Päivän paras:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=122&conference=550&posting=22000000009063004
Miten se on; voiko joku muka olla tappamatta hyttystä kun se tulee korvan juureen inisemään, tai istahtaa käsivarrelle? Voiko olla tuntematta ärtymystä ja vihaa? Varsinkin kun yrittää nukkua.
Olen pläjäyttänyt surua tuntematta.
Vähän on tullut parannusta; jos tänne sisälle majaani eksyy mehiläinen, niin annan sen surista, ja etsiä tiensä ulos. Myöskään kärpäsiä en tapa.
Paarmat ovat inhoja, olen listinyt niitä surutta.
Perhosia ei saisi tappaa; eikä koppakuoriaisia.
Liittyykö tappaminen mitenkään ateismiin?
Minusta on alkanut tuntua että olen SEKÄ uskovainen että ateisti; - riippuu mistä kulmasta asiaa halutaan tarkastella.
William Blake oli ärhäkkä sielu; ja väitti että "toisen estäminen on toisen murhaamista". Tarkoitti henkistä väkivaltaa?
Kumpi on pahempi; henkinen vai fyysinen väkivalta? Minusta tuntuu että väkivalta on aina väkivaltaa; ja ihminen sitä täynnä.
Hyttysten tappamisesta.
34
2349
Vastaukset
- oikeassa
!!!
- Kalki_Avatar
Joo. Luonon kiertokulun mukaan Uskon_puolustaja uuvahti lammen pohjalle, ja aikansa koomassa maattuaan koteloitui, ja kotelon sisällä kehittyi säihkyvä, ja aivan uusi personifikaatio Kalki_Avatar.
Yhden nikin elinaika on n. yksi kuukausi. Hyönteismaailman lakeja seuraten.
- olisin.
hyttynen en tykkäis yhtään tulla läiskityksi!
- Kalki_Avatar
Jokaisen läiskäyksen myötä yhdellä sielulla on taas vähemmän mahdollisuuksia päästä vapautumaan karmasta.
- siinä
Kalki_Avatar kirjoitti:
Jokaisen läiskäyksen myötä yhdellä sielulla on taas vähemmän mahdollisuuksia päästä vapautumaan karmasta.
vapaudu vähän kaikesta jos lyödään lyttyyn niin että veri roiskuu.
! - siinäs
Kalki_Avatar kirjoitti:
vapautuu vähän kaikesta jos lyödään lyttyyn niin että veri vain roiskuu.
! - UskovainenNainen
Kalki_Avatar kirjoitti:
Ei ihmisen henki ja sielu siirry mihinkään eläimeen eikä hyttyseen. Meillä on vain yski ainoa elämä.
Inhoa itsekin hyttysiä, koska minulle tulee hirvittävä reaktio niiden pistosta. Huidon ja läiskin niitä surutta. Kyllä niitä jää vielä lintujen ruuakaiskin, vaikka tappaisinkin muutaman.
Minäkin avaan ikkuna kaikille muille sisälle eksyneille ötököille, enkä tapa amppareita enkä mehiläisiä. Kesä on kivaa aikaa. Hyttyset, mäkäräiset ja paarmat eivät ole kivoja. - Nasse
UskovainenNainen kirjoitti:
Ei ihmisen henki ja sielu siirry mihinkään eläimeen eikä hyttyseen. Meillä on vain yski ainoa elämä.
Inhoa itsekin hyttysiä, koska minulle tulee hirvittävä reaktio niiden pistosta. Huidon ja läiskin niitä surutta. Kyllä niitä jää vielä lintujen ruuakaiskin, vaikka tappaisinkin muutaman.
Minäkin avaan ikkuna kaikille muille sisälle eksyneille ötököille, enkä tapa amppareita enkä mehiläisiä. Kesä on kivaa aikaa. Hyttyset, mäkäräiset ja paarmat eivät ole kivoja." Meillä on vain yski ainoa elämä."
po. yksi?
Anyway, mites se iänkaikkinen elämä?
... uskisselitystä odotellen... - Sälli
UskovainenNainen kirjoitti:
Minäkin avaan ikkuna kaikille muille sisälle eksyneille ötököille, enkä tapa amppareita enkä mehiläisiä. Kesä on kivaa aikaa. Hyttyset, mäkäräiset ja paarmat eivät ole kivoja.Saako eläimiä siis surutta TAPPAA, ilman että siitä joutuu kärsimään? Eikö eläimet tunne laisinkaan kipua ja tuskaa? Sinäkö määrittelet ketä saa tappaa ja ketä ei? Tapat eläimiä pelkästään sen vuoksi että ne INHOTTAA sinua? Miten kuvittelet pääseväsi sinne taivaaseen, nainen? Olet RAAKA ihminen.
- akk.
Nasse kirjoitti:
" Meillä on vain yski ainoa elämä."
po. yksi?
Anyway, mites se iänkaikkinen elämä?
... uskisselitystä odotellen...On vain yksi ainoa elämä,joka jatkuu iankaikkisuuteen.
Ei elämä "kuolemassa"lopu. Luuletko Jeesusta niin kyvyttömksi kaikkivaltiaaksi,että Hän ei pystyisi antamaan ikuista elämää,kun Hän on elämän luonut tänne lähes 300 astetta pakkasta sisältävään alunperin umpipimeään tyhjyyteen.
Näyttää siltä,että ateismi on seurausta siitä,että "katto" on liian matalalla. Totuus jatkuu ylöspäin! - akk.
Sälli kirjoitti:
Saako eläimiä siis surutta TAPPAA, ilman että siitä joutuu kärsimään? Eikö eläimet tunne laisinkaan kipua ja tuskaa? Sinäkö määrittelet ketä saa tappaa ja ketä ei? Tapat eläimiä pelkästään sen vuoksi että ne INHOTTAA sinua? Miten kuvittelet pääseväsi sinne taivaaseen, nainen? Olet RAAKA ihminen.
Taivaaseen menekään, vai yritätkö SINÄ sitä,että jospa ne sinun säästämät kärpäset kantaa sinun sielusi nirvanaan,kiitoksena siitä,että et niitä ajanut kauemmaksi eläessäsi.
- Sälli
akk. kirjoitti:
Taivaaseen menekään, vai yritätkö SINÄ sitä,että jospa ne sinun säästämät kärpäset kantaa sinun sielusi nirvanaan,kiitoksena siitä,että et niitä ajanut kauemmaksi eläessäsi.
Miss Suomen perintöprinsessan Elina Nurmen juhannussuunnitelmat ovat selvät. Hän haluaa mökille saunomaan, uimaan ja grillaamaan.
Monet julkkiskaunottaret nyrpistelevät nokkaansa, kun keskustelu kääntyy juhannuksen rasvaisiin grilliherkkuihin. Elina on toista maata. - akk.
Sälli kirjoitti:
Miss Suomen perintöprinsessan Elina Nurmen juhannussuunnitelmat ovat selvät. Hän haluaa mökille saunomaan, uimaan ja grillaamaan.
Monet julkkiskaunottaret nyrpistelevät nokkaansa, kun keskustelu kääntyy juhannuksen rasvaisiin grilliherkkuihin. Elina on toista maata.Semmoisia julkkiskaunottaria,kun luulet niistä jotain viisastuvasi. Etkä ole vieläkään nähnyt pintaa syvemmälle.
- Nasse
akk. kirjoitti:
On vain yksi ainoa elämä,joka jatkuu iankaikkisuuteen.
Ei elämä "kuolemassa"lopu. Luuletko Jeesusta niin kyvyttömksi kaikkivaltiaaksi,että Hän ei pystyisi antamaan ikuista elämää,kun Hän on elämän luonut tänne lähes 300 astetta pakkasta sisältävään alunperin umpipimeään tyhjyyteen.
Näyttää siltä,että ateismi on seurausta siitä,että "katto" on liian matalalla. Totuus jatkuu ylöspäin!sama logiikan ylivoima näkyy jatkuvan:
"kyvyttömksi kaikkivaltiaaksi"
------------
Sinun mukaasi jeesus on luonut tänne elämän. Ymmärtääkseni valtaosa kristinuskon lahkoista uskoo jumalan tehneen tuon ja kristuksen syntyneen vasta hiljan jumalan poikana.
Noh, kukin uskoo tavallaan. - akk.
Nasse kirjoitti:
sama logiikan ylivoima näkyy jatkuvan:
"kyvyttömksi kaikkivaltiaaksi"
------------
Sinun mukaasi jeesus on luonut tänne elämän. Ymmärtääkseni valtaosa kristinuskon lahkoista uskoo jumalan tehneen tuon ja kristuksen syntyneen vasta hiljan jumalan poikana.
Noh, kukin uskoo tavallaan.Jeesushan sanoi,että Minä olen ollut ennen aikojen alkua,ennenkuin luotiin ensimmäistä tomuhiukkastakaan,olen minä ollut.
Mitä siihen sanot? - Sälli
akk. kirjoitti:
Semmoisia julkkiskaunottaria,kun luulet niistä jotain viisastuvasi. Etkä ole vieläkään nähnyt pintaa syvemmälle.
"Semmoisia julkkiskaunottaria,kun luulet niistä jotain viisastuvasi. Etkä ole vieläkään nähnyt pintaa syvemmälle."
Muutaman kerran :P - Both side
akk. kirjoitti:
Jeesushan sanoi,että Minä olen ollut ennen aikojen alkua,ennenkuin luotiin ensimmäistä tomuhiukkastakaan,olen minä ollut.
Mitä siihen sanot?Fantasiakirjasta luettu juttu! Mitä tekemistä minkään uskonnollisen fantasian palvojan HARHALUULOILLA on tiedon kanssa?
Et poloinen tiedä edes sitä, ettet tiedä juuri mitään.
Kyllä uskovaisuus näköjään jalostaa >;-) - akk.
Both side kirjoitti:
Fantasiakirjasta luettu juttu! Mitä tekemistä minkään uskonnollisen fantasian palvojan HARHALUULOILLA on tiedon kanssa?
Et poloinen tiedä edes sitä, ettet tiedä juuri mitään.
Kyllä uskovaisuus näköjään jalostaa >;-)Jeesus sanoi: Minä olen ensimmäinen ja viimeinen!
Ja siitä minulla on varma tieto,että sinä et kyllä ole,eikä sinun luulosi!
Ja Jeesus ainoana piti sanansa loppuun saakka,vaikka ihmiset kielsivät Hänet oman nahkansa tähden.
Niin sinäkin teet,etkä edes sitä huomaa!
- Gebsu
"Olen pläjäyttänyt surua tuntematta. (hyttysiä)
Vähän on tullut parannusta; jos tänne sisälle majaani eksyy mehiläinen, niin annan sen surista, ja etsiä tiensä ulos. Myöskään kärpäsiä en tapa.
Paarmat ovat inhoja, olen listinyt niitä surutta.
Perhosia ei saisi tappaa; eikä koppakuoriaisia. "
Ok, eli siis valikoit oman mieltymyksesi mukaan ne elolliset jotka voi tappaa ihan huoletta? Entäpä inhottava naapurin akka? Haulikko jo ladattuna? ;)- lannenhunttari
plajayttaa hyttysen atomiksi .ja kolauttaa kalaa kalikalla paahan,mutta hivenen haikeutta tuntien
sijoittaa 30-06 luodin peuran tai muun riistaelaimen
sopivaan ruumiin osaan.etta se mahd. nopeasti siirtyisi kuolleiden kirjoihin.
vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ,sanoo Hyva kirja... - Diagoras
lannenhunttari kirjoitti:
plajayttaa hyttysen atomiksi .ja kolauttaa kalaa kalikalla paahan,mutta hivenen haikeutta tuntien
sijoittaa 30-06 luodin peuran tai muun riistaelaimen
sopivaan ruumiin osaan.etta se mahd. nopeasti siirtyisi kuolleiden kirjoihin.
vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ,sanoo Hyva kirja...Kukaan normaali ihminen ei halua "kolauttaa kalaa kalikalla päähän". Vaikuttaa siltä, että uskoontulo lisää myös henkilön sadismia. Raamatun opetusten mukaisesti todella.
- lannenhunttari
Diagoras kirjoitti:
Kukaan normaali ihminen ei halua "kolauttaa kalaa kalikalla päähän". Vaikuttaa siltä, että uskoontulo lisää myös henkilön sadismia. Raamatun opetusten mukaisesti todella.
mukavampi ,kun kalan nostat veneeseen antaa sen kuolla hitaan kuoleman veneenpohjalla,tai antaa sille nopea kivuton lahto?
vai oletko niita 'uus avuttomia'joka ei tieda mistaan mitaan??
on vaan varmat mielipiteet! - Diagoras
mukavampi ,kun kalan nostat veneeseen antaa sen kuolla hitaan kuoleman veneenpohjalla,tai antaa sille nopea kivuton lahto?
vai oletko niita 'uus avuttomia'joka ei tieda mistaan mitaan??
on vaan varmat mielipiteet!Minun on paha antaa mielipidettä, kun en ole kalastanut.
- lannenhunttari
Diagoras kirjoitti:
Minun on paha antaa mielipidettä, kun en ole kalastanut.
otit kutenkin 'tiukan' kannan asiaan josta et tiennyt--- saisit haveta...
- Diagoras
otit kutenkin 'tiukan' kannan asiaan josta et tiennyt--- saisit haveta...
Häpeän silmäni päästä ja itken. Oletko nyt tyytyväinen?
- akk.
Minä hävitän kärpäsiä niin paljon kuin ikinä ehdin.
Kun ei niitä kaikkia saa luunapilla päiviltä,ostin muovikuula pistoolin,ja sillä on aika hyvä napata isot paskakärpäset,eivät varmasti kerkeä karkuun.
Ja itikoille olen suunnitellut semmoista automaatti hävitys houkutinta,jossa on tynnyriin laitettu keinotekoista ihmisen hien ja veren hajua,ja sopivaa myrkkyä.
Se kerää yötäpäivää ympäristön itikat ja syöpäläiset,sekä tappaa samantien.
Sitten kun tynnyri alkaa täyttyä niistä,vähän bensaa,ja tuleen.
Näitä kun on säännöllisin välein maisemassa,saa istua kesäiltana rauhassa pihalammen rannassa.- Diagoras
japanilaisistakin taidat ajatella samalla tavalla, vai?
- Teme
Ne tosin saattavat panna hanttiin...
- akk.
Diagoras kirjoitti:
japanilaisistakin taidat ajatella samalla tavalla, vai?
Kärpäsistä.
- akk.
Teme kirjoitti:
Ne tosin saattavat panna hanttiin...
Sotahullu agitaattori. Ja sitäpaitsi olet käsittänyt minun sanani täysin nurinpäin,verrattuna siihen,mitä minä tarkoitin.
Ja koska ateistit ymmärtää kaiken väärinpäin,niille varmaan täytyisi ruveta julistamaan rikinkatkuista sarvipää saatanaa,niin ateistit ottaisi hyvin pian Jeesuksen vastaan. - Both side
akk. kirjoitti:
Sotahullu agitaattori. Ja sitäpaitsi olet käsittänyt minun sanani täysin nurinpäin,verrattuna siihen,mitä minä tarkoitin.
Ja koska ateistit ymmärtää kaiken väärinpäin,niille varmaan täytyisi ruveta julistamaan rikinkatkuista sarvipää saatanaa,niin ateistit ottaisi hyvin pian Jeesuksen vastaan.Sinähän sitä ristiretkeläisen miekkaa täällä heilutat.
Oletkos ikinä miettinyt olisiko jutuissasi tai esitystavassasi jotain vikaa, kun näköjään kaikki ymmärtävät sinut mielestäsi väärin ;)
Minä kyllä luulen ettei paskapuheissasi ylipäätään ole mitään ymmärrettävää >;-) - akk.
Both side kirjoitti:
Sinähän sitä ristiretkeläisen miekkaa täällä heilutat.
Oletkos ikinä miettinyt olisiko jutuissasi tai esitystavassasi jotain vikaa, kun näköjään kaikki ymmärtävät sinut mielestäsi väärin ;)
Minä kyllä luulen ettei paskapuheissasi ylipäätään ole mitään ymmärrettävää >;-)Ettei sinunlaisesi pysty erottamaan hengen eroa tietoisesti,ja tekemään parannusta,vaan vastustus tapahtuu ns.vaistonvaraisesti,ja heti,kun mainitaan nimi Jeesus.
Ja tiedätkö,mikä ero meissä on?
Vaikka minä sanon teille aivan suoraan,mitä te olette,en kuitenkaan pilkkaa ja ivaa teitä.
Mutta teidän täytyy pilkata,ennenkuin saatte sydämenne avattua.
Opetelkaa edes lukemaan oikein,että jotain oppisitte. - Both side
akk. kirjoitti:
Ettei sinunlaisesi pysty erottamaan hengen eroa tietoisesti,ja tekemään parannusta,vaan vastustus tapahtuu ns.vaistonvaraisesti,ja heti,kun mainitaan nimi Jeesus.
Ja tiedätkö,mikä ero meissä on?
Vaikka minä sanon teille aivan suoraan,mitä te olette,en kuitenkaan pilkkaa ja ivaa teitä.
Mutta teidän täytyy pilkata,ennenkuin saatte sydämenne avattua.
Opetelkaa edes lukemaan oikein,että jotain oppisitte.Näköjään olet joko hullu tai nettiriitelystä kiksinsä saava peelo, Kristitty et ainakaan ole!
Se sinusta ja jutuistasi, hyvästi! - akk.
Both side kirjoitti:
Näköjään olet joko hullu tai nettiriitelystä kiksinsä saava peelo, Kristitty et ainakaan ole!
Se sinusta ja jutuistasi, hyvästi!Sekö oli sinun viimeinen "panos" ateismin aseessasi, kun sanot hyvästi? On se mukava,ettet sanonu pahasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693