Ezetimibestä samat rajut lihas- ja jänneoireet kuin statiineista?

Anonyymi-ap

Onko täällä muita, joilla Ezetimibe on syystä tai toisesta laukaissut samanlaiset/samankaltaiset kivut, krampit, repäisyt, ”sähköiskut” ym. oireet lihaksiin ja jänteisiin kuin statiinitkin? Omalla kohdalla näin valitettavasti on, iski heti jo 4h kuluttua ensimmäisen lääkkeen jälkeen yhtä rajut ellei jopa vielä rajummat oireet kuin rosuvastatinkin ja nosti myös lämpöä. Kivut niin kovat, että saa nähdä, repeääkö pian jtn mm. pohkeessa, reidessä, olkavarsissa ja rintakehässä tai eteneekö peräti rabdomyolyysiksi tms.

Ezetimiben kanssahan näin harvemmin kait kuuluisi käydä, vaikka mm. lihaksiin ja jänteisiin kohdistuva riski haittavaikutuksissa mainitaankin. Tämä olisi ollut itselleni se viimeinen vaihtoehto kolesterolilääkkeiden osalta, eli nähtävästi ei sovellu mikään. Ja kolesteroli (perinnölliset syyt) ollut aina lapsesta lähtien korkea, eikä laske ilman lääkkeitä. Myös vakavia ahtaumia valtimoissa on, kuten lähes kaikilla muillakin suvussa ja sydän- ja/tai aivoinfarkti ollut yleisin kuolinsyy niin isän kuin äidinkin puolella.

0

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

        Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
        Maailman menoa
        603
        4214
      2. Muuttaisiko viesti mitään

        Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
        Ikävä
        48
        3458
      3. Valpuri Nykänen elokapina

        Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
        Maailman menoa
        67
        3061
      4. Jos sinulla kiinnostaisi

        Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
        Ikävä
        38
        2941
      5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

        Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
        Ikävä
        19
        2274
      6. Jospa me nähtäisiin

        Sinne suuntaan menossa🤣
        Ikävä
        32
        2201
      7. Se että tavattiin

        Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
        Ikävä
        12
        2167
      8. Elämä jatkuu

        Onneksi ilman sinua
        Ikävä
        29
        1975
      9. Oot pala mun sielua

        Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
        Ikävä
        17
        1960
      10. Hei T........

        Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
        Suhteet
        48
        1923
      Aihe