Miten sait syntisi anteeksi?

Anonyymi-ap

Mistä tiedät saaneesi synnit anteeksi?

Kastetodistuksesta?

Pappi päästi sinut synneistä: julisti ne anteeksisaaduiksi.

Olitko yksin vai seurassa? Alttarilla, kokouksessa,... ?

Minä rukoilin yksin ollessa Jumalaa ja turvasin Jeesukseen. En ymmärtänyt vielä kunnolla hengen asioita, mutta uskoin Herraan ja tein uskon hypyn: annoin elämäni Jeesukselle, Herran haltuun.

En tuntenut mitään erikoista tuossa hetkessä. Aamulla sitten oli kevyt olo ja rauha. Tajusin Pyhän Hengen tulleen minuun.

Miten sinä koit saman asian?

Pitääkö jokainen synti pyytää erikseen anteeksi vai voiko luottaa siihen, että anteeksianto on koko ajan voimassa?

6

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      >>En ymmärtänyt vielä kunnolla hengen asioita, mutta uskoin Herraan ja tein uskon hypyn: annoin elämäni Jeesukselle, Herran haltuun.<<

      Miten muka aloit itseksesi simsalabim ymmärtämään uskon asioita ilman pastorin, vanhemmiston vipuvartta ja lupaa ymmärtää ?
      Ja eikös se pyhä henki nappaa hetkessä eikä unessa kuorsatessa ?

      Tuota todistusta nyt ei usko ateistikaan.
      Pastori ja vanhemmistokin halunnee tarkemman raportin ja todistajalle tilaisuuden kätten ja sanan alla, öljyämisineen ja kasteineen, ennen kuin uskovat.

      • Anonyymi

        Olin käynyt seurakunnassa jo monta viikkoa ja kuullut evankelistaa sekä lukenut traktaatteja sitä ennen. Olin tehnyt syntisen rukous ja elämän antaminen Jeesukselle rituaalin seurakunnassa jo ensimmäisessä kokouksessa, kun siihen painostettiin. Se ei tuonut rauhaa vaan lisäsi ahdistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin käynyt seurakunnassa jo monta viikkoa ja kuullut evankelistaa sekä lukenut traktaatteja sitä ennen. Olin tehnyt syntisen rukous ja elämän antaminen Jeesukselle rituaalin seurakunnassa jo ensimmäisessä kokouksessa, kun siihen painostettiin. Se ei tuonut rauhaa vaan lisäsi ahdistusta.

        Ahdistus lienee ajoittain ja jostakin syystä yksi ihmisen perustuntemuksista mutta uskovaisilla se taitaa olla valitettavan usein kannettavana päällimmäisenä.

        Sitten rukoillaan sitä ja tätä entiteettiä helpotusta toivoen ja saadaan rauha ja hyvä olo ainakin hetkeksi.
        Ilokin pulpahtaa voimallisesti pintaan.

        Synnintunnon siitä ja tästä olemattomasta kohta taas nostaessa ahdistuksen päällimmäiseksi.

        Raikashenkistä elämää kun on tullut "antaneeksi elämänsä Jeesukselle" , ja näin on ymmärrys ja pyhä henkin vielä annettuna.
        Kuulostaa kovin epäloogiselta tämä uskon binäärisyys.


    • Anonyymi

      raamatussa ei kylläkään kirjoitettu , >>>sinun / minun kokemukseni on totuus<<<

      Raamattu sanoo : "Sinun SANASI on totuus" Joh: 17 :

    • Anonyymi

      Vapahdin itse itseni. Helppo ja vaivaton.

    • Anonyymi

      Minä käyn tekemässä syntiä aina välillä ja saan synninpäästön kun käyn antamassa pastorille vähän poskihoitoa, kaikki voittaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe