Kyllä kiinalaiset ovat jo ihan omalla hintalaatusuhdetasollaan.

Anonyymi-ap

😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

Tekniikan Maailmassa esiteltiin Peugeotin uusi pikkuauto. Sen hinta on päälle 40 k€. Samassa lehdessä oli saman hintaluokan kiinalainen auto. Siinä oli paljon enemmän tilaa, tehoa ja ominaisuuksia ja rangea ja lataustehoa.

Tekniikan Maailmakin totesi, että taitaa olla Euroopassa valmistettujen autojen aika ohi. Valmistuskustannukset ovat täällä järjettömät.

Ei kyllä mikään tuontitulli auta tilanteeseen ja onhan se vähän hullua heikentää kilpailijaa, kun ei itse pärjää...

57

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Enää kukaan ei naura kiinalaisille vaan kopioivat kiinalaisten tuotoksia.

    • Anonyymi

      Näin se on.

    • Anonyymi

      Pässit jatkavat kommunistien tukemista vielä suursodan kynnykselläkin.
      Ja mahdollisimman monta hymiötä siihen perään.

    • Anonyymi

      Kiina on fasistinen paskamaa enkä taatusti mitään kiinalaista autoa osta. Ja se, että ostetaan kaikenlaista Kiinasta tuhoaisi koko Euroopan talouden. Eli riemuitseminen joistain Kiina-krääsästä on aivotonta typeryyttä. Ei ole mukavaa sitten, KUN suurelle osalle suomalaisia annetaan potkut ja töitä ei löydy.

      Oikeastaan pitäisi pakottaa autovalmistajia tekemään autonsa EU:ssa. Eli Kiina saa myydä autoja EU:ssa, jos vain valmistaa autonsa EU:ssa. Myös muiden tuotteiden tuotantoa pitäisi kannustaa siirtämään takaisin EU:hun. Esimerkiksi USA käyttää kymmeniä miljardeja sirutehtaiden valmistamiseen USA:ssa, jolloin sirutuotantoa voi siirtää pois Kiinasta.

      • Anonyymi

        1900 - luvulla tehtiin suomessa telkkareita ym. Kodin elektroniikkatuotteita, Niiden valmistus suomessa lopetettiin kannattamattomana koska aasisata alkoi tulla saman tasoista tai jopa parempaa tavaraa huomattavasti halvemmalla, eikä suomikama mennyt enää kaupaksi. Nyt on sama ilmiö autojen kanssa. Pitäisikö sitten aasian autot pistää rajuille tulleille? Kyllä aasiakin osaa vastapainona estää eurooppalaisen tavaran myynnin aasiaan tai nostaa elektroniikan ym tarvikkeiden joita euroautotehtaat käyttävät hinnan taivaisiin, joten suo siellä ja…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1900 - luvulla tehtiin suomessa telkkareita ym. Kodin elektroniikkatuotteita, Niiden valmistus suomessa lopetettiin kannattamattomana koska aasisata alkoi tulla saman tasoista tai jopa parempaa tavaraa huomattavasti halvemmalla, eikä suomikama mennyt enää kaupaksi. Nyt on sama ilmiö autojen kanssa. Pitäisikö sitten aasian autot pistää rajuille tulleille? Kyllä aasiakin osaa vastapainona estää eurooppalaisen tavaran myynnin aasiaan tai nostaa elektroniikan ym tarvikkeiden joita euroautotehtaat käyttävät hinnan taivaisiin, joten suo siellä ja…

        Aasia ei osta muutenkaan eurooppalaista tavaraa, joten paskat siitä vaikka aasiassa estettäisiin eurooppalaisen tavaran tuonti. Sillä ei ole merkitystä.

        Ja rajut tullit on jo päätetty. Pian kiinalaisilla autoilla on keskimäärin 40% tullit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1900 - luvulla tehtiin suomessa telkkareita ym. Kodin elektroniikkatuotteita, Niiden valmistus suomessa lopetettiin kannattamattomana koska aasisata alkoi tulla saman tasoista tai jopa parempaa tavaraa huomattavasti halvemmalla, eikä suomikama mennyt enää kaupaksi. Nyt on sama ilmiö autojen kanssa. Pitäisikö sitten aasian autot pistää rajuille tulleille? Kyllä aasiakin osaa vastapainona estää eurooppalaisen tavaran myynnin aasiaan tai nostaa elektroniikan ym tarvikkeiden joita euroautotehtaat käyttävät hinnan taivaisiin, joten suo siellä ja…

        Aasia ei osta muutenkaan eurooppalaista tavaraa, joten paskat siitä vaikka aasiassa estettäisiin eurooppalaisen tavaran tuonti. Sillä ei ole merkitystä.

        Ja rajut tullit on jo päätetty. Pian kiinalaisilla autoilla on keskimäärin 40% tullit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aasia ei osta muutenkaan eurooppalaista tavaraa, joten paskat siitä vaikka aasiassa estettäisiin eurooppalaisen tavaran tuonti. Sillä ei ole merkitystä.

        Ja rajut tullit on jo päätetty. Pian kiinalaisilla autoilla on keskimäärin 40% tullit.

        Meinaatko tosissasi ettei mersuja ym euroautoja myydä aasiassa?
        Tarkasta kantasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko tosissasi ettei mersuja ym euroautoja myydä aasiassa?
        Tarkasta kantasi.

        Kyllä mersuja yms myydään Kiinassa, koska ne valmistetaan Kiinassa.


      • Kiina Fasistinen maa
        Venäjä Fasistinen maa
        onneksi länsi heillä puhdas historia ja perse
        Olen varma sinun pikku housutkin tulee Kinasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1900 - luvulla tehtiin suomessa telkkareita ym. Kodin elektroniikkatuotteita, Niiden valmistus suomessa lopetettiin kannattamattomana koska aasisata alkoi tulla saman tasoista tai jopa parempaa tavaraa huomattavasti halvemmalla, eikä suomikama mennyt enää kaupaksi. Nyt on sama ilmiö autojen kanssa. Pitäisikö sitten aasian autot pistää rajuille tulleille? Kyllä aasiakin osaa vastapainona estää eurooppalaisen tavaran myynnin aasiaan tai nostaa elektroniikan ym tarvikkeiden joita euroautotehtaat käyttävät hinnan taivaisiin, joten suo siellä ja…

        Kiinalaiset ostaa nykyään hirveästi kaikkein makeinta luullista possunlihaa🍖 Suomesta jonka hinta onkin pompsahtanut täällä taivaisiin.
        Ei saa lapapaistia🥩 eikä ribsejä enää köyhä edullisesti enkä fileestä välitä.
        Olisi syytä lopettaa kaikkinainen kaupankäynti aasialaisten kanssa ja keskittyä EU:n omaan tuotantoon📢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko tosissasi ettei mersuja ym euroautoja myydä aasiassa?
        Tarkasta kantasi.

        Käytännössä Kiinassa ja Intiassa ei euroautoja myydä. Esimerkiksi Intiassa on yli 100% tuontitullit EU:ssa ja muualla maailmassakin tehdyille autoille. Pelkästään Tata myy Intiassa monta kertaa enemmän autoja kuin kaikki euroautot yhteensä.

        Sama juttu Kiinassa. Kiinassa myydään pääosin kiinalaisia autoja ja euroautot ei listoille yleensä pääse. EU:ssa tehtyjen autojen myyntikiellolla Kiinassa olisi minimaalisen pieni vaikutus. Lisäksi esimerkiksi VW valmistaa jo autoja Kiinassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mersuja yms myydään Kiinassa, koska ne valmistetaan Kiinassa.

        Niin juuri. Monet isot automerkit valmistavat autonsa samalla mantereella. VW:llä, Toyotalla, Mersulla jne on autotehtaita ympäri maailmaa. Ne valmistavat USA:ssa myytävät autot USA:ssa, Kiinassa myytävät autot Kiinassa jne. Se, että esimerkiksi Toyota on japanilainen ei tarkoita, että Toyotat valmistettaisiin aina Japanissa. Luultavasti, jos menisi ostamaan Toyotan autokaupasta niin tuo Toyota on valmistettu jossain Euroopan alueella.


    • Anonyymi

      60-luvulla tulivat japanilaiset autot, jotka lopettivat brittien autoteollisuuden. Nyt tulevat kiinalaiset, jotka pistävät eurooppalaiset valmistajat tiukille. Ei mitään uutta ja mullistavaa maailmassa.

    • Anonyymi

      Kiinan valtio tukee sähköautojen tuotantoa isolla rahalla ja siksi sitä hillitään tuontitulleilla.

      • Anonyymi

        Tämä valtien tuki kiinalaisille valmistajille suuremmksi osaksi EU:n valhetta, ei millään valtiolla ole varaa tukea loputtomasti. EU pyrkii tällä valheella peittelemään oman tuotantonsa tehottomuutta, jonka takana on taas EU-byrokratia ja lainsaadäntö, joka osin sosialististä. Tuontitullit eivät pelasta EU:n autoteollisuutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä valtien tuki kiinalaisille valmistajille suuremmksi osaksi EU:n valhetta, ei millään valtiolla ole varaa tukea loputtomasti. EU pyrkii tällä valheella peittelemään oman tuotantonsa tehottomuutta, jonka takana on taas EU-byrokratia ja lainsaadäntö, joka osin sosialististä. Tuontitullit eivät pelasta EU:n autoteollisuutta

        EU:ssa floppaa kaikki mihin EU-byrokratia iskee kyntensä. Energiasäästö lamppu piti olla EU-teollisuuden uusi lippulaiva ja siksi kiellettiin hehkulamput. Tukea tuli eurooppalaisille(Ranska ja Saksa) valmistajille. Kauko-Itä romahdutti Ledeillään tuon unelman.
        Euroopasta piti tulla aurinkokennojen maailmanvaltias EU-byrokratian ohjauksessa, taas kävi toisin, jotain tukien turvin vielä valmistusta on, ei siinä tuontitullit auttaneet.
        Nyt sähköautot, joista taas EU-byrokratia höyrysi, sähköautojen valmistus tulee loppumaan euroopasta.
        Ainut järkevä strategia olisi keskittyä valmistamaan diesel-ja bensa-autoja, niissä tietotaito on euroopassa suurempi kuin Kiinassa
        Se vaatisi EU-byrokratialta takinkääntöä, joka tuskin onnistuu ennen kuin autoteollisuus on lopullisesti ajettu alas euroopassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä valtien tuki kiinalaisille valmistajille suuremmksi osaksi EU:n valhetta, ei millään valtiolla ole varaa tukea loputtomasti. EU pyrkii tällä valheella peittelemään oman tuotantonsa tehottomuutta, jonka takana on taas EU-byrokratia ja lainsaadäntö, joka osin sosialististä. Tuontitullit eivät pelasta EU:n autoteollisuutta

        Ihan sama vaikka olisikin. Jos Kiina haluaa myydä autojaan EU:ssa niin perustakoon tehtaansa EU:hun. Kiina on fasistinen paskamaa ja vain idiootit ostavat kiinalaisia autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama vaikka olisikin. Jos Kiina haluaa myydä autojaan EU:ssa niin perustakoon tehtaansa EU:hun. Kiina on fasistinen paskamaa ja vain idiootit ostavat kiinalaisia autoja.

        Ja jos ollaan oikeasti huolissaan ilmastosta niin järkevintä olisi siirtää tuotanto lähelle kuluttajia. Nimittäin pelkästään rahtilaivat tuottavat enemmän päästöjä kuin kaikki henkilöliikenne yhteensä. Ja sen lisäksi rahtia tulee lentokoneilla. Sellainen joka väittää olevansa ekologinen ja ostaa aasialaisia tuotteita on aivoton idiootti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos ollaan oikeasti huolissaan ilmastosta niin järkevintä olisi siirtää tuotanto lähelle kuluttajia. Nimittäin pelkästään rahtilaivat tuottavat enemmän päästöjä kuin kaikki henkilöliikenne yhteensä. Ja sen lisäksi rahtia tulee lentokoneilla. Sellainen joka väittää olevansa ekologinen ja ostaa aasialaisia tuotteita on aivoton idiootti.

        Korjaan... Tarkoitin siis kaikkia henkilöautoja yhteensä. Nimittäin rahtilaivat aiheuttavat enemmän päästöjä kuin henkilöautot ja jopa nuo sähköautot tuodaan Kiinasta todella paljon saastuttavilla rahtilaivoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama vaikka olisikin. Jos Kiina haluaa myydä autojaan EU:ssa niin perustakoon tehtaansa EU:hun. Kiina on fasistinen paskamaa ja vain idiootit ostavat kiinalaisia autoja.

        Olen aivan samaa mieltä, ettei kiina-autoja tulisi ostaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama vaikka olisikin. Jos Kiina haluaa myydä autojaan EU:ssa niin perustakoon tehtaansa EU:hun. Kiina on fasistinen paskamaa ja vain idiootit ostavat kiinalaisia autoja.

        Tuontitullit ja vaatimus perustaa tehtaat paikallisesti, eivät ole koskaan onnistuneet, näitä kokeiluja on ollut ihan riittävästi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuontitullit ja vaatimus perustaa tehtaat paikallisesti, eivät ole koskaan onnistuneet, näitä kokeiluja on ollut ihan riittävästi

        Näin on, jos haluaa olla mukana maailmankaupassa, niin ne eivät toimi, EU:n julistamat "tuontitullit yms" ovat pääosin poliittisista teatteria vasemmiston äänestäjille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuontitullit ja vaatimus perustaa tehtaat paikallisesti, eivät ole koskaan onnistuneet, näitä kokeiluja on ollut ihan riittävästi

        Niin, kannattaisi ennemmin tehdä Kiinassa valmistettujen autojen myynti EU:ssa kokonaan laittomaksi. Ja tuontitullien toimivuus on todistettu toimivaksi. Vain idiootti väittää, että tuontitullit eivät toimi. Jos vaikka tulli on 40% niin myyntihintaa pitäisi nostaa saman 40% jotta saisi edes euron voittoa. Joten varmaa on, että kiinalaisten autojen hinnat tulevat tänä vuonna nousemaan kymmenillä prosenteilla.

        Ja muuten, esimerkiksi Intiassa euroopassa valmistettujen autojen tuontitulli on yli 100%. Vaikutus on, että euroopassa valmistettuja autoja ei Intiassa. Intiassa myydään lähinnä Intiassa valmistettuja autoja. Edes Kiinassa valmistettuja autoja ei siellä myydä.

        Ja edelleen, vain idiootit ostavat Kiinassa valmistettuja autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, jos haluaa olla mukana maailmankaupassa, niin ne eivät toimi, EU:n julistamat "tuontitullit yms" ovat pääosin poliittisista teatteria vasemmiston äänestäjille

        Tosin jos väittää olevansa ekologinen ja ostaa Kiinassa valmistettuja tuotteita niin on aivoton idiootti. Ekologiset ihmiset pyrkivät ostamaan lähellä valmistettuja tuotteita. Jopa siinä tapauksessa, että lähellä valmistettu tuote olisi kalliimpi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä, ettei kiina-autoja tulisi ostaa

        On hyvä olla periaatteita.
        Tavalliselle kuluttajille kuitenkin raha ratkaisee.
        Kävin koeajamassa BMW i4m50, Varustein yli 80k€, takuu 2v. Kia EV6 GT, varustein noin 80k€, takuu 7v. 150tkm. Ja BYD seal AWD, Varustein noin 52k€. takuu 6v 150tkm.
        Totesin, ettei noissa autoissa ollut mitään selvää eroa ajoltaan tai laatuvaikutelmaltaan, lähinnä makuasioita. BYD oli noista mielestäni lisäksi parhaan näköinen.
        Siis 30k€.n ero BYD.llä ja noilla jokseenkin samanlaisilla autoilla, sillä on merkitystä monelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bydin rahtilaiva käyttää vain osittain maakaasua. ja autot homehtuu siellä. Ostakaa vaan homeisia kommariautoja.🤣🤣🤬🤢
        https://eulerpool.com/fi/uutiset/yritykset/byd-kamppailee-haasteiden-kanssa-laajentuessaan-

        Ensimmäisellä neitsytmatkalla havaittu ongelma, joka on kaikissa aluksissa Eiköhän tuokin ole jo korjattu tehostamalla ilmanvaihtoa rahtitiloissa.
        Kiinalaisiin autoihin kohdistuu paljon ennakkoluuloja, kuten oli minullakin.
        Menin lähinnä "vitsillä" koeajolle. Yllätys oli melkoinen positiivisuudessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä olla periaatteita.
        Tavalliselle kuluttajille kuitenkin raha ratkaisee.
        Kävin koeajamassa BMW i4m50, Varustein yli 80k€, takuu 2v. Kia EV6 GT, varustein noin 80k€, takuu 7v. 150tkm. Ja BYD seal AWD, Varustein noin 52k€. takuu 6v 150tkm.
        Totesin, ettei noissa autoissa ollut mitään selvää eroa ajoltaan tai laatuvaikutelmaltaan, lähinnä makuasioita. BYD oli noista mielestäni lisäksi parhaan näköinen.
        Siis 30k€.n ero BYD.llä ja noilla jokseenkin samanlaisilla autoilla, sillä on merkitystä monelle.

        Huono vertailla BMW:tä ja Bydiä. Olisit vertaillu esim. Cubran tavascania ja Bydiä. Cubran 4x4 hinnat alkaen malli n. 55 tuhatta ja takuu 5 vuotta. Akulla 8v.
        https://moottori.fi/koeajo/koeajo-cupra-tavascan-yokerhotunnelmaa-valikokoon/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuontitullit ja vaatimus perustaa tehtaat paikallisesti, eivät ole koskaan onnistuneet, näitä kokeiluja on ollut ihan riittävästi

        Näinhän USA on toiminut jo pitkään. Melkein kaikki siellä myytävät tuontiautot valmistetaan tai vähintäinkin kootaan USA:ssa, Meksikossa tai Kanadassa. Joitakin malleja jopa tuodaan Eurooppaan sikäläisistä tehtaista, esimerkiksi BMW X5.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono vertailla BMW:tä ja Bydiä. Olisit vertaillu esim. Cubran tavascania ja Bydiä. Cubran 4x4 hinnat alkaen malli n. 55 tuhatta ja takuu 5 vuotta. Akulla 8v.
        https://moottori.fi/koeajo/koeajo-cupra-tavascan-yokerhotunnelmaa-valikokoon/

        Molempia kumminkin valmistetaan Kiinassa. Saattaa olla, että yhä useampi Bemari tuodaan joskus Kiinasta jos hintaero repeää.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono vertailla BMW:tä ja Bydiä. Olisit vertaillu esim. Cubran tavascania ja Bydiä. Cubran 4x4 hinnat alkaen malli n. 55 tuhatta ja takuu 5 vuotta. Akulla 8v.
        https://moottori.fi/koeajo/koeajo-cupra-tavascan-yokerhotunnelmaa-valikokoon/

        Mulla ikäväkseni VAG autoista on niin huonoja kokemuksia, etten niitä enää kelpuuta edes koeajoon. Sitäpaitsi vertailin muualla kuin kiinassa tehtyjä sähköautoja ja niiden hinta/laatusuhdetta. Mielestäni vain Tesla pärjää tuolle Sealille saksassa tai jenkissä tehtynä.
        Teslalla ja Bydillä on tietääkseni ainoina autotehtaina tapa tehdä autonsa alusta loppuun itse. Byd tekee itse jopa elektroniikan komponentit, tesla taas myy jopa autonsa itse, eikä mainosta. Rahaa ei valu alihankkijoille jotka haluavat omat katteensa, eli tuo kaikki näkyy autojen halvempana hintana.
        Tuosta pitäisi eurooppalaisten autotehtaiden ottaa oppia. Silloin kiinalla ei olisi enää valttina kuin halvempi työvoima, jota ei robottituotannossa paljon tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kannattaisi ennemmin tehdä Kiinassa valmistettujen autojen myynti EU:ssa kokonaan laittomaksi. Ja tuontitullien toimivuus on todistettu toimivaksi. Vain idiootti väittää, että tuontitullit eivät toimi. Jos vaikka tulli on 40% niin myyntihintaa pitäisi nostaa saman 40% jotta saisi edes euron voittoa. Joten varmaa on, että kiinalaisten autojen hinnat tulevat tänä vuonna nousemaan kymmenillä prosenteilla.

        Ja muuten, esimerkiksi Intiassa euroopassa valmistettujen autojen tuontitulli on yli 100%. Vaikutus on, että euroopassa valmistettuja autoja ei Intiassa. Intiassa myydään lähinnä Intiassa valmistettuja autoja. Edes Kiinassa valmistettuja autoja ei siellä myydä.

        Ja edelleen, vain idiootit ostavat Kiinassa valmistettuja autoja.

        Jos suomalainen ostaa 38% tullin kiina-auton, ei tulli suinkaan jää suomen valtiolle, se menee EU:n kassaan, josta se jaetaan vaikka Ranskan maanviljelijöille tukiaisina, Ranskan viljelijät saavat eniten tukea hehtaaria kohden EU:ssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan... Tarkoitin siis kaikkia henkilöautoja yhteensä. Nimittäin rahtilaivat aiheuttavat enemmän päästöjä kuin henkilöautot ja jopa nuo sähköautot tuodaan Kiinasta todella paljon saastuttavilla rahtilaivoilla.

        Mitä päästöjä rahtilaivat aiheuttavat enemmän kuin henkilöautot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ikäväkseni VAG autoista on niin huonoja kokemuksia, etten niitä enää kelpuuta edes koeajoon. Sitäpaitsi vertailin muualla kuin kiinassa tehtyjä sähköautoja ja niiden hinta/laatusuhdetta. Mielestäni vain Tesla pärjää tuolle Sealille saksassa tai jenkissä tehtynä.
        Teslalla ja Bydillä on tietääkseni ainoina autotehtaina tapa tehdä autonsa alusta loppuun itse. Byd tekee itse jopa elektroniikan komponentit, tesla taas myy jopa autonsa itse, eikä mainosta. Rahaa ei valu alihankkijoille jotka haluavat omat katteensa, eli tuo kaikki näkyy autojen halvempana hintana.
        Tuosta pitäisi eurooppalaisten autotehtaiden ottaa oppia. Silloin kiinalla ei olisi enää valttina kuin halvempi työvoima, jota ei robottituotannossa paljon tarvitse.

        Tesla on markkinoiden heikkolaatuisin auto. Paskempaa autoa kuin Tesla ei ole myynnissä. Myös Byd on laadultaan pelkkää sontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä päästöjä rahtilaivat aiheuttavat enemmän kuin henkilöautot?

        Kaikkia saasteita tulee rahtilaivoista enemmän kuin kaikista maailman henkilöautoista yhteensä. Mitä enemmän ostetaan kiinalaisia tuotteita niin sitä enemmän saasteet lisääntyvät. Siksi autoja ei pitäisi tuoda EU:hun Kiinasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä. BYD.n oma rahtilaivasto käyttää maakaasua.

        https://www.bairdmaritime.com/shipping/dry-cargo/pcc-pctc/vessel-review-byd-explorer-no-1-lng-fuelled-vehicle-carrier-to-support-chinese-car-manufacturers-export-activities

        Maakaasukin saastuttaa, ei sekään ole täysin puhdas. Maakaasu vähentää joitakin kymmeniä prosentteja, mutta edelleen tuo laiva saastuttaa paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla on markkinoiden heikkolaatuisin auto. Paskempaa autoa kuin Tesla ei ole myynnissä. Myös Byd on laadultaan pelkkää sontaa.

        Sanoo hän, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta kummastakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo hän, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta kummastakaan.

        Teslan paska laatu on ihan tutkittu asia. Surkeampaa autoa kuin Tesla ei markkinoilta löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän USA on toiminut jo pitkään. Melkein kaikki siellä myytävät tuontiautot valmistetaan tai vähintäinkin kootaan USA:ssa, Meksikossa tai Kanadassa. Joitakin malleja jopa tuodaan Eurooppaan sikäläisistä tehtaista, esimerkiksi BMW X5.

        Ja aivan kuten EU:ssa myytävät japanilaiset autot on yleensä valmistettu Euroopassa.


    • Anonyymi

      Eurooppa tullaan ennallistamaan ajalle ennen teollista vallankumousta, halusimme sitä tai ei. Voimme keskittyä raakkujen suojeluun ja muuhun tarpeelliseen.

      • Anonyymi

        Euroopasta tulee uusi köyhälä, syntipukki EU:n loputon säätely


    • Anonyymi

      Kiina on kommunistinen valtio. En osta autoa kommareilta vaikka saisin puoli ilmaiseksi. Muita kiinan kodinkone ym. tuotteita on melkein pakko ostaa kun ei muualta enää saa.

      • Anonyymi

        No, vaikea on tyhjätaskun ostaa edes kiinalaista...


      • Älä osta Auto
        mutta ottaa kynnä ja paperi ja kirjota mitä sinulle on tullut kiinalta
        Aloitta vaikka sinun pikku housut


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        Älä osta Auto
        mutta ottaa kynnä ja paperi ja kirjota mitä sinulle on tullut kiinalta
        Aloitta vaikka sinun pikku housut

        Itseasiassa minulla ei ole taida yhtää tuotetta jonka alkuperämaa on Kiina. Puhelin Samsung-made in Korea. Lenkkarit Adidas = made in Indonesia pääkonttori Saksa.
        TV. Finlux = Made in turkey. Tietokone HP=Made in Czech Republic. Bokserit Black horse=made in bangladesh. jne....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa minulla ei ole taida yhtää tuotetta jonka alkuperämaa on Kiina. Puhelin Samsung-made in Korea. Lenkkarit Adidas = made in Indonesia pääkonttori Saksa.
        TV. Finlux = Made in turkey. Tietokone HP=Made in Czech Republic. Bokserit Black horse=made in bangladesh. jne....

        Kyllä kyllä
        Olen iloinen että Kiina on suuri voittaja Ukraina sota


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kovasti noissa halvemmissa aidoissa kiinalaisissa sähkiksissä on puutteita ja heikkouksia, eli ei halvalla saa vieläkään hyvää. Jos ne heikkoudet riittää, niin kovasti ollaan myös moitittu kun niihin e saa varaosia mistään.

    • Anonyymi

      Kiina tukee sähköautojen valmistusta . Usa laittoi 100 % tullin Kiinassa valmistetuille sähköautoille . Eu.n pitäisi toimia samoin .

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kiinassa tehdään kahdenlaisia autoja. Halpoja autoja kotimaan markkinoille, ja parempia vientimarkkinoille.
        On absurdia ajatella, että kiinasta tuotaisiin laadutonta autoa tms. huipputekniikkaa länsimarkkinoille, koska silloin niiden tuonti pysähtyisi nopeaan, ei kiinalaisetkaan tyhmiä ole.
        Tuossa videolla Kokkolan autohuollon kaveri messuilla (noin 3 min kohdalla) toteaa kiinalaisen Zeekr.n standilla että miksei muut tee tuollaista...

        https://www.youtube.com/watch?v=cd5Q0nXfQIs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa tehdään kahdenlaisia autoja. Halpoja autoja kotimaan markkinoille, ja parempia vientimarkkinoille.
        On absurdia ajatella, että kiinasta tuotaisiin laadutonta autoa tms. huipputekniikkaa länsimarkkinoille, koska silloin niiden tuonti pysähtyisi nopeaan, ei kiinalaisetkaan tyhmiä ole.
        Tuossa videolla Kokkolan autohuollon kaveri messuilla (noin 3 min kohdalla) toteaa kiinalaisen Zeekr.n standilla että miksei muut tee tuollaista...

        https://www.youtube.com/watch?v=cd5Q0nXfQIs

        Kyllä Kiinasta tuodaan myös surkeita autoja joissa on paljon onnettoman surkeita ominaisuuksia ja harmittavia vikoja ja niistä on ollut paljon juttuja ettei niihin saa osia mistään ja esim. sivupeilin toimitusajat on luokkaa 1/2 vuotta ja silloinkin epävarmaa saako.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Kiinasta tuodaan myös surkeita autoja joissa on paljon onnettoman surkeita ominaisuuksia ja harmittavia vikoja ja niistä on ollut paljon juttuja ettei niihin saa osia mistään ja esim. sivupeilin toimitusajat on luokkaa 1/2 vuotta ja silloinkin epävarmaa saako.

        Meinaatko, että kaikkien länsimaisten sähköautojen kaikki ominaisuudet olisivat jotenkin edellä kiinalaisia? Meinaatko ettei länsimaisissa autoissa ole harmittavia vikoja?
        -Teslaan on odotettu lokasuojaa 8 kk.
        -Toyotan mittaristoa odotettu vuoden.
        -Audin invertteriä 6kk.
        YM.
        Yksittäisiä ongelmia löytyy kaikilta automerkeiltä vikojen ja varaosasaannin suhteen.
        Yksittäisistä sähköautojen ongelmista myös uutisoidaan paljon, koska ne ovat varmoja klikkiuutisia sähköautovastaisessa suomessa.


    • Anonyymi

      Halleluujaa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2625
    2. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      399
      2129
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      20
      1932
    4. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1724
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      125
      1623
    6. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      15
      1581
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1113
    8. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1112
    9. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1019
    10. Kerro mulle miksi juuri me

      Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      925
    Aihe