Muutama kilometri täysin kunnossa olevaa tietä jokin remontti ilmeisesti jossain mutta ketään ei näkynyt suora hyvä asfaltti tie ei koneita ei edes tötteröitä tms kyllä tuo uskoa liikennemerkkeihin miksi ihmeessä siinä oli ne.
Taas oli 40km/h kyltit
127
950
Vastaukset
- Anonyymi
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.
- Anonyymi
Mitä ihmettä nuo apinat siellä värkkää?
- Anonyymi
Sitten ihmetellään kun ei piitata merkeistä se on täysin mielivaltaisten merkkien syy urakoitsijan laiskuus jättää merkit paikalle vaikkei mitään syytä niihin ole
- Anonyymi
Kehä 1:llä on ollut tietyö+50kmh merkit yhdessä kohtaa jo viikkoja.
Ei merkkiäkään tietyöstä.
Vttuilu alkaa syödä mielenkiintoa.- Anonyymi
selvää ilkeyden tekoa
- Anonyymi
Sitten valittavat kun ihmiset ei kunnioita aiheellisiakaan merkkejä. Kusevat omiin muroihinsa.
- Anonyymi
Enpä muista, koska olisin nähnyt tienpitäjän valittavan tieliikennelain noudattamatta jättämisestä. Sen sijaan joka päivä saa lukea autoilijoiden valitusta siitä, että nopeusrajoitukset ovat "vääriä", ja sen tähden niitä ei voi noudattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpä muista, koska olisin nähnyt tienpitäjän valittavan tieliikennelain noudattamatta jättämisestä. Sen sijaan joka päivä saa lukea autoilijoiden valitusta siitä, että nopeusrajoitukset ovat "vääriä", ja sen tähden niitä ei voi noudattaa.
Omasta mielestä "vääriäkin" nopeusrajoituksia on yhtä lailla velvollinen noudattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omasta mielestä "vääriäkin" nopeusrajoituksia on yhtä lailla velvollinen noudattaa.
Alkaa mennä sen rajan yli, kun pitää jatkuvasti madella ja pysähdellä punaisiin ilman syytä, koska pitää ymmärtää olevansa hallintoalamainen.
...no arvatkaa kuinka paljon jaksaa tuo pelleily enää kiinnostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkaa mennä sen rajan yli, kun pitää jatkuvasti madella ja pysähdellä punaisiin ilman syytä, koska pitää ymmärtää olevansa hallintoalamainen.
...no arvatkaa kuinka paljon jaksaa tuo pelleily enää kiinnostaa.Yhteiskunnassa pitää toimia lakien ja sääntöjen mukaisesti, kiinnostaa tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskunnassa pitää toimia lakien ja sääntöjen mukaisesti, kiinnostaa tai ei.
Hallintoalamaisten rajoittamisessa pitäisi ensin noudattaa sääntöjä, kuten hyvää hallintoa.
Perusoikeuksista se lähtee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskunnassa pitää toimia lakien ja sääntöjen mukaisesti, kiinnostaa tai ei.
VIHREIDEN
ROOSA MERILÄINEN ON KEHOITTANUT OLEMAAN LAKIA NOUDATTAMATTA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskunnassa pitää toimia lakien ja sääntöjen mukaisesti, kiinnostaa tai ei.
Mikä ei ole oikeus ja kohtuus, ei voi olla mikään lakikaan.
No ei tuo suoraan sovellu, mutta jotenkin olisin, vaikka lakien ja sääntöjen noudattamista yleensä kannatan ja pidän tarpeellisena, ilman että itse päätän pitääkö sääntöä tai lakia noudattaa, sitä mieltä, että jos tietyötä ei ole ja ajorata on normaalissa kunnossa, voi tilapäistä nopeusrajoitusmerkkiä jättää noudattamatta. Tarkkuutta ja varovaisuutta noudattaen.
Ajattelen, että poliisi ei valvo tuollaisen "unohtuneen" tai muuten "väärän" tilapäisen nopeusrajoituksen noudattamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VIHREIDEN
ROOSA MERILÄINEN ON KEHOITTANUT OLEMAAN LAKIA NOUDATTAMATTA.Hän ei muutenkaan ole hyvä ihminen, erittäin ärsyttävä "käkättäjä", jonka ohjeita ei kannata noudattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän ei muutenkaan ole hyvä ihminen, erittäin ärsyttävä "käkättäjä", jonka ohjeita ei kannata noudattaa.
Sinäkös sen päätät ja määräät kuka on hyvä ihminen ja kuka ei?
Miksi sinun ohjeita siis pitäisi noudattaa?
- Anonyymi
Ei tarvi tietää miksi ne liikennemerkit siellä on riittää kun noudattaa niitä.
- Anonyymi
Luottamus on mennyt.
Niitä noudatetaan vain poliisin läsnäollessa.
Muuten käytetään omaa harkintaa ja kaikki menee hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luottamus on mennyt.
Niitä noudatetaan vain poliisin läsnäollessa.
Muuten käytetään omaa harkintaa ja kaikki menee hyvin.Asennevammaiset toimivat tuolla tavalla. Järkevät ihmiset osaavat toimia sääntöjen ja lakien mukaisesti, ilman, että joku on jatkuvasti valvomassa ja kyttäämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asennevammaiset toimivat tuolla tavalla. Järkevät ihmiset osaavat toimia sääntöjen ja lakien mukaisesti, ilman, että joku on jatkuvasti valvomassa ja kyttäämässä.
Juuri ne järkevät ihmiset käyttää omia aivojaan ja toimivat sen mukaan mikä on järkevää. Aivottomat sitten ruikuttaa tuota "pitää pystyä" mantraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri ne järkevät ihmiset käyttää omia aivojaan ja toimivat sen mukaan mikä on järkevää. Aivottomat sitten ruikuttaa tuota "pitää pystyä" mantraa.
Ei olla pohjois-koreassa.
Sääntöjen pitäisi koskea hallintoakin joka asteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luottamus on mennyt.
Niitä noudatetaan vain poliisin läsnäollessa.
Muuten käytetään omaa harkintaa ja kaikki menee hyvin.Olet käsittänyt väärin ei liikennemerkkeihin tarvi luottaa niitä pitää noudattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet käsittänyt väärin ei liikennemerkkeihin tarvi luottaa niitä pitää noudattaa.
Miten sellaista haluaa noudattaa johon ei luota?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sellaista haluaa noudattaa johon ei luota?
Montako kertaa olet nähnyt liikennemerkin, johon et luota?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako kertaa olet nähnyt liikennemerkin, johon et luota?
Älkää vastatko kyselijäpösilölle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako kertaa olet nähnyt liikennemerkin, johon et luota?
Tähän ikään mennessä vähintään kymmeniä, tilanteissa joissa alennetaan ajonopeutta tie tai muiden töiden takia, joita ei sitten ole olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkää vastatko kyselijäpösilölle.
Pösilösetä taas höpisee omiaan.
- Anonyymi
Ajoin eilen Pälkäneeltä Hämeenlinnaan ja sielläkin oli ilmeisesti jäänyt vajaan kymmenen kilometrin matkalle ennen Hattulaa tietyön liikennemerkit ja rajoitukset. Tie oli äskettäin asfaltoitu ja kaikki tiemerkinmätkin oli jo maalattu eikä mitään työkoneita tms näkynyt missään. Tuo osuus koko tiestä Pälkäneeltä Hämeenlinnaan oli parhaassa kunnossa koko tien osalta.
Millään ei keksinyt muuta syytä noihin rajoituksiin ja tietyöliikennemerkkeihin kuin, että oli vain jäänyt poistamatta tai unohtuneet.
No eipä niitä liikennemerkkien rajoituksia näyttänyt kukaan noudattavankaan- Anonyymi
Keksitkö aina syyn kun näet liikennemerkin, että minkä vuoksi se on sinne laitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keksitkö aina syyn kun näet liikennemerkin, että minkä vuoksi se on sinne laitettu.
Kyllä työmaan ja siihen liittyvät rajoitukset on kovasti selviä.
Jos mitään työmaata ei ole eikä työkoneita tai työntekijöitä ei näy lähes 10 kilometrin rajoitetulla alueella ja tien kunto on jopa erinomainen, niin kyllä ihmetystä riittää mikä on ko liikennemerkkien ja - rajoitusten tarkoitus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä työmaan ja siihen liittyvät rajoitukset on kovasti selviä.
Jos mitään työmaata ei ole eikä työkoneita tai työntekijöitä ei näy lähes 10 kilometrin rajoitetulla alueella ja tien kunto on jopa erinomainen, niin kyllä ihmetystä riittää mikä on ko liikennemerkkien ja - rajoitusten tarkoitus.Esim kuopan merkkiäkään ei kannata uskoa se on voinut jäädä sinne edelliseltä kesältä.
Sehän voi olla myös vaikka pikkupoikien huvikseen laittama. Turhaa hiljentää.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim kuopan merkkiäkään ei kannata uskoa se on voinut jäädä sinne edelliseltä kesältä.
Sehän voi olla myös vaikka pikkupoikien huvikseen laittama. Turhaa hiljentää..Taidat tykätä pilkunviilauksena ja turhanpäiväisestä väittelyistä….. mikäs siinä, jos kerran sinua nuo innostaa…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat tykätä pilkunviilauksena ja turhanpäiväisestä väittelyistä….. mikäs siinä, jos kerran sinua nuo innostaa…
Merkkejä pitää noudattaa vaikka kuinka tuntuu, että miksi ne on siellä.
Kaikkea arvuutelevia miksi-ihmisiä tuntuu olevan liikenteessä aivan liikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkkejä pitää noudattaa vaikka kuinka tuntuu, että miksi ne on siellä.
Kaikkea arvuutelevia miksi-ihmisiä tuntuu olevan liikenteessä aivan liikaa.Merkkien pitää perustua liikenneasioihin.
Vittuilu ja politikointi vie luottamuksen.
Ei pidä olla tyhmä ja antaa pompottaa asiattomasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkkien pitää perustua liikenneasioihin.
Vittuilu ja politikointi vie luottamuksen.
Ei pidä olla tyhmä ja antaa pompottaa asiattomasti.Mihin ne sitten perustuu jos ei liikenneasioihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin ne sitten perustuu jos ei liikenneasioihin?
Joku saa esim. mielihyvää tai ei oikein ymmärrä mitä tekee. Ehkä joku siirtelee liikennemerkkejä huvikseen omatoimisesti?
Mihinkäs sinun trollaamisesi perustuu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku saa esim. mielihyvää tai ei oikein ymmärrä mitä tekee. Ehkä joku siirtelee liikennemerkkejä huvikseen omatoimisesti?
Mihinkäs sinun trollaamisesi perustuu?Jos ei ymmärrä miksi liikenemerkit on laitettu ei ole sopiva ollenkaan liikenteeseen.
Ei kaikkea mitä näkee liikenteessä pidä kyseenalaistaa. Varmaan olet juuri se joka aiheuttaa muille eniten ongelmia liikenteessä koska olet niin minä minä-tyylillä liikenteessä.
Luultavasti et osaa tai uskalla ohittaa jos ajat jonkun kiinni liikenteessä ja jäät jurraamaan siihen taakse ja keräät jonoja. Moottoritiellä kyttäät kaikkien nopeuksia ja ajat vasenta kaistaa koska juuri sinua ei saa ohittaa. Joka paikassa olet ainakin neuvomassa muita ja juuri siksi kun et itse osaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ymmärrä miksi liikenemerkit on laitettu ei ole sopiva ollenkaan liikenteeseen.
Ei kaikkea mitä näkee liikenteessä pidä kyseenalaistaa. Varmaan olet juuri se joka aiheuttaa muille eniten ongelmia liikenteessä koska olet niin minä minä-tyylillä liikenteessä.
Luultavasti et osaa tai uskalla ohittaa jos ajat jonkun kiinni liikenteessä ja jäät jurraamaan siihen taakse ja keräät jonoja. Moottoritiellä kyttäät kaikkien nopeuksia ja ajat vasenta kaistaa koska juuri sinua ei saa ohittaa. Joka paikassa olet ainakin neuvomassa muita ja juuri siksi kun et itse osaa.Joku kiusallaan laittaa jonkun kyltin tai merkin, niin sinä hyppäät vaikka kaivoon. Selvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku kiusallaan laittaa jonkun kyltin tai merkin, niin sinä hyppäät vaikka kaivoon. Selvä.
Sellainen liikennemerkki olisi hauska nähdä, joka määrää hyppäämään kaivoon. Mutta asiallisesti puhuen, niin teet vain asiat itsellesi hankalaksi, jos lähtökohtaisesti kyseenalaistat liikennesäännöt. Se on jo mietitty sinua fiksumpien toimesta, että mitkä pippeli määräykset ja rajoitukset on missäkin voimassa. Yritä noudattaa niitä, vaikka helppoa se ei sinulle taida olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku kiusallaan laittaa jonkun kyltin tai merkin, niin sinä hyppäät vaikka kaivoon. Selvä.
Sellaista liikennemerkkiä ei tietääkseni ole. Muita virallisia liikennemerkkejä seuraan kylläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen liikennemerkki olisi hauska nähdä, joka määrää hyppäämään kaivoon. Mutta asiallisesti puhuen, niin teet vain asiat itsellesi hankalaksi, jos lähtökohtaisesti kyseenalaistat liikennesäännöt. Se on jo mietitty sinua fiksumpien toimesta, että mitkä pippeli määräykset ja rajoitukset on missäkin voimassa. Yritä noudattaa niitä, vaikka helppoa se ei sinulle taida olla.
Poikkeava taas kuvittelee olevansa kykenevä ymmärtämään liikennesääntöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku kiusallaan laittaa jonkun kyltin tai merkin, niin sinä hyppäät vaikka kaivoon. Selvä.
Millainen merkki se on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkeava taas kuvittelee olevansa kykenevä ymmärtämään liikennesääntöjä.
Kuvittelet paljon muutakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvittelet paljon muutakin.
Niin, tuo poikkeava kuvittelee varmaan kaikenlaista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaista liikennemerkkiä ei tietääkseni ole. Muita virallisia liikennemerkkejä seuraan kylläkin.
Mutta ovatko kaikki nämä viimeaikoina ilmestyneet asiattomat merkit edes virallisia....
Joku vain heittänyt jonkun merkin jostain vttuillakseen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tuo poikkeava kuvittelee varmaan kaikenlaista
Eiku sä oot se poikkeava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiku sä oot se poikkeava.
En ole, sinä vaan kuvittelet niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole, sinä vaan kuvittelet niin.
Eipäsku sä. Ja oot ihan tyhmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipäsku sä. Ja oot ihan tyhmä.
Jälleen kerran kuvittelet tyhmyyksissäsi olemattomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jälleen kerran kuvittelet tyhmyyksissäsi olemattomia.
Eipäsku sä kuvittelet. Ja oot ihan tyhmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkkien pitää perustua liikenneasioihin.
Vittuilu ja politikointi vie luottamuksen.
Ei pidä olla tyhmä ja antaa pompottaa asiattomasti.Ne ovat LIIKENNEmerkkejä ja ne on siksi siellä. Niitä tarvii vain noudattaa koska on sellainen laki kuin tieliikennelaki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkkien pitää perustua liikenneasioihin.
Vittuilu ja politikointi vie luottamuksen.
Ei pidä olla tyhmä ja antaa pompottaa asiattomasti.Jokainen maassa asuva tai oleskeleva on velvollinen noudattaa ihan kaikkia suomen lakeja, eli myös tieliikennelakia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipäsku sä kuvittelet. Ja oot ihan tyhmä.
Jälleen kuvittelet tyhmyyksissäsi olemattomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jälleen kuvittelet tyhmyyksissäsi olemattomia.
Siis sä kuvittelet. Ja oot ihan tyhmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis sä kuvittelet. Ja oot ihan tyhmä.
Ja jälleen kuvittelet tyhmyyksissäsi olemattomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jälleen kuvittelet tyhmyyksissäsi olemattomia.
Sä vaan oot ihan tyhmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä vaan oot ihan tyhmä.
Ja taas kuvittelet tyhmyyksissäsi olemattomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ovatko kaikki nämä viimeaikoina ilmestyneet asiattomat merkit edes virallisia....
Joku vain heittänyt jonkun merkin jostain vttuillakseen?ei sinun tarvitse pohtia onko ne vilallisia vai virattomia niitä tarvii vain noudaattaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei sinun tarvitse pohtia onko ne vilallisia vai virattomia niitä tarvii vain noudaattaa
Epäilyttävissä tapauksissa harkintaakin voi käyttää.
- Anonyymi
Ajoin pari päivää sitten metsätyömaan ohi, johon oli pistetty 50 km/h rajoitus. Olivat unohtaneet kertoa, missä se loppuu. Muutaman kilometrin päässä auton oma logiikkakin lakkasi uskomatta siihen ja muutti rajoituksen perusnopeuteen. Palatessa katsoin, mikä oli oikeasti rajoituksen pituus, eikä se ollut kuin muutama sata metriä.
- Anonyymi
Tuollaisissa tilanteissa voi tehdä tilannearvion ja toimia sen mukaan. Hidastit kuitenkin alussa siihen nopeuteen, joka oli määrätty ja hyvä niin.
- Anonyymi
Mistä tiesit sen rajoituksen pituuden kun palasit ?
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiesit sen rajoituksen pituuden kun palasit ?
Periaatteessa kaksikaistaisella tieosuudella pitäisi olla sama rajoitus molempiin suuntiin. Ei toki aina ole.
Mutta tässä varmastikin on ollut tarkoitus se, että olisi. Vähän turha tuollainen väliaikainen rajoitus joka koskee vain toista suuntaa...- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Periaatteessa kaksikaistaisella tieosuudella pitäisi olla sama rajoitus molempiin suuntiin. Ei toki aina ole.
Mutta tässä varmastikin on ollut tarkoitus se, että olisi. Vähän turha tuollainen väliaikainen rajoitus joka koskee vain toista suuntaa...Joo joo mutta mistä tää toisesta suunnasta tuleva voi tietää sen rajoituksen pituuden.
Mielestäni ei yhtään mistään. Anonyymi kirjoitti:
Joo joo mutta mistä tää toisesta suunnasta tuleva voi tietää sen rajoituksen pituuden.
Mielestäni ei yhtään mistään.No tietää, mistä toisesta suunnasta tultaessa se rajoitus alkaa. Samassa kohtaa pitäisi loppua toisesta suunnasta tultaessa.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
No tietää, mistä toisesta suunnasta tultaessa se rajoitus alkaa. Samassa kohtaa pitäisi loppua toisesta suunnasta tultaessa.
Vastakkaisiin suuntiin olevilla kaistoilla ei tarvitse olla sama rajoitus.
Anonyymi kirjoitti:
Vastakkaisiin suuntiin olevilla kaistoilla ei tarvitse olla sama rajoitus.
Et sitten lukenut aiempaa viestiäni?
Ei ole pakko olla, mutta ohjeistuksen mukaan tulisi olla kaksikaistaisella tiellä. Minkä lisäksi tässä erityistapauksessa ei ole mitään järkeä siihen, että toiseen suuntaan olisi kilometrejä ja toiseen sata metriä.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Et sitten lukenut aiempaa viestiäni?
Ei ole pakko olla, mutta ohjeistuksen mukaan tulisi olla kaksikaistaisella tiellä. Minkä lisäksi tässä erityistapauksessa ei ole mitään järkeä siihen, että toiseen suuntaan olisi kilometrejä ja toiseen sata metriä.Olemme siis asiasta samaa mieltä, eli ei tarvitse olla.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
No tietää, mistä toisesta suunnasta tultaessa se rajoitus alkaa. Samassa kohtaa pitäisi loppua toisesta suunnasta tultaessa.
eihän varmaan voi tietää jos se toinen ei pääty missään, eikä sekään aloita mitään toiseen suuntaan
Anonyymi kirjoitti:
eihän varmaan voi tietää jos se toinen ei pääty missään, eikä sekään aloita mitään toiseen suuntaan
Kyllähän se toinen päättyi, muttaman kilometrin päästä tässä tapauksessa (lue tuo aloittajan viesti). Ja olet oikeassa, ettei rajoituksen päättyminen aloita mitään toiseen suuntaan, mutta kun pitäisi tässä tapauksessa selvästi olla sama rajoitus molempiin suuntiin...
Eli on vain unohtunut laittaa normirajoitus toiseen suuntaan meneville paikan jälkeen. Aika yleistä.
- Anonyymi
Tuollainen perseily työmailla nopeuksien kanssa ja varmasti menee usko ja kunnioitus rajoituksiin.
Vähän vastaava ongelma on muuttuvissa rajoituksissa. Ihan mitä sattuu, yleensä niin, että jos on ollut onnettomuus, joka on saatu siivottua pois, pistetään muutamaksi tunniksi sen jälkeen rajoitusta tiukasti alemmas (ei siis siksi aikaa kun tie ruuhkautuu ja joutuu väistelemään pelastustyöntekijöitä, tms). Tai jos talvella on tie kostea, niin 60 km/h satasen alueella on ihan perusteltu. Jos tie taas on jäässä, niin satanen on ilmeisesti hyvä nopeus...
Eikä kukaa noita enää kunnioita. Paitsi sitten kun joku kunnioittaa, niin hirveä härdelli syntyy, kun pitää ohitella hitaammin ajavia...- Anonyymi
Tämä on vissiin joku uusi tapa kiusata liikennettä?
80-alueelle oli laitettu pätkä 60-rajoitusta tietyön vuoksi.
Ei merkkiäkään tietyöstä.
Viimeksi ajoin siitä keväällä ja merkit oli jo silloin.
Pitäisikö asiattomia kylttejä alkaa heittelemään metsään omatoimisesti?
Kansalaistottelemattomuutta, kun ei tunnu olevan mitään kuria kiusanteolle.
Se pakottaisi asiallisiin käytäntöihin.- Anonyymi
Vasemmisto Helsingin valtuustossa ehdotti juuri, että sallittaisiin vahingonteot ympäristöperusteisissa mielenilmauksissa.
Liikennehäiriö aiheuttaa päästöjä, joten omalle toiminalle saadaan ehkä kohta lain suoja.
Viranomaiset ovat laiminlyöneet asian kontrolloinnin täysin, joten tyhjiö täytynee täyttää villisti? - Anonyymi
Turhista rajoitusmerkeistä ja tarpeettomista rajoituksista pitää jakaa sakkoja kuten niiden rikkomisestakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhista rajoitusmerkeistä ja tarpeettomista rajoituksista pitää jakaa sakkoja kuten niiden rikkomisestakin.
Voi pojat, onko jo jossakin päin Suomea kouluissa syysloma?
- Anonyymi
Ilmeisesti kuka tahansa remonttireiska saa iskeä nopeusrajoitus kyltin ja jättää sen siihen vailla mitään merkitystä ja lähteä vkl lomalle kukaan tuskin valvoo näitä
- Anonyymi
Vastaavasti kuka vaan voi silloin heittää ne merkit poiskin.
- Anonyymi
Eletään digiaikaa mutta niinkin yksinkertaista asiaa kuin etänä päälle/pois kytkettävää liikennemefkkiä ei saada innovoitua
- Anonyymi
Tienpitäjiä ei kiinnosta investoida kalliiseen tekniikkaan, kun vanaha peltinen liikennemerkki ajaa täysin asiansa.
- Anonyymi
IKÄVIÄ NOI LIIKENNEMERKIT, KUN NIITÄ PITÄÄ NOUDATTAA, MUUTENHAN NIILLÄ EI OLE MITÄÄN MERKITYSTÄ.
- Anonyymi
aja alueelle sitten 60km/h niin ajokortti peruutettu "toistaISEK" eli käytännössä loppuelämäksesi
- Anonyymi
Jos nopeusrajoitusmerkki määrää että 40km/h, niin silloin ajetaan 40km/h kyseisestä liikennemerkistä alkaen seuraavaan nopeusrajoitukseen tai muuhun nopeusrajoituksen kumoavaan liikennemerkkiin asti. Sillä ei ole mitään merkitystä, kuka sen merkin on laittanut, milloin ja miksi -- sitä tulee noudattaa, orjallisesti. Noudattamatta jättäminen on aina rangaistava teko.
- Anonyymi
Joopa joo.
Jospa minä käyn laittamassa parkkiruutusi eteen kieltomerkin, niin et pääse ollenkaan liikenteeseen, kun joku on siihen sellasen merkin laittanut autosi kohdalle.
Sillä ei ole mitään väliä, miten merkki johonkin päätyy.
Sitä on noudatettava ajattelematta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa joo.
Jospa minä käyn laittamassa parkkiruutusi eteen kieltomerkin, niin et pääse ollenkaan liikenteeseen, kun joku on siihen sellasen merkin laittanut autosi kohdalle.
Sillä ei ole mitään väliä, miten merkki johonkin päätyy.
Sitä on noudatettava ajattelematta.Voit tulla laittamaan, tervetuloa. MIllaisen merkin aijot laittaa, että tiedän juuri sinun sen laittaneen.
- Anonyymi
Nykyään tuntuu, että nuo merkit on siellä merkkinä , että laskutus juoksee. Omiaan lisäämään välinpitämättömyyttä liikennemerkeistä kun minkään laisia koneita, miehiä työssä, siis ylipäätään mitään liikennettä haittaavaa ei kuukausiin ole näkyvissä.
- Anonyymi
Noinhan se on. Ja silloin niitä merkkejä ei juuri kukaan noudata, eikä se noudattamattomuus mikään virhe tai synti ole.
Noita muutamia "sitä on ajattelematta noudatettava" ylempänä ketjussa kirjoittaneita, aivot narikassa ajelevia toki pitää vähin varoa mutta onneksi noita ei ole kuin muutamia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se on. Ja silloin niitä merkkejä ei juuri kukaan noudata, eikä se noudattamattomuus mikään virhe tai synti ole.
Noita muutamia "sitä on ajattelematta noudatettava" ylempänä ketjussa kirjoittaneita, aivot narikassa ajelevia toki pitää vähin varoa mutta onneksi noita ei ole kuin muutamia.Anteeksi vain mutta mitä hvettiä? Ei ole sinun tehtävä päättää, milloin liikennemerkkejä noudatetaan ja milloin ei, vaan sinun ainut tehtävä (joka ilmeisesti on ihan liian haastava) on NOUDATTAA niitä! Jos jokainen alkaisi itse päättelemään milloin merkkejä tulee noudattaa ja milloin ei, niin mitähän siitäkin seuraisi? Onneksi kaltaisiasi välinpitömättömiä tyyppejä on liikenteessä vain marginaalisesti, suurin osa kykenee toimimaan pelisääntöjen mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi vain mutta mitä hvettiä? Ei ole sinun tehtävä päättää, milloin liikennemerkkejä noudatetaan ja milloin ei, vaan sinun ainut tehtävä (joka ilmeisesti on ihan liian haastava) on NOUDATTAA niitä! Jos jokainen alkaisi itse päättelemään milloin merkkejä tulee noudattaa ja milloin ei, niin mitähän siitäkin seuraisi? Onneksi kaltaisiasi välinpitömättömiä tyyppejä on liikenteessä vain marginaalisesti, suurin osa kykenee toimimaan pelisääntöjen mukaan.
Kun kylttejä aletaan asettelemaan ilman mitään periaatteita ja valvontaa, niin ei se noudattaminenkaan niin justiinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kylttejä aletaan asettelemaan ilman mitään periaatteita ja valvontaa, niin ei se noudattaminenkaan niin justiinsa.
Kumma ettei poliisi voi sakottaa urakoitsijaa, jos nämä jättävät leväperäisesti työn kesken eivätkä korjaa liikennemerkkejään pois työn päättyessä? Monella tuntuu olevan mentaliteettina, että "korjataan kun ehditään". Näillä yrityksillä olisi kyllä varaa maksaa tuntuvatkin sakot liikenteen aiheettomasta hidastamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma ettei poliisi voi sakottaa urakoitsijaa, jos nämä jättävät leväperäisesti työn kesken eivätkä korjaa liikennemerkkejään pois työn päättyessä? Monella tuntuu olevan mentaliteettina, että "korjataan kun ehditään". Näillä yrityksillä olisi kyllä varaa maksaa tuntuvatkin sakot liikenteen aiheettomasta hidastamisesta.
No nyt on ollut merkkejä, eikä työmaata ole edes ollut missään vaiheessa.
Liikennevalojakin on uusittu viimeaikoina.
Aamuvarhaisella lyö liikenteen seis pitkiksi ajoiksi eikä ketään ole missään.
Osassa ei ole tunnistimiakaan käytössä.
Vissiin jäänyt viimeistelytyöt tekemättä.
Vikoja on niin paljon, ettei yksittäisistä auta edes ilmoittaa.
Noitako pitäisi sitten noudattaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kylttejä aletaan asettelemaan ilman mitään periaatteita ja valvontaa, niin ei se noudattaminenkaan niin justiinsa.
Juuri noin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kylttejä aletaan asettelemaan ilman mitään periaatteita ja valvontaa, niin ei se noudattaminenkaan niin justiinsa.
Kaikkia liikennemerkkejä ja liikennesääntöjä tulee noudattaa, piti siitä tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma ettei poliisi voi sakottaa urakoitsijaa, jos nämä jättävät leväperäisesti työn kesken eivätkä korjaa liikennemerkkejään pois työn päättyessä? Monella tuntuu olevan mentaliteettina, että "korjataan kun ehditään". Näillä yrityksillä olisi kyllä varaa maksaa tuntuvatkin sakot liikenteen aiheettomasta hidastamisesta.
Ei siellä liikenteessä saa olla mihinkään kiirettä. Kiire on aivan itse hankittua. Opetelkaa lähtemään ajoissa ettei joka liikennemerkistä pidä kitistä ja tänne kirjoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt on ollut merkkejä, eikä työmaata ole edes ollut missään vaiheessa.
Liikennevalojakin on uusittu viimeaikoina.
Aamuvarhaisella lyö liikenteen seis pitkiksi ajoiksi eikä ketään ole missään.
Osassa ei ole tunnistimiakaan käytössä.
Vissiin jäänyt viimeistelytyöt tekemättä.
Vikoja on niin paljon, ettei yksittäisistä auta edes ilmoittaa.
Noitako pitäisi sitten noudattaa?Siis aivan älytöntä, ajatelkaa nyt, ei siis mitään järkeä, suorastaan hirveetä.
Onneksi omat asiat on kunnossa ja pääsee kunnolla avautumaan tänne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä liikenteessä saa olla mihinkään kiirettä. Kiire on aivan itse hankittua. Opetelkaa lähtemään ajoissa ettei joka liikennemerkistä pidä kitistä ja tänne kirjoittaa.
Jep. Kiire on tyhmyyden sukulainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se on. Ja silloin niitä merkkejä ei juuri kukaan noudata, eikä se noudattamattomuus mikään virhe tai synti ole.
Noita muutamia "sitä on ajattelematta noudatettava" ylempänä ketjussa kirjoittaneita, aivot narikassa ajelevia toki pitää vähin varoa mutta onneksi noita ei ole kuin muutamia.Sitten on myös niitä jotka noudattaa liikennesääntöjä ja siitä tehdään sitten se väärintekijä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkia liikennemerkkejä ja liikennesääntöjä tulee noudattaa, piti siitä tai ei.
Ei kyse ole pitämisestä vaan siitä, että aivojaankin voi käyttää, mikäli sellaiset omaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten on myös niitä jotka noudattaa liikennesääntöjä ja siitä tehdään sitten se väärintekijä.
Nyt oli puhe turhista /tarpeettomista liikennemerkeistä, joiden noudattamisessa voi käyttää harkintaa , liikennesäännöt on eri asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyse ole pitämisestä vaan siitä, että aivojaankin voi käyttää, mikäli sellaiset omaa.
Vapaus rajoittuu lakeihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli puhe turhista /tarpeettomista liikennemerkeistä, joiden noudattamisessa voi käyttää harkintaa , liikennesäännöt on eri asia.
Montako kertaa se pitää sanoa? Liikennemerkkejä ei noudateta "harkinnallisesti", vaan ORJALLISESTI!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli puhe turhista /tarpeettomista liikennemerkeistä, joiden noudattamisessa voi käyttää harkintaa , liikennesäännöt on eri asia.
Liikennemerkkiä täytyy noudattaa ja se on liikennesääntö. Harkinta ei riitä.
Varmaan kerrot poliisillekkin, että harkitsin noudattamista siis miksi sakko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyse ole pitämisestä vaan siitä, että aivojaankin voi käyttää, mikäli sellaiset omaa.
Jolla on aivoja mitä käyttää niin selviää helpommin liikenteessä noudattamalla liikennesääntöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako kertaa se pitää sanoa? Liikennemerkkejä ei noudateta "harkinnallisesti", vaan ORJALLISESTI!!!
Sanot kuinka monta kertaa tahansa niin väärässä olet kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vapaus rajoittuu lakeihin.
Jos ei aivoja omista, niin toki sitten voi vaikka lakiin turvautua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikennemerkkiä täytyy noudattaa ja se on liikennesääntö. Harkinta ei riitä.
Varmaan kerrot poliisillekkin, että harkitsin noudattamista siis miksi sakko.Ei turhien/tarpeettomien/unohtuneiden liikennemerkkien noudattamatta jättämisestä mitään sakko tule, onneksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jolla on aivoja mitä käyttää niin selviää helpommin liikenteessä noudattamalla liikennesääntöjä.
Toki liikennesääntöjä voi/saa/pitää noudattaa, joidenkin järjettömästi asetettujen liikennemerkkien kohdalla voi käyttää harkintaa.
- Anonyymi
Täälläpäin on tapana käyttää 30 rajoituksia. Niillä näyttää jo saavan osan porukasta hiljentämään noin 40 paikkeille, ja muut yrittää tuskaisesti päästä ohi jos vain on tilaisuus, kuten vaikka toinen kaista vieressä.
- Anonyymi
30 rajoituksella ajetaan 30km/h. Ei pidä tuijottaa mitä muut tuskissaan tekee. Tarvii noudattaa vain sitä rajoitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
30 rajoituksella ajetaan 30km/h. Ei pidä tuijottaa mitä muut tuskissaan tekee. Tarvii noudattaa vain sitä rajoitusta.
Kyseisellä rajoituksella ajetaan sen mukaan jos se järkevälle tuntuu, jos ei niin sitten ajetaan jotain muuta nopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
30 rajoituksella ajetaan 30km/h. Ei pidä tuijottaa mitä muut tuskissaan tekee. Tarvii noudattaa vain sitä rajoitusta.
No eipä kyllä ajeta, sen näkee ihan tuijottamattakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseisellä rajoituksella ajetaan sen mukaan jos se järkevälle tuntuu, jos ei niin sitten ajetaan jotain muuta nopeutta.
Sä varmaan ohittelet saattoautojakin asfalttityömailla kun se tuntuu järkevälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä varmaan ohittelet saattoautojakin asfalttityömailla kun se tuntuu järkevälle.
Jos ja kun sinusta tietyönkohdalla saattoauton ohittaminen on järkevää niin siitä sitten vaan.
Täysjärkiset ei tuot kuitenkaan tee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä varmaan ohittelet saattoautojakin asfalttityömailla kun se tuntuu järkevälle.
Ei sitä kiellä mikään ohittamasta.
- Anonyymi
Ne rajoitukset on siksi, ettei se uusi asfaltti mene heti pilalle. Ei siksi että ne on sinne tahalleen kiusaksi jätetty.
- Anonyymi
Ei ehkä kiusaksi mutta unohtuneet.
- Anonyymi
pikkunörtti poistelee asiallisia kirjoituksia kun ei itse ymmärrä liikenteestä mitään
- Anonyymi
Sama kuin muinoin oli se Apua huutanut huvikseen ja kun muutamia kertoja menty auttamaan eikä mitään hätää ollutkaan niin jätettiin Avun huutaja huutelemaan eli menetti merkityksen Mutta haluan nähdä sen kovapäisen joka köröttelee 40 kmh muutaman kilometrin ilman mitään edes näkyvää syytä keskellä kirkasta päivää ei työmiehiä ei työkoneita ei mitään .
- Anonyymi
Sehän siinä on jos rajoituksia ja varoituksia laitellaan höllästi ja liian abstraktisti, niin ei herätä enää huomiota.
- Anonyymi
Itse haluaisin nähdä sen, kun tyhjällä 40km/h tietyömaa-alueella kahdeksaa kymppiä kaahaava sankari narahtaa poliisin tutkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse haluaisin nähdä sen, kun tyhjällä 40km/h tietyömaa-alueella kahdeksaa kymppiä kaahaava sankari narahtaa poliisin tutkaan.
Olen ollut työmaalla kun työkaveri tuli töihin ja kertoi, että kortti lähti.. No siitä kysymään tietysti, että miksi.. ajoin ylinopeutta ... kertoi ajaneensa 69km/h 30km/h rajoitusalueella. Moottoritiellä oli yöllä tilapäinen työmaa ja siinä rajoitus.
- Anonyymi
Näitä mielestäsi kovapäisiä on olemassa jotka noudattaa liikennesääntöjä. Kyllähän se ärsyttää niitä jotka kyseenalaistaa kaikki säännöt. Jos on rajoitus ei siinä tarvi työmiehiä ja koneita olla, kato kun se on se rajoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä mielestäsi kovapäisiä on olemassa jotka noudattaa liikennesääntöjä. Kyllähän se ärsyttää niitä jotka kyseenalaistaa kaikki säännöt. Jos on rajoitus ei siinä tarvi työmiehiä ja koneita olla, kato kun se on se rajoitus.
Onhan siinä se rajoitus jota tervejärkinen ja rajoituksia ja sääntöjä kunnioittava kyseenalaistaa.
- Anonyymi
Kokeilepa sellaista, että viikon ajan keskityt vain keskusteltavaan asiaan, etkä mene ollenkaan henkilökohtaisuuksiin. Sinusta varmaan tuntuu ettet pysty siihen, ja todennäköisesti et pysty, mutta kokeile.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeilepa sellaista, että viikon ajan keskityt vain keskusteltavaan asiaan, etkä mene ollenkaan henkilökohtaisuuksiin. Sinusta varmaan tuntuu ettet pysty siihen, ja todennäköisesti et pysty, mutta kokeile.
Tokihan tuollainen kusipäinen toivomus johon vastasin , ei mitenkään voi syntyä tai kehittyä muutoin kuin pahoin vinksahtaneessa ja kieroituneen ajatustavan omaavassa (tyhjässä?) päässä.
Eikä tähän mielipiteeseeni liity mitään henkilökohtaista.
- Anonyymi
Liikennejärjestelyjä tulee muuttaa työn edistymisen mukaisesti niin, että ne vastaavat aina vallitsevaa työtilannetta. Kuka valvoo että liikennemerkit ovat ajan tasalla epäilen ettei kukaan vaan ne jätetään paikoilleen vaikka työntekijät ovat poistuneet ja aloittaa seuraavana päivänä kukaan ei viitsi kylttejä poistaa koska ne pitäisi taas työn alettua laittaa takaisin joten autolijat saavat madella ihan rauhassa.
- Anonyymi
Sulla on ainoa mahdollisuus vain noudattaa niitä liikennesääntöjä johon kuuluu liikennemerkkien rajoitukset/ohjeet. Älä edes yritä arvailla muuta koska et ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on ainoa mahdollisuus vain noudattaa niitä liikennesääntöjä johon kuuluu liikennemerkkien rajoitukset/ohjeet. Älä edes yritä arvailla muuta koska et ymmärrä.
Myös omien aivojen käyttöön on mahdollisuus toki edellyttäen, että sellaiset edes välttävästi toimivat sillä pääkopan sisällä on.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387715Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381935Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793