Ennen kävin keskusteluja

Jumalan kanssa.kunnes kuulin lapsiltani että heidän isänsä oli painokkaasti sanonut heille monta kertaa että äiti on hullu."hän juttelee Jumalan kanssa".
Nyt lapset on jo hyvän matkaa aikuisia eikä heillä ole suhdetta Jumalaan-niinkuin ei enää minullakaan. Ärsyttävä evankeliointikin on loppunut.maksoin siitä avioliiton ja ehjän perheen.
Nyt olen yksin.
Ihan hyvä näin.
Kaipaisin sittenkin Jumalan antamaa ihmeellistä rauhaa..ja Hänen ääntään.toivoisin, etten olisi vainoissa uskostani luopunut.
Olen pyllistellyt ja kumartanut joka suuntaan että minusta tykättäisiin.
Ei ole tullut vainoja.kuulun srk.joku siellä sanoi että mun pitää enemmän käydä tapahtumissa että saisin pyhän Hengen takaisin.

71

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jumalan Rakkaus olkoon sinun kanssasi.

    • Rehellisyydestä alkaa paluu erämaavaellukselta takaisin.

      • Kiitos mr hyvis.kauniisti ja herättävästi sanottu.


    • Anonyymi

      Minäkin vapauduin uskon harhoista eikä minussa ole enää mitään henkeä. En sellaista kaipaa. Sehän on harhaa. Harhaluuloa että joku lukee ajatuksia ja seuraa jokaista liikettä. En ole enää hullu. Järki voitti.

    • Anonyymi

      Et sinä aurora ole uskostasi luopunut. 🙂 Kirjoituksestasi huomaa, että uskot edelleen.

      Lopetit tietyt käytösmallit, mutta ei uskosi siihen loppunut!

      Ei uskovainen joka päivä ole niin "hengellinen". Eikä Jumala ole mihinkään kadonnut. Alat vain uudelleen jutella Hänelle.

      Joka päivä saamme tarkata itseämme (valvoa), huomata syntejämme, huokaista, katua, tehdä hengessämme parannusta, rukoilla Jumalan armoa ja myös uskoa armo, evankeliumin eli Jeesuksen sovitustyön tähden.

      Jeesuksen sovitustyöhön liittyy syntiemme sovituksen lisäksi myös Hänen meissä vaikuttama vanhurskautus ja pyhitys, Pyhän Hengen kautta.

      Suosittelen Martti Lutherin hartauskirjaa "Mannaa Jumalan lapsille". ☦️

      • Anonyymi

        Hullut puhuvat olemattomalle ja vielä hullummat kuulevat hänen äänensä.


      • Kävin lukemassa.netissä on tuo kirja. Kiitos suosituksesta mutta on just nyt on vaikea uskoa niitä sen sanoja. Oli että kuoleman jälkeen osat vaihtuvat.onnellinen jumalaton on onneton ja kärsivä uskovainen saa onnen.


      • Anonyymi

        Martti Luther – kristittyjen vainooja ja massamurhaaja

        JEESUSKO laittoi Lutherin tappamaan ja kiduttamaan Tosiuskovia! Lutheri EI KOSKAAN TEHNYT TÄSTÄ PARANNUSTA ELI KÄÄNTYNYT JEESUKSEN PUOLEEN! Lutherin kirkko jatkoi Uskovien tappamista ja vainoa Lutherin kuoltua vuosisatojen ajan!
        -> "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat!”

        Luterilaiset vainosivat ns. anabaptisteja eli uudelleenkastajia uskonpuhdistuksen jälkeen 1500-1600-luvulla. He jatkoivat vainoa myös myöhemmin historian kuluessa eri puolilla maailmaa.
        Luterilaisten kirkot ovat julkaisseet vuosisatojen ajan harhaanjohtavia tietoja anabaptisteista, vaienneet heihin kohdistuneista vainoista sekä sivuuttaneet kirkkohistorioissaan anabaptisteille tehdyt vääryydet.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kävin lukemassa.netissä on tuo kirja. Kiitos suosituksesta mutta on just nyt on vaikea uskoa niitä sen sanoja. Oli että kuoleman jälkeen osat vaihtuvat.onnellinen jumalaton on onneton ja kärsivä uskovainen saa onnen.

        Mutta voitko luottaa opettajaan, joka on täynnä vihaa ja pahuutta juutalaisia kohtaan? Voitko luottaa Lutheriin, jumalattomaan kristittyjen ja juutalaisten vainoajan ja kansanmurhaajan opetukseen?
        Myös opetuksen lähde pitää arvostella ja tarkastaa.
        Raamattu sanoo: Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.
        Voiko samasta lähteestä nousta makeaa ja karvasta vettä?


    • Anonyymi

      Se, että olo on "syntinen" ja on huono omatunto, eli katumus vaivaa, ei ole suinkaan huono merkki, eli että asiasi olisivat huonosti, vaan se on hyvä merkki! Sinulla on omatunto! Synnintuntoinen omatunto joka kutsuu lähemmäs Jumalaa!

      Jeesushan On Syntisten Vapahtaja! "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat!" Jeesus on tullut kutsumaan syntisiä parannukseen.

      Parannus ei syvimmiltään ole muuta kuin syntisenä kätkeytymistä Jeesukseen, Hänen pyhyyteensä ja vanhurskauteensa. Hänessä on kaikki parannus.

      • Kiitos.


    • Anonyymi

      Uuvestisynnyttikö Herra sinut vai eikö uuvestisynnyttänyt?

      Oletko sytänmestäsi ollut aijossa uskossallisuujessa Jeesukseen aijemmin?

      Miksi et enää pijä Jeesuksen olemassaoloa totuutena?

      Oletko koskaan syjänmessäsi siis ihan täysin varmasti uskonut Jeesukseen KOKOSYTÄNMEISESTI vai onko se ollut wannapiinismia wannapiinismillisuujessa wannapiilissisaijuusessa.

      Jos olisin sinä niin en lopetaisi Jumalan "etsintäällisyyttä".

      Ainakin out rehellinen asijan suhteen. Minä en ikinä voisi valehjella itselleni ettei Jumalaa ole olemassa kaikenlaisten hyvijen tekojensa ja tahtomuksensa suhtenen minua kohtaan. Mutta niinhän Raamattu osoittaa että just ennen vinaalija, ylöstenpuujallisuutta tapahtuu Jeesusta seuraavaisesta karavaanista poislähtöllisyyksijä.

      Rukoilin joskus uskoontulosi puolesta ja nyt kun näin sinulle on pahoin käynyt niin mun pitää nyt tutkia onko luopiolla takaisinpaluu oikeutta/mahtollisuutta. Mulla on tässä kohtaa tietämätön kohta. Raamatussa kun on sisältöä kumpaankin suuntaan, mutta mulle nouse kyllä aika karu irjoitus Raamatusta mieleen koskijen luopijoita, Herran sovintoveren halpanapijon takija.

      Jotkut sanovat että luopijo voi palata takaisin mutta en ole saanut sihen Raamatunkohtaa, joka vakuuttaisi ja varmistaisi mun ymmärryksen. Ehkä Suomen kielen Raamattukäännös 1933/38 on sen suhteen epäselvällisesti käännetty. Vai voisiko olla niin että luopijot voivat palata tai olla palaamatta?

      Onnea lyhytnäköisesti valitulle tielle....

      Selef Urge

    • Harva sitä nyt wannabiiuskiksesti heittäytyy?hehän ovat vainottuja ja halveksittuja ihmisiä.tai olemme me,uskovaiset. Tällä palstalla sen jo näkee.
      Mr.hyviksen ja muidenkin viesteistä välittyi ajatus siitä että en olekaan Jumalan hylkäämä..vaikka itse olen mikä olen.
      En ole hetkeäkään epäillyt Jumalan olemassaoloa.olet käsittänyt jotain väärin,selef!olen vain epäillyt ettei Jumala ole olemassa minun elämässä!
      Kiitokset vielä nyt kaikille vastanneille.❤️‍🩹❤️(saa toki kirjoittaa lisääkin)

      • Anonyymi

        " toivoisin, etten olisi vainoissa uskostani luopunut."

        Tuossa lukee selvästi että olet uskostasi luopunut.

        Pidät totena että Jumala on olemassa, mutta Hänen ilmoituksiinsako et usko vai mikä on punaaneen lanka?

        Selef Urge


      • Anonyymi

        Sinusta näkee, että Jumala vetää sinua puoleensa. Et siis ole hänen hylkäämänsä. Tuo ajatus on epäsukoa, eikä uskoa, jota Jumala odottaa.

        Avasin Raamatun, ja tuli tämä kohta, jossa Jeesus sanoo: "Te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän" (Joh.5:40). Kyse ei siis todella ole siitä, etteikö Jumala tahtoisi pelastaa, vaan siitä tahdommeko me.

        Jeesus lupaa - eikä hän voi valehdella - "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä" (Joh.6:47). Jos siis tahdot, niin käänny uskossa Jeesuksen puoleen, niin hän antaa kaikki syntisi anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " toivoisin, etten olisi vainoissa uskostani luopunut."

        Tuossa lukee selvästi että olet uskostasi luopunut.

        Pidät totena että Jumala on olemassa, mutta Hänen ilmoituksiinsako et usko vai mikä on punaaneen lanka?

        Selef Urge

        Juu.tulin uskoon noin25v.kävin kasteella mutta sitten mieheni ja lasteni isä jätti minut ja huijasi omaisuuden.sekosin niin se oli helppoa.
        Sitten aloin juoda ja olin avioliitossa teemun kanssa.silloin luovuin uskosta.
        Jeesus otti minut vastaan uudestaan....kun sinäkin rukoilit, ja muutama muu...raitistuin ja sillä tiellä olen vieläkin.nyt on ollut jonkinlainen erämaakausi etten tunne sitä iloa ja pyhää Henkeä..minkä vain Jumala antaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinusta näkee, että Jumala vetää sinua puoleensa. Et siis ole hänen hylkäämänsä. Tuo ajatus on epäsukoa, eikä uskoa, jota Jumala odottaa.

        Avasin Raamatun, ja tuli tämä kohta, jossa Jeesus sanoo: "Te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän" (Joh.5:40). Kyse ei siis todella ole siitä, etteikö Jumala tahtoisi pelastaa, vaan siitä tahdommeko me.

        Jeesus lupaa - eikä hän voi valehdella - "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä" (Joh.6:47). Jos siis tahdot, niin käänny uskossa Jeesuksen puoleen, niin hän antaa kaikki syntisi anteeksi.

        Kiitos. Just tuota mä tarviin.kiitos Jumala armosta!kirjoitan tän vaikka miten hihhulina ja kreisinä pitävätkin..ateistit


    • Anonyymi

      TERVESIN JARI PASANEN PROFEETTA PASTORI NEHEMIA SRK NETTITYÖNTEKIJÄ LÄHETYSTYÖ SANAN JULISTAJA 9:14 ja se sanoi kuudennelle enkelille, jolla oli pasuna: "Päästä ne neljä enkeliä, jotka ovat sidottuina suuren Eufrat-virran varrella". >> Jakeen lisätiedot
      9:15 Silloin päästettiin ne neljä enkeliä, jotka hetkelleen, päivälleen, kuukaudelleen ja vuodelleen olivat valmiina tappamaan kolmannen osan ihmisistä.
      9:16 Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun.
      9:17 Ja tämänkaltaisilta minusta näyttivät hevoset ja niiden selässä istujat näyssä: ratsastajilla oli tulipunaiset ja tummansinervät ja tulikivenkeltaiset haarniskat; ja hevosten päät olivat kuin leijonain päät, ja niiden suusta lähti tuli ja savu ja tulikivi.
      9:18 Näistä kolmesta vitsauksesta sai kolmas osa ihmisiä surmansa: tulesta ja savusta ja tulikivestä, jotka lähtivät niiden suusta.
      9:19 Sillä hevosten voima oli niiden suussa ja niiden hännässä; niiden hännät näet olivat käärmeitten kaltaiset, ja niissä oli päät, joilla ne vahingoittavat.
      9:20 Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.
      9:21 He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan

      • Anonyymi

        >>9:19 Sillä hevosten voima oli niiden suussa ja niiden hännässä; niiden hännät näet olivat käärmeitten kaltaiset, ja niissä oli päät, joilla ne vahingoittavat.<<

        Saattaisi kuvata panssarivaunuja.


      • Anonyymi

        "He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan"

        Ei aloittaja sanonut syyllistyneensä tuollaisiin synteihin vaan kertoi kokevansa yksinäisyyttä ja vainoja uskonsa vuoksi.


    • Anonyymi

      Auroralla on asiat hyvin. Olet uskossa ja Pyhä Henki siunaa sinua, on kanssasi.

      Kiitä vain Jumalaa, ateistien tai muiden pilkasta piittaamatta. Eivät he sinua satuta. Anna pilkata. Anna tuomita. Anna syyttää. Mitä sitten? Tälläkin foorumilla on monenlaista pilkkaajaa, myös kieroja uskovina esiintyjiä.

      Jeesuksen seuraaminen on Ristintietä. Kun meitä pilkataan, niin muistetaan, että tästähän Jeesuskin jo ennalta omilleen ilmoitti: "Jos he minua vainosivat, niin he teitäkin vainoavat..." Tällainen internet-pilkka on vielä pientä, pahempaakin voi olla tulossa. Silloin se tuottaa kärsimystä, mutta on hyvä muistaa, että sekin kärsimys on osa Ristintietä.

    • Anonyymi

      Luulit omia ajatuksia jumalaksi.

    • Anonyymi

      Ei ole takuuta että perheesi olisi kasassa jos olisitte eläneet täysin jumalattomassa perheessä. Helppo on kehitellä syitä: jos olisi ollut toisin niin elämämme olisi nyt toisin. Avioeroja tapahtuu kaikenlaisissa perheissä. Ihan samanlaisia tuntemuksia täysin uskomattomatkin kirjoittelevat. Et tarvitse erikoisesti tapahtumia joissa pumpataan Pyhää Henkeä Ja Jumalan läsnäolo ei ole kiinni tunteistamme. Voit rukoilla että Jeesus vie ja kanna perille saakka ja Jeesus on voimallinen pelastamaan lapsesi.

    • Anonyymi

      Helluntailaisuus tuottaa nykyisin eniten uskontojen uhreja.

      Sen auttavan palvelun on perustanut helluntailaisten harhoista ja otteesta irtaantumaan onnistunut mies.

    • Anonyymi

      Kirjoituksestasi saa käsityksen että tämä uskosta luopumus olisi juuri tapahtunut, mutta myöhemmin sanot sen tapahtuneen kauan aikaa sitten.

      • Mulla on kai tässä ollut sellainen ns.erämaakausi,jonka ajan olen muistanut kuinka kerran luovuin ja siitä on jäänyt se että en kunnolla palannutkaan.no ei tätä pysty selittää ...


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mulla on kai tässä ollut sellainen ns.erämaakausi,jonka ajan olen muistanut kuinka kerran luovuin ja siitä on jäänyt se että en kunnolla palannutkaan.no ei tätä pysty selittää ...

        No, mutta, NYT selvästi olet jo palannut, tai palaamassa!

        Se mitä teit ja jätit tekemättä on menneisyyttä. Nyt on NYT!

        Kadut ja sinulla on huono omatunto menneestä, mutta NYT olet jälleen Jumalan luona! 🩷

        Jotkut tulevat emässään tekemään paljon vääriäkin asioita. Itsekin olen tehnyt paljon. Kaduttaa ja harmittaa, mutta ne ajat ovat jo takana päin. Muistan ne kyllä.

        Nyt elän tätä elämää ja varjelen itseäni, etten enää hölmöile. Sinun kohdallasi oli tietenkin toisin, et nk. hölmöillyt, mutta miehesi jätti sinut, Jeesuksen vuoksi.

        Olet jopa eräänlainen kristitty marttyyri! Kärsit Kristuksen tähden.

        Sitten yritit tulla asiassa rakastamaasi miestä "vastaan", mutta hän oli jo lähtenyt. Hänen rakkautensa ei ollut niin uskollista kuin sinun.

        Halin sinua, itketään yhdessä.

        t. Soffi


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, mutta, NYT selvästi olet jo palannut, tai palaamassa!

        Se mitä teit ja jätit tekemättä on menneisyyttä. Nyt on NYT!

        Kadut ja sinulla on huono omatunto menneestä, mutta NYT olet jälleen Jumalan luona! 🩷

        Jotkut tulevat emässään tekemään paljon vääriäkin asioita. Itsekin olen tehnyt paljon. Kaduttaa ja harmittaa, mutta ne ajat ovat jo takana päin. Muistan ne kyllä.

        Nyt elän tätä elämää ja varjelen itseäni, etten enää hölmöile. Sinun kohdallasi oli tietenkin toisin, et nk. hölmöillyt, mutta miehesi jätti sinut, Jeesuksen vuoksi.

        Olet jopa eräänlainen kristitty marttyyri! Kärsit Kristuksen tähden.

        Sitten yritit tulla asiassa rakastamaasi miestä "vastaan", mutta hän oli jo lähtenyt. Hänen rakkautensa ei ollut niin uskollista kuin sinun.

        Halin sinua, itketään yhdessä.

        t. Soffi

        Voi oletpa ihana!😄


    • Anonyymi

      Helluntailaisuudesta irti päässeiden kannataisi antaa toisilleen vertaistukea.

      • Anonyymi

        Uskontojen uhrit ry . on varmasti paras vaihtoehto .
        ( Uskontojen uhrit ry on ent. helluntailaisen perustama)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskontojen uhrit ry . on varmasti paras vaihtoehto .
        ( Uskontojen uhrit ry on ent. helluntailaisen perustama)

        saatanallisen ateismin uhreja on moninkertaisesti enemmän mm. ateistisaatanallisen Venäjän tekemät miljoonat ja miljoonat murhat.

        Nämä eivät ole murhia vaan muita väärinkäyttöjä mitä on tapahtunut valhekristittyjen toimesta, jotka olleet jossakin lohkotoiminnan liikkeessä mukana.

        ateisteja löytyy vankiloissa. Ne usein puhuvatkin kuin saastasuut olivatpa vankilassa tai mediassa puhumassa saastaisuuksiansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saatanallisen ateismin uhreja on moninkertaisesti enemmän mm. ateistisaatanallisen Venäjän tekemät miljoonat ja miljoonat murhat.

        Nämä eivät ole murhia vaan muita väärinkäyttöjä mitä on tapahtunut valhekristittyjen toimesta, jotka olleet jossakin lohkotoiminnan liikkeessä mukana.

        ateisteja löytyy vankiloissa. Ne usein puhuvatkin kuin saastasuut olivatpa vankilassa tai mediassa puhumassa saastaisuuksiansa.

        älä sä vouhkaa > ateisteista < , moni ent. helluntailainenkin on myöhemmin ateisti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saatanallisen ateismin uhreja on moninkertaisesti enemmän mm. ateistisaatanallisen Venäjän tekemät miljoonat ja miljoonat murhat.

        Nämä eivät ole murhia vaan muita väärinkäyttöjä mitä on tapahtunut valhekristittyjen toimesta, jotka olleet jossakin lohkotoiminnan liikkeessä mukana.

        ateisteja löytyy vankiloissa. Ne usein puhuvatkin kuin saastasuut olivatpa vankilassa tai mediassa puhumassa saastaisuuksiansa.

        Venäjä ei ole ateistinen valtio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä ei ole ateistinen valtio.

        70 pros venäläisistä syntihyväksyy Putinin hyökkäyksen Ukrainaan ja kaikki murhateot ukranalaisille kunhan vaan venäläiset saisivat varastettua ukrainalaisten maat itselleen ja saisivat sieltä halvalla/ilmaiseksi itselleen maa-alueita murhattujen ukrainalaisten maa-alueet itselleen ryöstettyään.

        Se on valhetta että Venäjä olisi kristitty maa! Venäjä tekee saatanan tekoja Ukrainassa, murhaa siviilejä minkä ehtii päivästä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        70 pros venäläisistä syntihyväksyy Putinin hyökkäyksen Ukrainaan ja kaikki murhateot ukranalaisille kunhan vaan venäläiset saisivat varastettua ukrainalaisten maat itselleen ja saisivat sieltä halvalla/ilmaiseksi itselleen maa-alueita murhattujen ukrainalaisten maa-alueet itselleen ryöstettyään.

        Se on valhetta että Venäjä olisi kristitty maa! Venäjä tekee saatanan tekoja Ukrainassa, murhaa siviilejä minkä ehtii päivästä toiseen.

        Kun Putin päästää suomalaiset vapaaksi homolakien ikeestä niin varmaankin kiität Putinia ja häveten pyydät anteeksi ymmärtämättömyyttäsi sen suhteen että ei Putin homostelua hyväksy vaan haluaa tiukan lain Suomeen ettei enää homostella.

        Itse toivon tiettyjä asioita tapahtuvaksi ihan sen takia että homoliittolaki kumottaisiin ja kaikki sen hyväksyneet xxxxxxxxxx Putinin toimesta. Mitään muuta toivoa päästä homoliittolaista eroon Suomessa ei ole kuin siinä että Putin saa sen muutettua. Nämä nykyiset Suomen jumalattomat eivät sitä muuta vaan vainoaisivat kristittyjä avoimesti jolleivat pelkäisi Putinia, Päivi Räsänen oli alkua, mutta sille taitaa tulla loppu kun homosuomi saa maistaa kuolemaa ja vainoa, kun vainoavat Päiviä eikä siihen Suomen laki puuttunut.


    • Anonyymi

      mitäs menit naimisiin jumalattoman kanssa sitä saa mitä tilaa.

      • Anonyymi

        Sinua selvästi ei ole huolinut kukaan.


    • Anonyymi

      Ateisteilla on terveempi Jumalasuhde kuin helluntailaisilla, jotka ovat sotkeentuneet henkivaltoihin.

    • Anonyymi

      Helluntailaisten uskoon ei kenenkään pidä tullakaan, se on paha eksytys ja heresia.

      Paetkaa siitä pois mahdollisimman pian, jos se on vielä mahdollista.

      Uudestikastettua on vaikea enää uudistaa parannukseen, koska uudestikasteessa Jeesusta ja ristiä on pilkattu. Yksi kerta ristillä riittää, Jumalan ei tarvi uusia tekojaan. Yksi kaste riittää.

      • Anonyymi

        Koeta käsittää, että kaikki helluntailaiset eivät ole uudestikastettuja.

        Itselleni siellä saamani kaste on ainoa kasteeni. Kun myöhemmin erosin heistä ja liityin o asta tahdostani ja uskostani ev.lut.kirkkoon, minua ei kirkossa uudelleen kastettu. Kyseinen helluntailaisten kaste kelpasi, sillä se oli teknisesti oikein suoritettu (puhtaalla vedellä, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen). Vein vain kastetodistukseni.

        Kirkko tunnustaa teknisesti sekä valelukasteen että upotuskasteen "oikeiksi kasteiksi". Vain opeissa saattaa olla eroja ja se onkin oleellisinta mikä MERKITYS mainitulla kasteella on, Tunnustan luterilaisen kasteopin,

        Jumalattomien arkkipiispojen vuoksi erosin kuitenkin lopulta myös kirkosta, enkä enää kuulu mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan. Joskus käyn läheisen luterilaisen srk:n eri tilaisuuksissa. Helluntaiseurakuntien ovia en ole avannut enää, kohta n. 20 vuoteen.

        Olen omalta uskoltani "erittäin-vanhanajan-lutherilainen" (joitain helluntailaisvaikutteita). Toinen isoisäni oli aikoinaan luterilainen pappi. Hengelliset, luterilaiset juureni ovat evankeelisuudessa ja rukoilevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeta käsittää, että kaikki helluntailaiset eivät ole uudestikastettuja.

        Itselleni siellä saamani kaste on ainoa kasteeni. Kun myöhemmin erosin heistä ja liityin o asta tahdostani ja uskostani ev.lut.kirkkoon, minua ei kirkossa uudelleen kastettu. Kyseinen helluntailaisten kaste kelpasi, sillä se oli teknisesti oikein suoritettu (puhtaalla vedellä, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen). Vein vain kastetodistukseni.

        Kirkko tunnustaa teknisesti sekä valelukasteen että upotuskasteen "oikeiksi kasteiksi". Vain opeissa saattaa olla eroja ja se onkin oleellisinta mikä MERKITYS mainitulla kasteella on, Tunnustan luterilaisen kasteopin,

        Jumalattomien arkkipiispojen vuoksi erosin kuitenkin lopulta myös kirkosta, enkä enää kuulu mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan. Joskus käyn läheisen luterilaisen srk:n eri tilaisuuksissa. Helluntaiseurakuntien ovia en ole avannut enää, kohta n. 20 vuoteen.

        Olen omalta uskoltani "erittäin-vanhanajan-lutherilainen" (joitain helluntailaisvaikutteita). Toinen isoisäni oli aikoinaan luterilainen pappi. Hengelliset, luterilaiset juureni ovat evankeelisuudessa ja rukoilevaisuudessa.

        Eivätkä kaikki luterilaiset ole vauvana kastettuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkä kaikki luterilaiset ole vauvana kastettuja.

        Luterilaiset, ja sinut mukaan lukien, on kastettu isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen, joka on luterilaisten käyttämä nimi saatanasta; luterilaisuuden kasteen armon alkajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeta käsittää, että kaikki helluntailaiset eivät ole uudestikastettuja.

        Itselleni siellä saamani kaste on ainoa kasteeni. Kun myöhemmin erosin heistä ja liityin o asta tahdostani ja uskostani ev.lut.kirkkoon, minua ei kirkossa uudelleen kastettu. Kyseinen helluntailaisten kaste kelpasi, sillä se oli teknisesti oikein suoritettu (puhtaalla vedellä, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen). Vein vain kastetodistukseni.

        Kirkko tunnustaa teknisesti sekä valelukasteen että upotuskasteen "oikeiksi kasteiksi". Vain opeissa saattaa olla eroja ja se onkin oleellisinta mikä MERKITYS mainitulla kasteella on, Tunnustan luterilaisen kasteopin,

        Jumalattomien arkkipiispojen vuoksi erosin kuitenkin lopulta myös kirkosta, enkä enää kuulu mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan. Joskus käyn läheisen luterilaisen srk:n eri tilaisuuksissa. Helluntaiseurakuntien ovia en ole avannut enää, kohta n. 20 vuoteen.

        Olen omalta uskoltani "erittäin-vanhanajan-lutherilainen" (joitain helluntailaisvaikutteita). Toinen isoisäni oli aikoinaan luterilainen pappi. Hengelliset, luterilaiset juureni ovat evankeelisuudessa ja rukoilevaisuudessa.

        100% luterilaisuus=!00% varmuudella helvettiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeta käsittää, että kaikki helluntailaiset eivät ole uudestikastettuja.

        Itselleni siellä saamani kaste on ainoa kasteeni. Kun myöhemmin erosin heistä ja liityin o asta tahdostani ja uskostani ev.lut.kirkkoon, minua ei kirkossa uudelleen kastettu. Kyseinen helluntailaisten kaste kelpasi, sillä se oli teknisesti oikein suoritettu (puhtaalla vedellä, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen). Vein vain kastetodistukseni.

        Kirkko tunnustaa teknisesti sekä valelukasteen että upotuskasteen "oikeiksi kasteiksi". Vain opeissa saattaa olla eroja ja se onkin oleellisinta mikä MERKITYS mainitulla kasteella on, Tunnustan luterilaisen kasteopin,

        Jumalattomien arkkipiispojen vuoksi erosin kuitenkin lopulta myös kirkosta, enkä enää kuulu mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan. Joskus käyn läheisen luterilaisen srk:n eri tilaisuuksissa. Helluntaiseurakuntien ovia en ole avannut enää, kohta n. 20 vuoteen.

        Olen omalta uskoltani "erittäin-vanhanajan-lutherilainen" (joitain helluntailaisvaikutteita). Toinen isoisäni oli aikoinaan luterilainen pappi. Hengelliset, luterilaiset juureni ovat evankeelisuudessa ja rukoilevaisuudessa.

        Voi isä taivainen noita taikauskoisia kirkollisia sepustuksia !

        Eikö sen uskomisen tulisi perustua raamatun ilmoitukseen eikä johonkin laisuuksiin taivasta ei taida paljoa kiinnostaa minkä kauden luterilauutta tai körttejä joku juurestaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi isä taivainen noita taikauskoisia kirkollisia sepustuksia !

        Eikö sen uskomisen tulisi perustua raamatun ilmoitukseen eikä johonkin laisuuksiin taivasta ei taida paljoa kiinnostaa minkä kauden luterilauutta tai körttejä joku juurestaa!

        Onkohan mikään mailmassa imeytynytihmiseen niin läpikotaisin kuin lutterin opit ja kirkkoisien selitykset, en usko.
        Miksi apostolien antama malli ei kelpaa !@


      • Anonyymi

        Saatanan jälleen yllättävä vihahyökkäys ja -isku todistaa helluntailaisuuden sanoman: ei sanaakaan evankeliumia, mutta kristittyjen uskoa vastaan hyökätään, nimitellen sitä taikauskoksi sekä Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa "Saatanaksi"!

        Luetun ymmärtämistä!

        Jeesus:
        Matt. 12:37 Sillä SANOISTASI sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja SANOISTASI sinut tuomitaan syylliseksi."

        Tätä helluntailaisuus on aina ollut, niin kauan kuin muistan, ja se on aika monta vuosikymmentä. Jo esim. E.I. Mannista ja K. Antturia, ym. vihasaarnaajia myöten.

        Ne, jotka käyvät näiden tilaisuuksissa, KUUNNELKOON TARKKAAN, joka sanaa, MITÄ nämä TODELLA julistavat. Kannattaa kuunnella myös heidän laulujensa sanoja: minkälaisen opin ne sanat sisältävät.

        Itse, kun aikoinaan erosin heistä ja tulin kristityksi, kävin vielä joskus heidän tilaisuuksissaan, ihan vaan vertaamassa, mitä kristinusko opettaa ja mitä helluntailaisuus: en kyennyt enää laulamaan heidän laulujaan, kun tajusin minkälaista tarkoituksellista harhaoppia niihin oli ujutettu.

        Ne pinnallisesti "kuulostivat" ihan "oikealta", mutta eivät olleet Jumalan sanaa, ei sitä mitä Raamattu, UT, todella opettaa.

        Olin aika "järkyttynyt" tajutessani tuon heidän antikristillisen oveluutensa.

        Tässä ketjussa on nyt jälleen esimerkkiä: kristittyjen levittämää rauhan evankeliumia ja sitä raivoisasti seurannut helluntai-henkivalta, vihanpurkaukset a la anabaptistit vs kristityt.

        Rauha sinulle ystävämme aurorab! Sinunkin sielustasi selvästi taistellaan!

        Ef. 6: 10-18
        10 Lopuksi, VAHVISTUKAA HERRASSA ja HÄNEN väkevyytensä VOIMASSA.
        11 Pukekaa yllenne JUMALAN koko sota-asu, voidaksenne kestää PERKELEEN kavalat juonet.
        12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. (!!!)

        13 SENTÄHDEN ottakaa päällenne JUMALAN KOKO SOTA-ASU, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
        14 Seisokaa siis kupeet TOTUUTEEN vyötettyinä, ja olkoon pukunanne VANHURSKAUDEN haarniska,
        15 ja kenkinä jaloissanne alttius RAUHAN EVANKELIUMille.
        16 Kaikessa ottakaa USKON kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
        17 ja ottakaa vastaan PELASTUKSEN kypäri ja HENGEN miekka, joka on JUMALAN SANA.
        18 Ja tehkää tämä kaikella RUKOUKSELLA ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten VALVOEN kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien PYHIEN puolesta;
        🕊 🦢

        Älä pelkää, äläkä piittaa aurorab, vaan katso kaikki voitoksi, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Ristintiellä! Tätä tää on...

        Tulipa mieleeni myös omat kokemukseni näistä, kun olin löytänyt todellisen, pelastavan Raamatun sanan ja uskon. Kuinka polvirukoukseni päätteeksi alkoi puhelin piristä ja houkutuksia tulla ja joille jouduin molemmille sanomaan suoraan "ei". Muistan hyvin ne puhelut, joka sanan, sekä kaiken muunkin, joka sanan.

        Saatanalle ei tarvitse antaa anteeksi.

        Siksi tämä hyökkäys sinuakin vastaan ei yhtään yllätä, sillä sinun sielustasi tässä hyökkäyksessä on kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan jälleen yllättävä vihahyökkäys ja -isku todistaa helluntailaisuuden sanoman: ei sanaakaan evankeliumia, mutta kristittyjen uskoa vastaan hyökätään, nimitellen sitä taikauskoksi sekä Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa "Saatanaksi"!

        Luetun ymmärtämistä!

        Jeesus:
        Matt. 12:37 Sillä SANOISTASI sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja SANOISTASI sinut tuomitaan syylliseksi."

        Tätä helluntailaisuus on aina ollut, niin kauan kuin muistan, ja se on aika monta vuosikymmentä. Jo esim. E.I. Mannista ja K. Antturia, ym. vihasaarnaajia myöten.

        Ne, jotka käyvät näiden tilaisuuksissa, KUUNNELKOON TARKKAAN, joka sanaa, MITÄ nämä TODELLA julistavat. Kannattaa kuunnella myös heidän laulujensa sanoja: minkälaisen opin ne sanat sisältävät.

        Itse, kun aikoinaan erosin heistä ja tulin kristityksi, kävin vielä joskus heidän tilaisuuksissaan, ihan vaan vertaamassa, mitä kristinusko opettaa ja mitä helluntailaisuus: en kyennyt enää laulamaan heidän laulujaan, kun tajusin minkälaista tarkoituksellista harhaoppia niihin oli ujutettu.

        Ne pinnallisesti "kuulostivat" ihan "oikealta", mutta eivät olleet Jumalan sanaa, ei sitä mitä Raamattu, UT, todella opettaa.

        Olin aika "järkyttynyt" tajutessani tuon heidän antikristillisen oveluutensa.

        Tässä ketjussa on nyt jälleen esimerkkiä: kristittyjen levittämää rauhan evankeliumia ja sitä raivoisasti seurannut helluntai-henkivalta, vihanpurkaukset a la anabaptistit vs kristityt.

        Rauha sinulle ystävämme aurorab! Sinunkin sielustasi selvästi taistellaan!

        Ef. 6: 10-18
        10 Lopuksi, VAHVISTUKAA HERRASSA ja HÄNEN väkevyytensä VOIMASSA.
        11 Pukekaa yllenne JUMALAN koko sota-asu, voidaksenne kestää PERKELEEN kavalat juonet.
        12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. (!!!)

        13 SENTÄHDEN ottakaa päällenne JUMALAN KOKO SOTA-ASU, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
        14 Seisokaa siis kupeet TOTUUTEEN vyötettyinä, ja olkoon pukunanne VANHURSKAUDEN haarniska,
        15 ja kenkinä jaloissanne alttius RAUHAN EVANKELIUMille.
        16 Kaikessa ottakaa USKON kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
        17 ja ottakaa vastaan PELASTUKSEN kypäri ja HENGEN miekka, joka on JUMALAN SANA.
        18 Ja tehkää tämä kaikella RUKOUKSELLA ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten VALVOEN kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien PYHIEN puolesta;
        🕊 🦢

        Älä pelkää, äläkä piittaa aurorab, vaan katso kaikki voitoksi, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Ristintiellä! Tätä tää on...

        Tulipa mieleeni myös omat kokemukseni näistä, kun olin löytänyt todellisen, pelastavan Raamatun sanan ja uskon. Kuinka polvirukoukseni päätteeksi alkoi puhelin piristä ja houkutuksia tulla ja joille jouduin molemmille sanomaan suoraan "ei". Muistan hyvin ne puhelut, joka sanan, sekä kaiken muunkin, joka sanan.

        Saatanalle ei tarvitse antaa anteeksi.

        Siksi tämä hyökkäys sinuakin vastaan ei yhtään yllätä, sillä sinun sielustasi tässä hyökkäyksessä on kysymys.

        Jumala muistaa myös joka sanan ja löytyy kunhan kirjar avataan !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan jälleen yllättävä vihahyökkäys ja -isku todistaa helluntailaisuuden sanoman: ei sanaakaan evankeliumia, mutta kristittyjen uskoa vastaan hyökätään, nimitellen sitä taikauskoksi sekä Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa "Saatanaksi"!

        Luetun ymmärtämistä!

        Jeesus:
        Matt. 12:37 Sillä SANOISTASI sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja SANOISTASI sinut tuomitaan syylliseksi."

        Tätä helluntailaisuus on aina ollut, niin kauan kuin muistan, ja se on aika monta vuosikymmentä. Jo esim. E.I. Mannista ja K. Antturia, ym. vihasaarnaajia myöten.

        Ne, jotka käyvät näiden tilaisuuksissa, KUUNNELKOON TARKKAAN, joka sanaa, MITÄ nämä TODELLA julistavat. Kannattaa kuunnella myös heidän laulujensa sanoja: minkälaisen opin ne sanat sisältävät.

        Itse, kun aikoinaan erosin heistä ja tulin kristityksi, kävin vielä joskus heidän tilaisuuksissaan, ihan vaan vertaamassa, mitä kristinusko opettaa ja mitä helluntailaisuus: en kyennyt enää laulamaan heidän laulujaan, kun tajusin minkälaista tarkoituksellista harhaoppia niihin oli ujutettu.

        Ne pinnallisesti "kuulostivat" ihan "oikealta", mutta eivät olleet Jumalan sanaa, ei sitä mitä Raamattu, UT, todella opettaa.

        Olin aika "järkyttynyt" tajutessani tuon heidän antikristillisen oveluutensa.

        Tässä ketjussa on nyt jälleen esimerkkiä: kristittyjen levittämää rauhan evankeliumia ja sitä raivoisasti seurannut helluntai-henkivalta, vihanpurkaukset a la anabaptistit vs kristityt.

        Rauha sinulle ystävämme aurorab! Sinunkin sielustasi selvästi taistellaan!

        Ef. 6: 10-18
        10 Lopuksi, VAHVISTUKAA HERRASSA ja HÄNEN väkevyytensä VOIMASSA.
        11 Pukekaa yllenne JUMALAN koko sota-asu, voidaksenne kestää PERKELEEN kavalat juonet.
        12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. (!!!)

        13 SENTÄHDEN ottakaa päällenne JUMALAN KOKO SOTA-ASU, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
        14 Seisokaa siis kupeet TOTUUTEEN vyötettyinä, ja olkoon pukunanne VANHURSKAUDEN haarniska,
        15 ja kenkinä jaloissanne alttius RAUHAN EVANKELIUMille.
        16 Kaikessa ottakaa USKON kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
        17 ja ottakaa vastaan PELASTUKSEN kypäri ja HENGEN miekka, joka on JUMALAN SANA.
        18 Ja tehkää tämä kaikella RUKOUKSELLA ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten VALVOEN kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien PYHIEN puolesta;
        🕊 🦢

        Älä pelkää, äläkä piittaa aurorab, vaan katso kaikki voitoksi, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Ristintiellä! Tätä tää on...

        Tulipa mieleeni myös omat kokemukseni näistä, kun olin löytänyt todellisen, pelastavan Raamatun sanan ja uskon. Kuinka polvirukoukseni päätteeksi alkoi puhelin piristä ja houkutuksia tulla ja joille jouduin molemmille sanomaan suoraan "ei". Muistan hyvin ne puhelut, joka sanan, sekä kaiken muunkin, joka sanan.

        Saatanalle ei tarvitse antaa anteeksi.

        Siksi tämä hyökkäys sinuakin vastaan ei yhtään yllätä, sillä sinun sielustasi tässä hyökkäyksessä on kysymys.

        Oletko Sofia? Niin, en kyllä heti tästä uudestaan löytämästäni rauhasta luovu.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset päättivät vihakirjoituksineen tulla sotkemaan sielunhoidollisen keskustelun auroran kanssa. Saatana tuli rymisten ketjuun.

      • Anonyymi

        Mikähän kohta se vihahyökkäys mahtaa olla, luin läpi en huomannut sellaista kerro ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän kohta se vihahyökkäys mahtaa olla, luin läpi en huomannut sellaista kerro ?

        Oliko se siinä kun puhuttiin lutterin kauhuteoista, oliko ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se siinä kun puhuttiin lutterin kauhuteoista, oliko ?

        Kiitoksia kaikille vastanneille.....


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille vastanneille.....

        Ps.en tarkoita sitä ettei saisi vielä enemmän kirjoittaa!


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ps.en tarkoita sitä ettei saisi vielä enemmän kirjoittaa!

        Onko sulla minkälaista nk. täytettä eli toimintaa päiviisi? Itselläni on ihan tällaiset kotityöt, joita kertyy päivään monenlaista.

        Viimeiset pari päivää olen enemmänkin lepäillyt bunkalla, kun kaaduin kotona pari päivää sitten. En satuttanut pahemmin, mutta kolautin kyllä itseäni ja etenkin kankkuun (jossa kait iso mustelma) ja käsiin sattuu sen verran, että olen yöllä ottanut särkylääkettä.

        Kumma miten kaikki särkylääkkeet eivät auta, vaan pitää löytää oikea lääke. Itselläni noita pilleripurkkeja on monenlaisia.

        Kesällä, virolaisessa kylpylässä, kaaduin kun ei porealtaaseen mennessä ollut kunnon kaidetta. Pääsin itse altaaseen, mutta minut sai sitten kyllä auttaa sieltä poreiden keskeltä ylös.

        Makoilen nyt ja katselen tallenteistani Isä Browneja, kynttilä palaa pöydällä. 😋


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ps.en tarkoita sitä ettei saisi vielä enemmän kirjoittaa!

        Sulla on tuossa avattaressasi kuva kisusta. 🐱 🐈
        Minkä ikäinen hän on? Onko sulla useampi kissa?

        Itse olen enemmänkin koira-ihminen, on ollut nk. isoja koiria, enää en voi pitää näiden huonojen jalkojeni vuoksi. Aikoinaan ulkoilimme pitkiä kävelylenkkejä lähiluonnossa.

        On mulla hetken aikaa ollut pari kissaakin hoidettavana. Sekä muita lemmikkejä: lintuja, jyrsijöitä. Nyt en ota vastuuta eläimistä, jotta, kun vielä hiukankin pääsen liikkumaan, voin joskus ottaa lomaa ja käydä jossakin.

        Sitten, kun juutun kokonaan kotiini, voin taas ehkä ottaa jonkun, luonnostaan lyhytikäisen eläimen, kuten esim. kultahamsterin. (Elinikä 1-4 vuotta.) 🐹

        Muutama vuosi sitten kävin Korkeasaaressa, siellä olisi mukava taas käydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän kohta se vihahyökkäys mahtaa olla, luin läpi en huomannut sellaista kerro ?

        " 100% luterilaisuus=!00% varmuudella helvettiin "

        Tuossa voi olla "vihahyökkäys" jos 00 pros onkin tarkoitettu 100 prossaisuuveksi.

        Jos taas tuo tarkoittaa että on luterilaisuus opit täyttävä niin silloin on pelastusvarmuuskin sen 100pros.

        Kuitenkin Raamattu opettaa ettei luterilaisuuvella pelastuta vaan uskolla Jeesukseen uuvestisyntyneenä Pyhän Hengen asettuneena kristittyyn asumaan, joka on samalla Sinettinä eli merkkinä siitä että tässäpä on ylöstemmattava kristitty ylöstempauspäiväksi, kaiken muun kivan merkittävyyven ohellisuuveksellisuuvella.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " 100% luterilaisuus=!00% varmuudella helvettiin "

        Tuossa voi olla "vihahyökkäys" jos 00 pros onkin tarkoitettu 100 prossaisuuveksi.

        Jos taas tuo tarkoittaa että on luterilaisuus opit täyttävä niin silloin on pelastusvarmuuskin sen 100pros.

        Kuitenkin Raamattu opettaa ettei luterilaisuuvella pelastuta vaan uskolla Jeesukseen uuvestisyntyneenä Pyhän Hengen asettuneena kristittyyn asumaan, joka on samalla Sinettinä eli merkkinä siitä että tässäpä on ylöstemmattava kristitty ylöstempauspäiväksi, kaiken muun kivan merkittävyyven ohellisuuveksellisuuvella.

        Selef Urge

        Tämän ketjun aihe ei ole luterilaisuus, vaan auroran huomioiminen.

        Mm. näiden molempien asioiden ymmärtäminen tuntuu olevan eräille mahdotonta.

        Vastasin tuolla edellä jollekin, yhdelle henkilölle, selventääkseni hänelle omaa historiikkiani, en aloittaakseni laajempaa keskustelua Lutherista. Mutta Kadotuksen lapset, noidat, jostain ketjun ulkopuolelta kävivät suoraan päälle, vaikken heitä edes puhutellut, eivätkä asiani heille kuulu.

        Keskustelen tässä ketjussa lähinnä aurorab:n kanssa. Tämänkin, rauhallisen keskustelun häirintä, myös ketjun aiheeseen liittymätön toisenuskoisten solvaaminen, tuntuu olevan joillekin helluntailaisille aivan päivittäinen sydämen asia.

        "Varas on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan." Haastamaan riitoja, toimiakseen esteeksi evankeliumille.

        Ei tarvita kuin tosiasioiden tunnistamista ja yhteenlaskutaitoa, ymmärtääkseen keitä nuo häiritsijät ovat.

        Gal. 5:10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän ketjun aihe ei ole luterilaisuus, vaan auroran huomioiminen.

        Mm. näiden molempien asioiden ymmärtäminen tuntuu olevan eräille mahdotonta.

        Vastasin tuolla edellä jollekin, yhdelle henkilölle, selventääkseni hänelle omaa historiikkiani, en aloittaakseni laajempaa keskustelua Lutherista. Mutta Kadotuksen lapset, noidat, jostain ketjun ulkopuolelta kävivät suoraan päälle, vaikken heitä edes puhutellut, eivätkä asiani heille kuulu.

        Keskustelen tässä ketjussa lähinnä aurorab:n kanssa. Tämänkin, rauhallisen keskustelun häirintä, myös ketjun aiheeseen liittymätön toisenuskoisten solvaaminen, tuntuu olevan joillekin helluntailaisille aivan päivittäinen sydämen asia.

        "Varas on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan." Haastamaan riitoja, toimiakseen esteeksi evankeliumille.

        Ei tarvita kuin tosiasioiden tunnistamista ja yhteenlaskutaitoa, ymmärtääkseen keitä nuo häiritsijät ovat.

        Gal. 5:10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.

        Jumalattomat luterilaiset ovat suuna ja päänä palstalla vääntämässä ketjujen aiheet käsittelemään heidän pakanuudesta tuotuja oppejaan! Luterilaisista vain ani harva on uskossa Jeesukseen, näistä harvoista uskovista yksikään ei ole vilpitön, vaan kun luterilaisen elämässä tulee päivä ja hetki, jolloin pitää valita joko Jeesuksen seuraaminen ja Sanan totuus, niin luterilaiset valitsevaton kirkkonsa!
        Kenenkään ei pidä ottaa ohjeita ja neuvoja vastaan yhdeltäkään luterilaisen kirkon jäseneltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on tuossa avattaressasi kuva kisusta. 🐱 🐈
        Minkä ikäinen hän on? Onko sulla useampi kissa?

        Itse olen enemmänkin koira-ihminen, on ollut nk. isoja koiria, enää en voi pitää näiden huonojen jalkojeni vuoksi. Aikoinaan ulkoilimme pitkiä kävelylenkkejä lähiluonnossa.

        On mulla hetken aikaa ollut pari kissaakin hoidettavana. Sekä muita lemmikkejä: lintuja, jyrsijöitä. Nyt en ota vastuuta eläimistä, jotta, kun vielä hiukankin pääsen liikkumaan, voin joskus ottaa lomaa ja käydä jossakin.

        Sitten, kun juutun kokonaan kotiini, voin taas ehkä ottaa jonkun, luonnostaan lyhytikäisen eläimen, kuten esim. kultahamsterin. (Elinikä 1-4 vuotta.) 🐹

        Muutama vuosi sitten kävin Korkeasaaressa, siellä olisi mukava taas käydä.

        Kyllä on täytettä päiviin.käyn iltaisin siivoomassa yhtä hallia,tunnin(2h virallinen aika)ja harrastan.oon tässä lähdössä vesijumppaan,se on kolmesti viikossa. Hmm...lisäksi auttelen äitiäni ja siskoani.oon tänään menossa siivoon mutsin talon takkahuonetta,se on ihan järkyttävässä kunnossa...jne.
        Kuvan Kissa kuoli jo ajat sitten. Samoin mies joka kuvassa pitelee kissaa.otto jäi auton alle, ja nyt mulla on Armi, ollut jo 9 vuotta,sellainen oranssi söpöliini.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kyllä on täytettä päiviin.käyn iltaisin siivoomassa yhtä hallia,tunnin(2h virallinen aika)ja harrastan.oon tässä lähdössä vesijumppaan,se on kolmesti viikossa. Hmm...lisäksi auttelen äitiäni ja siskoani.oon tänään menossa siivoon mutsin talon takkahuonetta,se on ihan järkyttävässä kunnossa...jne.
        Kuvan Kissa kuoli jo ajat sitten. Samoin mies joka kuvassa pitelee kissaa.otto jäi auton alle, ja nyt mulla on Armi, ollut jo 9 vuotta,sellainen oranssi söpöliini.

        Voi että. Rakkaan eläimen yhtäkkinen kuolema on tosi järkyttävää. Kaikkien lemmikkiensä kohdalla sen yleensä joutuu kokemaan.

        Mulla oli hetken aikaa Hesystä (Helsingin eläinsuojelu-yhd.) haettu kissa. (Tästä on jo hyvin kauan aikaa.) Oli ollut aluksi H. Luukkaisen (vihreät) hoidossa. Kissanpentu oli heitetty auton ikkunasta moottoritielle ja sillä oli lonkat murtuneet jotka Hesyn toimesta oli leikkauksilla korjattu. En sitten pystynytkään pitämään kissaa kovin kauaa ja se saikin heti uuden, hyvän kodin Hesystä.

        Aikoinaan, kun asustelin joitain aikoja Jerusalemissa, siellä kavereilla oli kissanpentu jonka kanssa leikin mm. peilillä: heijastin peilillä valoa seinään ja kissa yritti ottaa sitä kiinni! Joskus se köyristi selkäänsä ja jalat tikkusuorina, korvat pystyssä, hurjan näköisenä pomppi sivuttain sängyn päällä ja sitten "hyökkäsi"!

        Eräänä iltana tuo kissa istui ikkunalaudalla ja yhtäkkiä, hellästi, katsoi minua silmiin ja silitti minua tassullaan poskesta. Seuraavana päivänä (lukuisista varoituksistani huolimatta!), oli ulko-ovi ollut auki ja oli päässyt livahtamaan siitä ulos ja suoraan auton alle. Itkin ja kävin sitten etsimässä sen pientä ruumista roskiksen muovipussista. 🐈

        t. Sophiie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi että. Rakkaan eläimen yhtäkkinen kuolema on tosi järkyttävää. Kaikkien lemmikkiensä kohdalla sen yleensä joutuu kokemaan.

        Mulla oli hetken aikaa Hesystä (Helsingin eläinsuojelu-yhd.) haettu kissa. (Tästä on jo hyvin kauan aikaa.) Oli ollut aluksi H. Luukkaisen (vihreät) hoidossa. Kissanpentu oli heitetty auton ikkunasta moottoritielle ja sillä oli lonkat murtuneet jotka Hesyn toimesta oli leikkauksilla korjattu. En sitten pystynytkään pitämään kissaa kovin kauaa ja se saikin heti uuden, hyvän kodin Hesystä.

        Aikoinaan, kun asustelin joitain aikoja Jerusalemissa, siellä kavereilla oli kissanpentu jonka kanssa leikin mm. peilillä: heijastin peilillä valoa seinään ja kissa yritti ottaa sitä kiinni! Joskus se köyristi selkäänsä ja jalat tikkusuorina, korvat pystyssä, hurjan näköisenä pomppi sivuttain sängyn päällä ja sitten "hyökkäsi"!

        Eräänä iltana tuo kissa istui ikkunalaudalla ja yhtäkkiä, hellästi, katsoi minua silmiin ja silitti minua tassullaan poskesta. Seuraavana päivänä (lukuisista varoituksistani huolimatta!), oli ulko-ovi ollut auki ja oli päässyt livahtamaan siitä ulos ja suoraan auton alle. Itkin ja kävin sitten etsimässä sen pientä ruumista roskiksen muovipussista. 🐈

        t. Sophiie

        Juu,kissat on suloisia. Voin kuvitella tuon kissan joka"pomppi sivuttain "..aika huvittavia osaavat olla.


    • Anonyymi

      Muistaakohan jumala joka sanan ja purkauksen mitä lutteri jakeli ympärilleen elämänsä aikana mitäs luulette ?

      Lopussa sanoo vain, olen kastettu olen pelastuva.

      Noinkohan se käy näppärästi ilman minkäänlaista historian tuntemaa katumusta!?

      • Anonyymi

        Mitä tietämysmuistiinsa tulee niin varmaankinsa kyllä, mutta on selvästikkin joitakin sanoja, jotka Hän tarkoituksella haluaa unohtaa ja sanooki unohtavansa jos Raamatunkäännös on oikein onnistuneestiloituneesti tehtylöityä.

        Jumala on kaikkitietävä ja kapasiteetissa löytyy kaikkimuistisuuteenkin, mutta kenties ettemme me joutuisi lijallisiin nolouksiin, häpejäviiliksiin, niin Hän kentijes siksillisestikin ns. unohtaa pahat sananme, joita meijän on ollut möläyttämän ajan kulus.

        Selef Urge


    • Anonyymi

      Ihminen uudestisyntyy sillä hetkellä, kun kuulee, ymmärtää, uskoo ja vastaanottaa Jeesuksen veren sovituksen synneilleen. Sillä hetkellä saa Jumalan pyhän hengen kuolleen henkensä tilalle. Uudestisyntymistään ei voi menettää. Voi olla omasta halustaan erossa Jumalasta, mutta jos on kerran tullut uskoon, Jumala ei hylkää. Tuhlaajapoikakin on mukana uskovien ylöstempauksessa, joka saattaa tapahtua jo ihan pian.

      Jos on uskoon tultuaan elänyt maallisesti, jää vähemmille palkinnoille Kristuksen tuomioistuimessa. Mutta ikuista elämää ei voi menettää. Jos pelastuksensa voisi menettää, kuka meistä ei sitä menettäisi, joka päivä, monta kertaa? Pelastumisemme ei ollut oma tekomme. Omilla teoillamme emme voi tulla taas ei-uudestisyntyneeksi.

      • Anonyymi

        Sana ei puhu kuolleesta hengestä tai hengellisestä kuolemasta. Esimerkiksi: Tämä poikani oli kuollut" tarkoittaa yksinkertaisesti: 'tämä poikani oli kuolemaan tuomittu'.
        Sana lupaa: Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne...
        jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu eksytyslahko, jossa kristittyjä yritetään eksyttää Jeesuksen-nimeä hyväksikäyttäen.

      Mark. 13:6

      Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

    • Anonyymi

      Mitäs muitakaan nämä on kuin helluntailaisia. Lahkolaisille totuus selviää vasta taivaanportilla.

      Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • Anonyymi

        Mikäs muu tämä on kuin katolilais-luterilainen kirkko: Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.


    • Anonyymi

      Luterilaiset, miksi melskaatte ketjussa omia harhojanne? Jos auroraboreallis oli tahtonut, niin hän olisi lähettänyt aloituksen ja neuvojen pyynnön luterilaisuus palstalle! Ette te luterilaiset kunnioita ihmisiä, vaan asetatte kirkkonne ja kirkkonne harhaopit kaiken yläpuolelle.

    • Anonyymi

      Kun lapsi puhuu mielikuvitusystävälle sitä sanotaan skitsofreniaksi. Kun aikuiset puhuvat mielikuvitusolennolle sitä sanotaan uskoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe