Voisiko joku selittää tämän Raamatusta?

Anonyymi-ap

Hei, olen parikymmpinen kaveri ja olen alkanut tutkimaan ja lukemaan Raamattua ja tavoitteenani on vilpittömin mielin oppia ja ymmärtää sitä. Olen löytänyt sieltä mielestäni ristiriitaisen kohdan ja haluaisin kuulla Raamatun tuntevilta selityksiä tähän.
5. Moos 18:18 Siksi minä annan heidän omien jälkeläisten joukosta nousta profeetan, joka on sinun kaltaisesi; minä panen sanani hänen suuhunsa, ja profeetta puhuu kaiken, minkä minä hänen puhuttavakseen annan.

5. Moos 34:10 Israelin kansasta ei ole enää koskaan noussut toista sellaista profeettaa kuin Mooses, jonka kanssa Herra puhui kasvoista kasvoihin.

Ensin siis sanotaan että israelilaisten keskuudesta nousee toinen, Mooseksen kaltainen, profeetta, mutta myöhemmin sanotaan, ettei israelilaisten keskuudesta enää koskaan noussut Mooseksen kaltaista profeettaa. Eikö tämä ole ristiriita?

Kiitos jo etukäteen kaikille vastauksille, ennen kuin joku tulee moittimaan, että olen vain kristinuskon vastustaja ja yritän tehdä Raamatusta virheellisen niin ei pidä paikkaansa. Olen täällä avoimin mielin kuulemassa eri selityksiä ja näkökulmia.

17

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lue koko jae ajatuksen kannalta.. Avainsana on "kasvoista kasvoihin"...

      Vain Mooses näki Jumalan "kasvoista kasvoihin" kun Jumala kirjoitti sormellaan laintaulut...

      Muut profeetat saivat sanomansa toisella tavalla suoraan Hengen puheena tai enkelin välityksellä, mutta eivät nähneet Jumalaa "kasvoista kasvoihin", kuten Mooses näki.

      • Anonyymi

        2.Mooseksen kirja:
        33:11 Ja Herra puhutteli Moosesta kasvoista kasvoihin, niinkuin mies puhuttelee toista. Sitten Mooses palasi takaisin leiriin; mutta Joosua, Nuunin poika, hänen apumiehensä ja palvelijansa, ei poistunut majasta.

        4.Mooseksen kirja:
        12:8 hänen kanssaan minä puhun suusta suuhun, avoimesti enkä peitetyin sanoin, ja hän saa katsella Herran muotoa. Miksi ette siis peljänneet puhua minun palvelijaani Moosesta vastaan?"


        "Lue koko jae ajatuksen kannalta.."
        Tee se itse! Tee itse se! Mikset itse tee sitä?

        Kyllä se oli
        kasvoista kasvoihin
        ja
        suusta suuhun
        eikä siinä mitään lakitauluja ollut välissä.

        Olet sinäkin lakitauluinesi oikea satusetä! Aina pitää olla jokaista raamatunkohtaa omilla keksimillään saduilla selittelemässä, kun menee sormi suuhun.


    • Anonyymi

      2. Moos. 34:29

      Ja kun Mooses astui alas Siinain vuorelta ja hänellä vuorelta alas astuessaan oli kädessänsä kaksi laintaulua, ei hän tiennyt, että hänen kasvojensa iho oli tullut säteileväksi hänen puhuessaan Herran kanssa.

      • Anonyymi

        Mooseksen kasvosäteily sai yllättäviä muotoja. Hieronymos onnistui kääntämään tämän sarviksi. Näin syntyi ihmetystä aiheuttaneet sarvekkaat patsaat Mooseksesta Roomassa.


    • Anonyymi

      Raamatun tarinoita on vuosisatojen mittaan sepitellyt useampi tarinoitsija. Niistä on mahdoton saada ristiriidatonta kokonaisuutta, mitä kristikunnan lukemattomat lahkotkin osoittavat.

    • Anonyymi

      Ristiriidat ovat kylläkin lähinnä vain lukijoiden mielissä. Tämänkin voi käsittää aivan hyvin myös niin, että eihän Jeesus tosiaan ollut vielä "tullut", siis syntynytkään, saati tehnyt ihmetekojaan tuon 5. Moos. 34:10 raamatunkohdan kirjoittamisajankohtana.

      • Anonyymi

        Niin, aivan, eivätkä mm. Elia ja Elisakaan käsittääkseni...


    • Anonyymi

      Se kuvaa Jeesusta.

    • Anonyymi

      Kyllä tässä selvä ristiriita on. Sitä voi yrittää selittää monilla tavoilla, mutta vielä ei kukaan ole onnistunut siinä.

      On ainakin muistettava että Israelilaisilla oli kolme eri Jumalaa. Jos yksi heistä sanoikin että ei anna Mooseksen kaltaista enää koskaan. Niin toinen on voinut sanoa : Mutta minäpä annan.

      Itse asiassa Koraani kertoo ja sunna profeetoista tietoa joka selventää asioita.

      Profeettoja on 144000 , mutta itse uskon kolme kertaa 144000 ja jokaisen kolmen joukon päänä oleva profeetta on suuresti korotettu.

      Päät ovat : Jeesus Kristus, joka korotettiin yhdeksi ainoaksi Jumalaksi. Muhammed (saas) joka korotettiin Intiassa Visnuksi. Ja kolmas pää ehkä Aabraham tai Aadam.

      On varmasti muitakin tapoja selittää asiaa, mutta onhan selvästi nähtävissä että myös Uudessa Testamentissa Jeesus puhuu vähintään kolmessa eri roolissa: Ihmisen Poika, Jumalan Karitsa ja Jumalan Poika.

      VT puhuu on Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala.

      Ja Aabrahamin siunaa kolme eri Jumalaa.

      Kaikkivaltias eli Jehova
      Korkein eli Krishna
      ????? Eli ?????

      Tämä on vain yksi yritys selittää vaikeaa ristiriitaa. Parempiakin selityksiä on.

    • Anonyymi

      Ristiriidat tulevat silloin, kun lukija lukee kelvottomasti Raamatun erehtymätöntä Jumalan sanomaa. Luvut on luettava kokonaan ja opinhaluisesti, ei jakeista virheitä etsien. Ihmetyttää nuo harhauttajien väitteet, vaikka totuus on selkokielellä kerrottu Raamatussa. Kaikki pienetkin kertomukset sisältävät monikerroksista opetusta hyvästä Jumalasta Maailmassa riehuva pahuus, tekee pilkkaa Jumalan hyvyydestäkin.

      • Anonyymi

        Et kuitenkaan kykene selittämään ap:n mainitsemia Raamatun säkeitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kuitenkaan kykene selittämään ap:n mainitsemia Raamatun säkeitä?

        Otan osaa ,jos aloittaja ei huomaa erhettään. Ylempänä on eräs selittäjä maininnut selkokielellä pätevän vastauksen . Miten on luetun ymmärtämisen laitasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa ,jos aloittaja ei huomaa erhettään. Ylempänä on eräs selittäjä maininnut selkokielellä pätevän vastauksen . Miten on luetun ymmärtämisen laitasi?

        En puhunut kenenkään muun vastauksesta vaan sinusta


    • Anonyymi

      Jumalasta ei ole mihinkään.

    • Anonyymi

      Hyvin olet löytänyt pohdittavaa Raamatusta. Se on aina hyvä juttu. Tuossa jälkimmäisessä kirjoittaja ajattelee siihen mennessä tapahtunutta, kun hän kirjoitti tuon lauseen.

      Tuossa ensimmäisessä ennustuksessa katsotaan paljon pitemmälle tulevaisuuteen.

      Eli ihan looginen selitys tuolle.

      Voi hyvin!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe