Uskon vääristyminen

Anonyymi-ap

Kristus pelastaa meidät uskonnolta. Uskonnollisia ovat ne, jotka eivät usko Kristukseen. Kristinusko ei ole uskonto, vaan suhde Kristukseen ja yksinkertaisuus, jossa suhde Jeesukseen on keskipisteessä.

Jt:n virheajatus on pitää Jeesusta luotuna. Jumala on liian korkealla ja Jeesus liian matalalla. Usko vääristyy. Jt ovat menettäneet tunteen Jeesuksen ylivertaisuudesta. Hänet on asetettu muiden olentojen tasolle.

Usko vaikuttaa käyttäytymiseen. Kun uskoo väärin, käyttäytyy väärin. Oikeassa uskossa myös käyttäytyminen korjaantuu.

Tärkeintä on elää Kristuksessa, asettaa Hänet takaisin omalle paikalleen. Jumalan koko täyteys on Kristuksessa. Kun omistaa Jeesuksen omistaa koko Jumalan.

27

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ps.2:7. "Sinä olet minun poikani , tänä päivänä minä sinut SYNNYTIN."
      Jeesusta ei luotu.

      • Anonyymi

        Ps.2:7. "Sinä olet minun poikani , tänä päivänä minä sinut SYNNYTIN."
        Jeesusta ei luotu.

        Kyllä luotiin,kuten meidät kaikki ihmiset jopa sinutkin.
        Miten voit olla noin tyhmä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ps.2:7. "Sinä olet minun poikani , tänä päivänä minä sinut SYNNYTIN."
        Jeesusta ei luotu.

        Kyllä luotiin,kuten meidät kaikki ihmiset jopa sinutkin.
        Miten voit olla noin tyhmä?

        Koska Raamattu sanoo niin. Minä uskon siihen mitä Raamattu sanoo, enkä vartiotorni hölynpölyyn.


    • Kristun on uskonnon loppu, hän on joka todella pelastaa, sovinto verenkautta.

      • Anonyymi

        Kristun on uskonnon loppu, hän on joka todella pelastaa, sovinto verenkautta.

        Oisko se Rakkaus lopulta ja lopettakaa veren mättäminen aasit!
        Rakkaus o se Kristusen sanoma !


    • Anonyymi

      Snl 8:22-31, löytyy maailman luomiskertomus Jeesuksen itsensä kertomana (lainauksia K. O. Syvännön "Vanhan testamentin käännös-virheistä"): jae 22 Vanhan suomalaisen käännöksen (Biblia) mukaan: "Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä." Kirkkoraamattuun tämä on käännetty virheellisesti: "Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua." Heprealaisessa alkutekstissä ei ole luoda-sanaa lainkaan. Englantilainen King James kääntää tämän alkutekstin mukaisesti: "The Lord possessed me in the beginning". Oikea suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien.

      2 Kor 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". Tehtävään kelpasi vain Jumala.
      - Vartiotorniuskonnossa lahkojehoova tappaa ristillä viattoman enkelin.
      Mikä logiikka ?

      Jes 45:15 "Totisesti sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja." (Heprean tekstissä lukee tietysti Vapahtajan kohdalla "Jeshua" eli Jeesus.)

      Kol 2:9 "Hänessä (Kristuksessa) asuu jumalisuuden koko täyteys ruumiillisesti"

      Joh 1:18 The Amplified Bible kääntää jakeen: "Ainokainen Jumala, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut

      • Anonyymi

        Näin kumotaan yksinkertaisesti yksi vartiotornin lahko oppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kumotaan yksinkertaisesti yksi vartiotornin lahko oppi.

        Ei ole kumottu mitään ihmistekoisesti.
        Jeesus on Jumalan poika
        Mutta pitäkää lahkooppinne!


      • Anonyymi

        Sananlaskuissa on tarina, jossa viisaus puhuu minä-muodossa ja tämä viisaus tulkitaan yleisesti Jeesukseksi. Ihanko oikeasti kuvittelet, että tämän tarinan täytyy olla kirjaimellisesti Jeesuksen itsensä kertoma?

        Peräänkuulutit logiikkaa. Raamatun Jumala on ensin äärettömän pitkän aikaa tekemättä mitään, mutta saa sitten päähänsä luoda maan ja sinne ihmiset, jotka tietää kohta lankeavan. Kun näin sitten kävi, Jumala kiroaa näiden jälkeläisetkin tottelemattomuuteen. Jumalaa saattoi lepytellä verellä ja lihankäryllä. Oliko siinä sitten jotain logiikkaa? Raamattu kuvaa Jumalan sadistisena despoottina, ja kutsuu sitä itse Rakkaudeksi. Valtavirtakristillisyyden mukaan Jumala itse uhriutui ja kuoli, muttei kuollutkaan. Tähän uskomalla saa sitten ihmiseksi syntymisensä anteeksi ja pääsee ikuiseen elämään. Niitä, jotka eivät usko tätä rakkaudeksi, se grillaa ikuisesti helvetissä. Jehovien mukaan rakastava Jumala kidututti enkelipoikaansa, mihin uskomalla (ja järjestölle nöyristelemällä) pääsee ennallistettuun pääsee paratiisiin. En menisi arvostelemaan jehovia epäloogisuudesta asiassa, joka on lähinnä vivahde-ero paljon absurdimmassa päättömyydessä.

        Eikö Jeshua eli vapahtaja ollutkin sopiva nimi vapahtajahahmolle. Kultin alkuunpanijat olivat poimineet sen juuri sieltä Jesajan kirjasta.

        Käsikirjoituksissa on hajontaa. Amplified Biblen ja KR92:n "ainokainen Jumala" perustuu WescottHort-tekstilaitokseen. Bysantin tekstien mukaisissa käännöksissä on "ainokainen Poika"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sananlaskuissa on tarina, jossa viisaus puhuu minä-muodossa ja tämä viisaus tulkitaan yleisesti Jeesukseksi. Ihanko oikeasti kuvittelet, että tämän tarinan täytyy olla kirjaimellisesti Jeesuksen itsensä kertoma?

        Peräänkuulutit logiikkaa. Raamatun Jumala on ensin äärettömän pitkän aikaa tekemättä mitään, mutta saa sitten päähänsä luoda maan ja sinne ihmiset, jotka tietää kohta lankeavan. Kun näin sitten kävi, Jumala kiroaa näiden jälkeläisetkin tottelemattomuuteen. Jumalaa saattoi lepytellä verellä ja lihankäryllä. Oliko siinä sitten jotain logiikkaa? Raamattu kuvaa Jumalan sadistisena despoottina, ja kutsuu sitä itse Rakkaudeksi. Valtavirtakristillisyyden mukaan Jumala itse uhriutui ja kuoli, muttei kuollutkaan. Tähän uskomalla saa sitten ihmiseksi syntymisensä anteeksi ja pääsee ikuiseen elämään. Niitä, jotka eivät usko tätä rakkaudeksi, se grillaa ikuisesti helvetissä. Jehovien mukaan rakastava Jumala kidututti enkelipoikaansa, mihin uskomalla (ja järjestölle nöyristelemällä) pääsee ennallistettuun pääsee paratiisiin. En menisi arvostelemaan jehovia epäloogisuudesta asiassa, joka on lähinnä vivahde-ero paljon absurdimmassa päättömyydessä.

        Eikö Jeshua eli vapahtaja ollutkin sopiva nimi vapahtajahahmolle. Kultin alkuunpanijat olivat poimineet sen juuri sieltä Jesajan kirjasta.

        Käsikirjoituksissa on hajontaa. Amplified Biblen ja KR92:n "ainokainen Jumala" perustuu WescottHort-tekstilaitokseen. Bysantin tekstien mukaisissa käännöksissä on "ainokainen Poika"

        "En menisi arvostelemaan jehovia epäloogisuudesta asiassa, joka on lähinnä vivahde-ero paljon absurdimmassa päättömyydessä."

        Juuri näin. Kertoipa tarinan kummin vain, siinä ei ole mitään järkeä, mutta siihen uskomisesta tehdään hyve ja suorastaan välttämättömyys. Keinoina pelko, painostus ja turhien toiveiden herättely.


    • Anonyymi

      Sanakikkailu ei muuta asiaa miksikään: Kristinusko on uskonto, johon oleellisesti liittyy tämä mainitsemasi mielikuvitusolento. Vain toteutus vaihtelee.

      Miten kuvittelet, että juuri sinä olisit oikeassa uskossa? Minkä tahansa uskonsuunnan uskomukset ovat jonkun toisen lahkon mukaan harhaoppia. Voisiko olla, että teidän kaikkien uskomukset olisivat pelkkää haihattelua?

      • Anonyymi

        Minä en ole missään uskonnossa. Minun Herrani on Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole missään uskonnossa. Minun Herrani on Jeesus.

        Jeesus ei tunne sinuakaan!


      • Anonyymi

        Joka uskoo Raamattuun, on oikeaa uskoa!


      • Anonyymi

        Sanakikkailu ei muuta asiaa miksikään: Kristinusko on uskonto, johon oleellisesti liittyy tämä mainitsemasi mielikuvitusolento

        Miten meinasit mennä kotiin jos et usko Kristukseen?
        Hän on tie..
        Liekö mielikuvis..minä kävin Israelin pyhät paikat ja tiedän..Kävitkö sinä siellä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka uskoo Raamattuun, on oikeaa uskoa!

        Vain sen jälkeen kun >Kristus tui sanomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei tunne sinuakaan!

        Hyvinpä on tuntenut ja tuntee edelleen.


    • Anonyymi

      Aikamoista valhetta kirjoitat, sielunvihollinen on sinun isäsi.

    • Anonyymi

      Kovinkaan en huutelisi miten on kun luin kirjan Saatanasta seuraava ja on ex jt

      • Anonyymi

        Ja millaisissa viinahöyryissä kirjoittelet, kun edes yhdestä lauseestasi ei saa mitään tolkkua.


    • Anonyymi

      Jt:lla on ihmisten sääntöjä, kuten mm. verensiirtokielto ym. Juuri tälläisestä Kristus on meidät vapauttanut.

      Gal 5:1
      Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkää antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.

      Kun uskoo väärin käyttäytyy väärin. Jumala ei toivo yhdenkään ihmisen kuolemaa. Jt säännöillään sen aiheuttavat.

    • Pikku hairahdukset on helppo korjata päästämällä oikein kunnolla äänekkäästi Peräilmaa. Juuri niillä rajoilla, ettei tiurua Raappahousuun.

    • Anonyymi

      Kaikki teoriat, uskonnot, ideologiat ja teologiat vääristävät elämää. Silmien ja korvien avaaminen riittäisi, mutta oppiminen ja uskominen pilaa mielen.

      • Anonyymi

        Mihin ne silmät ja korvat pitäisi avata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin ne silmät ja korvat pitäisi avata?

        Pitäisi tutkia asioita kriittisesti ja objektiivisesti. Uskovaiset yleensä osaavat tämän periaatteessa ja voivat tehdä faktantarkistusta ja väitteiden kyseenalaistamista jonkin muun asian suhteen, mutta ohittavat nämä periaatteet oman uskontonsa kohdalla. Kyse on suosimisesta, jossa omalle suosikkiasialle hyväksytään perusteluja, joita ei hyväksyttäisi eikä pidettäisi uskottavina jossain muussa yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin ne silmät ja korvat pitäisi avata?

        Todellisuuteen eli Totuuteen. Totta on se mitä näemme eikä se mitä siitä selitämme tai miten asioiden kuuluisi olla. Tai millaisia ihmisten kuuluisi olla. Selitykset ovat teoriaa, uskomuksia, teologiaa ja ideologiaa. Loogista, mutta väärällä polulla kulkemista.


    • Anonyymi

      Ei oikea usko elämää vääristä. Ihminen on se, joka vääristää uskon ja elämän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe