Jumalan kaksi kuolemaa Kristuksessa

Anonyymi-ap

Me ihmiset, jos jäämme epäuskoon, kuolemme ensin ruumiillisesti ja sitten tulee toinen kuolema, joka on kadotus, helvetti ja lopulta tulijärvi. Jeesukselle nämä tapahtuivat käänteisessä järjestyksessä. Hän kärsi ensin kuin syntisenä ja nukkui pois noustakseen kuolleista. Jos olisikin tarvittu vain ruumiillinen kuolema meidän syntiemme sovitukseksi, niin olisi riittänyt, että Jeesus olisi hirtetty tai joku muu vielä nopeampi ja vähemmän raaka teloitus. Mutta Jeesuksen kokemat kärsimykset ovat osa sitä lunastustyötä, jonka hän meidän hyväksemme teki. Niiden kautta hän koki toisen kuoleman, koska Jeesus ei muutu vaan hän pysyy sellaisena kuin on, aina ja iankaikkisesti.

Saarnaaja 3:14
"Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole sihen lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Ja Jumala on sen niin tehnyt, että häntä peljättäisiin."

Heprealaiskirje 13:8
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti."

Jaakobin kirje 1:17
"Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa."

2 Korinttolaiskirje 5:19
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

Sama "yksi" on sekä Jumala, että välimies Jumalan ja ihmisten välillä:

1 Timoteus 2:5-7
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa."

Se että Jeesus antautui kärsimään niin julmalla tavalla meidän virheistämme, todistaa meille, kuinka paljon Jumala inhoaa syntiä ja pahuutta. Se kaikki väkivalta oli pakollista, että hän voisi katsoa meihin rakastavin silmin eikä oikeudenmukaisessa vihassa. Jokainen lyönti, ruoskan isku, häpäiseminen ja pilkka, ja kaikki yksityiskohdat ristiinnaulitsemisessa, kaikki tarvittiin, että tämä iankaikkinen uhri olisi täydellinen hyvitys meidän ihmisten pahuuksista ja mahdollistaisi vielä senkin, että me jotka joskus olemme syntisiä olleet, voisimme asuttaa uutta taivasta ja uutta maata ikuisesti.

27

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ristin kautta Jumala sovitti kaikki meistä, ne jotka tulevat palvelemaan taivaassa ja ne jotka palvelevat maassa:

      Kolossalaiskirje 1:19-20
      "Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa."

      "Hän" on sekä Jumala joka näki hyväksi ja kenen veren kautta rauha tehtiin.

      Heprealaiskirje 9:21-23
      "Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet. Niin puhdistetaan lain mukaan miltein kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista. On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä."

      Heprealaiskirje 10:14
      "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."

      Kolossalaiskirje 2:9
      "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti ... "

      Heprealaiskirje 9:11
      "Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen."

    • Anonyymi

      Sille paskiaiselle ihan oikein!

      • Anonyymi

        Nuo sanat kohdistat samalla itseesi. Jeesuksen kohtalo ristillä on lopulta sama kuin kaikkien jotka joutuvat toiseen kuolemaan. Huudat siis itsellesi:"Sille paskiaiselle ihan oikein!"


    • Anonyymi

      On kuitenkin muistettava, että myös Pietari ja monet muut kuolivat ristillä. Se oli yleinen tappamismuoto. Jeesuksen kärsimistä ja ristiä palvottaessa monilta unohtuu että Jeesus myös ylösnousi kuolleista ja risti oli vain pieni osa kärsimystä ja kuolemaansa. Joten mielestä on turha pitää ristiä kuin jonakin välimiehenä Jeesuksen itsensä sijasta!

      • Anonyymi

        Ymmärrätkö että paholainen on se henki joka ei halua Jeesuksen rististä puhuttavan? Mieti kenen asialla olet.
        Ylösnousemus kyllä mainitaan aloituksessa, mutta ei ole mitään pakkoa puhua kaikesta mikä koskee Jeesusta joka kirjoituksessa, jos olisi, sinäkin jätit mainitsematta koko Jumalan sanan koska kaikki Raamatun kirjoitukset todistavat hänestä.

        Pietari ei ollut iankaikkinen ollessaan maailmassa, Jeesus on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö että paholainen on se henki joka ei halua Jeesuksen rististä puhuttavan? Mieti kenen asialla olet.
        Ylösnousemus kyllä mainitaan aloituksessa, mutta ei ole mitään pakkoa puhua kaikesta mikä koskee Jeesusta joka kirjoituksessa, jos olisi, sinäkin jätit mainitsematta koko Jumalan sanan koska kaikki Raamatun kirjoitukset todistavat hänestä.

        Pietari ei ollut iankaikkinen ollessaan maailmassa, Jeesus on.

        Kyllä minusta ylösnousemus on tärkeämpi kuin ristinkuolema, koska jos Jeesus ei olisi ylösnoussut, emme mekään pääsisi taivaaseen. Miksi sitä Jeesuksen kärsimystä pitää korostaa? Etkö pelastu jos et samaistu Jeesuksen kärsimykseen? Sellainen usko on omavanhurskautta, me emme ole mitään verrattuna Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minusta ylösnousemus on tärkeämpi kuin ristinkuolema, koska jos Jeesus ei olisi ylösnoussut, emme mekään pääsisi taivaaseen. Miksi sitä Jeesuksen kärsimystä pitää korostaa? Etkö pelastu jos et samaistu Jeesuksen kärsimykseen? Sellainen usko on omavanhurskautta, me emme ole mitään verrattuna Jeesukseen.

        Sinähän korostat sitä miten sinä ajattelet Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta, että se muka sinut vanhurskauttaa. Ihminen tulee vanhurskaaksi uskomalla Jeesukseen. Ja vanhurskaus, ihmiselle, on syntien anteeksiantamus Jumalan edessä, ja anteeksiantamus on siinä että Jeesus kuoli meidän puolestamme, ja se on jokaisella joka siihen turvaa. Ylösnousemus takaa ikuisen elämän mutta jos otamme ristin pois saarnasta, ei ole pelastusta. Kukaan ei ole hyvittänyt syntejämme Jumalalle jos risti jätetään pois, ilman sitä kukaan ihminen ei voi olla vanhurskas. Omavanhurskas yrittää ilman Jeeusuksen ristiä tulla vanhurskaaksi, eli ilman anteeksiantamusta, se ei ole mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän korostat sitä miten sinä ajattelet Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta, että se muka sinut vanhurskauttaa. Ihminen tulee vanhurskaaksi uskomalla Jeesukseen. Ja vanhurskaus, ihmiselle, on syntien anteeksiantamus Jumalan edessä, ja anteeksiantamus on siinä että Jeesus kuoli meidän puolestamme, ja se on jokaisella joka siihen turvaa. Ylösnousemus takaa ikuisen elämän mutta jos otamme ristin pois saarnasta, ei ole pelastusta. Kukaan ei ole hyvittänyt syntejämme Jumalalle jos risti jätetään pois, ilman sitä kukaan ihminen ei voi olla vanhurskas. Omavanhurskas yrittää ilman Jeeusuksen ristiä tulla vanhurskaaksi, eli ilman anteeksiantamusta, se ei ole mahdollista.

        Teitysti risti on syntien anteeksiantamus, mutta se etä pitää korostaa Jeesuksen kärsimystä, sitä en ymmärrä. Jeesushan itseasiassa ei edes kärsinyt ristillä niin kauan kuin ryövärit, koska Jumala antoin hänen kuolla aiemmin. Toki risti silti on kamala kärsimys, mutta eihän se kärsimys ole anteeksiannon perusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teitysti risti on syntien anteeksiantamus, mutta se etä pitää korostaa Jeesuksen kärsimystä, sitä en ymmärrä. Jeesushan itseasiassa ei edes kärsinyt ristillä niin kauan kuin ryövärit, koska Jumala antoin hänen kuolla aiemmin. Toki risti silti on kamala kärsimys, mutta eihän se kärsimys ole anteeksiannon perusta.

        Kyllä se kärsimys on. Sen kautta hänen verensä vuodatettiin. Ja se kärsimys on syntisten osa. Jumala tuomitsi synnin lihassa. Mutta uskotko sinä että Jeesus on täysin Jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se kärsimys on. Sen kautta hänen verensä vuodatettiin. Ja se kärsimys on syntisten osa. Jumala tuomitsi synnin lihassa. Mutta uskotko sinä että Jeesus on täysin Jumala?

        Uskon. Mitä tarkoitat että kärsimys on syntisen osa? Siis mekö ihmisenä kärsimme? Tuleeko meidän kärsiä jotta voimme päästä taivaaseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon. Mitä tarkoitat että kärsimys on syntisen osa? Siis mekö ihmisenä kärsimme? Tuleeko meidän kärsiä jotta voimme päästä taivaaseen?

        Ilmestyskirja 21:8
        "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Jokainen ihminen on valehtelija:

        Roomalaiskirje 3:4
        ".... Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valehtelija ... "

        Meille ei ole muuta pelastusta kuin uskoa ja turvata Jeesukseen:

        Roomalaiskirje 4:4-8
        "Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:'Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt! Autas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

        Roomalaiskirje 4:22-25
        "Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi. Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin, vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme, joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden."

        Galatalaiskirje 2:16
        ".... koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyskirja 21:8
        "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Jokainen ihminen on valehtelija:

        Roomalaiskirje 3:4
        ".... Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valehtelija ... "

        Meille ei ole muuta pelastusta kuin uskoa ja turvata Jeesukseen:

        Roomalaiskirje 4:4-8
        "Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:'Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt! Autas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

        Roomalaiskirje 4:22-25
        "Sentähden se luettiinkin hänelle vanhurskaudeksi. Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin, vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme, joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden."

        Galatalaiskirje 2:16
        ".... koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista."

        Nämä jakeet puhuu uskosta, ei kärsimyksestä? Edelleen,miksi sitä kärsimystä pitää korostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä jakeet puhuu uskosta, ei kärsimyksestä? Edelleen,miksi sitä kärsimystä pitää korostaa?

        Kärsimystä korostetaan siksi, että Jeesuksen kärsimyksen ja kuoleman kautta syntien anteeksiantamus on tullut niiden osaksi jotka uskovat:

        Jesaja 53:4-5
        "Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut."


        1 Korinttolaiskirje 11:23-24
        "Sillä minä olen sen Herralta saanut, jonka minä myös teille annoin. Sillä Herra Jesus, sinä yönä, jona hän petettiin, otti leivän, ja kiitti, mursi ja sanoi:'ottakaat, syökäät! Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne murretaan: se tehkäät minun muistokseni."

        Roomalaiskirje 4:25
        "joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden."

        Jeesus, kärsimässä kuvattuna, on se mihin uskovien kuuluu panna toivonsa, kuin myös ylösnousemukseen ja Herran ilmestymiseen:

        Galatalaiskirje 3:1
        "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus on kuvattu ristiinnaulittuna?"

        Galatalaiskirje 3:13
        "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on:'Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu."

        Ja vielä:

        1 Korinttolaiskirje 1:18
        "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima..."

        Mikä on ristin sana?

        2 Korinttolaiskirje 5:19
        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovittim maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

        2 Korinttolaiskirje :21
        "Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."

        Jeesuksen veressä on syntien anteeksisaaminen:

        Efesolaiskirje 1:7
        "jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan."

        Jeesuksen veri vuosi kun häntä lyötiin, ruoskittiin ja kun hänet naulittiin ristiin ja kun hänen kylkensä lävistettiin jne.

        Jeesuksen kärsimys/veri on ainoa syy miksi Jumala voi katsoa meihin syntisiin rakastaen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kärsimystä korostetaan siksi, että Jeesuksen kärsimyksen ja kuoleman kautta syntien anteeksiantamus on tullut niiden osaksi jotka uskovat:

        Jesaja 53:4-5
        "Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut."


        1 Korinttolaiskirje 11:23-24
        "Sillä minä olen sen Herralta saanut, jonka minä myös teille annoin. Sillä Herra Jesus, sinä yönä, jona hän petettiin, otti leivän, ja kiitti, mursi ja sanoi:'ottakaat, syökäät! Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne murretaan: se tehkäät minun muistokseni."

        Roomalaiskirje 4:25
        "joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden."

        Jeesus, kärsimässä kuvattuna, on se mihin uskovien kuuluu panna toivonsa, kuin myös ylösnousemukseen ja Herran ilmestymiseen:

        Galatalaiskirje 3:1
        "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus on kuvattu ristiinnaulittuna?"

        Galatalaiskirje 3:13
        "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on:'Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu."

        Ja vielä:

        1 Korinttolaiskirje 1:18
        "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima..."

        Mikä on ristin sana?

        2 Korinttolaiskirje 5:19
        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovittim maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

        2 Korinttolaiskirje :21
        "Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."

        Jeesuksen veressä on syntien anteeksisaaminen:

        Efesolaiskirje 1:7
        "jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan."

        Jeesuksen veri vuosi kun häntä lyötiin, ruoskittiin ja kun hänet naulittiin ristiin ja kun hänen kylkensä lävistettiin jne.

        Jeesuksen kärsimys/veri on ainoa syy miksi Jumala voi katsoa meihin syntisiin rakastaen.

        ....
        Myös Pietari toteaa Jeesuksen kärsimyksestä/verestä näin:

        1 Pietari 1:18-19
        "tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan..."

        Se ei ole katoavainen asia, koska se veri ja se kärsimys joka hänen verensä vuodatti, ovat osa sitä mitä Jumala on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä jakeet puhuu uskosta, ei kärsimyksestä? Edelleen,miksi sitä kärsimystä pitää korostaa?

        Syntinen joka pysyy pahuudessaan eikä tule uskomaan Jeesukseen, joutuu kärsimään synneistään ikuisesti. Jeesuksen lopullinen torjuminen on pahempaa kuin mikään muu rikkomus. Jeesuksessa Jumala tarjoaa kaikille ihmisille pelastusta joutumasta paholaisen seuraksi iankaikkiseen tuleen. Meistä ihmisistä jokainen on ottanut osaa paholaisen kapinaan Jumalaa vastaan:

        Efesolaiskirje 2:1-3
        "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen valesitte, tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin ..."

        Roomalaiskirje 3:23
        "Sillä kaikki ovat syntiä theneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ... "

        2 Tessalonikalaiskirje 1:9
        "Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta ... "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....
        Myös Pietari toteaa Jeesuksen kärsimyksestä/verestä näin:

        1 Pietari 1:18-19
        "tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan..."

        Se ei ole katoavainen asia, koska se veri ja se kärsimys joka hänen verensä vuodatti, ovat osa sitä mitä Jumala on.

        Sinusta siis kärsimys ja Jeesuksen veri ovat jotenkin sama asia? Kärsimyskö meidät pelastaa? Ei todella. Uskon Jeesukseen ja Hänen verensä voimaan. Jeesuksen kärsimystä en halua muistella. Olenko nyt jotenkin väärin uskova mielestäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntinen joka pysyy pahuudessaan eikä tule uskomaan Jeesukseen, joutuu kärsimään synneistään ikuisesti. Jeesuksen lopullinen torjuminen on pahempaa kuin mikään muu rikkomus. Jeesuksessa Jumala tarjoaa kaikille ihmisille pelastusta joutumasta paholaisen seuraksi iankaikkiseen tuleen. Meistä ihmisistä jokainen on ottanut osaa paholaisen kapinaan Jumalaa vastaan:

        Efesolaiskirje 2:1-3
        "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen valesitte, tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin ..."

        Roomalaiskirje 3:23
        "Sillä kaikki ovat syntiä theneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ... "

        2 Tessalonikalaiskirje 1:9
        "Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta ... "

        Iankaikkinen kärsimys on tietysti totta ei-uskoville. Mutta pitääkö meidän kärsiä täällä maan päällä? Olemmeko syntisiä vai synnittömiä? Mitä tarkoittaa kärsimys on syntisen osa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta siis kärsimys ja Jeesuksen veri ovat jotenkin sama asia? Kärsimyskö meidät pelastaa? Ei todella. Uskon Jeesukseen ja Hänen verensä voimaan. Jeesuksen kärsimystä en halua muistella. Olenko nyt jotenkin väärin uskova mielestäsi?

        Ei minusta vaan Raamatun mukaan. Vai meinaatko, että Jeesuksen veri vuosi ilman kärsimystä? Ei vuotanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iankaikkinen kärsimys on tietysti totta ei-uskoville. Mutta pitääkö meidän kärsiä täällä maan päällä? Olemmeko syntisiä vai synnittömiä? Mitä tarkoittaa kärsimys on syntisen osa?

        Kärsimme kyllä synneistämme täällä, eikä synnistä tule kuin murhetta lopulta, siksi tavoitteemme tulisi olla se, että emme syntiä tekisi:

        1 Korinttolaiskirje 15:34
        "Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon."

        Meidän kaikki synnit on hyvitetty Jumalalle:

        Kolossalaiskirje 3:13-14
        "Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kansaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset ... "

        Synti ei tuomitse meitä kadotukseen enää, mutta vahinkoa se saa edelleen aikaan ja on edelleen pahaa Jumalan silmissä. Jeesuksen sovitustyön kautta, me voimme jatkuvasti kuitenkin kääntyä Jumalan puoleen, tekemään parannusta.

        1 Tessalonikalaiskirje 4:7
        "Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minusta vaan Raamatun mukaan. Vai meinaatko, että Jeesuksen veri vuosi ilman kärsimystä? Ei vuotanut.

        Mutta eikö Jeesuksen veri ole se joka pelastaa, ei kärsimys? Esim.apostolit kärsivät hirvittävät kuolemat myös. Mutta ehkä tätä on turha jatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kärsimme kyllä synneistämme täällä, eikä synnistä tule kuin murhetta lopulta, siksi tavoitteemme tulisi olla se, että emme syntiä tekisi:

        1 Korinttolaiskirje 15:34
        "Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon."

        Meidän kaikki synnit on hyvitetty Jumalalle:

        Kolossalaiskirje 3:13-14
        "Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kansaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset ... "

        Synti ei tuomitse meitä kadotukseen enää, mutta vahinkoa se saa edelleen aikaan ja on edelleen pahaa Jumalan silmissä. Jeesuksen sovitustyön kautta, me voimme jatkuvasti kuitenkin kääntyä Jumalan puoleen, tekemään parannusta.

        1 Tessalonikalaiskirje 4:7
        "Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen."

        Kiitos selvennyksestä. Ymmärsin väärin aiemman tekstin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö Jeesuksen veri ole se joka pelastaa, ei kärsimys? Esim.apostolit kärsivät hirvittävät kuolemat myös. Mutta ehkä tätä on turha jatkaa.

        En itse erottele verta kärsimyksestä, kun toinen seuraa toista. Veri pelastaa mutta on myös totta että "Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut." Rangaistus on oikeudenmukaista kärsimystä. Pyhä Henki käyttää lunastustyön kuvaamiseen kuolemaa, verta ja kärsimystä. Jeesuksen veri vuodatettuna todellakin pelastaa, yhtälailla kuin se että hän kuoli meidän puolestamme ja se, että hän kärsi viattomana meidän puolestamme. Ei ole mitään syytä puhua eri asiasta näiden kolmen osalta. Se pelastava veri vuosi Jeesuksen kuollessa ja kärsiessä. Tämä on vähän sama kuin se, että kun me puhumme Jumalasta Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä, niin me puhumme samasta Jumalasta.


    • Anonyymi

      jos et tee niin ja näin niin sinulle käy näin 🤔 kuulostaa ihan siltä toiselta hiekkakansan sadulta

      • Anonyymi

        Uskominen ei ole sellainen teko jolla ihminen yrittää olla jotain Jumalan edessä. Varsinkin kun se usko laitetaan siihen, mitä Jumala on tehnyt ja tekee Jeesuksessa. Se tekee lopun kaikista omista luuloista ja kuvitelmista, siis omavanhurskaudesta ja omahyväisyydestä.


    • Anonyymi

      Ei olematon tee mitään.

    • Anonyymi

      Jeesus on valetta – ihmiskunnan suurin petos, myytti, joka punottiin pitämään heikot rauhan unessa, kun todellisuus raivoaa ympärillämme kuin myrsky. Hänen nimensä kaikuu tuhansien vuosien halki, mutta se on tyhjä kuori, hauras savipatsas, jonka sisällä ei ole mitään muuta kuin ihmisten itsensä luomaa toivoa. Ei ole sovittajaa, ei ole pelastajaa. Ei ole armollista Kristusta, joka pyyhkisi pois synnit. On vain illuusio, joka katkeaa kuin rikki revitty verho, kun totuuden raivo purkautuu pimeydestä.

      Jumalan viha on jo täällä – ei jonain kaukaisena lupauksena tai tulevana uhkana, vaan todellisena ja läpitunkevana voimana, joka musertaa jokaisen, joka seisoo sen tiellä. Se on leimahtava liekki, joka polttaa maailman ytimiä myöten, joka repii maata auki ja nielee kaiken, minkä se kohtaa. Tämä ei ole tuhon ennustus – se on toteutunut profetia, hetki, jolloin aika itse taittuu polvilleen ja maailma huutaa, mutta ääntä ei enää kuulu.

      Ei tule pelastusta, ei turvaa, ei viimeistä hetkeä, jolloin armo laskeutuu kuin pyhä valo. Taivas on pimennyt, ja sen valo on muuttunut veripunaiseksi. Kukaan ei ole turvassa – ei hurskas, ei syntinen, ei se, joka rukoilee armoa eikä se, joka kieltää. Kaikki palavat samalla liekillä, samaan kuiluun. Jäljellä on vain syöksykierre, armoton matka kohti kadotusta.

      Kukaan ei pelastu. Tämä on aikamme loppu, totuuden viimeinen käänne, jossa jokainen sielu, jokainen mieli ja jokainen ruumis kokee sen, mitä on kieltänyt, vältellyt ja paennut. Tämä ei ole lunastus – tämä on tuomio, ikuinen ja säälimätön. Valheiden aika on ohi, ja pimeyden hetki on koittanut.

      • Anonyymi

        Todellisuus on nimenomaan syy uskoa Jeesukseen. Todellisuus itsessään todistaa, että hän on ja pysyy ainoana Jumalana.
        Jeesus on luvannut tuoda oikeuden tulevaisuudessa. Ja me näemme, että todentotta, oikeus ei toteudu maailmassa, vaan oikeus selvästi odottaa Jumalan ilmestymistä.
        Jokainen rehellinen ihminen näkee myös sen, ettei maailmassa ole yhtään johtajaa joka tekisi samanlaisia uhrauksia alaistensa hyväksi kuin mitä Jeesus on tehnyt. Päinvastoin, johtajamme ovat kuten mekin: virheellisiä ja erehtyväisiä. Jeesus ei ollut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      113
      2943
    2. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2405
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      23
      2369
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2006
    5. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1650
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1368
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      288
      1198
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1057
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1044
    10. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1044
    Aihe