Työkkärin mielivaltaisuus?

Anonyymi-ap

Työkkäristä soitettiin. Laittoi neljä työnhakuvelvoitetta sillä perusteella että kyllä töitä löytyy. Kaveri asuu samalla paikkakunnalla kuin minä, ei rajoitteita, kuten minulla on, ja hänelle laitettiin vasta vain kaksi työnhakuvelvoitetta sillä perusteella, että tämänhetkinen työtilanne on huono.
Ei siinä mitään, mutta työkkäristä sanoi, että kolmen kk jälkeen pitäisi käydä työkkärissä ja puhelimitse olisi soskutantta mukana. En suostunut tähän.
Minulla on täysin elämänhallinta kunnossa, raha-asiat jne, ainut asia on pitkäaikaistyöttömyys. Ei ole ennen vaan soskutanttaa tarvinnut olla mukana, vaikka työttömyys ollut monen monta vuotta ja töitäkin olen hakenut myös silloin, kun ei ole ollut työnhakuvelvoitetta.
Voinko siis kieltäytyä soskun "paikalla" olon tai kieltää antamasta tietojani?
Tanttapakko kuulemma tullut lakiin, mutta en oikein jaksa uskoa, että tantat on jokaisen työttömän asioissa mukana. Eihän niillä mitään muuta tekemistä olisi silloin vai miksi helvetissä työkkärin akka otti minut kohteeksi. Mielivaltaisesti?

152

1605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tee hallintokantelu asiasta! Pelkkä pitkäaikainen työttömyys ei ole näyttö siitä että sinulla elämänhallinnan kanssa ongelmia. Tästä on Oikeusasiamiehen lausunto olemassa.

• Anonyymi

Tuohon lausuntoon voi varmaan vedota kieltäytyessä, homma jäisi ehkä siihen. Ja jos ei jää ja on pakko mennä niin mene mutta paikan päällä juuri ennen palaveria nappaa luuri pöydälle ja sano tallettavasi koko homman.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohon lausuntoon voi varmaan vedota kieltäytyessä, homma jäisi ehkä siihen. Ja jos ei jää ja on pakko mennä niin mene mutta paikan päällä juuri ennen palaveria nappaa luuri pöydälle ja sano tallettavasi koko homman.

Kunnianloukkaus syytteen voi myös nostaa näitä tanttoja vastaan!

• Anonyymi

Asiasta on kanneltu OIkeusasiamiehelle, mutta ilmeisen tuloksetta. Työtön muuttuu sossun asiakkaaksi automaattisesti ja menettää oman elämänsä hallinnan TE-palvelulle ja kunnan sosiaalitoimelle. Niin sanoo Suomen Laki. Viis perusoikeuksista, perustuslaista ja ihmisarvosta.

Työtön on täydellisen yhteiskunnan kelvoton tai sairas kansalainen. Ketään ei kiinnosta muu tulkinta, koska silloin menettäisi oman virkansa. Osa virkanaisista on uskomatoman tyhmiä ja valitettavasti myös myötätunnottomia. Uskovaisissa on samanlaisia Raamatun siteeraajia. Toinen ihminen on vain väline. Aivojen pimeydessä ei ole valon kajastustakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki TE toimiston kanssa käydyt puhelut tallennetaan.

Ne saa myös itse halutessaan kuulla. Pitää vaan pyytää, niin Etsivät tallenteen.

• Anonyymi

"hänelle laitettiin vasta vain kaksi työnhakuvelvoitetta"

Tuossa huomioidaan myös hakijan koulutus, työhistoria ym.

• Anonyymi

Luetunymmärtäminen ei sinulta näköjään onnistunut. Kaksi paikkaa nimenomaan sen takia, että työtilanne on huono. Ei muuta. Työkkärin akka näin sanoi. Ei ollut kyse koulutuksesta, työhistoriasta ym.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luetunymmärtäminen ei sinulta näköjään onnistunut. Kaksi paikkaa nimenomaan sen takia, että työtilanne on huono. Ei muuta. Työkkärin akka näin sanoi. Ei ollut kyse koulutuksesta, työhistoriasta ym.

Joo-o mutta esim minulla on kaksi paikkaa haettavana ja suunnitelmassa nimenomaan lukee "hakijan koulutus, työhistoria ja paikkakunnan työllisyystilanne huomioon ottaen...", jotenkin noin eli mm. nuo vaikuttaa. Et sinä aloituksessa puhunut mitään teidän kummankin vastavasta, tuskin edes tiedät kaverisi historiaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo-o mutta esim minulla on kaksi paikkaa haettavana ja suunnitelmassa nimenomaan lukee "hakijan koulutus, työhistoria ja paikkakunnan työllisyystilanne huomioon ottaen...", jotenkin noin eli mm. nuo vaikuttaa. Et sinä aloituksessa puhunut mitään teidän kummankin vastavasta, tuskin edes tiedät kaverisi historiaa...

Itse asiassa tiedän. Olet varmaankin joku erityistuen tarpeessa oleva vajaavainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa tiedän. Olet varmaankin joku erityistuen tarpeessa oleva vajaavainen.

No miksi et laittanut aloitukseen niin ei tarvitsisi spekuloida. Oletko kuntoutustyötä tekevä vajaaälyinen?

Toisaalta ymmärrän, vajaat joutuu herkemmin hakemaan sen neljä paikkaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No miksi et laittanut aloitukseen niin ei tarvitsisi spekuloida. Oletko kuntoutustyötä tekevä vajaaälyinen?

Toisaalta ymmärrän, vajaat joutuu herkemmin hakemaan sen neljä paikkaa...

Enpä kokenut tarpeelliseksi. Ihan terve täysissä voimissa olen, saatanan vajakki. Vajaat, kuten sinä työnnetään kuntouttavaan työtoimintaan ja minulla ei työkkärin mukaan ole tarve. Kuten sinulla tuntuisi olevan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä kokenut tarpeelliseksi. Ihan terve täysissä voimissa olen, saatanan vajakki. Vajaat, kuten sinä työnnetään kuntouttavaan työtoimintaan ja minulla ei työkkärin mukaan ole tarve. Kuten sinulla tuntuisi olevan.

En ole koskaan ollut kuntouttavassa, toista se on sulla ja ihan syystä näemmä. Et näköjään osaa ja halua hakea kahta paikkaa enempää, taitaa olla ylivoimaista sun aivotyöskentelylle...jos sitä edes on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole koskaan ollut kuntouttavassa, toista se on sulla ja ihan syystä näemmä. Et näköjään osaa ja halua hakea kahta paikkaa enempää, taitaa olla ylivoimaista sun aivotyöskentelylle...jos sitä edes on.

Kokoomuslainen sadisti voi hypätä korruptio junan kyytiin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole ollut minäkään, sinulle varmasti tarpeellista. Kesän aikanakin laitoin työhakemuksia, vaikka ei ollutkaan aktivointisuunnitelmaa.

• Anonyymi

Työhakuvelvoitteet neljä kappaletta sehän on vain näppäilyä näppiksen näppäilyä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi hyvin muuten toimii tuo työnhakupakko. Siis tosi monet työttömät ovat saaneet sen takia töitä. Yrityksetkin ilmoittaa tosi avoimesti työpaikkoja nykyään. Suorastaan kilpailevat työttömistä.

Tilastot vain oudosti näyttää, että työttömyys olisi lisääntynyt ja avointen työpaikkojen määrä romahtanut. Mutta tilastothan valehtelee aina.

Työllisyysaste on jo varmaan lähes 100% - tai sitten ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo näin on. Ihme, ettei aloittaja osaa laittaa rastieja ruutuun työkkärin nettisivuilla, että on hakemut neljää työpaikkaa. Ei paljon vaadi työttömältä. Ihan oikein, ellei pysty tähän, on hyvä että myös sosiaaliviranomainen on myös kuulemassa. Parempi, olisi, jos sosialliviranomainen henk.koht. paikalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo näin on. Ihme, ettei aloittaja osaa laittaa rastieja ruutuun työkkärin nettisivuilla, että on hakemut neljää työpaikkaa. Ei paljon vaadi työttömältä. Ihan oikein, ellei pysty tähän, on hyvä että myös sosiaaliviranomainen on myös kuulemassa. Parempi, olisi, jos sosialliviranomainen henk.koht. paikalla.

Ironia on taitolaji.

• Anonyymi

Miksi kieltäydyt sosiaalityöntekijän mukana oloon? Ei niitä tarvitse pelätä.

Itseäni ei haittaisi, ja todennäköisesti vain rupateltaisiin niitä näitä kuten teen työkkärin tyypin kanssa.

Ehkä sen takia minulla ei olekaan ollut vaikeuksia niiden kanssa, koska en itse luo ongelmaa.

• Anonyymi

Huomaa, ettei ole kokemusta asiasta. ....haittaisi....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaa, ettei ole kokemusta asiasta. ....haittaisi....

Voin vakuuttaa, että on kokemusta sosiaalityöntekijöistä. Sen takia minulla ei olekaan ongelmia heidän kanssaan.

Minulla on myös kokemuksia ihmisistä, joiden ennakkoluulot harhaanjohtavat ja pahentavat tilannetta.

Sinun mainitsemassa tilanteessa heidän pitää olla mukana ihan lain puitteessa. Tämä sinun käytös varmasti vain vahvistaa lain tarpeellisuutta, kun muuten se olisi vain rutiini pyrähdys.

En saanut selville, mikä siinä haittaa?

• Anonyymi

Yrittävät sekaantua ihmisen elämään, ovat uteliaita ja koittavat saada ihmisen holhouksen alaiseksi! Kaikilla ihmisillä on oikeus yksityisyyteen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin vakuuttaa, että on kokemusta sosiaalityöntekijöistä. Sen takia minulla ei olekaan ongelmia heidän kanssaan.

Minulla on myös kokemuksia ihmisistä, joiden ennakkoluulot harhaanjohtavat ja pahentavat tilannetta.

Sinun mainitsemassa tilanteessa heidän pitää olla mukana ihan lain puitteessa. Tämä sinun käytös varmasti vain vahvistaa lain tarpeellisuutta, kun muuten se olisi vain rutiini pyrähdys.

En saanut selville, mikä siinä haittaa?

Ihan henkilökohtaisista syistä en halua eikä minun tarvitse olla heidän kanssa missään tekemisissä joten onhan minulla oikeus kieltää heidän läsnäolonsa. Mikään narkkari en ole eikä minulla ole yhteiskunnassa mitään ongelmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan henkilökohtaisista syistä en halua eikä minun tarvitse olla heidän kanssa missään tekemisissä joten onhan minulla oikeus kieltää heidän läsnäolonsa. Mikään narkkari en ole eikä minulla ole yhteiskunnassa mitään ongelmia.

Hyvä että pidät puolesi ja yksityisyydestäsi huolta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yrittävät sekaantua ihmisen elämään, ovat uteliaita ja koittavat saada ihmisen holhouksen alaiseksi! Kaikilla ihmisillä on oikeus yksityisyyteen!

Juuri näin!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin!

Kerro, että et ole sosiaalipalvelujen tarpeessa. Pyydä heiltä selvitys, mihin heidän käsityksensä sosiaalipalvelujen tarpeeseen perustuu.

Lain mukaan sossut tulee mukaan kuvioon tarvittaessa. Ei mikään laki sano, että automaattisesti tai edes satunnaisesti valikoiden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro, että et ole sosiaalipalvelujen tarpeessa. Pyydä heiltä selvitys, mihin heidän käsityksensä sosiaalipalvelujen tarpeeseen perustuu.

Lain mukaan sossut tulee mukaan kuvioon tarvittaessa. Ei mikään laki sano, että automaattisesti tai edes satunnaisesti valikoiden.

Olen sanonutkin. Huhtikuun jälkeen sanottu työkkärin aloille, että jokaisella työttömällä suunnitelmaa tehdessä on sossu mukana. Samoin tulevat hommaan mukaan jos haluaa työkokeiluun tai opiskelemaan.

• Anonyymi

Sosiaalityöntekijä etsii kaikki mahdolliset vaivat, utelee ja tekee johtopäätöksiä ihmisestä vailla todisteita! Sekaantuu ihmisen asioihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen sanonutkin. Huhtikuun jälkeen sanottu työkkärin aloille, että jokaisella työttömällä suunnitelmaa tehdessä on sossu mukana. Samoin tulevat hommaan mukaan jos haluaa työkokeiluun tai opiskelemaan.

Ei työlisyysasiat ole mikään peruste väittää työttömällä olevan sosiaaliongelmia.

Eduskunnan oikeusasiamiehen lausunto, kysymys on siitä että lakeja luetaan tahallisesti väärin tarkoitusperän vastaisesti.

Työtön voi olla työtön vain siitä yksinkertaisesta syystä, että työttömän vapaaseen valintaan sopivaa työpaikkaa ei ole ollut saatavissa. Näin myös yleensä on.

Hallitus toisensa jälkeen vain jatkaa tätä järjestelmällistä työttömien simputtamistoimintaa, käynnistelemällä täysin työttömyydestä erillään olevia prosesseja, ja pakkotyö piilotellaan sosiaalipalveluihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei työlisyysasiat ole mikään peruste väittää työttömällä olevan sosiaaliongelmia.

Eduskunnan oikeusasiamiehen lausunto, kysymys on siitä että lakeja luetaan tahallisesti väärin tarkoitusperän vastaisesti.

Työtön voi olla työtön vain siitä yksinkertaisesta syystä, että työttömän vapaaseen valintaan sopivaa työpaikkaa ei ole ollut saatavissa. Näin myös yleensä on.

Hallitus toisensa jälkeen vain jatkaa tätä järjestelmällistä työttömien simputtamistoimintaa, käynnistelemällä täysin työttömyydestä erillään olevia prosesseja, ja pakkotyö piilotellaan sosiaalipalveluihin.

Toisen leipä (työ) on toisen kärsimys. Siitähän niille maksetaan.

• Anonyymi

Takavuosina vaadin työkkärissä että pääsen työllistävään ja työttömyyskorvauksen säilyttävän koulutukseen, eli silloin työvoimapoliittisen piiriin kuuluvaan koulutukseen. Pääsin ja työllistyin moneksi vuodeksi eläkkeelle asti. Ei se ole sen kummempaa. Työvoima neuvoja sanoi että kohtaa melko harvoin positiivisesti asennoituvia asiakkaita. Esimerkkinä eräs tuttava joka sanoi että kuittaa myöhemmin lukemansa ja ymmärtämämsä tiedon työttömän oikeuksista ja velvollisuuksista, eikä koskaan kuitannut sitä. Ja sen jälkeen alkoi hirveä poru siitä kun ei saanut työttömyyskorvausta. Viranomaisten kanssa asioidessaan on aina huomioitava se seikka, että heidän virkavelvollisuuteensa kuuluu asiakkaiden opastaminen ja neuvominen kunnes asiakas toteaa ymmärtäneensä asian.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heillä on kädet niin täynnä töitä etteivät takuulla halua lisätä sitä taakkaa.

• Anonyymi

Sosiaalityöntekijät yrittävät saada ihmisen keinolla millä tahansa Kuntouttavaan työtoimintaan ettei kunnan tarvitse maksaa sakkomaksua työttömästä valtiolle. Kunta saa myös valtiolta ylläpitokorvauksen jokaista kuntouttavassa työtoiminnassa olevasta ja ennen kaikkea ilmaista työvoimaa!

• Anonyymi

Eikö se pitäisi olla sama kaikille!

• Anonyymi

Työkkärin akka sanoi, että Huhtikuussa on tarkennettu, että jokaisen työttömän kanssa tehtävässä aktivointisuunnitelmassa on mukana myös sossun akka ja kaikkien kolmen (asiakas, työkkäri ja sossu) allekirjoittaa sen paskanjauhamisen paperin ja se on pakko tai menettää työttömyysetuudet. Myös silloin, jos haluat työkokeiluun tai opiskelemaan, sossun akka on mukana, mitä vittua sitä siihen tarvii??
        Tällä hyvinvointialueella ei ole ollut aiemmin resursseja siihen, että sossun akka on mukana aktivointisuunnitelmassa. Eikä ole edelleenkään työkkärin mukaan, koska sitä ei pystytä kaikille järjestämään joten satunnaisesti valitsevat työttömiä mukaan tähän paskaan. Työkkäri itkee että laki on tämä ja ei voi kieltäytyä luovuttamasta omia tietojaan sosiaalitoimeen. Tämän pitäisi olla mahdollista kieltää.
        Ja aiemmin on kuulemma tehty työttömyyssuunnitelmaa ja ilmeisesti myös aktivointisuunnitelmaa eikä ole ollut tarvetta sossun paskaan. Eikä ole vieläkään, mutta koska Huhtikuu. Työkkärin vastaava akka vaihtui juuri ja siitä tämä paska alkoi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työkkärin akka sanoi, että Huhtikuussa on tarkennettu, että jokaisen työttömän kanssa tehtävässä aktivointisuunnitelmassa on mukana myös sossun akka ja kaikkien kolmen (asiakas, työkkäri ja sossu) allekirjoittaa sen paskanjauhamisen paperin ja se on pakko tai menettää työttömyysetuudet. Myös silloin, jos haluat työkokeiluun tai opiskelemaan, sossun akka on mukana, mitä vittua sitä siihen tarvii??
        Tällä hyvinvointialueella ei ole ollut aiemmin resursseja siihen, että sossun akka on mukana aktivointisuunnitelmassa. Eikä ole edelleenkään työkkärin mukaan, koska sitä ei pystytä kaikille järjestämään joten satunnaisesti valitsevat työttömiä mukaan tähän paskaan. Työkkäri itkee että laki on tämä ja ei voi kieltäytyä luovuttamasta omia tietojaan sosiaalitoimeen. Tämän pitäisi olla mahdollista kieltää.
        Ja aiemmin on kuulemma tehty työttömyyssuunnitelmaa ja ilmeisesti myös aktivointisuunnitelmaa eikä ole ollut tarvetta sossun paskaan. Eikä ole vieläkään, mutta koska Huhtikuu. Työkkärin vastaava akka vaihtui juuri ja siitä tämä paska alkoi.

Ja työttömän velvollisuuksista jaksetaan jauhaa vuodesta toiseen, mutta työttömillä ei näköjään ole mitään oikeuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai muka huhtikuussa olisi tullut tarkennus, että kaikki työttömät joutuisi sossun työntekijän kanssa tekemään aktivointisuunnitelmaa. Nyt sinua yritetään vedättää. Ilmeisesti kokeilevat jos saisivat siirrettyä sinut sinne "autettavien" porukkaan. Sillä saadaan työllistettyä näitä "auttajia" ja kaupunki saa tukirahoitusta. Mutta ei sinun ole sellaiseen pakko suostua. Sano että äänität keskustelut joissa olet mukana, sinulla on siihen oikeus, ja että et tarvitse keinotekoista aktivointia vaan oikean työpaikan josta saa normaalia palkkaa. Uhkailuista ja pakottamisista voit tehdä valituksen.

Osa virkailijoista on oikeasti ihan mukavia. Mutta valitettavasti siellä on niitäkin jotka eivät todellakaan saisi olla asiakaspalvelutehtävissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja työttömän velvollisuuksista jaksetaan jauhaa vuodesta toiseen, mutta työttömillä ei näköjään ole mitään oikeuksia.

Ei se nyt näin mene että pelkkä työttömyys vie muka oikeudet ihmiseltä! Suomessa kaikilla pitäisi olla samat oikeudet kyseenalaistamatta yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai muka huhtikuussa olisi tullut tarkennus, että kaikki työttömät joutuisi sossun työntekijän kanssa tekemään aktivointisuunnitelmaa. Nyt sinua yritetään vedättää. Ilmeisesti kokeilevat jos saisivat siirrettyä sinut sinne "autettavien" porukkaan. Sillä saadaan työllistettyä näitä "auttajia" ja kaupunki saa tukirahoitusta. Mutta ei sinun ole sellaiseen pakko suostua. Sano että äänität keskustelut joissa olet mukana, sinulla on siihen oikeus, ja että et tarvitse keinotekoista aktivointia vaan oikean työpaikan josta saa normaalia palkkaa. Uhkailuista ja pakottamisista voit tehdä valituksen.

Osa virkailijoista on oikeasti ihan mukavia. Mutta valitettavasti siellä on niitäkin jotka eivät todellakaan saisi olla asiakaspalvelutehtävissä.

Miten tuo äänittäminen minua auttaa? Toki että on tallessa mitä siellä on puhuttu. Oikein esihenkilö soittaa minulle ja juttelee kanssani sossun pakosta olla tekemässä suunnitelmaa. En vieläkään suostu tai usko juuri tuota, että olisivat kaikkien työttömien kanssa tekemisissä. Eihän niillä riitä resurssit. Pitäisi olla parempaakin tekemistä, kuten nuorten tekemien rikosten selvittely ja sitä myötä huostaanotot. Työkkärin mukaan sossut ei juuri muuta enää tee kuin aktivointisuunnitelmissa mukana olemista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten tuo äänittäminen minua auttaa? Toki että on tallessa mitä siellä on puhuttu. Oikein esihenkilö soittaa minulle ja juttelee kanssani sossun pakosta olla tekemässä suunnitelmaa. En vieläkään suostu tai usko juuri tuota, että olisivat kaikkien työttömien kanssa tekemisissä. Eihän niillä riitä resurssit. Pitäisi olla parempaakin tekemistä, kuten nuorten tekemien rikosten selvittely ja sitä myötä huostaanotot. Työkkärin mukaan sossut ei juuri muuta enää tee kuin aktivointisuunnitelmissa mukana olemista.

"Vai muka huhtikuussa olisi tullut tarkennus, että kaikki työttömät joutuisi sossun työntekijän kanssa tekemään aktivointisuunnitelmaa. Nyt sinua yritetään vedättää. Ilmeisesti kokeilevat jos saisivat siirrettyä sinut sinne "autettavien" porukkaan. Sillä saadaan työllistettyä näitä "auttajia" ja kaupunki saa tukirahoitusta."

1. On perustuslaki
        2. On laki julkisesta yritys - ja työvoima palvelusta
        ja työttömyysturvalain
        3. On näihin lakeihin liittyvät asetukset
        4. On näihin lakeihin liittyvät STM:n ohjeet TE-toimistoille ja työllisyyspalveluille

Työkkärin työntekijöille annetaan nuo 4.kohdan ohjeet, jossa voi olla jopa lähes lainvastaisia ohjeita. Tai ne voi ymmärtää ihan eri tavalla kuin laki menee.

Kun alkuperäistä lakia ei enää käytetä työkkärin toiminnassa, niin jälki on juuri tuollaista. Sanotaan "kaikki työttömät joutuisi sossun työntekijän kanssa tekemään aktivointisuunnitelmaa".

Kun se lukee siellä työntekijän ohjeissa... tai jotain sinne päin.

Byrokratia on luonut oman maailmansa, jossa ihminen on vain pelinappula.

• Anonyymi

Minut lääkäri laittoi alkoholin suurkuluttajan verikokeisiin, vaikka olen aina ollut täysi absolutisti enkä ole ikinä pisaraakaan alkoholia juonut. Tämmöistä mielivaltaisuutta vain esiintyy.

• Anonyymi

Mikäs se semmoinen verikoe on, missä mitataan onko alkoholin suurkuluttaja? 🤣

• Anonyymi

Tälläisestä lääkäristä pitää ehdottomasti tehdä valitus Valviraan!

• Anonyymi

Eihän se nyt niin voi mennä että pelkkä työttömyys tekee ihmisestä automaattisesti sosiaalitoimen asiakkaan?

Aivan samalla lailla voitaisiin ajatella:
      Ihmisellä koira = tehdään eläinsuojeluilmoitus automaattisesti.
      Ihmisellä lapsi = tehdään lastensuojeluilmoitus automaattisesti.

• Anonyymi

Siitähän ne saa palkkaa, että ottavat sossun mukaan kuvioihin ja tekevät noita arvioita.

Mitä enemmän tekee, sitä suuremmat palkan bonukset. Sitä tarpeellisemmalta ja ahkerammalta näyttää pomon silmissä.

Tulisipa se päivä, että näiden toimien tehokkuutta alettaisiin tutkia. Kuinka moni on saanut työpaikan? Kuinka monen elämä on muuttunut paremmaksi?

Pitäisi olla samanlainen asiakastyytyväisyysmittaus ja arviointi toiminnasta joka kontaktin jälkeen. Tuliko kuulluksi? Saitko tarvitsemaasi apua? Kunnioitettiinko toiveitasi?

Kustannukset vs. tulokset ja kun todetaan, ettei toiminta tuota tulosta, lopetetaan se.

• Anonyymi

Lapselle haetaan koulupaikkaa ekaluokalle = Lapsi laitetaan kehitysvammalaitoksen 'ohjaukseen' ja valvontaan.

Sinkku etsii kumppania = laitetaan perheväkivaltaan erikoistuneet pari tanttaa valvomaan hakua.

• Anonyymi

Näm päättäjät on toimillaan romuttaneet oikeusvaltion toimitavat tyystin.

• Anonyymi

Näin.

• Anonyymi

Itsellä niin valtava inho näitä sosiaalitanttoja kohtaan että en aio olla heidän kanssa missään tekemisissä, vaikka olen työtön. En suostu menemään tilaisuuteen, jossa ovat paikalla. Laittakoot karenssin ja uhkailkoot. Mikäli tiputtavat toimeentulotuelle niin itsenäistä suunnitelmaa en näiden kanssa tee.

• Anonyymi

Ollut jo vuosia, simputtavat 60+ oli aika kun oli mukava käydä työvoimatoimistossa, nyt joutuu sitä samaa saaaarnaa kunteleen tunnin, muu ei v.tuta tässä elämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ollut jo vuosia, simputtavat 60 oli aika kun oli mukava käydä työvoimatoimistossa, nyt joutuu sitä samaa saaaarnaa kunteleen tunnin, muu ei v.tuta tässä elämässä.

Tässä itse kokeilemia toimivia keinoja.
        Niille persläville ei pidä antaa puheenvuoroa ja saarna pitää keskeyttää välihuutelulla ja hankalilla kysymyksillä. Korvatulppien laittaminen provosoivasti on myös hyvä keino kuten muutkin eleet (keskisormi käyttöön). Ja tietenkin koko tapahtuma kannattaa videoida tai ainakin äänittää, mitään eivät sille mahda.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niille persläville ei pidä antaa puheenvuoroa ja saarna pitää keskeyttää välihuutelulla ja hankalilla kysymyksillä. Korvatulppien laittaminen provosoivasti on myös hyvä keino kuten muutkin eleet (keskisormi käyttöön). Ja tietenkin koko tapahtuma kannattaa videoida tai ainakin äänittää, mitään eivät sille mahda.

Etkä sinä voi omalle typeryydellesi mitään. Ja tuskin edes haluat onhan jo aikamoinen saavutus olla savon hölmöin ukko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkä sinä voi omalle typeryydellesi mitään. Ja tuskin edes haluat onhan jo aikamoinen saavutus olla savon hölmöin ukko

Hölmöä on herätä aamulla ennen seitsemää kertomaan tuo. Vielä hölmömpää on olla pitämättä kaikin keinoin kiinni omista laillisista oikeuksistaan virkanilkin mielivaltaa vastaan. Orjatöihin voi joutua loppuiäksi mutta linnasta pääsee tuomion jälkeen pois joten vaihtoehtoja on muitakin kun alistuminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hölmöä on herätä aamulla ennen seitsemää kertomaan tuo. Vielä hölmömpää on olla pitämättä kaikin keinoin kiinni omista laillisista oikeuksistaan virkanilkin mielivaltaa vastaan. Orjatöihin voi joutua loppuiäksi mutta linnasta pääsee tuomion jälkeen pois joten vaihtoehtoja on muitakin kun alistuminen.

Orjatöitä voi vältellä helpostikin eikä tarvitse sitä varten kelailla peruutuslakia tai muuta paskaa. Tietysti osuutta on millainen virkanilkki on pöydän/luurin toisessa päässä mutta omalla toiminnalla voi vaikuttaa pitkälle ettei kokeilut/kuntouttavat etene alkuhöpinöitä pidemmälle. yhteyshenkilöistä ämmät tarvitsevat 2 minsaa käsittääkseen en tarvitse moista ja joskus jopa 5, miespuoliset alle30sekuntia.ja ihan ystävällisissä tunnelmissa en minä heitä vihollisina pidä.enkä ystävinä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Orjatöitä voi vältellä helpostikin eikä tarvitse sitä varten kelailla peruutuslakia tai muuta paskaa. Tietysti osuutta on millainen virkanilkki on pöydän/luurin toisessa päässä mutta omalla toiminnalla voi vaikuttaa pitkälle ettei kokeilut/kuntouttavat etene alkuhöpinöitä pidemmälle. yhteyshenkilöistä ämmät tarvitsevat 2 minsaa käsittääkseen en tarvitse moista ja joskus jopa 5, miespuoliset alle30sekuntia.ja ihan ystävällisissä tunnelmissa en minä heitä vihollisina pidä.enkä ystävinä

Konstit on monet sanoi mummo kun kissalla pöytää pyyhki. Vaihtelu virkistää sanoi kissa kun mummolla pöytää pyyhki. Eli kaikki keinot jotka on sallittuja sodassa ja rakkaudessa ovat sallittuja myös orjuuden vastustamisessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Videoipa myös oma käytöksesi tilaisuudessa. Ja ihmettele sen jälkeen miksi asiointisi ja elämäsi muuttuivat kahta hankalammaksi. Neuvosi on samaa tyyliä kuin mennä juovuksissa työhaastatteluun työtä välttääksesi. Tietynlaisessa käytöksessä ei pelkästään kuse omille kintuilleen vaan vieläpä paskoo kumpaankin lahkeeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Videoipa myös oma käytöksesi tilaisuudessa. Ja ihmettele sen jälkeen miksi asiointisi ja elämäsi muuttuivat kahta hankalammaksi. Neuvosi on samaa tyyliä kuin mennä juovuksissa työhaastatteluun työtä välttääksesi. Tietynlaisessa käytöksessä ei pelkästään kuse omille kintuilleen vaan vieläpä paskoo kumpaankin lahkeeseen.

Kokoomuslaista harmittaa kun ei saa orjatyövoimaa paska yritykseensä

• Anonyymi

Älkää valittako, vaan panostakaa työnhakuun.
      Ei ole iso vaiva laittaa 4 hakua kuukaudessa, aikaa nimittäin pitäisi siihen olla vaikka kuinka. Tottahan työkkärin pitää yrittää auttaa ja selvittää miksi joku ei työllisty, eikä siinä ole mitään noloa tai loukkaavaa, vaan ihan huolenpitoa.

• Anonyymi

Nykyään kun laittaa rapiat 150 kpl huolella valmisteltuja hakemuksia, saattaa hyvällä tuurilla päästä pariin haastatteluun. Siis jos aiempi työhistoria on moitteeton ja on vielä nuori. Päälle nelikymppisen on turha haaveilla. Silloin on joko tyydyttävä osaansa tai alettava yrittäjäksi. Tässä laskusuhdanteessa sekin on toki hankalaa. Aika moni keinottelee pelkillä starttirahoilla. Ihmekös tuo kun kaikki kasvu on EU:n ulkopuolella.

• Anonyymi

Aikuinen ihminen ei tarvitse huolenpitoa! Yrittäkää nyt jumalauta uskoa! Työtön ei tarvitse mitään muuta kuin palkkatyön, jolla tulee taloudellisesti toimeen ilman yhteiskunnan tukia.

• Anonyymi

Johan vitsin murjaisit.

• Anonyymi

Ei Suomessa ole mitään työn valintapakkoa olemassakaan, KOSKA TYÖN VAPAA VALINTA ON PERUSTUSLAILLINEN OIKEUS.

Tee aina hallintokantelu, jos viranomainen yrittää millään tavoin sanella sinun työn hakuasi. Se on aina lainvastaista toimintaa.

Suomella on myös LAKIIN perustuva velvollisuus järjestää työvoimapalvelut siten, että em. lakiin ja kv-sopimuksiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan toteutuu TÄYDELLISESTI.

Tee asiasta hallintokantelu, ja vaadi viranomaisia tilille lainvastaisesta toiminnasta.

Tarvittavia lakipykäliä mm. Perustuslaki pykälä 18 (työn vapaa valinta) ja tämän lisäksi varsinkin TSS-sopimuksen artikla 6 kohdat 1 ja 2, jossa myös valtion vastuu toteuttamistaan palveluista työnhakijoiden vapaan valinnan mukaisesti on hoidettava.

• Anonyymi

Lisäksi, käytä aina lakiin perustuvaa oikeuttasi tarkistaa (eli korjata) suunnitelma, ja ensimäisenä tietenkin muutat työnhakuvelvollisuudet 2 tai 4 työpaikkaa takaisin 0:ksi.

Vain nolla työpaikkaa voi olla hakuvelvollisuutena laillinen silloin kun sinä itse niin toteat että sinulle on olemassa asetettuna aikana sellainen työpaikka minkä sinä vapaasti valitset.

Et voi tietenkään sitoutua mihinkään työpaikkojen määriin mitä hakea, jos sinulla ei ole alun alkaenkaan 100% varmuutta siitä että juuri sinun valitsemaasi työpaikkaa olisi varmasti saatavissa.

• Anonyymi

Jos sossutantta tunkee mihinkään tapaamiseen, kysy sossutantalta hänen henkilötiedot, esimiehen nimi, ja sitten kysyt että mikä se sinuun liittyvä yksilöllinen peruste on jonka takia hän on paikalla.

Koska sellaista perustetta ei tietenkään ole (ellet sitten ole ihan ilmiselvästi joku rapajuoppo jolla rapajuopon ongelmat) sitten vaan kiität sosiaalitanttaa että kävi paikalla, ja pyydät häntä poistumaan koska et koe tarpeelliseksi alkaa selvittämään hänelle ongelmia joita ei ole olemassa.

Jos sossutantta tekee mitään kannanottoja että sinulla olisi ongelma, sitten teet asiasta hallintokantelun, ja pyydät sossutantalle seurauksia kunnianloukkauksesta.

• Anonyymi

Ei kulemma tule paikan päälle, vaan puhelimitse mukana. Mutta saas nähdä, olen vienyt asian jo eteenpäin työkkärin akan toiminnasta. Valehteli vielä kaiken lisäksi minulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kulemma tule paikan päälle, vaan puhelimitse mukana. Mutta saas nähdä, olen vienyt asian jo eteenpäin työkkärin akan toiminnasta. Valehteli vielä kaiken lisäksi minulle.

Ei kannata antaa puhelinnumeroa heille, pyydä mieluummin tapaaminen paikan päällä.

Virkailijalla saattaa olla kovakin into saada tietoonsa se puhelinnumero ja kiirettä on haastattelua ja kaikkea pitäisi tehdä, mutta sitten kun pyydät että tavataankin paikan päällä, niin yllättäen se tapaaminen ei sitten kelpaakaan, ja laitetaankin vaan sähköpostilla tiedot kuntoon ja se siitä.

Kyse on painostustoiminnasta ("työnhakukeskustelu") ja tietenkään minkäänlaista tilaisuutta tai mahdollisuutta ei kannata antaa painostamiselle, ja lisäksi suosittelen nauhoittamaan kaikki tapaamiset vähintäänkin ääninauhurilla, ja jos on aistittavissa että ksye on isommallakin porukalla tehtävästä painostamisesta, sitten käytät myös videonauhuria apuna, niin saadaan viranomaisten suupielten nykiminen ja kaikki mahdolliset oikeudettomat oksennukset taltioitua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä pelkäät? Jos pelkäät noin paljon ihmisten kanssa asiointia, katso peiliin. Ehkä tarvitset työelämään/ihmisten ilmoille palaamiseen tukea. Laita nyt niitä työpaikkahakemuksia vetämään. Ei ole paljon vaadittu sinulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä pelkäät? Jos pelkäät noin paljon ihmisten kanssa asiointia, katso peiliin. Ehkä tarvitset työelämään/ihmisten ilmoille palaamiseen tukea. Laita nyt niitä työpaikkahakemuksia vetämään. Ei ole paljon vaadittu sinulta.

Jo se, että tarvitsee nauhoittaa valtion tai kunnan lakisääteisessä palvelussa asioidessa, kertoo että toiminta on suhteellisen usein jollain tasolla epäselvää. Mitä sen ei pitäisi olla.

Jokin hommassa siis mättää.

Kaikki kasvokkain tapaamiset kannattaa aina nauhoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo se, että tarvitsee nauhoittaa valtion tai kunnan lakisääteisessä palvelussa asioidessa, kertoo että toiminta on suhteellisen usein jollain tasolla epäselvää. Mitä sen ei pitäisi olla.

Jokin hommassa siis mättää.

Kaikki kasvokkain tapaamiset kannattaa aina nauhoittaa.

Ohje menee näin:

Työttömällä on monialaisen yhteispalvelun tarve, jos hänen työllistymisensä edellyttää TE-toimiston, hyvinvointialueen ja Kansaneläkelaitoksen järjestämisvastuulle kuuluvien julkisten työvoimapalvelujen sekä sosiaali- terveys- ja kuntoutuspalvelujen yhteensovittamista.

Palvelujen yhteensovittaminen on tarpeen silloin, kun työttömän työllistymisvaikeudet eivät johdu yksinomaan avointen työpaikkojen tai ammatillisen osaamisen puutteista, vaan työttömällä on lisäksi sellaisia työ- tai toimintakyvyn rajoitteita tai elämänhallintaan liittyviä ongelmia, jotka eivät ratkea yksinomaan viranomaisten välisellä konsultaatiolla, vaan edellyttävät monialaista yhteistyötä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ohje menee näin:

Työttömällä on monialaisen yhteispalvelun tarve, jos hänen työllistymisensä edellyttää TE-toimiston, hyvinvointialueen ja Kansaneläkelaitoksen järjestämisvastuulle kuuluvien julkisten työvoimapalvelujen sekä sosiaali- terveys- ja kuntoutuspalvelujen yhteensovittamista.

Palvelujen yhteensovittaminen on tarpeen silloin, kun työttömän työllistymisvaikeudet eivät johdu yksinomaan avointen työpaikkojen tai ammatillisen osaamisen puutteista, vaan työttömällä on lisäksi sellaisia työ- tai toimintakyvyn rajoitteita tai elämänhallintaan liittyviä ongelmia, jotka eivät ratkea yksinomaan viranomaisten välisellä konsultaatiolla, vaan edellyttävät monialaista yhteistyötä.

Noin laissa, mutta kun 'Meillä on tällainen käytäntö'. Työnestotoimiston sisäiset ohjeet ovat salaisia. Käytännössä riittää, että on pitkään ollut vailla palkkatyötä, ja sinut määritellään 'moniongelmaiseksi' ja aletaan pakolla 'auttaa' eli nöyryyttää ja alistaa. Tämä ristiriita on se ongelma, johon meidän kaikkien tulisi puuttua, ei se, että yksittäinen työtön ei ole jaksanut taistella parittain esiintyviä virkaloisia vastaan, tai on taistellut ja hävinnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin laissa, mutta kun 'Meillä on tällainen käytäntö'. Työnestotoimiston sisäiset ohjeet ovat salaisia. Käytännössä riittää, että on pitkään ollut vailla palkkatyötä, ja sinut määritellään 'moniongelmaiseksi' ja aletaan pakolla 'auttaa' eli nöyryyttää ja alistaa. Tämä ristiriita on se ongelma, johon meidän kaikkien tulisi puuttua, ei se, että yksittäinen työtön ei ole jaksanut taistella parittain esiintyviä virkaloisia vastaan, tai on taistellut ja hävinnyt.

Jos kuulen sanat 'Meillä on tällainen käytäntö' niin se johtaa automaattisesti toimenpiteisiin joista tuon sanoja ei taatusti tykkää. Mutta ei meidän tarvitse välittää virkanilkkien tykkäämisestä kun he ovat palvelusväkeä eli kansan palvelijoita.

Ei ole olemassa mitään salaisia ohjeita vaan ainakin kaikki ohjeet jotka vaikuttavat asiakkaan elämään ovat julkisia.

Ohjeet voi pyytää esim. sähköpostilla. Varaudu ankaraan änkyröintiin.
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990621#L4

Tuolta löytyy useita esimerkkejä tietopyynnöistä ja etenkin ankarasta änkyröinnistä.
        https://onnellinen-maa.webnode.fi/tilanne/

Terveisin
        ®167-176
        toimitusjohtaja-perseentervaaja
        Murrinperse Oy
        😁 😆 😅 😂 🤣

• Anonyymi

Pitäkää työttömät tarkkaan kiinni omista oikeuksistanne. Suomessa on selkeä lainvastainen toimintatapa työvoimahallinnossa, ja se on saatu aikaan typerien hallitusten toimilla, työttömiä yritetään viranomaisten päätöksillä tuomaroida työttömyyden seurauksena sosiaaliongelmaisiksi, ja siitä se alkaa se toimien muuttuminen aina vain surkeammaksi, jos menette allekirjoittamaan mitään paperia jossa teidät tuomaroidaan sosiaaliongelmaiseksi (esim. aktivointisuunnitelma on tällainen paperi).

Pysykää poissa sosiaalipalveluita jos ette niitä oikeasti tarvitse, työllisyysasiat ei ole mikään peruste väittää ihmisiä sosiaaliongelmaisiksi.

Mitä tahansa suunnitelmaa työkkärissä tehdäänkin, teillä on lakiin perustuva oikeus korjata ne suunnitelmat. Viranomainen toki väittää ihan muuta, mutta esim. työn vapaa valinta ei ole mihinkään poistunut, ja jos suunnitelmassa yritetään aiheuttaa minkäänlaista pakkoa työn valintaan, suunnitelma on jo silloin lainvastainen.

Hämmästyttävää että Suomen hallitus ihan tieten tahtoen pyörittelee tällaista lainvastaista toimintaa työvoimapalveluissa, aina ei ole asiat olleet näin, vaan nämä on seurausta siitä kun on Sipilät ja Orpot päässeet vuosikausien aikana muuttelemaan systeemin lainvastaiseen tilaan.

• Anonyymi

Jos on kolmatta vuosikymmentä ollut työttömänä eikä tehnyt muuta kuin syönyt, nukkunut, paskantanut ja kelaillut perutuslakia eikö silloin ole jo sosiaaliongelmainen? Ai ei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on kolmatta vuosikymmentä ollut työttömänä eikä tehnyt muuta kuin syönyt, nukkunut, paskantanut ja kelaillut perutuslakia eikö silloin ole jo sosiaaliongelmainen? Ai ei?

"kelaillut perutuslakia"

Silloin on jo aikas oppinut laiskottelija, tuskin tarvitsee tutkintojakaan perustuslaista...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäpä ne työttömyysajat kenellekään kuuluu, eikä oikein voi alkaa arvailemaankaan.

Näistä oikeudellisista asioista pääsee kyllä normityötön hyvinkin nopeasti kärryille kunhan vaivautuu hieman lukemaan työvoimapalveluihin liittyviä lainkohtia sekä julkituotuja kanteluita ja oikeustapauksia.

Mikä oikeus on arvioida ketään sosiaaliongelmaiseksi, ja millä perusteilla, mitä ihmettä ne toisten ihmisten sosiaaliasiat kenellekään kuuluu?

Viranomaisen arvio sosiaaliongelmista yo. perusteilla johtaisi luultavasti kunnianloukkaussyytteeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäpä ne työttömyysajat kenellekään kuuluu, eikä oikein voi alkaa arvailemaankaan.

Näistä oikeudellisista asioista pääsee kyllä normityötön hyvinkin nopeasti kärryille kunhan vaivautuu hieman lukemaan työvoimapalveluihin liittyviä lainkohtia sekä julkituotuja kanteluita ja oikeustapauksia.

Mikä oikeus on arvioida ketään sosiaaliongelmaiseksi, ja millä perusteilla, mitä ihmettä ne toisten ihmisten sosiaaliasiat kenellekään kuuluu?

Viranomaisen arvio sosiaaliongelmista yo. perusteilla johtaisi luultavasti kunnianloukkaussyytteeseen.

Jotta jokaisella työttömällä vauhdittuu nämä oikeuksiin liittyvät asiat, niin todella mielellään annetaan myös tarvittavat linkit niin lainkohtiin kuin myöskin lainaukset jo olemassaolevista ratkaisuista.

Niitä ei tarvitse kovin montaa, voidakseen kehoittaa viranomaista laittamaan palvelunsa takaisin lainmukaiseksi aina jokaikinen kerta kun viranomainen erehtyy menemään lainvastaiselle puolelle "palveluita".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotta jokaisella työttömällä vauhdittuu nämä oikeuksiin liittyvät asiat, niin todella mielellään annetaan myös tarvittavat linkit niin lainkohtiin kuin myöskin lainaukset jo olemassaolevista ratkaisuista.

Niitä ei tarvitse kovin montaa, voidakseen kehoittaa viranomaista laittamaan palvelunsa takaisin lainmukaiseksi aina jokaikinen kerta kun viranomainen erehtyy menemään lainvastaiselle puolelle "palveluita".

Eihän siinä tarvita kuin yksi lain kanssa sählääjä, jolla on 100 asiakasta, niin se riittää jo aikamoiseen sotkuun. Sitten jos näitä on kymmeniä tai satoja, ollaan jo järjestelmällisesti lainvastaisella puolella. Eli kyse ei välttämättä ole pikkujutusta tai poikkeuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän siinä tarvita kuin yksi lain kanssa sählääjä, jolla on 100 asiakasta, niin se riittää jo aikamoiseen sotkuun. Sitten jos näitä on kymmeniä tai satoja, ollaan jo järjestelmällisesti lainvastaisella puolella. Eli kyse ei välttämättä ole pikkujutusta tai poikkeuksesta.

Ei, tässä nimenomaan EI ole kysymys mistään pikkujutusta.

Tämä on TODELLA iso ja paha sekä laajalle levinnyt vakava asia. Tästä asiasta saattaa tulla vielä isot seuraukset, kun tilanne analysoidaan kunnolla auki. Myös eduskunnan oikeusasiamies on selkeästi alkanut aktivoitumaan myös asiassa, ottanut jo omana aloitteenaan asian tarkempaa selvittelyä käyntiin, koska kantelujen määrä on kasvanut merkittävästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käsittääkseni yleensä pitäisi antaa kaikki sopimukseen liittyvät asiakirjat rauhassa luettavaksi ennen allekirjoitusta. Te-keskus ei todellakaan jaa asiakkaille mitään ohjeita mistä voisi lukea omat oikeudet ja velvollusuudet. Virkailija sanelee pöydän takaa mitä asiakkaan pitää tehdä. Toinen virkailija sanelee omalle vastaavalle asiakkaalle taas erilaiset suoritukset. Eli käytännöt eivät ole ilmeisesti selviä edes virkailijoille.

Ei olisi ollenkaan liikaa pyydetty, että asiakkaille jaettaisiin heti alussa samat ohjeet kuin virkailijoille ja niitä päivitettäisi sitä mukaan kuin uusia ohjeita tulee. Tätä odotellessa linkit ohjeisiin vaikka näille foorumeille olisivat tervetulleita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käsittääkseni yleensä pitäisi antaa kaikki sopimukseen liittyvät asiakirjat rauhassa luettavaksi ennen allekirjoitusta. Te-keskus ei todellakaan jaa asiakkaille mitään ohjeita mistä voisi lukea omat oikeudet ja velvollusuudet. Virkailija sanelee pöydän takaa mitä asiakkaan pitää tehdä. Toinen virkailija sanelee omalle vastaavalle asiakkaalle taas erilaiset suoritukset. Eli käytännöt eivät ole ilmeisesti selviä edes virkailijoille.

Ei olisi ollenkaan liikaa pyydetty, että asiakkaille jaettaisiin heti alussa samat ohjeet kuin virkailijoille ja niitä päivitettäisi sitä mukaan kuin uusia ohjeita tulee. Tätä odotellessa linkit ohjeisiin vaikka näille foorumeille olisivat tervetulleita.

Työ- ja elinkeinoministeriö: Työ- ja elinkeinoministeriön ohje julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain ja asetuksen soveltamisesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työ- ja elinkeinoministeriö: Työ- ja elinkeinoministeriön ohje julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta annetun lain ja asetuksen soveltamisesta

28.06.2023 VN/20391/2023

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viranomaisten määräyskokoelmat: Työ- ja elinkeinoministeriö

Hakuosumia 127 kpl.

"Ei, tässä nimenomaan EI ole kysymys mistään pikkujutusta.

Tämä on TODELLA iso ja paha sekä laajalle levinnyt vakava asia. Tästä asiasta saattaa tulla vielä isot seuraukset, kun tilanne analysoidaan kunnolla auki. Myös eduskunnan oikeusasiamies on selkeästi alkanut aktivoitumaan myös asiassa, ottanut jo omana aloitteenaan asian tarkempaa selvittelyä käyntiin, koska kantelujen määrä on kasvanut merkittävästi."

Yhteiskunta säästäisi - erittäin suuren summan, jos nämä turhat työttömien kiusaamiset lopetettaisiin ja koko kunnan sakkomaksu työttömistä ja palkkio kuntouttavaan ym. ohjaamisesta kunnalle lopetettaisiin - kokonaan.

Eikös tämän nykyisen hallituksen pitänyt yksinkertaistaa lainsäädäntöä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on TODELLA iso ja paha sekä laajalle levinnyt vakava asia. Tästä asiasta saattaa tulla vielä isot seuraukset, kun tilanne analysoidaan kunnolla auki. Myös eduskunnan oikeusasiamies on selkeästi alkanut aktivoitumaan myös asiassa, ottanut jo omana aloitteenaan asian tarkempaa selvittelyä käyntiin, koska kantelujen määrä on kasvanut merkittävästi."

Yhteiskunta säästäisi - erittäin suuren summan, jos nämä turhat työttömien kiusaamiset lopetettaisiin ja koko kunnan sakkomaksu työttömistä ja palkkio kuntouttavaan ym. ohjaamisesta kunnalle lopetettaisiin - kokonaan.

Koko Kuntouttavan työtoiminnan vpisi lopettaa kokonaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin tulee hyvin todennäköisesti käymään, ainakin mikäli työttömät pitävät huolen siitä että lainvastainen toiminta saa vastauksekseen aina hallintokantelun.

Maan johto vain on tuudittautunut vuosikausiksi tilanteeseen, vaikka se on jo lähtökohtaisestikin lainvastaista toimintaa toimittaa valtion vastuulle kuuluvat palvelut siten että työttömien lakiin perustuvien oikeuksien yli mennään niin että heilahtaa.

Valtiovallan täysin järjestelmällistä väärinkäyttöä, jolla käytännössä tuhotaan sadoilta tuhansilta suomalaisilta niin työpaikat, varallisuus, sosiaaliturva, eläkkeet, mahdolliset perinnöt ja ihan kaikki muutkin asiat jopa sosiaaliset suhteet, kaikki vain siksi, että maan johto on päättänyt, että työttömien lakiin perustuvia oikeuksia ei tarvitse noudattaa, ja että työttömät saa ns. "heittää susille" ja tämän ohessa vieläpä valehdellaan Euroopan unioniin kaikista niistä toimista joiden tarkoitus oli palvella suomalaisia työttömiä, mutta jotka tosiasiallisesti ovat vain peitesanojen taakse piiloteltua pakkotyöhön johtavaa toimintaa, esimerkiksi "monialainen" väkisinsiirtäminen sosiaalipalvelujen asiakkaaksi on melkoisen tökerö temppu.

• Anonyymi

tantta on pakko sietää

• Anonyymi

Ei muuten ole. Suomessa on lait jotka takaava jokaiselle oikeuden yksityisyyteen ja työttömyys ei tätä poista.

• Anonyymi

Kun työttömyys ei ole peruste tehdä oletusta siitä että työttömällä olisi työ- tai toimintakyvyn ongelmia, miten ihmeessä perustelet sosiaalitantan tunkemista työttömän työllisyysasioita käsittelevään tilaisuuteen?

Kysyt ensin kuka tantta on, ja jos on sosiaalipuolelta, sitten kiität käynnistä ja pyydät häntä poistumaan tilaisuudesta, mitään hänen työnkuvaansa kuuluvia asioita ei tilaisuudessa käsitellä.

Voit vaikka lisätä että otat sitten yhteyttä jos tarvitset häntä - ja sano samalla että älköön pidättäkö hengitystä odotellessa, jotta et saisi syytettä siitä että sosiaalitantta on alkanut pidättämään hengitystä terveysongelmiin asti kun et ole ottanut häneen yhteyttä.

• Anonyymi

Toivottavasti joku nauhoittaa tuollaisen tapaamisen ja tekee kantelun eduskunnan oikeusasiamiehelle tai oikeuskanslerille.

On ihan täyttä puppua, että automaattisesti sossun pitää olla mukana tapaamisessa. Kun kanteluun tulee ratkaisu, niin ainakin yhdelle tulee selväksi, että puhui p-kaa.

Eikä kenellekään muulle ei enää tehdä samaa. Kokeilevat kepillä jäätä, jos vaikka keksisivät jonkin vian. Oletuksenahan on, että vika on aina työttömässä, jos työtä ei saa.

• Anonyymi

"Toivottavasti joku nauhoittaa tuollaisen tapaamisen ja tekee kantelun eduskunnan oikeusasiamiehelle tai oikeuskanslerille."

Tapaamisten nauhoittaminen on jokaikiselle työttömälle suositeltava tapa, etenkin silloin jos on epäilys siitä että työkkärillä ei ole aikomustakaan hoitaa lakiin perustuvaa velvollisuuttaan hoitaa palvelunsa siten, että työttömän lakiin perustuva oikeus työn vapaaseen valintaan toteutuisi täydellisesti.

Nauhoittelut kannattaa ehdottomasti aloittaa viimeistään siinä vaiheessa, jos jotakin sosiaalipuolen ihmistä alkaa tunkemaan mukaan, ja sellaiseen tapaamiseen ei ole mitään velvollisuutta kun ei ole sosiaaliongelmiakaan. Toteat vain että et tarvitse tällaisia palveluita, ja että voitko sosiaalipuolen ihminen nyt poistua kiitos tästä ja hei hei.

Työllisyyteen liittyvät asiat käsitellään sitten vasta kun ylimääräiset henkilöt poistuneet paikalta.

Tulette tarvitsemaan näitä nauhoituksia ja kopioita kaikista papereista viimeistään silloin, kun toteatte että teidän on omien oikeuksienne turvaamisen takia tehtävä viranomaisten toiminnasta hallintokantelu ylimmälle lainvalvojalle, joten ei varmasti ole haitaksi että teillä on koko prosessista riittävästi tallenteita olemassa, jotta viranomaisten lainvastainen toimintatapa on selvästi osoitettavissa.

Lähtökohtaisesti, minkään työttömyyden perusteella ei ole viranomaisella minkäänlaista oikeutta tehdä päätelmää asiakkaansa olevan esim. sosiaaliongelmainen.

Aivan yhtä hyvin voisi väittää että jos et ole ollut töissä, olet varmasti rikollinen, eli sosiaalipuolen ihmisen lisäksi paikalla voisi olla sitten myös poliisi ja syyttäjä, jos tällaiset olettamat kerran sallitaan.

• Anonyymi

Teillä kaikilla työttömillä on myös lailliset oikeudet ehdottaa työkkärille uusia palveluita.

Uusiksi palveluiksi kannattaa ehdottaa muutoksia:

Työharjoittelu -> palkanmaksuharjoittelu

Työkokeilu -> palkanmaksukokeilu

Ammatillinen kurssittautuminen -> palkanmaksu kurssitus

Kuntouttava työtoiminta -> kuntouttava palkanmaksutoiminta

Työhön tutustuminen -> palkanmaksuun tutustuminen

jne.

Kyse on siis siitä, että TEIHIN kohdistuvat ilmaistyövaatimukset muutetaan yrityksiin kohdistuviksi palkanmaksuvaatimuksiksi.

Täysin laillista toimintaa, sehän on kuitenkin vapaaehtoista miten näistä asioista sovitaan, eikä ole mitenkään poissuljettua se että monilla yrityksillä voi tosiaan olla ihan oikeitakin ongelmia aivojen käytössään siten, että he eivät edes ymmärrä sitä, että ollakseen yritysmaailmassa, on todellakin osattava maksaa palkkaa.

Em. toimet EIVÄT OLE TYÖSUHDE, vaan kyse on todellakin vain yrityksien tarvitsemasta työvoimapoliittisesta aputoimesta, periaate on se että yritys harjoittelee maksamaan palkkaa teidän tilillenne, ja itse voitte kuitata asian suoritetuksi esim. kerran kuukaudessa vaikkapa papukaijamerkillä ja peukku ylös - jos rahaa tuli riittävästi ja se raha tuli ajallaan. Mitään työtä ei tosiaan tehdä, vaan yritykset harjoittelee toimimaan niinkuin yhteiskunnassa on tapana toimia.

• Anonyymi

Te voitte ottaa esim. palkanmaksuharjoitteluun vaikkapa 10 yritystäkin kerrallaan, sehän kuitenkin riittää että kerran kuukaudessa annatte palkanmaksuharjoittelusta suoriutuneille yrityksille papukaijamerkin.

Yritysten palkanmaksuharjoittelujakso voisi olla esim. 6 kk kerrallaan, ja katsotaan sinä aikana, miten vauhdikkaasti yritys laittaa vauhtia omiin toimiinsa että yritys alkaa taas kotiutumaan omaan kotimaahansa Suomeen, jossa tapana on se että palkkaa pitäisi laitella tilille ennenkuin mitään tapahtuu.

Muistakaa se, että tämä ei ole mikään vaihtokauppa, vaan kyse on ainoastaan siitä että yritys harjoittelee, ja itse vain arvioitte sivusta, että tuliko nyt riittävästi rahaa tilille tai ei. Jos rahaa tulee runsaasti ja sitä riittää esim. ulkomaanmatkoihin yms. niin votte esim. Thaimaan aurinkorannalta laittaa yritykselle sähiköpostissa papukaijamerkin että nyt näyttäisi ihan kohtuulliselta tämä palkanmaksuharjoittelu. Muistakaa sanoa että olisi kuitenkin varmasti hyvä että harjoitellaan vielä seuraavatkin 6-12 kuukautta että se palkanmaksuosaaminen olisi ihan oikeasti kunnossa, ja että kerkiätte vielä käymään myös Vietnamissa ja Intiassa.

• Anonyymi

Tai sitten voi mennä töihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tein nauhoitteen työkkärin puhelusta. Oikeusasiamies ei huomioinut sitä. Ei viitannut siihen mitenkään ratkaisussaan. Eli ei ollut kai edes kuunnellut sitä.

Miten se olisi pitänyt laittaa kanteluun? Laitoin vain tallenteen muistitikulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tein nauhoitteen työkkärin puhelusta. Oikeusasiamies ei huomioinut sitä. Ei viitannut siihen mitenkään ratkaisussaan. Eli ei ollut kai edes kuunnellut sitä.

Miten se olisi pitänyt laittaa kanteluun? Laitoin vain tallenteen muistitikulla.

Tarkennus edelliseen.

Työkkärin tyyppi syytti valehtelijaksi. Syyllistyi siis kunnianloukkaukseen. Kerroin perustelut, miksi en tarvitse tiettyä työkkärin palvelua.

Oikeasti sääli sitä tyyppiä. Ei normaali ihminen ala syyttää ekaa kertaa kontaktoimaansa ihmistä valehtelijaksi. Oli aika kieroutunut ihmiskäsitys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi mennä töihin?

Kyllä voi, sitten voi mennä töihin, kun löytyy ensin palkkarahat.

Ennen kuin palkkarahat on kaivettu esiin, ei voi mennä töihin.

Tässäpä tämä koko asian tärkein pointti. Ei rahaa = ei töitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkennus edelliseen.

Työkkärin tyyppi syytti valehtelijaksi. Syyllistyi siis kunnianloukkaukseen. Kerroin perustelut, miksi en tarvitse tiettyä työkkärin palvelua.

Oikeasti sääli sitä tyyppiä. Ei normaali ihminen ala syyttää ekaa kertaa kontaktoimaansa ihmistä valehtelijaksi. Oli aika kieroutunut ihmiskäsitys.

Itse aloitin näiden tapaamisten nauhoittamiset suurin piirtein samoista syistä, viranomainen esittää käytännössä valheita suoraan päin asiakkaan naamaa, ja harvinaisen kunniaa loukkaavaa toimintaa moinen.

Ei työttömän tarvitse kertoa perusteluita omasta elämänhallinnastaan yhtään kenellekään. Koko olettama siitä että työttömyys olisi peruste väittää työtöntä elämänhallintaongelmaiseksi on pelkkä massiiivinen valhe.

Työttömyyden AINOA peruste on se, että työttömän LAKIINn perustuva oikeus vapaaseen työn valintaan ei ole toteutunut, ja se tarkoittaa sitä, että sopivia työpaikkoja ei ole saatavilla.

Valtiolla puolestaan on LAKIIN perustuva velvollisuus hoitaa työvoimapalvelut siten, että em. työttömän oikeus vapaaseen valintaan toteutuu täydellisesti.

Lisää Finlexistä, Perustuslaki pykälä 18 sekä TSS-sopimus artikla 6, kohdat 1 ja 2. Molemmat löytyy helposti googlaten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkennus edelliseen.

Kun olet te-toimistoon yhteyksissä ja suunnitelmaa päivitetään, merkitse heti suunnitelmaan alkuun, että ei ole tarvetta palveluille.

Siinä kaikki. Kun ei ole tarvetta palvelulle, ei tarvitse te-toimistonkaan asiaa pohtia mitenkään.

Jos tarve palveluille joskus muuttuu, sitten muutat em. kohtaa.

Mikäli te-toimisto väittää, että sinulla on jonkin palvelun tarve, sitten selvität ne perusteet MIKSI te-toimisto niin väittää, ja tokihan kiistät aina sellaiset perusteet mitkä ei edes pidä paikkaansa (mm. kuntouttava työtoiminta ja sen perusteena sosiaaliongelmat)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeusasiamies tekee mielestäni melko ison virheen, jos se ei selvitä viranomaisen toimintaa tarkalleen siltä osin, että oliko niitä perusteita laissa mainituille palveluille vai eikö ollut.

Laissa on aivan selkeästi tehty tarkoituksellinen virhe siinä, että viranomaisen annetaan ymmärtää, että jokin pakkotyöpalvelu on aloitettava 180 päivän kuluessa, mutta kun viranomainen jätetty huomauttamatta siitä, että myös ne perusteet ko. palveluille on oltava olemassa.

Ei elinluovutuksiakaan aleta tekemään ihan vain työvoimapoliittisilla perusteilla 180 päivän kuluttua, jos ei edes perustetta (eli elintenluovuttajan tahtoa) ei ole selvitetty.

• Anonyymi

Mites tapaamisen tai puhelun äänittämisen "laillisuuden" kanssa mennään? Voiko sen äänittää ilman virkailijan lupaa? Jos kysyy luvan ja virkailija ei suostu nauhoitukseen?

• Anonyymi

Voit äänittää tapaamisen ihan vapaasti joko avoimesti tai salassa. Kyse on sinun asioistasi ja julkisesta palvelusta jonka on kestettävä päivänvaloa. Nauhoituksessa on huolehdittava siitä että muiden ihmisten asioita ei nauhoitella, joka saattaa ainakin salanauhoituksen tehdä vähän hankalaksi.

Kannattaa huomata myös se, että viranomaisella puolestaan EI ole oikeutta nauhoitella sinun tapaamisiasi. Jos viranomainen luvatta nauhoittelee sinun toimia, se on jo sellaisenaan peruste koko tilaisuuden päättämiselle ja hallintokantelulle em. viranomaisen toiminnasta.

Jos viranomainen yrittää estää tilaisuuden äänittämisen, silloin koko tilaisuudelta alkaa häviämään perusteet, on jo oletettavissa että viranomainen ei halua että hänen toiminnastaan jäisi todisteita, ja se on tietenkin jo asiakkaan oikeusturvan kannalta iso ongelma.

Googlaa nauhoituksesta tarkemmin verkosta asiasta on muistaakseni olemassa joko oikeusasiamiehen tai oikeuskanslerin käsittelemää tekstiä jossa kaikki em. asiat mainitaan, jotta ei pelkkää palstan kommenttia tarvitse käyttää tietolähteenä.

Suosittelen muutoinkin aina tarkistamaan ne oikeusjärjstelmältä tulleet tekstit, jotta tulee varmasti yksityiskohdatkin oikein.

Itse olen toiminut niin että nauhoittelen ihan avoimesti, yleensä sanon että minulla on oikeus tilaisuuden nauhoittamiseen ja varmaan sullekin viranomainen se käy, ja sitten nauhoitus päälle, lisäksi voi ojentaa viranomaiselle paperilla printatun, oikeusjärjestelmältä tulleen tekstin nauhoituksista. Linkkiä ei valitettavasti nyt ole mutta nauhoituksesta löytyy ihan varmasti verkosta oikeusjärjestelmän kannanotot.

Äänittäminen on yleensä aina oltava ok, mutta tilaisuuden videointiin voi liittyä jotain rajoitteita, lue lisää verkosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voit äänittää tapaamisen ihan vapaasti joko avoimesti tai salassa. Kyse on sinun asioistasi ja julkisesta palvelusta jonka on kestettävä päivänvaloa. Nauhoituksessa on huolehdittava siitä että muiden ihmisten asioita ei nauhoitella, joka saattaa ainakin salanauhoituksen tehdä vähän hankalaksi.

Kannattaa huomata myös se, että viranomaisella puolestaan EI ole oikeutta nauhoitella sinun tapaamisiasi. Jos viranomainen luvatta nauhoittelee sinun toimia, se on jo sellaisenaan peruste koko tilaisuuden päättämiselle ja hallintokantelulle em. viranomaisen toiminnasta.

Jos viranomainen yrittää estää tilaisuuden äänittämisen, silloin koko tilaisuudelta alkaa häviämään perusteet, on jo oletettavissa että viranomainen ei halua että hänen toiminnastaan jäisi todisteita, ja se on tietenkin jo asiakkaan oikeusturvan kannalta iso ongelma.

Googlaa nauhoituksesta tarkemmin verkosta asiasta on muistaakseni olemassa joko oikeusasiamiehen tai oikeuskanslerin käsittelemää tekstiä jossa kaikki em. asiat mainitaan, jotta ei pelkkää palstan kommenttia tarvitse käyttää tietolähteenä.

Suosittelen muutoinkin aina tarkistamaan ne oikeusjärjstelmältä tulleet tekstit, jotta tulee varmasti yksityiskohdatkin oikein.

Itse olen toiminut niin että nauhoittelen ihan avoimesti, yleensä sanon että minulla on oikeus tilaisuuden nauhoittamiseen ja varmaan sullekin viranomainen se käy, ja sitten nauhoitus päälle, lisäksi voi ojentaa viranomaiselle paperilla printatun, oikeusjärjestelmältä tulleen tekstin nauhoituksista. Linkkiä ei valitettavasti nyt ole mutta nauhoituksesta löytyy ihan varmasti verkosta oikeusjärjestelmän kannanotot.

Äänittäminen on yleensä aina oltava ok, mutta tilaisuuden videointiin voi liittyä jotain rajoitteita, lue lisää verkosta.

Nuo viranomaisten kanssa tapaamisten nauhoittelujen pelisäännöt löytyy ihan varmasti verkosta, itse kun niitä aikanaan hain, niin huomasin että sama nauhoituksen tarve on todella laajasti muissakin viranomaispalveluissa kuin vain työvoimapalveluissa.

Esim. sosiaalipalvelujen toiminnan nauhoittaminen oli myös melko yleistä, koska hyvin ilmeistä on se että kaikenlaisia väärinkäytöksiä sielläkin tapahtuu, tai ainakin tapahtuisi, jos ei asiakas pitäisi huolta omasta oikeusturvastaan mm. äänitysten avulla.

Äänitysten tarkoitus on tietenkin varmistaa se että se mitä viranomainen suustaan päästelee, se ei sitten tilaisuuden jälkeen muutu joksikin muuksi, koska näyttää ainakin siltä että mm. työkkärissä viranomainen puhuu yhtä mutta tilaisuuden jälkeen viranomainen puhuukin jo jotain ihan muuta, ja näin käy helposti jos et ole varmistanut sitä että tilaisuus nauhoitetaan ja kaikki viranomaisen kanssa käytävä viestinvaihto ja teksti yms. tallennetaan myöhempää tarkistamista varten.

• Anonyymi

Sellaisen keskustelun äänittämiseen johon itse osallistuu ei tarvitse lupaa eikä siitä tarvitse kertoa kenellekään. Virkanilkillä ei ole oikeutta kieltää äänittämistä joten se äänityksen kieltäminen on syytä äänittää. Äänitteen julkaiseminen on sitten kokonaan eri asia mutta sen käyttäminen todisteena on aina laillista. Tuosta äänittämisen laillisuudesta löytyy googlaamalla esimerkkejä vaikka kuinka ja paljon.

Iltasanomissa on juttu josta voisi saada vinkkejä myös mielivaltaisten virkanilkkien käsittelyyn.
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010722972.html

Terveisin
        ®167-176
        Murrinperse Oy
        😁 😆 😅 😂 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaisen keskustelun äänittämiseen johon itse osallistuu ei tarvitse lupaa eikä siitä tarvitse kertoa kenellekään. Virkanilkillä ei ole oikeutta kieltää äänittämistä joten se äänityksen kieltäminen on syytä äänittää. Äänitteen julkaiseminen on sitten kokonaan eri asia mutta sen käyttäminen todisteena on aina laillista. Tuosta äänittämisen laillisuudesta löytyy googlaamalla esimerkkejä vaikka kuinka ja paljon.

Iltasanomissa on juttu josta voisi saada vinkkejä myös mielivaltaisten virkanilkkien käsittelyyn.
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010722972.html

Terveisin
        ®167-176
        Murrinperse Oy
        😁 😆 😅 😂 🤣

Joo tämä on hyvin olennainen pointti, eli viranomaisen kanssa asioimisen SAA nauhoittaa ihan vapaasti joko avoimesti tai salassa, MUTTA niitä nauhoitteita ei saa mennä julkaisemaan.

Kyse on siis siitä että saat todistelutarkoituksia varten nauhoittaa viranomaisen toimintaa aina, mutta ne nauhoitteet on pidettävä omana tietona eikä levitellä niitä mihinkään (paitsi sitten tarpeen mukaan vaikkapa oikeuslaitokselle jos asia sinne siirtyy ja aletaan selvittämään mitä viranomaisen suusta tuli)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo tämä on hyvin olennainen pointti, eli viranomaisen kanssa asioimisen SAA nauhoittaa ihan vapaasti joko avoimesti tai salassa, MUTTA niitä nauhoitteita ei saa mennä julkaisemaan.

Kyse on siis siitä että saat todistelutarkoituksia varten nauhoittaa viranomaisen toimintaa aina, mutta ne nauhoitteet on pidettävä omana tietona eikä levitellä niitä mihinkään (paitsi sitten tarpeen mukaan vaikkapa oikeuslaitokselle jos asia sinne siirtyy ja aletaan selvittämään mitä viranomaisen suusta tuli)

"MUTTA niitä nauhoitteita ei saa mennä julkaisemaan"
        Julkaisemisen laillisuus riippuu ihan äänitteen sisällöstä. Julkaisussa kannattaa huomioida ainakin se ettei julkaistu äänite sisällä salaista tietoa tai kunnianloukkausta.

Minulla on syyskuussa 2024 tehty 8 min 20 s kestävä äänite puhelusta Kela johtoryhmän jäsenen kanssa joka ei sovi lasten eikä heikkohermoisten kuunneltavaksi. En välttämättä julkaise äänitettä ainakaan kokonaan mutta mutta parhaat aivopierut saatan julkaista ehkä tekstinä. Äänite jää todisteeksi noista aivopieruista.

Terveisin
        ®167-176
        Murrinperse Oy
        😁 😆 😅 😂 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemukseni mukaan äänite tehoaa parhaiten silloin kun lähettää sen virkanilkille itselleen esim. sähköpostin liitteenä. Haittapuolena voi olla se että virkanilkin naama on norsunvitulla kauan aikaa mutta käytös ja puheet muuttuu asiallisemmaksi.

Terveisin
        ®167-176
        Murrinperse Oy
        😁 😆 😅 😂 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kannattaa huomata myös se, että viranomaisella puolestaan EI ole oikeutta nauhoitella sinun tapaamisiasi."

No jos soitat kelalle ni me nauhoitetaan aina kelan puolesta, eikö siitä ole mainintakin alussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kannattaa huomata myös se, että viranomaisella puolestaan EI ole oikeutta nauhoitella sinun tapaamisiasi."

No jos soitat kelalle ni me nauhoitetaan aina kelan puolesta, eikö siitä ole mainintakin alussa.

Viranomaisen/yrityksen pitää ilmoittaa äänittämisestä mutta asiakkaan ei tarvitse ilmoittaa etu- eikä jälkikäteen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viranomaisen/yrityksen pitää ilmoittaa äänittämisestä mutta asiakkaan ei tarvitse ilmoittaa etu- eikä jälkikäteen

Keskustelut joissa on itse mukana, saa äänittää. Muiden keskusteluja, joissa ei ole mukana ei saa. Se on salakuuntelua.

Eli kaikki nauhoittamaan, niin alkaa olla asiallisempaa kohtelua. Joku sanoi, ettei työttömyyden kuulukaan tuntua kivalta, siksi työttömiltä vaaditaan kaikenlaista. Samoin työkkärissä työskentelevän on syytä tiedostaa, että hänen työnsä on seurannassa.

Että kivoja puheluita vaan työkkärin täti. Koskaan et tiedä nauhoittaako vastapuoli ja miten pian tulee yhteydenotto puheluun liittyen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos te-toimiston tapaamisessa noin vain ilmoitetaan että keskustelusi nauhoitetaan, se on peruste keskeyttää ko. tilaisuus. Kiellä nauhoittelut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"MUTTA niitä nauhoitteita ei saa mennä julkaisemaan"
        Julkaisemisen laillisuus riippuu ihan äänitteen sisällöstä. Julkaisussa kannattaa huomioida ainakin se ettei julkaistu äänite sisällä salaista tietoa tai kunnianloukkausta.

Minulla on syyskuussa 2024 tehty 8 min 20 s kestävä äänite puhelusta Kela johtoryhmän jäsenen kanssa joka ei sovi lasten eikä heikkohermoisten kuunneltavaksi. En välttämättä julkaise äänitettä ainakaan kokonaan mutta mutta parhaat aivopierut saatan julkaista ehkä tekstinä. Äänite jää todisteeksi noista aivopieruista.

Terveisin
        ®167-176
        Murrinperse Oy
        😁 😆 😅 😂 🤣

Kyse ei ole vain salaisesta tiedosta tai kunnianloukkauksesta, vaan lähinnä siitä, että myös viranomaisella on oikeus yksityiselämään.

Asia on epäilemättä vähän väliä oikeuslaitoksen selviteltävänä, eli mitä ja milloin saa nauhoittaa mitäkin.

Kyse on joka tapauksessa kansalaisen oikeusturvaan liittyvästä asiasta, kun taas julkisessa virassa olevan toiminta pitää kestää ns. päivänvaloa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse ei ole vain salaisesta tiedosta tai kunnianloukkauksesta, vaan lähinnä siitä, että myös viranomaisella on oikeus yksityiselämään.

Asia on epäilemättä vähän väliä oikeuslaitoksen selviteltävänä, eli mitä ja milloin saa nauhoittaa mitäkin.

Kyse on joka tapauksessa kansalaisen oikeusturvaan liittyvästä asiasta, kun taas julkisessa virassa olevan toiminta pitää kestää ns. päivänvaloa.

Eli työtön saa nauhoittaa työkkärin tädin kanssa käydyt puhelinkeskustelut - kertomatta siitä mitään työkkärin tädille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyse ei ole vain salaisesta tiedosta tai kunnianloukkauksesta, vaan lähinnä siitä, että myös viranomaisella on oikeus yksityiselämään."
        Pelkkä äänitys ei voi olla salaisen tiedon julkistamista eikä kunnianloukkaus. Vasta äänitteen julkaiseminen voi sitä olla. Viranomainen ei ole elävä olento joka syö ja paskoo vaan virkamies tekee niin ja on kyllä oikeutettu yksityiselämään mutta virka-asiat virka-aikana virkahuoneessa eivät ole yksityisasioita.
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L24
        RL 24:9§
        "Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.

Kunnianloukkauksena ei myöskään pidetä yleiseltä kannalta merkittävän asian käsittelemiseksi esitettyä ilmaisua, jos sen esittäminen, huomioon ottaen sen sisältö, toisten oikeudet ja muut olosuhteet, ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä."

Eli virkatoimia saa arvostella rajustikin kun pysyy totuudessa mutta esim. isosta perseestä tai pienistä tisseistä ei saa puhua vaikka ne olisi tottakin.

Terveisin
        ®167-176
        Murrinperse Oy
        😁 😆 😅 😂 🤣

• Anonyymi

Itse en ole tuota tilaisuuksien nauhoitusta nähnyt edes minkäänlaisena lupa-asiana että viranomaiselta pitäisi kysyä lupa, se lupa on joka tapauksessa olemassa riippumatta siitä mitä viranomainen sanoo, kun kyse on omien asioiden käsittelystä.

Tuo luvan kysyminen on enemmänkin eräänlainen kohteliaisuus asia, eli voi viranomaisellekin sen ihan avoimesti sanoa, ilman sen kummempaa negatiivista latausta, ja kun sanot nauhoittamisesta avoimesti, on ainakin 99% varmaa se, että viranomaisen käytös tulee olemaan selvästi hillitympää ja asiallisempaa, kuin silloin, jos ET sano että nauhoitat tilaisuuden.

Tokihan provokaatioita harkitsevilla ihmisillä on vähän eri tarkoitukset nauhoituksissa, itse nauhoitan tilaisuudet vain siksi että asia hoituu sujuvasti ja yleensä ei tarvitse sen enempää vaivaa uhrata ko. tilaisuuden takia jos olet hoitanut asiat siten että pidät omista oikeuksistasi kiinni ja varmistat vain sen että viranomainenkin on samalla aallonpituudella.

Se sama aallonpituus löytyy helpommin, kun viranomainenkin tietää että jutustelut menee nauhalle.

• Anonyymi

• Anonyymi

Ettei nyt pääsisi vain unohtumaan niin koko TE-toimisto on osa sitä Tempputyöllistämistä. Ei näillä "palveluilla" ole tarkoituskaan olla työttömien työllistymistä edistävää vaikutusta, eikä sitä myöskään olla koko historian aikana nähty, vaan ne ovat olemassa vain jotta saadaan maksaa palkkaa työttömyydellä tienaaville sosiopaatille tms häiriintyneille huonompiosaisten kyttäämisestä ja vainoamisesta.

Koko kuvio on selitetty tuossa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/18363672/puhutaanko-hetki-tempputyollistamisesta

Ja joo, kuten on jo moneen kertaan sanottu: nauhottakaa kaikki mahdollinen niin on sitten edes jotain todisteena. Sitä sadistista mielivaltaa jota tuo paskasakki harjoittaa on hankala edes uskoa todeksi ennen kuin joutuu sen uhriksi.

• Anonyymi

"TE-toimisto on osa sitä Tempputyöllistämistä. Ei näillä "palveluilla" ole tarkoituskaan olla työttömien työllistymistä edistävää vaikutusta, eikä sitä myöskään olla koko historian aikana nähty"

Tässä saattaa olla nyt kyse myös jossain määrin henkilökohtaisista kokemuksistakin, mutta todetaan tähän nyt lisäksi myös se, että TE-toimiston palvelut kuuluu juuri niihin toimiin, joita vaaditaan valtiolta mm. TSS-sopimuksessa työttömile järjestettäväksi, jotta työttömien lakiin perustuva oikeus vapaasti valita (työ, ammatti, elinkeino) toteutuisi täydellisesti.

Lukekaa nuo lait ja muutama oikeusasiamiehen lausunto, kyllä oivallatte nopeasti että se on valtio ja poliitikot jotka itse ovat tässä tehneet koko järjestelmän lähestulkoon täysin systemaattisesti LAINVASTAISEEN tilaan, kysymys on fasismista jota joka toinen aivoton poliitikko yrittää vimmaisesti omilla typerillä kannanotoillaan ja omilla typerillä lainsaäädäntöpyrkimyksillään saamaan Suomen oikeusjärjestelmään sisään.

Kokemuksia tämän systeemin toiminnasta on myös eri ajoilta, ei nämä palvelut ole suinkaa aina toimineet lainvastaisesti, ja muutos asiallisista palveluista kohti lainvastaista pakottamiskoneistoa on tapahtunut vuosien varrella pienin askelin, toki Sippilän hallitus otti jo vähän isompiakin askeleita ("joo kyllähän me mielellään kokeillaan näitä lainvastaisiakin toimia") eli kokeilut kelpasi hienosti.

Se mitä nyt työttömille jää tehtäväksi, lukekaa palstalta neuvot ja kuvailut siitä miten monella eri tavalla viranomainen yrittää painostaa tai suorastaan huijata asiakastaan, ja sitten pidätte tarkalleen huolen siitä että ITSE etenette tarkalleen niiden lakien mukaisesti, jossa taataan teille lakiin perustuva oikeus vapaasti valita työnne ja tämän lisäksi edellytätte että myös viranomainen hoitaa oman lakiin perustuvan velvollisuutensa eli sen että työttömille tarkoitetut toimet tehdään tarkalleen niin että teidän lakiin perustuva oikeus vapauteen valita toteutuu täydellisesti.

Edes karenssin olemassaolo ei oikein ole toimiva juttu, koska sitä ennen pitäisi tapahtua ensin työttömän toimesta vapaaehtoinen valinta, ja tietenkään mitään vapaaehtoisesti valittuja karensseja ei ainakaan 99,9% väestä tule valitsemaan itselleen.

Suunnitelmien tarkistamiseen on lakiin perustuva oikeus, varmistakaa se että suunnitelmissa ei lue mitään sellaista, mikä ei käytännössä toteuta teidän lakiin perustuvaa vapaata valintaa, ja toisaalta myöskään mitään sellaista, mikä ei edes pidä paikkaansa, esim. tyypillisesti sosiaalipalvelujen aloittelut vaikka mitään sosiaalipalvelujen tarvetta ei edes ole.

Tätä systeemiä kohtaan - ja erityisesti sen luoneita typeryksiä kohtaan - voi kokea ainoastaan myötähäpeää, miten ihmeessä on voitu pyyhkäistä lailla takapuolta niinkuin nyt on Suomessa tehty jo pitkään työvoimapoliittisten palveluiden parissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"TE-toimisto on osa sitä Tempputyöllistämistä. Ei näillä "palveluilla" ole tarkoituskaan olla työttömien työllistymistä edistävää vaikutusta, eikä sitä myöskään olla koko historian aikana nähty"

Tässä saattaa olla nyt kyse myös jossain määrin henkilökohtaisista kokemuksistakin, mutta todetaan tähän nyt lisäksi myös se, että TE-toimiston palvelut kuuluu juuri niihin toimiin, joita vaaditaan valtiolta mm. TSS-sopimuksessa työttömile järjestettäväksi, jotta työttömien lakiin perustuva oikeus vapaasti valita (työ, ammatti, elinkeino) toteutuisi täydellisesti.

Lukekaa nuo lait ja muutama oikeusasiamiehen lausunto, kyllä oivallatte nopeasti että se on valtio ja poliitikot jotka itse ovat tässä tehneet koko järjestelmän lähestulkoon täysin systemaattisesti LAINVASTAISEEN tilaan, kysymys on fasismista jota joka toinen aivoton poliitikko yrittää vimmaisesti omilla typerillä kannanotoillaan ja omilla typerillä lainsaäädäntöpyrkimyksillään saamaan Suomen oikeusjärjestelmään sisään.

Kokemuksia tämän systeemin toiminnasta on myös eri ajoilta, ei nämä palvelut ole suinkaa aina toimineet lainvastaisesti, ja muutos asiallisista palveluista kohti lainvastaista pakottamiskoneistoa on tapahtunut vuosien varrella pienin askelin, toki Sippilän hallitus otti jo vähän isompiakin askeleita ("joo kyllähän me mielellään kokeillaan näitä lainvastaisiakin toimia") eli kokeilut kelpasi hienosti.

Se mitä nyt työttömille jää tehtäväksi, lukekaa palstalta neuvot ja kuvailut siitä miten monella eri tavalla viranomainen yrittää painostaa tai suorastaan huijata asiakastaan, ja sitten pidätte tarkalleen huolen siitä että ITSE etenette tarkalleen niiden lakien mukaisesti, jossa taataan teille lakiin perustuva oikeus vapaasti valita työnne ja tämän lisäksi edellytätte että myös viranomainen hoitaa oman lakiin perustuvan velvollisuutensa eli sen että työttömille tarkoitetut toimet tehdään tarkalleen niin että teidän lakiin perustuva oikeus vapauteen valita toteutuu täydellisesti.

Edes karenssin olemassaolo ei oikein ole toimiva juttu, koska sitä ennen pitäisi tapahtua ensin työttömän toimesta vapaaehtoinen valinta, ja tietenkään mitään vapaaehtoisesti valittuja karensseja ei ainakaan 99,9% väestä tule valitsemaan itselleen.

Suunnitelmien tarkistamiseen on lakiin perustuva oikeus, varmistakaa se että suunnitelmissa ei lue mitään sellaista, mikä ei käytännössä toteuta teidän lakiin perustuvaa vapaata valintaa, ja toisaalta myöskään mitään sellaista, mikä ei edes pidä paikkaansa, esim. tyypillisesti sosiaalipalvelujen aloittelut vaikka mitään sosiaalipalvelujen tarvetta ei edes ole.

Tätä systeemiä kohtaan - ja erityisesti sen luoneita typeryksiä kohtaan - voi kokea ainoastaan myötähäpeää, miten ihmeessä on voitu pyyhkäistä lailla takapuolta niinkuin nyt on Suomessa tehty jo pitkään työvoimapoliittisten palveluiden parissa.

Kysymys on myös aivan mahdottoman valtavasta taloudellisesta vahingosta niin suomalaisia työttömiä kuin myöskin Suomen valtiota kohtaan, kas kun tässä tehdään käytännössä vakuutuspetosta työttömien etujen vastaisesti, työttömyyskorvauksethan perustuu vakuutttamiseen, mutta petoksen yhteydessä työttömiltä poistetaan ne rahat ja laitetaankin lasku maksettavaksi sosiaalihuollon puolelta.

Sosiaalihuolto siis joutuu maksamaan sen osan, mikä olisi kuulunut teille työttömyyskorvauksena.

Tämä systeemi myös pyrkii täysin järjestelmällisesti varmistamaan sen, että mitään työpaikkoihin tarvittavaa rahaa ei saada aikaan, ei työtä voida tehdä ilman että löytyy myös palkka. Ne tarvittavat rahat on jaeltu varakkaiden taskuihin, työmarkkinajohtajille, poliitikoille ja ylimääräisiksi osingoiksi elinkeinoelämään.

Siis käytännössä, ihan täysin järjestelmällisesti putsataan suomalaisten taskuja, ja tämän lopputulos ei voi olla muuta kuin massiivinen lama ja epäluottamus, kaikki vain siksi, että johtaja toisensa jälkeen on mennyt osallistumaan tähän rahojen ja varallisuuden putsaamiseen omiin taskuihinsa täysin ilman mitään vastiketta. Ay-liikekin vain nostaa omia palkkojaan ostovoiman perusteella, mutta asiassa jätetään täysin järjestelmällisesti huomiotta myös se että heidänkin työn on mentävä kaupaksi myös rajat ylittävässä kaupassa, eli laskua siirretään koko ajan entistä enemmän valtiolle, ja tämän oheen rakennellaan sosiaaliturvaan mekanismeja jolla saataisiin putsattua sosiaaliturvan varaan työnnettyjen suomalaisten varallisuus, eläkkeet, perinnöt, sosiaaliturva, palvelut, ja kaikki muukin. Kaikki tuo raha jaellaan aina vain kasvavina etuina hyväosaisille päättäjille, kunnes koko systeemi on ajanut täydellisesti päin seinää, siinä vaiheessa luultavasti vuorineuvokset siirtyvät rahoinensa halpamaihin, jo pitkään suunnitellun talouden putsaamisen lopuksi.

Niin vain tuli Suomesta tällainen maa, että ei edes suomalaista työtä suostuta pitämään sellaisessa asemassa että jokainen voisi omaa työtänsä kannattavasti myydä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, paitsi että niin kauan kuin työttömyys on rakenteellista, työttömien ammatinvalinnan vapaus ei toteudu. Ja niin kauan kuin työttömyys on kaupallistettu, siihen ei tietysti asiasta päättävien mielestä kannata puuttua. Mitä siitäkin nyt tulisi jos joku työttömyydellä tienaava hyvä veli tienaisi vähemmän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys on myös aivan mahdottoman valtavasta taloudellisesta vahingosta niin suomalaisia työttömiä kuin myöskin Suomen valtiota kohtaan, kas kun tässä tehdään käytännössä vakuutuspetosta työttömien etujen vastaisesti, työttömyyskorvauksethan perustuu vakuutttamiseen, mutta petoksen yhteydessä työttömiltä poistetaan ne rahat ja laitetaankin lasku maksettavaksi sosiaalihuollon puolelta.

Sosiaalihuolto siis joutuu maksamaan sen osan, mikä olisi kuulunut teille työttömyyskorvauksena.

Tämä systeemi myös pyrkii täysin järjestelmällisesti varmistamaan sen, että mitään työpaikkoihin tarvittavaa rahaa ei saada aikaan, ei työtä voida tehdä ilman että löytyy myös palkka. Ne tarvittavat rahat on jaeltu varakkaiden taskuihin, työmarkkinajohtajille, poliitikoille ja ylimääräisiksi osingoiksi elinkeinoelämään.

Siis käytännössä, ihan täysin järjestelmällisesti putsataan suomalaisten taskuja, ja tämän lopputulos ei voi olla muuta kuin massiivinen lama ja epäluottamus, kaikki vain siksi, että johtaja toisensa jälkeen on mennyt osallistumaan tähän rahojen ja varallisuuden putsaamiseen omiin taskuihinsa täysin ilman mitään vastiketta. Ay-liikekin vain nostaa omia palkkojaan ostovoiman perusteella, mutta asiassa jätetään täysin järjestelmällisesti huomiotta myös se että heidänkin työn on mentävä kaupaksi myös rajat ylittävässä kaupassa, eli laskua siirretään koko ajan entistä enemmän valtiolle, ja tämän oheen rakennellaan sosiaaliturvaan mekanismeja jolla saataisiin putsattua sosiaaliturvan varaan työnnettyjen suomalaisten varallisuus, eläkkeet, perinnöt, sosiaaliturva, palvelut, ja kaikki muukin. Kaikki tuo raha jaellaan aina vain kasvavina etuina hyväosaisille päättäjille, kunnes koko systeemi on ajanut täydellisesti päin seinää, siinä vaiheessa luultavasti vuorineuvokset siirtyvät rahoinensa halpamaihin, jo pitkään suunnitellun talouden putsaamisen lopuksi.

Niin vain tuli Suomesta tällainen maa, että ei edes suomalaista työtä suostuta pitämään sellaisessa asemassa että jokainen voisi omaa työtänsä kannattavasti myydä.

"Sosiaalihuolto siis joutuu maksamaan sen osan, mikä olisi kuulunut teille työttömyyskorvauksena."

Sosiaalihuolto = toimeentulotuki, joka on tuki josta KELA voi näköjään kusettaa puhtaalla mielivalla kuinka paljon tahansa, vaikkei lakisääteinen oikeus perustoimeentuloon toteutuisi ennestäänkään. Sossusta taas saat yhden sänkyn per elämä ja hyvässä tapauksessa joku lasten harrastuksista maksetaan joskus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, paitsi että niin kauan kuin työttömyys on rakenteellista, työttömien ammatinvalinnan vapaus ei toteudu. Ja niin kauan kuin työttömyys on kaupallistettu, siihen ei tietysti asiasta päättävien mielestä kannata puuttua. Mitä siitäkin nyt tulisi jos joku työttömyydellä tienaava hyvä veli tienaisi vähemmän?

"niin kauan kuin työttömyys on rakenteellista, työttömien ammatinvalinnan vapaus ei toteudu"

Poliitikot ohjaavat päätöksillään, paljonko on rakenteellista työttömyyttä.

Työttömyys on poliittisella ohjauksella AINA liian suuri, syy siihen perustuu elinkeinoelämän mielihaluihin, eli siihen, miten kansalaisille kuuluvia lakiin perustuvia oikeuksia yritetään estää toteutumasta, jotta saataisiin pakkotyövoimaa elinkeinoelämälle.

Pakkotyövoimaa ei tietenkään virallisesti ole, vaan siinä käytetään peitesanana työvoimapoliittisia "palveluita", jopa itse herra EK toimitusjohtaja Jyri Häkämies on tv-haastattelussakin todennut naama virnuillen kuinka ay-liikkeen neuvottelutulosten jälkeen tarvitaan lisää "palveluita" tmv.

Suomessa puhutaan pakkotyöstä peitesanoilla.

Kun Suomessa on pakkotyötä missään muodossaan, silloin ei koko lakiin perustuva oikeus vapauteen valita työnsä toteudu todennäköisesti missään tavallisen kansan joukossa.

Ongelma on valtava, koska kysymys on myös markkinoiden toiminnasta (tai toimimattomuudesta), eli eihän Suomi voi sillä tavalla pärjätä että yritetään evätä kaikin keinoin kansan päätösvalta ja tilalle yritetään saada väkisin jokin sosialistinen suunnitelmatalous jonka perusteella kaikki tekisi lopulta työtä ilman palkkaa ja ilman mitään neuvotteluja ehdoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"niin kauan kuin työttömyys on rakenteellista, työttömien ammatinvalinnan vapaus ei toteudu"

Poliitikot ohjaavat päätöksillään, paljonko on rakenteellista työttömyyttä.

Työttömyys on poliittisella ohjauksella AINA liian suuri, syy siihen perustuu elinkeinoelämän mielihaluihin, eli siihen, miten kansalaisille kuuluvia lakiin perustuvia oikeuksia yritetään estää toteutumasta, jotta saataisiin pakkotyövoimaa elinkeinoelämälle.

Pakkotyövoimaa ei tietenkään virallisesti ole, vaan siinä käytetään peitesanana työvoimapoliittisia "palveluita", jopa itse herra EK toimitusjohtaja Jyri Häkämies on tv-haastattelussakin todennut naama virnuillen kuinka ay-liikkeen neuvottelutulosten jälkeen tarvitaan lisää "palveluita" tmv.

Suomessa puhutaan pakkotyöstä peitesanoilla.

Kun Suomessa on pakkotyötä missään muodossaan, silloin ei koko lakiin perustuva oikeus vapauteen valita työnsä toteudu todennäköisesti missään tavallisen kansan joukossa.

Ongelma on valtava, koska kysymys on myös markkinoiden toiminnasta (tai toimimattomuudesta), eli eihän Suomi voi sillä tavalla pärjätä että yritetään evätä kaikin keinoin kansan päätösvalta ja tilalle yritetään saada väkisin jokin sosialistinen suunnitelmatalous jonka perusteella kaikki tekisi lopulta työtä ilman palkkaa ja ilman mitään neuvotteluja ehdoista.

Totta joka sana, paitsi en allekirjoita näkemystäsi sosialismista. Yhteiskuntajärjestelmä joka käyttää orjatyövoimaa on oman käsitykseni mukaan pikemminkin diktatuuri. Mutta joo, ehkä se menee pilkun nussimiseksi.

Tempputyöllistämisestä kiinnostuneet ovat selvittäneet tätä taloudellistakin puolta ihan sinne EK:n asti. MOT:n dokkarista kävi aikanaan ilmi että työttömyydellä tienasi silloin eniten Spring House Oy. Sen omistaa Staff Point konserni, jonka johdosta löytyy täti nimeltä Anu Ahokas. Yhteys EK:n ei voisi olla juuri selvempi.

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/ylen-mot-yksityiset-valmennusfirmat-takovat-huipputulosta-tempputyollistamisen-avulla/

https://fi.wikipedia.org/wiki/Anu_Ahokas

Kun tutkitaan kyseisen puljun talouspuolta, nähdään muutama mielenkiintoinen seikka.

https://www.finder.fi/Koulutukset+ja+koulutuspalvelut/Spring+House+Oy/Helsinki/yhteystiedot/436101#rekisteroinnit

Spring House Oy:n liikevaihto oli 14,61 miljoonaa euroa vuonna 2023, mikä oli 60,6 % kasvu edellisestä vuodesta. Yhtiön operatiivinen tulos oli 6,5 %, ja se työllisti 237 henkilöä, mikä oli 37 % kasvu edellisestä vuodesta. Nämä luvut viittaavat nopeaan kasvuun ja laajentumiseen "Piirileikki" -teollisuudessa. On kohtuullista olettaa, että suurin osa tähän yritykseen ohjatuista varoista tulee veronmaksajien taskuista, sillä yritys näyttää myyvän palvelujaan pääasiassa valtiolle ja kunnille. Tämä tarkoittaa, että merkittävä liikevaihdon kasvu rahoitetaan käytännössä julkisilla varoilla, mikä herättää lisää kysymyksiä veronmaksajien varojen käytöstä ja näiden palvelujen todellisesta arvosta. Kun tarkastellaan näitä tietoja hyväksikäytön ja ihmisoikeusloukkauksien kontekstissa, nousee esiin useita huolestuttavia seikkoja:

- merkittävä liikevaihdon kasvu voisi viitata siihen, että yritys hyötyy huomattavasti nykyisestä työllisyysjärjestelmästä työttömien ja veronmaksajien kustannuksella

- suhteellisen alhainen voittomarginaali huolimatta korkeasta liikevaihdosta saattaa viitata siihen, että voittoja piilotetaan erilaisiin kuluihin tai siirretään muualle, mikä on erityisen huolestuttavaa kun rahoitus on julkista

- työntekijöiden määrän nopea kasvu viittaa siihen, että yhä useammat ihmiset osallistuvat näihin epäeettisiin käytäntöihin mahdollisesti tietämättään

- korkea liikevaihto per työntekijä (noin 61 600 euroa) herättää kysymyksiä yrityksen toimintojen todellisesta luonteesta ja tarjottujen palvelujen tehokkuudesta, kun otetaan huomioon työttömyysasteen jatkuva nousu riippumatta siitä kuinka paljon rahaa tähän kusetukseen pumpataan

- veronmaksajien rahan käyttäminen järjestelmän rahoittamiseen joka hyväksikäyttää työttömiä, luo häiritsevän kierteen, jossa kansalaiset maksavat käytännössä palveluista, jotka vahingoittavat yhteiskunnan haavoittuvimpia jäseniä

- mitä ahtaammalle työttömät ajetaan, sitä enemmän ylin porras tienaa Tempputyöllistämisellä / Piirileikkibisneksellä

Nämä taloudelliset indikaattorit tarkasteltuna systeemaattisen hyväksikäytön ja julkisten varojen käytön näkökulmasta antavat kuvan nopeasti kasvavasta toimialasta, joka hyötyy työttömien kurjuudesta, ja joka maksetaan veronmaksajan pussista. Tämä herättää tietysti aika vakavia kysymyksiä julkisten resurssien kohdentamisesta, tällaisen yksityisesti hoidettavan julkisrahoitteisen työllistämispalvelun vastuullisuudesta, puhumattakaan työttömien ihmisoikeuksista joiden polkemiseen koko järjestelmä perustuu.

Tässä vaiheessa on hankala puhua mistään järjestelmän epäonnistumisesta tai vahingosta. Kyse on systemaattisesta ihmisoikeusrikosten kaupallistamisesta ja oikeistolaisille tyypillisestä "huonompien" ihmisten kurjuuttamisesta, jolloin on tietysti hankala puhua enää mistään hyvinvointivaltiosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta joka sana, paitsi en allekirjoita näkemystäsi sosialismista. Yhteiskuntajärjestelmä joka käyttää orjatyövoimaa on oman käsitykseni mukaan pikemminkin diktatuuri. Mutta joo, ehkä se menee pilkun nussimiseksi.

Tempputyöllistämisestä kiinnostuneet ovat selvittäneet tätä taloudellistakin puolta ihan sinne EK:n asti. MOT:n dokkarista kävi aikanaan ilmi että työttömyydellä tienasi silloin eniten Spring House Oy. Sen omistaa Staff Point konserni, jonka johdosta löytyy täti nimeltä Anu Ahokas. Yhteys EK:n ei voisi olla juuri selvempi.

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/ylen-mot-yksityiset-valmennusfirmat-takovat-huipputulosta-tempputyollistamisen-avulla/

https://fi.wikipedia.org/wiki/Anu_Ahokas

Kun tutkitaan kyseisen puljun talouspuolta, nähdään muutama mielenkiintoinen seikka.

https://www.finder.fi/Koulutukset ja koulutuspalvelut/Spring House Oy/Helsinki/yhteystiedot/436101#rekisteroinnit

Spring House Oy:n liikevaihto oli 14,61 miljoonaa euroa vuonna 2023, mikä oli 60,6 % kasvu edellisestä vuodesta. Yhtiön operatiivinen tulos oli 6,5 %, ja se työllisti 237 henkilöä, mikä oli 37 % kasvu edellisestä vuodesta. Nämä luvut viittaavat nopeaan kasvuun ja laajentumiseen "Piirileikki" -teollisuudessa. On kohtuullista olettaa, että suurin osa tähän yritykseen ohjatuista varoista tulee veronmaksajien taskuista, sillä yritys näyttää myyvän palvelujaan pääasiassa valtiolle ja kunnille. Tämä tarkoittaa, että merkittävä liikevaihdon kasvu rahoitetaan käytännössä julkisilla varoilla, mikä herättää lisää kysymyksiä veronmaksajien varojen käytöstä ja näiden palvelujen todellisesta arvosta. Kun tarkastellaan näitä tietoja hyväksikäytön ja ihmisoikeusloukkauksien kontekstissa, nousee esiin useita huolestuttavia seikkoja:

- merkittävä liikevaihdon kasvu voisi viitata siihen, että yritys hyötyy huomattavasti nykyisestä työllisyysjärjestelmästä työttömien ja veronmaksajien kustannuksella

- suhteellisen alhainen voittomarginaali huolimatta korkeasta liikevaihdosta saattaa viitata siihen, että voittoja piilotetaan erilaisiin kuluihin tai siirretään muualle, mikä on erityisen huolestuttavaa kun rahoitus on julkista

- työntekijöiden määrän nopea kasvu viittaa siihen, että yhä useammat ihmiset osallistuvat näihin epäeettisiin käytäntöihin mahdollisesti tietämättään

- korkea liikevaihto per työntekijä (noin 61 600 euroa) herättää kysymyksiä yrityksen toimintojen todellisesta luonteesta ja tarjottujen palvelujen tehokkuudesta, kun otetaan huomioon työttömyysasteen jatkuva nousu riippumatta siitä kuinka paljon rahaa tähän kusetukseen pumpataan

- veronmaksajien rahan käyttäminen järjestelmän rahoittamiseen joka hyväksikäyttää työttömiä, luo häiritsevän kierteen, jossa kansalaiset maksavat käytännössä palveluista, jotka vahingoittavat yhteiskunnan haavoittuvimpia jäseniä

- mitä ahtaammalle työttömät ajetaan, sitä enemmän ylin porras tienaa Tempputyöllistämisellä / Piirileikkibisneksellä

Nämä taloudelliset indikaattorit tarkasteltuna systeemaattisen hyväksikäytön ja julkisten varojen käytön näkökulmasta antavat kuvan nopeasti kasvavasta toimialasta, joka hyötyy työttömien kurjuudesta, ja joka maksetaan veronmaksajan pussista. Tämä herättää tietysti aika vakavia kysymyksiä julkisten resurssien kohdentamisesta, tällaisen yksityisesti hoidettavan julkisrahoitteisen työllistämispalvelun vastuullisuudesta, puhumattakaan työttömien ihmisoikeuksista joiden polkemiseen koko järjestelmä perustuu.

Tässä vaiheessa on hankala puhua mistään järjestelmän epäonnistumisesta tai vahingosta. Kyse on systemaattisesta ihmisoikeusrikosten kaupallistamisesta ja oikeistolaisille tyypillisestä "huonompien" ihmisten kurjuuttamisesta, jolloin on tietysti hankala puhua enää mistään hyvinvointivaltiosta.

Ja kyse on vain siitä, että avoimia työpaikkoja on liian vähän suhteessa työttömiin.

Näemmä tarkoituksella. Rahat tiettyjen "firmojen" taskuihin.

Tai työt pitäisi jakaa tasaisemmin, mikä tarkoittaisi taas pienempiä palkkoja, johon ei varmaan suostuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kyse on vain siitä, että avoimia työpaikkoja on liian vähän suhteessa työttömiin.

Tai työt pitäisi jakaa tasaisemmin, mikä tarkoittaisi taas pienempiä palkkoja, johon ei varmaan suostuta.

Oikea vastaus on mielestäni pikemminkin perustulo, jota ei tietysti tulla näkemään tasan niin kauan kuin asiasta päättää ihmisoikeusrikokset kaupallistanut paskasakki. Tosiasia on se että tekoäly tulee hävittämään ties kuinka paljon olemassaolevista työpaikoista. Siinä vaiheessa kun lähdetään korvaamaan koko tyhjänpäiväistä byrokraattista koneistoa nähdään viimeistään ettei tyhjänpäiväistä kannata korvata. Ja se on syy sille miksi maata johtava mafia sekä lisää työttömien kurjuutta, että tulee parhaansa mukaan jarruttamaan kehitystä, mikäli kansa vain sallii sen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse on lähinnä siitä, että työttömyys Suomessa ei ole mikään markkinoiden toiminnan tai kansalaisten omien valintojen seurauksena tapahtuva lopputulos, vaan se on nimenomaan valtion ohjaamistoimien (ja EK:lta tulevien komentojen) seuraus. Työttömyys siis kasvatetaan systemaattisesti siten että ay-liike alkaa jakamaan itselleen perusteettomia palkankorotuksia ja samalla EK jakelee itselleen perusteettomia lisäosinkoja ja muuta hyvää, hallituksen kavereita unohtamatta - ja KAIKKI tuo raha on pois meidän muiden työpaikkojen rahoituksesta.

Kuvioon kuuluu myös selkeästi se että kaikki riskit siirretään samalla myös työttömille, kun esim. investoinnit ajetaan tarkoituksellisesti alas, ja jokaikinen em. valtaryhmistä odottelevat sitä että työttömät ilmaisella työllään toisi kaikki talouskasvut ja miljoonatulot ja työpaikkojen rahoitukset yms.

Täysin järjestelmällistä toimintaa Suomen etujen vastaisesti, ay-liikkeeltä ja elinkeinoelämältä se on lainmukaista toimintaa, MUTTA JOS EDUSKUNTA OSALLISTUU tuohon niin siinä on sitten jo lainvastaisuudet mukana koska eduskunnalla on lakiin perustuvia vastuita varmistaa se että em. rahoitukset palautuu takaisin tarvittaviin työpaikkoihin.

Tätä samaa idiotismia harjoitetaan toki monessa muussakin maassa, kysehän on lähinnä elinkeinoelämän käyttämästä "tehostamis"-toiminnasta, mutta kun sen kääntöpuoli on sitten suomalaisen työn kannattavuuden/tuottavuuden järjestelmällinen aleneminen ja lopulta massatyöttömyys, se on syy miksi eduskunnan on väistämättä tehtävä täysin vastakkaisia päätöksiä kuin mitä ay-liike ja elinkeinoelämä tekee.

Siinä missä ay-liikkeen ja elinkeinoelämän päätöksillä vähennetään koko ajan työpaikkoja, on eduskunnan tehtävä päätöksiä täysin päinvastaiseen suuntaan, ja välineitä eduskunnalla tähän tehtävään on aivan riittävästi mm. oikeus verottaa ja oikeus säätää lakeja noin ensi alkuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse on lähinnä siitä, että työttömyys Suomessa ei ole mikään markkinoiden toiminnan tai kansalaisten omien valintojen seurauksena tapahtuva lopputulos, vaan se on nimenomaan valtion ohjaamistoimien (ja EK:lta tulevien komentojen) seuraus. Työttömyys siis kasvatetaan systemaattisesti siten että ay-liike alkaa jakamaan itselleen perusteettomia palkankorotuksia ja samalla EK jakelee itselleen perusteettomia lisäosinkoja ja muuta hyvää, hallituksen kavereita unohtamatta - ja KAIKKI tuo raha on pois meidän muiden työpaikkojen rahoituksesta.

Kuvioon kuuluu myös selkeästi se että kaikki riskit siirretään samalla myös työttömille, kun esim. investoinnit ajetaan tarkoituksellisesti alas, ja jokaikinen em. valtaryhmistä odottelevat sitä että työttömät ilmaisella työllään toisi kaikki talouskasvut ja miljoonatulot ja työpaikkojen rahoitukset yms.

Täysin järjestelmällistä toimintaa Suomen etujen vastaisesti, ay-liikkeeltä ja elinkeinoelämältä se on lainmukaista toimintaa, MUTTA JOS EDUSKUNTA OSALLISTUU tuohon niin siinä on sitten jo lainvastaisuudet mukana koska eduskunnalla on lakiin perustuvia vastuita varmistaa se että em. rahoitukset palautuu takaisin tarvittaviin työpaikkoihin.

Tätä samaa idiotismia harjoitetaan toki monessa muussakin maassa, kysehän on lähinnä elinkeinoelämän käyttämästä "tehostamis"-toiminnasta, mutta kun sen kääntöpuoli on sitten suomalaisen työn kannattavuuden/tuottavuuden järjestelmällinen aleneminen ja lopulta massatyöttömyys, se on syy miksi eduskunnan on väistämättä tehtävä täysin vastakkaisia päätöksiä kuin mitä ay-liike ja elinkeinoelämä tekee.

Siinä missä ay-liikkeen ja elinkeinoelämän päätöksillä vähennetään koko ajan työpaikkoja, on eduskunnan tehtävä päätöksiä täysin päinvastaiseen suuntaan, ja välineitä eduskunnalla tähän tehtävään on aivan riittävästi mm. oikeus verottaa ja oikeus säätää lakeja noin ensi alkuun.

"ay-liikkeeltä ja elinkeinoelämältä se on lainmukaista toimintaa, MUTTA JOS EDUSKUNTA OSALLISTUU tuohon niin siinä on sitten jo lainvastaisuudet mukana koska eduskunnalla on lakiin perustuvia vastuita varmistaa se että em. rahoitukset palautuu takaisin tarvittaviin työpaikkoihin."

Niin no, edellämainitut ihmisoikeusrikokset on kuitenkin suoraan kielletty EU-laissa, vaikkei sitä tässä maassa noudatetakaan. Eduskunnan osallistuminen tähän kertoo tietysti rakenteellisesta korruptiosta, joka on myös kielletty laissa ja joka on suoraan ristiriidassa Perustuslain 22§ kanssa. Sen mukaan julkisen vallan on turvattava perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien toteutuminen, mikä sisältää myös sosiaalisen turvallisuuden ja perusturvan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"ay-liikkeeltä ja elinkeinoelämältä se on lainmukaista toimintaa, MUTTA JOS EDUSKUNTA OSALLISTUU tuohon niin siinä on sitten jo lainvastaisuudet mukana koska eduskunnalla on lakiin perustuvia vastuita varmistaa se että em. rahoitukset palautuu takaisin tarvittaviin työpaikkoihin."

Niin no, edellämainitut ihmisoikeusrikokset on kuitenkin suoraan kielletty EU-laissa, vaikkei sitä tässä maassa noudatetakaan. Eduskunnan osallistuminen tähän kertoo tietysti rakenteellisesta korruptiosta, joka on myös kielletty laissa ja joka on suoraan ristiriidassa Perustuslain 22§ kanssa. Sen mukaan julkisen vallan on turvattava perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien toteutuminen, mikä sisältää myös sosiaalisen turvallisuuden ja perusturvan.

Kyse on myös ja etenkin semantiikasta, eli siitä, että poliitikot käyttävät lainvastaisten toimien edistämiseen erilaisia peitesanoja.

Tämä peitesanojen käyttökin kv-sopimusten vastaisen toiminnan edistämiseen kielletään mm. TSS-sopimuksessa, en tosin muista artiklan kohtaa, tarkistan joskus myöhemmin.

Aika kalliiksi käy tämä temppuilu, joutuu ehkä sitten nostamaan palkkapyynnöt niin korkealle että miljoona ei enää riitäkään vuosipalkaksi. Jos ei kelpaa minun hinnat niin sitten antaa heittää.

• Anonyymi

Ja tätä toimintaa köyhtyvä Suomen valtio rahoittaa avokätisesti.

Olisiko tutkimuksen paikka?

Paljonko kaikki oikeasti maksaa kanteluina, oikaisuvaatimuksina, virheellisinä päätöksinä, korjattavina päätöksinä, valituksina esihenkilöille, muutospyyntöinä Kelaan, korjauspyyntöinä, jne. jne. ja ennen kaikkea inhillisenä kärsimyksenä ja taloudellisena ahdinkona.

Kaikki vie jonkun työaikaa - turhaan, kun voisi vain toimia asiallisesti ja lain mukaan. Ilmeisesti palkan tulospalkkiot ohjaavat jotkut käyttämään kaikki keinot ihmisten pakottamiseksi sinne, mistä työkkärissä saa palkkaan tulospalkkion eli jopa 45% korotuksen palkkaan.

• Anonyymi

Onko noista tulospalkkioista luotettavampaa tietoa kuin tämän palstan kommentit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko noista tulospalkkioista luotettavampaa tietoa kuin tämän palstan kommentit?

Virkamiesten palkkatiedot ovat julkisia lain viranomaisten toiminnan julkisuudesta perusteella. Jos haluat tietää jonkun/joidenkin tai vaikka esim. jonkun TE-toimiston virkamiesten palkat niin tee julkisuuslain mukainen tietopyyntö. Sinun ei tarvitse perustella sitä miksi haluat pyytämäsi tiedot eikä edes kertoa kuka olet.

Tiedot voi pyytää esim. sähköpostilla. Varaudu ankaraan änkyröintiin.

Tuolta löytyy useita esimerkkejä tietopyynnöistä ja etenkin ankarasta änkyröinnistä.

Terveisin
        ®167-176
        Murrinperse Oy
        😁 😆 😅 😂 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Virkamiesten palkkatiedot ovat julkisia lain viranomaisten toiminnan julkisuudesta perusteella. Jos haluat tietää jonkun/joidenkin tai vaikka esim. jonkun TE-toimiston virkamiesten palkat niin tee julkisuuslain mukainen tietopyyntö. Sinun ei tarvitse perustella sitä miksi haluat pyytämäsi tiedot eikä edes kertoa kuka olet.

Tiedot voi pyytää esim. sähköpostilla. Varaudu ankaraan änkyröintiin.

Terveisin
        ®167-176
        Murrinperse Oy
        😁 😆 😅 😂 🤣

En minä peruspalkasta ole kiinnostunut vaan noista satumaisista tulospalkkioista. Älä vastaa asian vierestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä peruspalkasta ole kiinnostunut vaan noista satumaisista tulospalkkioista. Älä vastaa asian vierestä.

Ne tulospalkkiotkin ovat julkista tietoa ja ovat usein nimellä palkan henkilökohtainen osa tms (=TaiMutaSontaa)

https://onnellinen-maa.webnode.fi/palkat/

Terveisin
        ®167-176
        Murrinperse Oy
        😁 😆 😅 😂 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne tulospalkkiotkin ovat julkista tietoa ja ovat usein nimellä palkan henkilökohtainen osa tms (=TaiMutaSontaa)

Terveisin
        ®167-176
        Murrinperse Oy
        😁 😆 😅 😂 🤣

"Onko noista tulospalkkioista luotettavampaa tietoa kuin tämän palstan kommentit?"

Kopioitu suoraan työkkärin työpaikkailmoituksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Onko noista tulospalkkioista luotettavampaa tietoa kuin tämän palstan kommentit?"

Kopioitu suoraan työkkärin työpaikkailmoituksesta.

Palkkatiedot: ELY-keskuksissa ja KEHA-keskuksessa on käytössä tehtävien vaativuuteen ja henkilökohtaiseen työsuoritukseen perustuva palkkausjärjestelmä. Henkilökohtaisen palkanosan määrä on 5 - 45% tehtäväkohtaisesta palkasta. Haettavana oleva tehtävä sijoittuu palkkausjärjestelmässä vaativuustasolle E11 (4108,86 euroa). Tyypillinen uuden henkilön suoriutumiseen perustuva palkanosa on 5 - 17,5 % vaativuuteen perustuvasta palkanosasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palkkatiedot: ELY-keskuksissa ja KEHA-keskuksessa on käytössä tehtävien vaativuuteen ja henkilökohtaiseen työsuoritukseen perustuva palkkausjärjestelmä. Henkilökohtaisen palkanosan määrä on 5 - 45% tehtäväkohtaisesta palkasta. Haettavana oleva tehtävä sijoittuu palkkausjärjestelmässä vaativuustasolle E11 (4108,86 euroa). Tyypillinen uuden henkilön suoriutumiseen perustuva palkanosa on 5 - 17,5 % vaativuuteen perustuvasta palkanosasta.

valtiolle(piste)fi löytyy noita työpaikkailmoituksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

valtiolle(piste)fi löytyy noita työpaikkailmoituksia.

"Tehtävien menestyksellistä hoitamista tukevat vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutaidot,..." Mikä vitsi!

On niitäkin, jotka osaa työnsä. Jotkut olisivat saaneet heti potkut yksityisessä yrityksessä omilla asiakaspalvelutaidoillaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terveisin
        ®167-176
        Murrinperse Oy
        😁 😆 😅 😂 🤣

Tulospalkkioiden suuruus on sinällään oma asiansa, mutta varsinkin TE-toimiston toiminnan kyseessä ollen, erittäin paljon palkkion suuruutta merkittävämpi asia on se, MILLÄ tavoilla te-toimiston viranomainen nuo tulospalkkionsa hankkii.

Jos kyse on lainvastaisesta toiminnasta, silloin valtio maksaa viranomaiselle bonuksia siitä että viranomainen toimii lainvastaisesti, ja se laittaa valtionkin osalliseksi ko. rikollisuuteen.

• Anonyymi

Syutä persuja ja kokoomusta.

• Anonyymi

U.oste ämpärit aktivointiin muu ei auta.

• Anonyymi

Tuore sianpaska ämpäreittäin ulkoisesti päälle heitettynä on parasta lääkettä änkyröivälle virkanilkille

• Anonyymi

Tampereella ei tunnu mikään toimivan, on hullua pitää ihmisiä työttömänä, Kela on velvollinen elättämään ihmiset niin kauan kuin tämä pelleily jatkuu!

• Anonyymi

Uutta asiaa. Saako työkkärin työntekijä kirjoittaa omia muistiinpanoja asiakkaasta, joita ei luovuteta virallisen asiakirjapyynnön yhteydessä?

Tuli outo tilanne, kun työkkärin täti kysyi yhdestä asiasta, josta oli alustavasti puhetta, mutta jota ei kirjattu työllistämissuunnitelmaan. Sitä ei lue missään omissa tiedoissani Oma asioinnissa. Kaikki yhteydenotot on luettu läpi.

Vain ohimennen puhuttiin jotain edellisellä kerralla. Myöhemmin toinen työkkärin täti kysyi, mites tää asia, mistä puhuitte edellisessä työnhakukeskustelussa.

Häh?

Ko.asia ei siis näy missään omissa tiedoissani. Mistä ihmeestä toinen työkkärin täti luki siitä? Kysyi mites kun täällä lukee xxx? Onko tää asia vielä ajankohtainen?

• Anonyymi

Epävirallinen asiakasrekisteri vain työkkärin työntekijöiden käytössä?

Ei taida ihan mennä henkilötietolain mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epävirallinen asiakasrekisteri vain työkkärin työntekijöiden käytössä?

Ei taida ihan mennä henkilötietolain mukaan.

Tuli tädille lipsahdus. Luki tietoja, joita ei saisi paljastaa asiakkaille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuli tädille lipsahdus. Luki tietoja, joita ei saisi paljastaa asiakkaille.

Onko työkkärissä jo työttömistä salaisiakin tietoja mitä ei saa työttömille itselleen kertoa?

Mikä tämä maa Suomi oikein on tällaisten salaisten toimintamallien kanssa, eikö kyse pitänyt olla luotettavasta julkisesta toiminnasta ja siitä että kansalaiset saavat hyvää palvelua?

Eikö asia sitten olekaan näin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko työkkärissä jo työttömistä salaisiakin tietoja mitä ei saa työttömille itselleen kertoa?

Mikä tämä maa Suomi oikein on tällaisten salaisten toimintamallien kanssa, eikö kyse pitänyt olla luotettavasta julkisesta toiminnasta ja siitä että kansalaiset saavat hyvää palvelua?

Eikö asia sitten olekaan näin?

Sama juttu kuin Kelan sisäiset ohjeet. Se juttu, että pari sataa lapsen tilillä vähentää toimeentulotukea. YLE oli saanut nuo ohjeet ja siitä oli uutinen. Ohjeet olivat vain Kelan omaan käyttöön.

Onhan kouluillakin ollut oppilaista epävirallisia rekisterejä huoli-ilmoituksista. Kai nyt työkkärin täti voi omia muistiinpanoja tehdä asiakkaistaan. Niin, että muutkin voi lukea ne.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      132
      3827
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1895
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1741
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1402
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      124
      1294
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      97
      1260
    7. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      37
      1259
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1156
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1033
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      102
      995
    Aihe