Kristinuskon perusasioita

Anonyymi-ap

Kristinuskosta eronneet suurimmat Jenkkilahkot ja niiden perustajat:

Mormonismi: Joseph Smith
Jehovalaisuus: Charles Russell
Helluntailaisuus: Charles Fox Parham
Adventismi: Ellen G. White

143

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki Jenkkilahkot ovat harhaoppisia uskonlahkoja ja kulttiuskontoja.

      Eivät tunnusta kasteen perusmerkitystä, ihmisen pelastusta Kristuksen verensuojaan.


      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

      • Anonyymi

        Homokirkon kanssa ei kristus paljoa liittoja tee.


    • Anonyymi

      Jenkkilahkot eivät ole oikeata kristinuskoa nähneetkään.

      • Anonyymi

        Lutherin lahkosta puhumattakaan. Se on murhaajien kerho:
        Luther:
        ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutherin lahkosta puhumattakaan. Se on murhaajien kerho:
        Luther:
        ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi."

        Jenkkilahkot ovat murhaajien kerho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkot ovat murhaajien kerho

        Montakos anabaptistia se Luther tapattikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montakos anabaptistia se Luther tapattikaan?

        Ei yhtään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään

        Onko joku vielä noin pimeä?
        Vai onko se kasteenpalvonta sekoittanut pääsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkot ovat murhaajien kerho

        Venäläinen trolli vihaa vapaita sivistyneitä maita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku vielä noin pimeä?
        Vai onko se kasteenpalvonta sekoittanut pääsi?

        Anabaptistien vaino alkoi Sveitsissä vuonna 1527, jolloin Felix Manzista tuli ensimmäinen marttyyri. Hänen polvensa taivutettiin puukepin yli niin, että nilkat saatiin kiinnitettyä selän taakse sidottuihin käsiin. Hänet vietiin veneellä joelle, jonne hänet hukutettiin.


      • Anonyymi

        Raamatusta ei löydy yhtä ainoaa käskyä tai esimerkkiä, jossa vauvoja olisi vedellä valutettu.
        Eikä Raamatusta löydy myöskään tukea väitteille koko, joka ikisen perhekunnan jäsenen kastamista. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        Luterilaisen kirkon perusta on pakkojäsenyys.
        jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
        samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
        Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
        Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
        LUTERILAISET OVAT VALEHTELIJOITA,
        Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.

        Luterilaisten väitteet ovat valheita, jotka kuka tahansa voi kumota Sanan ilmoituksella.
        Jeesus ei koskaan käskenyt pakolla kastaa eli valuttaa vettä päähän.
        Jeesus ei luvannut joka ikisen suvun jäsen kääntyvän ja tekevän parannuksen:
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;


    • Anonyymi

      Käsityksiä kristinuskon perusasioista todella riittää! Perustatko sinäkin nyt sitten uuden lahkon tämän Totuutesi™ pohjalle?

      • Anonyymi

        Kyllä luttereihin vielä yks kerho sopii, entisten kymmenien lisäksi.


      • Anonyymi

        Luterilaisuus on jumalaton ja julma uskonto, murhakirkko. "Luther kirjoitti kiivaasti heitä (kastajia) vastaan eikä nähnyt heidän toiminnassaan muuta kuin kapinaa ja herjausta. Rangaistuksena voi olla yksi ainoa: kuolema.
        Thyringerin luterilainen uskonpuhdistaja Justius Menius kumosi1530 kirjallisesti kastajain opit, ja Wittenbergin teologien lausunnoissa todettiin, että kuolemanrangaistus oli asiaankuuluva. Se pantiin täytäntöön miekalla, roviolla tai hukuttamalla." -Gunnar Westin-


      • Anonyymi

        Jumala valtakunta kuuluu Jumalan lapsille, näin ollen kastekin kuuluu vain Jeesuksen seuraajille. Kaste on vanhan testamentin esikuvan mukaisesti erottautumista ja synnin taakse jättämistä ja astumista kohti Jumalan lupauksia.
        Pietari kirjoitti: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
        Israelin kansa oli pelastunut tuhoojalla karitsan veren turvin. He saivat kasteen Moosekseen pilvessä, kuva Pyhästä Hengestä, ja meressä. Punaisen meren ylitys katkaisi Israelin kansan yhteyden Epyptin orjuuteen. Mooses, esikuva Jeesuksesta, ja kansa oli lähtenyt Mooseksen johdolla Egyptistä. Kansa, joka jo seurasi Moosesta sai kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä, toisin sanoen heidän uskonsa ja luottamuksensa vahvistui Moosekseen.
        Samoin Jeesuksen seuraajat käyvät kohti Jumalan lupauksia kasteen haudan kautta. Kasteessa vanha elämä synnin orjuudessa jää taakse ja kasteessa vahvistetaan jo tapahtunut sisäinen muutos ja usko Jeesukseen. Kaste on hyvän omantunnon vastaus Jumalalle.


    • Anonyymi

      Luterilaiset on ihmeellinen joukko.
      Ihan sama mitä faktaa tuodaan esiin lutterin hullutuksis, niin ne ei vaikuta heihin mitään!

      ei minkäänlaista ongelmaa heille tuota millainen kauhujen tuottaja on kirkkonsa keulassa ,!

      Miten se voi olla mahdollista, sitä ei normaalikärki käsitä.

      • Anonyymi

        Sodomiittikäkätys kitisee taas tuskaansa
        Se puhuu vain luterilaisista


    • Anonyymi

      Amerikassa nauhoittivat helluntailaisten hurmoskielistä puhetta ja vertasivat sitä oikeisiin ääniin.

      Yksikin nainen kirkui niin mahdottomasti, että kun ääntä verrattiin oikeisiin ääniin, niin se vastasi kojootin kiimahuutoa.

    • Anonyymi

      Lahkolaiset eksyttää ihmisiä harhoihin kertomalla ihmeparanemisista lahkoissa.

      Oikea lääkäri tutki Tampereen ylipistossa tekemässään tri:n väitöskirjaa varten kaikki Ylivainion aikaiset helluntailaisten väittämät ihmepranemiset, 1304 tapausta.

      Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

      Älä anna lahkolaisten petkuttaa itseäsi.

      • Anonyymi

        Valehtelet kuin venäläinen trolli.


      • Anonyymi

        Raamattu varoittaa: Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        Luterilaisuus on maailman mielen mukainen uskonto eli pakanuutta. Suurin osa luterilaisista on maailman ihmisiä. Luterilaiset sakramentit ovat valhetta ja petosta eli maailmasta.
        Sana myös selkeästi varoittaa tekemästä yhteistyötä luterilaisten kanssa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

        Maailman ihmiset eivät ole minun hengellisiä veljiäni. Jumalattomien ja uskosta osattomien luterilaisten isä on maailman ruhtinas. Minun ja kaikkein Jeesuksen seuraajien Isä on Taivaassa.
        Minulla on oikeus ja velvollisuus kertoa 'vauvakasteen' olevan petos ja suuri eksytys ja valhe.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät osaa muuta kuin herjata ja kirota kristittyjä.

      • Anonyymi

        1900-luvun alun Jenkkilahkot ovat vieraslaji tänne Suomen Sioniin.

        Kristinusko sakramentteinene tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella Ortodoksien tuomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1900-luvun alun Jenkkilahkot ovat vieraslaji tänne Suomen Sioniin.

        Kristinusko sakramentteinene tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella Ortodoksien tuomana.

        Suomessa kaikkinaiset kristinuskomukset ovat vieraslajeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa kaikkinaiset kristinuskomukset ovat vieraslajeja.

        Luterilaiset vainosivat ns. anabaptisteja eli uudelleenkastajia uskonpuhdistuksen jälkeen 1500-1600-luvulla. He jatkoivat vainoa myös myöhemmin historian kuluessa eri puolilla maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1900-luvun alun Jenkkilahkot ovat vieraslaji tänne Suomen Sioniin.

        Kristinusko sakramentteinene tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella Ortodoksien tuomana.

        Jo vuonna 1530 Luther otti kovan kannan psalmin 82 kommentaarissaan. Kastajat ansaitsivat hänen mukaansa ankarimman rangaistuksen kapinallisuuden ja Jumalanpilkan takia.
        Vuonna 1531 kun vaaliruhtinas Johan pyysi neuvoa siihen, että kuinka kohdella vangittuja anabaptisteja, niin Melanchton esitti kuolemantuomiota. Kuitenkin niille, jotka kääntyisivät takaisin, voitaisiin osoittaa armoa. Luther allekirjoitti lausuman.
        Muissa Melanchtonin ja Lutherin vastauksissa kyseliville ruhtinaille Melanchton oli selvästi tiukempi. Luther edellytti kuolemantuomiolle kapinallisuutta, Melanchtonille vähempikin riitti. Kapinallisuutta Luther ei määritellyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1900-luvun alun Jenkkilahkot ovat vieraslaji tänne Suomen Sioniin.

        Kristinusko sakramentteinene tuli Suomeen jo ensimmäisellä vuosituhannella Ortodoksien tuomana.

        Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
        Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo' , antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto'
        Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.
        Luterilainen kaste on päälaen kastelua.


    • Anonyymi

      Suomessakin on yhdistysrekisterissä yli tuhat erioppista uskonnollista
      yhdistystä ry:tä eli uskonlahkoa.

      Jos ne kaikki kuuluisivat Kristuksen ruumiiseen, niin Jeesushan olisi kuin tuhatjalkainen mato.

      • Anonyymi

        Ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.

        Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.

        Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

        Oi endaumentteja 😅


      • Anonyymi

        Jeesuksen opetuslapsia on aina sanottu lahkoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapsia on aina sanottu lahkoiksi.

        Toinen toistaan nimittelee


    • Anonyymi

      Kaikista kuuluisimmat lahkosaarnaajt käyttää isojen joukkojen hallitsemiseen ja kaatamiseen nurin erittäin tehokasta menetelmää, nimeltään Mesmerismi, mikä toimii edelleen.

      Mesmerismi eli animaalinen magnetismi on 1700-luvulla käytössä ollut Franz Mesmerin kehittämä hypnoosiin perustuva hoitomenetelmä. Mesmerin näkemyksen mukaan maailmankaikkeuden täytti virtaavan nesteen tavoin käyttäytyvä hienojakoinen eteerinen aine eli fluidium, jonka välityksellä kaikki kaukovaikutukset tapahtuivat. Wikipedia

      • Anonyymi

        Lahkossa voidaan hokea pitkään: tule henki, tule henki, tule henki ja tee jokin merkki paikallaolostasi ja tee jokin ihme...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkossa voidaan hokea pitkään: tule henki, tule henki, tule henki ja tee jokin merkki paikallaolostasi ja tee jokin ihme...

        henkimaailmasta niitä erilaisia henkiä lähtee nousemaan niitä ihmeitä tekemään

        ...ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä...



        Matt.24: 24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:11

        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 7:15

        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

        1. Joh. 2:26

        Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkossa voidaan hokea pitkään: tule henki, tule henki, tule henki ja tee jokin merkki paikallaolostasi ja tee jokin ihme...

        ne on hirveitä eksytyksiä ja siis VALHEELLISTA , ihmiset hakee "sitä ja tätä" , kun ovat tyytymättömiä elämäänsä niin haetaan ">okkus , pokkus < , että kaikki muuttuu . . .

        hakevat siis MAANPÄÄLLISEN elämän muuttumisia , kun eivät ota itse vastuuta omasta elämästään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkossa voidaan hokea pitkään: tule henki, tule henki, tule henki ja tee jokin merkki paikallaolostasi ja tee jokin ihme...

        Sehän on hyvä, että Pyhää Henkeä rakastetaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        henkimaailmasta niitä erilaisia henkiä lähtee nousemaan niitä ihmeitä tekemään

        ...ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä...



        Matt.24: 24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:11

        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 7:15

        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

        1. Joh. 2:26

        Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

        Oletko ollenkaan tietoinen, mikä henki saa sinut puhumaan pahaa Jeesuksenopetuslapsista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ollenkaan tietoinen, mikä henki saa sinut puhumaan pahaa Jeesuksenopetuslapsista?

        Meinaatko, että nuo jakeet olisi poistettava Raamatusta sopimattomina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ne on hirveitä eksytyksiä ja siis VALHEELLISTA , ihmiset hakee "sitä ja tätä" , kun ovat tyytymättömiä elämäänsä niin haetaan ">okkus , pokkus < , että kaikki muuttuu . . .

        hakevat siis MAANPÄÄLLISEN elämän muuttumisia , kun eivät ota itse vastuuta omasta elämästään .

        Alkuseurakunta kastoi vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeen. Sana varoittaa Jeesuksen omien seurakuntaa: Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
        Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
        Alkuseurakunnan ensimmäinen rakkaus oli Jeesus. Alussa seurakunta käytti kasteessakin ensimmäisen rakkautensa nimeä: JEESUS.
        Seurakunta on langennut pois ensimmäisestä rakkaudesta. Seurakunnat ovat ottaneet Jeesuksen tilalle muita nimiä ja kolmiyhteisen jumalan.
        Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.


      • Anonyymi

        Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

        Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

        Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkossa voidaan hokea pitkään: tule henki, tule henki, tule henki ja tee jokin merkki paikallaolostasi ja tee jokin ihme...

        Pohjimmiltaan luterilaiset opettavat Vanhan Liiton olleen parempi kuin Uusi liitto. Vanhasta Liitosta on todistettu: toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi kerran vuodessa, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä.
        Uudesta liitossa sen sijaa luterilaisten mukaan ei ole uhria pikkulapsen tahattomien syntien edestä, vaan ilman pelastavaa kirkon sakramenttia, pikkulapsi joutuu vastuuseen, ei ainoastaan omista tahattomista synneistä, vaan myös isiensä ja Aadamin synnistä.


    • Anonyymi

      Oikea kaste tulee sitten myöhemmin. Ehkä 2000-4000 vuoden kuluttua. Sen merkkinä on että kaikki kastettavat puhuvat Kreikan kieltä.

      Se lienee siis aikuiskaste. Miksi siis jo nyt kastetaan lapsia ja aikuisia? Eihän Paavalia lähetetty kastamaan.

      Ranskan vallankumous toi ilman kastettakin jokaiselle oikeuden elämään ja tasa-arvon ja muut perusoikeudet.

      Onko nyt jo oikean kirkon ja uskon aika? Vai mikä aika nyt on? Daniel 7 kertoo että Korkeimman Pyhät vangitaan Ajaksi, Ajoiksi ja puoleksi Ajaksi.
      Sen jälkeen kun he vapautuu perustetaan oikea Jumalan valtakunta. Mutta jopa juutalaiset odottaa yhä oikeaa Messiasta.

      Taivaat ovat tehneet maan päälle 15 taivasten valtakuntaa, mutta taivaat ovat tuhoutuvia.
      Vasta tuleva Jumalan valtakunta on ikuinen.

      Jos taivaan kaste onkin merkittävä jo sinänsä niin kuitenkin emme vielä näe ikuista elämää ja kuolemattomuutta jonka Jeesus lupasi ja monet muutkin asiat ovat vajaat. Jos kasteessa saatava Pyhä Henki todella olisi paras ja aito niin miksi sitten on sotia ja väkivaltaisuutta.

      Ensin tapahtuu 3333 jkr ensimmäinen ylösnousemus ja 4333 jkr viimeinen tuomio jossa kaikki pahuus tuhotaan pois ja sitten tulee uusi taivas ja uusi maa.

      Pahuus on jäljellä viimeiseen tuomioon asti ja sitä ennen kastetut ovat hekin yhä pahuuteen taipuvaiset. Vasta kun tulee uusi taivas ja uusi maa kaikki entinen pyyhkiytyy pois myös Jeesus, Jehova ja muut joiden nimeen liittyy huonoja muistoja. Raamattu myös pyyhkiytyy pois.

      En tarkkaan tiedä miten loistoisa on tuo uusi tulevaisuus. Star trek televisiosarja ehkä kuvastaa joitakin piirteitä sen sopusoinnusta mutta ei sekään paljoa. He ovat kuin enkelit taivaassa. Liha ja veri eivät peri Jumalan valtakuntaa.

      • Anonyymi

        Jeesus sanoi: Minut on kasteella kastettava.

        Ehkä hän tarkoitti tätä nykyistä taivasten valtakuntien antamaa kastetta, jonka merkitys on toissijainen ja jumalattomille suunnattu.

        Sen sijaan kun Heprealaiskirje puhuu vahvasta ruuasta siihen ei enää liity kasteet ja kätten päälle panemiset pyhän Hengen saamiseksi.

        Vaan vahva ruoka on jotain muuta.

        Se loistoisa tulevaisuuden odote johon pyritään ei sisällä sellaista tyhmyyttä kuin kirkkojen ja uskontokuntien väliset riidat. Kristus tulee kaukana tulevaisuudessa kun paha on pyyhitty pois omaamaan selkeän ja kirkkaan ajatusmaailman johon ei mikään maallinen vajavaisuus enää ulotu.

        Tämä edellyttää pahan karsimista pois viimeisellä tuomiolla. Yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi: Minut on kasteella kastettava.

        Ehkä hän tarkoitti tätä nykyistä taivasten valtakuntien antamaa kastetta, jonka merkitys on toissijainen ja jumalattomille suunnattu.

        Sen sijaan kun Heprealaiskirje puhuu vahvasta ruuasta siihen ei enää liity kasteet ja kätten päälle panemiset pyhän Hengen saamiseksi.

        Vaan vahva ruoka on jotain muuta.

        Se loistoisa tulevaisuuden odote johon pyritään ei sisällä sellaista tyhmyyttä kuin kirkkojen ja uskontokuntien väliset riidat. Kristus tulee kaukana tulevaisuudessa kun paha on pyyhitty pois omaamaan selkeän ja kirkkaan ajatusmaailman johon ei mikään maallinen vajavaisuus enää ulotu.

        Tämä edellyttää pahan karsimista pois viimeisellä tuomiolla. Yms.

        Kristillinen yksi kaste on se portti, josta jokaisen syntisen ihmisen on mentävä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        1. Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA VEDEN KANTAMANA.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Joh. 10:1

        "Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillinen yksi kaste on se portti, josta jokaisen syntisen ihmisen on mentävä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        1. Piet.3
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui ARKISSA VEDEN KANTAMANA.

        21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Joh. 10:1

        "Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo."

        "Kristillinen yksi kaste on se portti, josta jokaisen syntisen ihmisen on mentävä sisälle Jumalan valtakuntaan"???

        Konttaamallako se vauva menee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kristillinen yksi kaste on se portti, josta jokaisen syntisen ihmisen on mentävä sisälle Jumalan valtakuntaan"???

        Konttaamallako se vauva menee?

        Vauvat sillä taas mielessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvat sillä taas mielessä

        Jonglöörillä aina sama virsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kristillinen yksi kaste on se portti, josta jokaisen syntisen ihmisen on mentävä sisälle Jumalan valtakuntaan"???

        Konttaamallako se vauva menee?

        Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        Joh. 6:44

        Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Portti on ahdas ja kaita, mutta pieni lapsi siitä kasteessa hyvin sisälle mahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Room. 9:8

        Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

        Joh. 6:44

        Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Portti on ahdas ja kaita, mutta pieni lapsi siitä kasteessa hyvin sisälle mahtuu.

        Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkää estäkö heitä.

        Jotainhan sen lapsenkin on ensin otettava vastaan.

        Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle.

        Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

        Lapsen sydän on avoin, siksi Jeesuksen Henki voi vapaasti tulla kasteessa lapsen sydämeen asuvaiseksi.
        _________________________________
        Helluntailaisuus on Saatanasta, nehän yrittää estää lapsien pääsyn kasteessa sisälle Jumalan valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkää estäkö heitä.

        Jotainhan sen lapsenkin on ensin otettava vastaan.

        Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle.

        Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

        Lapsen sydän on avoin, siksi Jeesuksen Henki voi vapaasti tulla kasteessa lapsen sydämeen asuvaiseksi.
        _________________________________
        Helluntailaisuus on Saatanasta, nehän yrittää estää lapsien pääsyn kasteessa sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Helluntailiikkeen oppien keskijät ja sen lahkoliikkeeksi organisoivat miehet olivat pahoja miehiä, joiden teoista ei voi edes lapsien kuullen puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonglöörillä aina sama virsi.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -jonglöörinnussijalla aina vauvat ja jonglööri mielessä. Aina sen kysymykset koskee vauvoja. Sairas tapaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -jonglöörinnussijalla aina vauvat ja jonglööri mielessä. Aina sen kysymykset koskee vauvoja. Sairas tapaus

        Mistähän jonglöörui tietää himoni vauvoihin? Johtuuko se siitä että mainitsen vauvoista melkein joka viestissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän jonglöörui tietää himoni vauvoihin? Johtuuko se siitä että mainitsen vauvoista melkein joka viestissä?

        Varmaan siitä se johtuu. Ja saman asian ovat kaikki huomanneet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkää estäkö heitä.

        Jotainhan sen lapsenkin on ensin otettava vastaan.

        Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle.

        Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

        Lapsen sydän on avoin, siksi Jeesuksen Henki voi vapaasti tulla kasteessa lapsen sydämeen asuvaiseksi.
        _________________________________
        Helluntailaisuus on Saatanasta, nehän yrittää estää lapsien pääsyn kasteessa sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Vain Kristukseen Hengen omaava voi olla Jumalan oma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailiikkeen oppien keskijät ja sen lahkoliikkeeksi organisoivat miehet olivat pahoja miehiä, joiden teoista ei voi edes lapsien kuullen puhua.

        noin se on. Tosin pahoja ollaan kaikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Kristukseen Hengen omaava voi olla Jumalan oma

        Hengelliset asiat pitää tutkia hengellisesti, sanotaan Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noin se on. Tosin pahoja ollaan kaikki

        Sellaisten meisten pahuus mainitaan erikseen sanassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisten meisten pahuus mainitaan erikseen sanassa.

        Tarkoitatko parhamia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkää estäkö heitä.

        Jotainhan sen lapsenkin on ensin otettava vastaan.

        Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle.

        Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

        Lapsen sydän on avoin, siksi Jeesuksen Henki voi vapaasti tulla kasteessa lapsen sydämeen asuvaiseksi.
        _________________________________
        Helluntailaisuus on Saatanasta, nehän yrittää estää lapsien pääsyn kasteessa sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Mitenkä vauva voi mitään muuta ottaa vastaan kuin äidinmaitoa.

        2.Kor.6:
        1. Jumalan työtovereina me kehotamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.


    • Anonyymi

      Jumalan lapset pääsevät taivaan kotiin, eikö tämä ole sinulle selvää? Sana todistaa sen, miten tullaan Jumalan lapsiksi: kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
      jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
      Tullakseen Jumalan lapseksi, ihmisen pitää ottaa Jeesus vastaan, ja Sana kutsuu uskoon tuloa, Jeesuksen vastaanottamista, uudesti syntymäksi. Herran Jeesuksen Sanat: Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

      • Anonyymi

        villitsevät hurmoshenget, lahkojenkaatohenget, eivät ole mitään Jeesuksien vastaanottamisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        villitsevät hurmoshenget, lahkojenkaatohenget, eivät ole mitään Jeesuksien vastaanottamisia

        Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
        Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo', antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto' tai embapto. Dipattaessa pala painetaan kastikkeeseen, mutta palan päälle ei kaadeta kastiketta.”minä kastan ja annan tämän palan". Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle”.
        Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.
        Luterilainen kaste on päälaen kastelua.


    • Anonyymi

      Vauva ei voi mitään muuta ottaa vastaan, kuin imeä äidin maitoa.

      1.Piet.3:
      21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt pelastaa teidätkin kasteena, joka ei ole ruumiin lian poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta
      Joh. 20:23; Ap. t. 3:19; Ap. t. 24:16; 1. Tim. 1:19; Hepr. 9:14
      {KR lihan saastan. Kasteen merkitys ja tarkoitus toteutuu, kun kastettu henkilö katuvana pyytää hyvää omaatuntoa anteeksiantamuksen kautta Jeesuksen veressä, ottaa sen vastaan evankeliumin päästösanasta ja sitten Jumalan armon avulla kilvoittelee säilyttääkseen loukkaamattoman omantunnon Jumalan ja ihmisten edessä.

      Vesi sinänsä ei pelastanut Nooaa perheineen, vaan arkki, joka pysyi veden pinnalla. Tämä erotti heidät maasta, joka tuhoutui vedenpaisumuksessa, ja pelasti heidät siitä. Tulva oli Nooalle ikään kuin kaste, samoin kuin Punainen merikin myöhemmin Israelille. Tämän tulvan kasteen avulla hänet vietiin perheineen vanhasta maailmasta uuteen (2 Piet 3:5-13).Samoin kuin Kristuksen kuolema synnin tähden on tehnyt mahdolliseksi uskovan kuoleman pois synnistä ja sen rangaistuksesta, niin myös hänen ylösnousemuselämänsä on uskovan uuden hengellisen elämän lähteenä.

      • Anonyymi

        Vauva ei voi pyytää hyvää omaatuntoa. Koska:
        Ei hän sellaista voi pyytää
        Ei hänellä ole mitään vikaa omallatunollaan.
        Ei hän ole voinut tehndä mitään syntiä.


      • Anonyymi

        Kyllä voi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauva ei voi pyytää hyvää omaatuntoa. Koska:
        Ei hän sellaista voi pyytää
        Ei hänellä ole mitään vikaa omallatunollaan.
        Ei hän ole voinut tehndä mitään syntiä.

        Turmeltunutta hän on silti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turmeltunutta hän on silti

        Luterilaiset eivät kestä Sanan Totuutta. Merkittävä ja huomioitava Sanan Totuus ja periaate: jokainen asia on todistettava kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla. Yhden todistus ei ole pätevä. Koska ns. kastekäsky löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran, niin ns. kastekäskyllä ei ole Sanan vaatimaa vahvistusta, kahden tai kolmen todistuksen nojalla. Yhden todistus ei ole pätevä.
        Itse Herra Jeesuskin vetosi kahden todistajan todistukseen: Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt.


    • Anonyymi

      Ennen kastetta on oltava uudestisyntunyt ja voi olla saanut jopa Pyhän Hengen.

      Apt. 1o:
      43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi."
      Jer. 31:34; Miika 7:18; Sak. 13:1
      44. Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa.
      45. Kaikki Pietarin mukana tulleet juutalaiset uskonveljet ihmettelivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoihin;
      46. he kuulivat, kuinka nämä puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalan suuruutta. Silloin Pietari sanoi:
      Mark. 16:17; Ap. t. 2:4
      47. "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
      Ap. t. 15:8-9
      48. Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. He pyysivät sitten häntä jäämään sinne vielä muutamaksi päiväksi.

      • Anonyymi

        Sellaista vaatimusta ei ole Raamatussa

        Uudestisyntyneen pesoa se ei tunne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista vaatimusta ei ole Raamatussa

        Uudestisyntyneen pesoa se ei tunne

        Ylivainio halusi saada niitä Espanjan pesoja.

        Tulikin paha äkkikuolema 61-vuotiaana.

        Ihmisten sairauksilla puoskarointi loppui tylysti.


      • Anonyymi

        Sanaan on mahdollista lisätä omiaan. Siis toistat katolisen porttokirkon Sanaan lisäämään kohtaan:
        Jeesus opetti moneen kertaa seuraajiaan anomaan Hänen nimessään.
        Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        Isän nimi on Jeesus ja Jeesuksen nimi on Jeesus. Selitä luterilainen, koska ja milloin kumottiin Jeesuksen opetus?
        Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        Jeesus teki tunnetuksi vain ja ainoastaan oman nimensä ja Isän nimen, joka on Jeesus.
        Katolisen kirkon Sanaan lisäämä Matt. 28:19 on ainoa kohta, jossa käytetään isä ja poika ja pyhä henki nimeä.
        Yksikään opetuslapsi ei koskaan käyttänyt isä ja poika ja pyhä henki nimeä. Toisin sanoen he eivät olleet kuulleetkaan ns. lähetyskäskyä. Näin ollen Matt. 28:19 on lisätty Raamattuun apostolien jälkeen.

        Herra Jeesus sanoo: "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin" Matt. 28:19 ei ole Hyvän Paimenen ääni, vaan vieras ääni.
        Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista vaatimusta ei ole Raamatussa

        Uudestisyntyneen pesoa se ei tunne

        Jumala valtakunta ei kuulu uskosta osattomille, eikä kastekaan kuulu uskosta osattomille. Jumalan valtakunta kuuluu Jumalan lapsille niille, jotka ovat syntyneet Jumalasta. Jeesus on ainoa portti ja ovi Jumalan valtakuntaan. Jos joku väittää päässeensä Taivasten valtakuntaan kasteen kautta ja kasteessa saaneensa uskon, niin hän on varas ja ryöväri.
        Ennen kastetta pitää olla uskossa Jeesukseen: ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät. Uskosta osattomina kristityiksi kastetut eivät kelpaa Jumalalle, sillä kaste ole tie Jumalan luokse, vaan Jeesus on tie.
        Paavaliakaan ei kastettu kristityksi. Opetuslapset pelkäsivät uskoon tullutta Paavalia ja epäilivät, oliko Paavali todella Jeesuksen seuraaja: Barnabas todisti: Barnabas otti hänet turviinsa ja vei hänet apostolien tykö ja kertoi heille, kuinka Saulus tiellä oli nähnyt Herran, ja että Herra oli puhunut hänelle, ja kuinka hän Damaskossa oli rohkeasti julistanut Jeesuksen nimeä. Paavali tuli uskoon Damaskon tiellä.
        Kristityksi kastaminen on väkevä eksytys, ja ilman tätä eksytystä ei olisi luterilaista kirkkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista vaatimusta ei ole Raamatussa

        Uudestisyntyneen pesoa se ei tunne

        Helluntailaisten vesikaste on pelkkä vesikaste, jossa ei luterilaisen kirkon tavoin siirretä kastettavaa loitsujen ja taikojen avulla Jumalan valtakuntaan, vaan helluntailaisten kasteessa kastettava on jo Jumalan valtakunnassa. Kasteessa vahvistetaan sisäinen muutos ja sydämen usko ja uskon kautta jo tapahtunut vanhan ihmisen hautaaminen ja uuden ihmisen ylösnousemus.
        Kaste on uskon tunnustus: tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä. Kaste on myös uskon vahvistamista: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanaan on mahdollista lisätä omiaan. Siis toistat katolisen porttokirkon Sanaan lisäämään kohtaan:
        Jeesus opetti moneen kertaa seuraajiaan anomaan Hänen nimessään.
        Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        Isän nimi on Jeesus ja Jeesuksen nimi on Jeesus. Selitä luterilainen, koska ja milloin kumottiin Jeesuksen opetus?
        Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        Jeesus teki tunnetuksi vain ja ainoastaan oman nimensä ja Isän nimen, joka on Jeesus.
        Katolisen kirkon Sanaan lisäämä Matt. 28:19 on ainoa kohta, jossa käytetään isä ja poika ja pyhä henki nimeä.
        Yksikään opetuslapsi ei koskaan käyttänyt isä ja poika ja pyhä henki nimeä. Toisin sanoen he eivät olleet kuulleetkaan ns. lähetyskäskyä. Näin ollen Matt. 28:19 on lisätty Raamattuun apostolien jälkeen.

        Herra Jeesus sanoo: "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin" Matt. 28:19 ei ole Hyvän Paimenen ääni, vaan vieras ääni.
        Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

        Jeesus opetti kastamaan kolmiyhteisen Jumalan nimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala valtakunta ei kuulu uskosta osattomille, eikä kastekaan kuulu uskosta osattomille. Jumalan valtakunta kuuluu Jumalan lapsille niille, jotka ovat syntyneet Jumalasta. Jeesus on ainoa portti ja ovi Jumalan valtakuntaan. Jos joku väittää päässeensä Taivasten valtakuntaan kasteen kautta ja kasteessa saaneensa uskon, niin hän on varas ja ryöväri.
        Ennen kastetta pitää olla uskossa Jeesukseen: ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät. Uskosta osattomina kristityiksi kastetut eivät kelpaa Jumalalle, sillä kaste ole tie Jumalan luokse, vaan Jeesus on tie.
        Paavaliakaan ei kastettu kristityksi. Opetuslapset pelkäsivät uskoon tullutta Paavalia ja epäilivät, oliko Paavali todella Jeesuksen seuraaja: Barnabas todisti: Barnabas otti hänet turviinsa ja vei hänet apostolien tykö ja kertoi heille, kuinka Saulus tiellä oli nähnyt Herran, ja että Herra oli puhunut hänelle, ja kuinka hän Damaskossa oli rohkeasti julistanut Jeesuksen nimeä. Paavali tuli uskoon Damaskon tiellä.
        Kristityksi kastaminen on väkevä eksytys, ja ilman tätä eksytystä ei olisi luterilaista kirkkoa.

        Paavali opetti selvästi että Kristukseen meidät kastetaan. Ei siinä vikinät auta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten vesikaste on pelkkä vesikaste, jossa ei luterilaisen kirkon tavoin siirretä kastettavaa loitsujen ja taikojen avulla Jumalan valtakuntaan, vaan helluntailaisten kasteessa kastettava on jo Jumalan valtakunnassa. Kasteessa vahvistetaan sisäinen muutos ja sydämen usko ja uskon kautta jo tapahtunut vanhan ihmisen hautaaminen ja uuden ihmisen ylösnousemus.
        Kaste on uskon tunnustus: tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä. Kaste on myös uskon vahvistamista: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;

        Helluntailaisten kaste ON pelkkä vesikaste ilman kytköstä Kristuksen työhön! SE on loitsua ja taikaa!

        Raamattu ei missään opeta että kaste on tunnustus tai etttä siinä vahvistetaan sisäienn muutos. Moinen on uudestikastajien satuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali opetti selvästi että Kristukseen meidät kastetaan. Ei siinä vikinät auta

        1.Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        Matt.28
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heidät
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.


    • Anonyymi

      Jeesus tulee vapahtajaksi kasteessa.

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

      Kastamaton pakanalapsi on maailmassa. Ambomaan pakana.
      Ei vielä sisällä Jumalan valtakunnassa.

      Room. 9:8

      Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

      Oikeat kristityt ovat hoitaneet lapsiensa kastamisen kristityiksi sisälle Jumalan valtakuntan jo 2000 vuotta ja tekevät niin aina Ihmisen Pojan päivään asti.

      Silloin ei enää ketään ehditä kastaa Kristuksen omaksi, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

      • Anonyymi

        1.Joh.5

        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

        Pelastava oikea Jeesus otetaan vastaan henkilökohtaiseksi vapahtajaksi vain Kristillisessä kasteessa. "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

        Helluntailaisten teltoissa liikkuu ihan muita henkiä ja energioita, mitä siellä otetaan vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.Joh.5

        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

        Pelastava oikea Jeesus otetaan vastaan henkilökohtaiseksi vapahtajaksi vain Kristillisessä kasteessa. "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

        Helluntailaisten teltoissa liikkuu ihan muita henkiä ja energioita, mitä siellä otetaan vastaan.

        Raamatussa ei ole mitään tämänkaltaista kastetta, ei ole vaikka koko elämäsi ja täältä ikuiseen ja takaisin väittelit:Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.

        Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.

        Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.

        Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
        Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
        Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.
        Et löydä Jumalan ilmoituksesta luterilaisen kirkon kastekaavaa, etkä kastemaljaa, et kolme kertaa pään valelua, et kummeja, et vanhempien suostumusta kasteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.Joh.5

        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

        Pelastava oikea Jeesus otetaan vastaan henkilökohtaiseksi vapahtajaksi vain Kristillisessä kasteessa. "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

        Helluntailaisten teltoissa liikkuu ihan muita henkiä ja energioita, mitä siellä otetaan vastaan.

        Kirjoittaessaan: 'Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä' Johannes tarkoittaa erityisesti kahta tapahtumaan. Hengen todistus on kirjoitettuna ns. Jeesus ilmestysvuorella, jossa Johannes oli mukana. "kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin ja Jaakobin ja Johanneksen ja vei heidät erilleen muista korkealle vuorelle, yksinäisyyteen. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään... Ja tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä"Ja yhtäkkiä, kun he katsahtivat ympärilleen, eivät he enää nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen, joka yksinänsä oli heidän kanssaan.
        Vesi ja veri on todistavat Jeesuksen ristinkuoleman: Sanan mukaan Jeesuksen kuollessa Johannes oli läsnä. Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!...Golgatan tapahtumat jatkuvat: Niin sotamiehet tulivat ja rikkoivat sääriluut ensin toiselta ja sitten toiselta hänen kanssaan ristiinnaulitulta... vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä. Ja joka (Johannes) sen näki, on sen todistanut, ja hänen todistuksensa on tosi, ja hän tietää totta puhuvansa, että tekin uskoisitte.
        Henki todistaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja veri ja vesi todista Jumalan Pojan kuoleman.


      • Anonyymi

        Se, että jumalaton pappi, joka on saanut virkansa tämän maailman koulujen kautta, käsillään merkkejä tehden ja loitsuja lausuen liruttelee vauvan päähän vettä, ei ole kaste laisinkaan, vaan veden liruttelu on porttokirkon harhaa ja eksytystä.
        Raamatun esimerkkien mukaan vain aikuisia kastettiin: Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä. Siis ihmiset antoivat kastaa itsensä, eivät vauvojaan.
        Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä. Parin litran maljasta ei kukaan kykene nousemaan. Eikä parin litran maljaa kukaan myöskään kykene astumaan: he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
        VAUVAKASTE ON PETOS!!!


      • Anonyymi

        "ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Toisin sanoen lainaat Raamatusta kohdan, joka kumoaa väitteesi 'kasteessa' saadaan Pyhä Henki ja tullaan taivaan perillisiksi.
        Pyhä Henki ei asu sinussa eikä yksikään uskosta osaton ja saastainen maailman ihminen voi ottaa vastaan Pyhää Henkeä.
        Aivan kuin kopioit, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.


      • Anonyymi

        Tässä on evankeliumi ja luterilainen kieltää evankeliumien Sanan: Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
        ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
        ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
        ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
        Evankeliumin Sanan kuulemisen, eli yllä olevan, kautta ihminen pelastuu. Mutta kukaan ei pelastu luterilaisen harhan mukaan, vaan niin kuin Sana ilmoittaa eli evankeliumin kautta,
        Luterilaiseen pelastusoppi ei sisällä yhtään näistä elementeistä: minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
        ja jonka kautta te myös pelastutte,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.Joh.5

        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

        Pelastava oikea Jeesus otetaan vastaan henkilökohtaiseksi vapahtajaksi vain Kristillisessä kasteessa. "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

        Helluntailaisten teltoissa liikkuu ihan muita henkiä ja energioita, mitä siellä otetaan vastaan.

        Sanassa pelastuminen tarkoittaa muutakin kuin vain ja ainoastaan pelastumista Taivaaseen. Paavali kirjoitti: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
        Nooasta on todistettu: Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; Nooa uskoi Jumalan ilmoituksen vedenpaisumuksessa. Muut eivät uskoneet ja Sana todistaa: Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
        Nooa saarnasi kääntymystä Jumalan puoleen ja vedenpaisumusta. Hän joutui mitä ilmeisemmin pilkattavaksi. Kuukaan ei ollut edes nähnyt sadetta.
        Vesi pelasti Nooan jumalattomilta ihmisiltä: aivan kuten Paavalikin kirjoitti ja pyysi rukousta: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka
        miehen.
        Samoin Loot pelastui Sodomasta: pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi; sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla. Loot pelastui Sodoman pahoilta ihmistä ja heidän tekojensa näkemisestä.
        Esikuva uskoon tulosta on israelilaisen lähtö Egyptistä Karitsa veren suojissa ja pelastuminen tuhoojalta. Israelilaisten piti kulkea poikki Punaisen Meren kohti luvattua maata. Uskon kautta he kulkivat poikki Punaisen meren ikäänkuin kuivalla maalla; jota yrittäessään egyptiläiset hukkuivat.
        Kaste upottamalla vedessä on uskon ja valitsemisen vahvistus. Erottautumista tästä maailmansa. Pietari kehotti: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
        Kaste vahvistaa uskoon tulon, vanhan elämän taakse jättämisen ja lujittaa Kristukseen.
        Yksi kaste, josta Sana puhuu, on kaste Jeesuksen kuolemaan eli uudesti syntyminen uskoon tulo: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
        Kaste vedessä on tämän kasteen kuva ja vahvistus.
        Jeesus kysyi: "Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole mitään tämänkaltaista kastetta, ei ole vaikka koko elämäsi ja täältä ikuiseen ja takaisin väittelit:Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.

        Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.

        Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.

        Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
        Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
        Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.
        Et löydä Jumalan ilmoituksesta luterilaisen kirkon kastekaavaa, etkä kastemaljaa, et kolme kertaa pään valelua, et kummeja, et vanhempien suostumusta kasteeseen.

        Juuri tuo kaste kolmiyhteisen Jumalan nimeen Raamatusa on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että jumalaton pappi, joka on saanut virkansa tämän maailman koulujen kautta, käsillään merkkejä tehden ja loitsuja lausuen liruttelee vauvan päähän vettä, ei ole kaste laisinkaan, vaan veden liruttelu on porttokirkon harhaa ja eksytystä.
        Raamatun esimerkkien mukaan vain aikuisia kastettiin: Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä. Siis ihmiset antoivat kastaa itsensä, eivät vauvojaan.
        Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä. Parin litran maljasta ei kukaan kykene nousemaan. Eikä parin litran maljaa kukaan myöskään kykene astumaan: he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
        VAUVAKASTE ON PETOS!!!

        Raamatun esimerkin mukaan vain ulkomaalaisia kastettiin. Mitään vauvakastetta ei ole olemassa, vaan raamatussa on yksi kaste mutta porttolahkoille se on vain taikaa ja magiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Toisin sanoen lainaat Raamatusta kohdan, joka kumoaa väitteesi 'kasteessa' saadaan Pyhä Henki ja tullaan taivaan perillisiksi.
        Pyhä Henki ei asu sinussa eikä yksikään uskosta osaton ja saastainen maailman ihminen voi ottaa vastaan Pyhää Henkeä.
        Aivan kuin kopioit, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.

        Sinä et ole tehnyt parannusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on evankeliumi ja luterilainen kieltää evankeliumien Sanan: Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
        ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
        ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
        ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
        Evankeliumin Sanan kuulemisen, eli yllä olevan, kautta ihminen pelastuu. Mutta kukaan ei pelastu luterilaisen harhan mukaan, vaan niin kuin Sana ilmoittaa eli evankeliumin kautta,
        Luterilaiseen pelastusoppi ei sisällä yhtään näistä elementeistä: minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
        ja jonka kautta te myös pelastutte,

        Tuon luterilaiset hyväksyy, sinä kiellät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanassa pelastuminen tarkoittaa muutakin kuin vain ja ainoastaan pelastumista Taivaaseen. Paavali kirjoitti: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
        Nooasta on todistettu: Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; Nooa uskoi Jumalan ilmoituksen vedenpaisumuksessa. Muut eivät uskoneet ja Sana todistaa: Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
        Nooa saarnasi kääntymystä Jumalan puoleen ja vedenpaisumusta. Hän joutui mitä ilmeisemmin pilkattavaksi. Kuukaan ei ollut edes nähnyt sadetta.
        Vesi pelasti Nooan jumalattomilta ihmisiltä: aivan kuten Paavalikin kirjoitti ja pyysi rukousta: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka
        miehen.
        Samoin Loot pelastui Sodomasta: pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi; sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla. Loot pelastui Sodoman pahoilta ihmistä ja heidän tekojensa näkemisestä.
        Esikuva uskoon tulosta on israelilaisen lähtö Egyptistä Karitsa veren suojissa ja pelastuminen tuhoojalta. Israelilaisten piti kulkea poikki Punaisen Meren kohti luvattua maata. Uskon kautta he kulkivat poikki Punaisen meren ikäänkuin kuivalla maalla; jota yrittäessään egyptiläiset hukkuivat.
        Kaste upottamalla vedessä on uskon ja valitsemisen vahvistus. Erottautumista tästä maailmansa. Pietari kehotti: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
        Kaste vahvistaa uskoon tulon, vanhan elämän taakse jättämisen ja lujittaa Kristukseen.
        Yksi kaste, josta Sana puhuu, on kaste Jeesuksen kuolemaan eli uudesti syntyminen uskoon tulo: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
        Kaste vedessä on tämän kasteen kuva ja vahvistus.
        Jeesus kysyi: "Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"

        Raamatulle vierasta opetusta

        "Kaste upottamalla vedessä on uskon ja valitsemisen vahvistus."
        "Kaste vahvistaa uskoon tulon"
        "Kaste vedessä on tämän kasteen kuva ja vahvistus."

        Ei tunne Raamattu tuollaisia opetuksia


    • Anonyymi

      Hurmoslahkot yrittää käännyttää kristittyjä omaan harhaoppiseen uskonlahkoonsa jäseneksi ja kiroavat lapsena saadun kristillisen kasteen, pumppaavat tilalle vierasta henkeä ihmisen täyteen, toiset kaatuu maahan ja suusta voi tulla molotusta ja eläinten äänillä karjahtelua.

    • Anonyymi

      Miksihän eräitä häiritsee se että kastetaan kolmiyhteisen Jumalan nimeen?

      • Anonyymi

        Kolmiyhteinen jumalasi on saatana!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmiyhteinen jumalasi on saatana!!!!

        Noinko uudestikastajat opettaa?


    • Anonyymi

      Jeesus ei tehnyt yhtä ainoaa ihmistä opetuslapsekseen valuttamalla kiposta vettä päähän, vaan Herra kutsui hyvin arkisesti, ilman juhlaa ja kummeja ja vanhempien suostumusta sanoen: "Tule ja seuraa minua".
      Vertauksessa kuninkaan pojan häistä Jeesus opettaa: Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
      Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
      Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
      Kuningas ei käskenyt häihin kutsuttaessa valuttaa vettä kenenkään päälakeen vaan kuningas käski sanoa: kaikki on valmiina; tulkaa häihin'

      • Anonyymi

        100- ja 200-luvuilla Ireneus, Hippolytus, Origenes, Kyprianus. Perinteinen aikuiskaste muutettiin lapsikasteeksi. Lapsikasteen vakiinnutti Augustinus, jonka mukaan "kastamattomat lapset joutuvat kadotukseen".Lapsikasteen yhteydessä alettiin korostaa perisynnin poispesemistä. "Kaikki, jotka kuolevat kastamattomina, myös pienet lapset, joutuvat helvettiin kärsimään loppumattomia tuskia Meillä ei ole oikeutta valittaa tätä, koska olemma kaikki pahoja." Evankeeliset ovat kuitenkin jatkaneet apostolista tapaa ja kastavat edelleen ainoastaan uskovien kasteella eivätkä ole katolisen piispan oppia omaksuneet. Jeesus itse esimerkkinä. Johanneksenkin kasteen ottaneet kastettin myöhemmin Herran nimeen. Kristillisen kasteen taustana on Johanneksen kaste ja myöhäisjuutalaisuuden proselyytti- eli käännynnäiskaste. Ne taas olivat saaneet lähtökohtansa Vanhan Testamentin lain puhdistusmääräyksistä (4Moos.19:20; 31:19- 20 ym.). Kristuksen perintönä jäi evankeliumin julistus sekä kaste Herran nimeen, kaste on tarkoitettu Jeesuksen vapaaehtoisille seuraajille. ”..se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät” (Mt.7:14). Veden pirskottaminen päälle ei siis ole kuin siunausta muistuttava toimitus, joten sitä ei voida pitää upotuskasteena. Käännynnäiskaste on aina upotuskaste.


      • Anonyymi

        Mutta Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100- ja 200-luvuilla Ireneus, Hippolytus, Origenes, Kyprianus. Perinteinen aikuiskaste muutettiin lapsikasteeksi. Lapsikasteen vakiinnutti Augustinus, jonka mukaan "kastamattomat lapset joutuvat kadotukseen".Lapsikasteen yhteydessä alettiin korostaa perisynnin poispesemistä. "Kaikki, jotka kuolevat kastamattomina, myös pienet lapset, joutuvat helvettiin kärsimään loppumattomia tuskia Meillä ei ole oikeutta valittaa tätä, koska olemma kaikki pahoja." Evankeeliset ovat kuitenkin jatkaneet apostolista tapaa ja kastavat edelleen ainoastaan uskovien kasteella eivätkä ole katolisen piispan oppia omaksuneet. Jeesus itse esimerkkinä. Johanneksenkin kasteen ottaneet kastettin myöhemmin Herran nimeen. Kristillisen kasteen taustana on Johanneksen kaste ja myöhäisjuutalaisuuden proselyytti- eli käännynnäiskaste. Ne taas olivat saaneet lähtökohtansa Vanhan Testamentin lain puhdistusmääräyksistä (4Moos.19:20; 31:19- 20 ym.). Kristuksen perintönä jäi evankeliumin julistus sekä kaste Herran nimeen, kaste on tarkoitettu Jeesuksen vapaaehtoisille seuraajille. ”..se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät” (Mt.7:14). Veden pirskottaminen päälle ei siis ole kuin siunausta muistuttava toimitus, joten sitä ei voida pitää upotuskasteena. Käännynnäiskaste on aina upotuskaste.

        Mitään aikuiskastetta tai lapsikastetta ei ole koskaan erikseen ollut. Vain uudestikastajat meuihkaavat tuollaisista. Seurakunnassa on aina ollut kaste. Upostukasteestakaan Raamattu ei puhu mitään


    • Anonyymi

      100 v. sitten tänne tuotu helluntailaisuus ei ole kristinuskoa nähnytkään.

      • Anonyymi

        Kuka tuo "helluntailaisuus" on?
        Helluntailaiset ainakin uskovat vakaasti sen, mitä Raamattuun on kirjoitettu, vaikkapa kasteesta:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tuo "helluntailaisuus" on?
        Helluntailaiset ainakin uskovat vakaasti sen, mitä Raamattuun on kirjoitettu, vaikkapa kasteesta:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."!

        Tuota he nimenomaan eivät usko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota he nimenomaan eivät usko

        Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
        Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
        LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT PALSTALLA OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
        Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
        Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
        LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT PALSTALLA OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
        Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"

        ÄLÄ HIRNU SAASTANEN PEDO!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
        Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
        LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT PALSTALLA OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
        Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"

        Aivan, sinulle Kristuksen sovitustyö on potkastaa, hyvä etä myönsit

        Luterilaistren kaste on juuri se minkä Jeesus asetti mutta sinun kasteesti on pelkkä kastelu vedellä ilman Kristusta eli se ei ole kristillinen kaste, Tätä ei vikisemällä voi muuksi muuttaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja täyttä potaskaa alun ja lopun välillä. Näin luterilaiset kusevat ihmisten silmiin: Kastekaava paljastaa petoksen ja väkevän eksytyksen: "Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"
        Siis luterilainen kaste onkin päänkastelu, aivan kuin kastekaavassa sanotaan ja kuvataan.
        LUTERILAISUUDEN PERUSTA KASTE, EI OLE KASTE, VAIKKA HE MEUHKAAVAT PALSTALLA OIKEASTA KRISTILLISESTÄ KASTEESTA, VAAN KASTELU!
        Lasta ei kasteta, vaan "pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä"

        Raamatussa EI OLE mitään tämänkaltaista kastetta, ei ole vaikka koko elämäsi ja täältä ikuiseen ja takaisin väittelit: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.

        Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.

        Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.

        Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
        Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
        Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.
        Et löydä Jumalan ilmoituksesta luterilaisen kirkon kastekaavaa, etkä kastemaljaa, et kolme kertaa pään valelua, et kummeja, et vanhempien suostumusta kasteeseen.
        Mitä hävettävää ja sääntöjen vastaista luterilaisessa kastekaavassa, niin että piti poistaa?
        ET KOSKAAN PYSTY TODISTAMAAN LUTERILAISEN KIRKKOSI HARHAA KASTEESTA SANAN MUKAISEKSI, ET IKINÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ HIRNU SAASTANEN PEDO!!

        Raamatusta ei löydy yhtä ainoaa käskyä tai esimerkkiä, jossa vauvoja olisi vedellä valutettu.
        Eikä Raamatusta löydy myöskään tukea väitteille koko, joka ikisen perhekunnan jäsenen kastamista. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
        Luterilaisen kirkon perusta on pakkojäsenyys.
        jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
        samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
        Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
        Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
        LUTERILAISET OVAT VALEHTELIJOITA,
        Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.

        Luterilaisten väitteet ovat valheita, jotka kuka tahansa voi kumota Sanan ilmoituksella.
        Jeesus ei koskaan käskenyt pakolla kastaa tai valuttaa vettä päähän.
        Jeesus ei luvannut joka ikisen suvun jäsen kääntyvän ja tekevän parannuksen:
        Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
        Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tuo "helluntailaisuus" on?
        Helluntailaiset ainakin uskovat vakaasti sen, mitä Raamattuun on kirjoitettu, vaikkapa kasteesta:
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."!

        Tuota kohtaa "uskotaan ja kastetaan" toistellaan sitä varten, että kastetta ei hyväksyvä syntisten kasteeksi.

        Raamatun mukaan kastettava on syntinen ja vasta kun kasteessa synti pestään pois ja annetaan Pyhän Hengen lahja, niin ihmisestä tulee uskovainen.

        Raaamattu ei puhu mistään uskovien kasteesta, vaan syntisten kaste.

        Helluntailaisten ekstys perustuu kristityn käännyytämiseen harhaoppiseen uskoonsa ja sitten lapsena saatu kaste kirotaan ja tehdään uusi väärä anabaptistinen kaste lahkon jäseneksi. Se on paha synti ja laittomuuden teko.


    • Anonyymi

      Ef.4:5 Yksi kaste, Kolme todistajaa.

      1.Joh.5
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      Matt.28
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heidät
      Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

      • Anonyymi

        Siinä selvää Raamatun Sanaa!


      • Anonyymi

        Kirjoittaessaan: 'Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä' Johannes tarkoittaa erityisesti kahta tapahtumaan. Hengen todistus on kirjoitettuna ns. Jeesus ilmestysvuorella, jossa Johannes oli mukana. "kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin ja Jaakobin ja Johanneksen ja vei heidät erilleen muista korkealle vuorelle, yksinäisyyteen. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään... Ja tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä"Ja yhtäkkiä, kun he katsahtivat ympärilleen, eivät he enää nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen, joka yksinänsä oli heidän kanssaan.
        Vesi ja veri on todistavat Jeesuksen ristinkuoleman: Sanan mukaan Jeesuksen kuollessa Johannes oli läsnä. Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!...Golgatan tapahtumat jatkuvat: Niin sotamiehet tulivat ja rikkoivat sääriluut ensin toiselta ja sitten toiselta hänen kanssaan ristiinnaulitulta... vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä. Ja joka (Johannes) sen näki, on sen todistanut, ja hänen todistuksensa on tosi, ja hän tietää totta puhuvansa, että tekin uskoisitte.
        Henki todistaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja veri ja vesi todista Jumalan Pojan kuoleman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaessaan: 'Sillä kolme on, jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä' Johannes tarkoittaa erityisesti kahta tapahtumaan. Hengen todistus on kirjoitettuna ns. Jeesus ilmestysvuorella, jossa Johannes oli mukana. "kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin ja Jaakobin ja Johanneksen ja vei heidät erilleen muista korkealle vuorelle, yksinäisyyteen. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään... Ja tuli pilvi, joka peitti heidät varjoonsa, ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani; kuulkaa häntä"Ja yhtäkkiä, kun he katsahtivat ympärilleen, eivät he enää nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen, joka yksinänsä oli heidän kanssaan.
        Vesi ja veri on todistavat Jeesuksen ristinkuoleman: Sanan mukaan Jeesuksen kuollessa Johannes oli läsnä. Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!...Golgatan tapahtumat jatkuvat: Niin sotamiehet tulivat ja rikkoivat sääriluut ensin toiselta ja sitten toiselta hänen kanssaan ristiinnaulitulta... vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä. Ja joka (Johannes) sen näki, on sen todistanut, ja hänen todistuksensa on tosi, ja hän tietää totta puhuvansa, että tekin uskoisitte.
        Henki todistaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja veri ja vesi todista Jumalan Pojan kuoleman.

        Raamatussa EI OLE mitään tämänkaltaista kastetta, ei ole vaikka koko elämäsi ja täältä ikuiseen ja takaisin väittelit: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.

        Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.

        Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.

        Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
        Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
        Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.
        Et löydä Jumalan ilmoituksesta luterilaisen kirkon kastekaavaa, etkä kastemaljaa, et kolme kertaa pään valelua, et kummeja, et vanhempien suostumusta kasteeseen.

        ET KOSKAAN PYSTY TODISTAMAAN LUTERILAISEN KIRKKOSI HARHAA KASTEESTA SANAN MUKAISEKSI, ET IKINÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa EI OLE mitään tämänkaltaista kastetta, ei ole vaikka koko elämäsi ja täältä ikuiseen ja takaisin väittelit: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.

        Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.

        Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.

        Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
        Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
        Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.
        Et löydä Jumalan ilmoituksesta luterilaisen kirkon kastekaavaa, etkä kastemaljaa, et kolme kertaa pään valelua, et kummeja, et vanhempien suostumusta kasteeseen.

        ET KOSKAAN PYSTY TODISTAMAAN LUTERILAISEN KIRKKOSI HARHAA KASTEESTA SANAN MUKAISEKSI, ET IKINÄ!

        löytyy Vanhan testamentin kirjoituksista , jotka , "tulevan esikuva"

        "tulevan" , Uusi liitto alkoi Kristuksessa nykyisen ajanlaskun alussa , Jkr .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        löytyy Vanhan testamentin kirjoituksista , jotka , "tulevan esikuva"

        "tulevan" , Uusi liitto alkoi Kristuksessa nykyisen ajanlaskun alussa , Jkr .

        Totta:
        " Uusi liitto alkoi Kristuksessa nykyisen ajanlaskun alussa , Jkr ."

        Ja Kristuksen kaste oli ENSIMMÄINEN Uuden liiton kaste.!


      • Anonyymi

        Voi että, mikä sanataidetta ja HUMPUUKIA tämä on! Efesolaiskirjeen ja Johanneksen kirjeen pyöritykset, kun puhutaan yhdestä kastetta ja kolmesta todistajasta – kuulostaa siltä, että joku on ottanut teologisen palapelin ja heittänyt palat ilmaan!

        Eiköhän tämä “yksi kaste” ole juuri se, joka saa kaiken näyttämään niin yksinkertaiselta, kun taas todellisuudessa tuo "kolme todistajaa" ei ole muuta kuin sanan kikkailua. ”Isä, Sana ja Pyhä Henki” – no, ole hyvä, ei tässä nyt kahta ilman kolmatta!

        Ja sitten vielä tuo "vedellä ja verellä tuleminen”. Miten ihmeessä se nyt taas liittyy kaikkeen? Ei ihme, että Henki todistaa totuutta, kun koko tämä liirumlaarum on yhtä sekavaa kuin ylösnousemus ilman avaruuspukua!

        ”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni” – mutta ei unohdeta sitä, että ainoa, mikä heitetään tuon käskyn myötä ilmoille, on pelkkä hämmentävä kaste! Vesi, veri, henki – ja toivottavasti järki mukana matkassa.

        Yhteenvetona voisi sanoa, että tässä on enemmän kysymyksiä kuin vastauksia, ja lopulta jää vain kysymys: onko tämä todella se ydin, josta usko rakentuu? Kyllä, liirumlaarumia ja huumoria riittää!

        Ystävällisin terveisin,
        Enkeli Mäntä – Tyhjien ja onttojen teologisten kikkailujen asiantuntija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta:
        " Uusi liitto alkoi Kristuksessa nykyisen ajanlaskun alussa , Jkr ."

        Ja Kristuksen kaste oli ENSIMMÄINEN Uuden liiton kaste.!

        Se on Johanneksen kaste, vanhurksauden täyttämsien kaste, ei uuden liiton kaste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa EI OLE mitään tämänkaltaista kastetta, ei ole vaikka koko elämäsi ja täältä ikuiseen ja takaisin väittelit: Ennen kastetta pappi kysyy vanhemmilta, haluavatko he, että lapsi kastetaan kristilliseen uskoon. Pappi voi myös sopia vanhempien kanssa, että kysymyksen sijaan pappi toteaa asian. Vanhemmilta ja kummeilta kysytään myös, haluavatko he huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta.

        Tämän jälkeen pappi tekee ristinmerkin lapsen otsaan ja kaikki läsnä olevat rukoilevat yhdessä lapsen puolesta.

        Rukouksen jälkeen seuraa raamatunlukua ja papin puhe. Puheessa voivat olla mukana ne asiat, joista vanhemmat ja pappi ovat ennen ristiäisiä keskustelleet.

        Varsinainen kastetoimitus tapahtuu kastemaljan äärellä. Vesi kaadetaan kastemaljaan ennen toimituksen alkua tai juuri ennen kastamista. Kastaminen alkaa Raamatun lukemisella ja uskontunnustuksella.
        Kasteessa pappi kastelee lapsen pään kolme kertaa vedellä, sanoo lapsen nimen sekä sanat: "Minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Tämän jälkeen lapsi siunataan niin, että pappi sekä vanhemmat ja kummit asettavat kätensä lapsen pään päälle.
        Kasteen jälkeen voidaan sytyttää kastekynttilä. Lopuksi rukoillaan vielä yhdessä ja lauletaan yleensä virsi.
        Et löydä Jumalan ilmoituksesta luterilaisen kirkon kastekaavaa, etkä kastemaljaa, et kolme kertaa pään valelua, et kummeja, et vanhempien suostumusta kasteeseen.

        ET KOSKAAN PYSTY TODISTAMAAN LUTERILAISEN KIRKKOSI HARHAA KASTEESTA SANAN MUKAISEKSI, ET IKINÄ!

        Juuri tuo kaste Raamatussa om


    • Anonyymi

      Jeesuksen veren sovitus tuli kasteeseen Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen. Uuden liiton kaste Kristuksen omaksi.

      Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

      Ef.4:5 Yksi kaste. Hen baptisma, hen on numeraali yksi, kasteiden lukumäärää tarkoittava sana.

      1. Joh. 5:8

      Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      • Anonyymi

        Henki ja vesi ja veri todistavat Jumalan Pojasta, Jeesuksesta,jota sinä ja koko luterilainen pakanakirkkosi vainoavat ja halveksivat!


    • Anonyymi

      Uuden liiton jäsenyys alkaa kasteesta Kristuksen omaksi. Ei mistään käden nostosta helluntailaisten kokouksessa, vaikka yleisö huutaisi siihen päälle aameniaan ja halleeluujaa- huutojaan.

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON . Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

      • Anonyymi

        Helluntailailaiset ja muut jenkkilahkot eivät ole oikeita kristittyjä ollenkaan,, se helposti unohtuu.

        Helluntailaisten kasteessa ei pestä syntejä pois. Se on pelkkä näyttävä kulissi ja uskonlahkon ry:n sääntöjen määräämä rituaali lahkon täysjäseneksi pääsemiseksi, jotta voidaan alkaa kymmenyksien peristä uudelta tulokkaalta. Siitä et irtipääse, ennen kuin olet maksanut lahkolle sen viimeisenkin euron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailailaiset ja muut jenkkilahkot eivät ole oikeita kristittyjä ollenkaan,, se helposti unohtuu.

        Helluntailaisten kasteessa ei pestä syntejä pois. Se on pelkkä näyttävä kulissi ja uskonlahkon ry:n sääntöjen määräämä rituaali lahkon täysjäseneksi pääsemiseksi, jotta voidaan alkaa kymmenyksien peristä uudelta tulokkaalta. Siitä et irtipääse, ennen kuin olet maksanut lahkolle sen viimeisenkin euron.

        Anabaptistinen, kristitylle tehty uudestikaste lahkon jäseneksi on paha laittomuuden teko ja hengellinen synti, jota on vaikea saada edes anteeksi, koska sitä ei saa tekemättömäksi pelkästään katumalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anabaptistinen, kristitylle tehty uudestikaste lahkon jäseneksi on paha laittomuuden teko ja hengellinen synti, jota on vaikea saada edes anteeksi, koska sitä ei saa tekemättömäksi pelkästään katumalla.

        Luterilainen kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
        Luterilaisen opin mukaan myöskään Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois.


    • Anonyymi

      Jumala valtakunta ei kuulu uskosta osattomille, eikä kastekaan kuulu uskosta osattomille. Jumalan valtakunta kuuluu Jumalan lapsille niille, jotka ovat syntyneet Jumalasta. Jeesus on ainoa portti ja ovi Jumalan valtakuntaan. Jos joku väittää päässeensä Taivasten valtakuntaan kasteen kautta ja kasteessa saaneensa uskon, niin hän on varas ja ryöväri.
      Ennen kastetta pitää olla uskossa Jeesukseen: ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät. Uskosta osattomina kristityiksi kastetut eivät kelpaa Jumalalle, sillä kaste ole tie Jumalan luokse, vaan Jeesus on tie.
      Paavaliakaan ei kastettu kristityksi. Opetuslapset pelkäsivät uskoon tullutta Paavalia ja epäilivät, oliko Paavali todella Jeesuksen seuraaja: Barnabas todisti: Barnabas otti hänet turviinsa ja vei hänet apostolien tykö ja kertoi heille, kuinka Saulus tiellä oli nähnyt Herran, ja että Herra oli puhunut hänelle, ja kuinka hän Damaskossa oli rohkeasti julistanut Jeesuksen nimeä. Paavali tuli uskoon Damaskon tiellä.
      Kristityksi kastaminen on väkevä eksytys, ja ilman tätä eksytystä ei olisi luterilaista kirkkoa.

      • Anonyymi

        Paavalin mukaan meidät kastetaan Kristukseen ja Kristus on tie isän luo


      • Anonyymi

        Ilman kastetta ei olisi mitään kirkkoja


    • Anonyymi

      Uusi liitto alkaa Kristittyjen kasteesta.

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON . Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

      • Anonyymi

        helluntailainen ei usko Jumalan tekoon .
        helluntailainen uskoo ainoastaan OMIIN tekoihinsa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailainen ei usko Jumalan tekoon .
        helluntailainen uskoo ainoastaan OMIIN tekoihinsa !

        Luterilaiset saa uskoa Jumalan tekoihin


      • Anonyymi

        Jauhat päivästä toiseen samoja valheitasi. Ensin väität: 'kasteessa ihminen pelastuu (tulee taivaskelpoiseksi) ja saa Pyhän Hengen. Sen jälkeen kopioit Raamatusta Sanan: ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Toisin sanoen lainaat Raamatusta kohdan, joka kumoaa väitteesi 'kasteessa' saadaan Pyhä Henki ja tullaan taivaan perillisiksi.
        Pyhä Henki ei asu sinussa eikä yksikään uskosta osaton ja saastainen maailman ihminen voi ottaa vastaan Pyhää Henkeä.
        Aivan kuin kopioit, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jauhat päivästä toiseen samoja valheitasi. Ensin väität: 'kasteessa ihminen pelastuu (tulee taivaskelpoiseksi) ja saa Pyhän Hengen. Sen jälkeen kopioit Raamatusta Sanan: ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Toisin sanoen lainaat Raamatusta kohdan, joka kumoaa väitteesi 'kasteessa' saadaan Pyhä Henki ja tullaan taivaan perillisiksi.
        Pyhä Henki ei asu sinussa eikä yksikään uskosta osaton ja saastainen maailman ihminen voi ottaa vastaan Pyhää Henkeä.
        Aivan kuin kopioit, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.

        Ei yksi Raamatun kohta kumoa toista. Ei tuossa ole mitään ristiriitaa.

        Sinä et päätä sitä kenessä Pyhä Henki asuu. Kasteen merkitys ei ole saastaisesta elämästä luopuminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jauhat päivästä toiseen samoja valheitasi. Ensin väität: 'kasteessa ihminen pelastuu (tulee taivaskelpoiseksi) ja saa Pyhän Hengen. Sen jälkeen kopioit Raamatusta Sanan: ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Toisin sanoen lainaat Raamatusta kohdan, joka kumoaa väitteesi 'kasteessa' saadaan Pyhä Henki ja tullaan taivaan perillisiksi.
        Pyhä Henki ei asu sinussa eikä yksikään uskosta osaton ja saastainen maailman ihminen voi ottaa vastaan Pyhää Henkeä.
        Aivan kuin kopioit, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.

        Kukaan ei tullut arkissa uskoon. Nooa oli jo ennen arkkiiin astumista eittämättä ja todistettavasti uskossa Jumalaan, sanoohan Raamattu:
        Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yksi Raamatun kohta kumoa toista. Ei tuossa ole mitään ristiriitaa.

        Sinä et päätä sitä kenessä Pyhä Henki asuu. Kasteen merkitys ei ole saastaisesta elämästä luopuminen

        Jumala ei ole valtuutttanut luterilaista kirkkoa jakamaan taivaspaikkoja ja Pyhää Henkeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yksi Raamatun kohta kumoa toista. Ei tuossa ole mitään ristiriitaa.

        Sinä et päätä sitä kenessä Pyhä Henki asuu. Kasteen merkitys ei ole saastaisesta elämästä luopuminen

        Yksikään jumalaton ja syntinen ei mennyt arkkiin, vain ne, jotka uskoivat Jumalan Sanan, menivät arkkiin. Arkki pelasti jo uskossa olevat.


    • Anonyymi

      Voi pyhä isä tuota umpisokeutta hehe saa uskoa.. %

      Putin on kastettu ja saa uskoa ...

      • Anonyymi

        Sinä et usko


    • Anonyymi

      Jumalattomat helluntailaiset miehet riiteli kovasti kasteesta ja päättivät äänestää asiasta Helsingissä.

      Noralainen T.B.Barrat kannatti lapsien kastamista kristityiksi ihan samalla tavalla kuin kaikki Kristilliset kirkot ovat tehneet koko ajan.

      Amerikasta tullut Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt kannatti vain aikuisten kastamista helluntailaiseksi.

      Asiasta järjestettiin riitaisa äänestys, jonka voitti niukasti tuon g-miehen ehdotus.

      Siinä vaiheessa kaikki aluksi helluntailaisten kanssa yhteistyötä tehneet Kristityt tahot äänestivät jaloillaan.

      • Anonyymi

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]
        Wikipedia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22]
        Wikipedia

        Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen Pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt Pelastusarmeijan.
        Wikipedia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen Pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt Pelastusarmeijan.
        Wikipedia

        "Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu" MUTTA PIETARI EI SANONUT, NIIN KUIN KIRKKOSI OPETTAA: JOKAINEN JOKAINEN PÄÄLAKEEN VALUTETAAN VETTÄ JA JOLLA ON HÄNEN PUOLESTAAN USKOVAT VANHEMMAT JA KUMMIT, PELASTUU!
        Sen sijaan Sanan ilmoittaa selkeästi: Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
        Itsekukin voi vanhurskaudellaan ja uskollaan Jeesukseen pelastaa vain itsensä: Nooa ja Daniel ja Job olisivat sen keskellä, eivät he voisi-niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra-pelastaa poikaansa eikä tytärtänsä; vain itse he vanhurskaudellaan pelastaisivat henkensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen Pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt Pelastusarmeijan.
        Wikipedia

        Sanassa pelastuminen tarkoittaa muutakin kuin vain ja ainoastaan pelastumista Taivaaseen. Paavali kirjoitti: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen. Parhamista ja Olsenista melskaava on nurja ja häijy ihminen.
        Nooasta on todistettu: Uskon kautta rakensi Nooa, saatuaan ilmoituksen siitä, mikä ei vielä näkynyt, pyhässä pelossa arkin perhekuntansa pelastukseksi; Nooa uskoi Jumalan ilmoituksen vedenpaisumuksessa. Muut eivät uskoneet ja Sana todistaa: Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
        Nooa saarnasi kääntymystä Jumalan puoleen ja vedenpaisumusta. Hän joutui mitä ilmeisemmin pilkattavaksi. Kukaan ei ollut edes nähnyt sadetta.
        Vesi pelasti Nooan jumalattomilta ihmisiltä: aivan kuten Paavalikin kirjoitti ja pyysi rukousta: että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka
        miehen.
        Samoin Loot pelastui Sodomasta: pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi; sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla. Loot pelastui Sodoman pahoilta ihmistä ja heidän tekojensa näkemisestä.
        Esikuva uskoon tulosta on israelilaisen lähtö Egyptistä Karitsa veren suojissa ja pelastuminen tuhoojalta. Israelilaisten piti kulkea poikki Punaisen Meren kohti luvattua maata. Uskon kautta he kulkivat poikki Punaisen meren ikäänkuin kuivalla maalla; jota yrittäessään egyptiläiset hukkuivat.
        Kaste upottamalla vedessä on uskon ja valitsemisen vahvistus, erottautumista tästä maailmansa. Pietari kehotti: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
        Kaste vahvistaa uskoon tulon, vanhan elämän taakse jättämisen ja lujittaa Kristukseen.
        Yksi kaste, josta Sana puhuu, on kaste Jeesuksen kuolemaan eli uudesti syntyminen uskoon tulo: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
        Kaste vedessä on tämän kasteen kuva ja vahvistus.
        Jeesus kysyi: "Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"


    • Anonyymi

      Olet satoja kertoja varoittanut hellareitten ns. harhaopista.
      VOIT JO HÄIPYÄ, KAKARA!!! ET TOTTELE SANAA, SILLÄ ON KIRJOITETTU kerran tai kahdestI: ei lue satoja kertoja.
      OLET LAITTOMUUDEN IHMINEN JA OLET NOUSSUT JUMALAN SANAA VASTAAN.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe