Ranska hankkii edelleen ydinpolttoaineensa Venäjältä

Anonyymi-ap

https://www.euractiv.com/section/energy-environment/news/france-now-top-eu-importer-of-russian-nuclear-products-study/

20.9.2024

"Ranska on yli kolminkertaistanut venäläisten teollisuusydintuotteiden tuontinsa vuosina 2021–2022, mikä tekee siitä EU:n johtavan maahantuojan puolalaisen Forum Energiin tutkimuksen mukaan, mikä herättää kysymyksiä EU:n kyvystä vieroittaa itsensä Venäjän luonnonvaroista.

Ranska on nyt johtava "venäläisten ydinteollisuuden tuotteiden" maahantuoja. Tuonnin arvo vuonna 2022 oli 359 miljoonaa euroa, mikä on yli 250 prosentin nousu vuoteen 2021 verrattuna.

Toisin sanoen "yhteistyö maiden välillä on hyvin tiivistä", mikä Forum Energiin mukaan "sopii Venäjän strategiaan rakentaa lisää EU:n riippuvuusalueita Venäjästä".

------

Ja tässä Suomen tilanne, ei edes kerrota miatä se tulee, epäilyttävää...

https://yle.fi/a/74-20109706

11.9.2024 Yle: "Uraanin päätyminen jalostukseen Venäjälle ei ole mahdollista. Uraanin vienti EU:sta Venäjälle on ollut kiellettyä vuodesta 2014 lähtien."

"Fortumin Loviisan ydinvoimala on toiminut tähän asti pelkästään venäläisellä ydinpolttoaineella.

Syyskuun 2024 alussa Fortum kertoi, että se alkaa korvata venäläistä polttoainetta yhdysvaltalaisen Westinghouse-yhtiön polttoaineella, joka on valmistettu länsimaissa tuotetusta uraanista."

MITÄ KAIKKEA EU VALEHTELEE? MISSÄ NE SANKTIOT NYT OVAT? HALUAAKO EU YLIMYSTÖ RAHAA ITSELLEEN, KUN SUOMI VAIN KÖYHTYY KUTEN MUUTKIN MAAT?

4

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      2023 Venäjä oli maailman suurin rikastetun uraanin toimittaja. Koska alkaa rajoitukset EUlle?
      Ranskalla on 56 ydinreaktoria. Ei varmaan keltaliivit sulkisi tiet ja yhteiskunnan. Mellakat alkaisi, ostovoima murenisi ja autotehtaat menisi pahimmillaan kiinni.

    • Anonyymi

      Varmaan Suomenkin ydinreaktorit menisi kiinni, jos polttoainetta ei saa.

    • Anonyymi

      Se niistä sanktioista, EU pettää jopa itseään?

    • Anonyymi

      Mutta kansalle ei kerrota? Miksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe