Ylävatsan ultraäänitutkimus

Anonyymi-ap

Voiko sen perusteella tulla alkoholinkäytön lopetuksen kehoitus?

23

278

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos löytyy paha rasvamaksa tai kirroottisia muutoksia maksassa. Samaten, jos haimassa näkyy mitään.

      • Anonyymi

        Näkyykö siinä, miten pitkällä mahdollinen kirroosi on?


    • Anonyymi

      Eikö alkoholin käyttöä voi lopettaa ilman lääkärin kehotusta ?

      • Anonyymi

        Voi, mutta en lopeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, mutta en lopeta.

        Oletko sama, joka kyselee näistä alkoholiin liittyvistä sairauksista jatkuvasti ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sama, joka kyselee näistä alkoholiin liittyvistä sairauksista jatkuvasti ?

        Joo 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo 😂

        Kerroit, ettet lopeta juomista, niin miksi sitten pelkäät kaikkia alkoholista mahdollisesti aiheutuvia sairauksia ?
        Jos pelottaa, niin sitten kannattaa lopettaa juominen, pienempi riski sairastua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroit, ettet lopeta juomista, niin miksi sitten pelkäät kaikkia alkoholista mahdollisesti aiheutuvia sairauksia ?
        Jos pelottaa, niin sitten kannattaa lopettaa juominen, pienempi riski sairastua.

        Itselläni on syömisen kanssa sama, olen ihan sika lihava ja pelkään kuollakseni kuolemaa, mutta en silti saa tehtyä elämäntapamuutosta. Olisiko joillain hyviä keittiö psykologisia ajatuksia tähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on syömisen kanssa sama, olen ihan sika lihava ja pelkään kuollakseni kuolemaa, mutta en silti saa tehtyä elämäntapamuutosta. Olisiko joillain hyviä keittiö psykologisia ajatuksia tähän?

        Kannattaa perehtyä itsekseen miettimään, miksi et saa tehtyä elämäntapamuutosta.
        Jos syöt liikaa, liian usein, olisi hyvä miettiä, miksi syöt.
        Oletko tunnesyöjä, syötkö johonkin tunteeseen, ahdistukseen tms. , helpottaako se oloa ?
        Elämäntapamuutosta on vaikea tehdä, jos ei ensin pääse selville pohjimmaisesta syystä, mikä hankalaan tilanteeseen on johtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa perehtyä itsekseen miettimään, miksi et saa tehtyä elämäntapamuutosta.
        Jos syöt liikaa, liian usein, olisi hyvä miettiä, miksi syöt.
        Oletko tunnesyöjä, syötkö johonkin tunteeseen, ahdistukseen tms. , helpottaako se oloa ?
        Elämäntapamuutosta on vaikea tehdä, jos ei ensin pääse selville pohjimmaisesta syystä, mikä hankalaan tilanteeseen on johtanut.

        Sepä se kun en saa kiinni siitä asiasta mistä tämä johtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä se kun en saa kiinni siitä asiasta mistä tämä johtuu.

        Millaisia sun elämäntavat on nykyään ?
        Mitä teet päivisin, tai yleensäkin elämässäsi ? Liikutko, pelaatko laitteilla, käytätkö alkoholia ? Henkisellä puolella, oletko ahdistunut, oletko joskus kokenut jotain traumatisoivaa, oletko yksinäinen vai onko kavereita, ystäviä, miten suhtaudut itseesi, oletko tyytyväinen itseesi ?
        On paljon asioita, joita pystyy käymään omalla kohdallaan läpi, ja miettiä mitä ajatuksia ne herättää. Löytyykö jotain epäkohtia, mikä ei miellytä, mikä on hyvin, jne.
        Tuli oikeastaan mieleen kysäistä, miltä susta tuntuu silloin, kun tekee mieli syödä ? Ja miltä tuntuu syödessä tai heti sen perään ? Tuntuuko mielihyvää, helpottaako mahdollisesti ahdistusta, tms. ?
        Tällasta " terapian poikasta " tavikselta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia sun elämäntavat on nykyään ?
        Mitä teet päivisin, tai yleensäkin elämässäsi ? Liikutko, pelaatko laitteilla, käytätkö alkoholia ? Henkisellä puolella, oletko ahdistunut, oletko joskus kokenut jotain traumatisoivaa, oletko yksinäinen vai onko kavereita, ystäviä, miten suhtaudut itseesi, oletko tyytyväinen itseesi ?
        On paljon asioita, joita pystyy käymään omalla kohdallaan läpi, ja miettiä mitä ajatuksia ne herättää. Löytyykö jotain epäkohtia, mikä ei miellytä, mikä on hyvin, jne.
        Tuli oikeastaan mieleen kysäistä, miltä susta tuntuu silloin, kun tekee mieli syödä ? Ja miltä tuntuu syödessä tai heti sen perään ? Tuntuuko mielihyvää, helpottaako mahdollisesti ahdistusta, tms. ?
        Tällasta " terapian poikasta " tavikselta...

        Olen 40v ja elämä on jo mennyt ohitse, minulla on diagnoosit paniikkihäiriöön ja vakavaan masennukseen ja olen nyt sulkeutunut kotia, käyn vain kaupassa ja minkäänlaista sosiaalista elämää minulla ei ole ollut enää vuosiin. Syön monipuolisesti mutta annoskoot ovat valtavia ja useita kertoja päivässä. Syöminen on ainoa asia elämässäni mistä koen edes hetkellisesti mielihyvää. En käytä alkoholia enkä muita päihteitä. Tietokoneella vietän aikaa youtubea katsoen. Traumoista en oikein tiedä, kun ei omasta mielestäni niitä ole ollut. Tosin minä miellän traumoiksi oikeastan vain vain henkisen tai fyysisen väkivallan tai seksuaaliset asiat. Noin 20 vuotiaana aloin kärsiä paniikkikohtauksista ja pystyin 15v olemaan työelämässäkin, kunnes en enää jaksanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 40v ja elämä on jo mennyt ohitse, minulla on diagnoosit paniikkihäiriöön ja vakavaan masennukseen ja olen nyt sulkeutunut kotia, käyn vain kaupassa ja minkäänlaista sosiaalista elämää minulla ei ole ollut enää vuosiin. Syön monipuolisesti mutta annoskoot ovat valtavia ja useita kertoja päivässä. Syöminen on ainoa asia elämässäni mistä koen edes hetkellisesti mielihyvää. En käytä alkoholia enkä muita päihteitä. Tietokoneella vietän aikaa youtubea katsoen. Traumoista en oikein tiedä, kun ei omasta mielestäni niitä ole ollut. Tosin minä miellän traumoiksi oikeastan vain vain henkisen tai fyysisen väkivallan tai seksuaaliset asiat. Noin 20 vuotiaana aloin kärsiä paniikkikohtauksista ja pystyin 15v olemaan työelämässäkin, kunnes en enää jaksanut.

        Paino indeksini on vähän yli 60.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, mutta en lopeta.

        Kuole sitten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuole sitten!

        Ei tarvitse lopettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 40v ja elämä on jo mennyt ohitse, minulla on diagnoosit paniikkihäiriöön ja vakavaan masennukseen ja olen nyt sulkeutunut kotia, käyn vain kaupassa ja minkäänlaista sosiaalista elämää minulla ei ole ollut enää vuosiin. Syön monipuolisesti mutta annoskoot ovat valtavia ja useita kertoja päivässä. Syöminen on ainoa asia elämässäni mistä koen edes hetkellisesti mielihyvää. En käytä alkoholia enkä muita päihteitä. Tietokoneella vietän aikaa youtubea katsoen. Traumoista en oikein tiedä, kun ei omasta mielestäni niitä ole ollut. Tosin minä miellän traumoiksi oikeastan vain vain henkisen tai fyysisen väkivallan tai seksuaaliset asiat. Noin 20 vuotiaana aloin kärsiä paniikkikohtauksista ja pystyin 15v olemaan työelämässäkin, kunnes en enää jaksanut.

        Ilmeisesti syöt sen takia, kun olet sulkeutunut sinne kotiin, olet ehkä ahdistunut, masentunut, yksinäinen, ym.
        Ruoka tuo sinulle lohtua, jos tuntuu, ettei paljon mitään muuta ole. Ja kerrotkin, että saat syömisestä mielihyvää, eli harrastat lohtusyömistä. Syömisestä tuleva mielihyvä siirtää pahan olon hetkeksi taka-alalle.
        Tarvitsisit oikeanlaista terapiaa, tuo sulkeutuminen yksinäisyyteen on ehkä se pahin juttu.
        Oletko käynyt koskaan missään juttelemassa kenenkään ammattilaisen kanssa ?
        Sinunkin ongelmaasi pystyy saamaan apua, älä menetä toivoasi. On mahdollista onnistua saamaan uudestaan elämästä kiinni, jos itse niin haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuole sitten!

        Ei noin saa sanoa kenellekään.


    • Anonyymi

      Aika monella meistä on asia josta ei pääse, niin minullakin. Rakastan ihmistä jota pitäisi potkaista persuuksille ja työntää vielä pitkällä tikulla kauas. irti en pääse. Voimia juojalle ja syöjälle!

      • Anonyymi

        Kiitos. T: syöjä


    • Anonyymi

      Vastaako tällä palstalla terveydenhoidon Ammattilaiset?

      • Anonyymi

        Tuskinpa vastaa, vaikka kukapa sitäkään voisi tietää.


    • Anonyymi

      Luin, ettei maksakirroosi jää kiinni ultraäänitutkimuksessa.

      • Anonyymi

        Kaikkein tarkin maksan tutkimus on koepalan otto, se kertoo maksan kunnon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe