Kaupunginjohtajalle potkut!

Anonyymi-ap

Eikö se ole vähän niinkuin ” tulos tai ulos”?
Me saamme nyt olla maksumiehinä kun taloutta on hoidettu päin seiniä. Veronkorotus tulossa koska raha virtaa minne sattuu. 7 miljoonaa lisärahoitusta mm varhaiskasvatus ja peruskoulupuolelle vaikka lapsia ei kuulemma edes synny. Eli pitäis kai se budjetissa sitten osata laskea mitä tulevana vuonna tarvitaan. (Ai niin, tännehän tuli Kiiskilän kaipaamaa ulkomaalaisväkeä). No se on asia taas erikseen.

Kunnallisten työntekijöiden palkka nousee kahdessa erässä yhteensä noin 8 % eli siinä vaiheessa kunnallisverolla maksetaan suunnilleen kaupungin työntekijöiden palkat.Ja hupsis, sehän onkin kaupungin suurin tulolähde mutta meni näiden pässinpäiden palkkoihin.
( Opettajat, siivoojat ja vastaavat ansaitsevatkin palkkansa, mutta…)
Eli suomeksi sanottuna, Kiiskilä ja muu pääkaarti voitas irtisanoa!

12

519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lisättäköön nyt tuohon ” ulkomaalaisväkeen” tarkennusta että kyllä ymmärrän että hädässä olevia autetaan myös Seinäjoella. En nyt niin kovasydäminen sentään ole, mutta kyllähän tuo ketuttaa kun talous perseellään ja kuntalaiset kantaa vastuun kukkarollaan. Missä on virkamiesten vastuu ?
      T:aloittaja

• Anonyymi

Eiköhän myös kuntalaisten pitäisi sen verran osallistua taloustalkoisiin, että ei oltaisi vaatimassa koko ajan investointeja liikuntapaikkoihin, museoihin ym kulttuuriin. Kenenkään elämä ei voi romahtaa totaalisesti jos muutaman vuoden oltaisiin ilman uutta kun vanhoissakin on ylläpitämistä.
      Back to basic! Mitkä on kunnan pakolliset tehtävät ja palvelut. Mitkä on pakolliset rakennusten korjaus-ja ylläpitomenot jne.
      2000 e tuloilla tuo 1% korotus on noin 20 e. Täytyy vaan alkaa jättää lounaita väliin ja ottaa eväät työpaikalle. Tai jättää Take Away kahvit ostamatta…

• Anonyymi

Ei kyllä ole paljon esillä.

• Anonyymi

Seinäjoen kaupungin palveluksessa työskentelevistä on leikattava palkoista 60%, niin alkaa veroeurot riittämään

• Anonyymi

Palveluja halutaan, mutta ei suostuta maksamaan niistä, eli veroja ei haluta maksaa.

• Anonyymi

Kaupungin tehtävä ei ole tehdä tulosta. Kaupunkin ei ole yritys siinä mielessä. Miten kaupungin "tulos" sitten määritellään?

• Anonyymi

Eikö se tulos näy siinä kun rahat ei riitä ja velka lisääntyy.Noin 5000 e per asukas on velka tällä hetkellä enkä minä ainakaan tarvitse niitä kaikkia ” palveluja” kuten rullarata, Into-seinäjoen kahvikekkereitä,Jouppilanvuoren ja Kyrkösjärven laajaa liikunta- ja virkistysaluetta, muutaman vuoden välein vaihdettavaa stadionin nurmea, kallista ja suurelta osin täysin turhaa asemanseudun rakentamista jne jne

• Anonyymi

Jymyn pesisjoukkueeseen sieppariksi.
      Vaihtoja.

• Anonyymi00010

Muuten virkamies tekee talous ehdotuksen niin kutsutun budjetin, jonka taas valtuusto päättää hyväksyä. Joten katsokaa ketä äänestätte.

• Anonyymi00011

Budjetit on taannu olla enemmänkin ohjeellisia kuin totuuteen perustuvia. Niinku Lakean tapauksessa, totuutta on käytetty säästeliäästi. Ainut toivo on että Karhu juniori ottaa hommaa haltuun, saadaan asiat oikealle allille.

• Anonyymi00012

Miten hän saa päivänsä kulumaan, ei kuulemma osallistu edes ulkokenttien jäähdytykseen, eikä latujen ajoon, puhumattakaan kaupungin metsätöihin osallistunisesta

• Anonyymi00013

Maha vain kasvaa, muten itsellänikin. 🍺 pröööh…..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      275
      2855
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      41
      2271
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1977
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      110
      1712
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1355
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1169
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1141
    Aihe