Taas alkaa lähestyä nettipummien sesonkiaika. Ja uskossa olevat ovat helppoja huijattavia.
Jos joku pyytää sinulta rahaa, millä verukkeella tahansa, älä anna.
Älä anna rahaa
23
355
Vastaukset
- Anonyymi
Monella lahkolaisellahan on itselläänkin pitkä vankilatausa ja ne opit saatu.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. - Anonyymi
Eikö paimenten tule vartioida laumaa ja varoittaa julmilta susilta, jotka vievät lampaiden rahat?
Aloitus olisi hyvä jakaa yleisenä tervetulotoivotuksena jokaisessa kokouspaikassa:
JOS JOKU PYYTÄÄ SINULTA RAHAA, ÄLÄ ANNA. - Anonyymi
Nettipummit?
Ainoat nettipummit jotka minua lähestyvät, ovat
- erilaiset "hyväntekeväisyys"-järjestöt, joille olen joskus jotain antanut
- verkkokaupat, joiden asiakas olen: mainoksineen ja tarjouksineen. - Anonyymi
Tule Jumbon heseen huomenna klo 18. Minulla on punaiset kengät. Anna minulle kymppi vuokraa varten. Sen verran puuttuu. Jeesus maksaa sinulle satakertaisesti takaisin.
- Anonyymi
Rahan pyytäjät hajottavat Jumalan työtä.
- Anonyymi
Ja voi tapahtua toisinkin päivä. Koko ajan somessa ja sähköpostilla tarjotaan "edullisia lainoja, rikkaat ulkomailla elävät kuolevat rikkaat tarjoavat omaisuuksiaan" kun haimasyöpä runtelee.
- Anonyymi
En ole kohdannut ko ongelmaa enkä anna rahaa sinne tänne vaikka olisinkin.
Tosin hassuin rahankerjuu oli joskus kun pyydettiin rahaa poliisien johonkin joutoajan harrastuksiin !#$
Onko hullumpaa kuultu hah. - Anonyymi
Minä aloitan nyt ihka oman rahankeräyksen
HUKKUNEIDEN MERIMIESTEN SUKKAKERÄYKSEEN. Vakava keräyskohde, johon sinun pitää osallistua.
Laita osallistumisesi, esim. 500 euroa, tililleni:
Rikas minä ykkönen.
Yhteyden otot minulle. Puh numero sama kuin joulupukilla, vain kaksi nollaa lisää. - Anonyymi
Totta on. Sekaisin se on.
- Anonyymi
Saan antaa jos saaja on aitokristitty, jolla on tarvetta rahalle. Minä mielelläni tuen myös ostamalla ruokaa aitokristitylle ja teen kaikenlaisija asijoita helpottaakseni esim. vanhemman viereises rappuses asuvan renault mekaaneherrasmiehen avullistamiseks milloin nyt mitäkin on tullut kerran kolmel asukkaal tuli tarve päästä Pasilaan uuvistamaan passiloisiaan ja kyyvitsin heijät valokuvaamoon muistaaksein ja sielt hyöt männiit passiloimaan poliisillisille asemalliselle ja minä heit ventailin keväisees ynpäristöös.
Tällästkin voi kaikenlais elämällises Helsinkissäkin tapahtuvaata. Toisil on rahhoo, toisl ei oo rahhoo. Jos viinaan rahhoo tuhloo tmv. turhuuteen ja sen takija rahhoo on vaille niin silloin en anna. Halujan tietää aina henkilöntaustat ja siihen ei kelpaa henkilön tarina tai istuminenkaupan ejessä mahjollinen orjakaupallistetun käsi ojossa, koska nykyjään on mahjollista ellei tojennäköistä että siinä on rahoittamasa jonkinsorttiist rikolisuutta orjasteisuujessa.
Rahhoo antamalla ei pelastuta. Jollei anna rahhoo niin ei jää snekään takija pelastumatta, mutta tilannetajua ja syjäntä sen henkilön tunnistamiseen, jolla tilanne on tojella ilman hyväksikäyttötarkoitusta rahalista/ruuvallista apua vailla olevaa niin silloin olisi toimittava sen mukaan johon kysymykseen on saamansa vastaus: Mitä toivoisit itsellesi tehtävän jos olisit lähinmäiseis tilanteessa, jota katsot maha pulejana hanpurilaisaterijan jäljiltä suupielet majoneeseis.
Ja Jumalaltakin voi kysyä että onkos tuo oikejasti tarpees vai onko vaan kynimässä hyväuskoisilta rahhoo tekeytymällä köyhyyven ja kurjuujen perikuvaks. Suomessa on aika kissanpäivät ihmisillä jos säästelijäästi elää. Muistuu mieleen ejesmennyt sukulainen, elämäntyönsä hierojana tehnyt joka jäi eläkkeelle ja eleli pienellä eläkkeellään niin että rahaa jäi kivasti säästöön vielä eläkeläisenäkin. Se eläke ei MUISTAAKSENI ollut kovin paljon enempää kuin se jokin perusturva tai miksi sitä kutsutaaan Kelassa sitä alinta tukirahamäärää kuukauvessa. Hän olisi kai ollut oikeutettu Kelan tai sosiaalihuollon tukiin. Tosin en ole varma siitä oliko hän tukilistoilla siellä vai eikö ollut. Hän kuoli jumalattomana. Ainakin sen tiejon mukaan, joka mulla hänestä oli. Oli aika ronskit puheet rouvalla. Meitä on moneen junaan. Penskana kävin muutaman kerran heittämässä illan pimeyvessä lumipallon hänen ikkunaansa. Ja hän ei sitä tiennyt että minä se olin asialla. Asuttiin Helsinkissä aivan sattumalta toisistamme tojella lähellä. Mejän kojist oli ikkunat länteenpäin vaan , mutta jos olisi ollut itään päin niin olisin nähnyt hänen asuntonsa n. 15m päästä! Oli lyhyt kylämatka. Sitten kylässä oli kiva kuunnella kun haukkuu alueen hulikaanit kun lumipalloja heittelevät ikkunaansa ja minua piti kilttinä poikana, johon maallinen isäni sanoi että se on paras poika, mitä olemassa onpi. Aivan niin...noo, senmoisija.
Selef Urge - Anonyymi
Älä siis suostu olemaan huijattavissa.
Kun olet antanut heille rahaa, kääntävät he sinulle selkänsä ja nauravat miten helppo huijattava olit. - Anonyymi
Joulun lähetessä ihmisten mielet taas herkistyvät ja heitä on yhä helpompi huijata.
- Anonyymi
Joulu on nyt yhtä lähellä kuin juhannus maaliskuussa
- Anonyymi
Hallituksen pitää säätää laki, että jokaiselle köyhälle pitää myöntää 500 euroa joulurahaa.
- Anonyymi
Annan aina kerjääjälle rahaa. Tähän Raamattu kehottaa
- Anonyymi
Minä en koskaan anna rahaa kenellekään pyytäjälle, oli sitten uskovainen tai uskomaton tai jokin hyvää tekevä järjestö. Mielestäni nämä rahan kerjäämiset ovat täysin moraalittomia, erityisesti suren sitä, että hyväntahtoiset vähävaraiset eläkeläiset, mahdollisesti uskovaiset, ovat helposti huijattavissa. Minulla on selkeä linja, ei rahaa kenellekään, vaikka kuinka vetoavasti pyydetään.
- Anonyymi
Pakkovauvakastetuilta menee yöunet helluntailaisten rahankäytöstä!
- Anonyymi
Luulisi lahkoseurakunnille riittävän jäsentensä maksamat jo pelkät kymmenykset.
- Anonyymi
Kaikenlaiset nälkäpäivä ja nettihuijarit on taas tosiaan esillä. Nykypäivänä paras paikka kaikenlaiseen rahankäyttöön, on kumota se kurkusta alas.
- Anonyymi
Kirkko verottaa osan tuloistamme meiltäkin, jotka emme ole liittyneet kirkkoon. Meidät on liitetty sinne vastoin omaa tahtoamme. Nyt yrittävät pakottaa, että meidän pitää itse hoitaa eroaminen laitoksesta, johon emme koskaan ole hyväksyneet liittyä.
Onko oikein? - Anonyymi
Ihan tavalliselle kerjäläiselle voin antaa rahaa.
Juopon näköiselle en niinkään.
Enkä mustalaisille.
Ihmisillä, eri syistä on aito rahapula.
Kun on elämä sekaisin, niin se on, - Anonyymi
Annan aina rahaa kerjäläisille. Pidän mukanani tätä varten esim metrossakin käteistä rahaa.
- Anonyymi
Enkä ole helluntailainen, tai muukaan lahkolainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 991418
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2251377Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1661128Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori311001- 50886
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_183821Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks8815- 64806
Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric248766- 45750