En ymmärrä miksi vammaisten olympialaiset tulee telkkarista? En ole kenenkään kuulluut niitä seuraavan?
Oletko seurannut vammaisten olympialaisia?
22
199
Vastaukset
- Anonyymi
Näytti olevan katsomo täynnä, kun sunnuntaina katsoin telkkarista. Arkipäivisin ei tietenkään ole kuin joku kymmenen tuhatta, mutta illalla taas täydet katsomot. Vaikka eihän se ketään kiinnosta.
- Anonyymi
Leo-Pekka pääsi loppukilpailuun eli katsoin.
- Anonyymi
Katson aina, jos suinkin mahdollista.
- Anonyymi
Olen seurannut.
- Anonyymi
En katso enkä ymmärrä koko touhua
- Anonyymi
Koniratsastuksessa saa treenattua lantioliikettä eteen takse, mitä ei muuten pysty treenattua
- Anonyymi
Korvien välin vammat paljastuvat tällaisista aloituksista.
- Anonyymi
Juuri näin. Muistan kun sala-ampujan luodista halvaantunut, pyörätuoliin joutunut Alabaman kuvernööri George Wallace tokaisi, että jotkut tuntuvat puolestaan olevan yläpäästään halvaantuneita.
- Anonyymi
Neverhölrd
- Anonyymi
Olen vilkaissut silloin tällöin, mutta en ymmärrä vammaisuuden luokitusta joissakin lajeissa. Katsoin uintikilpailua jonka brasililainen Gabriel dos Santos Araujo voitti. Hänellä ei ollut käsiä ja ei paljon jalkojakaan. Hänen selkäuintinsa oli jotain aivan mahtavaa.
- Anonyymi
Tottakai katson, on hienoa että vammaisurheilijoille tarjotaan menestystä oikein olympia tasolla.
Toki jos pieni kritisointi sallitaan, niin paraurheilun ongelmana on mielestäni aina ollut tietty epäreiluus. Vaikka urheilijat ovat vammansa perusteella lajiteltu luokkiin, niin silti vamman laatu vaihtelee yksilöittäin ja on vaikea taata sitä että laji on reilu kaikille. Luokkia pitäisi olla hyvin paljon. Naisten tuolikeihään heitossa kiinalainen oli täysin ylivertainen ja selästi näki että hänen ylävartalonsa liikkuvuus oli paljon parempi kuin muiden. Muut joutuivat heittämään keihästä enemmän kädellään, hän sai vauhtia myös ylävartalosta. - Anonyymi
Kyllä olen seurannut!
Mielenkiintoisia lajeja sekä Suomlaisia menestyjiä! - Anonyymi
Tuovat mitaleja suomeen, toisin kuin ryyppyleireillä "treenanneet" huippuurheilijat jos näin voi edes sanoa.
- Anonyymi
Nuoret, 16...30 vuotiaat ei jaksa eikä halua katsella noita raajarikkoja kilpailemassa.
On mielelle liian rasittava ajatus, että tuollainen vamma voi tulla liikkuvalle nuorelle itselleenkin. Vaikka kaatuu pyörällä tai joutuu auton töytäisemöksi.
Ehkä vanhemmat ikäluokat omine, moninaisine kremppoineen osaa jo paremmin suhtautua noiden käsivarsi-amputoitujen ja sokeiden ym. elämään. - Anonyymi
Noiden kisojen seuraaminen on vähän kuin alkaisi katsoa sokeiden välistä koripallopeliä alusta loppuun. Istualtaan heitetty keihäskin on aika outoa touhua. Totta kai niitä keskenään kiinnostaa kilpailla, mutta että suurta yleisöäkin jännittää siinä mukana.
- Anonyymi
Ei kai sen ihmeellisempää kuin suojalkapallo tai eukonkanto,,,,tai saappaanheitto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai sen ihmeellisempää kuin suojalkapallo tai eukonkanto,,,,tai saappaanheitto
Onko noikin kisat nykyään YLE:n tuntikaupalla televisioimia megaluokan kisoja?
- Anonyymi
On sitä erikoisia murheita ihmisillä, vaikka ei ole mikään pakko seurata niitä kisoja.
Minä puolestani ihmettelen, miksi jotkut seuraavat raavaita miehiä luistimilla tökkimässä jotain kumimötikkää jäällä edestakaisin ja verikin lentää..- Anonyymi
Joukkueurheilun kamppailulajeissa on aina pienenä pelkona että joku kolhaisee nenuun tai käsivarteen, niin että siinä vertakin hiukan tirskahtaa. Se kuuluu pelin luonteeseen ja asiaan.
Onhan noi käsivammaisetkin aikanaan koheltaneet, kun on niitä raajojansa menettäneet.
- Anonyymi
Jousiammunta ilman käsiä on varsin villiä seurattavaa !
- Anonyymi
Eihän suomi pärjää kuin paraolympialaisissa.
Kunnia osallistujille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän suomi pärjää kuin paraolympialaisissa.
Kunnia osallistujille.Jotenkin tuntuu että samoin kuin reilut sata vuotta sitten "nousevana kansakuntana" Suomi oli ainakin yleisurheilun suurvalta ja sittemmin menestyi hyvin parakisoissa. Nyt taas uudet hieman samanlaisessa asemassa olevat maat menestyvät. Uusissa taitolajeissa tulee Suomelle hieman menestystä kunnes niihinkin tulee suurempi kansainvälinen kiinnostus ja osanotto.
Itse seuraan lähinnä yleisurheilua ja nautin niiden kansainvälisistä kisoista suomalaisten menestyksestä riippumatta. Myös omat kansalliset kisamme ovat mukavaa katsottavaa - ja Ruotsi-ottelu tottakai !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432211Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t22984Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685