Sähköauto 279E kuukaudessa. Ei muita kuluja

Anonyymi-ap

Vähän reilun kahden bensatankillisen hinnalla saa käyttöön sähköauton jolla ajaa kotilatauksella melkein ilmaiseksi.
Miksi enää maksaa kalliita bensaveroja?


https://www.autobassadone.fi/vaihtoautot/peugeot-e-2008?model=active-pack-50-kwh-136-automaatti-crn-846&group=VXsnDoQBb487czf8dd42&customer=100

80

819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Polttonesteet tulevat halventumaan, surkean talouden takia.

      • Anonyymi

        Suomessa bensan litrahinta muodostuu melkein pelkästään veroista. Mitä surkeampi talous, sitä enemmän valtio tarvitsee verotuloja per bensalitra.

        Raakaöljyn hinnan putoaminen ei näy Suomen pumppuhinnassa juuri lainkaan. Bensalla ajava on verokarhun lypsulehmä. On aina ollut ja tulee aina olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa bensan litrahinta muodostuu melkein pelkästään veroista. Mitä surkeampi talous, sitä enemmän valtio tarvitsee verotuloja per bensalitra.

        Raakaöljyn hinnan putoaminen ei näy Suomen pumppuhinnassa juuri lainkaan. Bensalla ajava on verokarhun lypsulehmä. On aina ollut ja tulee aina olemaan.

        "Bensalla ajava on verokarhun lypsulehmä."

        Dieselillä ajava maksaa myös isot vuotuiset dieselverot polttonesteen verotuksen lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa bensan litrahinta muodostuu melkein pelkästään veroista. Mitä surkeampi talous, sitä enemmän valtio tarvitsee verotuloja per bensalitra.

        Raakaöljyn hinnan putoaminen ei näy Suomen pumppuhinnassa juuri lainkaan. Bensalla ajava on verokarhun lypsulehmä. On aina ollut ja tulee aina olemaan.

        Ja silti vähän ajavalle polttomoottoriautolla ajaminen on halvempaa kuin sähköautolla ajaminen. Tämänkin aloituksen autolla saa ajaa vain alle 15 000 km tuolla hinnalla, mikä selittää osittain hintaa. Eikä tuo hinta oikeasti ihan kaikkea kata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti vähän ajavalle polttomoottoriautolla ajaminen on halvempaa kuin sähköautolla ajaminen. Tämänkin aloituksen autolla saa ajaa vain alle 15 000 km tuolla hinnalla, mikä selittää osittain hintaa. Eikä tuo hinta oikeasti ihan kaikkea kata.

        Lisään... Ja tuon 15 000 km ajamisen bensakulut ovat noin 1 500 euroa. Eli hieman yli 120 euroa kuukaudessa. Monissa bensa-autoissa vielä tätäkin vähemmän. Joten bensakulut ovat alle puolet tuon aloituksen kuukausimaksuista vastaavilla kilometrimäärillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti vähän ajavalle polttomoottoriautolla ajaminen on halvempaa kuin sähköautolla ajaminen. Tämänkin aloituksen autolla saa ajaa vain alle 15 000 km tuolla hinnalla, mikä selittää osittain hintaa. Eikä tuo hinta oikeasti ihan kaikkea kata.

        Jos vain makuuttaa autoaan pihassa niin käyttökustannuksilla ei ole merkitystä. Miksi sitten maksaa siit pihassa ruostuvasta peltikasasta mitään?

        Niille jotka ajavat autollaan se on eri juttu.
        15.000km vuodessa maksaa bensalla ajettuna 900 euroa ja sähköllä noin 150 euroa. Eroa on siis 750 euroa.
        Kun ajattelee vastaavan polttiksen pääoma/käyttökustannuksia 15.000km vuodessa ajavalle niin enpä kyllä keksi mitään polttiksen puolesta puhuvaa.

        Ja tuon sopimuksen voi tehdä myös 25.000km/v. Silloin eti sähkauton eduksi kasvaa vielä suuremmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Ja tuon 15 000 km ajamisen bensakulut ovat noin 1 500 euroa. Eli hieman yli 120 euroa kuukaudessa. Monissa bensa-autoissa vielä tätäkin vähemmän. Joten bensakulut ovat alle puolet tuon aloituksen kuukausimaksuista vastaavilla kilometrimäärillä.

        Eli kun kk-maksu on 279 eur ja siitä vähennetään polttoainekulujen säästö 120 eur jää 159 eur/kk.

        Kovin ihmeellistä polttista ei tuolla 159 eur/kk kustannuksella saa, jos ajatellaan että tuon pitää kattaa auton arvonalenema ja huollot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vain makuuttaa autoaan pihassa niin käyttökustannuksilla ei ole merkitystä. Miksi sitten maksaa siit pihassa ruostuvasta peltikasasta mitään?

        Niille jotka ajavat autollaan se on eri juttu.
        15.000km vuodessa maksaa bensalla ajettuna 900 euroa ja sähköllä noin 150 euroa. Eroa on siis 750 euroa.
        Kun ajattelee vastaavan polttiksen pääoma/käyttökustannuksia 15.000km vuodessa ajavalle niin enpä kyllä keksi mitään polttiksen puolesta puhuvaa.

        Ja tuon sopimuksen voi tehdä myös 25.000km/v. Silloin eti sähkauton eduksi kasvaa vielä suuremmaksi.

        "15.000km vuodessa maksaa bensalla ajettuna 900 euroa ja sähköllä noin 150 euroa. Eroa on siis 750 euroa."

        Bensalla ajaminen maksaa enemmän eli ero on suurempi.

        15.000km
        5,5litraa sataselle
        1,9 € per litra

        =1.600€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kun kk-maksu on 279 eur ja siitä vähennetään polttoainekulujen säästö 120 eur jää 159 eur/kk.

        Kovin ihmeellistä polttista ei tuolla 159 eur/kk kustannuksella saa, jos ajatellaan että tuon pitää kattaa auton arvonalenema ja huollot.

        Suurin osa suomalaisista ajaa vanhoilla autoilla, jotka on maksettu jo vuosia sitten. Ja vanhassa autossa ei arvonalenemaa käytännössä ole. Eikä tuo mainitsemasi 279 euroa oikeasti kata läheskään kaikkea. Se ei kata sähköä, ei vakuutusta, ei renkaita tai muitakaan osia eikä paljon muutakaan. Korjauksetkaan eivät sisälly hintaan vaan ainoastaan 2 perushuoltoa.

        Lisäksi tämä sähköauto on käyttökelvoton paska romu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista ajaa vanhoilla autoilla, jotka on maksettu jo vuosia sitten. Ja vanhassa autossa ei arvonalenemaa käytännössä ole. Eikä tuo mainitsemasi 279 euroa oikeasti kata läheskään kaikkea. Se ei kata sähköä, ei vakuutusta, ei renkaita tai muitakaan osia eikä paljon muutakaan. Korjauksetkaan eivät sisälly hintaan vaan ainoastaan 2 perushuoltoa.

        Lisäksi tämä sähköauto on käyttökelvoton paska romu.

        Lisään... Esimerkiksi olen viimeksi maksanut autolainaa 15 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "15.000km vuodessa maksaa bensalla ajettuna 900 euroa ja sähköllä noin 150 euroa. Eroa on siis 750 euroa."

        Bensalla ajaminen maksaa enemmän eli ero on suurempi.

        15.000km
        5,5litraa sataselle
        1,9 € per litra

        =1.600€

        Ja edes tuolla erolla ei sähköautoon siirtyminen kannata. Ei ainakaan, jos joutuu hankkimaan tuollaisen Peugeotin kaltaisen käyttökelvottoman romun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Esimerkiksi olen viimeksi maksanut autolainaa 15 vuotta sitten.

        Vanhalla katiskalla ajavakin joutuu maksamaan bensakulut vaikka pääomakuluja ei enää käytännössä olekaan.
        Se tekee melko loven lompakkoon joka kuukausi jos auto on oikeasti käyttöhyödyke eikä vain makaa pihassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista ajaa vanhoilla autoilla, jotka on maksettu jo vuosia sitten. Ja vanhassa autossa ei arvonalenemaa käytännössä ole. Eikä tuo mainitsemasi 279 euroa oikeasti kata läheskään kaikkea. Se ei kata sähköä, ei vakuutusta, ei renkaita tai muitakaan osia eikä paljon muutakaan. Korjauksetkaan eivät sisälly hintaan vaan ainoastaan 2 perushuoltoa.

        Lisäksi tämä sähköauto on käyttökelvoton paska romu.

        "Lisäksi tämä sähköauto on käyttökelvoton paska romu."
        Voinet hieman perustella enemmän näkemystäsi?

        "Eikä tuo mainitsemasi 279 euroa oikeasti kata läheskään kaikkea. Se ei kata sähköä, ei vakuutusta, ei renkaita tai muitakaan osia eikä paljon muutakaan."
        Noita kulueriäkö ei sitten siinä polttiksessa ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja edes tuolla erolla ei sähköautoon siirtyminen kannata. Ei ainakaan, jos joutuu hankkimaan tuollaisen Peugeotin kaltaisen käyttökelvottoman romun.

        Tuo pösö pesee kaikki tonnin pommit satanolla taviksen käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhalla katiskalla ajavakin joutuu maksamaan bensakulut vaikka pääomakuluja ei enää käytännössä olekaan.
        Se tekee melko loven lompakkoon joka kuukausi jos auto on oikeasti käyttöhyödyke eikä vain makaa pihassa.

        Jos tuolla Pösöllä saa ajaa vain alle 15 000 km vuodessa niin se ei ole oikeasti käyttöhyödyke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lisäksi tämä sähköauto on käyttökelvoton paska romu."
        Voinet hieman perustella enemmän näkemystäsi?

        "Eikä tuo mainitsemasi 279 euroa oikeasti kata läheskään kaikkea. Se ei kata sähköä, ei vakuutusta, ei renkaita tai muitakaan osia eikä paljon muutakaan."
        Noita kulueriäkö ei sitten siinä polttiksessa ole?

        Ei sisällä mutta jos oletetaan, että 50 euroa/kk menee sähköön (mikä on täysin realistista) niin ero bensaan pienenee taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuolla Pösöllä saa ajaa vain alle 15 000 km vuodessa niin se ei ole oikeasti käyttöhyödyke.

        Sillä voi ajaa myös 25.000km vuodessa jos on tarve. Tarvii van laittaa rasti ruutuun sopimukseksessa. Maksaa 50 euroa kuussa.
        Ja hyöty halvoista kilometreistä vain korostuu jos ajaa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä voi ajaa myös 25.000km vuodessa jos on tarve. Tarvii van laittaa rasti ruutuun sopimukseksessa. Maksaa 50 euroa kuussa.
        Ja hyöty halvoista kilometreistä vain korostuu jos ajaa enemmän.

        25.000km
        5,5litraa sataselle
        1,9 € per litra

        =2.600€


        Sähköllä ajaa 100km 1,5 eurolla joten sama matka maksaa vähän alta neljä sataa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista ajaa vanhoilla autoilla, jotka on maksettu jo vuosia sitten. Ja vanhassa autossa ei arvonalenemaa käytännössä ole. Eikä tuo mainitsemasi 279 euroa oikeasti kata läheskään kaikkea. Se ei kata sähköä, ei vakuutusta, ei renkaita tai muitakaan osia eikä paljon muutakaan. Korjauksetkaan eivät sisälly hintaan vaan ainoastaan 2 perushuoltoa.

        Lisäksi tämä sähköauto on käyttökelvoton paska romu.

        Tuo kommentti kuvaa hyvin sähköautojen käytön edullisuutta kun kustannusmielessä tuohon Pösöön nähden ainut edes hieman halvempi tapa autoilla on ajaa sillä 15-20 vuotta vanhalla tonnin-parin arvoisella bensa-autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        25.000km
        5,5litraa sataselle
        1,9 € per litra

        =2.600€


        Sähköllä ajaa 100km 1,5 eurolla joten sama matka maksaa vähän alta neljä sataa.

        ja silti pitäisi maksaa 180e/kk pelkästä autosta. eihän mulla mene edes kuussa noin paljon bensaan. ~10tkm vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja silti pitäisi maksaa 180e/kk pelkästä autosta. eihän mulla mene edes kuussa noin paljon bensaan. ~10tkm vuodessa.

        Kyllähän nykyisen autosikin arvo alenee koko ajan. Jos auto on reaaliarvoltaan max. jonkun tonnin luokkaa niin silloin arvonalenema voi toki olla vähemmän kuin tuo 180 eur/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja silti pitäisi maksaa 180e/kk pelkästä autosta. eihän mulla mene edes kuussa noin paljon bensaan. ~10tkm vuodessa.

        Jos autolla ei aja niin silloin siitä ei kannata tietenkään maksaa.

        Idea tässä onkin että jos haluaa AJAA uudehkolla autolla niin tuollainen otsikossa mainittu auto on hyvä vaihtoehto.

        Jos ei ole autolle tarvetta tai jki vanha katiska on hyväksyttävä vaihtoehto niin se on sitten täysin eri juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kommentti kuvaa hyvin sähköautojen käytön edullisuutta kun kustannusmielessä tuohon Pösöön nähden ainut edes hieman halvempi tapa autoilla on ajaa sillä 15-20 vuotta vanhalla tonnin-parin arvoisella bensa-autolla.

        Onhan se, jos jättää kaikki korjaukset tekemättä, ei katsasta, ei vakuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se, jos jättää kaikki korjaukset tekemättä, ei katsasta, ei vakuuta.

        Toimiihan se noinkin jos millään muulla ei ole mitään väliä kunhan vaan autoilu on mahdollisimman halpaa.

        Mutta sitten autoina lähes loppuun ajetulla tonnin pommilla ja käytännössä uudenveroisella parivuotiaalla autolla on eroa kuin yöllä ja päivällä. Vaikka arvaan jo etukäteen että joku kuitenkin tulee kommentoimaan että se 15 vuotta vanha auto on paljon parempi kuin uusi vastaava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        25.000km
        5,5litraa sataselle
        1,9 € per litra

        =2.600€


        Sähköllä ajaa 100km 1,5 eurolla joten sama matka maksaa vähän alta neljä sataa.

        Mun diiselillä ajan 25 000 km/ vuosi . Polttoaineeseen menee n. 1800 €/ vuosi . Verot vajaa 500 €/ vuosi . Huollot 150 €/ vuosi itse tehtynä . Yhteensä 2450 €/ vuosi . Arvon alenema 6 vuodessa n. 9000 € . Ostin autoni käytettynä 3 vuotiaana 37 tkm.n ajettuna . Sähköautolla ei oikein säästöä tulisi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun diiselillä ajan 25 000 km/ vuosi . Polttoaineeseen menee n. 1800 €/ vuosi . Verot vajaa 500 €/ vuosi . Huollot 150 €/ vuosi itse tehtynä . Yhteensä 2450 €/ vuosi . Arvon alenema 6 vuodessa n. 9000 € . Ostin autoni käytettynä 3 vuotiaana 37 tkm.n ajettuna . Sähköautolla ei oikein säästöä tulisi .

        Aika pienellä kulutuksella pitää mennä, ei voi noilla luvuilla paljon yli 4l/100km mennä ympärivuotisena keskikulutuksena. Mahdollista kyllä, mutta jopa dieseliksi erittäin pieni kulutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "15.000km vuodessa maksaa bensalla ajettuna 900 euroa ja sähköllä noin 150 euroa. Eroa on siis 750 euroa."

        Bensalla ajaminen maksaa enemmän eli ero on suurempi.

        15.000km
        5,5litraa sataselle
        1,9 € per litra

        =1.600€

        "1,9 € per litra"

        ja sähkö 0,50€kWh!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Esimerkiksi olen viimeksi maksanut autolainaa 15 vuotta sitten.

        En ole minäkään maksanut autolainaa tällä vuosituhannella. Seuraava auto on parivuotias sähkis, käteisellä. Polttikset on nähty, enkä sellaista enää osta, enkä varsinkaan vanhoja halpoja romuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti vähän ajavalle polttomoottoriautolla ajaminen on halvempaa kuin sähköautolla ajaminen. Tämänkin aloituksen autolla saa ajaa vain alle 15 000 km tuolla hinnalla, mikä selittää osittain hintaa. Eikä tuo hinta oikeasti ihan kaikkea kata.

        Niin sähköauto onkin usein nimenomaan paljon ajavan valinta.


    • Anonyymi

      siunaus vai kirous.. tonnin kauppakassin omistajalle..

      • Anonyymi

        Tonnin pommilla ajavat ovat vähän eri asiakasryhmä kuin avauksen uudenkarhea auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tonnin pommilla ajavat ovat vähän eri asiakasryhmä kuin avauksen uudenkarhea auto.

        Mikäli itse ei pysty tekemään mitään autolleen, niin on se aika toivotonta ajella noilla 250000 ja yli 1000-2000€. Katsastushylky ja uusi katalysaattori. Tonnimeni. Onnimeni


    • Anonyymi

      Hyvittävät nykyisestä niin huonosti, että en vaihda.
      Pidä perkele pösösi.

      • Anonyymi

        Ei niitä sinun vaihtoautosi kiinnosta. Hinta on tuo vaihtoautolla tai ilman. Sen vaihtoauton voi viedä vaikka paalattavaksi jos ei muuta keksi.


    • Anonyymi

      15.000km vuodessa ajava kuluttaa bensaan 125 euroa kuussa.
      25.000km vuodessa ajava kuluttaa bensaan noin 210 euroa kuussa.

      Tekee hyvää lompakolle päästä tuollaisista kuluista eroon ja maksaa sen sijaan sähköstä vastaavasti 20 tai 30 euroa.

      • Anonyymi

        Pitää ottaa huomioon arvon alenema ja huollot. Paljon ajavalle polttikselle öljynvaihdot 3x vuodessa jos ei longlife. Tai miten käy esim ko.sähkärin hinnalle kun kiinalaiset valtaavat markkinat ensi vuonna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ottaa huomioon arvon alenema ja huollot. Paljon ajavalle polttikselle öljynvaihdot 3x vuodessa jos ei longlife. Tai miten käy esim ko.sähkärin hinnalle kun kiinalaiset valtaavat markkinat ensi vuonna?

        Tässä tapauksessa puhutaan otsikossa mainitusta leasingsopmuksesta 279 euroa on kokonaiskustannus kuukaudessa. Se ei muutu miksikään sopimuskauden aikana tekevät kiinalaiset mitä tahansa.

        Polttiksen omistajille asialla on paljon isompi merkitys kun halvat sähköautot syövät käytettyjen polttisten markkinat. Kuka ostaa polttiksia joissa on törkeän korkeat käyttökustannukset kun tarjolle tule edullisia sähköautoja?


    • Anonyymi

      Uusin TM ja toyota xzbzx sähköauto.
      60 000km käyttötesti.
      Polttoaineen kulutus ja käyttövoimavero:
      7,9% kokonaiskuluista.

      Opel Astra Sports Tourer Innovation 1,4 Turbo 2017
      60 000km käyttötesti:
      Polttoaineen kulutus:
      28% kokonaiskuluista.

    • Anonyymi

      Köyhä viro laski hintoja 0.50$ litra hinnasta.🙄

      • Anonyymi

        Eikös Virossa ole Euro valuuttana?


    • Anonyymi

      Tämähän oli stockan hullujen päivien automalli.

      Sais tulla enemmän yksityisliisinkejä.

    • Anonyymi

      Tuohan tekee 24kk ajalle noin 6600e. +50 eurolla sähköä per kk niin auton pito maksaisi kaikkineen tuolta ajalta noin 7800e .

      • Anonyymi

        Tuollaa saa nettiautosta melkein 3 kpl S-sarjan mersua 2000 luvun alusta isolla v-koneella ja on viimesen päälle premium. Lisäksi kaupan päälle yksi 900e:n liikennekelvoton varaosiksi. Ei mitään järkeä!!


    • Anonyymi

      Eivät saa patteriautoja enää kaupaksi, pakko yrittää vaikkapa ilmaiseksi antaa käyttöön, etteivät autot ihan jää käyttämättä!!!

      Kuinka monella % luulet olevan "kotilataus"?
      Eikös viikolla pörssisähkön hinta huidellut 0,30 - 0,50€/kWh, eli bensiksella ajeli paljon edullisemmin!!!!

      • Anonyymi

        "Kuinka monella % luulet olevan "kotilataus"?"

        Kaikilla meillä joilla on oma koti.
        Vain jossain slummissa joutuu asumaan ilman sähköä.


      • Anonyymi

        "Eikös viikolla pörssisähkön hinta huidellut 0,30 - 0,50€/kWh," voi teitä tietämättömiä tolloja. Maksatte into piukeana valtavia polttisveroja kun sähköautolla ajava lataa autonsa kotipihassa suurinpiirtein ilmaiseksi.

        Vinkvink. Sähköauto ladataan yöllä kun se sähkö on kaikkein halvinta.


      • Anonyymi

        "Kuinka monella % luulet olevan "kotilataus"?"

        Mitä luulet kuinka paljon mua kiinnostaa tuollaiset prosentit?
        Meillä joilla kotilataus on niin prosentti on sata.

        Jos jollain juntilla ei ole kotilatausta niin se on sen ongelma. Ei nosta centtiäkään meidän kilometrikustannuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikös viikolla pörssisähkön hinta huidellut 0,30 - 0,50€/kWh," voi teitä tietämättömiä tolloja. Maksatte into piukeana valtavia polttisveroja kun sähköautolla ajava lataa autonsa kotipihassa suurinpiirtein ilmaiseksi.

        Vinkvink. Sähköauto ladataan yöllä kun se sähkö on kaikkein halvinta.

        Vaikka sähkö olisi maksutonta, niin silti lataaminen ei ole ilmaista, koska siirtomaksut.


    • Anonyymi

      Tuo on ainoa tapa saada käytetty Pösö "kaupaksi".

    • Anonyymi

      Aloittajan otsikko on väärin. Tuo hinta oli vian käytetytn rahoitusleasing eli käytännössä kuin osamaksu. Tuon lisäksi tulee vakuutukset, huollot, renkaiden vaihdot jne...

      Huoltoleasing kuvaa paremmin ja niiden hinnat on aivan eri tasolla.

      • Anonyymi

        Huollot kuuluvat hintaan. Renkaat kestää kahden vuoden sopparin varmasti, vakuutukset joutuu maksamaan kaikista autoista, renkaat vaihdan ja säilytän itse.

        Eipä tuohon tule mitään ylimääräisiä kustannuksia joten oikein hyvä diili.


      • Anonyymi

        "Tuon lisäksi tulee vakuutukset, huollot, renkaiden vaihdot jne..."

        Onneksi nuo on ilmaisia vanhaan bensa-autoon.


    • Anonyymi

      Vanhalla polttiksella ajelen n 10000km / v ja alla todellisia kuluja.

      Bensa 7,5L / 100km ( oikeasti sekakulutus pätkäajossa) N 1400€
      Huolto 100€/v Korjaukset n 500€/v Renkaat 100€/v polttimot 2kpl 25€/v
      Auton hinnan alenema n 500€/v Esimerkkinä on oma 5000€ maksanut Avensis 1,8 bensa ja 5 vuotta vielä pidän ja 5 vuotta sitten ostin.

      Kulut käyttövoimavero mukaan lukien n 3000€/ v Korjauksista seuraavat tehty kytkin 500€ laturi 500€ pyöriäntunnistin 500€ ilmastointi 2 x100€ takapönttö 200€ ja pienempiä juttuja joten n 500€ vuosi korjauksiin.

    • Anonyymi

      Kannattaa lisäksi muistaa että kyseessä on käytännössä uusi auto. On aivan eri asia joutua ajamaan jollain vanhalla resulla.

    • Anonyymi

      Vanhalla polttiksella ajelen n 10000km / v ja alla todellisia kuluja. jatkan vielä.

      Renkaat säilytän ja vaihdan itse, samoin polttimot, sulat yms. Käsijarrun säädän itse.
      Tarvitsen kuitenkin tilavan auton jotta potkukelkka mahtuu mukaan ja välillä tavaraa takaluukku farmarista täynnä. Vedän myös venettä ja peräkärryä mökille ja kalaan mennessä. Joten ehkä sähkis ei olisi paras minulle. Pösä on kotona ja mökillä joten lataus ei olisi ongelma, mökille matkaa 50 km ja pilkkireissulla menee n 70km joten range riittäisi mainiosti. Jos vielä autosta voisi ottaa sähköä taloon hintapiikkien aikaan, voisi säästää hitusen. Vielä kun joku kertoisi liisauksen kaikki kulut, kuten huoltojen määrät ja hinnat niin voisi oikeasti vertailla. Minulle ei merkillä ole väliä ,Dacia kin kelpaisi.

      • Anonyymi

        "Vielä kun joku kertoisi liisauksen kaikki kulut, kuten huoltojen määrät ja hinnat "

        Mikset lue itse tuon aloituksen linkin takaa?

        Kahden vuoden sopimus ja kaksi huoltoa kuuluu hintaan.

        Ps. Ihmettelen näitä ihmisiä jotka kertovat suureen ääneen oman elämäntarinansa tällaisessa yhteydessä. Aika itsekeskeinen lähestymistapa kun aiheena on eri käyttövoimien kokonaiskustannukset yleisellä tasolla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Ei siellä linkin takana ollut huoltojen määrää tai hintaa,"

        Jos osaa lukea ja ymmärtää jotain autoista niin kyllä asia selviää. Huollot eivät maksa mitään kahden vuoden sopimuksen aikana.

        Sulla on varmaan lähipiirissä joku fiksumpi joka pystyy selittämään tämän sinulle kun näytät hänelle tuon jutun.


      • Anonyymi

        Miksi huotojen hinta tai määrä kiinnostaisi leasingautoilijaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi huotojen hinta tai määrä kiinnostaisi leasingautoilijaa?

        Leasing-sopimus voi sisältää huollot mutta ei välttämättä sisällä huoltoja. Asiakas valitsee kummanlaisen sopimuksen tekee.


    • Anonyymi

      Kiitos neuvosta, kysyn kissalta;)

      • Anonyymi

        Kissa pyysi näyttämään sinulle tämän kun tassuilla ei voi käyttää copy-pastea
        "Kaupan päälle 2 määräaikaishuoltoa 0 €
        Tähän autoon määräaikaishuolto-ohjelman mukaiset kaksi seuraavaa huoltoa veloituksetta asiakkaalle."


    • Anonyymi

      Vertailun vuoksi uusi Toyota Yaris Cross yksityisleasing 24 kk ja 15 tkm/vuosi alk 600 €/kk.

      • Anonyymi

        Polttiksiin joutuu laskemaan niin suuren arvonaleneman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttiksiin joutuu laskemaan niin suuren arvonaleneman.

        Kyllä tuo on hybrid.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo on hybrid.

        Jos auto kulkee pelkästään fossiilisella niin se on polttis. Katso vaikka Trafin käyttövoimatilastosta.
        Tuollaiset latauskelvottomat hybridiviritykset ovat vain mainosmiesten kusetusta tyhmille.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo on hybrid.

        "Kyllä tuo on hybrid."
        Siis pelkkä polttomoottoriauto!


    • Anonyymi

      Tähän autoon määräaikaishuolto-ohjelman mukaiset kaksi seuraavaa huoltoa

      Tämän tulkitsen niin, että vain kaksi seuraavaa huoltoa kuuluu hintaan , montako huoltoa on kokonaisuudessa? Ja mitä ne maksavat?

      • Anonyymi

        Kahden vuoden sopimuksella max 15.000km vuosi ei mahdu mitenkään enempää kuin kaksi huoltoa. Käytä maalaisjärkeä.


    • Anonyymi

      Maalaisjärki haluaa nähdä ohjelman , ennen allekirjoitusta.

      • Anonyymi

        Jos ymmärtää autoista edes vähän niin tietää miten pihalla olet.
        Toki asia kannattaa tarkastaa mutta lopputulos on satavarmasti se että kahteen vuoteen ja 15.000km per vuosi ei saa mahtumaan enemmän kuin kaksi huoltoa.
        Olet käytännönelämästä erkaantunut nippelitollo.


    • Anonyymi

      Tuo pösö on Kokonaiskustannuksiltaan selkeästi halvempi kuin vastaava polttis.

    • Anonyymi

      Miten muuten liisengeissä menee korjaukset, jos hajoaa jotain suurempaa? huollot kuuluvat mutta entä korjaukset? kai niissä takuu on jos on uusi auto kyseessä.

      • Anonyymi

        Pääsääntöisesti korjaukset kuuluvat leasing-maksun piiriin. Se määritellään sopimuksessa.

        Leasing-autot ovat se verran tuoreita pelejä että palveluntarjoajan on helppo ottaa vikakorjaukset vastuulleen.


      • Anonyymi

    • Lukekaa takuuintoilijat tämä Kuluttajaviraston ohje!

      • Anonyymi

        Siis mikä, misä?


    • Anonyymi

      279 kuussa ja alle kaksi euroa per 100km.

    • Anonyymi

      Eikö tämä ole edullinen vaihtoehto ? Ostaako tommonen samalla kk hinnalla vai liisinkillä niin ehdottomasti liisattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe