Kun kastetta alettiin jumaloimaan

Anonyymi-ap

Kristinuskon 2000 vuotisen taipaleen aikana kastetta ei palvottu ja jumaloitu.
Se on vain satavuotinen perinne joka yleistyi USA:ssa missä synnytettiin uusia seurakuntia.

22

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Silloin elettiin Ku-Klux Klanin kaltaisten lahkojen kulta-aikoja.
      He olivat uskovia miehiä.

• Anonyymi

Vapaamuurit liittyvät ainakin adventismiin ja helluntailaisuuteen.
        Oliko heillä busines mielessä ?

• Anonyymi

Onneksi Amerikassa ei ole valtiokirkkoa vaan uskonnonvapaus.

• Anonyymi

Amerikasta on tullut suurimmat eksytykset ja lahkot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amerikasta on tullut suurimmat eksytykset ja lahkot.

Yhteistä näille on "uskovien kaste".

• Anonyymi

Helluntaikasteen jumalointi on viety liian pitkälle.
      Kiitos kuuluu pastoreille.

• Anonyymi

HENKIVALLOISTA

Mitkä henget laittavat ihispolon ja pastoripuuhakkaan kastetta jumaloimaan ?

• Anonyymi

Aloittaja, herrasi ja jumalasi on tämän maailman ruhtinas. Et ole kaskon kyennyt kieltämään herraasi valheen isää, saatanaa!

• Anonyymi

5th COPytHAT-cOVER: #6-BACKin JÄLKEen JAtKAN SELVIN PÄIN ( d ;
      KOVA LASKEmaan päisSÄän ! d ) ON( OlLUT )HERMO-PAiNETta TASS:

I've The Heavy LOad ? RoomALAISILLE 11:1-6 Sanon siis: Kaiketi

Jumala EI HYLÄNNYT Kansaansa? POIS se ..minäKIN Israelilainen, Abrahamin siementä, Benjaminin sukua.. Jumala EI HYLÄNNYT Kansaansa jonka EDELTÄ-TUNSI(ZmanAvar).. etTEkö(X) tiedä(/TaNaCH=Tieto)..? ..Eliasta, kuinka
      Jumalan edessä syyttää Israelia: HerraJHVH, TAPPOIVAT Profeettasi ja HAJOTTIVAT alttarisi - ja yksin JÄIN.. ja väijyvät henkeäni. ..Jumalan Vastaus?

JÄTIN itselleni 7000 MIESTÄ.. eivät notkistaneet polvea Baalille: Samoin NYT - tänäkin aikana - ON jäännös Armon(/Liitot>HaCHESED>)Valinnan mukaan.

Mutta
      JOS valinta Armosta
      NIIN ei enää teoista(/2.Ms.24:3), sillä silloin
      Armo ei enää olisikaan Armo(=HaCHESED/VERI-Liitot>HaSLICHA>Shalom).

:7-10 Miten siis? Mitä Israel tavoittelee sitä ei saavuttanut, mutta Valitut SAAVUTTIVAT; MUUT(X) paatuneet niinkuin Kirjoitettu( KATUV ! ):
      Jumala ANTOI HEILLE(X) uneliaisuuden hengen.. etteivät näkisi.. etteivät kuulisi
      - tähän päivään asti.

Ja David sanoo: "Tulkoon pöytänsä HEILLE(X) paulaksi ja ansaksi ja lankeemukseksi ja KOSTOksi; soetkoot silmänsä etteivät Näkisi, ja.. selkänsä kumaraan.

:11-16 Sanon siis: Kaiketi EIvät KOMPASTUneet(Z) SIKSI että lankeaisivat? Pois se!
      Vaan lankeemuksensa(Z>VS.<JESHUA )kautta tuli Pelastus MUILLE(X), jotta
      itse(Z) syttyisivät kiivauteen.

Mutta JOS lankeemuksensa(Z) rikkaudeksi maailmalle ja VAJAUTENSA( VS. PLEROOMA) MUILLE(X) Rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän Täyteytensä.

..MUILLE(X) sanon: Koska olen MUIDEN(X) apostoli
      pidän virkaani Kunniassa sytyttääkseni - jos mahdollista - kiivauteen(Z)HEITÄ.. heimolaisiani,
      ja pelastaakseni edes muutamia heistä(X).

Sillä JOS hylkäämisensä(Z>VS.<JESHUA ) MAAILMA(=IHMISET; X )lle Sovitukseksi, (NIIN) mitä Armoihin-ottamisensa(X) muuta kuin Elämä kuolleista? Mutta
      JOS UutisLEIPÄ=Pyhä, NIIN KOKO(Z+X)TaikinaKIN, ja
      JOS Juuri(=Sana/PyhäHenki=)ON Pyhä, NIIN OksatKIN.

:17-21 Mutta JOS
      MUUTAMAT Oksista taitetut.. ja sinä.. metsäöljypuu Oksastettu Oikeiden(Z)Oksien JOUKKOON ja niiden KANSSA päässyt OSAlliseksi Öljypuun( Jer.11:16) MEHEVÄstä(/PyhäHenki )Juuresta(=Jumalan Sana; Jh.1), NIIN

ÄLÄ YLPEILE(=PRIDE ! ) Oksien RINNALLA.. et kannata Juurta, vaan Juuri sinua..

Kaiketi sanonet: ..Oksat Taitettiin pois, jotta minut Oksastettaisiin. NACHON; EPÄuskonsa vuoksi Taitettiin.. mutta SINÄ pysyt(/1.Jh.2:6>)USKOsi kautta -
      Älä ole ylpeä, vaan PELKÄÄ(=Herran(JHVH )Pelko; Ps.111:10; Snl.9:10) - sillä
      JOS Jumala ei Säästänyt luonnollisia oksia, (NIIN) EI SÄÄSTÄ SINUAkaan.

:22-24 Katso siis Jumalan Hyvyyttä(/Rm.7:12 )ja Ankaruutta..
      langenneita kohtaan, mutta Hyvyyttään sinua kohtaan,
      JOS(=EHTO>)Pysyt(<1.Jh.2:6; ROOM 7:12<)Hyvyydessään - muutoin sinutkin

Hakataan POIS( MATT 7:23; 25:41; Rm.6:19; 2.Ts.2:7; 1.Jh.3:4; LUUK13:27).

Mutta nuo toisetkin - jos eivät jää EPÄuskoonsa( VS. 1.Jh.2:6) - tulevat Oksastettaviksi, sillä Jumala ON Voimallinen Oksastamaan ne jälleen.

Sillä JOS olet Leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa Oksastettu JaloÖljypuuhun, (NIIN) kuinka PALJOA ENNEMMIN.. luonnolliset Oksat ..Oksastettaviksi OMAan Öljypuuhunsa!

:25-29 Sillä en tahdo.. ettetTE(X) olisi oman "viisautenne" varassa...
      ...Evankeliumin(+++)kannalta KYLLÄ VIHOLLISIA.. mutta

Valinnan(/Liitot>HaCHESED).. isien( mm. AVRAHAM )tähden Rakastettuja, sillä
      Jumala ei kadu Armolahjojaan ja Kutsumistaan.( MOT ! )

:30-36 ..ennen olitTE(X; GOJIM; EPÄjumalien palvelijat )tottelemattomia Jumalalle, mutta nyt saaneet Laupeuden näiden(Z VS. JESHUA )tottelemattomuuden kautta,
      samoin nämäkin(Z) nyt olleet tottelemattomia, jotta heKIN TEille(X) tulleen Armahtamisen(=HaSLICHA/VERIuhri/JESHUA+++)kautta nyt saisivat Laupeuden.

Sillä Jumala SULKI tottelemattomuuteen KAIKKI
      jotta Armahtaisi KAIKKIA(/MARK 1:15).. Jumalan Rikkauden ja Viisauden ja Tiedon SYVYYTTÄ ! Kuinka tutkimattomat Tuomionsa ja käsittämättömät Tiensä( Netiv Jah )! ...KUKA TUNSI(ZmanAvar )HerranJJHVH Mielen.. OLI Neuvonantajansa?
      ...ensin ANTOI Hänelle jotain mikä olisi tälle korvattava? Sillä( JESHUA ! )Hänestä
      ja Hänen Kautta ja Häneen kaikki ON; Hänelle Kunnia IKUISESTI ! Amen.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Halakha (/1.Jh.2:6; Apt.24:14 PIDÄN
      HerranJHVH ShaBATista - SAAn LEVÄTÄ Rauhassa - R.I.P. ! )

PS. PA..ToivoTON - terveMENOa PITKAaanNIAMEeeN - ALAka tuLE TAKAisin .
      R*TTiP**-SS*HL*Mi-K**-*KON K*MARTELIJA-MIEkK*-L*HEtys-AZIZ .. T*PER*S
      ( d ; http://youtu.be/4AAX_wFvPAg?t=57 ! d ) N*U-R* ITt*S K*OLI**KSI .. T*HMA
      PPS. JUOKSE SUOnSILMAan - SYVALLE - ALAka tule TAKAisin : R*nKK*-PAsk*-N*TSi-H*M*-*LYk**PI-Ö-PETOf**l*( PAhin LOpUKSI ! ) DRA ÅT H*LV*T* сукин сын !
      PPPS. EhKa(=jyRKKa)ONgelMA ALKOn KANssa(/PTSD?>TAYSin KELVOTON ? )

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kova_kuin_kivi_(vuoden_2010_elokuva) TYKKAAN !
      http://en.wikipedia.org/wiki/Kohen Coenin veljekset .. TOV MEOD ?!

PS. (1.Sml.17:28; 25:10 ! ( NäytTEle ITteesi, NINku EX-P*RN*-T*HTI H-S**RI ! )

• Anonyymi

2. COPytHAT-cOVER:
      1.Jh. 2:27 ..pysyy Voitelu jonka Häneltä SAITTE(ZA); ja ette kenenkään( IHMIS- )opetuksen tarpeessa, vaan KUTEN Voitelunsa Opettaa teitä KAIKESSA(/Sana; TaNaCH )NIIN se Opetus Totta(/Sana)KIN eikä VALEtta(<STN); ja KUTEN teitä Opettanut, NIIN(/1.Jh. 2:6 >)PYSYkää(>Jh.1:1-18=)Hänessä.

Jochanan 8: 4-11 ...sanoivat JESHUAlle: Opettaja, tämä nainen tavattu itse teosta aviorikosta.. ja Moshe Laissa ANTOI(ZmanAvar=ZA) MEille Käskyn.. tuommoiset kivitettävä - mitäs sanot? Mutta sen sanoivat kiusaten.. päästäkseen syyttämään.. JESHUA kumartui alas ja kirjoitti maahan(Jer.17:13)sormellaan.

Mutta kun yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi itsensä ja sanoi.. Joka teistä synnitön, heittäköön ensimmäisenä.. taas kumartui alas ja kirjoitti maahan.

Kun tämän kuulivat ja omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät pois - toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti - ja siihen jäi vain JESHUA ja nainen joka seisoi edessään. kun JESHUA ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta ..sanoi hänelle: Nainen, missä.. syyttäjäsi - eikö kukaan sinua tuominnut? vastasi: Herra, ei kukaan. Niin JESHUA sanoi hänelle: Minäkään en tuomitse sinua - mene[ KULJE ?! Halacha ? http://en.wikipedia.org/wiki/Halakha -word is derived from the ROOT(=Juuri) which means "to behave" (also "to go" or "to walk")], äläkä tästedes enää syntiä tee.

:12-20 Niin JESHUA taas puhui heille sanoen: Minä Olen maailman Valo;
      joka minua seuraa ei vaella pimeydessä, vaan hänellä ON( fut.) elämän Valo.

Niin fariseukset sanoivat hänelle: Todistat itsestäsi - todistuksesi ei ole pätevä.
      JESHUA vastasi.. Vaikka todistankin itsestäni, todistukseni on pätevä, sillä tiedän mistä TULIN(ZA) ja mihin menen; mutta TE ette tiedä mistä minä tulen, ettekä mihin menen; tuomitsette lihan mukaan - minä en tuomitse ketään. Ja vaikka tuomitsi-sinkin, niin tuomioni olisi oikea; sillä en ole yksinäni, vaan minä ja Hän joka minut LÄHETTI(ZA).

Onhan Laissannekin Kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä:
      Minä Olen se joka todistan itsestäni ja minusta todistaa IsäKIN joka minut LÄHETTI(ZA).

Niin sanoivat hänelle: Missä isäsi? JESHUA vastasi: Ette tunne minua ettekä Isääni; jos tuntisitte minut, niin tuntisitte myös Isäni.

Nämä sanat JESHUA puhui uhriarkun ääressä, opettaessaan pyhäkössä; eikä kukaan ottanut häntä kiinni, sillä hetkensä(=KAIROS) ei vielä tullut.

:21-30 Niin JESHUA taas sanoi heille: Menen pois ja etsitte minua, ja kuolette syntiinne - mihin minä menen, sinne ette voi tulla.

Niin juutalaiset sanoivat: Ei kai aikone tappaa itseään, koska sanoo: Mihin menen, sinne ette voi tulla'?
      Ja sanoi HEille: olette alhaalta, minä ylhäältä; olette tästä maailmasta, minä en..
      SIKSI sanoin teille että kuolette synteihinne, sillä ellette usko minua siksi joka Minä Olen, niin kuolette synteihinne.

Niin sanoivat hänelle: Kuka olet? JESHUA sanoi heille: Juuri se mitä puhunkin teille.
      Minulla on paljon teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta Hän joka minut LÄHETTI(ZA) on Totinen, ja minkä KUULIN(ZA) häneltä sen puhun maailman kuulla.

Mutta he eivät ymmärtäneet että puhui heille Isästä; niin JESHUA sanoi heille: Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin ymmärrätte että Minä Olen Se( JHVH )joka Minä Olen; ja etten itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan kuin Isäni minulle OPETTI(ZA).

Ja Hän joka minut LÄHETTI(ZA) on kanssani; Hän ei jättänyt minua yksinäni, koska aina teen sitä, mikä on hänelle otollista. Kun näin puhui, monet uskoivat häneen.

:31-38 Niin JESHUA sanoi niille juutalaisille jotka uskoivat häneen: Jos pysytte sanassani, niin totisesti olette opetuslapsiani; ja tulette tuntemaan totuuden ja Totuus TEKEE( fut.) teidät vapaiksi.

Vastasivat hänelle: olemme Abrahamin jälkeläisiä, emmekä koskaan olleet kenenkään orjia - uinka sitten sanot: Tulette vapaiksi?

JESHUA vastasi heille: Totisesti, totisesti sanon teille - jokainen joka tekee syntiä
      on synnin orja; mutta orja ei pysy talossa iäti - Poika pysyy iäti. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin tulette todellisesti vapaiksi.

Tiedän että olette Abrahamin jälkeläisiä; mutta tavoittelette minua tappaaksenne, koska sanani ei saa tilaa teissä. Puhun mitä NÄIN(ZA) Isäni tykönä; niin tekin teette mitä olette kuulleet omalta isältänne.

:39-43 vastasivat ja sanoivat hänelle: Abraham on isämme - JESHUA sanoi heille:
      Jos olisitte Abrahamin lapsia, niin tekisitte Abrahamin tekoja. Mutta nyt.. tavoittelette tappaaksenne miestä joka PUHUI teille Totuuden jonka KUULIN Jumalalta - Abraham ei tehnyt niin, teette isänne tekoja.

Sanoivat hänelle: emme ole aviorikoksesta syntyneitä, meillä yksi Isä - Jumala.
      JESHUA sanoi heille: Jos Jumala olisi Isänne, niin rakastaisitte minua; sillä
      Jumalasta LÄHDIN ja TULIN; en TULLUT itsestäni, vaan Hän LÄHETTI minut.

MIKSI ette ymmärrä puhettani? SIKSI että ette kärsi KUULLA(=TOTELLA )Sanaani...

Apt.5:32 ..olemME kaiken tämän todistajat, NIIN Pyhä HenkiKIN jonka Jumala ANTOI niille jotka Häntä(/Jh.1; 1.Jh.2:6 )TOTTELEvat..

• Anonyymi

Mites se Tampereen ampuja, oli kuulemma Iltalehden mukaan uskovainen?

• Anonyymi

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan.

• Anonyymi

Luterilainen päänvalelukaste ja tämän kasteen kautta saatava usko on olemattomista höpöttämistä. Olemattomasta uskoon tulosta luterilaisen kasteen kautta höpöttäminen on kestänyt vuosisatoja. Miljoonat Jeesuksen omat ovat menettäneet henkensä luterilaisten kiivaudesta kasteeseensa, jota ei löydy Jumalan ilmoituksesta.
        Luterilaisen kaste on pahaa ja luterilaisen kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja vankeutta ja mestauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen päänvalelukaste ja tämän kasteen kautta saatava usko on olemattomista höpöttämistä. Olemattomasta uskoon tulosta luterilaisen kasteen kautta höpöttäminen on kestänyt vuosisatoja. Miljoonat Jeesuksen omat ovat menettäneet henkensä luterilaisten kiivaudesta kasteeseensa, jota ei löydy Jumalan ilmoituksesta.
        Luterilaisen kaste on pahaa ja luterilaisen kasteen hedelmät ovat kammottavia: kidutuksia ja hukuttamisia, murhia, silpomisia ja vankeutta ja mestauksia.

Parhami ja Olseni käsitti kasteen merkityksen täysin väärin.
        Ne miehet teki niitä Mikve-pesuja lihan saastan puhdistamiseksi.

• Anonyymi

Täällä vainotaan eniten luterilaisia

• Anonyymi

Mahtuuko miten kalloosi: Tällä palstalla on tarkoitus käsitellä helluntailaisuutta!

• Anonyymi

i Любое слово должно быть
      Поня́тно
      каждом󤤤
      3rdKULoVALkeA-cOVER:#LUULETko PAnettelija olevaSI NäkyMÄTÖN -kerroPA - SIellä PILVESSÄ ? PAnenPA SItä PAitSI SInulle TÄHÄN KIVAN PIKKU LINKIN http://yle.fi/a/74-20028969 AA-mu-PAlakSI - TOIVOttavasti jokaiNEN PA-letSI-nan-liputtaja - SInäkin TOIVOton ja likaiNEN PAsk*-n*tSI SAA LÄHI-AIKOINA LÄHI-IDÄSSÄ http://www.youtube.com/watch?v=upGGyQ946KQ&t=151s HUOMATA.. ANTIsemiiTEILLE KÄY toSI PAhoin . MOT¤¤¤ TAYSin VARma, E-ttä mm. GRU/SVR http://yle.fi/aihe/a/20-10005282 "..GRU TOIMII tietoverkoissa.. haittaohjelmia pystytty aivan pitävästi jäljittämään GRU-OPS:ksi..valtioiden rajoista piittaamatta kaikissa maissa TEHOkkaASTI..." PITÄÄ SILMÄLLÄ( ON taPAna )SInun PAhamaineistaSI SUOLI24 -KETKUtteLUn PAsk*-"ylläpitoaSI" - AIV*T*n R*nKK*-H*M*-PAsk*-N*tSI-H*NTT*¤¤¤

TOIVOn-enNENkin KOKEMUSTA PAhaa SInun TOIMINNAstasi saaNEEna-EttA teET PArANUKSEN SInun PAhoista teoistaSI JA LAKKAAt SABOTOImasta ASIAllisia REploja; TOIVOn että sellaiNEN ON PAitsi SInulle MYÖS MUILLE TERVEELLISTÄ - seeU LATEя¤¤¤
      http://www.russianforfree.com/lessons-how-to-read-in-russian-01.php пока !

( MuTTa PItääHÄN täHÄN LaitTAA mYÖs hiuKAN Jumalan Sanaa
      RAaMATTusTa ! ) Skr.12:1-4 PROFETIA, HerranJHVH Sana Israelista. Näin

Sanoo HerraJHVH(= JESHUA), joka JÄNNITTI(ZmanAVAR )taivaan ja
      PERUSTI maan ja LOI ihmisen hengen sisimpäänsä: HINE, Teen Jerusalemin juovutTAVAKSI Maljaksi KAIKILLE( UN ? )kansoille yltympäri ja TULEE( FUT.) JuudanKIN kohdalle Jerusalemia piiritettäessä ..Sinä Päivänä Teen Jerusalemin VÄKIkiveksi KAIKILLE kansoille: KAIKKI sitä nostavat repivät itsensä PAhoin;
      ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.. Sinä Päivänä, Sanoo HerraJHVH, LYÖN KAIKKI( SOTA-)hevoset vauhkoudella.. ratsastajat HULLUudella. Mutta

Juudan heimoa kohti Avaan Silmäni(/Kasvot=Presence; SHEKINAH) - ja
      KAIKKI kansojen( SOTA-)hevoset Lyön sokeudella.

:5-7 SILLOIN Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessä.. Väkevyyteni Jerusalemin asukkaat HerrassaJHVH TSEVAOTissa-Jumalassaan; Sinä Päivänä Teen Juudan sukuruhtinaat kuin Tulipannuksi puiden.. Tulisoihduksi lyhteiden SEKAAN, ja kuluttavat.. KAIKKI kansat yltympäri; ja Jerusalem Saa yhä asua paikoillaan...

Ja HerraJHVH ENSIN VAPAUTTAA( FUT. )Juudan majat JOTTA
      Davidin suvun kunnia ja Jerusalemin asukasten kunnia
      EI YLVÄSTELISI Juudaa vastaan.

:8-10 Sinä Päivänä HerraJHVH SUOJAA(=HaCHESED )Jerusalemin asukkaita; ja kompastuvainen seassaan Sinä Päivänä kuin David ja Davidin suku
      kuin Jumal'olento.. HerranJHVH Enkeli heidän edessään. Mutta

Sinä Päivänä Tahdon HÄVITTÄÄ KAIKKI MUUTkansat
      jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan; ja
      Davidin suvun ja Jerusalemin asukasten päälle
      Vuodatan Armon ja Rukouksen Hengen

- Katsovat Minuun jonka LÄVISTIVÄT( Ps.22:17 LÄVISTÄNEET KÄTENI JA JALKANI ! )
      http://jewishbelief.com/psalm-22-the-crucifixion-psalm/ JA VALITTAVAT Häntä
      KUTEN valitetaan Ainokaista,
      murehtivat Häntä katkerasti
      KUTEN murehditaan katkerasti Esikoista.

:11-13 Sinä Päivänä Jerusalemissa pidetään Suuret Valittajaiset(/JOM KIPPUR ? ),
      KUTEN OLI Hadadrimmonin valittajaiset Megiddon laaksossa; ja Maa pitää valittajaisia - kukin SUKUKUNTA erikseen: Davidin huoneen sukukunta ja naisensa erikseen, Natanin huoneen sukukunta ja heidän naisensa erikseen; Levin huoneen sukukunta ja naisensa erikseen; siimeiläisten sukukunta ja naisensa erikseen. Kaikki muut sukukunnat, kukin.. erikseen ja naisensa erikseen.

Juha Tapio - http://youtu.be/T-7sUDzjHN4 - Kaksi puuta (Live)
      ( http://youtu.be/bhTIPBrO4wM - Kaksi puuta (lyrics) .. NOILLA Laulun Sanoilla ! d )

Rm. 11:17-18 MUTTA( p ; TULOOKO Kotoonen Olo ? ; )
      JOS
      MUUTAMAT Oksista Taitetut pois ja SINÄ.. METSÄöljypuu - Oksastettu OikeiRen oksien JoukkoHON ja OOT PÄÄSSY niiRen KANSSA OSAlliseksi Öljypuun Mehevästä Juuresta,
      NIIN
      ÄLÄ YLYPEELE Oksien RINNALLA; mutta
      JOS ylpeilet,
      NIIN SINÄ et kuitenkaa kannata Juurta,( p ; vaan Juuri KANNATTAA SUA... ! D )

PS. 2:1-6 MIKSI( LAMA; hebr. ) MUUT(X) pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat? Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat HerraaJHVH JA Voideltuaan VASTAAN(=S*T*N ! ): "Katkaiskaamme kahleensa, heittäkäämme päältämme köytensä".

Taivaassa Asuva NauRAa - HerraJHVH PILKKAa HEitä - Hän PUHUU HEille KERRAN Vihassaan, Hirmuisuudessaan PELOTTAA.. ASETIN Kuninkaani SioniIN,( BiRuSHaLaJiM )Pyhälle Vuorelleni".

:7-12 Ilmoitan mitä HerraJHVH SÄÄTI - Lausui minulle: Olet poikani, tänä päivänä sinut Synnytin: Ano Minulta NIIN Annan MUUT(X)kansat(=GOJIM) Perinnöksesi ja maan ääret Omiksesi - Rautaisella Valtikalla Muserrat HEidät, Särjet HEidät kuin saviastian.

Siis Tulkaa (järkiinne;)MIELIn-MUUTOSkeen/TESHUVA) kuninkaat, Maan tuomarit ottakaa Nuhteesta vaari. Palvelkaa HerraaJHVH Pelolla(/Ps.111:10 )ja ILOitkaa

ANTAKAA suuta Pojalle(SUUdelkaaJalkoJAAN)VAVISTUSkellä, ettei Vihastuisi
      ettekä hukkuisi tiellänne - sillä Vihansa syttyy ÄKISTI(=PIAN; ODOTTAMATTA ?! ).

(KAIKKI )Autuaat(=Pelastetut/HaSLICHA/JESHUA )KAIKKI Häneen(=JESHUA;>HaCHESED>)TURVAavat. JK. 3:5...#

• Anonyymi

Tampereen ampuja oli uskovainen mies.

• Anonyymi

uuri se seikka, että he eivät antaneet kastaa vauvojaan johti ensimmäisiin yhteenottoihin raadin ja Ulrich Zwinglin kanssa. Kun vauvojensa kastamisesta kieltäytyvät eivät alistuneet raadin toimenpiteisiin, seurasi uusi uskontoväittely. Välittömästi sen jälkeen annettiin tammikuussa 1525 uusi määräys, jossa vaaditaan, että niitten, jotka olivat kieltäytyneet kastattamasta vastasyntyneitä lapsiaan, oli maastakarkotuksen uhalla viikon sisällä vietävä heidät kasteelle.

Zürichissä vaino koveni, kun raati maaliskuussa 1525 antoi asetuksen, jossa säädettiin maastakarkotus jokaiselle, joka antoi kastaa itsensä uudelleen. Maaliskuussa 1526 raati antoi asetuksen, jossa määrättiin, että jokaisen oli pysyttävä omassa pastoraatissaan ja käytävä siellä kirkossa. Kastajia ei saanut majoittaa eikä ruokkia. Ankarat rangaistukset uhkasivat niitä, jotka eivät totelleet määräyksiä. Raati ja Zwingli kävivät sanoista tekoihin, kun Felix Manz tammikuussa 1527 hukutettiin Zürichin läpi virtaavaan Limmatiin. Zürichistä vaino levisi muualle Sveitsiin. Anabaptisteille annettiin sakkoja, vankeutta, maastakarkotuksia, takavarikoitiin omaisuutta ja annettiin kuolemanrangaistuksia. Baselissa teloitettiin ensimmäinen kastaja tammikuussa 1530. Saman vuoden lopulla julkaistiin uusi määräys: peruuttajat armahdetaan, kannassaan pysyvät karkotetaan, ja jos he palaavat, heidät hukutetaan tapaamispaikalla.

Eteläsaksalainen haara[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]
        Martti Luther kohteli anabaptisteja samoin kuin Zwingli. Jo ennen Sveitsin kastajaliikkeen syntyä, Luther oli taistellut omien alueidensa radikaaleja ja "hurmahenkiä" vastaan. Siksi uudet samalta vaikuttavat liikkeet tavallisesti yhdistettiin niihin tutkimatta niiden mahdollisia eroja. Luterilaiset olivat vähitellen taistelleet itselleen tietyn aseman ja vapauden Speyerin valtiopäivillä 1520-luvulla ja Augsburgin valtiopäivillä vuonna 1530 ja Nürnbergin sopimuksen avulla 1532. Tammikuun 4. päivänä 1528 keisari antoi Speyerissä julistuksen, joka oli suunnattu kastajaliikettä vastaan. Se määräsi, että uskovien kaste (uudestaan kastaminen) oli rangaistava kuolemalla tarvitsematta minkäänlaista oikeudenkäyntiä hengellisten viranomaisten edessä. Oli vain todettava, että tuo raskas rikos oli tehty, ja sitä seurasi kuolema roviolla tai mestaus miekalla. Samalla tavalla oli kohdeltava myös niitä, jotka itse eivät olleet uudesti kastettuja, mutta kieltäytyivät viemästä lapsiaan kasteelle. Speyerin toisilla valtiopäivillä vuonna 1529 säädyt korottivat tämän katolisen keisarin määräyksen valtakunnanlaiksi. Näin kaikki saksalais-roomalaisen valtakunnan osavaltiot, sekä katoliset että evankeliset, saivat perustuksen, jonka nojalla paikallishallitukset, säädyt ja raadit julkaisivat samankaltaisia määräyksiä.

• Anonyymi

Aloittaja, sinun kirkkosi, luterilainen murhakirkko, vainosi ja tapatti anabaptisteja luterilaisuuden alusta,1500-luvulta asti. Kuitenkin väität helluntailaisuuden eli anabaptistien tulleen 1900-luvulla Amerikasta Suomeen. Olet satoja kertoja syyttänyt helluntailaisia uudelleenkastajiksi siis anabaptisteiksi. Miten luterilaiset saattoivat vainota helluntailaisia jo 1500-luvulla, vaikka sanot helluntailaisuuden syntyneet 1900-luvun alussa?
      JUTTUSI KUSEE!!!

• Anonyymi

Hbr.4:12 ...I==I=kaksiteräinen miekka>...!!!

Jh.15:26 ..KUN Tulee Puolustaja, jonka Lähetän TEille(/1.Jh.2:6 )Isän tyköä, Totuuden Henki joka lähtee Isän tyköä, NIIN TODISTAA( FUT. )Minusta.
      16:13 ..KUN Tulee( PYHÄ )Totuuden( Rakkauden )Henki Johdattaa(/1.Jh.2:6 )TEidät kaikkeen Totuuteen - sillä mitä puhuu ei ole Hänestä Itsestään; vaan minkä kuulee sen puhuu ja tulevaiset TEille julistaa...

JoCHaNaN 8:23 ..Sanoi heille: Olette alhaalta, olen Ylhäältä;
      olette tästä maailmasta, minä en..
      :24 SIKSI sanoin teille että kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi joka minä olen, niin kuolette synteihinne.
      :25 Niin sanoivat hänelle: "Kuka olet?" JESHUA sanoi heille: Juuri Se mitä puhunkin teille.
      :26 Paljon minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta Hän joka minut LÄHETTI ON Totinen( VS. VALHE-VILPPI-EPÄREHELLISYYS )ja minkä KUULIN Häneltä sen puhun maailman kuulla.
      :27 Mutta eivät ymmärtäneet että puhui heille Isästä.
      :28 Niin JESHUA sanoi.. KUN olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin ymmärrätte että Minä OLEN Se( JHVH=JESHUA )joka Minä Olen ja etten itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan kuin Isäni minulle OPETTI.
      :29 Ja Hän joka minut LÄHETTI ON( IMMANUEL )kanssani; Hän ei jättänyt minua yksinäni, koska AINA teen sitä mikä on Hänelle otollista(=KELVOLLINEN/Sana=Totuus VS. VALHE/STN ! )
      :30 Kun näin puhui MONET USKOivat Häneen.

:31 Niin JESHUA sanoi niille juutalaisille jotka uskoivat häneen: JOS PYSYtte(/1.Jh.2:6 )Sanassani, NIIN Totisesti olette Opetuslapsiani;
      :32 ja tulette tuntemaan Totuuden JA Totuus TEKEE teidät Vapaiksi.
      :33 vastasivat hänelle: Olemme Abrahamin jälkeläisiä emmekä koskaan olleet kenenkään orjia - kuinka sitten sanot: Tulette vapaiksi'?
      :34 JESHUA vastasi heille: Totisesti.. Sanon teille: JOKAINEN joka TEKEE syntiä
      on synnin orja.
      :35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
      :36 JOS siis Poika tekee teidät Vapaiksi, NIIN tulette Todellisesti Vapaiksi.
      :37 Tiedän että olette Abrahamin jälkeläisiä; mutta tavoittelette minua tappaaksenne, koska Sanani ei saa tilaa teissä.
      :38 Puhun mitä nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette mitä olette kuulleet omalta isältänne.
      :39 vastasivat ja sanoivat hänelle: Abraham isämme - JESHUA sanoi heille:
      JOS olisitte Abrahamin lapsia, NIIN tekisitte Abrahamin tekoja.
      :40 Mutta nyt tavoittelette tappaaksenne.. miestä joka KERTOI teille Totuuden jonka KUULI Jumalalta - Abraham ei tehnyt NIIN.
      :41 teette isänne tekoja. sanoivat hänelle: emme aviorikoksesta syntyneitä; meillä yksi Isä, Jumala".
      :42 JESHUA sanoi heille: JOS Jumala olISI Isänne, NIIN RakastaISItte minua, sillä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en itsestäni tullut vaan Hän minut LÄHETTI.
      :43 MIKSI ette ymmärrä puhettani? SIKSI että ette kärsi KUULLA(=TOTELLA )Sanaani.

:44 olette isästä PERKELE(=VALEHTELIJA)estä ja isänne himoja HALU(=HIMO)atte noudattaa.. ollut murhaaja alusta asti, ja Totuudessa ei pysy koska hänessä ei ole Totuutta; KUN puhuu valhetta NIIN puhuu omaansa, sillä on VALEHTELIJA ja sen isä.
      :45 Mutta minua ette usko, SIKSI että sanon Totuuden.
      :46 Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin - JOS Totuutta puhun, (NIIN )miksi ette USKO minua?
      :47 Joka on Jumalasta KUULEE Jumalan Sanat - SIKSI ETTE KUULE koska ette ole Jumalasta.

:48 Niin juutalaiset vastasivat.. Emmekö ole oikeassa kun sanomme että olet samarialainen ja sinussa riivaaja?
      :49 JESHUA vastasi: Minussa ei riivaaja, vaan kunnioitan Isääni ja häpäisette minua.
      :50 Mutta en etsi omaa kunniaani - Yksi ON joka Etsii ja Tuomitsee.
      :51 Totisesti.. Sanon teille: jos joku pitää Sanani ei ikinä näe kuolemaa.
      :52 Juutalaiset sanoivat hänelle: Nyt ymmärrämme että sinussa riivaaja -
      Abraham kuollut ja profeetat, ja sanot: Jos joku pitää sanani ei ikinä maista kuolemaa -
      :53 oletko suurempi kuin isämme Abraham joka on kuollut, ja profeetat kuolleet; keneksi itsesi teet?
      :54 JESHUA vastasi: JOS itse itselleni otan kunnian, NIIN kunniani ei ole mitään. Minun Isäni on se joka minulle kunnian antaa, Hän josta sanotte: "Hän on Jumalamme"
      :55 - ETTEkä tunne Häntä; mutta MINÄ tunnen Hänet. Ja JOS sanoisin etten tunne Häntä, NIIN olisin valhettelija niinkuin tekin; mutta tunnen Hänet ja pidän Sanansa.
      :56 isänne Abraham riemuitsi siitä että oli näkevä Minun Päiväni(=PARUSIA); ja
      näki sen ja iloitsi.
      :57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et vielä 50:nen vuoden vanha, ja nähnyt Abrahamin!"
      :58 JESHUA sanoi heille: Totisesti.. Sanon teille: ennenkuin Abraham syntyi Minä OLIN(=JHVH).
      :59 Silloin poimivat kiviä heittääkseen häntä niillä - mutta JESHUA lymysi ja
      lähti PYHÄKÖSTÄ( =Jerusalemin TEMPPELI; Har HaBAIT; Salomon TEMPPELIn PAIKALLA)...MOT !!!

MUUTEN LÖYSIN UtuBEsTa TODELLA HIENON USKON-PUHDISTUKSEN AJAN
      WANHAN WIRREN http://youtu.be/NXfTsHzKmxw - Jumala ON-PI LinnamME !!!
      LUTTERIN MARTTI TEKI PALJON HYVÄÄ - JA PANI PAAVIN NUHTEESEEN JA Herran KURIin SUOMI-RUOTSIN HAKKA-PELIiiTtoJEn RATSU-RYNNÄKÖILLÄ...
      exTra'A ; ) http://youtu.be/7w60rXfn5d0 - Hakkapeliittain Marssi - with Lyrics !

• Anonyymi

Ei-helluntailainen kommentti:

Nimenomaan vanhoissa kirkoissa (katolilaiset, luterilaiset, ortodoksit) kastetta pidetään sakramenttina, ja välttämättömänä pelastukseen.Suomi oli taistelutantereena, jolla sotivat vastakkain idästäpäin ortodoksit, ja lännestä katolilaiset. Ihmisiä pakotettiin kasteelle väkisin. Jos ei suostunut, rangaistuksena saattoi olla esim. kielen leikkaaminen irti.

Siinä mielessä helluntailaisuus on verrattain mukava uskonto, ettei kieltä ryhdytä leikkaamaan, vaan arvostetaan esim. kielillä puhumista.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1418
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      225
      1377
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      166
      1128
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      31
      1001
    5. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      50
      886
    6. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      183
      821
    7. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      8
      815
    8. Joo joo kumpikin on rakastuneita

Mitäs nyt tehdään vai ollaanko vaan niin kuin ei oltaiskaan
      Ikävä
      64
      806
    9. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      248
      766
    10. Millainen nainen kaipaa minua ?

Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      45
      750
    Aihe