Jeesus ei puhunut hurmoskielillä glossolaliaa helluntailaisten tavoin.
Pyhä Henki kirkastaa vain Jeesusta
Jeesus ei puhunut kielillä glossolaliaa, niin ei sitä tee Pyhä Henkikään.
Pyhä Henki kirkastaa ja korottaa vain Jeesusta.
Jeesus ei puhunut kielillä
64
353
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus on Pyhä Henki
- Anonyymi
Parhami on Jeesus ja Olseni hänen poikaystävänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SaatanaLLINEN henki on sinussakin äänessä. Koskahan pääsisit kirkastamaan Jumalaa- Kristuksessa, etkä aina lihassasi ole suu korviemyöten auki, kun S.,tana sinua aina näin vie eteenpäin.
Ennen hellutalaisuutta- Telppäs-niityn ihme on vuonna 1796 Savossa sattunut tapahtuma, josta katsotaan herännäisyyden eli körttiläisyyden saaneen alkunsa.
Siellä puhuttiin kielillä, koska on kyse Pyhän Hengen armolahjasta.
Mutta, pilkatkaahan - kyllä te osaatte... Jaa- kuinkahan se teitin vauvakaste on toimitettu väärin, kun tuo honohenki on niin elävähenki teissä.
Ei ole riittävästi pappi ajanut teistä perkeleitä ulos ja kummi hoitanut tehtäväkuvaa, vanhan kikkokaavan mukaan.
Kastetoimituksen sisältö (9)
Kastetta käsittelevä luku on Agricolan Käsikirjassa huomattavasti pitempi kuin vanhemmissa käsikirjoituksissa, sillä Agricola on liittänyt alkuun Lutherin Kastekirjasta10 suomennetun kehotuspuheen kummeille ja läsnä oleville seurakuntalaisille. Sitä seuraa niin ikään Lutheria mukaileva, papeille suunnattu manaus, jossa kielletään hyväksymästä juopuneita tomppeleita lapsen kastajiksi ja huonoa elämää viettäviä ihmisiä kummeiksi.
Käsikirjojen yhteinen osuus alkaa kohdasta, jossa pappi kysyy lapsen nimeä ja karkottaa hänestä voimakkain sanoin saastaisen perkeleen. Sitten pappi tekee ristin merkin lapsen rintaan, panee kätensä hänen päälleen ja lukee kaksi rukousta. Käsikirjoituksissa nimeltä mainittua lasta nimitetään Jumalan palvelijaksi, mutta Agricolan käsikirjassa hän on joko piltti tai piika eli poika- tai tyttölapsi. Rukousten jälkeen pappi antaa suolaa lapsen suuhun, jotta viisauden suola johdattaisi hänet iankaikkiseen elämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suola puuttui sinun vauvakasteen suustasi. Siinä se vikaisuus oli.
Ehkä se pappi ajoi sinusta perkeleitä pois, mutta taisi joku jäädä pivoosi elämään, sen suolanpuutten takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SaatanaLLINEN henki on sinussakin äänessä. Koskahan pääsisit kirkastamaan Jumalaa- Kristuksessa, etkä aina lihassasi ole suu korviemyöten auki, kun S.,tana sinua aina näin vie eteenpäin.
Ennen hellutalaisuutta- Telppäs-niityn ihme on vuonna 1796 Savossa sattunut tapahtuma, josta katsotaan herännäisyyden eli körttiläisyyden saaneen alkunsa.
Siellä puhuttiin kielillä, koska on kyse Pyhän Hengen armolahjasta.
Mutta, pilkatkaahan - kyllä te osaatte... Jaa- kuinkahan se teitin vauvakaste on toimitettu väärin, kun tuo honohenki on niin elävähenki teissä.
Ei ole riittävästi pappi ajanut teistä perkeleitä ulos ja kummi hoitanut tehtäväkuvaa, vanhan kikkokaavan mukaan.
Kastetoimituksen sisältö (9)
Kastetta käsittelevä luku on Agricolan Käsikirjassa huomattavasti pitempi kuin vanhemmissa käsikirjoituksissa, sillä Agricola on liittänyt alkuun Lutherin Kastekirjasta10 suomennetun kehotuspuheen kummeille ja läsnä oleville seurakuntalaisille. Sitä seuraa niin ikään Lutheria mukaileva, papeille suunnattu manaus, jossa kielletään hyväksymästä juopuneita tomppeleita lapsen kastajiksi ja huonoa elämää viettäviä ihmisiä kummeiksi.
Käsikirjojen yhteinen osuus alkaa kohdasta, jossa pappi kysyy lapsen nimeä ja karkottaa hänestä voimakkain sanoin saastaisen perkeleen. Sitten pappi tekee ristin merkin lapsen rintaan, panee kätensä hänen päälleen ja lukee kaksi rukousta. Käsikirjoituksissa nimeltä mainittua lasta nimitetään Jumalan palvelijaksi, mutta Agricolan käsikirjassa hän on joko piltti tai piika eli poika- tai tyttölapsi. Rukousten jälkeen pappi antaa suolaa lapsen suuhun, jotta viisauden suola johdattaisi hänet iankaikkiseen elämään.Telppäsniityn tarinaan löytyi selitys Ilmatieteenlaitokselta.
Kesähelteellä voimakas trompi viskoi ihmisiä nurin heinäpellolla.
Uskonnolliset ihmiset kun hengellistää maallisetkin asiat ja selittää ne Jumalan tekoina.
- Anonyymi
1.Joh.5:7
Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat.- Anonyymi
Saatana hajottaa ja repii Kristittyjen Kolmiyhteisen Jumalan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen erillisiksi toimijoiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana hajottaa ja repii Kristittyjen Kolmiyhteisen Jumalan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen erillisiksi toimijoiksi.
Jeesuskin puhui vain sen mitä kuuli omalta Isältään.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Paavali ei kuullut mitään Jeesuksen opetuksia, eikä tuntenut Jeesuksen ääntä. Joten oli helppo eksytettävä valejeesuksille.
Jeesuksen kanssa eläneet apostolit ovat oikeita Karitsan apostoleita.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Paavali ei kuullut mitään Jeesuksen opetuksia, eikä tuntenut Jeesuksen ääntä. Joten oli helppo eksytettävä valejeesuksille.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.Jeesus itse, eikä kukaan 12 Karitsan apostolista ei puhunut glossolaliaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmiyhteinen jumala on saatana!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.Sinäkin mussutat lihassa, kun et ole Jeesusta nähnyt, vaan lihasi puhuu. Eli sanojesi mukaan tämä todettakoon.
Pakana, mikä pakana olet ja väärä tuomari. Pakana on epäjumalanpalvelija.
Hyvä kun tunnistat itsesi Paavalisi mukaan jumalattomaksi ja hampaattomaksi ilvehtijäksi, kun ei ole edes Pyhää Henkeä, vaan Ellenisi mukana kaikki on haudassa.
- Anonyymi
Mitä se hellareiden lässytys kielillä puhumisesta on? Lällätystä 3-vuotiaan tasolla.
- Anonyymi
Hampaatontahan tuo sinunkin esittämäsi henki on. Kuollut, mikä kuollut, lossottamista,.
Ehkä perkeleen ajo, jäi keskeneräiseksi.
///
Monilta osin vaillinaisen Uppsalan koodeksin kastekaava katkeaa Isä meidän -rukoukseen. Westhin koodeksissa ja Agricolalla seuraa kohta, jossa pappi tarttuu lapsen käteen ja johdattaa hänet sisälle kirkkoon kastemaljan ääreen. Tästä täytyy päätellä, että toimitus on aloitettu keskiaikaiseen tapaan kirkon eteisessä, vaikka sitä ei kaavan yhteydessä erikseen ole mainittu. Sitten pappi pitää lasta kastemaljan päällä ja kysyy uudelleen lapsen nimeä, jonka kummit jälleen lausuvat. >>>>>sen jälkeen pappi kysyy lapselta, luopuuko hän perkeleestä, kaikista hänen menoistansa ja teoistansa. Kummit vastaavat jokaiseen kysymykseen
lapsen puolesta: ”Minä luovun.” [miettikääs, tuliko kaste teissä huonosti hoidetuksi - kun se perkeleisyys elää hyvin teidän sydämessä! ]
Sitten pappi kysyy, uskooko lapsi Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään
Henkeen. Kummit vastaavat: ”Minä uskon.” Lopuksi pappi kysyy, tahtooko lapsi tulla kastetuksi. Kummit vastaavat: ”Minä tahton.”
Erikoista kyllä sekä Westhin koodeksin että Agricolan Käsikirian vastausrepliikissä on astevaihteluton muoto tahton, vaikka molemmissa lähteissä verbi yleensä taipuu normaaliin tapaan. Vastaavaa astevaihtelutonta muotoa on kyllä paikoin esiintynyt suomalaisessa puhekielessä nykyaikoihin asti, mutta vanhassa kirjakielessä se näyttää esiintyneen lähinnä kirkollisten toimituksen repliikeissä, kasteen lisäksi ainakin vihkikaavassa. Sen täytyy perustua keskiaikaiseen suulliseen perinteeseen, koska valtaosalle suomen
murteiden puhujista se on aina ollut heidän oman idiolektinsa vastainen muoto. Kastekaavassa vaihteluttoman muodon välitön malli on papin repliikki: ”Tahtokkos kastettaa?” Sitä seuraamalla kummit ovat hyvin voineet päätyä itselleen outoon taivutusmuotoon.
Myönteisen vastauksen saatuaan pappi kastaa lapsen ja pukee hänet valkeaan vaatteeseen, joka symboloi synnittömyyttä. Sitten hän antaa lapsen käteen sytytetyn kynttilän, joka muistuttaa valvomisesta ja Herran tulemisen odottamisesta. Lopuksi pappi muistuttaa kummeja, että nämä opettaisivat lapselle Isä meidän -rukouksen, uskontunnustuksen ja kymmenen käskyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hampaatontahan tuo sinunkin esittämäsi henki on. Kuollut, mikä kuollut, lossottamista,.
Ehkä perkeleen ajo, jäi keskeneräiseksi.
///
Monilta osin vaillinaisen Uppsalan koodeksin kastekaava katkeaa Isä meidän -rukoukseen. Westhin koodeksissa ja Agricolalla seuraa kohta, jossa pappi tarttuu lapsen käteen ja johdattaa hänet sisälle kirkkoon kastemaljan ääreen. Tästä täytyy päätellä, että toimitus on aloitettu keskiaikaiseen tapaan kirkon eteisessä, vaikka sitä ei kaavan yhteydessä erikseen ole mainittu. Sitten pappi pitää lasta kastemaljan päällä ja kysyy uudelleen lapsen nimeä, jonka kummit jälleen lausuvat. >>>>>sen jälkeen pappi kysyy lapselta, luopuuko hän perkeleestä, kaikista hänen menoistansa ja teoistansa. Kummit vastaavat jokaiseen kysymykseen
lapsen puolesta: ”Minä luovun.” [miettikääs, tuliko kaste teissä huonosti hoidetuksi - kun se perkeleisyys elää hyvin teidän sydämessä! ]
Sitten pappi kysyy, uskooko lapsi Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään
Henkeen. Kummit vastaavat: ”Minä uskon.” Lopuksi pappi kysyy, tahtooko lapsi tulla kastetuksi. Kummit vastaavat: ”Minä tahton.”
Erikoista kyllä sekä Westhin koodeksin että Agricolan Käsikirian vastausrepliikissä on astevaihteluton muoto tahton, vaikka molemmissa lähteissä verbi yleensä taipuu normaaliin tapaan. Vastaavaa astevaihtelutonta muotoa on kyllä paikoin esiintynyt suomalaisessa puhekielessä nykyaikoihin asti, mutta vanhassa kirjakielessä se näyttää esiintyneen lähinnä kirkollisten toimituksen repliikeissä, kasteen lisäksi ainakin vihkikaavassa. Sen täytyy perustua keskiaikaiseen suulliseen perinteeseen, koska valtaosalle suomen
murteiden puhujista se on aina ollut heidän oman idiolektinsa vastainen muoto. Kastekaavassa vaihteluttoman muodon välitön malli on papin repliikki: ”Tahtokkos kastettaa?” Sitä seuraamalla kummit ovat hyvin voineet päätyä itselleen outoon taivutusmuotoon.
Myönteisen vastauksen saatuaan pappi kastaa lapsen ja pukee hänet valkeaan vaatteeseen, joka symboloi synnittömyyttä. Sitten hän antaa lapsen käteen sytytetyn kynttilän, joka muistuttaa valvomisesta ja Herran tulemisen odottamisesta. Lopuksi pappi muistuttaa kummeja, että nämä opettaisivat lapselle Isä meidän -rukouksen, uskontunnustuksen ja kymmenen käskyä.Eli ei oikein näy vauvakastetuissa Jeesus - todistusta. Mihinkähän teitit on kastettukaan, mene ja tiedä. Sellainen vakihenki teissä on, että oksat pois.
ja tuolta on teitin maaminen, mukamas, uudestikastetarinoissanne... ihmisoppi.
Agricolan käsikirjassa kehotetaan kysymään myös, kuka on lapsen isä. Lisäksi piti varmistaa, ettei lasta ollut kastettu jo kotona, koska kahdesti kastaminen ei ollut sallittua. Jos lapsi oli saanut hätäkasteen, pappi saattoi ainoastaan vahvistaa kasteen, mutta ei kastaa uudelleen.
Hätäkaste--- siis miksi=? Koska Jumala teki niin huonon työn, että vauva oli jo perkeleen hallussa, ja ihmisen piti parannella Jumalantyötä. --- eli pestä---
Joskus- tekstinmukaan mykkäkin parani, mutta- kun se oppi on poistettu, niin nyt harmaat siellunne panettelee sitä, jos joku parantuisi. Miksi? Koska kirkkokäsikirjoistanne tuokin on poistettu, ja siksi voitte soittaa suutanne ja olla ilkeitä Sanan edessä Armolahjoissahan on parantumisestakin puhe. Myös, että seurakunnan vanhimpia pitää pyytää rukoilmaan.
////
Kasteen asetussanat luettiin Manuale Aboensen mukaan Matteuksen14 evankeliumin 19. luvusta, kun reformaatioaikana alettiin käyttää Markuksen evankeliumin 10. lukua. Suolanantoseremonian perään lisättiin samanlaiset vuorotervehdykset, joita käytettiin myös jumalapalveluksessa. Seremonian jälkeen tuli uusi, kastetoimituksen merkitystä korostava rukous. Reformaatioajan uutuus oli myös se, että pappi ja kummit polvistuivat lausuessaan Isä meidän -rukouksen, samoin kuin se, että pappi piti kättään lapsen pään päällä rukousta lukiessaan. Manuale Abonsen mukaan oli luettava myös uskontunnustus, mutta sitä ei ole enää reformaatioajan kastekaavoissa.
>>>>Keskiajalla oli tapana, että pappi otti sormellaan sylkeä ja kosketti sillä lapsen korvia ja sieraimia. Tämä ns. effeta perustui Uuden testamentin kertomukseen, jossa kerrottiin kuuromykän parantamisesta.<<<<<
Olavus Petri jätti sen kuitenkin pois käsikirjastaan, eikä sitä ole myöskään suomalaisissa käsikirjoissa, vaikka sille olisi ollut malli Lutherin Taufbüchleinissa. Pois jäi myös pyhällä öljyllä voitelu, joka oli kuvannut pääsemistä osalliseksi pelastuksesta ja iankaikkisesta elämästä. Se oli lyhennettynä ollut vielä mukana Lutherilla, mutta
ruotsalaisesta käsikirjasta se poistettiin vuonna 1541.
- Anonyymi
Jeesus on täydellinen ja Jumala. Hän ei tarvitse armolahjoja.
Me vajavaiset kristityt puhumme kielillä, kun Jeesus täyttää Pyhällä Hengellä. Jotkut saavat kielilläpuhumisen armolahjan.- Anonyymi
Paavalissa asusteli Saatanan henkiolento, Saatanan enkeli, joka teki niitä Paavalin erikoisuuksia.
Vain Paavali esitti glossolaliaa Korintossa, ei kukaan muu oikea profeetta sitä tehnyt. Eikä missään muussa seurakunnassa sitä tehty.
Helluntaina Pyhä Henki puhui ihmisen suulla oikeilla vierailla kielillä järkeviä asioita.
Älä anna helluntailaisten eksyttää itseäsi okkultistiseen hurmoskielillä puhumiseen, mikä on yleisempää pakanauskonnoisssa, woodoossa ja vastaavissa uskonnoissa täysin yleinen ilmiö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalissa asusteli Saatanan henkiolento, Saatanan enkeli, joka teki niitä Paavalin erikoisuuksia.
Vain Paavali esitti glossolaliaa Korintossa, ei kukaan muu oikea profeetta sitä tehnyt. Eikä missään muussa seurakunnassa sitä tehty.
Helluntaina Pyhä Henki puhui ihmisen suulla oikeilla vierailla kielillä järkeviä asioita.
Älä anna helluntailaisten eksyttää itseäsi okkultistiseen hurmoskielillä puhumiseen, mikä on yleisempää pakanauskonnoisssa, woodoossa ja vastaavissa uskonnoissa täysin yleinen ilmiö.Helluntailaisuus on okkultistinen ei-kristillinen uskonto, paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi
Pyhä Henki puhuu ihmisen suulla oikeilla vierailla kielillä. ei glossoliaa.
Ap. t. 2:8
Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä anna helluntailaisten eksyttää itseäsi okkultistiseen hurmoskielillä puhumiseen, mikä on yleisempää pakanauskonnoisssa, woodoossa ja vastaavissa uskonnoissa täysin yleinen ilmiö.Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus on okkultistinen ei-kristillinen uskonto, paha eksytys ja heresia.
sulla on oma heresiasi, että kaivahan malkaa silmistäsi ja ole ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?sulla on vain yhdenjakeen lossotus, eikä kykeneväisyyttä tutkia raamattua.
sulla ei ole armolahjoja, kun et etsikään niitä. Miksi sitten yleensä puhutkaan - jos ei Pyhän Hengen tilaa ole sydämessäsi. Oletko miettinyt, tunteeko Jumala sinut ja miksi tuntisi?
Oletko vain tässä ajassa tunnettu- vastarannan kiiski kaltaistesi joukossa.
Sillä ei pärjää, jos taivaassa olet tuntematon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä anna helluntailaisten eksyttää itseäsi okkultistiseen hurmoskielillä puhumiseen, mikä on yleisempää pakanauskonnoisssa, woodoossa ja vastaavissa uskonnoissa täysin yleinen ilmiö.1.Korinttolaiskirje:
14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
14:16 Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.
14:38 Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?Ihmiset puhuivat kielillä vaikka kaikki koolla olleet ymmärsivät mitä Pietari puhui.
Apt10:44Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
- Anonyymi
Jumala
Jeesus
Pyhä Henki
Enkelit
Jopa aasit
Raamatussa kaikki puhuvat oikeilla kielillä ymmärrettäviä järkeviä asioita,
ei glossolaliaa.
Älä mene mukaan helluntailaisten okkultismiin henkivaltoihin.- Anonyymi
Raamattu puhuu luterilaisesta kirkosta näin: (huomaa hellarit, eivät ole koskaan vainonneet ketään) Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
Luterilainen kirkko näyttää ihmisten silmistä kauniilta ja leppeältä: kaikki hyväksytään, homot ja avionrikkojat ja murhamiehet. Mutta kirkon todellinen luonne on, mikä tulee tälläkin palstalla esille, on: luterilaiset vainoavat Jeesuksen omia.
Palstan helluntailaisia vainoavat ovat juovuksissa Jeesuksen todistajien verestä. He toimivat samassa hengessä kuin ne, jotka murhasivat ja kiduttivat jo 1500-luvulla anabaptisteja. Luterilaiset vainoajat käyttävät täysin samoja argumentteja ja samoja sanoja: hurmoshenget ja uudelleen kastajat ja näin todistavat kuuluvansa murhaajien kanssa samaan ryhmään.
Porton henki on hellareitten vainoajien huume. - Anonyymi
otahan lääkkeesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu puhuu luterilaisesta kirkosta näin: (huomaa hellarit, eivät ole koskaan vainonneet ketään) Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti". Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
Luterilainen kirkko näyttää ihmisten silmistä kauniilta ja leppeältä: kaikki hyväksytään, homot ja avionrikkojat ja murhamiehet. Mutta kirkon todellinen luonne on, mikä tulee tälläkin palstalla esille, on: luterilaiset vainoavat Jeesuksen omia.
Palstan helluntailaisia vainoavat ovat juovuksissa Jeesuksen todistajien verestä. He toimivat samassa hengessä kuin ne, jotka murhasivat ja kiduttivat jo 1500-luvulla anabaptisteja. Luterilaiset vainoajat käyttävät täysin samoja argumentteja ja samoja sanoja: hurmoshenget ja uudelleen kastajat ja näin todistavat kuuluvansa murhaajien kanssa samaan ryhmään.
Porton henki on hellareitten vainoajien huume.Kas, kun luterilainen kirkko on itse pyytänyt vainojaan anteeksi, eli puhut pehmosia.
Ota aurinkolasit päästä, että näet lukea, ja etsi vaikka kirjastosta paksuja kirjoja kirkon vainoista. Näin et ole tietämätön.
- Anonyymi
Paavali oli vielä tappohommissa kun Helluntain oikea kielen puhumisen armolahja toimi yhden päivän aikana Jerusalemissa, ei muualla. Sen jälkeen Tulisia Kieliä ei näkynyt kenenkän pään päällä. Eli tapaus oli ainutkertainen ja liittyi siihen tilanteeseen.
Pyhä Henki puhui ihmisten suulla oikella vierailla kielillä järkeviä asioista
(ei glossolaliaa)
Apt.2
1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
12 Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
13 Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".- Anonyymi
Sinä luterilainen et postaa järkeviä, vaan hevonkukkua!!!!
- Anonyymi
luehan herännäitten Telppäsniityn tapaus, ennen helluntalaisuutta. Siellä puhuttiin kielillä. mm.
- Anonyymi
Suomi24:n helluntaipalstan ainoa todellinen päämäärä ja tarkoitus on levittää helluntailaisista valheita ja kaikkea törkyä, mitä itsekukin vain omassa mielessään keksii, ja näin saattaa helluntailaiset halveksituiksi ja huonoon valoon.
- Anonyymi
Aloittajan tekstistä poiminta:
>> Pyhä Henki kirkastaa vain Jeesusta >>
Juuri noin. Aivan totta.
Raamatun ilmoitus todistaa noin olevan.
Me tiedämme, te tiedätte.
38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä. ( Apt 10)
Tästä käy ilmi, että pelastuksen evankeliumin julistamisessa on läsnä Pyhä Henki, joka siis kirkastaa Herraa Jeesusta Kristusta. Kueten toisaalla todistetaan, että evankeliumi Jeesuksesta on Jumalan voima, Herran käsi on heidän kanssaan, jotka julistavat sitä ja jotka kuulevat sitä.
Ja vaikuttaa uskoa kuulijoissa, usko Jeesukseen Kristukseen tulee kuulemisesta.
Ja tästä voimme myös lukea, että nämä Pyhän Hengen uskosta saaneet, puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalaa.
Se on siis Raamatun ilmoitus tässä.
Myöskään se ei ole ihmisten päätettävissä, kuka saa Pyhän Hengen lahjan, vaan ihmisten tehtäväksi on annettu julistaa, että synnit saa anteeksi uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
"43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Ilman evankeliumin julistamista Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, ei synny myöskään uskoa Jeesukseen.
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?" ( Apt 11)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa. Ei kukaan muu.
Jeesus ei puhunut sekavilla helluntailaisen hurmoskielillä glossolaliaa, eikä kehottanut sitä tekemään, vaan kehotti karttamaan helluntailaisten okkultistisia uskonlahkoja kuin apinarokkoa.
Jeesus ei kehoita ketään rukoilemaan helluntailaisten tavoin sekavia glossolalioita molisten.
Matt. 6:6
Vaan kuin sinä rukoilet, niin mene kammioos, ja sulje oves, ja rukoile Isääs, joka on salaisuudessa: ja Isäs, joka salaisuudessa näkee, maksaa sinulle julkisesti.- Anonyymi
Ymmärrän täysin selvästi, isäsi on saatana, et pysty kieltämään, niin luuletko minun, Jumalan lapsen kuuntelevan sinun herraasi???? Paljon luulet ja olet naurettava!!!! ET PYSTY KIELTÄMÄÄN HERRAASI JA KUITENKIN KAKKI ESIINNYT TIETÄVÄNÄ RAAMATUN OETTAJANA, JOTA MUKA PITÄISI KUUNNELLA , OLET TODELLA NAURETTAVA!!!!
- Anonyymi
Lahkolaisten hurmoskielisiin glossolian voimasta tehtäviin sekaviin molotusrukouksiin ei tule koskaan mitään vastauksia.
1. Kun. 18:29
Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Paavalikin myöntää lopulta, että hänen Korintossa kielillä puhumiset eli glossolaliat on pahasta.
Paholainen on ilmavallan halliitsija ("Tehän puhutte silloin tuuleen".) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkolaisten hurmoskielisiin glossolian voimasta tehtäviin sekaviin molotusrukouksiin ei tule koskaan mitään vastauksia.
Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Paavalikin myöntää lopulta, että hänen Korintossa kielillä puhumiset eli glossolaliat on pahasta.
Paholainen on ilmavallan halliitsija ("Tehän puhutte silloin tuuleen".)Paavalin puheiden kanssa pitää olla varovainen.
Paavalissa glossolian käytön käynnisti miehessä ollut Saatanan enkeli pitäessän yhteyttä isäntäänsä Saatanaan, jonka alainen se oli.
Paavalissa ollut Saatanan enkeli oli Saatanan viestintän enkeliruhtinas.
New English Translation - käännöksen mukaan ei mikään pikkupiru, van oikein
"The messenger of Satan" -niminen demoniruhtinas.
2. Kor. 12:7
even because of the extraordinary character of the revelations. Therefore, so that I would not become arrogant, a thorn in the flesh was given to me,
The Messenger of Satan
to trouble me - so that I would not become arrogant.
Paha henki ei lähtenyt pois Paavalista rukouksista huolimatta, vaan oli miehen mukana lähtysmatkoilla aina Roomassa tehtyyn teloitukseen asti.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paholainen on ilmavallan halliitsija ("Tehän puhutte silloin tuuleen".)Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
(1Ko 14:14-17)
Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, >>>opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.<<<
(1Ko 14:18-19)
(( Muistetaan edelleen, että puhutaan armolahjoista.. näin välimuistutuksena. ))
Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra".
Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne? Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.
(1Ko 14:20-25)
Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
(1Ko 14:26-28)
[Jeesus sanoi aikoinaan, että te eksytte, ellette tunne kirjoituksia. Siksi on tärkeä nyt aloituksenkin takia, syventyä ----kirjoituksiin----]
Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
(1Ko 14:29-33) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.
Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot. Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
(1Ko 14:14-17)
Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, >>>opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.<<<
(1Ko 14:18-19)
(( Muistetaan edelleen, että puhutaan armolahjoista.. näin välimuistutuksena. ))
Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra".
Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne? Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion, hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.
(1Ko 14:20-25)
Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
(1Ko 14:26-28)
[Jeesus sanoi aikoinaan, että te eksytte, ellette tunne kirjoituksia. Siksi on tärkeä nyt aloituksenkin takia, syventyä ----kirjoituksiin----]
Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
(1Ko 14:29-33)ts. Rakkauden Hengessä sitten uskova- tavoittelee armolahjoja, ja Jumala sitten täyttää Hengen siihen tarkoitusta varten, mitä seurakunnan rakentamisetarve on.
Siis ei omassa hengessä ja repputiedossa, vaikka nekin on tärkeää, mutta se ei saa ohittaa Pyhän Hengen itsensä toimintamallia seurakunnassa, vaan Pyhä Henki on ensimmäinen Herran omalla, jotta Jumala täyttää ja käyttää toteuttaakseen kussakin ajassa, ja paikassa tahtonsa, uskovan kautta. Siksi kielillä puhtaan, mm. tuo armolahja, eri seurakunnissa, ettei se ole ---vain--- helluntaiseurakunnan omaisuutta.
Siis tavoitelkaa- ja sitä on tavoitellut ja Henki toimii, vaikka luterilais- sielunhoitajan kohdalla, joka puhuu kaunista- kielilläpuhumisen armolahjan kautta uskoville.
Sen saa aikaiseksi Jumalan Pyhä Henki.
Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
(1Ko 14:1-2)
Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
(1Ko 14:3-5)
Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja? Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.
(1Ko 14:6-11)
ts. seurakunnan keskellä, jos ei ole selittäjää, tai itsellä selittämisen armolahjaa- on silloin oltava hiljaa- - ja puhuu kielillä omassa rukouskammiossa.
Seurakunnassahan oli, että kaksi, tahi korkeintaan kolme puhuu ja se selitetään... jne.
Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja? Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.
(1Ko 14:6-11)
Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
(1Ko 14:12-13) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paholainen on ilmavallan halliitsija ("Tehän puhutte silloin tuuleen".)Onko kirkossa kukaan sinulle profetoinut?
- Anonyymi
Aloittaja mussuttaa ja pilkkaa Jumalan Sanaa- Pyhää Henkeä ja Pyhän Hengen armolahjoja- eli tarkoitushakuinen pilkkahenki on palstalla - odottamassa monen sielun helvetintulen kautta- että Jumala tappaa syntiä tekevän sielun, eivätkä saa iankaikkista elämän armolahjaa.
Eli mussun mussun mussun mussun. - Anonyymi
Jeesus varoittaa tämän ajan lahkolaisista, kieliveikoista ja kaatajista, jotka kiertelee vanhusten taloilla salkussaan valmiiksi painetut testamenttilomakkeet.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40 "mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]- Anonyymi
MOT-ohjelman mukaan suurimmilla uskonlahkoilla Suomessa on palkattu päätoimisia testamentin metsästäjiä. Verovapaat testamenttitulot on kuulemma nykyisin uskonlahkojen suurin tulonlähde.
Oikeat perilliset laitetaan nuolemaan näppejään. - Anonyymi
Sinäkin jo vuosia ateistipanettelijana jauhat omaa agendasontaa.
Sinua ei kuule kukaan. Leskkkkien talot ja maat mannut.
Missähän firmassa sinä olet vanhuksien ja leskien taloja viemässä?
Minä yritä taas käydä heitä auttamassa. 8- vuotta eräänkin sairaalassa makaavan MS- potilaan rinnalla kävin. Ensin, kun hän sairastui- kuljin siellä, hän kuntoili kerrostalonsa rapuissa.
Sitten toisessa asunnossa oli harhaisuus jo niin pitkällä, että piti riippulukkoja vaatekaappien ovissa, naapurit yöllä kävi- kuulema hänen lankakoneella soittamassa, ja siitä hän seriffiäkin haastoi rinnalleen, en hänen sukulaisiaan nähnyt koskaan. En edes silloin kun hän oli sen kahdeksanvuotta- osastolla. Olisin käynyt hänet saattamassa, mutta kun en ketään tavannut, eikä kukaan kutsunut, jäi se viimeinen matka hänen rinnallaan kulkematta.
Mutta sinunlaisia vikisijöitä on tusinnassa kolmetoista.
Tuossa viereisen kaupungin osastolla- käyn katsomassa erästä vanhusta, ja vaikka hänen sisarensa asuu lähellä, olen sielläkin käynyt, hän maalaa tämän ihmisen niin sairaaksi ja muistamattomaksi, että. Mutten sitä hänessä sillä tavalla huomaa, etteivätkö he voisi käydä.
Kaksivuotta hän on ollut ja on itsetuhoinen, kun -kukaan- ei teikäläisitä käy hänen luonaan.
Lupasin tulla tyttöystäni kanssa häntä ulkoiluttamaan. Viimeksi tarjosin hänelle kahvit, kääretortun kanssa, kun kukaan ei ole häntä käyttänyt kahvillakaan.
Osastolla kovasti kiiteltiin, että hänen luokseen olen ja olemme tulleet.
Kun sinä et siellä käy. Naapureita olen auttanut heidän vanhuudessa, kun sinä vain vikiset palstalla. Tein lumityöt jne. auttamiset, mutta jokainen on jo hautaan painuneet.
eli katsohan peiliin.
- Anonyymi
Aloittaja valehtelee. Lukekaa Raamatusta kuinka armolahjat toimivat. Valtiokirkoissa ne eivät toimi, koska valtiokirkot eivät ole Pyhän Hengen ja Jeesuksen Kristuksen seurakuntia.
- Anonyymi
Parhamilla ja Olsenilla toimi ne tunnetut armolahjat, mistä ne miehet tuli kuuluisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhamilla ja Olsenilla toimi ne tunnetut armolahjat, mistä ne miehet tuli kuuluisiksi.
Testamentin metsästäjän armolahja on hyödyllinen armolahja nykyisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
`Ja sinulla toimii nuo armottomat panettelulahjat, jossa rienaaja ajaa sinua, missä milloinkin.
Sellainen henki sinussa on, mikä ei ole Kristuksessa.
Kaunako ajattelit olla rienaajan kanssa haureudensängyssä, jossa hän siementää korvienväliäsi, jotta oikein osaat rienata tässä ajassa.
suusihan sen kertoo, minkä hengen kahleessa olet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Testamentin metsästäjän armolahja on hyödyllinen armolahja nykyisin.
Tyhmäpää taas tapansa mukaan testamenttipuheissaan.
Mutta, testamentteja puhuu- kissakirppiksistä lähtien - punaiseen ristiin, jos tajusi ei ole sinulle sitä sanonut.
Jokainen on tienannut itse- ja luvallisesti sen kanssa voi toimia.
työkaverini- jolla ei ollut perillisiä, niin valtiohan sen vei ja kuluttaa mihin jumalattomuuteen sen haluaa.
- Anonyymi
Jeesus eikä Jeesuksen seurassa kulkeneet ja eläneet oikeat apostolit eivät puhuneet glossolaliaa, eivätkä kehottaneet ketään niin tekemään.
Vain Paavali puhui glossolaliaa Korintossa.
Missään muussa seurakunnassaa ei kukaan sitä tehnyt.- Anonyymi
Jumalan viha syttyi Korinton huoraseurakuntaa kohden ja tuhosi sen samalla tavalla kuin kaikki muutkin Ilmestyskirjan seurakunnat omaan mahdottomuuteensa.
Jerusalemin seurakunta tuhottiin noin v. 70 jKr.
Siellä tapettiin pariskuntiakin rahojen saamiseksi heiltä. Ananias ja Safiira.
Jos murhat olisi ilmoitettu tutkittavaksi, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääeäilty siihen tekeen, ja mahdollisesti yhdessä Pietarin kanssa, joka oli ostanut kaksi miekkaa.
Molemmat miehet kuolivat pahan äkkikuoleman Roomassa. Pietari erehtyi veljeilemään Paavalin kanssa.
Johannes tunnusti, että Paavalin kaltaiset valheapostolit ovat vallannet seurakunnat. Siksi hänet karkotettiin sieltä pois Patmos -nimiselle saarelle kuolemaan.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan viha syttyi Korinton huoraseurakuntaa kohden ja tuhosi sen samalla tavalla kuin kaikki muutkin Ilmestyskirjan seurakunnat omaan mahdottomuuteensa.
Jerusalemin seurakunta tuhottiin noin v. 70 jKr.
Siellä tapettiin pariskuntiakin rahojen saamiseksi heiltä. Ananias ja Safiira.
Jos murhat olisi ilmoitettu tutkittavaksi, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääeäilty siihen tekeen, ja mahdollisesti yhdessä Pietarin kanssa, joka oli ostanut kaksi miekkaa.
Molemmat miehet kuolivat pahan äkkikuoleman Roomassa. Pietari erehtyi veljeilemään Paavalin kanssa.
Johannes tunnusti, että Paavalin kaltaiset valheapostolit ovat vallannet seurakunnat. Siksi hänet karkotettiin sieltä pois Patmos -nimiselle saarelle kuolemaan.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.otahan lääkkeesi, vipottaa senverran ateistisesti, ettei siinä ole päätä - eikä häntää. Henki puuttuu.
- Anonyymi
Vain pieni osa alkuseurakuntaa oli Paavalin oppien kannattajia. Ei Paavalin opit edusta koko kristinuskoa oppidoktriinia ollenkaan. Kuten niistä on sellainen tehty.
Raamatussa kun on se totuus ja valhe on sekaisin. Totuus pitää sieltä tutkimalla etsiä, kuin peltoon kätketty aarre.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi]
Paavali oli tunnettu valheveikko. Ei kaihtanut valehtelua, silloin kun tarkoitus pyhittää keinot.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä. - Anonyymi
Nämä pakkovauvakastetut Paavalin rienaajat vääntävät Pietarin mukaa Paavalin opetuksia omaksi kadotuksekseen!
Valitettavasti saamme lukea näitä rienauksia niin kauan kuin he elävät.- Anonyymi
Paavali ja Pietari liittyy molemmat Ananiaan ja Safiiran tapaukseen ja heillä oli samanlainen kohtalo Roomassa. Paha äkkikuolema.
- Anonyymi
Jokkokielillä puhumisessa helluntailaiset "keskustelevat" keskenään.
- Anonyymi
Valkia Saatana on tuhansien juonien mestari, jolla se sitoo eksyttämänsä sielut omakseen ja ruokkii heitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valkia Saatana on tuhansien juonien mestari, jolla se sitoo eksyttämänsä sielut omakseen ja ruokkii heitä.
Raamattu varoittaa hurmoslahkoista ja lahkojuudaksista.
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu varoittaa hurmoslahkoista ja lahkojuudaksista.
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainenJatkuva Jeesustelu pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.
Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
otahan lääkkeesi.
- Anonyymi
Kielet ovat merkkinä jumalattomille pakkovauvakastetuille!
Tästä johtuu, että he ovat ihan sekaisi!
Kirjoittelevat jatkuvasti satuja!- Anonyymi
Helluntailaisten hurmoskielen ja kaatumiset selällenen on merkki henkivaltojen aktivoitumisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten hurmoskielen ja kaatumiset selällenen on merkki henkivaltojen aktivoitumisesta.
Helluntailaisten teltat ja hurmostouhut kannattaa kiertää kaukaa. Niihin ei kristittyjen pidä mennä.
Suomeen kun tuli ensimmäisiä helluntailaisia 1920-luvulla, niin täällä asuneet hartaat uskovaiset kristityt sanoivat heti, että helluntailaisissa on kristinuskolle vieras henki,
ja he varoittivat ankarasti menemästä helluntailaisten kokouksiin ja telttoihin. - Anonyymi
Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,
hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka". Mutta he eivät ole tahtoneet kuulla. Päänkastelun turvakseen ottaneet eivät tahdo kuulla Jumalan puhetta!
- Anonyymi
Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."422116Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711893- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 95924
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73889Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78839Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691