Miksi ähtäriläiset autoilijat eivät kunnioita suojateitä, eikä suojatiestä varoittavia vilkkuvia valoja? Samoin kuskit eivät aina pysähdy kärkikolmioon tai STOP-merkkiin?Millä keinoin liikenne saataisiin turvalliseksi ja miellyttäväksi kaikille? T. Nimim. Hengissä vielä
Mikä ähtäriläisiä autoilijoita riivaa?
21
1331
Vastaukset
- Anonyymi
Helppo vastaus. Opettele liikennesäännöt ja lopeta se auton eteen pyöräily suojatiellä! Kun talutat ruostunutta pyöräsi, silloin pysähdyn 👍
- Anonyymi
Kårkikolmioon ei tarvi pysähtyä opettele säännöt ja pysy kotona joutava ruikuttaja,
- Anonyymi
Siinä on hauskuus kaukana, kun korvataan täysillä kolmion takaa varpaille!
- Anonyymi
Mutta velvoittaa väistämään. Aja se ruosteinen korsutojotas vaikka ojaan, mutta sinä väistät. Ristuksen inisijä.
- Anonyymi
Suojatiestä varoittavat vilkkuvalot vilkkuu vasta sitten kun kulkija on ylittänyt tien - pyöräilijää ei enää edes näy siinä kohtaa. Joskus ne vilkkuu kun auto ajaa ohi. Monesti on yritetty aktivoida ne ennen kuin astutaan suojatielle, vaan nepä toimii ihan miten tykkää, ei kuitenkaan niin kuin niiden kuuluu.
- Anonyymi
Pitäiskös niiden tunnistaa jos joku on aikeissa ylittää tie kävelemällä ?
Siis lähestyy suojatietä, mutta ei vielä edennyt tielle.
Mitä semmoisia valoja on nähnyt ne näyttävät joskus vilkkuvan vaikka ketään ei näy eikä kuulu eikä lähistölläkään ole mitään kävelevää.
Eivät siis ole luotettavilta vaikuta.
Pitäisikö jokin painike olla jolla voisi ilmaista tien ylityksen aikeestaan ?
Senkin pitäisi toimia kanssa.
Polkupyörille eivät sovi, ellei tietä ole kävellen ylitttämässä.
Polkupyörä ei ole jalankulkija
- Anonyymi
Tuo vilkkuvälkky on yx maailman tyhmimmistä keksinnöistä. Väri on väärä ja vilkkuu koska lystää.
- Anonyymi00016
Sellaista se on jos säkissä olikin muuta kuin mitä piti
- Anonyymi
Minä kyllä annan aina tietä jalankulkioille, koska olen ystävällinen henkilö
- Anonyymi
Ne räppää kännykkää samalla.vanhukset pääasiassa.
- Anonyymi
Liikenteestä vielä sen verran, että koska poliisilla ei ole enää minkäänlaista nopeusvalvontaa eikä muutakaan valvontaa Ähtärissä, niin taajama-alueella ajetaan suuria ylinopeuksia. Esimerkiksi Meijeritiellä ajetaan todella lujaa, vaikka siinä on 40 nopeusrajoitus, joka on selvästi merkitty tien molemmissa päissä. Pahimmillaan näyttää siltä, että siinä ajetaan maantienopeutta. Jos hermot ei kestä ajaa 40 edes lyhyttä pätkää, niin voi ajaa toista kautta Virtaintietä - siinä saa ajaa sentään 60 km tuntivauhtia.
- Anonyymi
On se kovaa aikaa,kun autoillakin hurjastellaan.
- Anonyymi
Yksi henkilö ajettiin autolla taas hengiltä. Valvontaa pitäsi lisätä mutta poliisi valittaa resurssien puutetta. Nämä syrjäkylät alkavat olla melkoista villiälänttä kun valvontaa ei ole juuri nimeksikään. No ajaahan poliisi tosin kylän läpi tiistaisin ja torstaisin.
- Anonyymi00014
Ei riitä vajakeilla äly moiseen. Sisäsiittoisuus vähentää älykkyysosamäärää
- Anonyymi00015
Ähtärin persut yrittävät elvyttää tätä aivokuollutta palstaa tuomalla takaisin vanhoja höpöjuttuja vuodelta 2024. Kun ei enää mitään tapahdu.
- Anonyymi00017
Ajan surutta päälle ähtärissä jos ei liikenne sääntöjä käytä. Se on näin.
- Anonyymi00018
Tässä tullaankin siihen ongelmaan että jos ähtäriläinen lähtee käymään "maalikylillä". Hän usein ajaa kolarin koska ei ole nähnyt aiemmin liikennevaloja eikä täten ymmärrä niiden tarkoitusta
- Anonyymi00019
Minusta on vihreämpää, että minä jalankulkija pysähdyn kuin että tonnin -kolmen tonnin peltikoppero pysähtyy. Tärkeintä olisi, että autoilijat ajaisivat hitaasti. Kiihdyttely ja hurjastelu pelottaa. Eipä sitä juuri olekaan nykyään Ähtärissä
- Anonyymi00020
Tätä samaa olen kironnut. Ei varmaan pysähdytä vaikka näkevät et kävelijä aikoo ylittää suojatien. Vielä tulee päivä kun ajetaan suojatietä ylittävän päälle.
- Anonyymi00022
Enempi saa pelätä kuka juoksee tai pyöräilee alle
- Anonyymi00021
Ja 60 alueella ei tarvi päästää kulkijoita yli. Abc ylitys on ollut vihon viimeisen tyhmä idea. Alikulku tai ei ylitystä lainkaan. Kersat tulee sieltä lujaa yli katsomatta mihinkään suuntaan, eikä toimi vilkkuvalot.
Jos ei autot osaa ajaa, niin ei pyörätkään. Kävelijätkin kulkee isolla tiellä vaikka on kävelytietkin sen myötä olemassa, eikä aina lainkaan reunassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3103069Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka632370- 1262072
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3502051Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271743- 671409
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661357
- 701303
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl811268