Itse en juurikaan välitä muusta, kuin aamukahvista. Silti vaikkapa mormonien tullessa oven taakse kysyn välittömästi, että laittaisinko kahvia?
Jos itse menen kylään, niin en tokikaan kieltäydy, vaikka ei yhtään kiinnostaisi juoda kahvia.
Mikä ihme siinä on? Johtuneeko se siitä, että sodan jälkeen kahvi oli kirjaimellisesti kortilla ja sitä ei vain ollut?
Itse pidän aamukahvia lukuunottamatta Ceylon teestä, mutta en minä kysy koskaan vierailta, että pöräyttäisinkö teet?
Hauskinta on, että jos itse kyläillessä kieltäytyy kahvista, niin alkaa heti spekulaatiot, että mikähän hätä/vika hänellä on?
Ukkosinkkulat tietävät varmasti senkin, että jos ei halua kenen tahansa naisen seuraa, niin kohta kuulet olevasi homoseksuaali.
Kun se on heteroillakin näin hankalaa, niin kuinkahan hankalaa se voikaan olla homoseksuaalisilla sinkuilla?
Tokikin kerran seukkasin naisen kanssa, jonka mies oli jättänyt. Uuden miehen takia (sillä aviomiehellä oli uusi miesystävä) sellainen saattaa jo nakertaa itsetuntoa. Varsinkin, kun oli yhteisiä lapsia ja kuului lestojen herätysliikkeeseen.
Molemmat potkittiin pois ahdasmielisestä lahkosta. Myös nainen, kun mies oli homo. Täytyyhän se olla jotenkin naisen vika. Ainakin lestojen mielestä.
>simiti<
Suomalaiset kahvikansaa
10
153
Vastaukset
Joo, suomessa juodaan paljon kahvia, myös ruotsissa. Ja mun tietääkseni myös saksassa ja Pariisissa. Briteissä ja venäjällä taas teetä. Mutta varmasti kansakuntina teen juojat vähemmistöö, ainakin jos länsimaita katsoo. Briteissä aamiaisellakin sano aina good boy, kun sanoin tea please. Onneks en sillon juonut vielä kahvia. Ois voinu tulla pannusta päähän.
Meidän ruotsin opettaja oli muuten lesta, sillä oli paljon lapsia ja luokkaretkellekin se raahas oman miehensä, kun normisti se toinen valvoja oli joku toinen opettaja.Suomessa on sellainen kulttuuri. En minäkään juo kuin aamulla kahvia kupillisen, jos oon oikeen hurja niin päivällä voin juoda toisen kupin. Mä en edes tunne sen piristävää vaikutusta, mutta silti sitä on jostain syystä herättyään pakko saada. Onkohan siinä sitten niin korkea toleranssi, ettei kupillinen kahvia vaan tunnu virkistävältä. Jos jättää kahvin väliin, tulee pää kipeeksi ja vtuttaa; viekkarit.
Energiajuomalla on sen sijaan hyvinkin piristävä vaikutus yleensä, esimerkiksi opiskellessa, ajatuksenjuoksu on vilkkaampaa ja keskittyminen parempaa.Ja aina kun vieraillaan, niin ne kahvit pitää tarjota. Se on yleensä se oletuskin, että kahvit keitetään tottakai. Perhepiirissä on ainakin sellainen ihme tapa, että vaikka vierailija sanoo, että ei tarvitse keittää kahvia, niin silti ne keitetään. Ja kyllä ne kahvit silloin maistuukin. Se on vaan jotain vaatimattomuutta ja vieraanvaraisuutta, että ehei mun takia tartte mitää kahvia laittaa.
- Anonyymi
Mikä on parempaa kuin munkki kahvit no donitsi kahvit kyllä mut hyvii donitsei ei enään tehdä leipomo lopetti hyvien ja myyvien donitsien teon eikä kunnon possumunkkejakaan enään kukaan tee oi voi saispa kunnon munkkipossukahvit
- Anonyymi
Jos ne extremistihihhulit ovatkin susia lampaiden vaatteissa? Vihkivedellähän se selviää. Niin tässäkin: https://www.youtube.com/watch?v=83bgD23S_gk. Ja jos ne yrittää väkisin änkeytyä tupaani, niin sit se on näin: https://www.youtube.com/watch?v=3bReJswiMGM. Family guyssakin oli tää sama homma: https://www.youtube.com/watch?v=nrRyLmw3AEw.
- Anonyymi
Ai niin, nehän onkin jehovia jotka yrittävät infiltroitua ihmisten kämppiin. Mormonit toimivat katutasossa. Molemmat ääriryhmittymät ovat häirinneet minua elämäni aikana. Kiihkomielistä porukkaa kaikesta huolimatta, kuin tyrantit. Eli se että jeesustellaan ja myydään omaa ideologiaa muille, niin se on sitä tyrannian puskemista. Jokainen uskokoon mihin uskokoon, ei siihen mitään paaveja tai imaameja tarvita.
En välitä kahvista, mutta Panax ginseng auttaa myös fatiikkiin ja väsymykseen. Panax ginseng + tyrnimarja on kombinaatio, jota voi testata, siinä on pitäisi olla tehoa. Tarvitsemme jotain, joka on parempaa ja terveellisempää kuin kahvi.
Ginseng as a Treatment for Fatigue: A Systematic Review
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29624410/
Efficacy of Korean red ginseng (Panax ginseng) for middle-aged and moderate level of chronic fatigue patients: A randomized, double-blind, placebo-controlled trial
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0965229919310659- Anonyymi
Niiden käyttöä eli tuon ja kahvin käyttöä voisi ajallisesti vuorotella, jotteivät tolet nousisi liian suuriksi. Kahvi kiihdyttää aineenvaihduntaa eli sen pitäisi olla hyvä juttu. Jos sitä juo niin ravintoaineiden imeytyminen saattaa aleta. C-vitamiinin pitäisi piristää. Niinhän sitä sanotaan että tyrnissä sitä on erityisen paljon.
- Anonyymi
Kahvin hinta on noussut kolmenvuoden aikana 120 %.
Hyvät pavut alkavat maksaa maltaita. - Anonyymi
Kahvia vaativia hurmosmiehiä oven taakse? Nyt in tärkeää asiaa jumalasta laita koko pannu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904332
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?442721Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132481Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082258Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281947- 321945
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2111642Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91617- 291598
- 791426