Mulla 24/7 menee noi kuviot noin koko ajan siis. Top-listat, numerot, rituaalit ja samat rutiinit. Kaavasta ei voi poiketa sillä muuten "sekoaa".
Top-listoja kuten parhaat musanimet Suomi, Ruotti tai vaikkapa Romania.
Top listat parhaat formulakuskit.
Fiktionaalisten jokamiesluokan autourheilun lähtöluettelot.
Fiktionaaliset jääkiekkojoukkueiden kokoonpano-kasaamiset.
Oma kehittelemä selostus jokamiesluokan autourheilutapahtumassa.
Rituaalina saman kuvan tuijotus kun käy paskalla .
Rituaalina samalle penkille istuminen joka kerta kun syö ruokaa. 3-vuotiaasta asti sama kuvio-rituaali.
Musaa omassa huoneessa ja terapiapallo aina kourassa.
Sama aamulenkki joka aamu ja sama aamupuuro.
Kuuluu rutiineihin nuo. Ja rituaali vähän sama kuin rutiini.
Omat suosikki-ihmiset joita pohtia .Lapsenomainen into kiinnostua yksityiskohtiin ja pariin asiaan elämässä.
Yksipuolinen elämä että on vain ne muutamat kiinnostuskohteet ettei ole sisältöä hirveästi eli vain tommosten listojen pohtimista ja samat rutiinit&rituaalit.
Kotona oleskelua jossa polttopuiden tekoa, siivoamista, tätä siis päivittäin, remontointia, tätäkin melkein päivittäin, kalastusta, kävelemiståä, juoksua, vatsalihaspunnerruksia, vähän punttia, ruoanlaittoa, leipien tekoa, leivonnaisten tekoa, kukkien kastelua, nurmikon ajjoo, talavella lumenkolaus, kaupassa asioinnit, että koko ajan vain kotona oikeestaan, mutta että aina pitää jotakin touhuta käsillä kun ei pysty paikallaan olemaan kun on rauhaton. Joku virike, esim musan kuuntelu.
Top -listat, numerot, rituaalit , samat rutiinit onko tuttua teille?
5
177
Vastaukset
- Anonyymi
formulakuskeista eeppisin hahamo &kuski oli Jyrki JJ järvilehto! Ehdsottomasti! Missä on JJ! Mä muistan ne eeppiset ajat 1989-1995 kun hän oli mukana formula ykkösissä että kyllä ala-astteella harrin kanssa puhuttiin paljon Järvilehosta ja myös häkkisen Mikasta. Oi niitä aikoja! Järvilehdon valkopunainen formula-auto jossa mainos marlboro muistaakseni.
Sitten koko ajan noita esim lätkäjoukkueiden fiktionaalisia pohdintoja kuten seurajoukkueiden pohdintaa tai arvokisajoukkueet. Saatan myös muodostaa seurajoukkueista omat all starsit&unelmajoukkueet joissa otan analyyttisenä ihmisenä tietenkin huomioon aina kaksi ekaa hyökkäävää kenttää ja kaksi viimeistä pitää olla puolustavat kentät.
Jokamiesluokan fiktioonalisten listojen miettimisissä esim saatan miettiä yleisessä luokassa yli 100 kuljettajan lähtöluettelon. Joskus mietin ihan alkuerälähtöjä miten ne kulukee edetä. Tai koko kilpailu.
Jääkiekkotappelijat ne myös niitähän ei voi hahhah koskaan unohtaa! Että niiden erilaisia pohtimisia kuten tappelukortti jne jne tai listojen teko. Esim bob proberttia oon pitäny aina kautta aikain parhaana tappelija joka osas myös pelata hokia. Monet tappelevat lätkäpelaajat osas pelata hyvin lätkää. Muistikuva oli toinen, mut kun katsonut täsä 4 vuojen aikana paljon vanahoja NHL pelejä niin valtaosa tappelevista pelaajista oli hyviä pelaajia. Esim grimson, probert, Huard, laus ja cairns. Ciccone oli usein seiskapakki mut ei tarkoottanu sitä että hän olis ollut huano vaan hän itseasiassa oli varsin sulavaliikkeinen niin isoksi pelaajaksi ja jopa elastinen öljylantio aika-ajoin , hyvä taklaaja ja antoi perussyöttöjä.
Musalistat on sitten ehkä kaikkein mieluisinta! Niiden pohdinta on tosin hemmetin vaikeaa kun meinaa aina unohtaa joitain kovia nimiä. Eikä mun listoilla ole ainoastaan tunnettuja musanimiä vaan tuntemattomia myös ja genrellä ei väliä. - Anonyymi
Ja ai niin sitte ku teeveehen eli telekkariin tullee joku mun suosikki-ihminen niin minä heti "jee jee -innostua" kuin pikkulapsi hah!
Esim markku Ruotsila vaikken välttämättä pidä hänen kaikista poliittisista mielipiteistä mutta hän on ulkoisesti kiehtova persoona, että katsekontakti ihmiseen on semmonen kiehtovanoloinen .
Noh toinen on jukka Jalonen joka tuntuu ettei hän koskaan median edessä ole oma itsensä täysin että tuntuu että ikäänkuin jännittäisi ehkä, ettei ole kameran edessä luonteva, mutta suosikkini on, sillä aina ollu suosikkini.
Tai vaikkapa jari Tervo no siinä on aikamoinen ihminen joka sanoo suoraan asiasta miten ne o! Ja pilke silimäkulumassa aina.
Tai vaikkapa se jyrki Järvilehto jolla ystävällinen "jenkkihymy", hyvä tukkakampaus, miellyttävä katse ja tunteikkaan oloinen että jotkut ihmiset suosikeiksi jonkun tiettyjen seikkojen takia.
Suosikit kun tulee ruutuu niin minä en poistu teeveen edestä, en vaikka myrsky talon sissään puhaltais hihhih - Anonyymi
Omat suosikit;
formula; JJ jyrki järvilehto, ihan kurko. Häkkisen mikan legendaariset haastattelut rallienglannilla kisan jäläkee= eeppistä eeppisempää ei olekaan maailmassa! Formulamaailman inhokin heitän myös tähän; kimi räikkönen mut pikkuveli fanitti sitä aina, mut minä en eikä mun äiti kun jotenki katsekontakti on semmonen "voi ei tuijotus on niin kylmäävä ja epämiellyttävä"
Jääkiekko; valmentaja jukka jalonen ja pelaajat entiset; marko jantunen(no aikamoista oli hänen fanitus että melkein juonittelin kun ei valittu aina arvokisoihin että siitä meljkein itkuraivarit vedin hahha), Hannes hyvönen(sama juttu itkuraivarit melekein sain jos ei valittu hymyilevää hannesta arvokisoihi), Peter forsberg, jaromir jagr 1990-luvulla(en tykännyt ollenkaan jagrista washington capitalsissa 2000 luvulla kun siellä hän vaikutti motivaatio-ongelmaiselta ja laiskalta)Paul laus, chris gratton ja valeri bure(paljon parempi kuin isoveljensä ja valeri oli pieneen hentoiseen olemukseensa nähden varsin vahva pelaaja) /
Musiikki;
CMX(ehkä se number one ku on ollu pitkä-aikainen suosikki noin vuojesta 2000 toukokuu jolloin mammani osti nivalan essolta muistaakseni discopolis C-kasetin minulle jota perheeni ei oikein sietänyt kun veli sanoi että potentiaalia o, mut musa liian teknisesti soitto jäykkää ja kappaleiden rakenteetkin liian jäykkiä valtaosa tahi kaikki)
tuomari nurmio(etenkin kun nurmio esittää klezmer tyyppistä musaa niin se on 10+ )
aknestikin laulu nimeltä maanalle joka maailmankaikkeuden paras biisi! Kellarisoundit ja huikea luovuus!
edu kettunen ja samuli putro jotka panee koko sielunsa musaansa! Amen.
annea lockwood(pohojalaisittain lausun hänen sukunimen lokwuutti) joka taidemusasäveltäjä jonka esim teokset tiger balm ja world rhytms on niin eeppisiä että täythyy ihan kumartaa
julkkikset;
markku ruotsila
timo haapala
jari tervo
ruben Stiller
Eero heinäluoma
Kirsi alm-siira
Miina (meteorologi)
ruoka;
spagetti jauhelihakastikkeell(tapana hotkia kuin hansu hanhi sarjakuvahahamo tätä sapuskaa kun se on niin hiton hyvää että muutun heti ahmattisyömäriksi kun tätä ruokaa syön)
jauhelihalasagnette(liian hyvää että tulee halu syyä nopiaa tätäki ruokaa)
suvisalaatti(aivan maaginen ruoka että aina nopeutuu syöminen jos on huippulaaturuokaa!)
porkkanaraaste, hirvipaisti ja keitetyt perunat
maksajauhekastike ja keitetyt perunat+ porkkanakaaliananassalaatti
juoma;kuusenkärkkäjuoma, männynhavu-uutejuoma, lähdevesi, rasvaton maito, sima(no sima on aikamoinen laatuhuippujuoma että ei paremphaa oo! kokeilkaapa tehdä voikukkasimmaa se on hitsin hyvvää!)
suosikkilätkäpelaajat jotka tappelevia;
paul laus(ei tarkkaa syytä enkä edes pidä hänen tappelutyylistä mut jotenki vain aloin fanittaa)
ken baumgartner(eeppinen tappelutyyli ja kaukalon ulkopuolella ulospäinsuuntautunut ja huippuyliopistolta valmistui joskus samalla kun pelas lätkää)
darren langdon(jopa baumgartneria vielä eeppisempi tappelutyyli&tekniikka joka ei niinkään voimatappelija vaan teknillinen&taktillinen)
scott stevens(ei tappelija mut lätkäpelaaja joka tappeli välillä, joka nuoruusvuosina tappeli hieman enempi ja pidän hänen tyylistä kun tappeli eli hän mietti aina usein taktiikkaa ja oli vahva esim painimaan)
chris chelios(ei tappelija eikä tapellut edes paljoa pitkäällä urallaan mut kun tappeli niin minä tykkäsin siitä kun hän paini ussein)
bobby orr(ehkä maailman paras puolustaja joka tappeli joskus niin hän oli eeppinen kun tappeli kun usein heti heitti vastustajan jäihin eli aika armoton tyyli oli hänellä)
mick vukota(painiukko joka usein paini noppeesti vastustajan jäihin)
chris nilan(eeppinen tyyli oli tapella eli sitoi vastustajan kädet ja alko mennä lähietäisyydelle)
dave tiger williams(ehkä kautta aikain NHL;n jäähykuningas joka tappeli usein ja tunnettiin painimisesta) - Anonyymi
Myö kun aattelin että tää vois kuulua hyvin huuhaa-palstalle koska oon hieman semmonen ihminen jolla erikoisjutut ja erikoismielenkiinnonkohtteet että huuhaata monien normaalien mielestä mun ajatuskuviot jne. Siksi kait tän pitäs tän postaukseni (avauspostaus) sopia hyvin tälle palstalle kun tiällä palstoilla me huuhaaukkelit ja naiset höpötetään erikoisuuksia.
- Anonyymi
tuo sima vaikka teknisesti on heleppo valmistaa niin se käyminen, niin se on murhaa että sen takia luovutin ja monneen vuotheen en simmaa oo tekeny, että en ollu koskaan hyvä tekkeen simaa, kun en saanut siitä kuplivan raikkaan väkevää kun siman pitää olla minusta väkevää, raikasta ja kuplivaa. Niin että tällaista simajuomasta.
Kotona kokeilen kaikenlaisia erikoispullia, erikoisleipiä, erikoisjuomia, että ruoanlaittajana, juomien tekijänä ja leipojana oon tosi kokeellisen rohkia heittäytyjä,mut se täytyy sannoo että kun oon kotileipuri-kokki niin aina se onnistumiskerroin ei ole paras, että tulee epäonnistumisiaki, mut usein syynä epäonnistumiseen tosin on se, että epäonnistyumine mulle ainaki tullee useimmiten silloin jos teen jonkun "jutun" ilman ohjetta . Ohjeen kanssa mieluusti pitäs mun ainaki menhä aina ja toki sitä ohjetta ei ihan pakko 100% orjallisesti noudattaa että voi hieman säveltää ja muokata sitä. Tietyt erikoisjuomat joita tehny kuten kuusenkärkkäjuoma niin se on semmonen juoma, että sitä ei kait saa juoda kuin noin 1dl vuorokaudessa kun ainakin männynhavu-uutejuoma (löytyy halpahallista) on semmone juoma, että pullon kyljessä on "varoitus-teksti" joka sanoo että sitä ei sovi juoda kuin tietty määrä vuorokauvesa, että näin, että jos meinaa joku innostua tekkeen kuusenkärkkäjuomaa, niin varmaanki kantsii ottaa huomioon tuo seikka. Mä panin kuusenkerkkäjuomaan siis kuusenkerkkiä ja vettä, eli keitin ne kaksi kertaa kuumassa kiehuvassa vedessä /veessä, sitten vasta valmistin sen eli vettä ja kuusenkerkkiä on mun tarveaineet, enkä pannut siihen ollenkaan sokeria, ja ei mulla mitään ohjetta siihen ole, että ei mitään määrää ole kuinka paljon vettä ja kuusenkerkkää mut kun tein sen isoon kattilaan niin kattilaan panin yli puolet vettä, ja kuusenkerkän määrää en muista, mut oli sitä nyt kait aika paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569