Onko Suomessa paljon lähetyssaarnaajia?

Katsoin äskettäin mielenkiintoisen dokumenttielokuvan "Lähetyssaarnaajat" (katseltavissa Yle Areenan kautta), joka kertoo neljän nuoren lähetystyöstä Suomessa. Yhtä asiaa jäin ihmettelemään:

Elokuvan mukaan lähetyssaarnaajia parveilee Suomessa niin, että heihin ei voi olla törmäämättä. Mm. yksi kohtaus on kuvattu Helsingin keskustassa, lähellä Mannerheimintietä, jossa pari lähetyssaarnaajaa yrittää ottaa kontaktia ohikulkijoihin.

Olen asunut Helsingissä yli 30 vuotta. Kuljen arkisin ydinkeskustan kautta aamuin illoin. Jehovan todistajiin näen kyllä melkein viikoittain, mormonien lähetyssaarnaajia en ole koskaan nähnyt. Miten tämä on mahdollista?

19

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomessa on muistaakseni noin 80 mormonilähetyssaarnaajaa tällä hetkellä. Nykyään asu on hieman vapaampi eli ehkä siksi ole heitä nähnyt. Itse näen mormonilähetyssaarnaajia lähes joka kerta kun olen Helsingin keskustassa. Usein juttelenkin heidän kanssaan ja yritän saada heitä lukemaan esim. CES-kirjeen.

      • Näet mormonilähetyssaarnaajia lähes joka kerta kun olet Helsingin keskustassa? Etkö sekoita Jevovan todistajien kanssa?


      • "Onko Suomessa paljon lähetyssaarnaajia?"


        LIIKAA! Yksikin on liikaa


    • Anonyymi

      Mitäköhän mormonilähetyssaarnaajat luulevat Suomessa saavuttavansa? Kukaan suomalainen ei ole kiinnostunut. Kaikki tietävät mistä on kyse, jätä entinen elämäsi, noudata tiukkoja kirkon sääntöjä, ja maksa vähintään 10% tuloistasi Salt Lake Cityyn kirkon tileille.

    • Anonyymi

      Muistaakseni jossain vaiheessa tuli ohje, että ihmisten ovikelloja ei enää soitella käännytystarkoituksessa.

    • Anonyymi

      Tässä taktiikkaa: https://www.mormonismi.net/kirjallisuus/maljanen.shtml

    • Anonyymi

      Tuskin kukaan avaa ovea Suomessa. Minua ei ovelle saa jos en tiedä kuka siellä on. Mormonikirkko on keskittänyt lähkäreitä kehitysmaihin joissa kaikki eivät vielä tiedä mormonismista. Raukat luulevat, että amerikkalaiset nuoret järjestävät heille viisumit USAhan.

    • Anonyymi

      Mormonit ovat tehneet lähetystyötä Suomessa ainakin, mitä minä muistan heitä tavanneni, 30 vuotta.
      Kyllä suomalaisissakin on semmosia ihmisiä jotka liittyy näihin... Ja suomalaiset Jehovan todistajat yrittää käännyttää suomalaisia, kiertävät ovelta ovelle.
      Tänä kesänä kävi jehovia ovella, olin käännyttänyt pois 11 vuotta sitten, he sanoivat minulle.
      Todella törkeää pitää tuommoista kirjaa.
      Yksitoista vuotta sitten , otti päähän todella

    • Lähetyssaarnaajilla on teille sanoma Jumalalta. Kuunnelkaa, rukoilkaa, älkää hylätkö Jumalan sanomaa.

      On hienoa, kun maan päällä on taas Jumalan Kirkko, ja se on jo melkein kaikkialla. Pienempi kuin valtakirkot. Mutta tämä on se oikea asia. Ei tarvi etsiä pidemmältä.

      Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko.

      Jeesuksen Kristuksen Kirkko.

      Kristuksen Kirkko.

      Mormonit.

      Sanon tämän Kristuksen nimessä. Näin asia on, eli Aamen. Tämä on totuus.

      • Anonyymi

        Ei kiinnosta


      • Anonyymi

        Miksi Olli eksytät?


    • Hylätään tietysti, kuten Jeesuskin aikanaan. Maailma on sellainen. Kaikki eivät hylkää vaan puolustavat. Maailmassa on edelleenkin myös paljon hyvää, Kristuksen valoa. Työväenliike. Vihreä liike. Demokratia ja vapaus. Laillinen yhteiskuntajärjestys. Korkea elintaso. Tieteet ja taiteet. Nöyriä uskovaisia eri kirkoissa. Rehellisiä virkamiehiä.

      Vaikka on noita kaikkia sotia, katastrofeja, ongelmia, köyhyyttä. Viimeiset ajat ovat edessä ja kaikki menee välillä huonompaan. Mutta Nooan arkki on oma seurakunta, ja pian Jeesus tulee takaisin. Pää pystyyn vaan.

      • Anonyymi

        Miksi olet hylännyt Jeesuksen? Sinun pitäisi hylätä smith ja hänen oppinsa!

        Miksi höpötät viimeisistä ajoista? Niidenhän piti smithin mukaan olla j n. v. 1890.


    • Anonyymi

      Tunkeutuvat heikkojen ihmisten koteihin muka auttamaan. Käännyttävät.

      • Anonyymi

        Ja pahimmillaan teettää testamentin


    • Lahkot ovat pahoja, mutta tämä kirkko on oikea. Tässä ei pety olemalla uskollinen, vaikka joskus jokaisella on vaikeaa tässä maailmassa, mutta jos uskoo kirkon vihollisten panetteluihin ja lähtee pois, tulee pettymään. Muualta ei löydy tämän vertaista rakkaudessa, voimassa ja tiedossa.

      Jotkut tulevat uskoon vasta lähdettyään kirkosta, silloin he ovat olleet tekojen uskossa kirkossa ollessaan, eivät vielä olleet ymmärtäneet Jeesuksen sovitustyön voimaa omassa elämässään. Heidän ei pidä liittyä Perkeleen kirkkoon eikä ryhtyä taistelemaan Siionia vastaan. Siten selviävät ulkopuolellakin.

      • Anonyymi

        Lopeta höpötys


      • Anonyymi

        smithin lahko on pahimpia. Riittää kun tutustuu sen historiaan. Toki myös nykyaikana se on edelleen paha. Kyseessä on todellinen perkeleellinen kirkko!


    • Anonyymi

      Nam lähetyssaarnaajamies. Ja vielä uskossa 🥰

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe