https://www.tivi.fi/uutiset/tv/3588dc69-8d6b-4807-b725-04404215ab1c?ref=ampparit:6540
Autoja myydään yhä enemmän etänä. Asiakas tutustuu autoon ja sen tietoihin esimerkiksi netissä ja tekee ostopäätöksen.
Etäkauppaa koskevat erilaiset peruuttamis- ja muutkin ehdot kuin niin sanottua tavallista kauppaa. Siksi on olennaista tietää, onko kyse etäkaupasta.
Kuluttajariitalautakunta asettui kuluttajan kannalle ja suositti kaupan peruuttamista.
5
252
Vastaukset
Aika jännä tapaus.
Nyt jäämme odottamaan, noudattaako liike kuluttajariitautakunnan
esitystä, vai ei.
Ellei, niin tämä Petriksi kutsuttu autonostaja vienee asian kotipaikkansa
käräjille.
Jos hieman spekuloidaan, niin Petri on lisäksi hyötynyt asiasta aika lailla
ja koska nyt näyttää siltä, ettei hän joutuisi maksamaan edes auton arvonalennuksesta.
Mikäli asia viedään Alioikeuteen, eikä ratkaista oikeuden ulkopuolella,
hän tulee aika suurella todennäköisyydellä voittamaan "keissin".
Saas nähä, puuttuuko oikeus tähän ostajan saamaan ylimääräiseen
hyötyyn.
Käsitykseni mukaan ns. "oikeuden ja kohtuuden" tulisi tässä jollain lailla
kohdata.
Voi myös kysyä, loppuvatko käytettyjen autojen etäkaupat kuin seinään,
koska takkiin voi huolimattomuuden vuoksi tulla näinkin rajusti.- Anonyymi
eli suomeksi et voi huijata etäkaupassa?
- Anonyymi
tieto lisää ostoturvaa
- Anonyymi
hienoa
- Anonyymi
Tesla Model 3 Long Range 75 kWh - Elektrisch - Automatik - 476 hp hp 18700 e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882