Suomeen saattaa tulla käteispakko

Anonyymi-ap

Käteinen käy yhä harvemmassa suomalaisyrityksessä. Tekeillä oleva EU-asetus voi johtaa käteispakkoon eli käteisen olisi käytävä maksuvälineenä kaikkialla euroalueella.
EU-komissio haluaa, että eurosetelit ja -kolikot olisi pakko hyväksyä maksuvälineenä kaikkialla euroalueella. Käteisasetus voi tuoda melkoisen suunnanmuutoksen Suomessa, jossa käteisen käyttö on vähentynyt arjessa vauhdilla.
Käteinen kelpaa Suomessa yhä harvemmassa kahvilassa ja kirjastossa. Nostoautomaattienkin määrä vähenee.

Tähän voi lähivuosina tulla muutos, sillä EU-komissio haluaa, että jatkossa eurosetelit ja -kolikot olisi pakko hyväksyä maksuvälineenä kaikkialla euroalueella.

Tekeillä oleva käteisasetus on osa yhtenäisvaluuttapakettia, jossa yhtenä tavoitteena on ottaa käyttöön myös digitaalinen euro. Komission tavoitteena on varmistaa käteisen laaja hyväksyttävyys ja riittävä saatavuus.

AIVAN MAHTAVAA!! Kaikkihan tietää että kätein en on paras maksuvaihtoehto.

72

674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Molemmat ovat hyviä. Mutta jos olisi joko tai niin sitten kortti koska itsepalvelukassat.

• Anonyymi

Miulta ei ole kteinen koskaan edes poistunut, en ole koskaan maksanut kortilla.

Hieno asia, että on ymmrretty, että korttimaksu ei aina edes toimi, tänäänkin lehdessä oli että korteilla ei ole voinut maksaa, että ostokset jää kaupaan, ei jää jos maksaa käteisellä.

Käteinen on vanha hyvä tapa, mitä sitä muuttamaan kun vanha systeemi toimii parhaiten.

On varmasti huomattu se että ihmiset joutuvat velkoihin kun makselee luottokorteilla, joten senkin vuoksi palautetaan käteiset kaikkiin kauppoihin. Hienoa.

• Anonyymi

Toimeentulotuen maksamista prepaid-kortille harkitaan. Siinähän aloittaja sitten ihmettelee, millä maksaa.

• Anonyymi

Oi oi...en tarvi tt tukea, enkä saisikaan, olen sen verran varakas, ettei ole tarvetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oi oi...en tarvi tt tukea, enkä saisikaan, olen sen verran varakas, ettei ole tarvetta.

Ai tässä keskustelussa olet varakas?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai tässä keskustelussa olet varakas?

Kyllä. Olen varakas.Enkä vain tässä keskustelussa, vaan todellisessa elämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Olen varakas.Enkä vain tässä keskustelussa, vaan todellisessa elämässä.

Mutta et niin varakas ettetkö saa kelasta tt-tukea laskuihin.

• Anonyymi

Käteinen on hankalaa ja turhaa, mutta molempia saa olla.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kauhea kaaos kun korttimaksamiseen tulee häiriö niin ompa käteinen paikallaan.Jos säästää haluaa niin seteleitä sivuun.

• Anonyymi

Viime talvena oli pari kertaa se häiriö. Toinen pankkijärjestelmässä ja toinen sitten kassajärjestelmässä. Ihmiset ulisivat ja vaikersivat kassoilla voimattomina.
        Mutta kun pitää muutamaan kymppiä sekä kännykän kuorissa että lompakossa
        niin helposti löytyy aina se maksuväline vaikka luottokortti on mukana.

• Anonyymi

Kerrankin jotain fiksua päättämistä.

On ymmärretty että käteistä ei mikään voita, ja pakotetaan sitä käyttämään. Aivan loistavaa. Jospa nuo luottovelkaiset vähenisi.

• Anonyymi

Tässä täytyy muistaa järki oli suomen rajojen ulkopuolella. En ole ns nykyaikaisia maksutapoja vastaan mutta kortti/mobile/älykellolla maksukiima mennyt överiksi koska johti käteisen kieltäytymiseen joissakin lafkoissa.

• Anonyymi

Eikä tule sitten niitä noloja tilanteita kassalla, kun kortin saldoa olikin vähemmän kuin oli luullut.

• Anonyymi

Askel vuosikymmeniä taaksepäin. Käteisen rahan ja muun kuin virallisen virtuaalirahan käyttö pitäisi kieltää. Vaikeuttaisi erittäin hyvin huumekauppaa, pimeää taloutta ja rikollisuutta, kun rahan siirrot olisivat hyvin jäljitettävissä.

Kummasti ihmisillä on ongelmia korttien kanssa, itse muistan 20 vuoden ajalta yhden tapauksen, kun oli kortin kanssa ongelmaa. Toisen pankin kortti toimi.

• Anonyymi

Ei rikollisuus sillä vähene raha olisi vain digitaalista.

• Anonyymi

No jos on luoottovelka kierteessä niin pakkohan sitä korttia on sillon käyttää, kun tilillä ei ole rahaa!! se on ymmärrettävää, ei pitäisi olla kortteja heillä jotka ei sitä osaa oikein käyttää.

Omituista sanoa että rahan käyttö on vanhan aikaista???? Miksi maksaminen olisi vanhanaikasta????? En ymmärrä, selvennä??????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos on luoottovelka kierteessä niin pakkohan sitä korttia on sillon käyttää, kun tilillä ei ole rahaa!! se on ymmärrettävää, ei pitäisi olla kortteja heillä jotka ei sitä osaa oikein käyttää.

Omituista sanoa että rahan käyttö on vanhan aikaista???? Miksi maksaminen olisi vanhanaikasta????? En ymmärrä, selvennä??????

Se on tuo kateus,toisilla on rahaa ja toisella ei

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei rikollisuus sillä vähene raha olisi vain digitaalista.

Eiköhän se vähenisi. Miten ajattelit, että varastettua omaisuutta saisi myytyä, jos käytössä olisi vain tilisiirto? Lähtisi sosiaalituet ja sitten voisikin jo verottaja kiinnostua, millä elää. Noh, voisihan tuota vielä jotenkin kiertää mutta huomattavasti vaikeampaa siitä tulisi. Erityisesti esim. huumekaupan yläpäässä kun isoihin summiin kiinnitetään paremmin huomiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai käytän luottokorttia kun saan cashbackillä rahaa takaisin. Kortin veloitus on 100% eli euroakaan ei mene korkoja eikä myöskään kuluja. Toki voisin maksaa myös debitillä.

Opettele lukemaan. Rahan käyttö ei ole vanhanaikaista. Käteisen käyttö on. Mitään järkeä kantaa jotain papereita ja metallipalasia ympäriinsä.

• Anonyymi

Ulkomailla oli taloussota. EU-avustuksia oli ohjattu pankkien toiminnan ylläpitämiseen ja rikkaat kävivät pankeissa päivittäin viihdyttämässä itseään (vaativat ohjelmaa pankeilta) ja syömässä ja juomassa pankin laskuun. Ulkomailla ei ole enää pankkeja, koska ne suljettiin rahojen loppumisen takia. Ruotsi on varoittava esimerkki siitä, kun siellä loppui käteisen käyttö kokonaan ja nyt Ruotsin Nordea on sulkenut pankkitoimintansa. Ehkä Suomessakin kannattaisi nyt varmuuden vuoksi nostaa käteistä rahaa kotiin päivittäisten ostosten tekemiseksi. Käteisen kanssa pärjää, jos pankkitoimintaan tulee häiriöitä.

Ulkomaiden taso oli romahtanut täysin. Pankeista he eivät tajunneet mitään. Se oli joku korkkareiden valintakysymys. Ja se, kuka pääsee pankkien tilaisuuksiin. Raha oli jo aivan liian monimutkainen aihe globalisaation jälkeen. Pankkeja tarvitaan oikeasti rahojen säilyttämistä varten ja jotkut tarvitsevat pankkilainoja.

• Anonyymi

Korttitapahtumat ovat jäljitettävissä mutta käteisen käyttö varsinkaan kuitittomana ei ole.
      Käytän käteistä harkintani mukaan mutta kymmenet vuodet olen maksanut pääsääntöisesti kortin credit puolella, ka.1,5kk:n korottomalla maksuajalla.

• Anonyymi

Miksi ne ylipäänsä pitäisi olla jäljitettävissä? Päinvastoin kuin muutamat foliohatut kuvittelevat käteisen käyttäjät eivät ole rikollisia sen enempää tai vähempää kuin korttimaksajatkaan.

• Anonyymi

Käeisenä kkun maksaa niin ei tarvi pelätä että jäljitettäisiin asiakasta. Kauheeta noi rikolliset kun kyttää kaikki ostokset tekijät.

Käteisellä ei tule mainoksia kotiin että mitä olet ostanut, kun kortilla tulee heti joku tarjous kotiin... en jaksa noita kyttäilijöitä.

KÄTEINEN ON PARAS, NYT OVAT JO ASIANTUNTIJATKIN SEN HOKANNEET.!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ne ylipäänsä pitäisi olla jäljitettävissä? Päinvastoin kuin muutamat foliohatut kuvittelevat käteisen käyttäjät eivät ole rikollisia sen enempää tai vähempää kuin korttimaksajatkaan.

Jäljitettävyys? Esimerkkinä vaikkapa pitemmällä tähtäyksellä perintöjen ennakkojärjestely verotusta ajatellen.
        On joukko pienempiä maksutapahtumia joissa käteisen kuititon käyttäminen on molempien osapuoltan etu.
        Marginaaliryhmänä ovat jotkut intiimiplavelut jotka hoituvat parhaiten käteisellä.
        Jne. Jne.
        Huomattavasti mittavampaa on esimerkiksi huumekauppa jossa liikkuu aivan toisen luokan summat käteisrahaa. Aina joskus uutisoidaan takavarikoiduista summista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käeisenä kkun maksaa niin ei tarvi pelätä että jäljitettäisiin asiakasta. Kauheeta noi rikolliset kun kyttää kaikki ostokset tekijät.

Käteisellä ei tule mainoksia kotiin että mitä olet ostanut, kun kortilla tulee heti joku tarjous kotiin... en jaksa noita kyttäilijöitä.

Olen vuosikymmenet maksanut ostokseni luottokortilla ja päivittäistavaroiden hankinnassa ottanut myös bonukset. En ole havainnut pienintäkän haittaa asiasta.
        Jos jotakin insatannsia kiinnostaa minun markettiostokseni niin siitä vaan!
        KÄTEISEN KÄYTTÖ ON LOGISTINEN ÄLYTTÖMYYS!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen vuosikymmenet maksanut ostokseni luottokortilla ja päivittäistavaroiden hankinnassa ottanut myös bonukset. En ole havainnut pienintäkän haittaa asiasta.
        Jos jotakin insatannsia kiinnostaa minun markettiostokseni niin siitä vaan!
        KÄTEISEN KÄYTTÖ ON LOGISTINEN ÄLYTTÖMYYS!

PARHAAT VARKAAT JA ROISTOT OSAAVAT TEHDÄ OMAN TYÖNSÄ NÄKYMÄTTÖMÄKSI.
        Harrastelijat jäävät aina kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä mainoksia tulee kotiin? Kerro yksi (1) esimerkki ja kerro myös teknisesti, miten kauppa voisi toimittaa minulle mainoksen maksettuani luottokortilla - eli mistä kauppa saisi osoitetietoni?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jäljitettävyys? Esimerkkinä vaikkapa pitemmällä tähtäyksellä perintöjen ennakkojärjestely verotusta ajatellen.
        On joukko pienempiä maksutapahtumia joissa käteisen kuititon käyttäminen on molempien osapuoltan etu.
        Marginaaliryhmänä ovat jotkut intiimiplavelut jotka hoituvat parhaiten käteisellä.
        Jne. Jne.
        Huomattavasti mittavampaa on esimerkiksi huumekauppa jossa liikkuu aivan toisen luokan summat käteisrahaa. Aina joskus uutisoidaan takavarikoiduista summista.

Eli käteinen pitäisi poistaa, koska se mahdollistaa veronkierron ja huumekaupan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä mainoksia tulee kotiin? Kerro yksi (1) esimerkki ja kerro myös teknisesti, miten kauppa voisi toimittaa minulle mainoksen maksettuani luottokortilla - eli mistä kauppa saisi osoitetietoni?

Kaupoilla on sinun tietosi, kun olet alkanut luottokortilla ja puhelimella makselemaan, sieltä ne tulee suoraan maksutapahtumasta kuka on ostanut mitäkin. Eihän ne kortit toimi niin, ettei ole sinun henkilötietjasi siellä rkeisterissä.

Kortilla maksien tiedot menee aina kaupan ja luottoyhtiön tienoon, ja kaupat voi hyödyntää laittamalla mainoksia tulemaan.

Jo se että on tietokone antaa mahollisuuden kauppojen laittaa mainoksia. Minä kun joskus katslen netistä jotain tuotetta,niin jo alkaa tulemaan eiliaisa asioita mainostelemaan, tätä saatat tarvita, täst saatat olla kiinnostunut! Mainosta pukkaa.

Sinun itetosi on moenssa paikassa, joten kyllä ne tiedot tulee tavalla tai toisella kaupaan.

Joskus tulee lista että nämä tuotteet olet ostanut viimeisen viikon aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupoilla on sinun tietosi, kun olet alkanut luottokortilla ja puhelimella makselemaan, sieltä ne tulee suoraan maksutapahtumasta kuka on ostanut mitäkin. Eihän ne kortit toimi niin, ettei ole sinun henkilötietjasi siellä rkeisterissä.

Kortilla maksien tiedot menee aina kaupan ja luottoyhtiön tienoon, ja kaupat voi hyödyntää laittamalla mainoksia tulemaan.

Jo se että on tietokone antaa mahollisuuden kauppojen laittaa mainoksia. Minä kun joskus katslen netistä jotain tuotetta,niin jo alkaa tulemaan eiliaisa asioita mainostelemaan, tätä saatat tarvita, täst saatat olla kiinnostunut! Mainosta pukkaa.

Sinun itetosi on moenssa paikassa, joten kyllä ne tiedot tulee tavalla tai toisella kaupaan.

Joskus tulee lista että nämä tuotteet olet ostanut viimeisen viikon aikana.

Entä sitten?

• Anonyymi

Sirua pitäisi odotella kauemmin niin että sen näkee naapurinkin otsasta. Häätötoimet maailma on aina osannutkin, joten ei lakien ideoiminen tuo mitään uutta auringon alla.

• Anonyymi

Helvetin hyvä juttu.

• Anonyymi

Vihdoinkin hyvä asia.

SUOMI ON OLLUT VUOSIA TUULIAJOLLA NÄIDNE UUDISTUKSTEN KANSA, ja nyt huomaa että vanhassa vara parempi.

LUOTTOKORTIT PITÄÄ KIELTÄÄ.

• Anonyymi

Miksi kieltää?
        Siinä tapauksessa taloudellinen toiminta halvantuisi pahasti!

• Anonyymi

Köyhien ongelmako muka raha heh kun ei tilillä rahaa eikä käteistä.

• Anonyymi

Kaikki pakot ovat tärkeitä EU:lle. Pakko sitä ja pakko tätä. Pitää olla pakko ja pakon on oltava EU:n määräämä. Koko ajan EU:n komissio keksii uusia pakkoja ja EU:n parlamentti ne halukkaasti hyväksyy. Taitavat MEPitkin niitä keksiä. Kun joku keksii, että tehdääs tämmönen pakko niin kaikki EU-federalistit (=imperialistit) sitä innolla kannattavat. On tämä pullonkorkkipakko, korkin on oltava kiinni pullossa. Eihän se nyt niin hirveästi haittaa, mutta tärkeintä on, että ihmiset kokevat sen arjessaan ja tietävät, että sen on määrännyt EU. Riesa se on pienikin riesa ja pakko se on pienikin pakko. Ihmisten pitää tietää, että EU määrää. Vallankäyttäjille on kautta aikain ollut hirmu tärkeää. että ihmiset tietää ja nahoissaan tuntee kenellä se valta on.

• Anonyymi

Joo, yleensä sanotaan ettei ole mikään pakko muu kuin kuolema eikä sekään jos haluaa elää...

Kyllä suomessa on paljon pakkoja, verotuspakko, koulupakko, maksupakko, ajokorttipakko jos haluut ajaa, asumispakko,... onhan näitä, ja orpo keksii lisää pakkoja vaikka oista puhuu, säälittävä tyyppi, ja nuo sun kirjottamat.

Pullokorkki pakko on outo, itse leikaan aina korkin irti,lähtee repäsemälläkin, mutta korkki pois pullosta, se ei kuulu suuhun,.

• Anonyymi

Todellakin hyvä uutinen. Vihdoin on asiantuntijat tajunneet että käteinen on paras maksuvaihtoehto, ei ole muita.

Ei päästä jäljittää kuka osti ja mitä osti, ja aina ollaan tilin tasalla, mitä nostettu ja mitä on tilillä.
      Luottokortti on pankkien ja luottoyhtiöiden mielsestä paras, sillä luottoyhtiöt perii julmia korkoja ja saaat ihmsiet velkasiksi ja menettämään kaiekn.

KÄTEINEN ON PARAS, en ole koskaan maksanut mitään luottokortilla, aina käteisellä. JES JES JES... Kaikki vaan kätiiestä käyttämään, pusutte ajantasalla tilien kanssa ja kaupat ei pysty tukkimaan kännyköitä mianoksilla kun tarjoavat tuotteitaan. Mulla ei edes älypuhelinta ole eikä tule.

• Anonyymi

Eivät he ole "tajunneet' se on paras vaihtoehto vaan käteisen on oltava vaihtoehto. Opettele ymmärtämään lukemaasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät he ole "tajunneet' se on paras vaihtoehto vaan käteisen on oltava vaihtoehto. Opettele ymmärtämään lukemaasi.

Olet ottanut minun sanat käyttöön kiitos siitä. Olen useasti käskenyt ihmisiä täällä ymmärtämään omien ja toisten kirjostusten sisällön, pyytänyt lukemaan j moneen ketaan että sisältö aukee.
        Hyvä että olet ottanut opisksesi ja nyt ohjeistat muita samaan.
        On hienoa todeta että minun antamat oppini menee perille, hyvä hyvä. Hieno juttu, ettei opetukseni ole menneet hukkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ottanut minun sanat käyttöön kiitos siitä. Olen useasti käskenyt ihmisiä täällä ymmärtämään omien ja toisten kirjostusten sisällön, pyytänyt lukemaan j moneen ketaan että sisältö aukee.
        Hyvä että olet ottanut opisksesi ja nyt ohjeistat muita samaan.
        On hienoa todeta että minun antamat oppini menee perille, hyvä hyvä. Hieno juttu, ettei opetukseni ole menneet hukkaan.

Mitkä opetukset ja midtä diitä?

• Anonyymi

Muahaha, ketä kiinnostaisi jäljittää sinun ruokaostoksiasi? Eri asia jos pyörit lain väärällä puolella.

Miten ihmeessä käteisellä maksaminen vaikuttaisi siihen, tiedänkö mitä tililläni on rahaa? Noh, ehkä siinä automaatin kuitteja ehtisi lueskella ku pitäis joka kuukausi nostaa 10 kertaa 400 euroa rahaa. Toi on vielä niin jäätävän paksu nippu rahaa, että missä sitä edes kuljettaisi? Ja vielä sais maksaa siitä rahan nostosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muahaha, ketä kiinnostaisi jäljittää sinun ruokaostoksiasi? Eri asia jos pyörit lain väärällä puolella.

Miten ihmeessä käteisellä maksaminen vaikuttaisi siihen, tiedänkö mitä tililläni on rahaa? Noh, ehkä siinä automaatin kuitteja ehtisi lueskella ku pitäis joka kuukausi nostaa 10 kertaa 400 euroa rahaa. Toi on vielä niin jäätävän paksu nippu rahaa, että missä sitä edes kuljettaisi? Ja vielä sais maksaa siitä rahan nostosta.

Muutaman 2000€:n tiskiltä tehdyn noston jälkeisten kirjallisten selvitysten vuoksi siirryin tekemään tarvitsemani nostot otolta 400€:n erissä.
        Tarve vaihtelee tilanteittain. Vakioita on vain 1000€:n kerrannaisina esiintyvät tarpeet ja nekin vaihtelevin välein. Pidän aina valmiina kolmea tonnin kuorta.
        Automaatin kuitti? Miksi? Mihin tarvitsisin?
        Käyttelytilille tuleva eläkkeeni on kuukausittain vakio lukuun ottamatta vuosittaisia, mitättömiä korotuksia. Saldoni suuruusluokan tiedän vahtimattakin.
        Olen kymmenet vuodet maksanut kaiken arkisen elämäni luottokortilla. Hyvin harvoin esiintyvät, yli 5000€:n käyttörajan yli menevät pankkisiirtoina.

• Anonyymi

Ehkä tulee, vain 40% sitä haluaa ja 60% sitä mieltä että ei missään nimessä. Itse käytän korttia 95% ja käteistä 5%

• Anonyymi

Jeeeees, täst alkaa suomen parempi aika, käteistä kun käyttää niin kukaan ei ole veloissa. Sillon kun ei ollut luottokorttia, niin ei ollu velkasiakaan ihmisiä.

Kaikki kyttivät sen mitä tienasi, eik ostellu mitään velaksi. Etukäteen sästettiin vaikka sohvaan tai jääkaappiin.

Käteisen käyttö on huomattu nyt vihdoinkin, ja todettu paremmaksi. Miksi ihmisiä pitää pakottaa velkaiseen elämään? No siksi settä joku tienaa ihmisten hädällä. On kiva saada ihmiste luottovelkoihin kun niissä on kauheet korot. Helppoo on velkaantua mutta vaikeeta päästä siitä irti.

• Anonyymi

Ei se korttimaksu häviä yhtään mihinkään, vaikka tuliskin käteispakko. Kyllä siitä huolimatta ihmiset edelleen maksaa kortilla, itse käytän käteistä todella vähän. Voiton vie kortti enkä näe syytä siihen miksi alkaisin maksamaan käteisellä.

• Anonyymi

Ei tietenkään, eihän nämä nykyiset kortilla maksajat ja luottovelkaiset pystyisi ostamaan vuosiin mitään, kun velka taakka ja ulos otot piinaa. Tulevat palkat tai etuudet menee heti edellisen kuun velkoihin ja tili aina tyhjä.

Mutta hyvä opetus ihmisille jotak miettii luottokorttia pankkien painostuksen alla, että ei kannata hommata. Velalliseksi pankit kovasti usuttavat asiakkaitaan, jopa kovasti pankkilaitoksia lopettamalla, onneksi automaati toimii.

EI KANNATA OTTAA KORTTIA KENENKÄN PAINOSTUKSESTA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään, eihän nämä nykyiset kortilla maksajat ja luottovelkaiset pystyisi ostamaan vuosiin mitään, kun velka taakka ja ulos otot piinaa. Tulevat palkat tai etuudet menee heti edellisen kuun velkoihin ja tili aina tyhjä.

Mutta hyvä opetus ihmisille jotak miettii luottokorttia pankkien painostuksen alla, että ei kannata hommata. Velalliseksi pankit kovasti usuttavat asiakkaitaan, jopa kovasti pankkilaitoksia lopettamalla, onneksi automaati toimii.

Mikä v*tun fiksaatio sinulla on luottokortteihin? Onko joskus ollut ja olet velkaantunut vai olet kateellinen heille joilla creditläpyskä löytyy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä v*tun fiksaatio sinulla on luottokortteihin? Onko joskus ollut ja olet velkaantunut vai olet kateellinen heille joilla creditläpyskä löytyy?

Faktaa puhun, Minulla ei ole koskaan ollut luottokorttia, eikä ole edes älypuhelinta. Elän hyvää elämää, vailla veloista ja pakkoelektroniikasta.

Katellinen en ole luottokorttivelkaisiin, olen onnekas kun ei ole velkaa.

Luottokortit aiheuttaa maksuhäiriöitä ja käyhyyttä, se on tullut selväksi jo täälläkin. Käteinen on paras, nyt on kaikki sen vasa ymmärtäneet. Ei ole minun sanoma mennyt hukkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Faktaa puhun, Minulla ei ole koskaan ollut luottokorttia, eikä ole edes älypuhelinta. Elän hyvää elämää, vailla veloista ja pakkoelektroniikasta.

Katellinen en ole luottokorttivelkaisiin, olen onnekas kun ei ole velkaa.

Luottokortit aiheuttaa maksuhäiriöitä ja käyhyyttä, se on tullut selväksi jo täälläkin. Käteinen on paras, nyt on kaikki sen vasa ymmärtäneet. Ei ole minun sanoma mennyt hukkaan.

Miten vain mutta paasaat luottokortista kuin joku hemmetin kiihkohihhuli uskonnostaan. Pahemminkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten vain mutta paasaat luottokortista kuin joku hemmetin kiihkohihhuli uskonnostaan. Pahemminkin.

Jos olet noin katkera, niin älä lue, älä kommentoi, ei tarvi reagoida mitenkään jos noin harmittaa.
        Luottovelkaiset on itse aiheuttaneet velkansa. Käteien käyttäjät ovat maksaneet heti, eikä velkaa synny.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olet noin katkera, niin älä lue, älä kommentoi, ei tarvi reagoida mitenkään jos noin harmittaa.
        Luottovelkaiset on itse aiheuttaneet velkansa. Käteien käyttäjät ovat maksaneet heti, eikä velkaa synny.

Älä kutsu minua sellaisiksi mikä itse olet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa ihmisista maksaa ihan nomi visa kortilla, joka on nykyään visa debit nimellä. Ennen nimenmuutosta se oli visa electron.

OP Debit on pankkikortti. Kun käytät korttia esimerkiksi kaupassa tai nostat rahaa se varmentaa, että tililläsi on riittävästi rahaa ja tekee katevarauksen. Jos maksat esimerkiksi lentokoneessa, julkisessa liikenteessä tai parkkimittarilla ei tilin varmennusta voida tehdä, mutta voit silti maksaa kortilla. Siksi on hyvä huolehtia, että tilillä on riittävästi rahaa. Kortissa on lähimaksuominaisuus.

Kortti sopii kaikille yli 15-vuotiaille

OP Basic on pankkikortti. Se toimii kuin Electron eli se varmentaa aina, että tililläsi on riittävästi rahaa ja tekee katevarauksen. Kortilla ei siis voi maksaa, jos tilillä ei ole rahaa tai yhteyttä pankkiin ei saada. Esimerkiksi lentokoneessa ei voi maksaa Basicilla, koska maksua ei voida varmistaa netin välityksellä.

Kortissa on lähimaksuominaisuus, mutta sen voi saada myös ilman lähimaksuominaisuutta.

Basic on erityisesti sopiva ensimmäiseksi kortiksi yli 7-vuotiaalle lapselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa ihmisista maksaa ihan nomi visa kortilla, joka on nykyään visa debit nimellä. Ennen nimenmuutosta se oli visa electron.

OP Debit on pankkikortti. Kun käytät korttia esimerkiksi kaupassa tai nostat rahaa se varmentaa, että tililläsi on riittävästi rahaa ja tekee katevarauksen. Jos maksat esimerkiksi lentokoneessa, julkisessa liikenteessä tai parkkimittarilla ei tilin varmennusta voida tehdä, mutta voit silti maksaa kortilla. Siksi on hyvä huolehtia, että tilillä on riittävästi rahaa. Kortissa on lähimaksuominaisuus.

Kortti sopii kaikille yli 15-vuotiaille

OP Basic on pankkikortti. Se toimii kuin Electron eli se varmentaa aina, että tililläsi on riittävästi rahaa ja tekee katevarauksen. Kortilla ei siis voi maksaa, jos tilillä ei ole rahaa tai yhteyttä pankkiin ei saada. Esimerkiksi lentokoneessa ei voi maksaa Basicilla, koska maksua ei voida varmistaa netin välityksellä.

Kortissa on lähimaksuominaisuus, mutta sen voi saada myös ilman lähimaksuominaisuutta.

Basic on erityisesti sopiva ensimmäiseksi kortiksi yli 7-vuotiaalle lapselle.

7 vuotiaat ei tarvii pankkikorttia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä laholatvaiset ämmänrähjät. Koska joutavat viivytellä kassajonossa, jonottakoon pankissa myös rupurahojaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niin mutta siitä huolimatta aika monella on.

• Anonyymi

Suosittelen aloittajalle lobotomiaa

Master A. Visakoivu

• Anonyymi

Kokemus ilmeisesti puhuu , mutta pidä omana tietonasi , ei oo kehuskelun väärtti .

• Anonyymi

Minua kyllä ärsyttää jos jossain pitää käyttää käteistä maksuvälineenä ja olen jo sentäån 68 v. Nykyään maksan lähinnä puhelinsovellukselka enkä aina edes pidä enää pankkikorttiakaan mukana.

• Anonyymi

Miksi sinua ärsyttää maksaa? Sehän on kaupankäynnin osa-alue, jos haluat jotain se pitää osaa, eli maksaa.

On ihan sama miten sinä sen maksat, kännykällä, kortilla vai käteisellä rahalla, sama aika menee lähes aina. Ja miksi maksu pitäisi käydä npeesti? Mihin on kiire kanssajonosta?

Tekosyitä on joka asiaan, kun niitä oikein etsimllä etsii. Kiirettä ei ole, ihminen aiheuttaa kiireensä itse. Aikaa on aina siihen minkä kokee tärkeäksi ja tarpeelliseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinua ärsyttää maksaa? Sehän on kaupankäynnin osa-alue, jos haluat jotain se pitää osaa, eli maksaa.

On ihan sama miten sinä sen maksat, kännykällä, kortilla vai käteisellä rahalla, sama aika menee lähes aina. Ja miksi maksu pitäisi käydä npeesti? Mihin on kiire kanssajonosta?

Tekosyitä on joka asiaan, kun niitä oikein etsimllä etsii. Kiirettä ei ole, ihminen aiheuttaa kiireensä itse. Aikaa on aina siihen minkä kokee tärkeäksi ja tarpeelliseksi.

Kassajonosta on kiire pois jos edellä on joku jälkeenjäänyt joka tahallaan viivyttelee pikkuhiluilla maksaessaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kassajonosta on kiire pois jos edellä on joku jälkeenjäänyt joka tahallaan viivyttelee pikkuhiluilla maksaessaan.

Kunhan puhut ja provoat. ei sua ärksytä eikä sulla ole kiire mihinkään. Jos on kiire, älä mene kauppaan. Sinä kerkeet sen nakkipaketin hakea myöhemminkin jos on kiireitä. Ennakoi tulevat tilanteet.

Miksi et osaa puhua ihmisistä nätisti ja kauniisti, ja arvokkaasti? Sinun kiireesi jää toiseksi siitä että kunnioittaisit ja phuisit kauniisti muista.

Et kuitenkaan uskalla sanoa heille äin naamaa noita asioita mitä huutelet täällä. Joten, sinun uhmasi on pelkkää näytöstä ja provoamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunhan puhut ja provoat. ei sua ärksytä eikä sulla ole kiire mihinkään. Jos on kiire, älä mene kauppaan. Sinä kerkeet sen nakkipaketin hakea myöhemminkin jos on kiireitä. Ennakoi tulevat tilanteet.

Miksi et osaa puhua ihmisistä nätisti ja kauniisti, ja arvokkaasti? Sinun kiireesi jää toiseksi siitä että kunnioittaisit ja phuisit kauniisti muista.

Et kuitenkaan uskalla sanoa heille äin naamaa noita asioita mitä huutelet täällä. Joten, sinun uhmasi on pelkkää näytöstä ja provoamista.

Älyn kääpiö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vajakki et sinä toisten kiireistä tiedä. Jollakin voi olla vaikka sinulla ei koskaan. Tai no ehkä alkoon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vajakki et sinä toisten kiireistä tiedä. Jollakin voi olla vaikka sinulla ei koskaan. Tai no ehkä alkoon

NOMITEN SINÄ LUULET TIETÄVÄSI TOISTEN ASIOITA? Oletko niin ianutlaatuinen, ett VAIN SINÄ TIEDÄT muiden asiat?????? Idiootti on ylimielinen, ja narsisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

NOMITEN SINÄ LUULET TIETÄVÄSI TOISTEN ASIOITA? Oletko niin ianutlaatuinen, ett VAIN SINÄ TIEDÄT muiden asiat?????? Idiootti on ylimielinen, ja narsisti.

Juu niin olet. Ja katkera myös lähes kaikille.

• Anonyymi

Höpsis Suomessa ei sellaisia luukkuja ole enää edes syrjäseuduilla joissa on "pakko" maksaa käteisellä. Kaikkialla on maksupäätteet tätä nykyä. 68 vuotias vain yrittää tuoda esille kuinka moderni seniori on kun pysyy digiajassa mukana. Olen puolet nuorempi ja ehdottomasti sillä kannalla ettei käteisestä pidä luopua. Eikä muustakaan perinteisestä infrasta. Tyjäpäät eivät ole ihan ajatelleet loppuun asti miten vakavia riskejä koko infrastruktuurin muuttamisesta digimuotoon voi seurata.

Koko ajan pankkijärjestelmätkin ovat hyökkäysten kohteena jo nyt. Mitä helvettiä teidän digikohelien päässä oikein liikkuu. Vain koska halutaan olla jotenkin edistyksellisiä on koko perinteinen infra hävitettävä ja sitten ollaan sormi suussa kun Itämeren alla olevat kaapelit katkotaan eikä MIKÄÄN yhtäkkiä enää yhteiskunnassa toimi.

Minua ärsyttää paljon enemmän se ettei voi esim. maksaa laskuja ajallaan kun on joku nettihäiriö verkkopankissa kuin se että jossain myymälässä voi maksaa vielä käteisellä

• Anonyymi

Käteispakko on älytön juttu

Eikös perustuslaillinen oikeus ole valita asiakkaat, ketä palvelee?

Voipi olla että moni palvelu lakkaa syrjäseuduilla, jos on pakko siirtyä myös käteisen käyttöön . Esimerkkinä tulee mieleen kylmäasemat. Aikamoinen homma asentaa setelin käyttö, sen huolto ja rahan haku. Ryöstöt yleistyisivät taas kun olisi rahaa mitä pölliä. Kaikki lisäkustannukset on sitten tuotteen hinnassa.

Rahan käsittely on monelle yritykselle kallis ja aikamoinen vaiva. Esimerkkinä toimipisteet, missä tehdään töitä yksin, jolloin pelottaa ryöstöt.

Ei mitään käteispakkoa, se olisi kyllä kallis homma Suomelle .

• Anonyymi

Arkumentaatijosi vuotaa. Ryöstöt eivät katoa mihinkään jos käteisestä luovuttaisiin. Ryöstöt vain siirtyvät virtuaalimaailmaan. Johan se on arkipäivää tälläkin hetkellä.

Ja ryöstää voi myös tavaraa ja elintarvikkeita. Raha ei ole ainoa asia jota ryöstellään.

Ehdottoman hyvä idea on käteispakkolaki jota suunnitellaan lähinnä välttämättömiin palveluihin kuten apteekkeihin ja päivittäistavarakauppoihin.

Muutenkin on aivan päätöntä hullun hommaa luopua perinteisestä infrasta ja muuttaa kaikki digimuotoon. Kun tulee yksi kunnon kyberisku niin se pysäyttäisi koko yhteiskunnan absoluuttisesti jos koko hiton yhteiskunta roikkuu verkon varassa. Kyse olisi paljon suuremmasta disasterista kuin esim. sähköverkon pimeneminen jos koko perinteinen infrastruktuuri on hävitetty ja muutettu digitaaliseksi.

Perinteinen infrastruktuuri on pidettävä käytössä tässä rinnalla mukaan lukien käteisen käyttö. Suomihan on poikkeus muutenkin sikäli että muualla Euroopassa käteistä käytetään edelleen aivan normaalisti kun meillä on taas oltava perinteisestä infrasta luopumisessakin edelläkävijöitä. 🤦

• Anonyymi

Miten tuo kallis raha ei ole tullut mieleen sillon kun oli vain käteistä? Ei kukaan puhunut mistään korttimaksamisesta.

Itse en ole koskaanmaksanut kortilla, aina käteisellä. se on paras, aina olet ajantasalla mitä tilillä on rahaa, ja tiedät mitä mikäkin maksaa.

Kortilla voit vinuttaa miten haluat, ja luotto senkun sakvaa, eikä taas ole rahaa ensikuussa, kun rahat menee edellisen kuun laksuihin. Helppo leikkii rikasta, kun luulee ettei mikään maksa mitään.
        No ilmankos kaikki luottokortin käyttäjät on veloissa, eikä ksokaan ole rahaa tilillä.

• Anonyymi

Monella paremmin toimeentulevilla ei ole kortteja kuin siihen että saa rahaa seinästä.
      Käteinen on kuningas. Itsekään en käytä korttia ja jos pankit olisi auki niin en hankkisi korttia lainkaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      98
      2550
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2345
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      19
      2088
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1672
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      112
      1547
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      162
      1287
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      265
      1095
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      994
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      79
      946
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      178
      920
    Aihe