😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
Tekniikan Maailmassa esiteltiin Peugeotin uusi pikkuauto. Sen hinta on päälle 40 k€. Samassa lehdessä oli saman hintaluokan kiinalainen auto. Siinä oli paljon enemmän tilaa, tehoa ja ominaisuuksia ja rangea ja lataustehoa.
Tekniikan Maailmakin totesi, että taitaa olla Euroopassa valmistettujen autojen aika ohi. Valmistuskustannukset ovat täällä järjettömät.
Ei kyllä mikään tuontitulli auta tilanteeseen ja onhan se vähän hullua heikentää kilpailijaa, kun ei itse pärjää...
Kyllä kiinalaiset ovat jo ihan omalla hintalaatusuhdetasollaan.
57
438
Vastaukset
- Anonyymi
Enää kukaan ei naura kiinalaisille vaan kopioivat kiinalaisten tuotoksia.
- Anonyymi
Näin se on.
- Anonyymi
Pässit jatkavat kommunistien tukemista vielä suursodan kynnykselläkin.
Ja mahdollisimman monta hymiötä siihen perään. - Anonyymi
Kiina on fasistinen paskamaa enkä taatusti mitään kiinalaista autoa osta. Ja se, että ostetaan kaikenlaista Kiinasta tuhoaisi koko Euroopan talouden. Eli riemuitseminen joistain Kiina-krääsästä on aivotonta typeryyttä. Ei ole mukavaa sitten, KUN suurelle osalle suomalaisia annetaan potkut ja töitä ei löydy.
Oikeastaan pitäisi pakottaa autovalmistajia tekemään autonsa EU:ssa. Eli Kiina saa myydä autoja EU:ssa, jos vain valmistaa autonsa EU:ssa. Myös muiden tuotteiden tuotantoa pitäisi kannustaa siirtämään takaisin EU:hun. Esimerkiksi USA käyttää kymmeniä miljardeja sirutehtaiden valmistamiseen USA:ssa, jolloin sirutuotantoa voi siirtää pois Kiinasta.- Anonyymi
1900 - luvulla tehtiin suomessa telkkareita ym. Kodin elektroniikkatuotteita, Niiden valmistus suomessa lopetettiin kannattamattomana koska aasisata alkoi tulla saman tasoista tai jopa parempaa tavaraa huomattavasti halvemmalla, eikä suomikama mennyt enää kaupaksi. Nyt on sama ilmiö autojen kanssa. Pitäisikö sitten aasian autot pistää rajuille tulleille? Kyllä aasiakin osaa vastapainona estää eurooppalaisen tavaran myynnin aasiaan tai nostaa elektroniikan ym tarvikkeiden joita euroautotehtaat käyttävät hinnan taivaisiin, joten suo siellä ja…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1900 - luvulla tehtiin suomessa telkkareita ym. Kodin elektroniikkatuotteita, Niiden valmistus suomessa lopetettiin kannattamattomana koska aasisata alkoi tulla saman tasoista tai jopa parempaa tavaraa huomattavasti halvemmalla, eikä suomikama mennyt enää kaupaksi. Nyt on sama ilmiö autojen kanssa. Pitäisikö sitten aasian autot pistää rajuille tulleille? Kyllä aasiakin osaa vastapainona estää eurooppalaisen tavaran myynnin aasiaan tai nostaa elektroniikan ym tarvikkeiden joita euroautotehtaat käyttävät hinnan taivaisiin, joten suo siellä ja…
Aasia ei osta muutenkaan eurooppalaista tavaraa, joten paskat siitä vaikka aasiassa estettäisiin eurooppalaisen tavaran tuonti. Sillä ei ole merkitystä.
Ja rajut tullit on jo päätetty. Pian kiinalaisilla autoilla on keskimäärin 40% tullit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1900 - luvulla tehtiin suomessa telkkareita ym. Kodin elektroniikkatuotteita, Niiden valmistus suomessa lopetettiin kannattamattomana koska aasisata alkoi tulla saman tasoista tai jopa parempaa tavaraa huomattavasti halvemmalla, eikä suomikama mennyt enää kaupaksi. Nyt on sama ilmiö autojen kanssa. Pitäisikö sitten aasian autot pistää rajuille tulleille? Kyllä aasiakin osaa vastapainona estää eurooppalaisen tavaran myynnin aasiaan tai nostaa elektroniikan ym tarvikkeiden joita euroautotehtaat käyttävät hinnan taivaisiin, joten suo siellä ja…
Aasia ei osta muutenkaan eurooppalaista tavaraa, joten paskat siitä vaikka aasiassa estettäisiin eurooppalaisen tavaran tuonti. Sillä ei ole merkitystä.
Ja rajut tullit on jo päätetty. Pian kiinalaisilla autoilla on keskimäärin 40% tullit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aasia ei osta muutenkaan eurooppalaista tavaraa, joten paskat siitä vaikka aasiassa estettäisiin eurooppalaisen tavaran tuonti. Sillä ei ole merkitystä.
Ja rajut tullit on jo päätetty. Pian kiinalaisilla autoilla on keskimäärin 40% tullit.Meinaatko tosissasi ettei mersuja ym euroautoja myydä aasiassa?
Tarkasta kantasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko tosissasi ettei mersuja ym euroautoja myydä aasiassa?
Tarkasta kantasi.Kyllä mersuja yms myydään Kiinassa, koska ne valmistetaan Kiinassa.
Kiina Fasistinen maa
Venäjä Fasistinen maa
onneksi länsi heillä puhdas historia ja perse
Olen varma sinun pikku housutkin tulee Kinasta- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1900 - luvulla tehtiin suomessa telkkareita ym. Kodin elektroniikkatuotteita, Niiden valmistus suomessa lopetettiin kannattamattomana koska aasisata alkoi tulla saman tasoista tai jopa parempaa tavaraa huomattavasti halvemmalla, eikä suomikama mennyt enää kaupaksi. Nyt on sama ilmiö autojen kanssa. Pitäisikö sitten aasian autot pistää rajuille tulleille? Kyllä aasiakin osaa vastapainona estää eurooppalaisen tavaran myynnin aasiaan tai nostaa elektroniikan ym tarvikkeiden joita euroautotehtaat käyttävät hinnan taivaisiin, joten suo siellä ja…
Kiinalaiset ostaa nykyään hirveästi kaikkein makeinta luullista possunlihaa🍖 Suomesta jonka hinta onkin pompsahtanut täällä taivaisiin.
Ei saa lapapaistia🥩 eikä ribsejä enää köyhä edullisesti enkä fileestä välitä.
Olisi syytä lopettaa kaikkinainen kaupankäynti aasialaisten kanssa ja keskittyä EU:n omaan tuotantoon📢 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko tosissasi ettei mersuja ym euroautoja myydä aasiassa?
Tarkasta kantasi.Käytännössä Kiinassa ja Intiassa ei euroautoja myydä. Esimerkiksi Intiassa on yli 100% tuontitullit EU:ssa ja muualla maailmassakin tehdyille autoille. Pelkästään Tata myy Intiassa monta kertaa enemmän autoja kuin kaikki euroautot yhteensä.
Sama juttu Kiinassa. Kiinassa myydään pääosin kiinalaisia autoja ja euroautot ei listoille yleensä pääse. EU:ssa tehtyjen autojen myyntikiellolla Kiinassa olisi minimaalisen pieni vaikutus. Lisäksi esimerkiksi VW valmistaa jo autoja Kiinassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mersuja yms myydään Kiinassa, koska ne valmistetaan Kiinassa.
Niin juuri. Monet isot automerkit valmistavat autonsa samalla mantereella. VW:llä, Toyotalla, Mersulla jne on autotehtaita ympäri maailmaa. Ne valmistavat USA:ssa myytävät autot USA:ssa, Kiinassa myytävät autot Kiinassa jne. Se, että esimerkiksi Toyota on japanilainen ei tarkoita, että Toyotat valmistettaisiin aina Japanissa. Luultavasti, jos menisi ostamaan Toyotan autokaupasta niin tuo Toyota on valmistettu jossain Euroopan alueella.
- Anonyymi
60-luvulla tulivat japanilaiset autot, jotka lopettivat brittien autoteollisuuden. Nyt tulevat kiinalaiset, jotka pistävät eurooppalaiset valmistajat tiukille. Ei mitään uutta ja mullistavaa maailmassa.
- Anonyymi
Kiinan valtio tukee sähköautojen tuotantoa isolla rahalla ja siksi sitä hillitään tuontitulleilla.
- Anonyymi
Tämä valtien tuki kiinalaisille valmistajille suuremmksi osaksi EU:n valhetta, ei millään valtiolla ole varaa tukea loputtomasti. EU pyrkii tällä valheella peittelemään oman tuotantonsa tehottomuutta, jonka takana on taas EU-byrokratia ja lainsaadäntö, joka osin sosialististä. Tuontitullit eivät pelasta EU:n autoteollisuutta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä valtien tuki kiinalaisille valmistajille suuremmksi osaksi EU:n valhetta, ei millään valtiolla ole varaa tukea loputtomasti. EU pyrkii tällä valheella peittelemään oman tuotantonsa tehottomuutta, jonka takana on taas EU-byrokratia ja lainsaadäntö, joka osin sosialististä. Tuontitullit eivät pelasta EU:n autoteollisuutta
EU:ssa floppaa kaikki mihin EU-byrokratia iskee kyntensä. Energiasäästö lamppu piti olla EU-teollisuuden uusi lippulaiva ja siksi kiellettiin hehkulamput. Tukea tuli eurooppalaisille(Ranska ja Saksa) valmistajille. Kauko-Itä romahdutti Ledeillään tuon unelman.
Euroopasta piti tulla aurinkokennojen maailmanvaltias EU-byrokratian ohjauksessa, taas kävi toisin, jotain tukien turvin vielä valmistusta on, ei siinä tuontitullit auttaneet.
Nyt sähköautot, joista taas EU-byrokratia höyrysi, sähköautojen valmistus tulee loppumaan euroopasta.
Ainut järkevä strategia olisi keskittyä valmistamaan diesel-ja bensa-autoja, niissä tietotaito on euroopassa suurempi kuin Kiinassa
Se vaatisi EU-byrokratialta takinkääntöä, joka tuskin onnistuu ennen kuin autoteollisuus on lopullisesti ajettu alas euroopassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä valtien tuki kiinalaisille valmistajille suuremmksi osaksi EU:n valhetta, ei millään valtiolla ole varaa tukea loputtomasti. EU pyrkii tällä valheella peittelemään oman tuotantonsa tehottomuutta, jonka takana on taas EU-byrokratia ja lainsaadäntö, joka osin sosialististä. Tuontitullit eivät pelasta EU:n autoteollisuutta
Ihan sama vaikka olisikin. Jos Kiina haluaa myydä autojaan EU:ssa niin perustakoon tehtaansa EU:hun. Kiina on fasistinen paskamaa ja vain idiootit ostavat kiinalaisia autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama vaikka olisikin. Jos Kiina haluaa myydä autojaan EU:ssa niin perustakoon tehtaansa EU:hun. Kiina on fasistinen paskamaa ja vain idiootit ostavat kiinalaisia autoja.
Ja jos ollaan oikeasti huolissaan ilmastosta niin järkevintä olisi siirtää tuotanto lähelle kuluttajia. Nimittäin pelkästään rahtilaivat tuottavat enemmän päästöjä kuin kaikki henkilöliikenne yhteensä. Ja sen lisäksi rahtia tulee lentokoneilla. Sellainen joka väittää olevansa ekologinen ja ostaa aasialaisia tuotteita on aivoton idiootti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos ollaan oikeasti huolissaan ilmastosta niin järkevintä olisi siirtää tuotanto lähelle kuluttajia. Nimittäin pelkästään rahtilaivat tuottavat enemmän päästöjä kuin kaikki henkilöliikenne yhteensä. Ja sen lisäksi rahtia tulee lentokoneilla. Sellainen joka väittää olevansa ekologinen ja ostaa aasialaisia tuotteita on aivoton idiootti.
Korjaan... Tarkoitin siis kaikkia henkilöautoja yhteensä. Nimittäin rahtilaivat aiheuttavat enemmän päästöjä kuin henkilöautot ja jopa nuo sähköautot tuodaan Kiinasta todella paljon saastuttavilla rahtilaivoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama vaikka olisikin. Jos Kiina haluaa myydä autojaan EU:ssa niin perustakoon tehtaansa EU:hun. Kiina on fasistinen paskamaa ja vain idiootit ostavat kiinalaisia autoja.
Olen aivan samaa mieltä, ettei kiina-autoja tulisi ostaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama vaikka olisikin. Jos Kiina haluaa myydä autojaan EU:ssa niin perustakoon tehtaansa EU:hun. Kiina on fasistinen paskamaa ja vain idiootit ostavat kiinalaisia autoja.
Tuontitullit ja vaatimus perustaa tehtaat paikallisesti, eivät ole koskaan onnistuneet, näitä kokeiluja on ollut ihan riittävästi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuontitullit ja vaatimus perustaa tehtaat paikallisesti, eivät ole koskaan onnistuneet, näitä kokeiluja on ollut ihan riittävästi
Näin on, jos haluaa olla mukana maailmankaupassa, niin ne eivät toimi, EU:n julistamat "tuontitullit yms" ovat pääosin poliittisista teatteria vasemmiston äänestäjille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuontitullit ja vaatimus perustaa tehtaat paikallisesti, eivät ole koskaan onnistuneet, näitä kokeiluja on ollut ihan riittävästi
Niin, kannattaisi ennemmin tehdä Kiinassa valmistettujen autojen myynti EU:ssa kokonaan laittomaksi. Ja tuontitullien toimivuus on todistettu toimivaksi. Vain idiootti väittää, että tuontitullit eivät toimi. Jos vaikka tulli on 40% niin myyntihintaa pitäisi nostaa saman 40% jotta saisi edes euron voittoa. Joten varmaa on, että kiinalaisten autojen hinnat tulevat tänä vuonna nousemaan kymmenillä prosenteilla.
Ja muuten, esimerkiksi Intiassa euroopassa valmistettujen autojen tuontitulli on yli 100%. Vaikutus on, että euroopassa valmistettuja autoja ei Intiassa. Intiassa myydään lähinnä Intiassa valmistettuja autoja. Edes Kiinassa valmistettuja autoja ei siellä myydä.
Ja edelleen, vain idiootit ostavat Kiinassa valmistettuja autoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on, jos haluaa olla mukana maailmankaupassa, niin ne eivät toimi, EU:n julistamat "tuontitullit yms" ovat pääosin poliittisista teatteria vasemmiston äänestäjille
Tosin jos väittää olevansa ekologinen ja ostaa Kiinassa valmistettuja tuotteita niin on aivoton idiootti. Ekologiset ihmiset pyrkivät ostamaan lähellä valmistettuja tuotteita. Jopa siinä tapauksessa, että lähellä valmistettu tuote olisi kalliimpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan... Tarkoitin siis kaikkia henkilöautoja yhteensä. Nimittäin rahtilaivat aiheuttavat enemmän päästöjä kuin henkilöautot ja jopa nuo sähköautot tuodaan Kiinasta todella paljon saastuttavilla rahtilaivoilla.
Ei välttämättä. BYD.n oma rahtilaivasto käyttää maakaasua.
https://www.bairdmaritime.com/shipping/dry-cargo/pcc-pctc/vessel-review-byd-explorer-no-1-lng-fuelled-vehicle-carrier-to-support-chinese-car-manufacturers-export-activities - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä. BYD.n oma rahtilaivasto käyttää maakaasua.
https://www.bairdmaritime.com/shipping/dry-cargo/pcc-pctc/vessel-review-byd-explorer-no-1-lng-fuelled-vehicle-carrier-to-support-chinese-car-manufacturers-export-activitiesBydin rahtilaiva käyttää vain osittain maakaasua. ja autot homehtuu siellä. Ostakaa vaan homeisia kommariautoja.🤣🤣🤬🤢
https://eulerpool.com/fi/uutiset/yritykset/byd-kamppailee-haasteiden-kanssa-laajentuessaan- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aivan samaa mieltä, ettei kiina-autoja tulisi ostaa
On hyvä olla periaatteita.
Tavalliselle kuluttajille kuitenkin raha ratkaisee.
Kävin koeajamassa BMW i4m50, Varustein yli 80k€, takuu 2v. Kia EV6 GT, varustein noin 80k€, takuu 7v. 150tkm. Ja BYD seal AWD, Varustein noin 52k€. takuu 6v 150tkm.
Totesin, ettei noissa autoissa ollut mitään selvää eroa ajoltaan tai laatuvaikutelmaltaan, lähinnä makuasioita. BYD oli noista mielestäni lisäksi parhaan näköinen.
Siis 30k€.n ero BYD.llä ja noilla jokseenkin samanlaisilla autoilla, sillä on merkitystä monelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bydin rahtilaiva käyttää vain osittain maakaasua. ja autot homehtuu siellä. Ostakaa vaan homeisia kommariautoja.🤣🤣🤬🤢
https://eulerpool.com/fi/uutiset/yritykset/byd-kamppailee-haasteiden-kanssa-laajentuessaan-Ensimmäisellä neitsytmatkalla havaittu ongelma, joka on kaikissa aluksissa Eiköhän tuokin ole jo korjattu tehostamalla ilmanvaihtoa rahtitiloissa.
Kiinalaisiin autoihin kohdistuu paljon ennakkoluuloja, kuten oli minullakin.
Menin lähinnä "vitsillä" koeajolle. Yllätys oli melkoinen positiivisuudessaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hyvä olla periaatteita.
Tavalliselle kuluttajille kuitenkin raha ratkaisee.
Kävin koeajamassa BMW i4m50, Varustein yli 80k€, takuu 2v. Kia EV6 GT, varustein noin 80k€, takuu 7v. 150tkm. Ja BYD seal AWD, Varustein noin 52k€. takuu 6v 150tkm.
Totesin, ettei noissa autoissa ollut mitään selvää eroa ajoltaan tai laatuvaikutelmaltaan, lähinnä makuasioita. BYD oli noista mielestäni lisäksi parhaan näköinen.
Siis 30k€.n ero BYD.llä ja noilla jokseenkin samanlaisilla autoilla, sillä on merkitystä monelle.Huono vertailla BMW:tä ja Bydiä. Olisit vertaillu esim. Cubran tavascania ja Bydiä. Cubran 4x4 hinnat alkaen malli n. 55 tuhatta ja takuu 5 vuotta. Akulla 8v.
https://moottori.fi/koeajo/koeajo-cupra-tavascan-yokerhotunnelmaa-valikokoon/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuontitullit ja vaatimus perustaa tehtaat paikallisesti, eivät ole koskaan onnistuneet, näitä kokeiluja on ollut ihan riittävästi
Näinhän USA on toiminut jo pitkään. Melkein kaikki siellä myytävät tuontiautot valmistetaan tai vähintäinkin kootaan USA:ssa, Meksikossa tai Kanadassa. Joitakin malleja jopa tuodaan Eurooppaan sikäläisistä tehtaista, esimerkiksi BMW X5.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono vertailla BMW:tä ja Bydiä. Olisit vertaillu esim. Cubran tavascania ja Bydiä. Cubran 4x4 hinnat alkaen malli n. 55 tuhatta ja takuu 5 vuotta. Akulla 8v.
https://moottori.fi/koeajo/koeajo-cupra-tavascan-yokerhotunnelmaa-valikokoon/Molempia kumminkin valmistetaan Kiinassa. Saattaa olla, että yhä useampi Bemari tuodaan joskus Kiinasta jos hintaero repeää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molempia kumminkin valmistetaan Kiinassa. Saattaa olla, että yhä useampi Bemari tuodaan joskus Kiinasta jos hintaero repeää.
Mutta Kiinassa valmistettu Cubran myyntitulot valuvat kuitenkin EU:n sisälle. Bydin ostava lahjoittaa rahansa Kiinan valtiolle.
https://tekniikanmaailma.fi/byd-on-saanut-kiinan-valtiontukia-ainakin-34-miljardia-euroa-selvitys-paljastaa/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono vertailla BMW:tä ja Bydiä. Olisit vertaillu esim. Cubran tavascania ja Bydiä. Cubran 4x4 hinnat alkaen malli n. 55 tuhatta ja takuu 5 vuotta. Akulla 8v.
https://moottori.fi/koeajo/koeajo-cupra-tavascan-yokerhotunnelmaa-valikokoon/Mulla ikäväkseni VAG autoista on niin huonoja kokemuksia, etten niitä enää kelpuuta edes koeajoon. Sitäpaitsi vertailin muualla kuin kiinassa tehtyjä sähköautoja ja niiden hinta/laatusuhdetta. Mielestäni vain Tesla pärjää tuolle Sealille saksassa tai jenkissä tehtynä.
Teslalla ja Bydillä on tietääkseni ainoina autotehtaina tapa tehdä autonsa alusta loppuun itse. Byd tekee itse jopa elektroniikan komponentit, tesla taas myy jopa autonsa itse, eikä mainosta. Rahaa ei valu alihankkijoille jotka haluavat omat katteensa, eli tuo kaikki näkyy autojen halvempana hintana.
Tuosta pitäisi eurooppalaisten autotehtaiden ottaa oppia. Silloin kiinalla ei olisi enää valttina kuin halvempi työvoima, jota ei robottituotannossa paljon tarvitse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kannattaisi ennemmin tehdä Kiinassa valmistettujen autojen myynti EU:ssa kokonaan laittomaksi. Ja tuontitullien toimivuus on todistettu toimivaksi. Vain idiootti väittää, että tuontitullit eivät toimi. Jos vaikka tulli on 40% niin myyntihintaa pitäisi nostaa saman 40% jotta saisi edes euron voittoa. Joten varmaa on, että kiinalaisten autojen hinnat tulevat tänä vuonna nousemaan kymmenillä prosenteilla.
Ja muuten, esimerkiksi Intiassa euroopassa valmistettujen autojen tuontitulli on yli 100%. Vaikutus on, että euroopassa valmistettuja autoja ei Intiassa. Intiassa myydään lähinnä Intiassa valmistettuja autoja. Edes Kiinassa valmistettuja autoja ei siellä myydä.
Ja edelleen, vain idiootit ostavat Kiinassa valmistettuja autoja.Jos suomalainen ostaa 38% tullin kiina-auton, ei tulli suinkaan jää suomen valtiolle, se menee EU:n kassaan, josta se jaetaan vaikka Ranskan maanviljelijöille tukiaisina, Ranskan viljelijät saavat eniten tukea hehtaaria kohden EU:ssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan... Tarkoitin siis kaikkia henkilöautoja yhteensä. Nimittäin rahtilaivat aiheuttavat enemmän päästöjä kuin henkilöautot ja jopa nuo sähköautot tuodaan Kiinasta todella paljon saastuttavilla rahtilaivoilla.
Mitä päästöjä rahtilaivat aiheuttavat enemmän kuin henkilöautot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ikäväkseni VAG autoista on niin huonoja kokemuksia, etten niitä enää kelpuuta edes koeajoon. Sitäpaitsi vertailin muualla kuin kiinassa tehtyjä sähköautoja ja niiden hinta/laatusuhdetta. Mielestäni vain Tesla pärjää tuolle Sealille saksassa tai jenkissä tehtynä.
Teslalla ja Bydillä on tietääkseni ainoina autotehtaina tapa tehdä autonsa alusta loppuun itse. Byd tekee itse jopa elektroniikan komponentit, tesla taas myy jopa autonsa itse, eikä mainosta. Rahaa ei valu alihankkijoille jotka haluavat omat katteensa, eli tuo kaikki näkyy autojen halvempana hintana.
Tuosta pitäisi eurooppalaisten autotehtaiden ottaa oppia. Silloin kiinalla ei olisi enää valttina kuin halvempi työvoima, jota ei robottituotannossa paljon tarvitse.Tesla on markkinoiden heikkolaatuisin auto. Paskempaa autoa kuin Tesla ei ole myynnissä. Myös Byd on laadultaan pelkkää sontaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä päästöjä rahtilaivat aiheuttavat enemmän kuin henkilöautot?
Kaikkia saasteita tulee rahtilaivoista enemmän kuin kaikista maailman henkilöautoista yhteensä. Mitä enemmän ostetaan kiinalaisia tuotteita niin sitä enemmän saasteet lisääntyvät. Siksi autoja ei pitäisi tuoda EU:hun Kiinasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä. BYD.n oma rahtilaivasto käyttää maakaasua.
https://www.bairdmaritime.com/shipping/dry-cargo/pcc-pctc/vessel-review-byd-explorer-no-1-lng-fuelled-vehicle-carrier-to-support-chinese-car-manufacturers-export-activitiesMaakaasukin saastuttaa, ei sekään ole täysin puhdas. Maakaasu vähentää joitakin kymmeniä prosentteja, mutta edelleen tuo laiva saastuttaa paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla on markkinoiden heikkolaatuisin auto. Paskempaa autoa kuin Tesla ei ole myynnissä. Myös Byd on laadultaan pelkkää sontaa.
Sanoo hän, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta kummastakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo hän, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta kummastakaan.
Teslan paska laatu on ihan tutkittu asia. Surkeampaa autoa kuin Tesla ei markkinoilta löydy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän USA on toiminut jo pitkään. Melkein kaikki siellä myytävät tuontiautot valmistetaan tai vähintäinkin kootaan USA:ssa, Meksikossa tai Kanadassa. Joitakin malleja jopa tuodaan Eurooppaan sikäläisistä tehtaista, esimerkiksi BMW X5.
Ja aivan kuten EU:ssa myytävät japanilaiset autot on yleensä valmistettu Euroopassa.
- Anonyymi
Eurooppa tullaan ennallistamaan ajalle ennen teollista vallankumousta, halusimme sitä tai ei. Voimme keskittyä raakkujen suojeluun ja muuhun tarpeelliseen.
- Anonyymi
Euroopasta tulee uusi köyhälä, syntipukki EU:n loputon säätely
- Anonyymi
Kiina on kommunistinen valtio. En osta autoa kommareilta vaikka saisin puoli ilmaiseksi. Muita kiinan kodinkone ym. tuotteita on melkein pakko ostaa kun ei muualta enää saa.
- Anonyymi
No, vaikea on tyhjätaskun ostaa edes kiinalaista...
Älä osta Auto
mutta ottaa kynnä ja paperi ja kirjota mitä sinulle on tullut kiinalta
Aloitta vaikka sinun pikku housut- Anonyymi
Kardox89 kirjoitti:
Älä osta Auto
mutta ottaa kynnä ja paperi ja kirjota mitä sinulle on tullut kiinalta
Aloitta vaikka sinun pikku housutItseasiassa minulla ei ole taida yhtää tuotetta jonka alkuperämaa on Kiina. Puhelin Samsung-made in Korea. Lenkkarit Adidas = made in Indonesia pääkonttori Saksa.
TV. Finlux = Made in turkey. Tietokone HP=Made in Czech Republic. Bokserit Black horse=made in bangladesh. jne.... Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa minulla ei ole taida yhtää tuotetta jonka alkuperämaa on Kiina. Puhelin Samsung-made in Korea. Lenkkarit Adidas = made in Indonesia pääkonttori Saksa.
TV. Finlux = Made in turkey. Tietokone HP=Made in Czech Republic. Bokserit Black horse=made in bangladesh. jne....Kyllä kyllä
Olen iloinen että Kiina on suuri voittaja Ukraina sota
- Anonyymi
Kiinalaiset autot haisee pahalle.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/12e3ecb1-8544-4d0f-b87d-7496aa5dc39d - Anonyymi
Kovasti noissa halvemmissa aidoissa kiinalaisissa sähkiksissä on puutteita ja heikkouksia, eli ei halvalla saa vieläkään hyvää. Jos ne heikkoudet riittää, niin kovasti ollaan myös moitittu kun niihin e saa varaosia mistään.
- Anonyymi
Kiina tukee sähköautojen valmistusta . Usa laittoi 100 % tullin Kiinassa valmistetuille sähköautoille . Eu.n pitäisi toimia samoin .
- Anonyymi
Niistä Kiinalaisten sähköautojen laadusta hieman:
"Why Chinese EVS are Killing People"
https://www.youtube.com/watch?v=ZaCw8I4Q0K8- Anonyymi
Kiinassa tehdään kahdenlaisia autoja. Halpoja autoja kotimaan markkinoille, ja parempia vientimarkkinoille.
On absurdia ajatella, että kiinasta tuotaisiin laadutonta autoa tms. huipputekniikkaa länsimarkkinoille, koska silloin niiden tuonti pysähtyisi nopeaan, ei kiinalaisetkaan tyhmiä ole.
Tuossa videolla Kokkolan autohuollon kaveri messuilla (noin 3 min kohdalla) toteaa kiinalaisen Zeekr.n standilla että miksei muut tee tuollaista...
https://www.youtube.com/watch?v=cd5Q0nXfQIs - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinassa tehdään kahdenlaisia autoja. Halpoja autoja kotimaan markkinoille, ja parempia vientimarkkinoille.
On absurdia ajatella, että kiinasta tuotaisiin laadutonta autoa tms. huipputekniikkaa länsimarkkinoille, koska silloin niiden tuonti pysähtyisi nopeaan, ei kiinalaisetkaan tyhmiä ole.
Tuossa videolla Kokkolan autohuollon kaveri messuilla (noin 3 min kohdalla) toteaa kiinalaisen Zeekr.n standilla että miksei muut tee tuollaista...
https://www.youtube.com/watch?v=cd5Q0nXfQIsKyllä Kiinasta tuodaan myös surkeita autoja joissa on paljon onnettoman surkeita ominaisuuksia ja harmittavia vikoja ja niistä on ollut paljon juttuja ettei niihin saa osia mistään ja esim. sivupeilin toimitusajat on luokkaa 1/2 vuotta ja silloinkin epävarmaa saako.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Kiinasta tuodaan myös surkeita autoja joissa on paljon onnettoman surkeita ominaisuuksia ja harmittavia vikoja ja niistä on ollut paljon juttuja ettei niihin saa osia mistään ja esim. sivupeilin toimitusajat on luokkaa 1/2 vuotta ja silloinkin epävarmaa saako.
Meinaatko, että kaikkien länsimaisten sähköautojen kaikki ominaisuudet olisivat jotenkin edellä kiinalaisia? Meinaatko ettei länsimaisissa autoissa ole harmittavia vikoja?
-Teslaan on odotettu lokasuojaa 8 kk.
-Toyotan mittaristoa odotettu vuoden.
-Audin invertteriä 6kk.
YM.
Yksittäisiä ongelmia löytyy kaikilta automerkeiltä vikojen ja varaosasaannin suhteen.
Yksittäisistä sähköautojen ongelmista myös uutisoidaan paljon, koska ne ovat varmoja klikkiuutisia sähköautovastaisessa suomessa.
- Anonyymi
Halleluujaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412625Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3992129Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201932Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381724Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1251623Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151581Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211113Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01112- 741019
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63925