Miten JT uskoo osa 4. PYHÄ HENKI EI OLE PERSOONA

Anonyymi-ap

Pyhä Henki ei ole niin sanottu ” kolminaisuuden kolmas persoona “, vaan Jumalan toimiva voima: Tuomarien kirja 14:6

27

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten sellainen voi olla persoona, jolla ei ole nimeä.
      PH ei ole nimeä!

    • Ei Peräilmakaan ole, mutta on oikein hauska herran vaikuttava voima.

      • Anonyymi

        Kehenkä pierusi tekee vaikutuksen?
        Minkä alan herra on kyseessä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kehenkä pierusi tekee vaikutuksen?
        Minkä alan herra on kyseessä?

        Herrat satuolennot jeesus ja jehova ottivat juuri toissa päivänä yhteyttä ja kertoivat arvostavansa kovasti totuudellisia ja henkisttyttyjä kirjoituksiani. Ja näköjään myös sinuun.


      • Anonyymi
        kookoo5 kirjoitti:

        Herrat satuolennot jeesus ja jehova ottivat juuri toissa päivänä yhteyttä ja kertoivat arvostavansa kovasti totuudellisia ja henkisttyttyjä kirjoituksiani. Ja näköjään myös sinuun.

        Joko saatana on luvannut sinulle maailman herruuden?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joko saatana on luvannut sinulle maailman herruuden?

        On luvannut. Mutta minä en sellaista halua hallita, jossa on vilisee tyhmiä uskiksia. Valitsin mielummin jäätelötötterön.


      • Anonyymi
        kookoo5 kirjoitti:

        On luvannut. Mutta minä en sellaista halua hallita, jossa on vilisee tyhmiä uskiksia. Valitsin mielummin jäätelötötterön.

        Homous on Jumalalle kauhistus!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Homous on Jumalalle kauhistus!

        Jaa, no yritä sitten eheytyä, jos homoutesi ahdistaa.


      • Anonyymi
        kookoo5 kirjoitti:

        Jaa, no yritä sitten eheytyä, jos homoutesi ahdistaa.

        Olet homoilta oppinut pehe tapasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko saatana on luvannut sinulle maailman herruuden?

        Joko saatana on luvannut sinulle maailman herruuden?

        Amerikan lahkoille kyllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homous on Jumalalle kauhistus!

        Homous on Jumalalle kauhistus!

        Varmaan ja jt lahko orja määräyksineen kuten amerikan saastaiset lahkot on.
        Amerikasta tulee uskonnosta pahaa,todella pahaa.
        Lahkot,nämä sairaatr 1900 -luvun pitäisi lakkauttaa.


    • Anonyymi

      Anonyymi-ap 2024-09-18 21:03:28

      Pyhä Henki ei ole niin sanottu ” kolminaisuuden kolmas persoona “, vaan Jumalan toimiva voima: Tuomarien kirja 14:6

      Tuomarien kirja on yksi Raamatun Vanhan testamentin ns. historiallisista kirjoista. Kirjan nimi viittaa sen sisältöön — se sisältää Israelin kansaa hallinneiden ja ohjanneiden tuomarien historian.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Tuomarien_kirja

      Pyhä Henki on Jumalan kolmas persoona, Isän ja Pojan ohella. Pyhää Henkeä kutsutaan myös Jumalan Hengeksi, Jeesuksen Hengeksi, Totuuden Hengeksi ja Kristuksen Hengeksi
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Henki

      Tuom. k 14:6 Silloin Herran henki tuli häneen, niin että hän repäisi sen, niinkuin olisi reväissyt vohlan, sulin käsin. Eikä hän ilmoittanut isälleen eikä äidilleen, mitä oli tehnyt ["hän" on Simson]

      Simson on Vanhan testamentin hahmo Tuomarien kirjasta
      Simson kuvataan fyysisesti hyvin vahvaksi: hän repii leijonan hengiltä paljain käsin ja voittaa kaksintaisteluita.[1] Simson vangitaan, mutta hän katkaisee köydet ja lyö aasin leukaluulla tuhat filistealaista kuoliaaksi.
      Simson paljastaa vaimolleen Delilalle, että hänen voimiensa taika on hänen hiuksissaan. Filistealaisten palkkaama Delila leikkaa Simsonin hiukset, ja Simson vangitaan ja sokaistaan. Simsonin hiukset kasvavat uudelleen ja viimeisenä tekonaan Simson romahduttaa viljanjumala Dagonin temppelin, johon filistealaiset ovat tulleet uhraamaan
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Simson

      • Anonyymi

        Toinen persoona ei voi mennä toiseen, meneekö jakeluun!


        Mitä Raamattu sanoo:
        Pyhä henki on johonkin kohteeseen vaikuttavaa Jumalan voimaa (Miika 3:8; Luukas 1:35). Jumala ”lähettää henkeään” siten, että hän kohdistaa energiaansa minne tahansa, missä sitä tarvitaan hänen tahtonsa toteuttamiseksi
        Psalmit 104:30 ja 139:7


    • Anonyymi

      Intiassa Pyhä Henki tunnetaan nimellä Shiva ja hänellä on persoonallinen avatar Narayana joka silloin tällöin fyysisenä kävelee maan päällä.

      Paavali kielsi kuitenkin uskomasta muuhun kuin näkymättömään ja persoonattomaan Jumalaan. Sen hän teki koska pelkäsi Juutalaisten konkreettista temppelissä suoritettavaa uhripalvelusta. Hän ei halunnut Jumalan avataria maan päälle eikä arvostanut temppeliä.

      JT opettaa oikein Paavalin ja Raamatun valossa mutta esim. Hare Krishna liike katsoo persoonallisen Jumalan olevan todella merkittävä etu uskolle.

      • Anonyymi

        Raamattu opettaa JT


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Soopaa!
        Miksei se ei kiinnosta mitä Raamattu sanoo????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!
        Miksei se ei kiinnosta mitä Raamattu sanoo????

        Miksi se kiinnostaisi, mitä satukirjassa satuillaan?


    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-09-19 17:40:23

      " Toinen persoona ei voi mennä toiseen, meneekö jakeluun! "

      -Kyllä minä sen uskon, että sinä olet vartiotorniuskovainen. Mutta vartiotorni kiroaa Raamatun:
      Joh. 14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa

      "Pyhä henki on johonkin kohteeseen vaikuttavaa Jumalan voimaa (Miika 3:8;"

      Miika 3:8 Mutta minä olen täynnä voimaa, Herran Henkeä, oikeutta ja väkevyyttä ilmoittaakseni Jaakobille sen rikokset ja Israelille sen synnit.

      -Tuossa on luettelo, Herran Henki mukana oikeuden ja väkevyyden kanssa, toki myös voiman. Ja Jaakobille hän ilmoittaa puhumalla, kuten seuraava jae:
      3:9 Kuulkaa tämä, Jaakobin heimon päämiehet

      " Luukas 1:35). Jumala ”lähettää henkeään” siten, että hän kohdistaa energiaansa minne tahansa, missä sitä tarvitaan hänen tahtonsa toteuttamiseksi "

      Luukas 1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi

      -Niin, Pyhä Henki, Jumala, tulee ja siittää. ... Jumalan Pojaksi kutsuttaman. Mutta eikö Jumalasta synny Jumala, ensin Jumalan vauva, sitten ... Jumala !
      Niin Raamattu ilmoittaa:
      20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.

      • Anonyymi

        Tuomas sanoi oikein, mutta ei tarkoittanut sitä, että Jeesus olisi isä jumala.
        Jokainen UT kirjoittaja piti Jeesusta Jumalan poikana!
        Lukemaan, että ei tarvitse enää jauhaa huuhaata!


    • Anonyymi

      Joka tapauksessa maan päällä Pyhän Hengen avatar esiintyy vain silloin kun on aika tapahtua kulttuurissa ja politiikassa TODELLA SUUREN MUUTOKSEN. Näin oli esim. 1500 jkr.

      Silloin kun vaihtuu maailman näyttämö kokonaan toiseksi. Yleensä voi olettaa niin käyvän noin 100, 300, 500, 700 vuoden välein. Vuonna 1998 oli Ilmestys jossa ilmoitettiin Saatanalle annetun Jumalan koko Voima käyttöön 3.5 vuodeksi.
      Jotta hän eksyttäisi koko maailman taikuuteen ja noituuteen.

      Nyt odotamme Imaami Mahdia joka on HÄN sapluunassa
      TOINEN PUOLUSTAJA, TOTUUDEN HENKI, HÄN.

      Kykeneekö hän muuttamaan maailman suuntaa saatanan vallasta Jumalaan ja totuuteen päin jää nähtäväksi. Hän kuitenkin on Pyhän Hengen avatar omalla tavallaan. Ennen häntä pitää varoa kuitenkin väärää Mahdia joka yrittää esiintyä Mahdina. Itse Mahdi tulee suurien merkkien saattelemana. Eikä hänestä voida erehtyä. Hän ei ole tavallinen ihminen tai mikään pikku Hitleri.

      Esim. Autiomaat muuttuu vihreiksi kun hän tulee. Ja monia muita merkkejä on.

      Riittääkö hänen voimansa Saatanan antikristuksen voittamiseen ja oikeuden palauttamiseen voimaan on itse koettava.

      Jeesushan taisteli saatanaa vastaan 300 vuotta ennen kuin saavutti pienen rauhan tilan. Ja menetykset taistelussa olivat katastrofaalisen kovat. Samoin voi käydä jälleen. Jos huonosti käy.

      • Anonyymi

        Mitä sekoilet???


    • Anonyymi

      Pyhä henki oli alkujaan jumalan vaimo.

      • Anonyymi

        Huuhaata!


    • Anonyymi

      Kannattaa lukea Saatnasta seuraava kirja.

    • Anonyymi

      Raamatussa sanotaan ihmisten täyttyvän viisaudella, ymmärryksellä tai täsmällisellä tuntemuksella, mutta siinä ei mainita kenenkään täyttyvän toisella persoonalla!!!

    • Anonyymi

      Sen osoittaa myös Raamattu, että ei ole!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe