Hissi meni rikki ja jäi jumiin kerrosten väliin. Sieltä ei päässyt pois. Kesti kaksi tuntia ennen kuin huoltomies sai meidät ulos.
Niin, en ollut yksin. Naapurin leskirouva oli myös siellä. Ikävä kyllä minulla oli kakkahätä jo hissiin mennessä. Jouduin pian tekemään tarpeeni hissin nurkkaan.
Samalla tuli pissaa. Kakka haisi ja seisoimme pissalätäkössä. Se on sellainen pieni kolmen hengen hissi: noin metrin kanttiinsa.
Pyytelin anteeksi leskeltä. Hän oli hyvin ymmärtäväinen. Rukoilimme Herraa, että hän pelastaisi meidät pian.
Kesti vain reilut puolitoista tuntia, kun Jeesus vastasi rukoukseemme. Huoltomies sai hissin liikkeelle ja pääsimme ulos. Kiitos Herralle!
Näemme tästä miten ihmeelliseksi meidät on luotu ja miten Herra pelastaa - no ihan kaikelta ei tässä tapauksessa pelastanut, mutta kuitenkin. Mihin olisimmekaan joutuneet, jos olisimme turvautuneet ihmisiin!
Jäin nalkkiin hissiin
2
172
Vastaukset
- Anonyymi
Eikös se ollut ihminen se huoltomies joka teidät pelasti sieltä hissistä?
Tuntuu todella pitkältä ajalta tuo kaksi tuntia, kannatkaisko taloyhtiön vaihtaa hissihuoltofirmaa?- Anonyymi
Vika oli suuri. Hissi oli pois käytöstä viikon. Huoltomies oli paikalla 20 minuutin kuluttua hätäilmoituksesta. Kakka tuli kymmenen minuuttia sen jälkeen, kun saimme tietää, että emme pääse heti ulos. Huoltofirma menee kai merkin mukaan. Ei sitä varmaankaan voi vaihtaa.
Tässä opettava tarina.
Jack oli uskova mies. Hän joutui tulvan uhriksi. Kiipesi katolle veden noustessar. Luotti siihen, että Jeesus pelastaa. Rukoili.
Pian saapui mies veneellä ja pyysi nousemaan kyytiin. Jack kiitti, mutta sanoi, että Jeesus pelastaa hänet varmasti eikä noussut kyytiin.
Sitten tuli pelastuspartio ja yritti pelastaa Jackin, mutta taas hän kieltäytyi. "Jeesus pelastaa minut varmasti."
Vesi nousi ja ylsi jo katon rajaan. Helikopteri saapui pelastamaan Jackia, mutta hän kieltäytyi jälleen kerran. "Jeesus pelastaa minut varmasti!" hän sanoi luottavaisin mielin. Hän ei turvautunut ihmisten apuun vaan luotti kaikessa Jumalaan.
Lopulta talo luhistui virtauksen voimasta ja Jack hukkui. Hän nousi ylös taivaaseen, jossa Jeesus otti hänet vastaan. Jack kysyi, miksi tämä ei pelastanut häntä tulvasta? Jeesus sanoi:
"Minä lähetin miehen veneellä, pelastuspartion isommalla veneellä ja lopulta helikopterin, mutta sinä et noussut kyytiin. Mitä minun olisi vielä pitänyt tehdä?"
Niinpä niin: Herra lähettää ihmisen apuun, mutta joskus se apu tulee niin myöhään, että kakka ehtii tulla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 253760
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402732Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532290Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122261Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131749Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191540Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip531512- 971399
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621251Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951204