Adventistien puolustukseksi

Voisiko joku kirjoittaa tänne jotain positiivisia puolia adventismista? Enkä tarkoita mitään olemme ainoa oikea seurakunta juttuja vaan ihan oikeasti jos on jotain positiivista niin tuokaa esille. Entisenä adventistina tiedän että niitäkin on. Itsellävain pyörivät mielessä ne negatiiviset kokemukset. Ajattelin ihan reilusti asettaa adventismia kohtaan tuntemani syvän inhon syrjään ja aloittaa positiivisesti.

31

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hiljaista on :D

    • Anonyymi

      Entisenä adventistina voin todeta, etten ole missään muualla saanut niin mieleenjäävää opetusta Raaamatusta kuin adventistina ollessani. Vieläkin muistan ulkoa tietyt Raamatun kohdat, joihin vedota tietyissä oppikysymyksissä, jotka luterilaisen kirkon jäsenenä hyväksyn osittain vieläkin. Rovaniemellä opiskellessani kävin kasteella enkä ole sen jälkeen kokenut niin suurta yhteenkuuluvuuden tunnetta uskovien keskuudessa kuin adventistien kesken Pohjois-Suomessa. Vähän erikoinen oppi ja pieni piiri yhdistivät.

      • Tämä kyllä pitää paikkaansa. Monissa kohden adventistien oppi osuu kohdalleen ja pieni piiri hitsautuu tiukasti yhteen. Yhteenkuuluvaisuuden tunne on välillä huumaava, kunnes joskus ei ole.


      • Anonyymi

        Miksi entinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi entinen?

        Koska todellisuus iski vasten kasvoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska todellisuus iski vasten kasvoja?

        Mikä todellisuus?


    • Anonyymi

      Parasta adventismissa Suomessa on, että niitä on aika vähän, pysyvät omissa oloissaan ja vähenevät.

      • Anonyymi

        Ja ikävät asiat kohdistuvat pääosin lahkon sisälle. Siksi ketään ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ikävät asiat kohdistuvat pääosin lahkon sisälle. Siksi ketään ei kiinnosta.

        Sieltähän sitä vihanlietsontaa taas tuli. Ette siis pysty kirjoittamaan aloittajan toiveen mukaan.


    • Anonyymi

      Kun kerran täällä taas kerran tällainenkin avaus alkaa muuttua adventistien haukkumiseksi, niin sanotaan sitten näin:

      Minulle adventttiseurakuntani uskonveljet ja -sisaret ovat sukulaiseni ja hengenheimolaiseni, eivät biologiset sukulaiseni, joista monet eivät ole uskovia lainkaan. En koe mitään samaa yhteenkuuluvuutta biologisiin sukulaisiini kuin koen toisiin uskoviin.

      Että se siitä.

      • Olet varmasti oikeassa. Nauti siitä kunnes joudut epäsuosioon. Sitten ei olekaan enää kivaa.


      • Kiitos silti positiivisesta kommentista.


      • Anonyymi

        Jos adventisteistä kirjoitetaan vain negatiivisesti niin olisiko syy siinä että ei ole oikein muuta mitä kirjoittaa. Vai onko tämä saatanan hyökkäys ainoaa oikeaa uskoa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos adventisteistä kirjoitetaan vain negatiivisesti niin olisiko syy siinä että ei ole oikein muuta mitä kirjoittaa. Vai onko tämä saatanan hyökkäys ainoaa oikeaa uskoa vastaan.

        "Ainoaa oikeaa" :D :D :D


      • Anonyymi

        Ei ole paljon positiivisia täällä


      • Anonyymi
        Timjami2000 kirjoitti:

        Olet varmasti oikeassa. Nauti siitä kunnes joudut epäsuosioon. Sitten ei olekaan enää kivaa.

        Ei tarvi odotella, se on jo epäsuosiossa biologisten sukulaistensa keskuudessa. 😋


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi odotella, se on jo epäsuosiossa biologisten sukulaistensa keskuudessa. 😋

        Ihan varmaan, mutta sitten kun adventistitkin alkaa potkia niin siitä vasta kriisi tulee, kun siteet reaalimaailmaan katkaistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan varmaan, mutta sitten kun adventistitkin alkaa potkia niin siitä vasta kriisi tulee, kun siteet reaalimaailmaan katkaistu.

        Siksi lahkoista on vaikea lähteä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi lahkoista on vaikea lähteä

        Ketä kiinnostaa kenenkään lähtemiset ja tulemiset. Minua kiinnostaa valmistautua Jeesuksen toiseen tulemiseen. Yö on pitkällä nukkua ei saa.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa kenenkään lähtemiset ja tulemiset. Minua kiinnostaa valmistautua Jeesuksen toiseen tulemiseen. Yö on pitkällä nukkua ei saa.

        1234567---

        Että ei muilla väliä kunhan itsellä menee hyvin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa kenenkään lähtemiset ja tulemiset. Minua kiinnostaa valmistautua Jeesuksen toiseen tulemiseen. Yö on pitkällä nukkua ei saa.

        1234567---

        Tämä on niin tuttua. Kun joku nostaa kipeitä asioita esille niin mitätöidään arvottomana ja siirretään huomio toisaalle. Ihan sama miten vakava asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että ei muilla väliä kunhan itsellä menee hyvin

        Omaan napaan tuijottaja taitaa itse olla tajuton tai ainakin unessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että ei muilla väliä kunhan itsellä menee hyvin

        Onko tämä sitä adventistien rakkautta? Ruikuttajat hiljaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi odotella, se on jo epäsuosiossa biologisten sukulaistensa keskuudessa. 😋

        En ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi lahkoista on vaikea lähteä

        Adventtikirkko ei ole lahko.


    • Anonyymi

      Adventisteilta löytyy enemmän järkeä, kuin monilta muilta mitä uskontoon tulee. Poikkeuksen tekevät naispastorit.

      1234567---

      • Anonyymi

        Adventisteillä on paljon koulutettua ja älykästä porukka, mutta olihan natsien johtajatkin mensa-luokkaa. Näitähän voi kilpailuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventisteillä on paljon koulutettua ja älykästä porukka, mutta olihan natsien johtajatkin mensa-luokkaa. Näitähän voi kilpailuttaa.

        Törkeä vertaus, mutta ymmärrän pointtisi, enkä usko että natsit loukkaantuvat.


    • Anonyymi

      Ei tarvitse kirjoittaa. Katsokaa TV1:stä tai Yle Areenasta Prisma dokumentti Satavuotiaiden salaisuus. Siinä tosiaankin kerrotaan adventisteista positiivista. 😄

      • Anonyymi

        Juuri näin! Tässäkin näemme profeettamme Ellen G Whiten opetusten jumalallisuuden!


    • Anonyymi

      Selkeästihän voidaan nähdä, että adventistit ovat AINOA uskollisena pysynyt ryhmä eri tavalla kieroituneiden seurakuntien keskellä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe