ja suurella annoksella sarkasmia),
        Pastori Enkeli Mäntä

        Tätä sen on , tämä sinun oma touhusi !

        Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa

        Ef. 5:29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,

        9 Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        10 Minä annan vain neuvon tässä asiassa; sillä se on hyödyksi teille, jotka jo viime vuonna olitte ensimmäiset, ette ainoastaan tekemässä, vaan myös tahtomassa.
        11 Täyttäkää nyt siis tekonne, niin että, yhtä alttiisti kuin olitte sen päättäneet, sen myös täyttäisitte, varojenne mukaan.
        12 Sillä jos on alttiutta, niin se on otollinen sen mukaan, kuin on varoja, eikä sen mukaan, kuin niitä ei ole.
        13 Sillä ei ole tarkoitus, että muilla olisi huojennus, teillä rasitus, vaan tasauksen vuoksi tulkoon tätä nykyä teidän yltäkylläisyytenne heidän puutteensa hyväksi,
        14 että heidänkin yltäkylläisyytensä tulisi teidän puutteenne hyväksi, niin että syntyisi tasaus,
        15 niinkuin kirjoitettu on: "Joka oli paljon koonnut, sille ei jäänyt liikaa, ja joka oli koonnut vähän, siltä ei mitään puuttunut".

        44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
        45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
        46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

        Eli kyllä Raamattu kertoo sen meille uskoville, että mitä ja millaista on se itsensä rakastaminen ja mitä on väärä itsekkyys, ja mitä se taas aiheuttaa !

        Niin myös se kertoo senkin, että mitä tapahtuu kun Jumalan lapsi luopuu itsekkyydestään ja rakastaa lähimmäistään kuten itseään, se tulee tuossa jälkimmäisessä Raamatunkohdassa hyvin ilmi !

        Mutta eihän siis uskosta osaton rienaaja "Pastori Enkeli Mäntä" tunne Raamattua, eikä Jumalan Voimaa, eikä siten Jumalan tahtoa !

        Umpisokea ei vain näe eikä ymmärrä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä sen on , tämä sinun oma touhusi !

        Matt. 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa

        Ef. 5:29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,

        9 Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        10 Minä annan vain neuvon tässä asiassa; sillä se on hyödyksi teille, jotka jo viime vuonna olitte ensimmäiset, ette ainoastaan tekemässä, vaan myös tahtomassa.
        11 Täyttäkää nyt siis tekonne, niin että, yhtä alttiisti kuin olitte sen päättäneet, sen myös täyttäisitte, varojenne mukaan.
        12 Sillä jos on alttiutta, niin se on otollinen sen mukaan, kuin on varoja, eikä sen mukaan, kuin niitä ei ole.
        13 Sillä ei ole tarkoitus, että muilla olisi huojennus, teillä rasitus, vaan tasauksen vuoksi tulkoon tätä nykyä teidän yltäkylläisyytenne heidän puutteensa hyväksi,
        14 että heidänkin yltäkylläisyytensä tulisi teidän puutteenne hyväksi, niin että syntyisi tasaus,
        15 niinkuin kirjoitettu on: "Joka oli paljon koonnut, sille ei jäänyt liikaa, ja joka oli koonnut vähän, siltä ei mitään puuttunut".

        44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
        45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
        46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

        Eli kyllä Raamattu kertoo sen meille uskoville, että mitä ja millaista on se itsensä rakastaminen ja mitä on väärä itsekkyys, ja mitä se taas aiheuttaa !

        Niin myös se kertoo senkin, että mitä tapahtuu kun Jumalan lapsi luopuu itsekkyydestään ja rakastaa lähimmäistään kuten itseään, se tulee tuossa jälkimmäisessä Raamatunkohdassa hyvin ilmi !

        Mutta eihän siis uskosta osaton rienaaja "Pastori Enkeli Mäntä" tunne Raamattua, eikä Jumalan Voimaa, eikä siten Jumalan tahtoa !

        Umpisokea ei vain näe eikä ymmärrä !

        Rakas seurakuntalainen,

        Tässä pastori Enkeli Mäntä, valmis sukeltamaan sarkasmin syvyyksiin ja tutkimaan, miten Raamatun opetukset voivat näyttää kaikkea muuta kuin loogisilta. Erityisesti tänään käsittelemme sitä unohtumatonta kohtausta, jossa kehotetaan rakastamaan lähimmäistä niin kuin itseään. Koska, tietysti, Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, joka sanoisi, että meidän tulisi rakastaa itseämme – joten oletko valmis? Tässä tulee: rakastaa itseään? Taivas varjelkoon, mikä ihana HUMPUUKI!

        Kuvitellaanpa hetki tätä: Raamatun tekstit, jotka rakastavat keskustella suuresta rakkaudesta ja lähimmäisten auttamisesta, unohtelevat täysin sen, että meillä pitäisi olla peruskäsitys itsearvostuksesta. Niin, kukaan ei ole koskaan kirjoittanut meille yksinkertaista ohjetta siitä, miten rakastaa itseään – ei vaan ole. Joten kaipaamme sen sijaan neuvoja siitä, kuinka voimme rakastaa muita ihmisiä niin kuin rakastamme itseämme. No, eikö se ole hieno ja kaukaa haettu idea?

        Voimme vain ihmetellä, miksi ajattelimme, että "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" olisi jokin looginen ohje. Ei lainkaan, eihän? Meidän on aivan turha kysyä, miten rakastaa itseään – miksi ei vain pitäydytä siinä, että rakastamme muita ja jätämme sen itsestämme huolehtimisen pois? Onhan se selvä, että meillä on aivan tarpeeksi käsiteltävää ilman, että mietimme vielä itsearvostusta. Ja miksi rakastaisimme itseämme, kun voimme sen sijaan keskittyä rakastamaan muita aivan kuin he olisivat itseämme?

        Joten, rakas seurakuntalainen, otetaan tämä HUMPUUKI vastaan ilolla. Eihän se olekaan niin, että Raamatun ohjeet olisivat loogisia tai johdonmukaisia – se on vain kiehtovaa mytologiaa, joka ei sisällä aivan kaikkea, mitä nykyaikaiset itsetunto-oppaat voisivat tarjota. Pidetään mielessä, että rakastaa itseään on täysin ylimääräinen ja ilmeisesti turha kompakysymys, kunhan vain voimme täyttää käskyn rakastaa muita kuin itseämme. Hienoa, eikö?

        Siunauksin (ja suurella annoksella sarkasmia),
        Pastori Enkeli Mäntä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakas seurakuntalainen,

        Tässä pastori Enkeli Mäntä, valmis sukeltamaan sarkasmin syvyyksiin ja tutkimaan, miten Raamatun opetukset voivat näyttää kaikkea muuta kuin loogisilta. Erityisesti tänään käsittelemme sitä unohtumatonta kohtausta, jossa kehotetaan rakastamaan lähimmäistä niin kuin itseään. Koska, tietysti, Raamatussa ei ole yhtään kohtaa, joka sanoisi, että meidän tulisi rakastaa itseämme – joten oletko valmis? Tässä tulee: rakastaa itseään? Taivas varjelkoon, mikä ihana HUMPUUKI!

        Kuvitellaanpa hetki tätä: Raamatun tekstit, jotka rakastavat keskustella suuresta rakkaudesta ja lähimmäisten auttamisesta, unohtelevat täysin sen, että meillä pitäisi olla peruskäsitys itsearvostuksesta. Niin, kukaan ei ole koskaan kirjoittanut meille yksinkertaista ohjetta siitä, miten rakastaa itseään – ei vaan ole. Joten kaipaamme sen sijaan neuvoja siitä, kuinka voimme rakastaa muita ihmisiä niin kuin rakastamme itseämme. No, eikö se ole hieno ja kaukaa haettu idea?

        Voimme vain ihmetellä, miksi ajattelimme, että "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" olisi jokin looginen ohje. Ei lainkaan, eihän? Meidän on aivan turha kysyä, miten rakastaa itseään – miksi ei vain pitäydytä siinä, että rakastamme muita ja jätämme sen itsestämme huolehtimisen pois? Onhan se selvä, että meillä on aivan tarpeeksi käsiteltävää ilman, että mietimme vielä itsearvostusta. Ja miksi rakastaisimme itseämme, kun voimme sen sijaan keskittyä rakastamaan muita aivan kuin he olisivat itseämme?

        Joten, rakas seurakuntalainen, otetaan tämä HUMPUUKI vastaan ilolla. Eihän se olekaan niin, että Raamatun ohjeet olisivat loogisia tai johdonmukaisia – se on vain kiehtovaa mytologiaa, joka ei sisällä aivan kaikkea, mitä nykyaikaiset itsetunto-oppaat voisivat tarjota. Pidetään mielessä, että rakastaa itseään on täysin ylimääräinen ja ilmeisesti turha kompakysymys, kunhan vain voimme täyttää käskyn rakastaa muita kuin itseämme. Hienoa, eikö?

        Siunauksin (ja suurella annoksella sarkasmia),
        Pastori Enkeli Mäntä

        Itsensä rakastamisesta ei tarvitse kirjoittaa ohjeita. Jokainen huolehtii luonnostaan itsestään. Se, mikä on parasta ihmisen terveydelle, ei tosin ollut tiedossa Raamatun aikana.


    • Anonyymi

      Juud. 1:
      16 He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.

      Siinä sinä olet. Sinut minä hylkäsin tekojesi tähden. Et tehnyt parannusta, vaikka sinulle tuli kolme kertaa kutsu. Sinä valitsit itse pahan.
      Jokaisella on oma vapaa valinta tehdä oikein tai väärin. Herra Kristus sydänten tuntija näkee ajatuksenne ennen kuin ne syntyvätkään. Ette kukaan voi peittää itseänne millään varjolla.
      Kuka tahtoo itse tehdä pahaa, hän on itselleen sokea. Hänellä ei enää ole omantunnon ääntä. Moni toimii väärin ja lopulta joutuu vastaamaan omista teoistaan Herran edessä. Sitten on myöhäistä katua.
      Katumus ja anteeksianto on maan päällä. Siksi herää, tee oikein, ettet kadotukseen joutuisi.

      Rakkaudella, Jeesus

      • Anonyymi

        Et ole Jeesus, joten miksi käytät Hänen nimeään väärin ?!

        Nuo eivät olleet Jeesuksen sanoja !

        Olet korottanut itse itsesi siis Jumalaksi !

        Se on vakava ja todella huono asia, siis sinun itsesi kannalta !


      • Anonyymi

        Niin ja taisit juuri omilla sanoillasi kirjoittaa itse itsellesi !

        Eli omat sanasi tuomitsivatkin sinut itsesi !

        Room. 2:1Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

        Room. 2:3Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?


      • Anonyymi

        Kyllä uskonnoton tietää, mikä on hyvää ja pahaa. Hyvä ihminen tekee luonnostaan hyvää, mutta ei tee pahaa.

        Hihhulilla on vääristynyt käsitys hyvästä ja pahasta. Pitää hyvänä sitä, että Jumala rankaisee lapsia yhden ihmisen synnistä kirouksilla ja kuolemalla. Ja tappaa jopa lapset ja raskaana olevat naiset vihanpuuskassa. Ja käskee tappaa vääräuskoiset ja sapatin rukkojat ja monet muut typeristä syistä.


      • Anonyymi

        kannatta tehdä heti prannus jos tietää tehneensä väärin.
        pyytää anteeksi syntejään.
        Koska me jokainen joudutaan vastaamaan omista synneistä herran edessä.
        AAMEN


    • Anonyymi

      Matt. 16:
      2 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Kun ilta tulee, sanotte te: 'Tulee selkeä ilma, sillä taivas ruskottaa',
      3 ja aamulla: 'Tänään tulee rajuilma, sillä taivas ruskottaa ja on synkkä'. Taivaan muodon te osaatte arvioida, mutta aikain merkkejä ette osaa.

      Me elämme lopun aikaa. Te näette, maa järisee, taudit raivoavat. Kansat käy kansaa vastaan. Olette kuin olisitte ymmärtämättömiä. Mitä tämä on? Rikkaat rikastuu ja pitävät rahastaan kiinni. Köyhät köyhtyy ja te ette auta heitä, jotka apua pyytävät.
      Mutta Minä autan heitä, jotka apua pyytävät.

      Rajusti Minä annan heidän vajota syvyyksiin, koska mitä merkitsee maallinen rikkaus. Ette saa sitä mukaanne saa. Olette nähneet monet merkit, mutta ette tunne raamatun sanaa. Vaikka lukisitte, ei henki teille paljasta.
      Pyhä Henki on heidän kanssaan, jotka täyttävät Minun Pyhän tahtoni.

      Rakkaudella, Jeesus

      • Anonyymi

        Kyllä oikein kirjoittaa . RAKKAUDELLA JEESUS. kannattaa otta todesta hänen kirjoituksen.
        hallelujaa AAMEN


    • Anonyymi

      Kyllä. Sitä kutsutaan järjeksi. Humpuukia en usko.

    • Anonyymi

      sunnuntaisin ehtoollisella käyjille.
      facesta lainattu


      Athos-Säätiön Ystävät


      Usein Ehtoollisella käymisestä
      ”Jos Kristus on sisimmässäsi usein tapahtuvan Pyhällä Ehtoollisella käynnin kautta, silloin sinunkin pitää tulla sellaiseksi kuin Hän. Sinun pitää olla sävyisä ja nöyrä, pitkämielinen, täynnä rakkautta; et saa kiinnittyä maallisiin hyvyyksiin, mielesi pitää katsella taivaallisia, sinun pitää olla kuuliainen ja järkevä. Pidä huolta, että Hänen Henkensä asustaa sinussa. Älä ole ylpeä, kärsimätön, aineellisten hyvyyksien vanki, kyltymätön, vatsanpalvoja.”
      Pyhä Johannes Kronstadtilainen (k. 1909)
      Teksti ja kuva: Viber_Orthodoksa, Pneumatika&Ofelima 31.8.2024; käännös kreikasta, Hannu Pöyhönen

      ts. jos syömme uskossa sijaisuhrin opissa sovitusuhri- lampaan "lihaa"- anteeksiannossa, ts. siten kuolemme synnille, --- tapahtuuko niin?

      Vai onko fariseus - ulkokultaisuus vain pääsääntöinen elämä ja kuori meissä, sen me itse päätämme, kun katsomme peiliin.

      Onko totta, että minä, sinä hän, me, te, he- seuraamme Jumalan Karitsaa -- tottapuhuen.

    • Anonyymi

      Aloittaja voisi otsakkeen kirjoittaa oikein.

      Olenko, sitten lisätä oletko.

      Sitä niin mielellään kirjoittaa, oletko sitä ja tätä, oletko, ja oletko.

      No, kysyn aloittajalta, myös "Olenko"?

      Mitä on Karitsan seuraaminen- olenko seuraamassa. Hmm. hedelmistäni puu tunnetaan.

      Mitähän lähimmäinen sanoo, mitä minä olen.

    • Anonyymi

      Ilm. 8:
      6 Ja ne seitsemän enkeliä, joilla oli ne seitsemän pasunaa, hankkiutuivat puhaltamaan pasunoihin.
      7 Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasunaan; niin tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle; ja kolmas osa maata paloi, ja kolmas osa puita paloi, ja kaikki vihanta ruoho paloi.

      Maapallo on kuin pieni osa maailman kaikkeutta. Te, jotka muita jumalia palvelette. Onko teillä totuutta? Ette tunne Jumalaa, ettekä Jeesusta, kun ette tunne, ette usko, vaikka Jeesus oli maan päällä.
      Mikä muu Jumala teidät pelastaa? Ei ole muuta Jumalaa. Siksi te olette ilman suojaa. Ei ole sellaista ihmistä, joka tulisi taivaaseen ilman Jeesusta, ilman totuutta.
      Jeesuksen kautta, vain Hänen kauttaan voi pelastua.
      Te, jotka luulette jotain olevanne, ette olekaan mitään.

      Rakkaudella, Jeesus

      • Anonyymi

        AAMEN


    • Anonyymi

      COPytHAT-cOVER: #6-BACKin JÄLKEen - JAtKAN KUN( EI JOS ! )OLEN SELVIN PÄIN( KOVA LASKEmaan päisSÄän ! d ) ON( OlLUT )HERMO-paiNETta TASS:
      I've The Heavy LOad ? RoomALAISILLE 11:1-6 Sanon siis: Kaiketi

      Jumala EI HYLÄNNYT Kansaansa? POIS se ..minäKIN Israelilainen, Abrahamin siementä, Benjaminin sukua.. Jumala EI HYLÄNNYT Kansaansa jonka EDELTÄ-TUNSI(ZmanAvar). Vai etTEkö(X) tiedä(/TaNaCH=Tieto)..? Raamattu Sanoo kertomuksessa Eliasta, kuinka Jumalan edessä syyttää Israelia: HerraJHVH, TAPPOIVAT Profeettasi ja HAJOTTIVAT alttarisi, ja yksin JÄIN.. ja väijyvät henkeäni. ..Jumalan Vastaus?
      JÄTIN itselleni 7000 miestä jotka eivät notkistaneet polvea Baalille; samoin NYT - tänäkin aikana - ON jäännös Armon(/Liitot>HaCHESED>)Valinnan mukaan.

      Mutta JOS valinta Armosta NIIN ei enää teoista, sillä silloin Armo ei enää olisikaan Armo(=HaCHESED/VERI-Liitot>HaSLICHA>Shalom).

      :7-10 Miten siis? Mitä Israel tavoittelee sitä ei saavuttanut, mutta Valitut SAAVUTTIVAT; MUUT(X) paatuneet niinkuin Kirjoitettu( KATUV ! ): Jumala ANTOI HEILLE(X) uneliaisuuden hengen - silmät etteivät näkisi ja korvat etteivät kuulisi - tähän päivään asti.

      Ja David sanoo: "Tulkoon pöytänsä HEILLE(X) paulaksi ja ansaksi ja lankeemukseksi ja kostoksi; soetkoot silmänsä etteivät Näkisi, ja paina yhäti selkänsä kumaraan.

      :11-16 Sanon siis: Kaiketi EIvät KOMPASTUneet(Z) SIKSI että lankeaisivat? Pois se!
      Vaan lankeemuksensa(Z>VS.<JESHUA )kautta tuli Pelastus MUILLE(X), jotta
      itse(Z) syttyisivät kiivauteen.

      Mutta JOS lankeemuksensa(Z) rikkaudeksi maailmalle ja VAJAUTENSA( VS. PLEROOMA) MUILLE(X) Rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän Täyteytensä.

      ..MUILLE(X) sanon: Koska olen MUIDEN(X) apostoli
      pidän virkaani Kunniassa sytyttääkseni - jos mahdollista - kiivauteen(Z)HEITÄ.. heimolaisiani,
      ja pelastaakseni edes muutamia heistä(X).

      Sillä JOS hylkäämisensä(Z>VS.<JESHUA ) MAAILMA(=IHMISET; X )lle Sovitukseksi, (NIIN) mitä Armoihin-ottamisensa(X) muuta kuin Elämä kuolleista? Mutta
      JOS UutisLEIPÄ=Pyhä, NIIN KOKO(Z+X)TaikinaKIN, ja
      JOS Juuri(=Sana/PyhäHenki=)ON Pyhä, NIIN OksatKIN.

      :17-21 Mutta JOS
      MUUTAMAT Oksista taitetut.. ja sinä.. metsäöljypuu Oksastettu Oikeiden(Z)Oksien JOUKKOON ja niiden KANSSA päässyt OSAlliseksi Öljypuun( Jer.11:16) MEHEVÄstä(/PyhäHenki )Juuresta(=Jumalan Sana; Jh.1), NIIN

      ÄLÄ YLPEILE(=PRIDE ! ) Oksien RINNALLA.. et kannata Juurta, vaan Juuri sinua..

      Kaiketi sanonet: ..Oksat Taitettiin pois, jotta minut Oksastettaisiin. NACHON; EPÄuskonsa vuoksi Taitettiin.. mutta SINÄ pysyt(/1.Jh.2:6>)USKOsi kautta -
      Älä ole ylpeä, vaan PELKÄÄ(=Herran(JHVH )Pelko; Ps.111:10; Snl.9:10) - sillä
      JOS Jumala ei Säästänyt luonnollisia oksia, (NIIN) EI SÄÄSTÄ SINUAkaan.

      :22-24 Katso siis Jumalan Hyvyyttä(/Rm.7:12 )ja Ankaruutta..
      langenneita kohtaan, mutta Hyvyyttään sinua kohtaan,
      JOS(=EHTO>)Pysyt(<1.Jh.2:6; ROOM 7:12<)Hyvyydessään - muutoin sinutkin

      Hakataan POIS( MATT 7:23; 25:41; Rm.6:19; 2.Ts.2:7; 1.Jh.3:4; LUUK13:27).

      Mutta nuo toisetkin - jos eivät jää EPÄuskoonsa( VS. 1.Jh.2:6) - tulevat Oksastettaviksi, sillä Jumala ON Voimallinen Oksastamaan ne jälleen.

      Sillä JOS olet Leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa Oksastettu JaloÖljypuuhun, (NIIN) kuinka PALJOA ENNEMMIN.. luonnolliset Oksat ..Oksastettaviksi OMAan Öljypuuhunsa!

      :25-29 Sillä en tahdo.. ettetTE(X) olisi oman "viisautenne" varassa...
      ...Evankeliumin(+++)kannalta KYLLÄ VIHOLLISIA.. mutta

      Valinnan(/Liitot>HaCHESED).. isien( mm. AVRAHAM )tähden Rakastettuja, sillä
      Jumala ei kadu Armolahjojaan ja Kutsumistaan.( MOT ! )

      :30-36 ..ennen olitTE(X; GOJIM; EPÄjumalien palvelijat )tottelemattomia Jumalalle, mutta nyt saaneet Laupeuden näiden(Z VS. JESHUA )tottelemattomuuden kautta,
      samoin nämäkin(Z) nyt olleet tottelemattomia, jotta heKIN TEille(X) tulleen Armahtamisen(=HaSLICHA/VERIuhri/JESHUA+++)kautta nyt saisivat Laupeuden.

      Sillä Jumala SULKI tottelemattomuuteen KAIKKI, jotta Armahtaisi KAIKKIA(/MARK 1:15).. Jumalan Rikkauden ja Viisauden ja Tiedon SYVYYTTÄ ! Kuinka tutkimattomat Tuomionsa ja käsittämättömät Tiensä( Netiv Jah )!
      ...KUKA TUNSI(ZmanAvar )HerranJJHVH Mielen.. OLI Neuvonantajansa?
      ...KUKA ensin ANTOI Hänelle jotain mikä olisi tälle korvattava? Sillä( JESHUA ! )
      Hänestä ja Hänen Kauttaan ja Häneen kaikki ON; Hänelle Kunnia IKUISESTI ! Amen.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Halakha (/1.Jh.2:6;
      Apt.24:14 PIDÄN HerranJHVHSapatista - SAAn LEVÄTÄ Rauhassa - R.I.P. ! )

      PS. PA..ToivoTON - terveMENOa PITKAaanNIAMEeeN - ALAka tuLE TAKAisin .
      R*TTiP**-SS*HL*Mi-K**-*KON K*MARTELIJA-MIEkK*-L*HEtys-AZIZ .. T*PER*S
      ( d ; http://youtu.be/4AAX_wFvPAg?t=57 ! d ) N*U-R* ITt*S K*OLI**KSI .. T*HMA
      PPS. JUOKSE SUOnSILMAan - SYVALLE - ALAka tule TAKAisin : R*nKK*-PAsk*-N*TSi-H*M*-*LYk**PI-Ö-PETOf**l*( PAhin LOpUKSI ! ) DRA ÅT H*LV*T* сукин сын !

      PPPS. EhKa(=jyRKKa)ONgelMA ALKOn KANssa(/PTSD?>TAYSin KELVOTON ? )
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kova_kuin_kivi_(vuoden_2010_elokuva) TYKKAAN !
      http://en.wikipedia.org/wiki/Kohen Coenin(=KOHEN )veljekset .. TOV MEOD##

      • Anonyymi

        Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.


    • Anonyymi

      Ilm. 2:
      2: Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi.

      Oletko vääristänyt totuuden? Omaa kunniaasiko etsit? Ei kunnia ole sinun! Sinä olet itseriittoinen. Kunnia on Herran Jeesuksen. Kaikesta tulee Häntä kiittää.
      On sellaisia saarnaajia, jotka eivät kehota omiaan: lue raamattua.
      Jos he lukisivat, silloin he erottaisivat oikean ja väärän.
      Jeesus on rakkaus. Hän ei tuomitse epäoikeudenmukaisesti. Hän erottaa väärän ja oikean.
      Mikä on totuus? Se on rakkaus ja Hän puhuu siitä, mistä raamattu kirjoittaa. Kukaan ei voi erotella, sinä et kuulu joukkoon. Kukaan ei voi sanoa, jos kuulut tähän yhteisöön, pelastut ja toiset eivät pelastu. Ei ole raja aitoja.

      Rakkaudella, Jeesus

    • Anonyymi

      Jaak. 2:
      1 Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.

      Mitä sinä näet, et sinä näe kuin ulkoisen näön. Minä Kristus olen sydämen tuntija. Et voi sanoa, sinä et usko, kun et tunne kenenkään uskoa.
      Minä Kristus tiedän ja tunnen omani. Hän, jonka sydän on valaistu ja sydän täynnä kultaa. Häntä sinä et tunne. Sinä voit katsoa jotakin, luullen häntä valossa kulkevaksi, mutta hän onkin toista.
      On rikkaus olla lokeroimatta ketään, koska sinulla ei ole valtaa siihen. Sinä, kun olet rakkaus kaikille, niin pysyt kaidalla tiellä itse. Koska itsensä kieltäminen on sitä, missä pysyt siinä, mihin sinut asetettiin.
      Rakkaus on rajaton ilman lokeroita. Ole ja vartioitse itseäsi, ettet vääryyteen menisi.

      Rakkaudella, Jeesus

    • Anonyymi

      Jeesus on rakkaus ja toivo.

      • Anonyymi

        Jeesus on tappanut Raamatussa enemmän ihmisiä kuin kukaan muu ja käskenyt tappaa. Hän on Jumala, hän on Jehova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on tappanut Raamatussa enemmän ihmisiä kuin kukaan muu ja käskenyt tappaa. Hän on Jumala, hän on Jehova.

        Jeesus tappoi Ananiaan ja Safiran, koska nämä eivät antaneet kaikkia rahoja apostoleille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tappoi Ananiaan ja Safiran, koska nämä eivät antaneet kaikkia rahoja apostoleille.

        ...jeesus tappoi...

        No siinä on taas luterilaista perinneuskon järjetöntä tuotosta !

        Liekkö tammisaaresta omin jaloin palanneita.


    • Anonyymi

      Jeesus on anteeksi anto ja rakkaus heille, jotka häntä seuraavat.

    • Anonyymi

      Jeesus haluaa meidän tekevän parannusta, sekä synneistä ja ennen kaikkea ajatus synneistä. Lue raamatun sanaa ja kasva.

    • Anonyymi

      Mitä Jeesus sanoo: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Se ei ole itse rakkautta vaan itsensä hyväksyminen. Meillä on vastuu itsestä Jeesukselle. Jokainen kuitenkin on omasta uskosta vastuussa. Älkäämme siis arvostelko lähimmäisiä, koska olemme itsekin vajavaisia

    • Anonyymi

      Olisikohan niin, että silloin, kun arvostelemme toisia, niin puhummekin itsestämme. Näin näemme oman kuvamme toisissa, joista meidän itsemme kuuluukin tehdä parannus.
      Silloin kasvumme jatkuu rakkaudessa, yhdessä, yksin ja seurakunta yhteydessä. Voimme vaikuttaa vain omaan parannuksemme tekoon.

      1. kor. 13:
      1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
      2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
      3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
      4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
      5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
      6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
      7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

      • Anonyymi

        Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha.

        Olisiko aika erottaa seurakunnasta rikolliset ja murhaajat?


    • Anonyymi

      Jeesus on rakkaus, siksi hän on koko maailman valtias. Sellaiset ihmiset jotka valitsevat Jeesuksen he ovat Herralle rakkaat. Me ihmiset emme näe ihmisten sydämmiin. Siksi meillä ei ole valtaa luokitella ihmisiä, sinä et ole sovelias Jeesukselle.

    • Anonyymi

      Jeesus kärsi puolestamme, mitä meidän tulisi tehdä?Uskoa siihen mitä Herra opettaa. Jeesus on totuus ja rakkaus . Milloin sinä teet parannukseen soveliaita hedelmiä, hedelmistään puu tunnetaan
      Hyvät teot ja ajatukset ovat rakkaudesta. Syntien tunnustaminen ja parannuksen teko on tärkein!

      • Anonyymi

        Usko on kasvua täällä maanpäällä raamatun mukaan. Monet eivät sitä tiedosta mitä kasvu on. Sinulla on sukurasitus, sinä olet siitä imenyt virheellisiä ajatus tapoja. Uudenlainen ajattelu tapa lähtee raamatun pohjalta. Meidän tulee vartioida omia ajatuksia ja tekoja. Siksi älä ummista silmiä synnille!


    • Anonyymi

      Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.
      Ensin olisi pitänyt selvittää, ketä oli paikalla ja kuka ne talokaupan rahat piti.

    • Anonyymi

      Vanhan testamentin tapahtumat ovat monella tapaa vaikeita ymmärtää. Mutta kuitenkin siellä on lupaus lopun ajan ihmisille. Herra on armollinen omilleen. Herra on lyhentänyt aikoja. MUTTA Israil on nyt vaikeuksissa ,kuin aina on ollu. Jumalan rakkaus on kuitenkin suuri tätä kansaa kohtaan. Kuka voi taistella Jeesuksen voitto voimaa vastaan ei kukaan koska Jeesus on voittanut jo.

    • Anonyymi

      Niin, olihan Paavali ollut syypää moneenkin asiaan, mutta ei kuitenkaan siihen, mistä joku ylempänä kirjoitti.

      Raamattu on sama eilen, tänään, huomenna ja iankaikkisesti. Kenelle aukeaa vanha testamentti, niin hän pystyy sieltä tutkimaan lupaukset uuden testamentin puolelle. Jeesus on todella jo voittanut maailman ja siitä me Häntä kiitämme! Vaikka maailmassa kuohuu, niin Häneen uskovat saavat luottaa Jeesuksen voitto voimaan, amen! Kiitos Herralle!
      Kulkemalla sanan mukaan ja siinä pysymällä ja elämällä sen todeksi elämässämme, pysymme totisesti oikealla tiellä.

      • Anonyymi

        Taivaallinen tie onko sinulle se selvää? Tiedätkö et voi muuta, kuin Jeesukseen luottaen ja nähdä omat synnit. Mitä synti on jos ei omatunto sinua muistuta silloin olet vaarassa! Et voi kulkea kahta tietä. Raamatun sana sinulle sen osoittaa, vain rakkauden kautta tapahtuneet teot ovat oikein. Katso rakkautta niinkuin katsoisit peiliin mitä on minun ajatukseni . Mitä sinä tunne oletko raamatun mukaan oikealla tiellä.


    • Anonyymi

      Niinhän se on, me ihmiset näemme vain ulkokuoren, emme näe sitä, mitä ihminen sydämessään kantaa. Siksi teemme herkästi vääriä johtopäätöksiä muista.
      Meillä jokaisella on oma kasvu vauhtimme raamatun sanan tuntemisessa. Sitten, kun sana avautuu ja selkeytyy, niin se ikään kuin peilautuu meidän sisimpään ja on lääke moneen asiaan, mikä mieltämme saattaa painaa.
      Näin kasvu etenee Herran tien ja itsemme tuntemisessa sanan kautta.

    • Anonyymi

      Mitä sinun ajatuksesi sanoo? Se juuri ajatuksista lähtee teot. Silloin jos tunnet: kateutta lähimmäistäsi kohtaan. Sinä teet syntiä, tunnetko vihaa, haluaisitko antaa opetuksen toiselle, joka on sielulista. Sielullinen ajattelutapa on sellainen, joka on vääryyden ruokkimista itsessä, mitä sinussa tapahtuu sinun omatuntosi samuu ja olet pahan oma. Sitäkö sinä haluat? Haluatko sinä siirtyä ikuisuudessa pahan puolelle, mieti siellä et voi enään puolta vaihtaa.

    • Anonyymi

      Herramme Jeesus Kristus puhuttelee sinua. Ole rehellinen itsellesi, ole rehellinen Jeesukselle. Jeesus näkee sinun ajatuksesi ennen , kuin ne syntyvätkään. Mitä voit häneltä peittää? Avaudu pyri rehellisyyteen. Mikä on se salaisuus mitä et uskalla käsitellä itsesi kanssa? Sinä voit käsitellä asioita suoraan Herran kanssa. Mutta älä jää siihen roikkumaan, koska se mikä anteeksi annettiin on mennyttä. Jotkut asiat puhutaan ja sovitaan asian omistajien kanssa. Anteeksi anto on tärkein. Mene itseesi.

    • Anonyymi

      Sana sanookin näin:
      Luuk. 9:
      62 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Ei kukaan, joka laskee kätensä auraan ja katsoo taaksensa, ole sovelias Jumalan valtakuntaan".
      Meidän on aika vaikea elää, mikäli ihminen ei pysty ottamaan anteeksiantoa vastaan, tai ei kykene antamaan anteeksi.
      Menneiden jatkuva muisteleminen ja niiden ruotiminen vie ihmisen kiinni takaisin siihen tai niihin synteihin, mitkä ovat jo anteeksi annetut. Näin hän tulee itse kumonneeksi itseltään anteeksiannon ja vallitseva tilanne rasittaa häntä itseään tai muita turhaan.
      Rehellisyys ja syntien tunnustaminen Herralle johtaa siihen, että pysymme kiinni lupauksissa, jotka sana meille lupaa ja sitä kautta pysymme oikealla tiellä ja kymmenen käskyä pysyvät näin voimassa.
      Amen.

    • Anonyymi

      Jeesuksen nimessä ja veressä,rukoilkaa isä meidän rukous aamuisin perhekunnan puolesta ja iltaisin lähimmäisten ja heidän puolestaan,olkaa lisäsit rukoukseen. Jokainen on täällä maan päällä tekevä työtä, jos tahtoo. Meillä on oma vapaa tahto Kristuksessa. Rakastaa lähimmäistäsi niinkuin itseä.

    • Anonyymi

      Monesti paha hyökkää lähimmäistemme kautta, tarkoituksenaan suistaa meidät pois raiteiltaan. Älkää hyvät uskovat menkö siihen ansaan, sillä paha keksii aina keinot saada meidät raiteiltaan.
      Ottakaa silloin aseeksenne Jumalan Sana, jolla voitatte pahan hyökkäykset. Paha voitetaan aina hyvällä.
      Room. 12:
      21 Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
      Jeesus on jo voittanut pahan!
      Amen!

    • Anonyymi

      Jeesus Kristus on voittaja, Hän on puolellamme. Silloin kun uskomme on kaiken yläpuolella. Me näemme heidät, jotka ovat keskeneräisiä uskossa. Kaikki se mitä he tekevät itse vastaavat teoistaan. Silloin löydät oikean tien,kun et pahalla pahaan vastaa.

    • Anonyymi

      Minkälainen ihminen on hän, joka katsoo vain itseään? Sinulla on piirre, joka on narsistinen. Mitä sinä näet itsessäsi ,vain sen mikä on sinulle hyväksi. Mitä se on siitä hyödyt sinä yksin, koska luulet olevasi kaikkien yläpuolella. Entä lähimmäiset jotka kärsivät? Vielä on aikaa mennä Jeesuksen eteen ja tehdä parannus.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      UUSI

      Eikö uskovalla ole toivo taivaasta? Mitä on sitten sellainen ihminen, joka luulee olevansa uskossa, eikä ole? Mitä hän puhuu usko ja maailman Henki sekoitettuna, mitä seuraavaksi siitä? Eikö siitä seuraa se ,että se on seka sorto. Ihmiset eivät tiedä mitä uskoa, koska saarnaaja puhuu oman ajatuksen tuotteita,eikä Jumalan sanaa. Näitä tällaisia on liian paljon. Lue Raamattua, että tiedät mikä on totuus, että erotat hyvän ja pahan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe