Oletko seurannut vammaisten olympialaisia?

Anonyymi-ap

En ymmärrä miksi vammaisten olympialaiset tulee telkkarista? En ole kenenkään kuulluut niitä seuraavan?

22

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näytti olevan katsomo täynnä, kun sunnuntaina katsoin telkkarista. Arkipäivisin ei tietenkään ole kuin joku kymmenen tuhatta, mutta illalla taas täydet katsomot. Vaikka eihän se ketään kiinnosta.

• Anonyymi

Leo-Pekka pääsi loppukilpailuun eli katsoin.

• Anonyymi

Katson aina, jos suinkin mahdollista.

• Anonyymi

Olen seurannut.

• Anonyymi

En katso enkä ymmärrä koko touhua

• Anonyymi

Koniratsastuksessa saa treenattua lantioliikettä eteen takse, mitä ei muuten pysty treenattua

• Anonyymi

Korvien välin vammat paljastuvat tällaisista aloituksista.

• Anonyymi

Juuri näin. Muistan kun sala-ampujan luodista halvaantunut, pyörätuoliin joutunut Alabaman kuvernööri George Wallace tokaisi, että jotkut tuntuvat puolestaan olevan yläpäästään halvaantuneita.

• Anonyymi

Neverhölrd

• Anonyymi

Olen vilkaissut silloin tällöin, mutta en ymmärrä vammaisuuden luokitusta joissakin lajeissa. Katsoin uintikilpailua jonka brasililainen Gabriel dos Santos Araujo voitti. Hänellä ei ollut käsiä ja ei paljon jalkojakaan. Hänen selkäuintinsa oli jotain aivan mahtavaa.

• Anonyymi

Tottakai katson, on hienoa että vammaisurheilijoille tarjotaan menestystä oikein olympia tasolla.

Toki jos pieni kritisointi sallitaan, niin paraurheilun ongelmana on mielestäni aina ollut tietty epäreiluus. Vaikka urheilijat ovat vammansa perusteella lajiteltu luokkiin, niin silti vamman laatu vaihtelee yksilöittäin ja on vaikea taata sitä että laji on reilu kaikille. Luokkia pitäisi olla hyvin paljon. Naisten tuolikeihään heitossa kiinalainen oli täysin ylivertainen ja selästi näki että hänen ylävartalonsa liikkuvuus oli paljon parempi kuin muiden. Muut joutuivat heittämään keihästä enemmän kädellään, hän sai vauhtia myös ylävartalosta.

• Anonyymi

Kyllä olen seurannut!

Mielenkiintoisia lajeja sekä Suomlaisia menestyjiä!

• Anonyymi

Tuovat mitaleja suomeen, toisin kuin ryyppyleireillä "treenanneet" huippuurheilijat jos näin voi edes sanoa.

• Anonyymi

Nuoret, 16...30 vuotiaat ei jaksa eikä halua katsella noita raajarikkoja kilpailemassa.

On mielelle liian rasittava ajatus, että tuollainen vamma voi tulla liikkuvalle nuorelle itselleenkin. Vaikka kaatuu pyörällä tai joutuu auton töytäisemöksi.

Ehkä vanhemmat ikäluokat omine, moninaisine kremppoineen osaa jo paremmin suhtautua noiden käsivarsi-amputoitujen ja sokeiden ym. elämään.

• Anonyymi

Noiden kisojen seuraaminen on vähän kuin alkaisi katsoa sokeiden välistä koripallopeliä alusta loppuun. Istualtaan heitetty keihäskin on aika outoa touhua. Totta kai niitä keskenään kiinnostaa kilpailla, mutta että suurta yleisöäkin jännittää siinä mukana.

• Anonyymi

Ei kai sen ihmeellisempää kuin suojalkapallo tai eukonkanto,,,,tai saappaanheitto

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai sen ihmeellisempää kuin suojalkapallo tai eukonkanto,,,,tai saappaanheitto

Onko noikin kisat nykyään YLE:n tuntikaupalla televisioimia megaluokan kisoja?

• Anonyymi

On sitä erikoisia murheita ihmisillä, vaikka ei ole mikään pakko seurata niitä kisoja.

Minä puolestani ihmettelen, miksi jotkut seuraavat raavaita miehiä luistimilla tökkimässä jotain kumimötikkää jäällä edestakaisin ja verikin lentää..

• Anonyymi

Joukkueurheilun kamppailulajeissa on aina pienenä pelkona että joku kolhaisee nenuun tai käsivarteen, niin että siinä vertakin hiukan tirskahtaa. Se kuuluu pelin luonteeseen ja asiaan.

Onhan noi käsivammaisetkin aikanaan koheltaneet, kun on niitä raajojansa menettäneet.

• Anonyymi

Jousiammunta ilman käsiä on varsin villiä seurattavaa !

• Anonyymi

Eihän suomi pärjää kuin paraolympialaisissa.
        Kunnia osallistujille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän suomi pärjää kuin paraolympialaisissa.
        Kunnia osallistujille.

Jotenkin tuntuu että samoin kuin reilut sata vuotta sitten "nousevana kansakuntana" Suomi oli ainakin yleisurheilun suurvalta ja sittemmin menestyi hyvin parakisoissa. Nyt taas uudet hieman samanlaisessa asemassa olevat maat menestyvät. Uusissa taitolajeissa tulee Suomelle hieman menestystä kunnes niihinkin tulee suurempi kansainvälinen kiinnostus ja osanotto.
        Itse seuraan lähinnä yleisurheilua ja nautin niiden kansainvälisistä kisoista suomalaisten menestyksestä riippumatta. Myös omat kansalliset kisamme ovat mukavaa katsottavaa - ja Ruotsi-ottelu tottakai !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2211
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe