Onko eläinlääkärifirmojen ahneudella pohjaa?

Anonyymi-ap

Käytin koirani eläinlääkärissä jossa leikattiin märkäkohtutulehduksen vuoksi. Kiitos leikkaajalle + hoitajille, koirani tuli kuntoon mutta lasku tästä lystistä oli posketon 2600€.

Okei, kaikki maksaa. Mutta ei voi muuta sanoa kuin että ei ole näidenkään omistajien
ahneudella mitään pohjaa. No ilmankos ajelevat uusimmilla kikkelinjatke maasturibemareilla.

Osaako kukaan sanoa paljonko itse eläinkirurgin ja hoitajan tuntipalkat ovat? Voisi vähän tarkemmin laskea paljonko laskussa oli pelkkää ilmaa. Veikkaisin että lähemmäs 2000€.

Minulla kävi tuuri että oli sen verran sukan varressa säästöjä että pystyin lystin maksamaan tämän kerran mutta entä ne joilla ei ole? Lasku käteen korkojen kera vai lopullinen nukutuspiikki lemmikin persuksiin?

2

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tollaista ne pyytää kun on päivystys, pitkät pyhät ja pakkoleikkaus. Meillä kunnallisessa ensin kolmen päivän tulevilla pyhillä aattona sanottiin, että kotiin vaan, maitohappobakteeria ja paastoa. Olikin eri meno seuraavana päivänä, koirakin jo pahassa kunnossa (ja pyhäpäivä). Samaan nyt päivystävään eläinlääkäriin mentiin tai oikeastaan päästiin, kun kerroin, ettei koira enää edes kuuntele vaan menee vaan sohvan alle pää piiloon kuin kuolemaan, ei saanut mitään kontaktia. No päästiin vihdoin samaan eläinlääkäriin (autokyydillä, mikä järkkääntyi nopeasti, eli siihen paikkaan mikä meillä pikkupaikkakunnalla edes päivystää), ja jo hoitaja saman tien sanoi, että koiramme on shokissa jo, itse jo tiedettiin että on huonossa hapessa. Pääsi nyt heti kuitenkin uusiin tutkimuksiin ja nesteytykseen, ja lopulta diagnoosi oli märkäkohtu ja pakollinenn leikkaus. Ja hyvin toinen onneksi toipui. Ei ollut vakuutusta, maksoi reilu 2000€.

      Mutta aloittajaa komppaan siinä, että hinta on päivystyksessä ainakin sen tonnin pyhinä pahempi kuin muuten. Tuossa oli oma esimerkki vain tuo märkäkohtu ja oli äskettäin meillä myös, mutta yhdellä lohjennut kivulias poskihammas aidosta pureskeltavasta luusta ja just viikonloppuna oli pakko mennä osaavaan paikkaan, oli reilu 3000€ mutta nuori koira, pakko hoitaa ja poistaa hammas, ei mennyt vakuutukseenkaan. Vanhemmalla koiralla sitten yhtäkkiä polven vamma, eli ei enää käyttänyt koko jalkaa. Näistä on kokemusta, koira ei ollut myöskään kivuissa, joten odotettiin (syrjässä asuvina) oikealle lääkärille pääsyä jopa viisi päivää (peruutusaika saatiin), ristisiderepeämä oli diagnoosi pienellä koiralla, ja kaikkineen meni siihen fyssareineen pitkän ajan sisällä n. 3000€. Vakuutukseen meni osa, n. 2000€ eli vakuutuksen katon osuus.

    • Anonyymi

      Ei ole normaalia ne hinnat. Meiät kanssa vähän pakotettiin ensin kotiin koiran kanssa kunnallisesta päivystyksestä, hinta vain 150€. Mentiin taas samaan päivystykseen seuraavana päivänä. Meille sanottiin ettei meitä osata siellä enää tutkia, +100€ ja menkää läheiseen eläin sairaalaan (ei näkynyt mitään huonolla röntgenillä tai ultralla, sanottiin vain, että voi olla jotain sisäelimissä, mutta verikokeet ok). Sinne toiseen paikkaan mentiin, ja heti meidät ohjattiin ihan vaan ripulin takia sisätautiosastolle, tämän kuulin jo siinä ajanvarauksessa, kun mentiin paikalle. Ja kun päästiin sisään, tuli perus mitä ootte syöneet/maitohappobakteerihuutelut paastoineen kyselyinä jne. Ei mitään uutta tai edes verikoekyselyä. Eläinlääkäri nähtiin varmaan lopulta alle viisi minuuttia, koira oli kuulemma kliinisesti terve, verikokeet myös ok (myöhemmin kerrottuna miinus sairaus ja tilanne). Hintaaa tuolle toisen lääkärin ohjeistamalla pakolliselle käynnille plus. 260€ ilman mitään oikeaa tutkimusta. Ja meillä sama ongelma jatkui, mutta kokeiltiin apteekin Promax vetiä monta päivää, kaksi ruiskua ostettiin ja annettiin putkessa, ja auttoi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe