Paavalin mukaan vainajien henki voidaan kastaa kun kastetaan joku vainajan ystävä ja tehdään hänelle sijaiskaste.
Melkoista harhaoppia Paavalin suusta. Mormonit tarttui siihen valheeseen ja tekee ns. sijaiskasteita vainajan omaisille edes mitään siitä ilmoittamatta.
Korintossa Paavali puhui ihan sekavia.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?
Paavali hyväksyi vainajienkin kastamisen
35
223
Vastaukset
- Anonyymi
Sekava hurmoskielinen glossolalia levisi Paavalista Korintossa.
1. Kor. 14:23
Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen - Anonyymi
Paavali sairasti Alzheimerin tautia. Kaikki sanomisensa voi nollata.
- Anonyymi
Paavali tunnusi Roomaan lähettämässään kirjeessä valehtelevansa tarvittaessa. Eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, eikä syntinä. Kiroitti kirjettä juuri Korintossa, josta kuriiri vei kirjeen Roomaan. Paavalilla oli Rooman kansalaisuus, joten sympatiat oli siihen suuntaan.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Jesuiittojen motto on juuri tuo: Tarkoitus pyhittää keinot. - Anonyymi
On nollattu, ajat sitten!
- Anonyymi
Paavali oli terve mies ja fyysisesti väkivahva, harrasti taistelulajeja ja miekkailua.
Tiesi mikä miekka on paras tappoase. Lyhyt pistomiekka "gladius".
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.
- Anonyymi
Taisi olla muuten Pietari itse, joka totesi Paavalin kirjoitukset toisinaan varsin vaikeaselkoisiksi.
Ei siis ihme, että olet ihan hakoteilla sinäkin.- Anonyymi
Valhe se vasta vaikeaselkoista onkin ymmärtää ja hyväksyä. Moneen se uppoaa hyvin, jotka ovat samanhenkisiä ja valehteluun taipuvaisia.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenksa Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...min lögnaktighet
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
- Anonyymi
Vainajahenkiin ei saisi edes yrittää ottaa mitään yhteyttä.
Saul menetti Pyhän Hengen kun otti yhteyttä vainajahenkiin.
Kävikö Paavalille sama kohtalo?
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
Pyhä Henki ja paha hurmoshenki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.- Anonyymi
Hurmoshenki voi laittaa ihmisen vaikka laulamaan ja puhumaan sekavia molotuksia.
Se on hyvin yleinen ilmiö eräissä lahkokunnissa.
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurmoshenki voi laittaa ihmisen vaikka laulamaan ja puhumaan sekavia molotuksia.
Se on hyvin yleinen ilmiö eräissä lahkokunnissa.
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.Taivaslaulut helpottaa oloa.
- Anonyymi
Paavali ei käsittänyt kristillisen kasteen oiketa merkitystä, koska hän ei ole oikea apostoli, jotka saivat Jeesukselta itseltään kastekäskyn ja valtuutuksen sen tekemiseeen viimeisenä päiväkäskynään helatorstaina ennen taivaseen nousemista.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Eikä Paavali ollut paikalla helluntaina Jerusalemissa, kun Pietari julisti, että kasteessa saadaan synnit anteeksi ja saadaan Pyhän Hengen lahja.
3000 syntistä kastettiin heti saman päivän aikana sisälle Jumalan valtakuntaan.
Kääntykää syntisenä Jumalan puoleen, jotta Jumala armahtaa ja sovittaa teidät kasteessa itsensä kanssa.
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne. Tästä sukupolvesta. Antakaa pelastaa itsenne.- Anonyymi
Paavali yritti omilla opeillaan saada käännyttämällä omia seuraajiaan.
Paavali hajotti ja repi seurakuntia.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali yritti omilla opeillaan saada käännyttämällä omia seuraajiaan.
Paavali hajotti ja repi seurakuntia.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".Luuk. 11:23
Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa. - Anonyymi
Päänusko "metanoia" tulee käännyttämisen avulla kuulosta ja muiden aistien välityksellä. Psykologiaa.
Sydänen usko tulee kasteen Pyhän Hengen lahjan ominaisuutena. Hengen tason uskoa.
Apt.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne. Tästä sukupolvesta. Antakaa pelastaa itsenne ettette hukkuisi tämän maailman mukana.
- Anonyymi
Juudas oli varas ja Paavali oli epärehellinen...min lögnaktighet...mutta molemmilla oli rooli ja tehtävä.
- Anonyymi
Det vi ser här är en lögnaktig dogmatism....
.....Tässä on tekeillä valheellinen oppi...
- Anonyymi
Momoneilla on valtavat sukututkimukset ja luettolot.
Voit löytää sieltä omien esivanhempiesikin puolesta tehtyjä kasteita, tuon Paavalin antaman kohdan perusteella. - Anonyymi
Vainajien henki voitiin kastaa ruskistetussa kastikkeessa.
Niin helppoa se on.- Anonyymi
Ja eikös se Pietarikin ottanut yhteyttä vainajien henkiin ja haamuihin siellä kirkastusvuorella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja eikös se Pietarikin ottanut yhteyttä vainajien henkiin ja haamuihin siellä kirkastusvuorella?
Paavali teki trippejä henkiruumiina tai jotenkin jossain ja kehui niillä asioilla. Se on pahasta sellainen, se on noituutta sellainen touhu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali teki trippejä henkiruumiina tai jotenkin jossain ja kehui niillä asioilla. Se on pahasta sellainen, se on noituutta sellainen touhu.
Ruumiista irtaantumiset ja vainajahenkien ja haamujen näkeminen on paha hengellinen synti ja laittomuuden teko, jota ihminen ei saa harjoittaa.
- Anonyymi
Kuningas Saul otti yhteyttä profeetta Elian henkeen ja menitti Pyhän Hengen lahjansa.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.- Anonyymi
Jumala ei katso henkilöön. Lait on samat kaikille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei katso henkilöön. Lait on samat kaikille.
Kelle on paljon annettu, siltä paljon vaaditaan.
- Anonyymi
Mikä siinä om pahaa? Kos Kristukselle omistetaan.
- Anonyymi
Kaikki Jenkkilahkot ovat oppinsa yhteen sovittaneet.
Kohderyhmä käännyttämiselle on kristityt.
Yhteinen kastelaki on kirjattu Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi. - Anonyymi
Aloittaja on luopio satanisti joten se siitä
- Anonyymi
Paavali oli ensimmäinen Mormooni.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?- Anonyymi
Korinton seurakunta on paljastunut suureksi Mormoniseurakunnaksi.
- Anonyymi
Hyväksyttekö seksin eläinten kanssa?
- Anonyymi
Nykyään sekin on täysin luvallista,
mutta Raamatussa kiellettyä ankarasti. - Anonyymi
3. Moos. 18:23
Älä yhdy mihinkään eläimeen, ettet tulisi saastaiseksi. Älköön kukaan nainen paritelko eläimen kanssa, sillä sellainen on luonnonvastaista. [3. Moos. 20:15,16; 5. Moos. 27:21] - Anonyymi
Miksi kyselet tuollaisia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kyselet tuollaisia?
Sodomialla on tarkoitettu ”luonnotonta” seksuaalista kanssakäymistä avioliiton ulkopuolella. Monissa maissa se oli ennen vanhaan rikosnimike, jonka perusteella homoseksuaaleja syytettiin. Englanninkielisissä maissa sanalla on viitattu anaaliseksiin, suuseksiin ja eläimiinsekaantumiseen. Wikipedia
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1082314- 842051
- 551616
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai521543- 1541528
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461416Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1451350Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261176- 1121170
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251114