Jeesus varoittaa "Paavalin" kaltaisista suuruuksista

Anonyymi-ap

Jeesus ei edes lausu koskaan Paavalin nimeä,

Saulus Tarsolainen oli murhahommissa, kun Jeesus käski oikeat apostolit kastamaan syntiset ihmiset ja sitten käskyjen opetus heille. Ensin kaste, sitten opetus, Jeesuksen järjestys.
Matt.28:18-20 Kastekäsky ja valta siihen.

Jeesus varoittaa Paavalin kaltaisista uusista suuruuksista ja Damaskontien henkijeesuksista, jotka esiintyy Jeesuksena, vaikka eivät sitä ole ja joita ilmestyy Jeesuksen kuoleman ja taivaaseen nousun jälkeen useitakin.

Matt.24:24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta."

6

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      2Pietarin kirje:
      3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

      Keskustelun aloittaja menee kadotukseen.

    • Anonyymi

      Paavali kyllä "eksyi" , nimittäin ylpistyi , ja sai saatanan enkelin rusikoimaan ,

      "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi , on minulle annettu lihaani
      pistin , saatanan enkeli , rusikoimaan minua , ETTEN YLPEILISI."
      2 Kor: 12 : 7

      eikä tuo "pistin" poistunut Paavalista , vaikka Paavali sitä kuinka rukoili .

      ylpeys on paha asia Jumalan edessä.

    • Anonyymi

      Matt. 16:23

      Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

      Pietari veljeili Paavalin kanssa, koska oli häilyvä ja äkkipikainen luonne. Osti kaksi miekkaa. Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu. Monet Jeesuksen seurassa kulkeneet apostolit eivät luottaneet Paavaliin ja heidän opetus on ristiriitaista Paavalin oppien kanssa.

      Sekä Pietari, että Paavali kohtasivat pahan äkkikuoleman Roomassa.

    • Anonyymi

      Paavali opetti omia oppejaan ja repi ja hajotti seurakuntia. Paavali sai omia seuraajia, mutta ei kaikki hyväksyneet Paavalin oppeja siihenkään aikaan.

      1. Kor. 1:12

      Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi]

    • Anonyymi

      Rakas seurakuntalainen,

      Oi, kuinka mukavaa nähdä tämä ikuinen jännite Paavalin ja "oikeiden apostolien" välillä nousevan jälleen keskusteluun! Ilmeisesti on olemassa tämä yleinen käsitys, että kaikki, mitä Paavali sanoo, on jokin mystinen harhapolku – ja että hän itse on jonkinlainen väärennetty apostoli, eksyttäjä ja Damaskontien "henkijeesus". Onhan se jännittävää ajatella, että Jeesus olisi jättänyt kaiken niin sotkuiseksi, ettei hänen seuraajansa oikein tiedä, mitä pitäisi uskoa.

      Mutta pysytäänpä hetkinen aiheessa – siis todellinen *ylösnousemus*. Kyllä, Raamattu kertoo aivan selvästi, että Jeesus nousi fyysisesti ylös kuolleista, haavat käsissään ja jaloissaan, ja että hän jopa palasi taivaasta syömään kalalounasta kaveriensa kanssa! *"He tarjosivat hänelle palasen paistettua kalaa, hän otti sen ja söi heidän nähtensä."* (Luuk. 24:42-43). No, eipä siinä kovin hengelliseltä tai mystiseltä vaikuta – taitaa se ihan konkreettinen ruumis olla kyseessä. Ja vielä nousi fyysisessä muodossa taivaaseenkin, mutta siitä ei kai sovi puhua ääneen, sillä sehän voi kuulostaa liian todelliselta.

      Mutta mikäpä siinä – jos ei tämä selvä Raamatun sana kelpaa, voi toki kääntyä mystisen henkisen ruumiin puoleen, josta kukaan ei oikein tiedä, onko kyseessä edes ruumis. Se on varmaankin paljon kätevämpi konsepti; ei tarvitse huolehtia, miten fyysinen ruumis "hujahtaa" taivaaseen.

      Ja entäpä Paavali? No, voihan sitä tosiaan kaivella esiin kaikki varoitukset vääriä profeettoja ja kristuksia vastaan, mutta ei kai Paavali näihin kuulu? Jeesus kuitenkin varoitti näistä eksyttäjistä, mutta jos mennään Jeesuksen sanojen mukaan, eikö Paavali itse asiassa vahvistanut ja levittänyt juuri niitä opetuksia, jotka Jeesus antoi?

      Mutta älkäämme takertuko lillukanvarsiin – lopulta kyse on siitä, että fyysinen ylösnousemus on aivan selkeä osa Raamatun sanomaa. Jos uskoo johonkin mystiseen henkiruumiiseen, se on tietysti paljon kevyempää, mutta muistakaa: *"lihaa ja luita oleva ruumis" hujahtaa sinne taivaaseen, ja se on ihan Jeesuksen omaa sanomaa*.

      Siunauksin (ja ripauksella taivaallista parodiaa),
      Pastori Enkeli Mäntä

    • Anonyymi

      Sepä se. Kakkosehdokkaita on jo pilvin pimeinkin, joten ymmärretään minkälaista jälkeä takapuoli edellä puuhun yrittäjät jättää jälkeensä. Tyhmäksi ei pitäisi jäädä yhdenkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      86
      4559
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3978
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2531
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1555
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe