Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä

Anonyymi-ap

Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä helatorstaina ennen taivaaseen nousemista oli Matteuksen evankeliumin lopun kastekäksy oikeille Karitsan apostoleille. Ei hän sen jälkeen mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut, mitä joku tuntematon kirjoittaja on lisäillyt Markuksen evankeliumin loppuun, myrkynjuontia, käärmeillä pistättämistä, käsien ojentelua jne. pitäisi muka saarnata kaikille kansoille.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.][

Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

10

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oikeat apostolit olivat niitä oikeita pakanoiden apostoleita.."tehkää kaikki kansat"...

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."

• Anonyymi

Pietarilla oli taivaanportin avaimet.

Omat parannuksenteot eivät pese syntejä pois eikä synnytä ihmistä uudeksi vedestä ja Hengestä.
      Kaikki pelastusteot ovat Jumalan tekoja pyhässä kasteessa.

1.Piet.3

20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Joh. 10:1

"Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo."

• Anonyymi

Kaikki silloiset Jeesuksen kanssa eläneet opetuslapset oli kutsuttu paikalle, kun Jeesus valtuutti heidät Galilean vuorella kastamaan kaikki syntiset ihmiset omikseen. Kastetuille piti opettaa käskyt ja kehotus niiden pitämiseen. Matt.28:16-20

Ei kukaan oikeista Jeesuksen opetuslapsista sen jälkeen puhunut mistään toisenlaisista lähetyskäskyistä.
      Kyllä ne ovat tuntemattomien ihmisten keksintöjä, mitä on esim. Markuksen loppuun kirjoitettu.

Asiasta on varoitus Mark.16:9 kohdalla jälkikäteisistä lisäyksistä Jeesuksen puheisiin.
      Jeesus ilmestyy lähimmilleen
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.][

• Anonyymi

Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa.

Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.

• Anonyymi

Aikalaisten tarinoitten mukaan Jessen viimeiset sanat olivat "vedin upean shown, mutta kusi nousi päähän, enkä osannut lopettaa ajoissa, mutta en kadu".

• Anonyymi

Jeesuksen kuoleman ja elämän merkityksen pilkkaajat ja herjaajat joutuvat helvetin kuumimmille kiville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen kuoleman ja elämän merkityksen pilkkaajat ja herjaajat joutuvat helvetin kuumimmille kiville.

Luuk. 12:5

Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuk. 12:5

Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä.

Siinä ei Jeesuskaan enää mahda mitään, jos itse Jumala suuttuu ihmiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä ei Jeesuskaan enää mahda mitään, jos itse Jumala suuttuu ihmiselle.

Ihminen kun joutuu aina itse perheineen vastaamaan omista pahoista teoistaan. Ei ne kaikki teot mene automaattisesti sinne Jeesuksen piikkiin, vaikka niin hoetaan.

Gal. 6:7

Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe