Raaka punasipuli ja tuore basilikan lehti suuhulliseen yhtä aikaa

Anonyymi-ap

Jopas on mavuisa mavullisuusyhjistelmä.Eivät muijen kanssa rejakoineet ihmeellisesti vaikkakin hyvää oli. Pizzaa oli ja siihen lätkäisin mm. nälänhätäajan varastosta sikanautapurkista sikanautaa päällensä, raakaa sipulija, tuoretta basilikaa aika monija lehtijä kukkaruukusta, makaronija, sinihomeellista juustollista, oliiveja vihreitä pallukoit pyöreellisii, parsakalia raakana.

Pizza oli puolikas.

Jumalana sulatettu raaka raparperin pätkä paloiteltuna isoon vesilasilliseen hautumaan jätettynä ja mustikoita jäisijä oli kanssa siin hauteessa jääkaapis n. vrk:n ja sitä join pizzatuunauksen kanssa.

Kasvatatko basilikaa olohuoneen ikkunalauvalla?

Kyllä vaan ja päätin nyt lukea mitä basilikasta kerrotaan. No sehän on oikein terveellinen syötäällisyys. Olen justiin parantunut käytännössä 16vrk kestäneestä tautista...kun tässä nyt tunnustelen ja muistelen tätä päivää niin yskiminen oli eilen ainoana oireena ja nyt yskiminen on vähentynyt aika minimiin, mutta kyllä sitä samaa kutittava tuntemuksellisuutta on kurkunpään aluveella , joka yhä yskityttää, mutta nyt ollaan kohtuuvessa.

Basilika sopii flunssasta toipuvalle, joten onpa jees kun olen sattunut basilikan valihtemaan kasvamaan. Basilika on kasvanut tosi isoksi voin sen joskus mitata ja siinä on paljon ihanija lehtijä.Ja sitten mulla on kaksi muutakin kasvujuttua kasvamassa omissa kukkaruukuissaan, molenmat ovat persiljaa!!!!!! I love persilja!!!!! Ne ovat vielä pikkusija, laitoin vasta mökiltä tultua ne itämään ruukkuihin ja nyt ne jo jonkun verran on kasvanetkin, iiiiik!

Jännää on ja ihmeellistä Jumalan luomallisuuvet ja niijen terveysvaikutuksellisuuvet ja mavustuksellisuujet.

Hallelu, Halleluja, halleelu, hjaallelujaa. On niin ihanaa kun on aika varma että huomenn yksiminen joko loppu kokonaan tai vähenee ja se on jo happy en tai läel sitä ihanasti. Kilikilikili kili kili kili kiiiiii!!!

Selef Urge

11

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt on kyllä tosi outo juttu! En tosijaankaan tarkoittanut kirjoitta noin vaan toisin ton:

      "Jumalana sulatettu raaka raparperin pätkä paloiteltuna isoon vesilasilliseen hautumaan jätettynä ja mustikoita jäisijä oli kanssa siin hauteessa jääkaapis n. vrk:n ja sitä join pizzatuunauksen kanssa."

      Mitä mä olen oikein yrittänyt kirjoittaa?

      Jumalana raakaa raparperia. Luultavasti:
      Juomana raakaa raparperija.

      Niin sen tarkoitin kirjoittaa.

      Seli seli selittäen,

      Selef Urge

    • Anonyymi

      Netistä:

      "Maustebasilika eli basilika on yksivuotinen pensasmainen ruohovartinen kasvi, jota käytetään yleisesti mausteena."

      Tarkoittaako yksivuotinen sitä että basilika kuolee vuoden vanhana? Luullakseni joo, mutta kysyn kun en ole satavarma, mutta mitä muutakaan se tarkoittaisi?

      Selef Urge

      • Anonyymi

        Ei tarkoita. Se tarkoittaa, että se kasvaa vain sen tietyn, kesäisen kasvuaikansa, eikä enää uusiudu seuraavana vuonna. Pitää silloin istuttaa taas uudelleen.


    • Anonyymi

      Esim. leivällä olevien tomaattisiivujen päälle ripaus suolaa sekä isompi ripaus jauhettua valkopippuria. Äitin resepti. Nam. 😋

    • Anonyymi

      Mikähän se on pahin diaknoosi sinulla, onko käsitystä asian olemuksen täyslaidallisesta @

      • Anonyymi

        voisiko olla diagnoosina homoseksuaali?


    • Yrteissä ja sipulissa ja punajuuressa on mahtavia aineita.
      Jumala on niin taitava ollut luodessaan.
      Löytyy myös inkivääri..kurkuma..jotka auttaa moneen vaivaan.
      Neitsyt oliiviöljy jne jne.. mahtavia öljyjä ja ainesosia hyvään ihmiskehon rakentamiseen.

      • Anonyymi

        Itse en ole koskaan kokeillut inkivääriä.

        Mulla on aavistus sen mausta, mutta vain mausteena. Jotenkin mausteneilikkamainen?

        Niistä inkivääri-mukuloista en tiedä yhtään miten niitä käytetään, mitä niillä tehdään. Keitetäänkö kuin kaalia, tai raastetaan jonkin sekaan?

        Neiti Marple nauttii inkivääriä mm. jonkin viinin kanssa, eli seassa, flunssaan. Kuuluu kait brittiläiseen kulttuuriin?

        Onko antaa vinkkiä, reseptiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole koskaan kokeillut inkivääriä.

        Mulla on aavistus sen mausta, mutta vain mausteena. Jotenkin mausteneilikkamainen?

        Niistä inkivääri-mukuloista en tiedä yhtään miten niitä käytetään, mitä niillä tehdään. Keitetäänkö kuin kaalia, tai raastetaan jonkin sekaan?

        Neiti Marple nauttii inkivääriä mm. jonkin viinin kanssa, eli seassa, flunssaan. Kuuluu kait brittiläiseen kulttuuriin?

        Onko antaa vinkkiä, reseptiä?

        Laittaa sekaan vaikka teehen tms ja on pistävää, mutta hyvää.
        Jotkut syö pieniä määriä suoraan... hatunnoston arvoinen suoritus.
        Voisi jonkun blokin kirjoittaa terveyspommeista mitä luomakunta antaa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Laittaa sekaan vaikka teehen tms ja on pistävää, mutta hyvää.
        Jotkut syö pieniä määriä suoraan... hatunnoston arvoinen suoritus.
        Voisi jonkun blokin kirjoittaa terveyspommeista mitä luomakunta antaa.

        Mulla on ollut tapana muutaman vuojen ajan kun kerran tajusin että saan kahvillisesta kupillisesta terveellistyneempää kun siihen lisää inkiväärijauhotta. Välillä lisään kanelijakin. Joskus lisäilin neilikkaakin, mutta se on unohtunut, mutta muistui nyt kun aloin muistelullistoimallisoimaan kahviloita.

        Alle viikko sitten mieleeni tuli että voihan sitä laittaa ripauksen kunpaakin kahviakupilliseen, inkiväärijä ja kanelija. Opin tämän Niilo22 joltakin vijeolta kun joulullisen vietollisessa kertoi lisäileväisensä kahviin kanelija. Se on ollut hyvä neuvo ja olen saanut hyvät vitamiinit jauhoista.

        Laitankin kahvija kiehumaan ja sitten lisään siihen jotain jompaa kunpaa tai molempaallista.

        Selef Urge


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollut tapana muutaman vuojen ajan kun kerran tajusin että saan kahvillisesta kupillisesta terveellistyneempää kun siihen lisää inkiväärijauhotta. Välillä lisään kanelijakin. Joskus lisäilin neilikkaakin, mutta se on unohtunut, mutta muistui nyt kun aloin muistelullistoimallisoimaan kahviloita.

        Alle viikko sitten mieleeni tuli että voihan sitä laittaa ripauksen kunpaakin kahviakupilliseen, inkiväärijä ja kanelija. Opin tämän Niilo22 joltakin vijeolta kun joulullisen vietollisessa kertoi lisäileväisensä kahviin kanelija. Se on ollut hyvä neuvo ja olen saanut hyvät vitamiinit jauhoista.

        Laitankin kahvija kiehumaan ja sitten lisään siihen jotain jompaa kunpaa tai molempaallista.

        Selef Urge

        Terveellisiä aineita on..tavalla tai toisella kun saa otettua..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe