Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

SYDÄNSIIRTO

Kuinka kauan toipuminen kestä

Tietääkö kukaan? Sattuuko olemaan ketään sellaista, jolle on tehty sydämensiirto
tällä osastolla?

7

1843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sydän

      ...asiasta.....ja tunnen monia joille on sydän siirretty....odotatko kenties uutta sydäntä.....miksi joudut sydämensiirtoon.....mikäli tahdot ottaa yhteyttä niin kirjoita [email protected]
      Terveisin sydänpotilas

    • yh37

      hei !
      tietoa siitä kuin kaun toipumiseen menee ei ole mut uskon et se on jokaisella erillainen ja erin pituinen sairaalassa olo on vähintään 4viikkoa.
      itse olen tällä hetkellä siirtojonossa ja toiveissa olisi että en joutuisi odottaa kauhian kauan. oletko sinä jonossa jos olet niin toivon erittäin paljon voimia.

      • Siirron v. -94 saanut

        Hei!

        Törmäsin tähän keskusteluun vasta nyt. Itse sain sydän-keuhkonsiirron liki 15 vuotta sitten ja pääsin kotilomille 11 pv siirron jälkeen (mutta se oli poikkeuksellisen pian ja vain koska asun lähellä HYKSiä). Kolme kuukautta siirron jälkeen pystyin jo hoitamaan kodin ja lapsen, joka silloin oli 1-vuotias. MUTTA 1,5 vuotta oli vähän väliä palattava sairaalahoitoon milloin mistäkin syystä. Mikä sitten lasketaan toipumiseksi? Itse sanoisin, että melko normaalia elämää elin (ainakin ajoittain) jo sen 3 kk siirron jälkeen, mutta toipunut olin viimeistään sen 1,5 v siirron jälkeen. Nyt olen elänyt kuin kuka tahansa jo niin pitkään, että välillä hävettää. ;-) Tässä yhteydessä on myös huomautettava, että sydänsiirron jälkeen keskimäärin on vähemmän komplikaatioita kuin sydän-keuhkonsiirron jälkeen. Kauhean ympäripyöreä vastaus...sorry! Joka tapauksessa tsemppiä ja onnea, jos jonossa olet(te)!


      • 5:n lapsen isukki

        Tällä viikolla saan tietää jatketaan puolivuosi huolloin vai siirrynkö listalle. Kokeet, testit ja tutkimukset on läpikäyty ja ei ku odotellaan,,,,


      • 2+2
        Siirron v. -94 saanut kirjoitti:

        Hei!

        Törmäsin tähän keskusteluun vasta nyt. Itse sain sydän-keuhkonsiirron liki 15 vuotta sitten ja pääsin kotilomille 11 pv siirron jälkeen (mutta se oli poikkeuksellisen pian ja vain koska asun lähellä HYKSiä). Kolme kuukautta siirron jälkeen pystyin jo hoitamaan kodin ja lapsen, joka silloin oli 1-vuotias. MUTTA 1,5 vuotta oli vähän väliä palattava sairaalahoitoon milloin mistäkin syystä. Mikä sitten lasketaan toipumiseksi? Itse sanoisin, että melko normaalia elämää elin (ainakin ajoittain) jo sen 3 kk siirron jälkeen, mutta toipunut olin viimeistään sen 1,5 v siirron jälkeen. Nyt olen elänyt kuin kuka tahansa jo niin pitkään, että välillä hävettää. ;-) Tässä yhteydessä on myös huomautettava, että sydänsiirron jälkeen keskimäärin on vähemmän komplikaatioita kuin sydän-keuhkonsiirron jälkeen. Kauhean ympäripyöreä vastaus...sorry! Joka tapauksessa tsemppiä ja onnea, jos jonossa olet(te)!

        Oletko I:a?
        Olet tahi et niin joka tapauksessa, onneksi olet saanut siirron-


    • Anonyymi

      Olen 30 v nainen ja minulle tehtiin keuhkojen ja sydämen siirto 10 v sitten ja kyllä olin tupakoitsija

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe